HOTARARE Nr
HOTARARE Nr. 765 din 18 iulie 2002
privind organizarea si functionarea aparatului de lucru al Guvernului
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 554 din 29 iulie 2002

In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Guvernul este autoritatea publica a puterii executive care asigura
realizarea politicii interne si externe a tarii si exercita conducerea generala
a administratiei publice.
Art. 2
(1) In vederea exercitarii atributiilor ce revin Guvernului, in cadrul
aparatului de lucru al acestuia functioneaza aparatul de lucru al
primului-ministru, Secretariatul General al Guvernului, departamente si alte
asemenea structuri organizatorice cu atributii specifice.
(2) In directa coordonare a primului-ministru se afla Administratia
Nationala a Rezervelor de Stat.
Art. 3
(1) Aparatul de lucru al primului-ministru este o structura organizatorica
fara personalitate juridica, alcatuita din:
a) corpul de consilieri ai primului-ministru;
b) corpul de control al primului-ministru;
c) aparatul tehnic al corpului de consilieri;
d) cabinetul primului-ministru;
e) cancelaria primului-ministru;
f) compartimentul cu probleme speciale;
g) compartimentul documente secrete;
h) compartimentul care asigura protocolul primului-ministru.
(2) Activitatea corpului de consilieri si a aparatului tehnic al acestuia
este coordonata de unul dintre consilieri, desemnat prin decizie a
primului-ministru.
(3) Corpul de control al primului-ministru este coordonat de un secretar de
stat numit prin decizie a primului-ministru.
(4) Atributiile si organizarea interna ale fiecarei structuri din aparatul
de lucru al primului-ministru se stabilesc prin decizie a acestuia.
(5) Personalului incadrat in aparatul de lucru al primului-ministru nu i se
aplica prevederile legii privind statutul functionarilor publici.
Art. 4
Secretariatul General al Guvernului asigura derularea operatiunilor tehnice
aferente actelor de guvernare si rezolvarea problemelor organizatorice,
juridice, economice si tehnice ale activitatii Guvernului, precum si
reprezentarea Guvernului in fata instantelor judecatoresti.
Art. 5
(1) Secretariatul General al Guvernului este condus de ministrul pentru
coordonarea Secretariatului General al Guvernului, ajutat de unul sau mai multi
secretari de stat numiti prin decizie a primului-ministru.
(2) Ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului are
calitatea de ordonator principal de credite pentru aparatul de lucru al
Guvernului si pentru Centrul Roman de Comert Exterior care functioneaza in
coordonarea Departamentului de Comert Exterior.
(3) In exercitarea atributiilor care ii revin ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului emite ordine si instructiuni.
Art. 6
(1) Departamentul este o structura organizatorica in aparatul de lucru al
Guvernului, subordonat primului-ministru, fara personalitate juridica si fara
unitati in subordine, care are rol de coordonare si sinteza in domenii de
interes general, in conformitate cu atributiile Guvernului.
(2) Infiintarea, atributiile si modul de functionare ale departamentului se
aproba prin hotarare a Guvernului.
(3) Departamentul este condus de un secretar de stat, care nu are calitatea
de ordonator de credite, ajutat de unul sau mai multi subsecretari de stat,
potrivit actului normativ de organizare si functionare a departamentului.
(4) Secretarul de stat si, dupa caz, subsecretarii de stat care asigura
conducerea departamentului sunt numiti prin decizie a primului-ministru.
(5) In exercitarea atributiilor care ii revin conducatorul departamentului
emite ordine cu caracter individual.
Art. 7
(1) Secretariatul General al Guvernului executa operatiunile financiare
privind fondurile transferate in bugetul propriu, potrivit legilor anuale ale
bugetului de stat, destinate realizarii actiunilor initiate de structurile din
cadrul aparatului de lucru al Guvernului si aprobate prin hotarari ale
Guvernului. Eliberarea fondurilor catre destinatarul acestor actiuni se face de
Secretariatul General al Guvernului, pe baza fundamentarilor privind
legalitatea, oportunitatea si necesitatea acestora, elaborate de structurile
nominalizate in legile anuale ale bugetului de stat.
(2) Raspunderea privind utilizarea si justificarea fondurilor prevazute la
alin. (1) pe destinatiile aprobate prin hotarari ale Guvernului revine fiecarei
structuri care are calitatea de destinatar al respectivelor fonduri.
Art. 8
(1) Numarul maxim de posturi in aparatul de lucru al Guvernului este de
483, exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului primului-ministru si
cabinetului ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al
Guvernului.
(2) Numarul maxim de posturi al fiecarei structuri din cadrul aparatului de
lucru al Guvernului se stabileste prin decizie a primului-ministru, cu
incadrarea in numarul maxim de posturi prevazut la alin. (1).
Art. 9
(1) Personalul din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, cu exceptia
personalului Departamentului de Comert Exterior, este salarizat potrivit anexei
nr. I (cap. II) si anexei nr. VI/2 (cap. A) la Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza
pentru personalul contractual din sectorul bugetar, aprobata prin Legea nr.
383/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) In functie de necesitati, pot fi utilizate si functii dintre cele
prevazute in anexa nr. V/2 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000, cu
modificarile si completarile ulterioare.
(3) Personalul Departamentului de Comert Exterior din cadrul aparatului de
lucru al Guvernului este salarizat potrivit prevederilor art. 5 alin. (4) si
(5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/2002 pentru stabilirea unor
masuri privind reorganizarea Departamentului pentru comert exterior si
promovare economica din structura Ministerului Afacerilor Externe, precum si a
aparatului de lucru al Guvernului.
Art. 10
Structura organizatorica a aparatului de lucru al Guvernului este prevazuta
in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 11
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 985/2001 privind organizarea si functionarea aparatului de lucru
al Guvernului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 642
din 15 octombrie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Serban Mihailescu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
ANEXA 1*)
*) Anexa este reprodusa in facsimil.
Numarul maxim de posturi = 483
(exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului primului-ministru si
cabinetului ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al
Guvernului)
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a aparatului de lucru al Guvernului
______________________ _________________
| Aparatul de lucru | | |
| al primului-ministru |________| PRIMUL-MINISTRU |__________________________
|______________________| |_________________|
|
___________________________________|__________________________
|
______|______ ______|_______ ______|______ ______|______ ______|______
|
|Secretariatul||Departamentul | |Departamentul||Departamentul| |Departamentul|
|
| General al ||pentru Analiza| | de Politici || de Politici | | de Comert |
|
| Guvernului ||Institutionala| | Sociale || Economice | | Exterior |
|
| || si Sociala | | || | | |
|
|_____________||______________| |_____________||_____________| |_____________|
|
| |
|
| ________________________________________________________|
__|
________|______|____ ______________________|__
| Centrul Roman | | Administratia Nationala
|
| de Comert Exterior | | a Rezervelor de Stat
|
|____________________|
|_________________________|