Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1383 din 4 noiembrie 2008

privind modificarea Hotararii Guvernului nr. 764/2007 pentru aprobarea constituirii comitetelor regionale de evaluare strategica si corelare si a Regulamentului-cadru de organizare si functionare a acestora

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 761 din 11 noiembrie 2008



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată.

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. I. - Hotărârea Guvernului nr. 764/2007 pentru aprobarea constituirii comitetelor regionale de evaluare strategică şi corelare şi a Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a acestora, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 545 din 9 august 2007, se modifică după cum urmează:

1. La articolul 1, alineatul (2) va avea următorul cuprins:

„(2) Comitetul regional de evaluare strategică şi corelare reprezintă organismul consultativ în cadrul căruia sunt discutate şi analizate priorităţile de investiţii publice la nivel regional, cu finanţare din fonduri comunitare sau bugete locale, în vederea atingerii obiectivelor strategiei de dezvoltare a regiunii."

2. Articolul 3 se abrogă.

3. Articolul 4 va avea următorul cuprins:

„Art. 4. -Autorităţile de management/autorităţile comune de management/autorităţile naţionale şi/sau, după caz, organismele intermediare pentru programele operaţionale prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituţional de coordonare şi de gestionare a instrumentelor structurale, autorităţile de management pentru alte programe finanţate din fonduri comunitare nerambursabile postaderare, precum şi orice instituţii care elaborează şi/sau gestionează programe cu finanţare din fonduri comunitare ori bugetele locale sau organizaţii reprezentate în comitetul regional de evaluare strategică şi corelare au obligaţia de a transmite acestuia informaţiile solicitate, necesare în vederea îndeplinirii atribuţiilor cu privire la activitatea de corelare la nivelul regiunii de dezvoltare, în conformitate cu instrucţiunile emise în acest sens de Ministerul Economiei şi Finanţelor."

4. Anexa nr.1 se abrogă.

5. Anexa nr. 2 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. II. - Ministerul Economiei şi Finanţelor va emite instrucţiunile cu privire la activitatea de corelare la nivelul regiunii de dezvoltare a proiectelor finanţate si/sau finantabile din fonduri comunitare sau bugete locale, în termen de maximum 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

Art. III. - In termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, regulamentele de organizare şi funcţionare adoptate de comitetele regionale de evaluare strategică şi corelare până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se modifică în mod corespunzător.

Art. IV. - Hotărârea Guvernului nr. 764/2007 pentru aprobarea constituirii comitetelor regionale de evaluare strategică şi corelare şi a Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a acestora, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 545 din 9 august 2007, cu modificările aduse prin prezenta hotărâre, se va republica, dându-se textelor o nouă numerotare.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor,

Laszlo Borbely

p. Ministrul internelor şi reformei administrative,

Paul Victor Dobre,

secretar de stat

Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,

Mariana Câmpeanu

Ministrul transporturilor,

Ludovic Orban

p. Ministrul mediului şi dezvoltării durabile,

Lucia Ana Varga,

secretar de stat

p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,

Gheorghe Albu,

secretar de stat

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

ANEXĂ (Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 764/2007)

REGULAMENT-CADRU

de organizare si funcţionare al comitetului regional de evaluare strategică si corelare

CAPITOLUL I

Organizarea comitetului regional de evaluare strategică şi corelare

Art. 1. - (1) Comitetul regional de evaluare strategică şi corelare, denumit în continuare CRESC, reprezintă organismul consultativ, fără personalitate juridică, în cadrul căruia sunt discutate şi analizate priorităţile de investiţii publice la nivel regional, cu finanţare din fonduri comunitare sau bugete locale, în vederea atingerii obiectivelor strategiei de dezvoltare a regiunii.

(2) CRESC îşi desfăşoară activitatea în baza prevederilor prezentului regulament-cadru, precum şi a propriului regulament de organizare şi funcţionare, elaborat de către secretariatul CRESC şi aprobat de către consiliul pentru dezvoltare regională din regiune, cu avizul prealabil al Autorităţii pentru coordonarea instrumentelor structurale din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor şi al Autorităţii de management pentru Programul operaţional regional din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor.

Art. 2. - (1) CRESC este alcătuit din reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice locale şi ai mediului economico-social din regiune, în număr egal.

(2) Autorităţile administraţiei publice locale din regiune vor fi reprezentate în CRESC de câte două autorităţi publice locale pentru fiecare judeţ component al regiunii.

(3) Reprezentanţii în CRESC ai mediului economico-social din regiune pot fi desemnaţi din partea următoarelor categorii de organizaţii:

a) organizaţii culturale;

b) organizaţii pentru tineret;

c) organizaţii sportive;

d) organizaţii ale cultelor;

e) organizaţii reprezentative ale minorităţilor naţionale;

f) organizaţii ale unităţilor de învăţământ preuniversitar;

g) organizaţii ale unităţilor de învăţământ universitar;

h) federaţii ale sindicatelor;

i) federaţii ale patronatelor;

j) organizaţii ale întreprinderilor mici şi mijlocii;

k) organizaţii pentru protejarea şi ajutorarea persoanelor cu dizabilităţi;

l) organizaţii pentru ajutorarea categoriilor defavorizate;

m) organizaţii ale pensionarilor;

n) organizaţii pentru egalitatea de şanse;

o) organizaţii pentru protecţia mediului;

p) organizaţii implicate în dezvoltarea locală/regională;

q) organizaţii profesionale în domeniul dezvoltării regionale.

(4) Consiliul pentru dezvoltare regională va adopta, prin hotărâre, lista autorităţilor publice locale şi a organizaţiilor reprezentând mediul economico-social din regiune care vor desemna membrii titulari şi supleanţi ai CRESC, pe baza propriei metodologii şi în conformitate cu regulile prevăzute în prezentul regulament-cadru, inclusiv prin consultarea tuturor organizaţiilor relevante prevăzute la alin. (3).

Art. 3. - Numărul membrilor titulari ai CRESC este următorul:

a) Regiunea de Dezvoltare Nord-Est: 24 de membri, din care 12 reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice locale şi 12 reprezentanţi ai mediului economico-social din regiune;

b) Regiunea de Dezvoltare Sud-Est: 24 de membri, din care 12 reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice locale şi 12 reprezentanţi ai mediului economico-social din regiune;

c) Regiunea de Dezvoltare Sud Muntenia: 28 de membri, din care 14 reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice locale şi 14 reprezentanţi ai mediului economico-social din regiune;

d) Regiunea de Dezvoltare Sud-Vest Oltenia: 20 de membri, din care 10 reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice locale şi 10 reprezentanţi ai mediului economico-social din regiune;

e) Regiunea de Dezvoltare Vest: 16 membri, din care 8 reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice locale şi 8 reprezentanţi ai mediului economico-social din regiune;

f) Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest: 24 de membri, din care 12 reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice locale şi 12 reprezentanţi ai mediului economico-social din regiune;

g) Regiunea de Dezvoltare Centru: 24 de membri, din care 12 reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice locale şi 12 reprezentanţi ai mediului economico-social din regiune;

h) Regiunea de Dezvoltare Bucureşti-Ilfov: 18 membri, din care 2 reprezentanţi ai judeţului Ilfov, câte un reprezentant al fiecărui sector al municipiului Bucureşti, un reprezentant al Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi 9 reprezentanţi ai mediului economico-social din regiune.

Art. 4. - (1) Fiecare autoritate publică locală şi, respectiv, organizaţie reprezentând mediul economico-social din regiune, din lista prevăzută la art. 2 alin. (4), va propune, în vederea numirii ca membru al CRESC, câte un reprezentant ca membru titular şi un reprezentant ca membru supleant, dintre persoanele cu drept de decizie în cadrul autorităţii publice locale sau al organizaţiei respective. In cazul în care membrul titular desemnat nu poate participa la reuniunea CRESC, acesta va fi înlocuit de către membrul supleant desemnat, care va prelua de drept şi în integralitate drepturile şi obligaţiile membrului titular.

(2) Numirea, revocarea şi înlocuirea membrilor CRESC cu drept de vot, atât titulari, cât şi supleanţi, se fac prin hotărâre a consiliului pentru dezvoltare regională, pe baza propunerilor înaintate de către autorităţile publice locale şi, respectiv, organizaţiile reprezentând mediul economico-social din regiune stabilite prin lista prevăzută la art. 2 alin. (4).

(3) Membrii titulari şi supleanţi, precum şi observatorii şi/sau, după caz, invitaţii prezenţi la reuniunile CRESC semnează, la data numirii, respectiv - în cazul observatorilor şi/sau invitaţilor - înainte de începerea şedinţei, declaraţii de imparţialitate şi confidenţialitate.

Art. 5. - (1) CRESC alege, dintre membrii săi titulari, un preşedinte şi un vicepreşedinte.

(2) In cazul în care preşedintele CRESC nu îşi poate îndeplini atribuţiile, acestea sunt preluate de drept şi integral de către vicepreşedinte.

(3) In cazul absenţei motivate atât a preşedintelui, cât şi a vicepreşedintelui, lucrările reuniunilor CRESC vor fi conduse de un preşedinte de şedinţă, ales prin vot majoritar simplu de către membrii CRESC prezenţi la reuniunea respectivă.

Art. 6. - Secretariatul CRESC este constituit în cadrul agenţiei pentru dezvoltare regională din regiune şi este asigurat prin personal dedicat din cadrul acesteia.

Art. 7. - (1) La fiecare reuniune a CRESC participă de drept câte un observator, fără drept de vot, desemnat de către Autoritatea pentru coordonarea instrumentelor structurale din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, precum şi de către fiecare autoritate de management/autoritate comună de management/autoritate naţională şi/sau, după caz, organism intermediar pentru programele operaţionale prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituţional de coordonare şi de gestionare a instrumentelor structurale, precum şi de către fiecare autoritate de management pentru alte programe finanţate din fonduri comunitare nerambursabile postaderare.

(2) In funcţie de problematica supusă dezbaterii, la reuniunile CRESC pot participa, în calitate de invitaţi, fără drept de vot, şi alţi reprezentanţi ai autorităţilor publice locale din regiune, ai autorităţilor administraţiei publice centrale şi/sau ai altor instituţii/organizaţii din regiune, care pot fi consultaţi în domeniul specific de activitate; aceştia pot face propuneri/recomandări, pe care CRESC le poate dezbate şi supune la vot.

CAPITOLUL II

Funcţionarea comitetului regional de evaluare strategică şi corelare

Art. 8. - (1) Reuniunile CRESC se pot desfăşura numai în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi.

(2) In cazul neîntrunirii condiţiei de cvorum prevăzute la alin. (1), şedinţa se amână, urmând să fie convocată o nouă şedinţă în termen de maximum 5 zile. Şedinţa convocată în urma unei amânări se desfăşoară fără a fi necesară întrunirea condiţiei prevăzute la alin. (1).

Art. 9. - (1) Şedinţele ordinare ale CRESC se desfăşoară în mod obligatoriu trimestrial, la convocarea preşedintelui sau, în absenţa acestuia, a vicepreşedintelui.

(2) In cazuri deosebite, şedinţe extraordinare ale CRESC se pot organiza la solicitarea unei treimi din numărul total al membrilor comitetului, la iniţiativa preşedintelui, la cererea Autorităţii pentru coordonarea instrumentelor structurale sau a Autorităţii de management pentru Programul operaţional regional.

Art. 10. - (1) Convocarea şi transmiterea invitaţiilor la reuniunile CRESC se fac în scris de către secretariatul comitetului, cu cel puţin 7 zile lucrătoare înainte de data desfăşurării reuniunii. In mod obligatoriu acestea conţin ziua, ora, locul desfăşurării şi ordinea de zi, precum şi adresa site-ului de pe care pot fi obţinute informaţii privind reuniunea respectivă.

(2) Ordinea de zi este propusă de către secretariatul CRESC, prin consultarea membrilor CRESC, decizia asupra acesteia aparţinând preşedintelui sau, în absenţa acestuia, vicepreşedintelui. In cazul în care reuniunea CRESC se derulează la cererea Autorităţii pentru coordonarea instrumentelor structurale sau a Autorităţii de management pentru Programul operaţional regional, pe ordinea de zi vor fi incluse obligatoriu punctele solicitate de către acestea. Ordinea de zi a reuniunii CRESC se publică pe site-ul agenţiei pentru dezvoltare regională, cu cel puţin 5 zile înainte de data reuniunii.

(3) Materialele care urmează să fie supuse dezbaterii se transmit prin e-mail participanţilor cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru şedinţă.

Art. 11. - (1) In îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, CRESC emite opinii şi recomandări sau acordă avize consultative, prin consens. In situaţia în care consensul nu poate fi stabilit, decizia asupra opiniilor, recomandărilor sau avizelor, după caz, se adoptă cu minimum două treimi din totalul voturilor valabil exprimate.

(2) In cazul în care pe ordinea de zi a reuniunii CRESC se regăsesc activităţile prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. c), membrii CRESC desemnaţi de autorităţi publice locale şi/sau organizaţii reprezentând mediul economico-social care au propus proiecte incluse în lista transmisă de către Autoritatea de management pentru Programul operaţional regional nu vor participa la discuţiile respective şi nu vor avea drept de vot în legătură cu avizul consultativ emis.

CAPITOLUL III

Atribuţiile comitetului regional de evaluare strategică şi corelare

Art. 12. - (1) CRESC îndeplineşte următoarele atribuţii principale:

a) analizează nevoile de investiţii publice la nivel regional şi recomandă autorităţilor administraţiei publice locale din regiune, pe baza obiectivelor prevăzute în strategia de dezvoltare regională şi în vederea atingerii acestora, ordinea de prioritate a proiectelor din portofoliul regional identificat de agenţia pentru dezvoltare regională, în vederea propunerii spre finanţare a acestora;

b) emite opinii şi recomandări privind corelarea la nivelul regiunii de dezvoltare a proiectelor finanţate şi/sau finanţabile din fonduri comunitare sau bugete locale, incluse în portofoliul de proiecte regional;

c) la solicitarea Autorităţii de management pentru Programul operaţional regional, emite un aviz consultativ cu privire la importanţa şi prioritatea pentru regiune a proiectelor depuse pentru finanţare în cadrul Programului operaţional regional 2007-2013 (POR 2007-2013) pentru care a fost finalizată evaluarea tehnică şi financiară;

d) recomandă Autorităţii de management pentru Programul operaţional regional, din proprie iniţiativă sau la solicitarea acesteia, realocări financiare în regiune între domeniile majore de intervenţie din cadrul axelor prioritare şi între axele prioritare, pe baza analizei numărului de proiecte sustenabile pentru care a fost sau poate fi solicitată finanţare nerambursabilă în cadrul programului, în vederea supunerii spre aprobare Comitetului de monitorizare a Programului operaţional regional;

e) recomandă autorităţilor de management/autorităţilor comune de management/autorităţilor naţionale şi/sau, după caz, organismelor intermediare pentru programele operaţionale prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 457/2008, autorităţilor de management pentru programele finanţate din fonduri comunitare nerambursabile postaderare, precum şi instituţiilor care elaborează şi/sau gestionează alte programe finanţate din fonduri publice, din proprie iniţiativă sau la solicitarea acestora, direcţii de acţiune în scopul corelării programelor în regiune şi/sau, după caz, în vederea atingerii obiectivelor strategiei de dezvoltare a regiunii;

f) elaborează şi adoptă rapoarte anuale de activitate şi le supune spre avizare consiliului pentru dezvoltare regională.

(2) In vederea îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin cu privire la activitatea de corelare la nivelul regiunii de dezvoltare, CRESC poate solicita agenţiei pentru dezvoltare regională, precum şi entităţilor prevăzute la alin. (1) lit. e) transmiterea informaţiilor necesare, în conformitate cu instrucţiunile emise de Ministerul Economiei şi Finanţelor.

Art. 13. - Preşedintele CRESC îndeplineşte următoarele atribuţii:

a) dispune convocarea, coordonează pregătirea şi conduce reuniunile CRESC;

b) aprobă proiectul ordinii de zi, lista cuprinzând invitaţii, precum şi materialele ce urmează să fie transmise cu ocazia convocării şedinţelor CRESC;

c) semnează opiniile, recomandările şi/sau, după caz, avizele consultative adoptate de CRESC, precum şi procesele-verbale ale şedinţelor CRESC şi rapoartele anuale de activitate ale acestuia;

d) reprezintă CRESC în relaţiile cu alte instituţii/organisme.

Art. 14. -Activităţile principale ale secretariatului CRESC sunt:

a) pregătirea logistică necesară în vederea derulării reuniunilor CRESC;

b) pregătirea şi supunerea spre aprobare preşedintelui CRESC a documentelor necesare convocării reuniunilor CRESC;

c) publicarea pe site-ul agenţiei pentru dezvoltare regională a ordinii de zi a şedinţelor CRESC şi a proceselor-verbale ale acestora;

d) convocarea şi transmiterea invitaţiilor la reuniunile CRESC, precum şi a materialelor necesare, conform prevederilor art. 10;

e) întocmirea procesului-verbal al reuniunilor CRESC, agrearea şi transmiterea formei finale semnate de preşedintele acestuia tuturor membrilor CRESC, precum şi instituţiilor care au desemnat observatori sau au avut invitaţi la reuniunea respectivă, în termen de 20 de zile de la data la care a avut loc reuniunea;

f) întocmirea opiniilor, recomandărilor şi/sau, după caz, a avizelor consultative adoptate de către CRESC şi transmiterea acestora, după semnarea de către preşedinte, instituţiilor vizate, în termen de maximum 15 zile de la data la care a avut loc reuniunea;

g) redactarea rapoartelor anuale de activitate ale CRESC şi transmiterea acestora, după adoptarea de către CRESC, consiliului pentru dezvoltare regională spre avizare, în maximum 30 de zile de la adoptare, dar nu mai târziu de 60 de zile de la finele anului calendaristic;

h) asigurarea, între reuniuni, a asistenţei de specialitate preşedintelui sau, după caz, vicepreşedintelui CRESC;

i) înregistrarea şi păstrarea în condiţii specifice adecvate a declaraţiilor de imparţialitate şi confidenţialitate date de membrii CRESC, observatori şi/sau invitaţi, conform art. 4 alin. (3);

j) primirea, înregistrarea şi distribuirea corespondenţei destinate CRESC;

k) constituirea şi păstrarea unui registru de evidenţă complet privind reuniunile şi activităţile CRESC;

l) asigurarea activităţilor de registratură şi arhivare a documentelor privind activităţile CRESC;

m) alte activităţi care sunt stabilite de către CRESC.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii finale

Art. 15. - Membrii şi observatorii CRESC îşi îndeplinesc atribuţiile cu titlu gratuit.

Art. 16. - (1) Adoptarea regulamentului de organizare şi funcţionare a CRESC se face cu votul a două treimi din numărul voturilor valabil exprimate, iar după adoptare şi obţinerea avizului favorabil din partea Autorităţii pentru coordonarea instrumentelor structurale şi a Autorităţii de management pentru Programul operaţional regional, regulamentul este transmis consiliului pentru dezvoltare regională, în vederea aprobării.

(2) Până la aprobarea propriului regulament de organizare şi funcţionare, conform prevederilor alineatului precedent, CRESC se va organiza şi va funcţiona pe baza prezentului regulament-cadru.

(3) Modificarea regulamentului de organizare şi funcţionare a CRESC se poate face în condiţiile prevăzute la alin. (1).


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1383/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1383 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu