Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 664 din 14 iulie 2010

privind aprobarea Planului de actiune pe anul 2010 pentru implementarea Strategiei nationale privind imigratia pentru perioada 2007-2010, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 1.122/2007

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 540 din 3 august 2010



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - Se aprobă Planul de acţiune pe anul 2010 pentru implementarea Strategiei naţionale privind imigraţia pentru perioada 2007-2010, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.122/2007, denumit în continuare Plan de acţiune, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. - Fondurile necesare îndeplinirii obiectivelor prevăzute în Planul de acţiune se stabilesc de către fiecare instituţie publică cu atribuţii în realizarea obiectivelor, în raport cu priorităţile, resursele disponibile şi etapele de realizare a acestora, cu încadrarea în bugetul aprobat pe anul 2010.

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemnează:

p. Ministrul administraţiei şi internelor,

Mihai Capră,

secretar de stat

Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,

Mihai Constantin Şeitan

Ministrul sănătăţii,

Cseke Attila

Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului,

Daniel Petru Funeriu

Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri,

Adriean Videanu

Şeful Departamentului pentru Afaceri Europene,

Bogdan Mănoiu

Ministrul finanţelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

ANEXA

PLAN   DE  ACŢIUNE   PE  ANUL   2010

pentru implementarea Strategiei naţionale privind imigraţia pentru perioada 2007-2010, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.122/2007

Obiectivele stabilite prin Strategia

naţională

privind imigraţia

pentru perioada

2007-2010

Actiuni desfăşurate

Rezultate

Termen

Institutii responsabile

Surse de finanţare

Monitorizare/Evaluare

0

1

2

3

4

5

6

1. Implementarea politicii privind imigraţia controlată

1.1. Informarea cetăţenilor din statele cu potenţial migrator cu privire la modalităţile legale de admitere/şedere/angajare în muncă în România, prin:

- furnizarea unor informaţii în formulă digitală sau direct pe site-urile instituţiilor româneşti abilitate (MMFPS, MAE, MAI - ORI), precum şi prin realizarea unor pliante informative;

- organizarea şi desfăşurarea de către reprezentanţii misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare române din statele terţe a unor întâlniri cu oficiali ai ţărilor de reşedinţă, ocazie cu care să fie prezentate prevederile legale privind regimul străinilor în România, precum şi politica statului în domeniul migraţiei, oportunităţile pe piaţa forţei de muncă etc.

Creşterea nivelului de informare a potenţialilor imigranţi către România şi, implicit, creşterea gradului de respectare a legislaţiei române de către aceştia Cunoaşterea de către autorităţile din statele terţe a politicii României în domeniul imigraţiei.

aprilie- decembrie

MAE

MAI - ORI

MMFPS

Fonduri disponibile din bugetul MAE, MMFPS şi MAI, cu încadrarea în bugetul aprobat pe anul 2010

Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către instituţiile responsabile în cadrul celei de-a XXV-a reuniuni a Grupului de coordonare (septembrie 2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

1.2. Elaborarea şi promovarea proiectului de act normativ privind numărul de autorizaţii de muncă ce pot fi eliberate străinilor în anul 2011, pe baza evaluărilor realizate

Stabilirea unei cote anuale de admitere în scop de muncă pentru cetăţenii străini

decembrie

MMFPS ANOFM MAI - ORI

Forma finală a proiectului de act normativ promovat către Guvernul României va fi prezentată de MMFPS în cadrul celei de-a XXVI-a reuniuni a Grupului de coordonare (decembrie 2010).

1.3. Participarea la negocierile şi încheierea acordurilor bilaterale cu state terţe în domeniul schimbului de forţă de muncă

Dezvoltarea colaborării între autorităţi la nivel internaţional

La solicitare

MMFPS MAE

Buget

MMFPS/Resurse disponibile cu încadrarea în bugetul aprobat pe anul 2010

Ulterior participării la acest gen de acţiuni, reprezentanţii MMFPS vor realiza scurte prezentări ale acestora în cadrul reuniunilor trimestriale ale

0

1

2

3

4

5

6

Grupului de coordonare. Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

1.4. Dezvoltarea unor parteneriate de mobilitate cu state terţe (Republica Moldova şi alte posibile state terţe implicate), conform recomandărilor UE. In acest sens vor fi întreprinse următoarele măsuri:

- identificarea, împreună cu Comisia Europeană şi ceilalţi actori, a interesului statelor-ţintă selectate;

- adresarea unor propuneri concrete de participare la parteneriate;

- semnarea de acorduri de readmisie cu statul terţ;

- crearea unor centre de selecţie a forţei de muncă în statul terţ, care să asigure informarea şi selecţia propriu-zisă.

Respectarea şi promovarea la nivel regional a politicilor comunitare în domeniu

Conform

recomandărilor

UE

MAE

MAI - ORI

MMFPS

Ulterior participării la acest gen de acţiuni, reprezentanţii MAE vor realiza scurte prezentări în cadrul reuniunilor trimestriale ale Grupului de coordonare. Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

1.5. Elaborarea unui act normativ privind migraţia în scop de muncă

Stabilirea unui cadru legislativ adecvat privind migraţia forţei de muncă Elaborarea documentului final şi transmiterea spre aprobare Parlamentului României

mai-decembrie

MMFPS ANOFM IM MAI - ORI CNPAS CNAS MAE

Buget

Proiect finanţat din

Fondul Social

European, prin

PO.D.C.A/

cofinanţare

0 primă evaluare a acţiunilor va fi prezentată de MMFPS în cadrul celei de-a XXIV-a reuniuni a Grupului de coordonare (iunie 2010).

Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

1.6. Constituirea şi dezvoltarea unei reţele de lucru interinstituţionale privind migraţia forţei de muncă

Crearea unui parteneriat de dialog în elaborarea de politici în domeniul migraţiei forţei de muncă

aprilie- decembrie

MMFPS ANOFMI M MAI­ORI CNPAS CNAS MAE

Buget Proiect finanţat din Fondul Social European, prin PO.D.C.A/ cofinanţare

Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către MMFPS în cadrul reuniunilor trimestriale ale Grupului de coordonare. Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

1.7. Realizarea unui studiu privind migraţia forţei de muncă

Identificarea celor mai bune soluţii de atragere a forţei de muncă cu înalta calificare şi implicit protecţia propriilor cetăţeni în ceea ce priveşte imigraţia în scop de munca

aprilie- decembrie

MMFPS, cu sprijinul unei firme de consultanţă

Buget

Proiect finanţat din

Fondul Social

European, prin

PO.D.C.A/

cofinanţare

Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către MMFPS în cadrul reuniunilor trimestriale ale Grupului de coordonare. Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

1.8. Elaborarea proiectului strategiei pe termen mediu şi lung privind migraţia forţei de muncă

Imbunătăţirea capacităţii instituţiilor publice implicate în gestionarea şi coordonarea imigraţiei în scop de muncă

decembrie

MMFPS, cu sprijinul unei firme de consultanţă

Buget

Proiect finanţat din

Fondul Social

European, prin

PO.D.C.A/

cofinanţare

Proiectul documentului va fi prezentat de către MMFPS în cadrul celei de-a XXVI-a reuniuni a Grupului de coordonare (decembrie 2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

1.9. Organizarea unor dezbateri publice la nivel naţional privind migraţia în scop de muncă şi proiectul strategiei pe termen mediu şi lung privind migraţia forţei de muncă

Intensificarea colaborării dintre autorităţile naţionale cu atribuţii în domeniu şi aplicarea unitară a legislaţiei specifice

decembrie

MMFPS ANOFM IM MAI - ORI CNPAS CNAS MAE

Buget

Proiect finanţat din

Fondul Social

European, prin

PO.D.C.A/

cofinanţare

Concluziile acestei activităţi vor fi prezentate de către MMFPS în cadrul celei de-a XXVI-a reuniuni a Grupului de coordonare (decembrie 2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

1.10. Organizarea şi implementarea a 4 vizite de studiu în Spania, Italia, Irlanda şi Turcia

Realizarea unui schimb de experienţă şi de bune practici în domeniu cu instituţii/organizaţii relevante din alte state membre sau state terţe

iulie-decembrie

MMFPS ANOFM IM MAI - ORI CNPAS CNAS MAE

Buget

Proiect finanţat din

Fondul Social

European, prin

PO.D.C.A/

cofinanţare

Concluziile acestei activităţi vor fi prezentate de către MMFPS în cadrul celei de-a XXVI-a reuniunii a Grupului de coordonare (decembrie 2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

1.11. Organizarea unor seminarii tematice privind imigraţia.   Organizarea unor dezbateri pe tema imigraţiei cu ocazia reuniunii anuale a diplomaţiei (ambasadori şi consuli)

Intensificarea colaborării dintre autorităţile naţionale cu atribuţii în domeniu şi aplicarea unitară a legislaţiei specifice

septembrie

MAE

Proiectele programelor seminariilor tematice vor fi prezentate de către MAE în cadrul celei de-a XXVI-a reuniuni a Grupului de coordonare (decembrie 2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

1.12. Transmiterea către Guvern a proiectului de lege pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 102/2005 privind libera circulaţie pe teritoriul României a cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European

Asigurarea alinierii totale a prevederilor legislaţiei naţionale la Directiva 2004/38/CE, precum şi a asigurării transpunerii în legislaţia naţională a prevederilor Acordului privind libera circulaţie a persoanelor, încheiat între Uniunea Europeană şi Elveţia

septembrie

MAI - ORI MAE

O primă evaluare a acţiunilor va fi prezentată de ORI în cadrul celei de-a XXVI-a reuniuni a Grupului de coordonare (decembrie 2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

0

1

2

3

4

5

6

1.13. Transmiterea către Guvern a proiectului de Hotărâre a Guvernului pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.864/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgentă a Guvernului nr. 102/2005

Asigurarea alinierii totale a prevederilor legislaţiei naţionale la Directiva 2004/38/CE, precum şi a asigurării transpunerii în legislaţia naţională a Acordului privind libera circulaţie a persoanelor, încheiat între Uniunea Europeană şi Elveţia

60 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Legii pentru modificarea/ completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 102/2005

MAI - ORI MAE

Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

1.14. Elaborarea propunerilor de modificare şi completare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, republicată, în vederea alinierii legislaţiei naţionale privind regimul străinilor cu prevederile Directivei 2009/50/CE privind condiţiile de intrare şi de şedere a resortisanţilor din ţările terţe pentru ocuparea unor locuri de muncă înalt calificate

Alinierea legislaţiei naţionale cu acquisul comunitar în domeniul imigraţiei

septembrie

MAI - ORI

MMFPS

MAE

O primă evaluare a acţiunilor va fi prezentată de ORI în cadrul celei de-a XXVI-a reuniuni a Grupului de coordonare (decembrie 2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

1.15. Organizarea unei conferinţe de presă în vederea informării cetăţenilor din UE/SEE cu privire la modificările survenite în legislaţia naţională privind libera circulaţie şi dreptul de rezidenţă pe teritoriul României Furnizarea acestor informaţii şi către presa locală prin intermediul structurilor judeţene

Creşterea nivelului de informare al cetăţenilor din UE/SEE cu privire la modificările survenite în legislaţia naţională aplicabilă

60 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Legii pentru modificarea/ completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.864/2006

MAI - ORI

Buget - MAI/ Resurse disponibile cu încadrarea în bugetul aprobat pe anul 2010

Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

1.16. Organizarea unei reuniuni de informare cu privire la condiţiile de migraţie legală, cu invitarea reprezentanţilor misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare ale statelor terţe cu potenţial migrator

Informarea misiunilor diplomatice şi a cetăţenilor statelor terţe asupra cadrului normativ privind regimul străinilor în România

septembrie

MAI - ORI MAE -DGAC

Evaluarea activităţii va fi prezentată de ORI în cadrul celei de-a XXVI-a reuniuni a Grupului de coordonare (decembrie 2010).

Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

1.17. Desfăşurarea unei acţiuni în colaborare cu Asociaţia Oamenilor de Afaceri Turci, în vederea informării cetăţenilor turci despre condiţiile de admitere şi şedere în România în scopul desfăşurării de activităţi lucrative sau alte scopuri prevăzute de lege

Creşterea nivelului de informare a cetăţenilor turci cu privire la regimul juridic aplicabil străinilor

septembrie

MAI - ORI

Buget ORI/Resurse disponibile cu încadrarea în bugetul aprobat pe anul 2010

Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

1.18. Organizarea a două consfătuiri în vederea prezentării ultimelor modificări legislative privind regimul străinilor în România:

- cu reprezentanţii instituţiilor de învăţământ superior de stat şi particulare din ţară;

- cu reprezentanţii tuturor inspectoratelor şcolare judeţene.

Informarea reprezentanţilor instituţiilor de învăţământ din ţara noastră cu privire la regimul juridic aplicabil străinilor care vin să studieze în România

septembrie

MECTS

Buget

MECTS/Resurse disponibile cu încadrarea în bugetul aprobat pe anul 2010

Evaluarea activităţii va fi prezentată de MECTS în cadrul celei de-a XXV-a reuniuni a Grupului de coordonare (septembrie 2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

2. Implementarea politicii privind prevenirea şi combaterea imigraţiei ilegale

2.1. Elaborarea propunerilor de modificare şi completare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, republicată, şi Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 56/2007 în vederea alinierii legislaţiei naţionale privind regimul străinilor cu prevederile Directivei 2009/52/CE de stabilire a standardelor minime privind sancţiunile şi măsurile la adresa angajatorilor de resortisanţi din ţări terţe aflaţi în situaţie de şedere ilegala

Alinierea legislaţiei naţionale cu acquis-ul comunitar în domeniul imigraţiei

septembrie

MAI - ORI MMFPS - Inspecţia Muncii

Evaluarea activităţii va fi prezentată de ORI în cadrul celei de-a XXV-a reuniuni a Grupului de coordonare (septembrie 2010).

Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

2.2. Organizarea a două acţiuni în vederea informării străinilor asupra cadrului legal aplicabil pentru prevenirea şi combaterea şederii şi muncii ilegale a străinilor:

- organizarea unei conferinţe de presă pentru prezentarea cadrului legal privind combaterea şederii şi a muncii ilegale, cu prezentarea unor statistici relevante, precum şi a unor cazuri concrete;

- organizarea unui seminar pe tema prevenirii şi combaterii şederii şi muncii ilegale a străinilor (cu participarea ONG-urilor care au ca obiect de activitate protecţia drepturilor omului).

Creşterea nivelului de conştientizare în rândul străinilor cu privire la riscurile la care se expun în cazul nerespectării cadrului legal în domeniul migraţiei

decembrie

MAI - ORI

Buget - MAI/Resurse disponibile cu încadrarea în bugetul aprobat pe anul 2010

O primă evaluare a acţiunilor va fi prezentată de ORI în cadrul celei de-a XXVI-a reuniuni a Grupului de coordonare (decembrie 2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

2.3. Desfăşurarea unor acţiuni de amploare, la nivel naţional, în vederea combaterii imigraţiei ilegale a străinilor

Depistarea străinilor cu şedere ilegală şi luarea măsurilor ce se impun potrivit legii

aprilie- decembrie

MAI -ORI, IGPR, IGPF, IGJR

O primă evaluare a acţiunilor va fi prezentată de ORI în cadrul celei de-a XXV-a reuniuni a Grupului de coordonare (septembrie 2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

0

1

2

3

4

5

6

2.4. Intocmirea unui plan comun de acţiuni ORI - IM şi desfăşurarea unor acţiuni de amploare, la nivel naţional, în vederea combaterii muncii ilegale a străinilor

Depistarea străinilor care desfăşoară activităţi lucrative în mod ilegal şi luarea măsurilor ce se impun potrivit legii

aprilie- decembrie

MAI - ORI MMFPS - Inspecţia Muncii

0 primă evaluare a acţiunilor va fi prezentată de ORI în cadrul celei de-a XXVI-a reuniuni a Grupului de coordonare (decembrie 2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

2.5. Organizarea unei întâlniri cu instituţii implicate în procesul de acordare a vizelor de lungă şedere (CRPCIS, MECTS, MAE, MCPN şi MS)

Elaborarea de propuneri pentru îmbunătăţirea activităţii în domeniul de referinţă pe baza evaluărilor realizate

iulie-decembrie

MAI - ORI MAE- DGAC

Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către ORI în cadrul celei de-a XXVI-a reuniuni a Grupului de coordonare (decembrie 2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

2.6. întreprinderea măsurilor necesare pentru implementarea Sistemului Integrat de Securitate a Frontierei

Eficientizarea activităţilor de control la frontieră pentru îndeplinirea criteriilor recomandate de Catalogul Schengen

permanent

MAI - IGPF

Stadiul îndeplinirii măsurii va fi prezentat de către IGPF în cadrul reuniunilor trimestriale. Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

2.7. Participarea la operaţiuni comune ale statelor membre şi la activităţi de pregătire a poliţiştilor de frontieră (prin intermediul Agenţiei FRONTEX)

Creşterea nivelului de pregătire şi implicit a calităţii controlului efectuat la frontierele externe ale Uniunii Europene şi a Spaţiului Schengen

decembrie

MAI - IGPF

Ulterior participării IGPF va realiza scurte prezentări în cadrul reuniunilor trimestriale ale Grupului de coordonare. Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

2.8. Eficientizarea schimbului de informaţii de interes operativ prin intermediul agenţiilor/instituţiilor internaţionale abilitate (SECI, EUROPOL, FRONTEX)

Consolidarea poziţiei României la nivel european şi mondial ca partener credibil în vederea combaterii imigraţiei ilegale şi gestionarea eficientă a fluxurilor migratorii spre Europa, România rămânând o ţară de tranzit

permanent

MAI -ORI, IGPF, IGPR

Fiecare instituţie va prezenta o scurtă analiză a acestor activităţi în cadrul reuniunilor trimestriale ale Grupului de coordonare. Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

2.9. Activităţi care să asigure schimbul operativ de date şi informaţii cu autorităţile din alte state, prin intermediul ataşaţilor de afaceri interne ai MAI

Eficientizarea activităţilor de prevenire a migraţiei ilegale

permanent

MAI - IGPR

(CCPI)

MAE

Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către IGPR în cadrul reuniunilor trimestriale ale Grupului de coordonare. Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2010).

2.10. Activităţi de acordare de asistenţă şi consultanţă în îndeplinirea sarcinilor privind controlul frontierelor externe, prin ofiţeri de legătură, în conformitate cu Decizia Comitetului executiv din 28 aprilie 1999 privind ofiţerii de legătură [SCH/Com-ex (99) 7rev. 2]

Eficientizarea activităţilor de prevenire a migraţiei ilegale

permanent

MAI - IGPR (CCPI) IGPF MAE

Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către IGPR şi IGPF în cadrul reuniunilor Grupului de coordonare.

Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

2.11. Incheierea unui protocol de colaborare între ANPFDC şi ORI

Dezvoltarea relaţiilor de colaborare la nivel interinstituţional şi întreprinderea de măsuri comune şi eficiente pentru asigurarea protecţiei copiilor străini aflaţi neînsoţiţi pe teritoriul României.

decembrie

MAI - ORI ANPFDC

Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către ANPFDC în cadrul reuniunii a XXVI-a a Grupului de coordonare (decembrie 2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

2.12. Organizarea de sesiuni de instruire a personalului DGASPC din zonele centrelor de tranzit, în scopul optimizării activităţilor de primire în regim de urgenţă a copiilor străini aflaţi neînsoţiţi pe teritoriul României, precum şi a persoanelor cu handicap

Armonizarea şi dezvoltarea sistemelor de formare profesională şi instruire pentru a răspunde cerinţelor actuale din domeniul prevenirii şi combaterii migraţiei ilegale a copiilor

Asigurarea unui sistem de protecţie a persoanelor cu handicap

decembrie

MAI - ORI

ANPH

ANPFDC

ONG-uri

Organisme

internaţionale

Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către ANPFDC în cadrul reuniunii a XXVI-a a Grupului de coordonare (decembrie 2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

0

1

2

3

4

5

6

2.13. Finalizarea şi aprobarea unui plan naţional de acţiune privind prevenirea şi combaterea violentei asupra copilului 2010-2013

Evaluarea şi, în măsura în care este util, completarea cadrului legislativ pentru prevenirea şi combaterea abuzului, neglijării şi exploatării copilului, inclusiv exploatării sexuale în scop comercial, exploatării prin muncă, traficului de copii, migraţiei ilegale şi a altor forme de violenţă asupra copilului

decembrie

ANPFDC

MMFPS

MS

MECTS

MJ

MAE

MAI - IGPR

Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către ANPFDC în cadrul celei de-a XXVI-a reuniuni a Grupului de coordonare (decembrie 2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

2.14. Promovarea returnării voluntare, ca o alternativă la returnarea forţată

Sprijinirea activităţilor de repatriere voluntară umanitară asistată, ca un avantaj atât pentru persoana returnată, cât şi pentru autorităţile din statele membre Elaborarea şi implementarea efectivă a programelor de repatriere voluntară umanitară asistată

decembrie

MAI - ORI ONG-uri

Fonduri europene din cadrul Programului General

Solidaritatea/FE.R. Cofinanţare naţională Contribuţie privată

Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

2.15. Elaborarea şi implementarea programelor de returnare forţată

Implementarea operaţiunilor de returnare forţată a străinilor cu şedere ilegală în România, în concordanţă cu standardele europene în domeniu

decembrie

MAI - ORI

Fonduri europene din cadrul Programului General

Solidaritatea/FE.R Cofinanţare naţională

Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

2.16. Promovarea Pactului european privind migraţia şi azilul prin reţeaua diplomatică a României

0 mai bună informare a autorităţilor din statele terţe în legătură cu politicile europene în domeniul migraţiei şi azilului

permanent

MAE MAI

O primă evaluare a activităţii va fi prezentată de MAE în cadrul celei de-a XXIV-a reuniuni a Grupului de coordonare (iunie 2010).

Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

2.17. Organizarea de reuniuni consulare pe spaţii geografice de interes din punct de vedere al admiterii

Intensificarea colaborării între autorităţile naţionale cu atribuţii în domeniu şi aplicarea unitară a legislaţiei specifice

Informarea autorităţilor din statele terţe în legătură cu politicile României în domeniul imigraţiei

mai - decembrie

MAE

Surse de finanţare stabilite prin hotărâre a Guvernului României

O primă evaluare a activităţii va fi prezentată de MAE în cadrul celei de-a XXIV-a reuniuni a Grupului de coordonare (iunie 2010).

Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

3. Pregătirea în vederea aderării României la Spaţiul Schengen

3.1. Modificarea legislaţiei naţionale privind regimul străinilor în România, în vederea introducerii prevederilor referitoare la consultarea părţii contractante care a semnalat un străin ca inadmisibil în care se intenţionează eliberarea unui permis de şedere acestuia (art. 25 din Convenţia de aplicare a Acordului Schengen)

Crearea cadrului legislativ adecvat, la nivelul acquis-ului UE şi Schengen

septembrie

MAI - ORI MAE

Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

3.2. Modificarea legislaţiei naţionale privind regimul străinilor în România, în vederea armonizării sale cu art. 19-21 din Convenţia de aplicare a Acordului Schengen

Crearea cadrului legislativ adecvat, la nivelul acquis-ului UE şi Schengen

septembrie

MAI - ORI MAE

Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

3.3. Modificarea legislaţiei privind regimul străinilor în România în vederea transpunerii Directivei 2008/115/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 16 decembrie 2008 privind standardele şi procedurile comune aplicabile în statele membre pentru returnarea resortisanţilor ţărilor terţe aflaţi în şedere ilegală

Crearea cadrului legislativ adecvat, la nivelul acquis-ului UE şi Schengen

septembrie

MAI - ORI

IGPF

ANPFDC

O primă evaluare a activităţii va fi prezentată de ORI în cadrul celei de-a XXVI-a reuniuni a Grupului de coordonare (decembrie 2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

3.4. Modificarea legislaţiei privind regimul străinilor în România în vederea transpunerii corecte a Directivei 2001/51/CE a Consiliului din 28 iunie 2001 de completare a dispoziţiilor prevăzute la art. 26 din Convenţia de punere în aplicare a Acordului Schengen din 14 iunie 1985, în privinţa cuantumului amenzilor

Armonizarea corectă a cadrului legislativ naţional la nivelul acquis-ului UE şi Schengen

septembrie

MAI - ORI IGPF

O primă evaluare a activităţii va fi prezentată de ORI în cadrul celei de-a XXVI-a reuniuni a Grupului de coordonare (decembrie 2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

3.5. Modificarea legislaţiei naţionale privind regimul străinilor în România pentru aplicarea Regulamentului (CE) nr. 810/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 13 iulie 2009 privind instituirea unui Cod comunitar de vize (Codul de vize)

Crearea cadrului legislativ adecvat, la nivelul aquis-ului UE şi Schengen

septembrie

MAE

MAI - ORI

IGPF

Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

0

1

2

3

4

5

6

4. Implementarea politicii privind azilul

4.1. Pregătirea personalului ORI în domeniul operaţiunilor de relocare a refugiaţilor

Pregătirea în vederea realizării operaţiunilor de relocare şi acordării de asistenţă refugiaţilor relocaţi, după sosirea în România

iunie

MAI - ORI

Fonduri europene din cadrul Programului General

Solidaritatea/FE.R. Cofinanţare naţională

Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către ORI în cadrul reuniunii a XXV-a a Grupului de coordonare (septembrie 2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

4.2. Realizarea operaţiunilor de relocare a refugiaţilor

Un număr de 40 de refugiaţi selectaţi şi transferaţi în România

decembrie

MAI - ORI

Fonduri europene din cadrul Programului General

Solidaritatea/FE.R. Cofinanţare naţională Contribuţie privată

Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către ORI în cadrul reuniunii a XXVI-a a Grupului de coordonare (decembrie 2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

4.3. Implementarea Acordului dintre Guvernul României şi înaltul Comisariat al Naţiunilor Unite pentru Refugiaţi şi Organizaţia Internaţională pentru Migraţie privind evacuarea temporară în România a unor persoane aflate în nevoie urgentă de protecţie internaţională şi relocarea ulterioară a acestora

Evacuarea temporară în România a refugiaţilor ce se află în situaţii de vulnerabilitate crescută identificaţi de UNHCR si OIM

decembrie

MAI - ORI

OIM

UNHCR

Fonduri puse la dispoziţie de statele donatoare, UNHCR şi OIM

Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

4.4. Imbunătăţirea calităţii procedurilor de azil şi a calităţii deciziilor cu privire la cererile de azil în etapa administrativă a procedurii

Pregătirea personalului PFR privind

procedura la frontieră

Identificarea unor instrumente menite să contribuie la creşterea calităţii implementării procedurilor de azil şi limitarea abuzurilor la regimul azilului în România. Asigurarea accesului la procedură al acelor categorii de persoane care au nevoie de protecţie. Dezvoltarea parteneriatului ORI - IGPF -UNHCR - CNRR

decembrie

MAI - IGPF, ORI

Proiect finanţat de UE şi UNHCR sub egida „Iniţiativa calitativă"

Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către IGPF în cadrul reuniunii a XXVI-a a Grupului de coordonare (decembrie 2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate al Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

4.5. Continuarea demersurilor pentru încheierea unui acord cu Republica Bulgaria pentru accelerarea măsurilor de urmat în cadrul procedurii Dublin

Eficientizarea procedurii Dublin pe relaţia României cu Republica Bulgaria

decembrie

MAI -ORI, DAERI

Fonduri proprii

Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către ORI în cadrul reuniunii a XXVI-a a Grupului de coordonare (decembrie 2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate al Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

5. Implementarea politicii privind integrarea socială a străinilor

5.1. Activităţi de monitorizare permanentă a cetăţenilor străini prezenţi pe teritoriul României, identificaţi în mod formal ca victime ale traficului de persoane

Eficientizarea activităţilor de integrare socială a persoanelor identificate ca victime ale traficului de persoane

permanent

MAI - IGPR

IGPR va prezenta rapoarte periodice privind activităţile de monitorizare a acestei categorii de persoane.

Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

5.2. Organizarea de întâlniri de coordonare semestriale cu celelalte instituţii implicate în procesul de integrare a străinilor (MECTS, MMFPS, ANPFDC, ANPH)

Participarea tuturor actorilor instituţionali şi ONG-urilor implicate în procesul de integrare socială a străinilor

iunie-noiembrie

MAI - ORI

Buget - ORI/Resurse disponibile, cu încadrarea în bugetul aprobat pe anul 2010

0 primă evaluare a acţiunilor va fi prezentată de ORI în cadrul celei de-a XXIV-a reuniuni a Grupului de coordonare (iunie 2010).

Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

5.3. Crearea de birouri de informare şi consiliere pentru străini

Crearea unui cadru mai larg de participare a cetăţenilor străini la programele de informare şi consiliere

decembrie

MAI - ORI

Fonduri europene din cadrul Programului General

Solidaritatea/FE.R. Cofinanţare naţională Contribuţie privată

Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către ORI în cadrul reuniunii a XXVI-a a Grupului de coordonare (decembrie 2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

5.4. Realizarea unui manual de orientare culturală şi a unui manual de limba română pentru străini

Susţinerea efectivă a programelor de integrare pentru străini prin participarea la cursuri de învăţare a limbii române, cursuri educaţionale, vocaţionale sau de orientare culturală pentru străini

decembrie

MAI - ORI MECTS

Fonduri europene din cadrul Programului General

Solidaritatea/FE.R. Cofinanţare naţională

Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către ORI în cadrul reuniunii a XXVI-a a Grupului de coordonare (decembrie 2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

5.5. Realizarea unor seminare şi dezbateri publice organizate cu comunităţile de străini din România. Elaborarea unui raport referitor la:

- accesul străinilor pe piaţa forţei de muncă din ţară;

- prevenirea violenţei şi discriminării femeilor

Realizarea unui mecanism de consultare cu comunităţile de străini

decembrie

MAI - ORI

Fonduri europene din cadrul Programului General

Solidaritatea/FE.R. Cofinanţare naţională Contribuţie privată

Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către ORI în cadrul reuniunii a XXVI-a a Grupului de coordonare (decembrie 2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

5.6. Monitorizarea permanentă a situaţiei copiilor străini aflaţi pe teritoriul României, neînsoţiţi de părinţi sau de un alt reprezentant legal

Asigurarea unei protecţii adecvate şi

eficientizarea activităţilor de integrare socială a minorilor

permanent

ANPFDC MAI - ORI ONG-uri Organisme internaţionale

ANPFDC va prezenta rapoarte periodice privind activităţile de monitorizare a acestei categorii de persoane.

0

1

2

3

4

5

6

Evaluarea finală va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

6. Dezvoltarea capacităţii instituţionale, logistice şi de resurse umane a instituţiilor cu atribuţii în gestionarea fenomenului migraţiei şi azilului

6.1. Organizarea a două activităţi de instruire a personalului Poliţiei şi Jandarmeriei de la nivelul municipiului Bucureşti cu privire la regimul juridic al străinilor pe teritoriul României, cu accent pe latura de prevenire şi combatere a şederii ilegale a străinilor pe raza capitalei

Creşterea gradului de cunoaştere a legislaţiei în domeniul regimului străinilor şi al modalităţilor de cooperare cu ORI pe linia prevenirii şi combaterii şederii ilegale a străinilor

iunie- decembrie

MAI - ORI

Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către ORI în cadrul reuniunii a XXV-a a Grupului de coordonare (septembrie 2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

6.2. Suplimentarea cu două funcţii de ofiţer a Serviciului proceduri administrative şi judiciare de azil

Asigurarea sistemului de management al calităţii deciziilor

decembrie

MAI - ORI

Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

6.3. Pregătirea sistemelor informatice gestionate de ORI pentru conectarea la SIS II şi VIS.

Crearea facilităţilor tehnice pentru interconectarea la SIS II şi VIS

septembrie

MAI - ORI

ORI va prezenta stadiul modernizării SIMS în cadrul celei de-a XXVI-a reuniuni a Grupului de coordonare (decembrie 2010).

Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate al Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

6.4. Evaluarea capacităţii reţelei de reprezentare externă, precum şi a atribuţiilor acesteia, în vederea implementării Regulamentului (CE) nr. 377/2004 al Consiliului din 19 februarie 2004 privind crearea unei reţele de ofiţeri de legătură în materie de migraţie şi a Deciziei 2003/170/JAI a Consiliului din 27 februarie 2003 privind folosirea comună a ofiţerilor de legătură detaşaţi de autorităţile de aplicare a legii în statele membre

Asigurarea unui schimb de informaţii operative şi a cooperării pe linia prevenirii şi combaterii migraţiei ilegale

decembrie

MAI - DAERI, ORI

Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

6.5. Recrutarea şi încadrarea în structurile ORI, în condiţiile legii, cu consultarea şi avizarea instituţiilor cu atribuţii în domeniul siguranţei naţionale, a unor persoane, cetăţeni români, care provin din ţări cu potenţial migrator, cu precădere China şi Turcia, sau alte state care au procente reprezentative de cetăţeni pe teritoriul statului român

Realizarea unei comunicări mai bune cu aceste comunităţi şi clarificarea facilă a problemelor specifice pe linie profesională

iunie- decembrie

MAI - ORI

Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către ORI în cadrul reuniunii a XXV-a a Grupului de coordonare (septembrie 2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).

NOTĂ:

UNHCR - Inaltul Comisariat al Naţiunilor Unite pentru Refugiaţi

OIM - Organizaţia Internaţională pentru Migraţie

MAI - Ministerul Administraţiei şi Internelor

DAERI - Direcţia Afaceri Europene şi Relaţii Internaţionale

ORI - Oficiul Român pentru Imigrări

IGPR - Inspectoratul General al Poliţiei Române

IGPF - Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră

IGJR - Inspectoratul General al Jandarmeriei Române

MMFPS - Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale

CRPCIS - Centrul Român pentru Promovarea Comerţului şi Investiţiilor Străine

MCPN - Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional

MS - Ministerul Sănătăţii

DGASPC - Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului

ANOFM -Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă

ANPFDC-Autoritatea Naţională pentru Protecţia Familiei şi a Drepturilor Copilului

ANPH -Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap

IM - Inspecţia Muncii

MAE - Ministerul Afacerilor Externe

DGAC - Direcţia Generală Afaceri Consulare

MECTS - Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului

MJ - Ministerul Justiţiei

CNAS - Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

CNPAS - Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale

CNRR - Consiliul Naţional Român pentru Refugiaţi


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 664/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 664 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu