Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 74 din 15 mai 2008

privind stabilirea normelor tehnice de repartizare a mandatelor de consilier la alegerile pentru autoritatile administratiei publice locale din 1 iunie 2008

ACT EMIS DE: BIROUL ELECTORAL CENTRAL

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 384 din 21 mai 2008



In temeiul art. 37 alin. (1) lit. c), alin. (4) şi (5) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, republicată, cu modificările si completările ulterioare,

Biroul Electoral Central hotărăşte:

Art. 1. - Repartizarea mandatelor de consilier se va realiza în conformitate cu prevederile art. 96 din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 2. - Repartizarea mandatelor se face avându-se în vedere numai partidele politice, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţele politice, alianţele electorale şi candidaţii independenţi care au întrunit pragul electoral.

Art. 3. - (1) Pragul electoral este egal cu numărul întreg, fără zecimale, nerotunjit, rezultat din înmulţirea punctelor procentuale stabilite conform art. 96 alin. (1) din Legea nr. 67/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu numărul total al voturilor valabil exprimate într-o circumscripţie electorală.

(2) In condiţiile art. 96 alin. (1) din Legea nr. 67/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, au fost stabilite următoarele limite ale pragului electoral:

a)    pentru   partide   politice,   organizaţii   ale   cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale si candidaţi independenţi...........5%;

b)  pentru alianţe politice şi alianţe electorale formate din 2 membri.............. 7%;

c) pentru alianţe politice şi alianţe electorale formate din cel puţin 3 membri.............8%.

Art. 4. - Pentru realizarea listei partidelor politice, organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţelor politice, alianţelor electorale şi a candidaţilor independenţi care au întrunit pragul electoral, biroul electoral al circumscripţiei va parcurge următoarele etape:

a)  se vor calcula limitele pragului electoral conform art. 3, corespunzător numărului total al voturilor valabil exprimate în circumscripţia respectivă pentru fiecare partid politic, organizaţie a cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţă politică, alianţă electorală sau candidat independent;

b)  se vor compara rezultatele obţinute de fiecare partid, organizaţie a cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţă politică, alianţă electorală sau candidat independent cu nivelul pragului electoral stabilit pentru fiecare entitate participantă conform art. 3 alin. (1) şi (2);

c) se vor înscrie în lista partidelor, organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţelor politice, alianţelor electorale şi a candidaţilor independenţi care au întrunit pragul electoral numai acele formaţiuni care au obţinut un număr de voturi valabil exprimate cel puţin egal cu nivelul pragului electoral corespunzător categoriei din care fac parte.

Art. 5. - (1) Repartizarea mandatelor de consilieri se va face pe baza coeficientului electoral.

(2) Coeficientul electoral este egal cu numărul întreg, fără zecimale, nerotunjit, rezultat din împărţirea numărului total de voturi valabil exprimate pentru toate listele de candidaţi şi pentru candidaţii independenţi care au întrunit pragul electoral la numărul total de consilieri din circumscripţia electorală respectivă.

Art. 6. - (1) In prima etapă, biroul electoral va repartiza fiecărui/fiecărei partid, organizaţii, alianţe politice sau alianţe electorale, înscris(ă) în lista celor care au întrunit pragul electoral, atâtea mandate de câte ori coeficientul electoral, calculat conform art. 5 alin. (2), se include în numărul voturilor valabil exprimate pentru formaţiunea respectivă (număr întreg, nerotunjit); de asemenea, este declarat ales şi primeşte un singur mandat candidatul independent care a obţinut un număr de voturi cel puţin egal cu coeficientul electoral.

(2) Atribuirea mandatelor se face de către biroul electoral de circumscripţie, în ordinea înscrierii candidaţilor pe listă, şi începe cu lista de candidaţi pentru care au fost exprimate cele mai multe voturi.

(3)  Dacă unui/unei partid politic, alianţe politice sau alianţe electorale i-au revenit, pe baza coeficientului electoral, mai multe mandate decât candidaţii înscrişi în listă, mandatele suplimentare primite vor fi disponibilizate şi vor fi repartizate în etapa a II-a, conform prevederilor art. 11.

Art. 7. - (1) In cea de-a doua etapă vor participa numai partidele politice, alianţele politice sau alianţele electorale care au întrunit pragul electoral, sortate descrescător în funcţie de numărul voturilor neutilizate în prima etapă.

(2)   In situaţia în care una sau mai multe organizaţii aparţinând cetăţenilor minorităţilor naţionale, alta decât cea maghiară, au întrunit pragul electoral, dar nu şi coeficientul electoral, neobţinând astfel în etapa I niciun mandat de consilier, la repartizarea mandatelor se aplică prevederile art. 10 alin. (1).

(3)  In situaţia în care una sau mai multe organizaţii ale cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale întrunesc atât pragul electoral, cât şi condiţia privind coeficientul electoral, vor participa la repartizarea mandatelor atât în etapa I, cât şi în cea de-a doua etapă, în limita voturilor rămase neutilizate, ca orice partid politic.

(4) Candidaţii independenţi care au întrunit pragul electoral şi care au primit un număr de voturi valabil exprimate mai mic decât coeficientul electoral stabilit nu participă în etapa a II-a de repartizare a mandatelor de consilieri.

(5)  Dacă unui/unei partid politic, alianţe politice sau alianţe electorale i-a fost atribuit din prima etapă un număr de mandate egal cu numărul de candidaturi înscrise în listă, nu va mai participa la etapa a doua de repartizare a mandatelor chiar dacă are voturi neutilizate.

Art. 8. - Se consideră voturi neutilizate pentru fiecare listă de candidaţi a partidelor politice, alianţelor politice sau alianţelor electorale voturile care au rămas după atribuirea mandatelor din prima etapă, precum şi voturile valabil exprimate pentru partidele politice, alianţele politice sau alianţele electorale care, deşi au întrunit pragul electoral, nu au participat la prima etapă de distribuire a mandatelor, deoarece numărul voturilor primite este inferior coeficientului electoral.

Art. 9. - (1) Pentru realizarea listei partidelor politice, alianţelor politice, alianţelor electorale şi a organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care au voturi neutilizate în prima etapă, formaţiunile sunt sortate descrescător în funcţie de numărul voturilor neutilizate în prima etapă.

(2)  Dacă două sau mai multe partide, alianţe politice ori alianţe electorale au acelaşi număr de voturi neutilizate, înscrierea lor în listă se va face în funcţie de numărul voturilor valabil exprimate obţinute.

(3)   Dacă departajarea partidelor, alianţelor politice sau alianţelor electorale nu este posibilă nici după criteriul prevăzut la alin. (2), înscrierea lor în liste se va face prin tragere la sorţi.

(4)   Organizarea tragerii la sorţi se va face de către preşedintele biroului electoral de circumscripţie imediat ce se constată imposibilitatea aplicării criteriilor de departajare formulate la alin. (2) pentru înscrierea partidelor, alianţelor politice sau alianţelor electorale în listă, în prezenţa majorităţii membrilor acestuia.

(5) Procedura va fi menţionată ca atare în procesul-verbal întocmit de către membrii biroului electoral de circumscripţie, la poziţia „Expunerea, pe scurt, a întâmpinărilor şi contestaţiilor formulate şi a hotărârilor pronunţate de către biroul electoral de circumscripţie, care sunt definitive", cu indicarea în clar a formaţiunii care a fost aleasă prin tragere la sorţi.

Art. 10. - (1) In etapa a II-a, biroul electoral repartizează, în primul rând, acolo unde este cazul, un mandat unei organizaţii a cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alta decât cea maghiară, în cazul în care în prima etapă nicio organizaţie a cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale nu a obţinut cel puţin un mandat; organizaţia căreia i se va atribui mandatul trebuie să îndeplinească cumulat două condiţii: să întrunească pragul electoral şi să fi obţinut cel mai mare număr de voturi valabil exprimate dintre toate celelalte organizaţii.

(2) In cazul în care există două sau mai multe organizaţii care au acelaşi număr de voturi valabil exprimate, selecţia se va face prin tragere la sorţi.

(3)   Organizarea tragerii la sorţi se va face de către preşedintele biroului electoral de circumscripţie imediat ce se constată imposibilitatea aplicării criteriilor de departajare formulate la alin. (1) pentru înscrierea partidelor, alianţelor politice sau alianţelor electorale în listă, în prezenţa majorităţii membrilor acestuia.

(4)  Procedura va fi menţionată ca atare în procesul-verbal întocmit de către membrii biroului electoral de circumscripţie la poziţia „Expunerea, pe scurt, a întâmpinărilor şi contestaţiilor formulate şi a hotărârilor pronunţate de către biroul electoral de circumscripţie, care sunt definitive", cu indicarea în clar a formaţiunii care a fost aleasă prin tragere la sorţi.

Art. 11. - (1) După repartizarea mandatului, acolo unde sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de art. 10 alin. (1), de către organizaţia cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alta decât cea maghiară, biroul electoral repartizează câte un mandat partidelor, alianţelor politice şi alianţelor electorale care au întrunit pragul electoral, în ordinea înscrierii acestora într-un tabel ordonat descrescător în funcţie de numărul voturilor neutilizate; dacă nu se reuşeşte repartizarea tuturor mandatelor, operaţiunea se repetă până ia epuizarea acestora.

(2) In situaţia în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de art. 10 alin. (1) şi în care cel puţin o organizaţie a cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alta decât cea maghiară, din organizaţiile care au întrunit pragul electoral îndeplineşte şi condiţia de coeficient electoral, respectiv i-au fost atribuite mandate în prima etapă, participă şi la repartizarea mandatelor în etapa a II-a, în limita voturilor rămase neutilizate. Celelalte organizaţii aparţinând cetăţenilor minorităţilor naţionale, care nu au întrunit condiţia de coeficient electoral şi deci nu au primit în etapa I mandate, nu participă la redistribuirea din etapa a II-a.

(3)   Dacă un partid politic, alianţă politică sau alianţă electorală, organizaţie a cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale în timpul repartizării mandatelor din etapa a II-a îşi completează numărul de mandate conform „listei de candidaturi" depuse, înaintea epuizării tuturor mandatelor disponibile, acelei formaţiuni nu i se vor mai repartiza mandate; repartizarea mandatelor rămase disponibile se va face continuând cu celelalte formaţiuni înscrise în liste, până la completa lor repartizare.

(4) Dacă în cursul operaţiunilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se constată că două sau mai multe partide politice, organizaţii ale cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţe politice ori alianţe electorale au acelaşi număr de voturi neutilizate, înainte de atribuirea ultimului mandat rămas de repartizat, acesta este repartizat partidului, alianţei politice, organizaţiei cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale sau alianţei electorale care a obţinut numărul cel mai mare de voturi valabil exprimate.

(5)  Dacă numărul de voturi valabil exprimate este egal, repartizarea mandatului se face prin tragere la sorţi; organizarea tragerii la sorţi se va face de către preşedintele biroului electoral de circumscripţie imediat ce se constată imposibilitatea aplicării criteriilor de departajare formulate la alin. (4) pentru înscrierea partidelor, alianţelor politice sau alianţelor electorale în listă, în prezenţa majorităţii membrilor acestuia.

(6)  Procedura va fi menţionată ca atare în procesul-verbal întocmit de către membrii biroului electoral de circumscripţie, la poziţia „Expunerea, pe scurt, a întâmpinărilor şi contestaţiilor formulate şi a hotărârilor pronunţate de către biroul electoral de circumscripţie, care sunt definitive", cu indicarea în clar a formaţiunii care a fost aleasă prin tragere la sorţi.

(7) In cazul în care numărul de mandate de redistribuit în etapa a II-a este mai mare decât numărul mandatelor ce pot fi atribuite formaţiunilor politice înscrise în lista prezentată la alin. (1), diferenţa de mandate va fi repartizată primelor 3 partide, alianţe politice sau alianţe electorale care au primit mandate în prima etapă (mai puţine decât numărul candidaţilor de pe listă) şi care nu au participat la etapa a II-a de redistribuire deoarece nu au avut voturi neutilizate. Fiecărui/fiecărei partid, alianţe politice sau alianţe electorale i se repartizează câte un mandat. Operaţiunea se repetă până la epuizarea tuturor mandatelor.

(8) Dacă diferenţa de mandate calculată în condiţiile alin. (7) nu poate fi asigurată de partidele politice, alianţele politice sau alianţele electorale care au întrunit pragul electoral, selectarea celor 3 formaţiuni politice se realizează în condiţiile art. 12.

Art. 12. - (1) In conformitate cu prevederile art. 96 alin. (8) din Legea nr. 67/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, „în situaţia în care niciun partid politic, nicio alianţă politică sau alianţă electorală nu realizează pragul electoral, iar numărul candidaţilor independenţi care au realizat pragul electoral este mai mic decât numărul mandatelor de consilier din circumscripţia respectivă, diferenţa de mandate este repartizată primelor 3 partide politice, alianţe politice sau alianţe electorale, în ordinea descrescătoare a numărului de voturi valabil exprimate pentru fiecare. Fiecărui partid politic, fiecărei alianţe politice sau alianţe electorale i se repartizează câte un mandat. Operaţiunea se repetă până la epuizarea tuturor mandatelor".

(2)  Dacă două sau mai multe partide, alianţe politice ori alianţe electorale selectate în condiţiile alin. (1) au acelaşi număr de voturi valabil exprimate, neputându-se astfel departaja primele 3, departajarea se va face prin tragere la sorţi.

(3)   Organizarea tragerii la sorţi se va face de către preşedintele biroului electoral de circumscripţie imediat ce se constată imposibilitatea aplicării criteriilor de departajare formulate la alin. (2) pentru înscrierea partidelor, alianţelor politice ori alianţelor electorale în listă, în prezenţa majorităţii membrilor acestuia.

(4)  Procedura va fi menţionată ca atare în procesul-verbal întocmit de către membrii biroului electoral de circumscripţie, la poziţia „Expunerea, pe scurt, a întâmpinărilor şi contestaţiilor formulate şi a hotărârilor pronunţate de către biroul electoral de circumscripţie, care sunt definitive", cu indicarea în clar a formaţiunii care a fost aleasă prin tragere la sorţi.

(5) Se vor aplica prevederile alin. (1) şi (2) şi în condiţiile în care niciuna dintre formaţiunile politice sau niciunul dintre candidaţii independenţi din buletinul de vot nu întruneşte pragul electoral.

Art. 13. - Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Biroului Electoral Central, judecător

Ioana Surdescu


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 74/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 74 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 74/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu