E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 749 din 23 octombrie 1998

privind aprobarea Metodologiei pentru stabilirea normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale si de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza intre limite

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 407 din 27 octombrie 1998


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 12 alin. (1) din Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se aproba Metodologia pentru stabilirea normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale si de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza intre limite, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    (1) In termen de 15 zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari, ordonatorii principali de credite bugetare, inclusiv cei din institutiile publice care nu sunt subordonate Guvernului, vor dispune masuri de adaptare la specificul activitatii pe care o coordoneaza, a metodologiei prevazute la art. 1, precum si de aplicare a acesteia.
    (2) In vederea monitorizarii aplicarii Legii nr. 154/1998, ordonatorii principali de credite bugetare vor informa Ministerul Muncii si Protectiei Sociale despre masurile dispuse potrivit alin. (1).
    Art. 3
    In vederea aplicarii metodologiei prevazute la art. 1, ordonatorii principali de credite vor asigura perfectionarea pregatirii profesionale a persoanelor din compartimentele de specialitate cu atributii in acest domeniu, utilizand in acest scop si resursele alocate pentru realizarea reformei in administratia publica centrala.

                 PRIM-MINISTRU
                  RADU VASILE

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul muncii
                       si protectiei sociale,
                       Alexandru Athanasiu

                       Ministrul finantelor,
                       Decebal Traian Remes

    ANEXA 1

                           METODOLOGIE
pentru stabilirea normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale
si de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza intre limite

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Metodologia pentru stabilirea normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale si de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza intre limite, denumita in continuare metodologie, se aplica personalului incadrat cu contract individual de munca in aparatul ministerelor, al altor organe centrale de specialitate, inclusiv in aparatul institutiilor publice din subordinea Guvernului ori a ministerelor, precum si personalului incadrat in serviciile Presedintiei si in aparatul de lucru al Guvernului.
    (2) Prezenta metodologie se aplica si personalului prevazut in anexa nr. VIII/1 la Legea nr. 154/1998, incadrat cu contract individual de munca in alte unitati bugetare de subordonare centrala si, respectiv, celui incadrat in compartimentele de contabilitate, financiar, aprovizionare, investitii si altele, din activitatile (subsistemele) cuprinse in anexele nr. VII/1 - VII/12, precum si personalului prevazut in anexa nr. VIII/2 la Legea nr. 154/1998, incadrat in functii comune din sectorul bugetar.
    Art. 2
    (1) Metodologia creeaza cadrul pentru realizarea urmatoarelor obiective:
    a) asigurarea concordantei intre exigentele (cerintele) postului si calitatile angajatului (profesionale, aptitudinale si atitudinale);
    b) furnizarea elementelor necesare stabilirii salariului de baza individual intre limite, in functie de performantele profesionale ale angajatului;
    c) asigurarea unui sistem motivational, care sa determine cresterea performantelor profesionale individuale.
    (2) Pentru atingerea acestor obiective, prezenta metodologie prevede:
    a) evaluarea posturilor in functie de caracteristicile descriptive privind exigentele si performantele pe care acestea le impun angajatilor;
    b) evaluarea performantelor profesionale ale angajatilor in raport cu cerintele posturilor;
    c) stabilirea si reevaluarea salariului de baza intre limite, in functie de performantele profesionale ale fiecarui angajat.

    CAP. 2
    Evaluarea posturilor in functie de caracteristicile descriptive privind exigentele si performantele pe care acestea le impun angajatilor

    Art. 3
    Evaluarea posturilor se face pe baza unor criterii care reprezinta cerintele de ocupare a acestora, cuprinse in anexa nr. 1 la prezenta metodologie.
    Art. 4
    Criteriile de evaluare a postului se inscriu in fisa postului, prin care ordonatorii de credite bugetare vor asigura si descrierea principalelor atributii si raspunderi care le revin angajatilor.
    Art. 5
    Pentru fiecare criteriu de evaluare a posturilor se acorda un calificativ, notat de la 1 la 5, in raport cu importanta si relevanta acestuia.
    Art. 6
    (1) Corespunzator fiecarui post, seful ierarhic al acestuia stabileste standardele de performanta ale postului, cu aprobarea conducerii institutiei respective.
    (2) Standardele de performanta se exprima prin urmatorii indicatori, cuantificati in conformitate cu specificul activitatilor si al operatiunilor specifice fiecarui post:
    a) cantitate;
    b) calitate;
    c) cost;
    d) timp;
    e) utilizarea resurselor;
    f) mod de realizare.
    Continutul indicatorilor pentru standardele de performanta asociate posturilor este prezentat in anexa nr. 1.
    (3) Conducerile institutiilor publice vor institui procedurile si regulile de masurare adecvata a fiecarui indicator, care determina standardele de performanta.
    (4) In stabilirea procedurilor si a regulilor de masurare a indicatorilor de performanta conducerile institutiilor vor consulta sindicatele sau reprezentantii salariatilor, dupa caz.
    (5) Standardele de performanta stabilite pentru fiecare post trebuie sa reflecte repartizarea echitabila a sarcinilor intre posturi si sa fie defalcate din obiectivele cuantificate ale institutiei.
    Art. 7
    (1) In modelul prezentat in anexa nr. 2 la prezenta metodologie sunt cuprinse principalele elemente care sunt avute in vedere la elaborarea fisei postului.
    (2) Conducerile institutiilor publice pot completa fisa postului si cu alte elemente specifice activitatii si, de asemenea, pot detalia sau pot diversifica criteriile de evaluare prezentate in anexa nr. 2. Ponderile asociate criteriilor se vor modifica corespunzator, astfel incat suma ponderilor asociate criteriilor sa reprezinte 100% .
    Art. 8
    (1) Evaluarea se aplica fiecarui post utilizat in fiecare institutie publica.
    (2) La nivelul ordonatorilor de credite bugetare, care au in structura compartimente de gestiune a resurselor umane, evaluarea posturilor se va asigura de catre aceste compartimente, impreuna cu conducatorii compartimentelor in care se regasesc posturile supuse evaluarii. Pentru institutiile publice subordonate care nu dispun de asemenea compartimente, evaluarea posturilor va fi asigurata de catre persoane desemnate de conducatorul institutiei.
    (3) Documentatia aferenta activitatilor de evaluare se gestioneaza de catre persoanele sau compartimentele desemnate potrivit alin. (2).
    Art. 9
    Modul de calcul al punctajelor minime, maxime si medii, pe baza rezultatelor evaluarii posturilor este prezentat in anexa nr. 2.
    Art. 10
    (1) Punctajul minim si, respectiv, maxim pentru fiecare post se calculeaza prin inmultirea calificativului minim, respectiv maxim, acordat, cu ponderea asociata fiecarui criteriu si prin insumarea acestor produse.
    (2) Pentru fiecare post, se determina un punctaj mediu, ca medie aritmetica a punctajelor minime si maxime; aceasta valoare va servi drept criteriu de ierarhizare a posturilor pe intreaga structura de organizare a institutiei publice si va permite estimarea costului mediu pentru ansamblul posturilor existente.

    CAP. 3
    Evaluarea performantelor profesionale ale angajatilor in raport cu cerintele postului

    Art. 11
    Principalele etape in activitatea de evaluare a performantelor profesionale individuale sunt:
    a) descrierea criteriilor de evaluare a performantelor profesionale individuale;
    b) procedura de masurare si de evaluare a performantelor profesionale individuale;
    c) masurarea gradului de indeplinire a standardelor de performanta;
    d) urmarirea si controlul rezultatelor evaluarii si determinarea evolutiei performantelor profesionale individuale in timp.

    Sectiunea I
    Descrierea criteriilor de evaluare a performantelor profesionale individuale
    Art. 12
    Descrierea criteriilor de evaluare, a performantelor profesionale individuale este cuprinsa in anexa nr. 4 la prezenta metodologie.

    Sectiunea a II-a
    Procedura de masurare si de evaluare a performantelor profesionale individuale
    Art. 13
    Procedura de masurare si de evaluare a performantelor profesionale individuale se realizeaza pe baza unor norme de evaluare, care reprezinta un cumul de tehnici de masurare a performantelor profesionale individuale pe baza carora sa poata fi stabilit, ori de cate ori este necesar, nivelul salariilor de baza individuale, intre limite, potrivit legii.
    Art. 14
    Procedura de masurare si de evaluare a performantelor profesionale individuale se aplica fiecarui angajat, in raport cu cerintele postului ocupat.
    Art. 15
    Evaluarea performantelor profesionale individuale se bazeaza pe aprecierea in mod sistematic si obiectiv a randamentului, a calitatii muncii, a comportamentului, a initiativei, a eficientei si creativitatii, pentru fiecare salariat.
    Art. 16
    (1) Procedura de masurare si de evaluare a performantelor profesionale individuale este un proces continuu, coordonat de catre compartimentul de gestiune a resurselor umane.
    (2) Angajatorul va stabili, dupa primul an de aplicare a legii, momentul pentru masurarea anuala a rezultatelor evaluarii performantelor profesionale individuale.
    (3) Prevederile alin. (2) nu se aplica in urmatoarele situatii:
    a) persoanelor angajate ca debutanti, pentru care evaluarea se face dupa expirarea perioadei corespunzatoare stagiului de debutant;
    b) angajatilor care se reangajeaza in administratia publica centrala, dupa o perioada mai mare de un an, pentru care evaluarea se face la expirarea unui an de la reintrarea in sistem;
    c) angajatilor din administratia publica centrala, al caror contract individual de munca este suspendat, potrivit legii, pentru care evaluarea se face la expirarea unui an de la reluarea activitatii;
    d) angajatilor promovati intr-o alta functie de executie sau intr-o functie de conducere, precum si celor angajati din afara unitatii, pentru care momentul de evaluare se stabileste de conducerea fiecarei institutii publice;
    e) angajatilor aflati in concediu platit pentru ingrijirea copiilor in varsta de pana la 2 ani, pentru care evaluarea se face la expirarea unui an de la data reluarii activitatii;
    f) angajatilor care nu au prestat activitate in ultimele 12 luni, fiind in concediu medical sau in concediu fara plata, acordat potrivit legii, pentru care momentul evaluarii se stabileste de conducerea fiecarei institutii publice.
    Art. 17
    Procesul de evaluare a performantelor profesionale individuale va avea ca elemente de referinta:
    a) fisa cuprinzand descrierea postului, intocmita potrivit prevederilor art. 4;
    b) criteriile de evaluare a performantei profesionale individuale:
    - gradul de indeplinire a standardelor de performanta;
    - asumarea responsabilitatii;
    - adecvarea la complexitatea muncii;
    - initiativa si creativitatea.
    Art. 18
    (1) Pe baza elementelor mentionate la art. 17, persoanele care vor realiza procedurile de evaluare parcurg urmatoarele etape:
    a) acorda calificative, notate de la 1 la 5, pentru fiecare criteriu prevazut in fisa de evaluare a fiecarui angajat;
    b) notele acordate vor avea urmatoarea semnificatie:
    - 1 = nesatisfacator;
    - 2 = satisfacator;
    - 3 = la nivelul standardului de performanta stabilit postului;
    - 4 = bine;
    - 5 = foarte bine;
    c) pentru fiecare criteriu, nota acordata angajatului se pondereaza in raport cu importanta si relevanta criteriului respectiv pentru procesul de evaluare a performantei individuale; pentru primul an de aplicare, criteriile de evaluare au urmatoarele ponderi:
    - gradul de indeplinire a standardelor de performanta = 50%;
    - asumarea responsabilitatii = 25%;
    - adecvarea la complexitatea muncii = 15%;
    - initiativa si creativitatea = 10% .
    (2) Pentru procesele de evaluare a performantelor profesionale individuale, care se vor desfasura dupa primul an de aplicare, ordonatorii principali de credite bugetare pot stabili alte ponderi pentru criteriile de evaluare a performantei profesionale individuale, in raport cu obiectivele institutiei publice respective.
    (3) Pentru evaluarea performantelor profesionale individuale se vor utiliza fisa de evaluare si formula de calcul, prevazute in anexa nr. 3 la prezenta metodologie.
    (4) Calificativele corespunzatoare fiecarui criteriu vor fi acordate de catre:
    - conducatorul compartimentului;
    - angajatul (autoevaluare);
    - persoanele cu atributii de evaluare din compartimentul de gestiune a resurselor umane sau de persoanele desemnate de conducatorul institutiei publice.
    (5) Seful ierarhic al conducatorului compartimentului in care angajatul isi desfasoara activitatea decide asupra calificativelor finale, tinand seama de cele 3 evaluari prevazute la alin. (4) si de rezultatele de ansamblu ale compartimentului, eliminand valorile extreme dintre calificativele acordate pentru fiecare criteriu.
    (6) Pe baza calificativului final, stabilit potrivit alin. (5), se determina punctajul total care se comunica angajatului de catre compartimentul de gestiune a resurselor umane, in termen de 5 zile.
    Art. 19
    (1) Fiecare angajat are dreptul sa conteste evaluarea si, respectiv, punctajul total rezultat.
    (2) Contestatia se depune la compartimentul de gestiune a resurselor umane, in termen de 5 zile de la comunicare, si se solutioneaza in prezenta partilor de catre conducatorul imediat superior persoanei care a decis asupra evaluarii finale contestate, in termen de 10 zile.

    Sectiunea a III-a
    Masurarea gradului de indeplinire a standardelor de performanta
    Art. 20
    In procesul de evaluare a performantei profesionale individuale, standardele de performanta constituie baza de referinta pentru aprecierea rezultatelor obtinute de fiecare salariat.
    Art. 21
    Pentru definirea standardelor de performanta se utilizeaza indicatorii prevazuti la art. 6 alin. (2) lit. a) - d), precum si, dupa caz, indicatorii prevazuti la art. 6 alin. (2) lit. e) si f), in raport cu conditiile concrete de desfasurare a activitatii.
    Art. 22
    (1) Standardele de performanta se stabilesc de catre conducatorul unui program/proiect sau activitate, inainte de inceperea acestora, astfel incat toti cei implicati sa cunoasca cerintele realizarii obiectivelor propuse.
    (2) Standardele de performanta, stabilite potrivit alin. (1), se aproba de catre conducatorul institutiei publice respective.

    Sectiunea a IV-a
    Urmarirea si controlul rezultatelor evaluarii si determinarea evolutiei performantelor profesionale individuale in timp
    Art. 23
    Evaluarea performantelor profesionale individuale, la perioadele stabilite de catre ordonatorul principal de credite bugetare, se face sub indrumarea compartimentului de gestiune a resurselor umane, care are si sarcina urmaririi si controlului rezultatelor obtinute, in conditiile prevazute la art. 16.
    Art. 24
    Compartimentul de gestiune a resurselor umane propune conducerii institutiei publice utilizarea rezultatelor obtinute din evaluari, in scopul:
    a) pregatirii si perfectionarii personalului pentru:
    - definirea profilului viitor al competentelor si abilitatilor, corespunzator fiecarui post;
    - monitorizarea raportului rezultate/cost, obtinut in urma activitatii de pregatire/perfectionare;
    - elaborarea programelor (strategiei de pregatire continua a personalului) prin stabilirea unui plan de pregatire continua pentru fiecare angajat si prin evaluarea resurselor financiare necesare acestui scop;
    b) recrutarii/selectionarii personalului la elaborarea sau la realizarea unor programe/proiecte;
    c) determinarii evolutiei performantelor profesionale individuale in timp;
    d) distribuirii fondului de salarii, identificat ca sursa pentru diferentieri salariale si stabilirea salariilor de baza individuale intre limite.

    Sectiunea a V-a
    Evaluarea performantelor profesionale individuale ale angajatilor
    Art. 25
    Punctajul total calculat potrivit art. 18 pentru fiecare angajat se compara cu intervalul delimitat de punctajul minim, respectiv maxim, al postului ocupat de acesta, calculat potrivit art. 10. In functie de rezultat, se disting urmatoarele situatii:
    a) punctajul realizat de angajat se inscrie intre limite (minima si maxima de punctaj ale postului), ceea ce inseamna ca angajatul corespunde cerintelor postului;
    b) punctajul realizat de angajat se situeaza sub limita minima a punctajului postului, deci angajatul nu corespunde postului;
    c) punctajul realizat de angajat se situeaza peste limita maxima a punctajului postului, deci este promovabil pe o functie superioara. Promovarea poate deveni efectiva daca angajatul in cauza realizeaza cel putin punctajul minim corespunzator acestui post.

    CAP. 4
    Stabilirea salariilor de baza intre limite, in functie de performantele profesionale individuale
    Art. 26
    (1) Ordonatorii de credite bugetare, potrivit dispozitiilor legale in vigoare, asigura ca stabilirea salariilor de baza intre limite sa se realizeze cu incadrarea in resursele financiare alocate anual si in numarul de posturi stabilit prin legile privind bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale si bugetele fondurilor speciale.
    (2) Stabilirea salariilor de baza individuale, intre limite, se face pe baza rezultatelor evaluarii performantelor profesionale ale angajatului, in raport cu cerintele postului.
    Art. 27
    (1) Calculul salariului de baza individual, potential pentru perioadele urmatoare, se face dupa cum urmeaza:
    a) coeficientul de multiplicare corespunzator performantei profesionale individuale realizate de salariatul "y" (cy) pentru ocuparea postului "x" se stabileste, dupa caz, prin una dintre formulele:

                x    x
              (p  - p ) x (C  - C )
     x          y    m      M    m
    C  = C  + ----------------------,
     y    m          x    x
                   (p  - p )
                     M    m

                x    x
              (p  - p ) x (C  - C )
     x          M    y      M    m
    C  = C  - ----------------------,
     y    M          x    x
                   (p  - p )
                     M    m

    in care:
    - C  = limita inferioara a intervalului pentru functia ocupantului
       m   postului;

    - C  = limita superioara a intervalului pentru functia ocupantului
       M   postului;

       x                                                x
    - p  = punctajul minim al postului "x", diferit de p ;
       m                                                M

       x                                                x
    - p  = punctajul maxim al postului "x", diferit de p ;
       M                                                m

       x
    - p = performanta profesionala individuala a salariatului "y"
       y  pe postul "x";

    b) salariul de baza intre limite, potential, pentru salariatul "y" pe postul
                                   x
"x" se calculeaza multiplicand cu C  valoarea de referinta sectoriala
                                   y
corespunzatoare.
    (2) Salariul de baza calculat potrivit alin. (1) poate fi mai mare, egal sau mai mic decat salariul de baza avut in luna anterioara incheierii procedurilor de evaluare; modalitatile concrete de majorare sau de diminuare a salariilor de baza, se stabilesc de ordonatorul principal de credite bugetare, in limitele resurselor financiare disponibile pentru cheltuieli de personal si avand in vedere si obiectivele preconizate ale institutiei respective.
    Art. 28
    (1) Salariul de baza al unui angajat se reevalueaza anual de catre angajator, cu respectarea limitelor prevazute pentru gradul profesional sau treapta profesionala respectiva.
    (2) Reevaluarea salariului de baza al fiecarui angajat se face si in primul an de aplicare a prevederilor Legii nr. 154/1998.
    (3) Reevaluarea prevazuta la alin. (1) si (2) se face pe baza acelorasi criterii, potrivit prezentei metodologii.

    CAP. 5
    Dispozitii finale

    Art. 29
    Ca urmare a evaluarii posturilor si performantelor profesionale individuale, potrivit prezentei metodologii, se pot face modificari ale salariilor de baza, numai in limita cheltuielilor cu salariile alocate fiecarui ordonator principal de credite bugetare.
    Art. 30
    (1) La angajare, salariile de baza individuale pot fi stabilite intre limitele prevazute de lege, pe baza criteriilor de selectie, a performantelor profesionale ale angajatului, in raport cu cerintele postului, in conditiile prezentei metodologii.
    (2) Aplicarea criteriilor de selectie si evaluarea performantelor profesionale, la angajare, se materializeaza in calificative notate de la 1 la 5.
    (3) Evaluarea performantelor profesionale individuale potentiale, la angajare, se face in cadrul examenului de catre comisia de examinare, desemnata prin dispozitie a ordonatorului de credite bugetare. Evaluarea performantelor profesionale potentiale, la angajare in cabinetul demnitarului, se face de catre demnitar.
    Art. 31
    Fundamentarea bugetelor de venituri si cheltuieli ale ordonatorilor principali de credite, bazate pe obiective, proiecte sau programe, dupa caz, inclusiv pe normele referitoare la utilizarea resurselor umane, se face, potrivit art. 26 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 154/1998, pe baza metodologiei elaborate de Ministerul Finantelor.
    Art. 32
    In masura in care sunt indeplinite integral dispozitiile prezentei metodologii, aceasta se poate aplica, atat la nivelul intregii institutii publice, cat si la nivelul unor activitati din cadrul acesteia, in limita cheltuielilor cu salariile alocate fiecarui ordonator principal de credite bugetare.
    Art. 33
    Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezenta metodologie.

    ANEXA Nr. 1
    la metodologie

                   CRITERII DE EVALUARE A POSTURILOR
_______________________________________________________________________________
    Criterii                    Continut
_______________________________________________________________________________
 1. Pregatirea profesionala     1.1. Pregatirea de baza (corespunzatoare
    impusa ocupantului          studiilor absolvite, potrivit prevederilor
    postului                    legale):
                                1.1.1. scoala generala
                                1.1.2. medie-liceala
                                1.1.3. medie-postliceala
                                1.1.4. superioara de scurta durata
                                1.1.5. superioara de lunga durata
                                1.2. Pregatire de specialitate:
                                1.2.1. calificare tehnica, economica sau de
                                alta specialitate, necesara postului (medie,
                                superioara)
                                1.2.2. perfectionari (specializari) periodice,
                                necesare mentinerii competentei pe post
 2. Experienta necesara         2.1. Experienta in munca
    executarii operatiunilor    2.2. Experienta in specialitatea ceruta de post
    specifice postului          2.3. Perioada necesara initierii in vederea
                                executarii operatiunilor specifice postului
 3. Dificultatea operatiunilor  3.1. Complexitatea postului, in sensul
    specifice postului          diversitatii operatiunilor de efectuat
                                3.2. Gradul de autonomie in actiune
                                3.3. Efortul intelectual caracteristic
                                efectuarii operatiunilor specifice postului
                                3.4. Necesitatea unor aptitudini deosebite
                                3.5. Tehnologii speciale care trebuie
                                cunoscute.
 4. Responsabilitatea           4.1. Responsabilitate de conducere, coordonare
    implicata de post           structuri, echipe, proiecte
                                4.2. Responsabilitatea pregatirii luarii unor
                                decizii, pastrarea confidentialitatii
 5. Sfera de relatii (de a      5.1. Gradul de solicitare din partea
    intra in relatii, de a      structurilor interne ale institutiei publice
    raspunde)                   5.2. Gradul de solicitare din partea
                                structurilor externe ale institutiei publice
                                5.3. Gradul de solicitare din partea
                                cetatenilor si/sau subiectilor serviciilor
                                oferite de institutia publica
_______________________________________________________________________________

                              CONTINUTUL
     indicatorilor pentru standardele de performanta asociate posturilor

    a) Cantitatea
    Se masoara volumul lucrarilor exprimate in unitati de masura specifice operatiunilor sau activitatilor executate intr-un anumit post. De exemplu:
    - Numarul de dosare solutionate;
    - Numarul de apeluri telefonice la care s-a raspuns.
    b) Calitatea
    Se masoara nivelul completitudinii si corectitudinii solutiilor prezentate in lucrarile specifice postului. De exemplu:
    - Numarul de corectii operate de seful direct;
    - Numarul de contestatii/reclamatii primite;
    - Gradul de satisfacere a beneficiarilor serviciilor oferite (masurate sistematic sau prin sondaj).
    c) Costurile
    Se masoara interesul angajatului pentru a limita costurile de functionare a institutiei. Prezinta interes raportul intre volumul de activitate si costurile implicate.
    De exemplu:
    - Numarul de convorbiri telefonice, numarul de accese in servicii Internet;
    - Numarul de deplasari.
    d) Timpul
    Se masoara timpii de executie a lucrarilor, mai ales pentru acele lucrari pentru care nu se pot stabili norme de timp.
    e) Utilizarea resurselor
    Se apreciaza capacitatea angajatului de a utiliza eficient resursele puse la dispozitia postului (echipamente de birotica, programe de calculator etc.).
    f) Modul de realizare
    Se apreciaza capacitatea angajatului de a se integra in efortul colectiv depus de echipa din care face parte, modul in care pune la dispozitie colectivului cunostintele si experienta pe care le detine etc.

    ANEXA Nr. 2
    la metodologie

               MODEL DE COMPLETARE A UNEI FISE A POSTULUI

                      DEFINITII SI MOD DE OPERARE

    Postul reprezinta un ansamblu de operatiuni sau de activitati prin care se realizeaza, total sau partial, o anumita procedura specifica atributiilor institutiei publice. Postul se caracterizeaza, in principal, prin functia ocupantului postului.
    Evaluarea posturilor se face pe baza unor criterii care reprezinta cerintele de ocupare a acestora. Aceste cerinte sunt mentionate si inventariate in vederea unei cat mai bune estimari a gradului de indeplinire a standardelor de performanta asociate postului respectiv.
    Criteriile de evaluare a postului se inscriu in fisa postului.
    Pentru fiecare criteriu de evaluare a posturilor se acorda un calificativ notat de la 1 la 5.
    Punctajul pentru fiecare criteriu se calculeaza prin inmultirea notei acordate cu ponderea stabilita pentru fiecare criteriu.
    Formulele de calcul al punctajului minim si, respectiv, maxim pentru fiecare post sunt:

    Pt  = (p   x C ) + (p   x C ) + (p   x C ) + (p   x C ) + ... + (p   x C ),
      m     m1    1      m2    2      m3    3      m4    4            mn    n

    in care:
    - p  ... p   = nota minima acordata fiecarui calificativ notat
       m1     mn   de la 1 la 5;

    - C    C  = ponderea stabilita pentru fiecare criteriu de evaluare a
       1... n   postului, exprimata in %;

    - Pt  = punctajul total minim.
        m

    Pt  = (p   x C ) + (p   x C ) + (p   x C ) + (p   x C ) + ... + (p   x C ),
      M     M1    1      M2    2      M3    3      M4    4            Mn    n

    in care:
    - p  .... p   = nota maxima acordata fiecarui calificativ notat
       M1      Mn   de la 1 la 5;

    - C  ... C  = ponderea stabilita pentru fiecare criteriu de evaluare a
       1      n   postului, exprimata in %;

    - Pt   = punctajul total maxim.
         M

    In vederea ierarhizarii tuturor posturilor dintr-o institutie publica, se calculeaza punctajul mediu, ca medie aritmetica a punctajului minim si maxim, corespunzatoare postului.
    In posturi cu punctaj mediu mai mare se pot obtine salarii de baza mai mari decat in posturi cu punctaj mediu mai mic. Conducerile institutiilor publice se vor preocupa in a asigura o structura de posturi acceptabila si rezonabila, in raport cu obiectivele cuantificate ale institutiei.

              MODEL DE COMPLETARE A UNEI FISE A POSTULUI

                         FISA POSTULUI Nr. ....
 _____________________________________________________________________________
| Denumirea institutiei publice:                                              |
|                                                                             |
| Compartimentul:                  de gestiune a resurselor umane             |
|                                                                             |
| Denumirea postului:              intocmirea deciziilor de pensionare        |
|                                                                             |
| Gradul profesional al ocupantului postului:      functia de expert gradul I |
|                                                                             |
| Nivelul postului: de executie                                |
|                                                                             |
| Punctajul postului:              a) minim = 3,4                             |
|                                  b) maxim = 4,4                             |
|                                  c) mediu = 3,9                             |
| (calculate conform prezentei anexe)                                         |
| Standardul de performanta asociat (exprimat prin indicatori):               |
|_____________________________________________________________________________|
 _____________________________________________________________________________
| DESCRIEREA POSTULUI:*)                                                      |
| *) Se vor avea in vedere criteriile de evaluare a postului prevazute in     |
| anexa nr. 1 si alte criterii si elemente stabilite de conducatorul          | | compartimentului.                                                           |
|_____________________________________________________________________________|
 _____________________________________________________________________________
| DESCRIEREA ACTIVITATILOR CORESPUNZATOARE POSTULUI:                          |
| De exemplu:                                                                 |
| - primirea dosarului de pensionare si verificarea acestuia (conformitate    |
|   date)                                                                     |
| - intocmirea buletinului de calcul;                                         |
| - emiterea deciziei de pensionare.                                          |
|_____________________________________________________________________________|

 _____________________________________________________________________________
| Criteriile de evaluare  | Ponderea | Calificativul  |  Punctajul rezultat   |
| a postului              |   (%)    | (de la 1 la 5) |                       |
|                         |          |________________|_______________________|
|                         |          | minim | maxim  |   minim   |   maxim   |
|_________________________|__________|_______|________|___________|___________|
|          1              |    2     |   3   |    4   | 5 = 2 x 3 | 6 = 2 x 4 |
|_________________________|__________|_______|________|___________|___________|
|1. Pregatirea            |          |       |        |           |           |
|   profesionala impusa   |          |       |        |           |           |
|   ocupantului           |          |       |        |           |           |
|   postului              |    10    |   4   |    5   |    0,4    |    0,5    |
|2. Experienta necesara   |          |       |        |           |           |
|   executarii            |          |       |        |           |           |
|   operatiunilor         |          |       |        |           |           |
|   specifice postului    |    10    |   3   |    4   |    0,3    |    0,4    |
|3. Dificultatea          |          |       |        |           |           |
|   operatiunilor         |          |       |        |           |           |
|   specifice postului    |    30    |   3   |    4   |    0,9    |    1,2    |
|4. Responsabilitatea     |          |       |        |           |           |
|   implicata de post     |    40    |   4   |    5   |    1,6    |    2,0    |
|5. Sfera de relatii (de  |          |       |        |           |           |
|   a intra in relatii,   |          |       |        |           |           |
|   de a raspunde)        |    10    |   2   |    3   |    0,2    |    0,3    |
|_________________________|__________|_______|________|___________|___________|
|                                        Punctajul total = 3,4         4,4    |
|_____________________________________________________________________________|
|                                        Media =           3,9                |
|_____________________________________________________________________________|

    ANEXA Nr. 3
    la metodologie

                 MODEL DE COMPLETARE A UNEI FISE DE EVALUARE

                            FISA DE EVALUARE
 ____________________________________________________________________________
| Fisa postului nr. .....                                                    |
| Numele si prenumele titularului:          POPESCU ION                      |
| Rezultatul evaluarii:                     4,05                             |
| Perioada de evaluare:                                                      |
|____________________________________________________________________________|

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Criteriile de evaluare
    B - Autoevaluarea
    C - Evaluarea conducatorului compartimentului
    D - Evaluarea compartimentului de gestiune a resurselor umane
    E - Evaluarea finala: decizia sefului ierarhic conducatorului de compartiment
    F - Punctajul criteriului (punctajul de evaluare finala, inmultit cu ponderea criteriului)
 _____________________________________________________________________________
|              A                |   B  |   C  |   D  |   E  |      F          |
|_______________________________|______|______|______|______|_________________|
|1. Gradul de indeplinire a     |      |      |      |      |                 |
|   standardelor de performanta |   5  |   4  |   3  |   4  | 2,00 = 4 x 0,5  |
|   - pondere = 50%             |      |      |      |      |                 |
|2. Asumarea responsabilitatii  |   5  |   4  |   3  |   4  | 1,00 = 4 x 0,25 |
|   - pondere = 25%             |      |      |      |      |                 |
|3. Adecvarea la complexitatea  |      |      |      |      |                 |
|   muncii                      |   5  |   5  |   4  |   5  | 0,75 = 5 x 0,15 |
|   - pondere = 15%             |      |      |      |      |                 |
|4. Initiativa si creativitate  |   4  |   3  |   3  |   3  | 0,30 = 3 x 0,10 |
|   - pondere = 10%             |      |      |      |      |                 |
|_______________________________|______|______|______|______|_________________|
|                                     Punctajul total = 4,05                  |
|_____________________________________________________________________________|
 __________________________________________________________________________
| Punctajul total: 4,05                                                    |
| Comentarii:                                                              |
| Sef de compartiment: Salariat:                            |
|__________________________________________________________________________|

    Punctajul total (Pt) se calculeaza dupa urmatoarea formula:

    Pt = (p  x C ) + (p  x C ) + (p  x C ) + (p  x C ),
           1    1      2    2      3    3      4    4

    in care:
    - p  .... p  = punctajul acordat fiecarui calificativ, notat de la 1 la 5.
       1       4

    - C  .... C  = ponderea stabilita pentru fiecare criteriu de evaluare a
       1       4   performantei profesionale individuale, exprimata in % .

    ANEXA Nr. 4
    la metodologie

                              DESCRIEREA
      criteriilor de evaluare a performantelor profesionale individuale

    Criteriile de evaluare a performantelor profesionale individuale sunt gradul de indeplinire a standardelor de performanta, asumarea responsabilitatii, adecvarea la complexitatea muncii, initiativa si creativitatea.
    1. Gradul de indeplinire a standardelor de performanta reprezinta rezultatele masurate ale muncii la nivelurile descrise in fisa postului. Pentru masurarea muncii pot fi avute in vedere si modul de utilizare a resurselor (ce echipamente/materiale vor fi utilizate), precum si modul de realizare a activitatii.
    2. Asumarea responsabilitatii:
    Continutul acestui criteriu pentru activitatea de conducere implica evaluarea:
    - nivelului, precum si a riscului decizional;
    - modului de comunicare;
    - lucrului in echipa;
    - comportamentului managerial.
    Continutul acestui criteriu pentru activitatea de executie implica evaluarea:
    - gradului de implicare in executarea atributiilor de serviciu;
    - rapiditatii interventiilor;
    - comportamentului la presiuni exterioare si interioare.
    3. Adecvarea la complexitatea muncii se exprima prin nivelul activitatii de conceptie, activitatii de analiza, activitatii de sinteza si activitatii de rutina.
    Activitatea de conceptie se caracterizeaza prin:
    - interpretarea unui volum mare de informatii;
    - construirea de alternative/optiuni;
    - evaluarea efectelor si a consecintelor;
    - integrarea optiunilor.
    Activitatea de analiza se caracterizeaza prin:
    - identificarea influentelor si a determinarilor;
    - identificarea formulelor de descriere a proceselor, fenomenelor, starilor analizate.
    Activitatea de sinteza se caracterizeaza prin:
    - construirea modelelor fenomenelor si/sau proceselor studiate;
    - identificarea fluxurilor informationale;
    - proiectarea instrumentelor de monitorizare.
    Activitatea de rutina se caracterizeaza prin:
    - gradul ridicat de repetitivitate a operatiunilor;
    - executarea de operatiuni strict reglementate.
    4. Initiativa si creativitatea urmaresc evaluarea performantei profesionale, in cazul in care angajatul propune sau are initiativa unor solutii noi, precum si in cazul in care acesta propune schimbarea unor reglementari, a unor tehnologii, a unor procese, in domeniul sau de activitate.
    Continutul acestui criteriu de evaluare implica:
    a) in cazul propunerii de solutii noi:
    - motivarea ideilor;
    - evaluarea consecintelor;
    - efectuarea de studii cu aplicabilitate in context reglementat;
    b) in cazul propunerii unor schimbari:
    - dimensionarea schimbarilor;
      evaluarea consecintelor schimbarilor;
      efectuarea de studii cu aplicabilitate in context nereglementat.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 749/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 749 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 749/1998
Legea 330 2009
privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice
Hotărârea 1174 2000
pentru completarea art. 16 din Metodologia pentru stabilirea normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale si de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza intre limite, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 749/1998
Hotărârea 828 1999
privind aplicarea Metodologiei pentru stabilirea normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale si de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza intre limite, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 749/1998 si personalului clerical incadrat in institutiile publice finantate de la bugetul de stat
Hotărârea 744 1999
privind aplicarea Metodologiei pentru stabilirea normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale si de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza intre limite, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 749/1998, si personalului de specialitate incadrat in institutiile publice din agricultura finantate de la bugetul de stat
Hotărârea 512 1999
privind aplicarea Metodologiei pentru stabilirea normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale si de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza intre limite, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 749/1998, personalului de specialitate incadrat in unitati de navigatie si aviatie sportiva
Hotărârea 390 1999
privind aprobarea criteriilor de stabilire a salariilor de baza intre limite si a normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale pentru diplomati
Hotărârea 176 1999
privind aprobarea aplicarii Metodologiei pentru stabilirea normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale si de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza intre limite si personalului din institutiile de invatamant, incadrat, pe baza contractului individual de munca, in functii auxiliare si in alte functii specifice
Hotărârea 934 1998
privind aprobarea aplicarii Metodologiei pentru stabilirea normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale si de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza intre limite, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 749/1998, personalului de specialitate incadrat in unitatile sportive
Hotărârea 800 1998
privind criteriile de evaluare pentru acordarea premiilor individuale din economiile la cheltuielile cu salariile, in vederea stimularii personalului care s-a remarcat printr-o activitate deosebita in anul 1998
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu