HOTARARE Nr. 678 din 19 iulie 2001
privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Autoritatii
pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 437 din 6 august 2001
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 3
alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 296/2000 privind
infiintarea Autoritatii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului, aprobata si modificata prin Legea nr. 225/2001,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a Autoritatii pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, prevazut in anexa care
face parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 2
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 788/1999 privind aprobarea Regulamentului de organizare si
functionare a Fondului Proprietatii de Stat, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 483 din 6 octombrie 1999, cu modificarile si
completarile ulterioare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
p. Presedintele Autoritatii
pentru Privatizare si
Administrarea Participatiilor Statului,
Iacob Zelenco,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
REGULAMENTUL
de organizare si functionare a Autoritatii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului,
denumita in continuare Autoritatea pentru Privatizare, este institutie de
interes public, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului, care se
finanteaza integral din venituri proprii extrabugetare.
Art. 2
Autoritatea pentru Privatizare are patrimoniu propriu si autonomie
functionala si de decizie. Activitatea sa se desfasoara pe principii
comerciale.
Art. 3
Autoritatea pentru Privatizare administreaza patrimoniul propriu si
gestioneaza actiunile si partile sociale pe care statul sau o autoritate a
administratiei publice locale le detine la societatile comerciale la care este
actionar sau asociat, cu exceptia celor pentru care prin lege sau prin hotarare
a Guvernului se dispune altfel.
Art. 4
Activitatea Autoritatii pentru Privatizare se desfasoara cu respectarea
prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 296/2000 privind infiintarea
Autoritatii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului,
aprobata si modificata prin Legea nr. 225/2001, ale Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, aprobata
prin Legea nr. 44/1998, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale
prezentului regulament.
Art. 5
(1) Autoritatea pentru Privatizare are sigla proprie, aprobata de colegiul
sau de conducere.
(2) Sediul Autoritatii pentru Privatizare este in municipiul Bucuresti,
str. Lipscani nr. 18 - 20, sectorul 3.
(3) Denumirea Autoritatii pentru Privatizare, cu specificarea sediului
acesteia, trebuie sa figureze, cu caractere vizibile, pe toate documentele
emise de institutie. Pe actele oficiale ale Autoritatii pentru Privatizare se
imprima si sigla proprie.
CAP. 2
Patrimoniul Autoritatii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului
Art. 6
Patrimoniul Autoritatii pentru Privatizare este constituit din mijloacele
fixe, din obiectele de inventar din dotarea proprie, precum si din sumele
ramase la dispozitia sa dupa virarea la buget, inainte de organizarea Fondului
Proprietatii de Stat potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului
nr. 88/1997.
Art. 7
(1) Nivelul si structura tuturor cheltuielilor Autoritatii pentru
Privatizare se stabilesc prin norme proprii aprobate de colegiul sau de
conducere in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
(2) Veniturile si cheltuielile se inscriu in bugetul de venituri si
cheltuieli al Autoritatii pentru Privatizare, care se aproba conform
prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997.
CAP. 3
Obiectul de activitate al Autoritatii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului
A. In domeniul privatizarii
Art. 8
(1) Autoritatea pentru Privatizare, in calitate de institutie publica
implicata, realizeaza vanzarea de actiuni/parti sociale la societatile
comerciale din portofoliu in conformitate cu prevederile legii.
(2) In plan teritorial sucursalele regionale ale Autoritatii pentru
Privatizare realizeaza vanzarea de actiuni/parti sociale la societatile
comerciale nominalizate de Colegiul de conducere al Autoritatii pentru
Privatizare.
Art. 9
In domeniul reducerii participatiilor statului la societatile comerciale
din portofoliul sau Autoritatea pentru Privatizare are urmatoarele atributii:
a) elaboreaza si supune spre aprobare Guvernului strategia de privatizare a
societatilor comerciale;
b) elaboreaza strategiile de privatizare a societatilor comerciale in
concordanta cu strategiile aprobate de Guvern;
c) stabileste metoda de privatizare adecvata, pe care o schimba in masura
in care este necesar;
d) stabileste continutul-cadru al contractului de vanzare-cumparare de
actiuni/parti sociale, inclusiv clauzele care trebuie incluse in acesta, astfel
incat sa se asigure respectarea de catre cumparator a obligatiilor asumate,
masurile ce pot fi luate in cazul nerespectarii angajamentelor asumate si
posibilitatea rezolutiunii de drept a contractului in astfel de situatii;
e) elaboreaza si supune spre aprobare Guvernului proiecte de acte normative
in domeniul privatizarii;
f) aduce la indeplinire hotararile Guvernului referitoare la procesul de
privatizare;
g) elaboreaza strategia de restructurare a societatilor comerciale din
portofoliul propriu, la care administreaza si gestioneaza participatiile
statului sau ale autoritatii administratiei publice locale.
Art. 10
(1) In exercitarea atributiilor sale Autoritatea pentru Privatizare poate
mandata agenti de privatizare.
(2) Conditiile mandatului-cadru se elaboreaza de Autoritatea pentru
Privatizare si se aproba prin hotarare a Guvernului.
Art. 11
(1) In vederea realizarii privatizarii, restructurarii sau a lichidarii
voluntare a societatilor comerciale, Autoritatea pentru Privatizare are dreptul
sa contracteze servicii de asistenta de specialitate in domeniu, cu persoane
fizice si juridice, din tara sau din strainatate.
(2) Pentru vanzarea actiunilor la bursele de valori pe alte piete
organizate, nationale ori internationale, Autoritatea pentru Privatizare poate
incheia contracte cu societati de valori mobiliare. Pentru transferul si
vanzarea unor pachete de actiuni pe piata de capital internationala, in baza
certificatelor de depozit sau a altor instrumente financiare utilizate pe
aceasta piata, contractele se vor putea incheia cu bancile de investitii.
(3) In vederea apararii intereselor institutiei si a intereselor statului
in fata instantelor judecatoresti si arbitrale, din tara si strainatate, a
organelor de cercetare penala si a altor institutii ale statului, Autoritatea
pentru Privatizare are dreptul sa incheie contracte de asistenta juridica si de
reprezentare cu firme de avocatura romane si straine.
(4) Autoritatea pentru Privatizare are dreptul sa incheie contracte de
publicitate cu firme specializate, in scopul promovarii procesului de
privatizare in Romania, pentru atragerea de investitori din tara si din
strainatate in vederea accelerarii vanzarii participatiilor statului la
societatile comerciale din portofoliul propriu.
(5) Autoritatea pentru Privatizare nu poate aloca fonduri, nu poate acorda
credite societatilor comerciale si nu poate cumpara actiuni emise de acestea, parti
sociale sau active, cu exceptia cazurilor prevazute de lege.
B. In domeniul postprivatizarii
Art. 12
(1) Autoritatea pentru Privatizare exercita controlul postprivatizare cu
privire la modul in care sunt respectate clauzele din contractele de
vanzare-cumparare de actiuni/parti sociale, precum si supravegherea
societatilor comerciale in cauza in ceea ce priveste gradul de realizare a
performantelor economice si financiare asumate, prin contract, de catre
cumparator.
(2) Neindeplinirea obligatiilor contractuale de catre cumparator va fi
notificata acestuia conform procedurilor aprobate de Colegiul de conducere al
Autoritatii pentru Privatizare.
(3) In cazul constatarii nerespectarii clauzelor contractuale notificate
nici la expirarea termenului acordat prin notificare, Autoritatea pentru
Privatizare va dispune, in baza analizelor ce se vor efectua pentru fiecare
caz, masurile ce se impun.
C. In domeniul administrarii participatiilor statului
Art. 13
(1) In vederea administrarii participatiilor statului, in calitate de
actionar, Autoritatea pentru Privatizare imputerniceste reprezentantii in
adunarea generala a actionarilor si in consiliile de administratie pentru
administrarea eficienta a societatilor comerciale pe care le are in portofoliu,
in scopul imbunatatirii performantelor economico-financiare si al cresterii
competitivitatii acestora la privatizare, conform prevederilor legale.
(2) Autoritatea pentru Privatizare imputerniceste reprezentantii sai in
adunarea generala a actionarilor sa propuna si sa voteze masuri de lichidare
voluntara a societatilor comerciale din portofoliul propriu care inregistreaza
pierderi.
Art. 14
Autoritatea pentru Privatizare efectueaza orice alte actiuni comerciale si
financiare necesare in vederea realizarii obiectului sau de activitate.
CAP. 4
Conducerea Autoritatii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului
Art. 15
Conducerea operativa si coordonarea intregii activitati a Autoritatii
pentru Privatizare sunt asigurate de presedinte - membru al Guvernului, 3
vicepresedinti cu rang de secretar de stat si un secretar general, constituiti
in Colegiu de conducere.
A. Colegiul de conducere al Autoritatii pentru Privatizare
Art. 16
(1) Colegiul de conducere al Autoritatii pentru Privatizare lucreaza
valabil in prezenta a cel putin 3 dintre membrii sai si ia decizii valabile cu
votul majoritatii celor prezenti.
(2) Colegiul de conducere se intruneste in sedinte ordinare, cel putin o
data pe luna, la convocarea presedintelui.
(3) Colegiul de conducere poate fi convocat in sedinte extraordinare de
presedinte sau la cererea a cel putin 2 membri, in cazul in care este necesar
sa se solutioneze urgent probleme ale activitatii curente.
(4) Sedintele colegiului de conducere vor fi conduse de presedintele
Autoritatii pentru Privatizare, care este si presedintele colegiului de
conducere, sau, in absenta acestuia, de unul dintre vicepresedinti, nominalizat
de presedinte. La sedinte pot fi invitati si directorii generali sau
directorii.
(5) Pregatirea sedintelor colegiului de conducere se face de Secretariatul
general al Autoritatii pentru Privatizare. Secretarul general este secretarul
colegiului de conducere si raspunde de urmarirea intocmirii materialelor pentru
sedinta, de difuzarea acestora membrilor colegiului de conducere si de
intocmirea procesului-verbal.
(6) In caz de incompatibilitate sau din alta cauza care provoaca vacanta
unui loc in colegiul de conducere, Autoritatea pentru Privatizare va solicita
primului-ministru o noua numire.
(7) In cazul in care un membru al colegiului de conducere, sotia, rudele
sau afinii sai pana la gradul al patrulea inclusiv au intr-o anumita
operatiune, direct sau indirect, interese contrare Autoritatii pentru
Privatizare, el trebuie sa ii instiinteze despre aceasta pe ceilalti membri ai
colegiului de conducere si sa nu ia parte la nici o deliberare privitoare la
aceasta operatiune.
(8) Nerespectarea de catre un membru al colegiului de conducere a
prevederilor alin. (7) atrage raspunderea individuala pentru daune produse
Autoritatii pentru Privatizare.
Art. 17
Colegiul de conducere al Autoritatii pentru Privatizare are urmatoarele
competente:
a) aproba strategia proprie de privatizare care urmeaza sa fie inaintata
spre aprobare Guvernului si lista cuprinzand societatile comerciale care se
privatizeaza, in conformitate cu termenele stabilite in programul-oferta anual
de privatizare, precum si lista suplimentara cuprinzand societatile comerciale
care nu au fost incluse in acest program;
b) aproba vanzarea in conditiile legii a actiunilor/partilor sociale ale
societatilor comerciale din portofoliu;
c) aproba structura organizatorica si numarul de posturi utilizate in
aparatul sau central si local, nomenclatorul de functii-salarii, precum si
structura in detaliu;
d) analizeaza si redimensioneaza structura organizatorica in functie de
evolutia portofoliului de societati comerciale si a sarcinilor ce decurg din
dispozitiile legale in domeniul de activitate al Autoritatii pentru
Privatizare;
e) analizeaza periodic activitatea departamentelor, a directiilor si a
compartimentelor din structura centrala a Autoritatii pentru Privatizare,
precum si a structurilor teritoriale;
f) adopta raportul anual asupra activitatii Autoritatii pentru Privatizare,
pe care il inainteaza spre aprobare Guvernului;
g) aproba contul de profit si pierderi, precum si bilantul contabil al
Autoritatii pentru Privatizare, care se transmit Ministerului Finantelor
Publice;
h) analizeaza, avizeaza si supune spre aprobare Guvernului bugetul de
venituri si cheltuieli al Autoritatii pentru Privatizare;
i) propune conditiile esentiale ale mandatului care urmeaza sa fie acordat
agentului de privatizare, care va fi supus spre aprobare Guvernului;
j) aproba mandate speciale ale reprezentantilor Autoritatii pentru
Privatizare in adunarile generale ale societatilor comerciale aflate in
portofoliul propriu, intrunite pentru a hotari asupra:
- dizolvarii, lichidarii, inchiderii operationale, partiale sau totale,
precum si asupra prelungirii duratei de functionare a societatilor comerciale;
- desfiintarii uneia sau mai multor unitati ale societatii comerciale;
- fuziunii, divizarii, constituirii de sucursale si filiale sau alte
reorganizari, inclusiv asupra schimbarii formei juridice;
- majorarii sau reducerii capitalului social;
- modificarii obiectului de activitate al societatii comerciale;
- gajarii, ipotecarii, inchirierii, asocierii in participatiune sau asupra
darii in locatie de gestiune a unor active;
- vanzarii de active sau incheierii de contracte de leasing imobiliar cu
clauze irevocabile de vanzare, prin negociere directa cu
chiriasii/locatarii/asociatii, potrivit actelor normative din domeniul
privatizarii si al intreprinderilor mici si mijlocii;
- modificarii contractului de societate si statutului, inclusiv asupra
schimbarii sediului social;
- cesiunii actiunilor/partilor sociale detinute la alte societati
comerciale cu capital mixt si la cele la care exista aprobarea conducerii
Autoritatii pentru Privatizare in procesul de privatizare, ca urmare a cesiunii
contractului de vanzare-cumparare de actiuni/parti sociale;
- vanzarii activelor societatii comerciale;
- participarii societatilor comerciale aflate in portofoliul propriu la
constituirea de noi societati comerciale sau la majorarea capitalului social al
unor societati comerciale existente;
- transformarii societatii comerciale din societate "deschisa" in
societate "inchisa", conform prevederilor legale;
- conversiei datoriilor societatilor comerciale in actiuni sau asupra
majorarii capitalului social prin compensarea unor creante lichide si exigibile
asupra societatii cu actiuni la aceasta, conform prevederilor legale;
- autorizarii dobandirii propriilor actiuni de catre societatile comerciale
la care Autoritatea pentru Privatizare administreaza participatiile statului
sau ale unei autoritati a administratiei publice locale, in conformitate cu
prevederile legale;
- emisiunii de obligatiuni pe piata de capital de catre societatile
comerciale la care Autoritatea pentru Privatizare administreaza participatiile
statului sau ale unei autoritati a administratiei publice locale, in conformitate
cu prevederile legale;
k) aproba lista cuprinzand societatile comerciale care urmeaza sa fie
privatizate de sucursalele regionale;
l) aproba notele privind analiza indeplinirii obligatiilor contractuale de
catre cumparatori;
m) aproba angajarea cheltuielilor legate de functionarea aparatului propriu
al Autoritatii pentru Privatizare;
n) aproba proportiile de utilizare a veniturilor Autoritatii pentru
Privatizare potrivit prevederilor legale in vigoare, precum si sumele cu care
Autoritatea pentru Privatizare participa la majorarea capitalului social al
unor societati comerciale in cazurile prevazute de lege;
o) aproba normele, procedurile si competentele de angajare si de efectuare
a cheltuielilor specifice Autoritatii pentru Privatizare;
p) aduce la indeplinire hotararile Guvernului;
q) poate delega unele dintre atributiile sale Comitetului de directie al
Autoritatii pentru Privatizare.
B. Presedintele Autoritatii pentru Privatizare
Art. 18
(1) Presedintele reprezinta Autoritatea pentru Privatizare in cadrul
Guvernului, precum si in raporturile cu celelalte autoritati publice.
(2) In exercitarea atributiilor ce ii revin presedintele Autoritatii pentru
Privatizare emite ordine si instructiuni, in conditiile legii.
Art. 19
Atributiile presedintelui Autoritatii pentru Privatizare sunt in principal
urmatoarele:
a) coordoneaza intreaga activitate de aplicare a strategiei Guvernului
privind procesul de privatizare si administrare a participatiilor statului in
economie;
b) prezinta Guvernului raportul anual privind activitatea Autoritatii
pentru Privatizare;
c) coordoneaza si indruma activitatea departamentelor si a directiilor
subordonate nemijlocit;
d) prezinta spre aprobare Guvernului proiectul bugetului de venituri si
cheltuieli;
e) numeste si revoca din functie personalul cu functii de conducere din
cadrul Autoritatii pentru Privatizare;
f) reprezinta si angajeaza Autoritatea pentru Privatizare in relatiile cu
persoanele fizice si juridice, romane sau straine, precum si in fata
instantelor judecatoresti sau arbitrale;
g) semneaza contractele de vanzare-cumparare de actiuni, altele decat cele
pentru care competenta a fost delegata;
h) numeste pe baza de contract reprezentantul Autoritatii pentru
Privatizare in adunarile generale ale actionarilor la societatile comerciale
aflate in portofoliul Autoritatii pentru Privatizare;
i) aproba statele de functii ale Autoritatii pentru Privatizare;
j) angajeaza si concediaza salariatii Autoritatii pentru Privatizare
potrivit reglementarilor in vigoare;
k) aproba angajamente de plati, cu exceptia celor pentru care a fost
delegata competenta.
Art. 20
(1) In absenta presedintelui atributiile acestuia se exercita de catre unul
dintre vicepresedinti, nominalizat prin ordin.
(2) Presedintele Autoritatii pentru Privatizare poate delega o parte din
atributiile sale vicepresedintilor, secretarului general si altor salariati cu
functii de conducere. De asemenea, presedintele Autoritatii pentru Privatizare
ii poate mandata pe acestia sa reprezinte Autoritatea pentru Privatizare in
relatiile cu persoane fizice sau juridice, in fata instantelor judecatoresti
sau arbitrale, precum si pentru angajarea institutiei in acte de comert.
C. Vicepresedintii Autoritatii pentru Privatizare
Art. 21
Atributiile vicepresedintilor sunt in principal urmatoarelor:
a) coordoneaza activitatea curenta a departamentelor nominalizate prin
ordin al presedintelui;
b) reprezinta Autoritatea pentru Privatizare in relatiile cu persoane
fizice si juridice, romane sau straine, pe domeniul de activitate coordonat,
daca aceasta atributie este delegata de presedinte;
c) aproba angajamente de plati date in competenta de catre presedinte;
d) semneaza contractele de vanzare-cumparare de actiuni/parti sociale,
contractele cu societatile de valori mobiliare si bancile de investitii, date
in competenta de catre presedintele Autoritatii pentru Privatizare;
e) indeplinesc si alte atributii stabilite de presedinte;
f) pot delega o parte din atributii directorului general de departament.
D. Secretarul general al Autoritatii pentru Privatizare
Art. 22
Atributiile secretarului general sunt in principal urmatoarele:
a) coordoneaza activitatea departamentelor si directiilor subordonate
nemijlocit;
b) asigura legatura operativa dintre Colegiul de conducere si
compartimentele Autoritatii pentru Privatizare;
c) aproba angajamentele de plati date in competenta sa de catre presedinte;
d) pregateste documentatia necesara pentru sedintele Guvernului;
e) asigura organizarea activitatii si documentatia necesara in vederea
functionarii colegiului de conducere, consiliului interministerial si
comitetului de directie;
f) conlucreaza cu compartimentele de specialitate din cadrul
Secretariatului General al Guvernului si cu secretarii generali din celelalte
institutii;
g) angajeaza cheltuielile legate de functionarea aparatului propriu al
Autoritatii pentru Privatizare;
h) poate delega o parte din atributiile sale directorului general de
departament;
i) indeplineste si alte atributii stabilite de presedinte.
E. Consiliul interministerial al Autoritatii pentru Privatizare
Art. 23
(1) Consiliul interministerial al Autoritatii pentru Privatizare
functioneaza pe langa Autoritatea pentru Privatizare si este format din
presedinte, vicepresedinte si din 9 membri, reprezentanti ai ministerelor
economice.
(2) Presedintele consiliului interministerial este presedintele Autoritatii
pentru Privatizare, iar vicepresedintele consiliului interministerial este
vicepresedintele, cu rang de secretar de stat, din cadrul Autoritatii pentru
Privatizare, pe probleme de privatizare. Ceilalti membri ai consiliului interministerial
sunt numiti prin ordin al ministrului de resort, la nivel de secretar de stat.
(3) Ministerele reprezentate in consiliul interministerial sunt: Ministerul
Industriei si Resurselor, Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Muncii si
Solidaritatii Sociale, Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, Ministerul Apararii
Nationale, Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei,
Ministerul Turismului, Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor si
Ministerul Sanatatii si Familiei.
(4) Consiliul interministerial lucreaza valabil in prezenta a cel putin 6
membri si ia decizii valabile cu votul a cel putin jumatate plus unu din
numarul membrilor prezenti.
(5) Consiliul interministerial se intruneste in sedinte ordinare trimestriale
si poate fi convocat in sedinte extraordinare de presedinte sau la cererea a
cel putin unei treimi din numarul membrilor sai.
(6) Sedintele consiliului interministerial sunt conduse de presedinte sau,
in absenta acestuia, de vicepresedinte. La fiecare sedinta se va intocmi un
proces-verbal care va cuprinde ordinea deliberarilor, deciziile luate, numarul
de voturi intrunit si opiniile separate.
Art. 24
Consiliul interministerial al Autoritatii pentru Privatizare are
urmatoarele atributii cu caracter consultativ:
a) avizarea strategiei de privatizare elaborate de Autoritatea pentru
Privatizare, pentru societatile comerciale aflate in portofoliul propriu;
b) stabilirea criteriilor socioeconomice de selectare a societatilor
comerciale cu capital majoritar de stat pentru care se vor elabora programe de
modernizare si retehnologizare;
c) avizarea programelor de modernizare si retehnologizare pentru
societatile comerciale selectate, care se supun spre aprobare Guvernului;
d) asigura legatura operativa intre Autoritatea pentru Privatizare si
ministerele reprezentate.
F. Comitetul de directie al Autoritatii pentru Privatizare
Art. 25
(1) Comitetul de directie al Autoritatii pentru Privatizare este compus din
secretarul general al Autoritatii pentru Privatizare, directorii generali ai
departamentelor si lucreaza valabil in prezenta a cel putin trei patrimi din
numarul membrilor sai.
(2) Comitetul de directie se intruneste ori de cate ori este necesar si
adopta hotarari cu majoritatea de voturi a celor prezenti.
Art. 26
Comitetul de directie are urmatoarele atributii:
a) avizeaza bugetul de venituri si cheltuieli, raportul anual de activitate
si raportul privind executia bugetului de venituri si cheltuieli si le prezinta
Colegiului de conducere al Autoritatii pentru Privatizare;
b) aproba negocierea si vanzarea la pretul pietei, in baza raportului
dintre cerere si oferta, a actiunilor emise de societatile comerciale mari,
mijlocii si mici, dupa caz, sau a partilor sociale, daca aceasta atributie ii
este delegata de Colegiul de conducere al Autoritatii pentru Privatizare;
c) dispune sau avizeaza publicarea in presa scrisa si/sau in sistem
electronic, pe plan intern si international, a anunturilor de vanzare a
actiunilor/partilor sociale detinute de societatile comerciale care se
privatizeaza, daca aceasta atributie ii este delegata de Colegiul de conducere
al Autoritatii pentru Privatizare;
d) desemneaza reprezentantul Autoritatii pentru Privatizare in adunarile
generale ale actionarilor/asociatilor la societatile comerciale din portofoliu,
daca aceasta atributie ii este delegata de Colegiul de conducere al Autoritatii
pentru Privatizare;
e) aproba mandatul special pentru reprezentantul Autoritatii pentru
Privatizare in adunarile generale ale actionarilor privind divizarea, fuziunea,
dizolvarea si lichidarea societatilor comerciale, gajarea si ipotecarea de
mijloace fixe si de active pentru contractarea de credite bancare, asocieri,
precum si pentru constituirea de noi societati comerciale, daca aceasta
atributie ii este delegata de Colegiul de conducere al Autoritatii pentru
Privatizare;
f) aproba programe de restructurare si de inchidere operationala totala sau
partiala.
CAP. 5
Sucursalele regionale ale Autoritatii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului
Art. 27
(1) Pentru desfasurarea activitatii in plan teritorial Autoritatea pentru
Privatizare are sucursale regionale. Conducerea sucursalelor regionale este asigurata
de un comitet de directie format din 3 membri.
(2) Membrii comitetului de directie al sucursalei regionale sunt numiti
sau, dupa caz, revocati de presedintele Autoritatii pentru Privatizare. Durata
exercitarii functiei se stabileste prin ordinul de numire.
(3) Deciziile comitetului de directie se iau cu votul a cel putin 2 membri.
Art. 28
Atributiile comitetelor de directie ale sucursalelor regionale sunt
urmatoarele:
a) adopta proiectul programului anual de privatizare al sucursalei, care se
supune aprobarii Colegiului de conducere al Autoritatii pentru Privatizare;
b) aproba negocierea si vanzarea la pretul pietei, in baza raportului
dintre cerere si oferta, a actiunilor emise de societatile comerciale incluse
in programul anual de privatizare sau a partilor sociale detinute la acestea;
c) stabileste sistemul de evaluare a actiunilor emise de societatile
comerciale mici si mijlocii, daca acestea nu sunt cotate la bursele de valori
sau pe alte piete organizate;
d) dispune sau avizeaza publicarea in presa scrisa si/sau in sistem
electronic, pe plan intern sau international, a anunturilor de vanzare a
actiunilor/partilor sociale detinute la societatile comerciale care urmeaza sa
fie privatizate;
e) aduce la indeplinire deciziile Colegiului de conducere al Autoritatii
pentru Privatizare, emise in conformitate cu strategia aprobata de Guvern;
f) aproba angajarea si efectuarea de cheltuieli in limita competentelor
stabilite.
CAP. 6
Salarizarea personalului Autoritatii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului
Art. 29
Salarizarea si alte drepturi privind personalul Autoritatii pentru
Privatizare se stabilesc in conformitate cu prevederile legale aplicabile
institutiilor a caror finantare se asigura integral din venituri extrabugetare.
CAP. 7
Control intern si audit
Art. 30
(1) Controlul operatiunilor financiar-contabile ale Autoritatii pentru
Privatizare se efectueaza de Directia control intern si audit.
(2) Directia control intern si audit supravegheaza gestiunea Autoritatii
pentru Privatizare, inclusiv a sucursalelor regionale, scop in care:
a) certifica bilantul contabil si contul de profit si pierderi;
b) prezinta in Colegiul de conducere al Autoritatii pentru Privatizare,
dupa aprobarea de catre presedinte, raportul propriu asupra bilantului
exercitiului financiar incheiat;
c) executa controlul intern de gestiune si isi exercita atributiile in
conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 119/1999.
(3) Certificarea si raportul se anexeaza la raportul de activitate anual al
Autoritatii pentru Privatizare.
Art. 31
Directia control intern si audit prezinta Colegiului de conducere al
Autoritatii pentru Privatizare, din dispozitia presedintelui, rapoarte speciale
asupra constatarilor facute privind sistemul de conducere si gestiune al
Autoritatii pentru Privatizare.
Art. 32
Controlul intern si auditul se pot efectua, in conditiile legii si in
colaborare, pe baza de contract, cu firme autorizate de audit.
CAP. 8
Dispozitii finale
Art. 33
Autoritatea pentru Privatizare va tine un registru al sedintelor si
deliberarilor colegiului sau de conducere si un registru al sedintelor si
deliberarilor comitetului sau de directie.
Art. 34
Autoritatea pentru Privatizare va putea avea relatii de colaborare si
schimb de experienta cu organisme similare la nivel international.