HOTARARE Nr.
764 din 11 iulie 2007
pentru aprobarea
constituirii comitetelor regionale de evaluare strategica si corelare si a
Regulamentului-cadru de organizare si functionare a acestora
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 545 din 9 august 2007
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 12 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea
şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi
completările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă constituirea comitetelor
regionale de evaluare strategică şi corelare, organisme fără personalitate
juridică, câte unul în fiecare regiune de dezvoltare a României, aşa cum sunt
acestea definite în Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regională în
România, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Componenţa şi structura comitetelor regionale de
evaluare strategică şi corelare sunt prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă Regulamentul-cadru de organizare şi
funcţionare a comitetelor regionale de evaluare strategică şi corelare,
prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 3. - Responsabilitatea propunerii spre finanţare a
proiectelor în cadrul unor axe prioritare/domenii majore de intervenţie ale Programului operaţional
regional 2007-2013 aparţine comitetului regional de evaluare strategică şi
corelare din regiunea respectivă, conform reglementărilor în vigoare.
Art. 4. - Autorităţile de management şi organismele
intermediare ale programelor operaţionale şi ale Programului naţional pentru
dezvoltare rurală, precum şi celelalte instituţii reprezentate în comitetul
regional de evaluare strategică şi corelare au obligaţia de a transmite
acestuia informaţiile solicitate, necesare în vederea îndeplinirii funcţiei de
corelare regională a proiectelor finanţate şi/sau finantabile
din fonduri publice.
Art. 5. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi
locuinţelor,
Laszlo Borbely
Ministrul internelor şi
reformei administrative,
Cristian David
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,
Paul Păcuraru
ANEXA Nr. 1
COMPONENŢA ŞI
STRUCTURA
comitetului regional de evaluare strategică şi
corelare
CAPITOLUL I
Componenţa comitetului regional de evaluare
strategică şi corelare
1. Se desemnează ca membri cu drept de vot ai
comitetului regional de evaluare strategică şi corelare, denumit în continuare CRESC, câte 2 reprezentanţi ai
autorităţilor administraţiei publice locale din judeţele componente ale
regiunii.
2. In număr egal cu numărul membrilor CRESC prevăzuţi
la pct. 1 se desemnează ca membru cu drept de vot câte un reprezentant al
mediului economico-social din regiune din organizaţiile următoare:
a) organizaţii culturale;
b) organizaţii pentru tineret;
c) organizaţii sportive;
d) organizaţii religioase ale cultelor;
e) organizaţii reprezentative ale minorităţilor
naţionale;
f) organizaţii ale unităţilor de învăţământ
preuniversitar;
g) organizaţii ale unităţilor
de învăţământ universitar;
h) federaţii ale sindicatelor;
i) federaţii ale patronatelor;
j) organizaţii ale întreprinderilor mici şi mijlocii;
k) organizaţii pentru protejarea şi ajutorarea
persoanelor cu dizabilităţi;
l) organizaţii pentru ajutorarea categoriilor defavorizate;
m) organizaţii ale pensionarilor;
n) organizaţii pentru egalitatea de şanse;
o) organizaţii pentru protecţia mediului;
p) organizaţii implicate în dezvoltarea
locală/regională;
q) organizaţii profesionale în domeniul dezvoltării
regionale.
3. Membrii CRESC sunt titulari sau supleanţi.
4. Numirea şi revocarea membrilor CRESC se fac prin
hotărâre a consiliului pentru dezvoltare regională.
5. Desemnarea membrilor CRESC, titulari şi supleanţi,
reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice locale, se face de către
consiliul pentru dezvoltare regională, pe baza metodologiei proprii fiecărei
regiuni.
6. Desemnarea membrilor CRESC, titulari şi supleanţi,
reprezentanţi ai mediului economico-social, se face de către consiliul pentru
dezvoltare regională prin consultarea instituţiilor, organizaţiilor şi/sau structurilor relevante pentru fiecare din
domeniile enumerate la pct. 2.
7. Membrii CRESC pot fi înlocuiţi prin hotărâre a
consiliului pentru dezvoltare regională, la propunerea instituţiilor pe care ie
reprezintă în cadrul CRESC.
8. CRESC, în regiunile de dezvoltare regională, are în
componenţă:
a) CRESC Nord-Est: 24 de membri cu drept de vot;
b) CRESC Sud-Est: 24 de membri cu drept de vot;
c) CRESC Sud-Muntenia: 28 de membri cu drept de vot;
d) CRESC Sud-Vest: 20 de membri cu drept de vot;
e) CRESC Nord-Vest: 24 de membri cu drept de vot;
f) CRESC Vest: 16 membri cu drept de vot;
g) CRESC Centru: 24 de membri cu drept de vot;
h) CRESC Bucureşti-Ilfov: 18 membri
cu drept de vot.
9. CRESC pentru regiunea 8 Bucureşti-Ilfov are în
componenţă:
a) 2 reprezentanţi ai judeţului Ilfov;
b) câte un reprezentant al fiecărui sector al
municipiului Bucureşti;
c) un reprezentant al Consiliului General al
Municipiului Bucureşti;
d) 9 reprezentanţi ai mediului economico-social
conform pct. 2.
CAPITOLUL II
Structura comitetului regional de evaluare
strategică şi corelare
10. Preşedintele CRESC este ales dintre membrii CRESC
desemnaţi potrivit prevederilor pct. 1, fiind membru al consiliului pentru
dezvoltare regională şi preşedinte al consiliului judeţean.
11. Vicepreşedintele CRESC este ales dintre membrii
CRESC desemnaţi potrivit prevederilor pct. 1, fiind membru al consiliului
pentru dezvoltare regională şi preşedinte al consiliului judeţean.
12. Membrii CRESC sunt desemnaţi conform prevederilor
pct. 1 şi 2.
13. La şedinţele CRESC participă în calitate de
observatori reprezentanţi desemnaţi ai autorităţii pentru coordonarea
instrumentelor structurale, autorităţilor de management şi/sau, după caz, ai
organismelor intermediare pentru programele operaţionale definite conform art.
1 lit. p) din anexa nr. 2 la hotărâre şi pentru Programul naţional pentru
dezvoltare rurală.
14. La şedinţele CRESC participă în calitate de
invitaţi reprezentanţi ai administraţiei publice centrale sau ai altor
instituţii din regiune, care pot fi consultaţi în domeniul specific de
activitate.
ANEXA Nr. 2
REGULAMENT-CADRU
de organizare si funcţionare a comitetului regional
de evaluare strategică si corelare
CAPITOLUL I
Definiţii aplicabile comitetului regional de
evaluare strategică şi corelare
Art. 1. -In înţelesul prezentului regulament, termenii
şi expresiile de mai jos au următoarea semnificaţie:
a) Programul operaţional
regional- Programul
operaţional regional 2007-2013, document elaborat de România pe baza Cadrului
strategic naţional de referinţă 2007-2013 şi a unei strategii naţionale de
dezvoltare regională implementate printr-un set de axe prioritare şi domenii
majore de intervenţie, finanţate din Fondul European pentru Dezvoltare
Regională, şi aprobat de Comisia Europeană;
b) autoritate de management - autoritatea publică naţională desemnată să gestioneze un program
operaţional sau Programul naţional pentru dezvoltare rurală;
c) organism intermediar-
organism public sau privat, care îndeplineşte atribuţiile delegate de
autoritatea de management coordonatoare în relaţia cu beneficiarii responsabili
de implementarea operaţiunilor şi/sau proiectelor;
d) comitetul regional de evaluare strategică şi corelare (CRESC) -
organismul regional, fără personalitate juridică, constituit în scopul
evaluării gradului în care proiectele finanţabile în cadrul Programului
operaţional regional contribuie la atingerea obiectivelor strategiilor de
dezvoltare a regiunilor, precum şi în scopul corelării în regiune a proiectelor
finanţate/ finanţabile din fonduri publice;
e) secretariatul CRESC -
structura din cadrul organismului intermediar pentru Programul operaţional
regional care funcţionează în cadrul agenţiei pentru dezvoltare regională,
asigurând organizarea şi buna desfăşurare a şedinţelor CRESC;
f) membru titular-
reprezentant al autorităţilor administraţiei publice locale din regiune,
membru al consiliului pentru dezvoltare
regională sau reprezentant al mediului socioeconomic, aşa cum este prevăzut la
pct. 1 şi 2 din anexa nr. 1 la hotărâre, validat de către consiliul pentru
dezvoltare regională şi membru cu drept de vot în cadrul CRESC;
g) membru supleant -
reprezentant al autorităţilor administraţiei publice locale din regiune, membru
al consiliului pentru dezvoltare regională sau reprezentant al mediului
socioeconomic, aşa cum este prevăzut la pct. 1 şi 2 din anexa nr. 1 la
hotărâre, validat de către consiliul pentru dezvoltare regională; este persoana
care înlocuieşte la şedinţele CRESC membrul titular, în caz de absenţă a
acestuia, având aceleaşi drepturi şi obligaţii ca şi membrul titular;
h) observator-
reprezentant al autorităţilor de management/ organismelor intermediare pentru
programe finanţate din fonduri publice, care participă la şedinţele CRESC, având
rol consultativ şi de informare, fără a avea drept de vot la discuţiile de
evaluare strategică. Observatorul are drept de vot în cadrul discuţiilor de
corelare regională;
i) invitat - persoana
desemnată să participe la şedinţele CRESC în baza invitaţiei transmise
instituţiilor administraţiei publice centrale/locale sau altor instituţii
relevante din regiune şi a nominalizării din partea şefului instituţiei
respective;
j) corelare - procesul
de armonizare în timp şi spaţiu a rezultatelor proiectelor propuse spre
finanţare sau în curs de implementare prin toate programele finanţate din
fonduri publice, pentru a răspunde obiectivelor strategiei de dezvoltare a
regiunii;
k) evaluare strategică
- procesul de stabilire a gradului în care
proiectele finanţabile în cadrul Programului operaţional regional contribuie la
atingerea obiectivelor strategiei de dezvoltare a regiunii, precum şi de
prioritizare a acestor proiecte;
l) recomandare -
acţiunea prin care se formulează propuneri, soluţii la punctele de discuţie
aflate pe agenda CRESC, fără a avea caracter obligatoriu;
m) documente de evaluare
strategică - set de acte care sunt puse la
dispoziţia membrilor CRESC şi pe baza cărora sunt evaluate şi ordonate
prioritar, din punct de vedere strategic proiectele propuse spre finanţare în
cadrul Programului operaţional regional:
(i) Programul operaţional regional;
(ii) strategia de dezvoltare a regiunii;
(iii) lista proiectelor propuse spre evaluare pe axe prioritare şi domenii majore de intervenţie;
(iv) rezumatele proiectelor;
(v) grila de evaluare strategică;
n) documente de corelare
regională - set de acte care sunt puse la
dispoziţia membrilor şi observatorilor CRESC şi pe baza cărora se emit opinii
şi recomandări privind corelarea proiectelor la nivel regional:
(i) Programul operaţional regional;
(ii) strategia de dezvoltare a regiunii;
(iii) lista proiectelor finanţate/finanţabile la nivel
regional din fonduri publice;
(iv) programele operaţionale;
(v) Programul naţional pentru dezvoltare rurală;
o) criterii de evaluare
strategică - set de norme pe baza cărora se face
ordonarea prioritară a proiectelor propuse spre finanţare în cadrul Programului
operaţional regional;
p) programe operaţionale - următoarele documente prezentate
de România în calitate de stat membru şi adoptate de Comisia Europeană, care
definesc o strategie de dezvoltare în conformitate cu un ansamblu coerent de
priorităţi, pentru a căror finanţare se utilizează instrumentele structurale:
(i) Programul operaţional regional;
(ii) Programul operaţional sectorial „Creşterea
competitivităţii economice";
(iii) Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane";
(iv) Programul operaţional sectorial „Mediu";
(v) Programul operaţional
sectorial „Dezvoltarea capacităţii
administrative";
(vi) Programul operaţional sectorial „Transport";
(vii) programe de cooperare teritorială europeană.
CAPITOLUL II
Organizarea comitetului regional de evaluare
strategică şi corelare
Art. 2. - Se constituie câte un comitet regional de
evaluare strategică şi corelare în fiecare dintre cele 8 regiuni de dezvoltare,
definite conform Legii nr. 315/2004, cu modificările şi completările
ulterioare.
Art. 3. - Membrii şi observatorii CRESC sunt persoane
cu drept de decizie sau reprezentanţi mandataţi ai acestor instituţii.
Art. 4. - Fiecare dintre instituţiile/organizaţiile
reprezentate în CRESC desemnează un membru titular şi un membru supleant,
pentru a participa la şedinţele CRESC. In caz de indisponibilitate a membrului
titular, locul său în cadrul şedinţei va fi luat de membrul supleant.
Art. 5. -Autorităţile de management/organismele
intermediare reprezentate în CRESC îşi desemnează un observator şi un
înlocuitor, pentru a participa la şedinţele CRESC. In caz de indisponibilitate
a observatorului, locul în cadrul şedinţei va fi luat de înlocuitorul său.
CAPITOLUL III
Atribuţiile comitetului regional de evaluare
strategică şi corelare
Art. 6. - CRESC îndeplineşte următoarele atribuţii:
a) evaluează strategic proiectele depuse la nivel
regional pentru finanţare în cadrul Programului operaţional regional şi
stabileşte prioritizarea acestora;
b) aprobă lista proiectelor prioritare pentru regiune
în vederea finanţării în cadrul Programului operaţional regional;
c) emite opinii şi recomandări privind corelarea la
nivelul regiunii de dezvoltare a proiectelor finanţate/finanţabile din fonduri
publice;
d) recomandă autorităţii de management pentru
Programul operaţional regional completarea, revizuirea şi/sau înlocuirea unor
criterii de evaluare strategică;
e) recomandă autorităţii de management pentru
Programul operaţional regional realocări financiare în regiune între domeniile
de intervenţie din cadrul axelor prioritare şi între axele prioritare, pe baza
analizei gradului de contractare şi implicit a numărului de proiecte
sustenabile care pot fi contractate, în vederea supunerii spre aprobare
Comitetului de monitorizare al Programului operaţional regional;
f) recomandă autorităţilor de management/organismelor
intermediare ale programelor operaţionale, Programului naţional pentru
dezvoltare rurală şi instituţiilor care gestionează programe finanţate din
fonduri publice direcţii de acţiune în scopul corelării programelor în regiune;
g) aprobă rapoartele semestriale
si anuale de activitate ale CRESC.
Art. 7. - Preşedintele CRESC îndeplineşte următoarele
atribuţii principale:
a) propune convocarea, coordonează pregătirea şi
conduce şedinţele CRESC;
b) aprobă proiectul ordinii de zi a şedinţei, listele
cu invitaţi, precum şi documentele ce urmează să fie transmise tuturor
participanţilor la şedinţă;
c) semnează hotărârile CRESC şi procesele-verbale ale
şedinţelor;
d) reprezintă CRESC în relaţiile cu orice organism din
ţară şi din străinătate;
e) poate solicita organismului intermediar pentru
Programul operaţional regional din cadrul agenţiei pentru dezvoltare regională
elaborarea unor analize şi studii pentru a fundamenta deciziile care urmează a
fi luate în cadrul CRESC.
Art. 8. - Secretariatul CRESC
îndeplineşte următoarele activităţi principale:
a) asigură pregătirea logistică a şedinţelor CRESC;
b) elaborează şi supune aprobării preşedintelui CRESC
documentele necesare convocării şedinţelor organizate;
c) transmite membrilor şi observatorilor invitaţiile la
şedinţele CRESC, precum şi documentele necesare desfăşurării acestora;
d) publică pe pagina de internet a agenţiei pentru
dezvoltare regională, cu cel puţin 7 zile lucrătoare înainte, ordinea de zi a
şedinţelor, precum şi documentele a căror publicare se stabileşte de către
preşedintele CRESC;
e) întocmeşte procesul-verbal al şedinţelor CRESC şi
transmite forma finală a acestuia, semnată de preşedinte, tuturor membrilor şi
observatorilor în termen de 15 zile lucrătoare de la data la care a avut loc
şedinţa;
f) constituie un registru special de evidenţă a
hotărârilor şi recomandărilor CRESC;
g) asigură activităţile de arhivare a documentelor
destinate CRESC;
h) transmite către autoritatea de management pentru
Programul operaţional regional lista cu deciziile CRESC, pentru fiecare proiect
supus evaluării strategice;
i) transmite către autorităţile de management şi/sau
organismele intermediare, precum şi către autoritatea pentru coordonarea
instrumentelor structurale recomandările relevante rezultate în urma sesiunilor
de corelare regională;
j) asigură comunicarea cu instituţiile/organizaţiile
care au desemnat membri şi observatori în CRESC şi asigură legătura permanentă
între CRESC şi autoritatea de management pentru Programul operaţional regional;
k) redactează rapoartele semestriale, precum şi
raportul anual de activitate ale CRESC şi le transmite autorităţii de
management pentru Programul operaţional regional, în maximum 30 de zile de la
aprobarea lor de către CRESC.
CAPITOLUL IV
Funcţionarea comitetului regional de evaluare
strategică şi
corelare
Art. 9. - (1) Secretariatul CRESC propune preşedintelui
data de desfăşurare a şedinţelor CRESC în funcţie de numărul proiectelor depuse
la secretariat în vederea evaluării strategice.
(2) In termen de 3 zile
lucrătoare de la data propunerii secretariatului, preşedintele comunică
secretariatului CRESC data şedinţei şi solicită documentele de evaluare
strategică şi/sau corelare regională aferente. Data stabilită de preşedinte nu
poate depăşi cu mai mult de 5 zile lucrătoare data propusă de secretariatul
CRESC.
(3) Şedinţele CRESC se organizează şi la iniţiativa
preşedintelui sau cel puţin unei treimi din numărul total al membrilor
acestuia, dacă au trecut 30 de zile lucrătoare de la data precedentei şedinţe,
indiferent de numărul de proiecte depuse la secretariatul CRESC în vederea
evaluării strategice.
(4) Aspecte privind corelarea regională se discută
trimestrial în cadrul şedinţelor CRESC.
Art. 10. - (1) Şedinţele CRESC se pot desfăşura numai
în prezenta a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi.
(2) In cazul neîndeplinirii prevederilor alin. (1),
şedinţa se amână, urmând să fie convocată o nouă şedinţă în termen de 5 zile.
Şedinţa convocată în urma unei amânări se desfăşoară fără a fi necesară
îndeplinirea prevederilor alin. (1).
Art. 11. - (1) Convocarea şi transmiterea invitaţiilor
pentru participarea membrilor şi observatorilor la şedinţele CRESC se fac în
scris de către secretariatul acestuia, cu cel puţin 7 zile lucrătoare înainte
de data desfăşurării şedinţei.
(2) Invitaţiile la şedinţele CRESC cuprind în mod
obligatoriu ziua, ora, locul desfăşurării şi ordinea de zi, precum şi adresa
paginii de internet care conţine informaţii privind şedinţa respectivă.
(3) La cererea membrilor sau
observatorilor CRESC, ordinea de zi poate fi completată şi cu alte teme decât
cele comunicate iniţial. Decizia asupra completării ordinii de zi revine
preşedintelui CRESC.
Art. 12. - Materialele care urmează să fie supuse
dezbaterii se transmit prin e-mail participanţilor cu cel puţin 3 zile
lucrătoare înainte de data stabilită pentru şedinţă.
Art. 13. - (1) La şedinţele CRESC pot participa numai
membrii titulari sau supleanţii acestora, precum şi observatorii şi persoanele
invitate.
(2) In caz de indisponibilitate
atât a membrului, cât şi a supleantului său, aceştia trebuie să transmită în
scris secretariatului CRESC, cu cel puţin două zile lucrătoare înainte de data
stabilită pentru şedinţa CRESC, comentariile asupra punctelor din agendă, precum
şi motivarea absenţei.
(3) In cazul în care nici membrul titular şi nici
supleantul său nu participă la două reuniuni succesive, preşedintele CRESC
poate cere organismului/instituţiei care i-a desemnat, revocarea lor şi numirea
altor reprezentanţi (membru titular şi supleant).
Art. 14. - Membrii titulari şi supleanţi, precum şi
observatorii, titulari şi înlocuitori, semnează, la data numirii, declaraţii de imparţialitate şi confidenţialitate.
Membrii CRESC nu vor evalua proiecte propuse de organizaţia din care fac parte
şi nu vor participa la vot în cazurile respective.
Art. 15. - (1) In exercitarea atribuţiilor ce le revin
privind evaluarea strategică, membrii CRESC adoptă hotărâri prin consens. In
situaţia în care consensul nu poate fi stabilit, hotărârea se adoptă cu minimum
două treimi din totalul voturilor exprimate.
(2) Hotărârile adoptate se comunică membrilor CRESC de
către secretariatul CRESC, în termen de 5 zile lucrătoare de la adoptare, după
semnarea acestora de către preşedinte.
(3) Hotărârile adoptate de CRESC se publică pe pagina
de internet a agenţiei pentru dezvoltare regională în termen de 10 zile
lucrătoare de la data adoptării acestora.
(4) In exercitarea atribuţiilor ce îi revin privind
corelarea la nivel regional, CRESC face recomandări, în baza consensului
membrilor şi observatorilor săi, iar în situaţia în care consensul nu poate fi
stabilit decizia se ia cu minimum două treimi din totalul voturilor exprimate.
(5) Membrii şi observatorii CRESC pot formula
observaţii la recomandările, deciziile şi concluziile CRESC, care vor fi
transmise CRESC prin intermediul secretariatului până cel târziu la data
următoarei şedinţe.
Art. 16. - (1) In şedinţele CRESC se iau hotărâri cu privire
la lista proiectelor propuse spre finanţare în cadrul Programului operaţional
regional în urma evaluării strategice.
(2) In lipsa unei hotărâri a CRESC emise conform alin.
(1), lista proiectelor propuse spre finanţare va fi lista proiectelor propuse
spre evaluare pe axe prioritare şi domenii majore de intervenţie, asa cum a
fost ea prezentată de secretariatul CRESC.'
Art. 17. - (1) Membrii şi observatorii sesizează
preşedintelui CRESC eventuale nereguli constatate în timpul desfăşurării
şedinţelor CRESC. După caz preşedintele va dispune reluarea procesului de
evaluare strategică prin excluderea membrului/ membrilor faţă de care s-a
formulat sesizarea. Vor fi luate în considerare numai sesizările temeinic
fundamentate.
(2) Membrii şi/sau observatorii nemulţumiţi de decizia
preşedintelui vor sesiza printr-o notă temeinic fundamentată consiliul pentru
dezvoltare regională cu privire la eventualele nereguli. Sesizarea consiliului
pentru dezvoltare regională se va face în cel mult 5 zile lucrătoare de la data
desfăşurării şedinţei CRESC. In urma analizei, dacă se dovedeşte că prin
acţiunea sa membrul CRESC a viciat rezultatele procesului de evaluare
strategică, consiliul pentru dezvoltare regională poate decide revocarea
acestuia.
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale
Art. 18. - Consiliile pentru dezvoltare regională
organizează şedinţa de constituire a CRESC din fiecare regiune de dezvoltare în
termen de 10 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri.
Art. 19. - (1) Fiecare comitet regional de evaluare
strategică şi corelare îşi desfăşoară activitatea în baza regulamentului
propriu de organizare şi funcţionare, care este elaborat de către Secretariatul
CRESC, în conformitate cu prezentul regulament-cadru.
(2) Regulamentul de organizare şi funcţionare al CRESC
este elaborat în termen de 30 de zile lucrătoare de la data intrării în vigoare
a prezentei hotărâri, este avizat de către autoritatea de management pentru
Programul operaţional regional şi autoritatea pentru coordonarea instrumentelor
structurale şi este aprobat de către consiliul pentru dezvoltare regională.
(3) Până la aprobarea propriului regulament de
organizare şi funcţionare, CRESC funcţionează în baza prezentului
regulament-cadru de organizare şi funcţionare.