HOTARARE Nr
HOTARARE Nr.
664 din 14 iulie 2010
privind aprobarea Planului
de actiune pe anul 2010 pentru implementarea Strategiei nationale privind
imigratia pentru perioada 2007-2010, aprobata prin Hotararea Guvernului nr.
1.122/2007
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 540 din 3 august 2010
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Planul de acţiune pe anul 2010
pentru implementarea Strategiei naţionale privind imigraţia pentru perioada
2007-2010, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.122/2007, denumit în
continuare Plan de acţiune, prevăzut în anexa care face parte integrantă
din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Fondurile necesare îndeplinirii obiectivelor
prevăzute în Planul de acţiune se stabilesc de către fiecare instituţie publică
cu atribuţii în realizarea obiectivelor, în raport cu priorităţile, resursele
disponibile şi etapele de realizare a acestora, cu încadrarea în bugetul
aprobat pe anul 2010.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Mihai Capră,
secretar de stat
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan
Ministrul sănătăţii,
Cseke Attila
Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi
sportului,
Daniel Petru Funeriu
Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri,
Adriean Videanu
Şeful Departamentului pentru Afaceri Europene,
Bogdan Mănoiu
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXA
PLAN DE ACŢIUNE PE ANUL 2010
pentru implementarea Strategiei naţionale privind
imigraţia pentru perioada 2007-2010, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr.
1.122/2007
Obiectivele stabilite prin
Strategia
naţională
privind imigraţia
pentru perioada
2007-2010
|
Actiuni desfăşurate
|
Rezultate
|
Termen
|
Institutii responsabile
|
Surse de finanţare
|
Monitorizare/Evaluare
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
1. Implementarea politicii privind imigraţia controlată
|
1.1. Informarea cetăţenilor din statele cu potenţial migrator cu
privire la modalităţile legale de admitere/şedere/angajare în muncă în
România, prin:
- furnizarea unor informaţii în formulă digitală sau direct pe
site-urile instituţiilor româneşti abilitate (MMFPS, MAE, MAI - ORI), precum
şi prin realizarea unor pliante informative;
- organizarea şi desfăşurarea de către reprezentanţii misiunilor
diplomatice şi oficiilor consulare române din statele terţe a unor întâlniri
cu oficiali ai ţărilor de reşedinţă, ocazie cu care să fie prezentate
prevederile legale privind regimul străinilor în România, precum şi politica
statului în domeniul migraţiei, oportunităţile pe piaţa forţei de muncă etc.
|
Creşterea nivelului de informare a potenţialilor imigranţi către România
şi, implicit, creşterea gradului de respectare a legislaţiei române de către
aceştia Cunoaşterea de către autorităţile din statele terţe a politicii
României în domeniul imigraţiei.
|
aprilie- decembrie
|
MAE
MAI - ORI
MMFPS
|
Fonduri disponibile din bugetul MAE, MMFPS şi MAI, cu încadrarea
în bugetul aprobat pe anul 2010
|
Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către
instituţiile responsabile în cadrul celei de-a XXV-a reuniuni a Grupului de
coordonare (septembrie 2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în
Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
1.2. Elaborarea şi promovarea proiectului de act normativ privind
numărul de autorizaţii de muncă ce pot fi eliberate străinilor în anul 2011,
pe baza evaluărilor realizate
|
Stabilirea unei cote anuale de admitere în scop de muncă pentru
cetăţenii străini
|
decembrie
|
MMFPS ANOFM MAI - ORI
|
|
Forma finală a proiectului de act normativ promovat către
Guvernul României va fi prezentată de MMFPS în cadrul celei de-a XXVI-a
reuniuni a Grupului de coordonare (decembrie 2010).
|
|
1.3. Participarea la negocierile şi încheierea acordurilor
bilaterale cu state terţe în domeniul schimbului de forţă de muncă
|
Dezvoltarea colaborării între autorităţi la nivel internaţional
|
La solicitare
|
MMFPS MAE
|
Buget
MMFPS/Resurse disponibile cu încadrarea în bugetul aprobat pe
anul 2010
|
Ulterior participării la acest gen de acţiuni, reprezentanţii
MMFPS vor realiza scurte prezentări ale acestora în cadrul reuniunilor
trimestriale ale
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
|
|
|
|
|
Grupului de coordonare. Evaluarea finală a activităţii va fi
inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie
2011).
|
|
1.4. Dezvoltarea unor parteneriate de mobilitate cu state terţe
(Republica Moldova şi alte posibile state terţe implicate), conform
recomandărilor UE. In acest sens vor fi întreprinse următoarele măsuri:
- identificarea, împreună cu Comisia Europeană şi ceilalţi
actori, a interesului statelor-ţintă selectate;
- adresarea unor propuneri concrete de participare la
parteneriate;
- semnarea de acorduri de readmisie cu statul terţ;
- crearea unor centre de selecţie a forţei de muncă în statul
terţ, care să asigure informarea şi selecţia propriu-zisă.
|
Respectarea şi promovarea la nivel regional a politicilor
comunitare în domeniu
|
Conform
recomandărilor
UE
|
MAE
MAI - ORI
MMFPS
|
|
Ulterior participării la acest gen de acţiuni, reprezentanţii MAE
vor realiza scurte prezentări în cadrul reuniunilor trimestriale ale Grupului
de coordonare. Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual
de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
1.5. Elaborarea unui act normativ privind migraţia în scop de
muncă
|
Stabilirea unui cadru legislativ adecvat privind migraţia forţei
de muncă Elaborarea documentului final şi transmiterea spre aprobare
Parlamentului României
|
mai-decembrie
|
MMFPS ANOFM IM MAI - ORI CNPAS CNAS MAE
|
Buget
Proiect finanţat din
Fondul Social
European, prin
PO.D.C.A/
cofinanţare
|
0 primă evaluare a acţiunilor va fi prezentată de MMFPS în cadrul
celei de-a XXIV-a reuniuni a Grupului de coordonare (iunie 2010).
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de
activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
1.6. Constituirea şi dezvoltarea unei reţele de lucru
interinstituţionale privind migraţia forţei de muncă
|
Crearea unui parteneriat de dialog în elaborarea de politici în
domeniul migraţiei forţei de muncă
|
aprilie- decembrie
|
MMFPS ANOFMI M MAIORI CNPAS CNAS MAE
|
Buget Proiect finanţat din Fondul Social European, prin PO.D.C.A/
cofinanţare
|
Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către MMFPS
în cadrul reuniunilor trimestriale ale Grupului de coordonare. Evaluarea
finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului
de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
1.7. Realizarea unui studiu privind migraţia forţei de muncă
|
Identificarea celor mai bune soluţii de atragere a forţei de
muncă cu înalta calificare şi implicit protecţia propriilor cetăţeni în ceea
ce priveşte imigraţia în scop de munca
|
aprilie- decembrie
|
MMFPS, cu sprijinul unei firme de consultanţă
|
Buget
Proiect finanţat din
Fondul Social
European, prin
PO.D.C.A/
cofinanţare
|
Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către MMFPS
în cadrul reuniunilor trimestriale ale Grupului de coordonare. Evaluarea
finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului
de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
1.8. Elaborarea proiectului strategiei pe termen mediu şi lung
privind migraţia forţei de muncă
|
Imbunătăţirea capacităţii instituţiilor publice implicate în
gestionarea şi coordonarea imigraţiei în scop de muncă
|
decembrie
|
MMFPS, cu sprijinul unei firme de consultanţă
|
Buget
Proiect finanţat din
Fondul Social
European, prin
PO.D.C.A/
cofinanţare
|
Proiectul documentului va fi prezentat de către MMFPS în cadrul
celei de-a XXVI-a reuniuni a Grupului de coordonare (decembrie 2010).
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate
a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
1.9. Organizarea unor dezbateri publice la nivel naţional privind
migraţia în scop de muncă şi proiectul strategiei pe termen mediu şi lung
privind migraţia forţei de muncă
|
Intensificarea colaborării dintre autorităţile naţionale cu
atribuţii în domeniu şi aplicarea unitară a legislaţiei specifice
|
decembrie
|
MMFPS ANOFM IM MAI - ORI CNPAS CNAS MAE
|
Buget
Proiect finanţat din
Fondul Social
European, prin
PO.D.C.A/
cofinanţare
|
Concluziile acestei activităţi vor fi prezentate de către MMFPS
în cadrul celei de-a XXVI-a reuniuni a Grupului de coordonare (decembrie
2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de
activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
1.10. Organizarea şi implementarea a 4 vizite de studiu în
Spania, Italia, Irlanda şi Turcia
|
Realizarea unui schimb de experienţă şi de bune practici în
domeniu cu instituţii/organizaţii relevante din alte state membre sau state
terţe
|
iulie-decembrie
|
MMFPS ANOFM IM MAI - ORI CNPAS CNAS MAE
|
Buget
Proiect finanţat din
Fondul Social
European, prin
PO.D.C.A/
cofinanţare
|
Concluziile acestei activităţi vor fi prezentate de către MMFPS
în cadrul celei de-a XXVI-a reuniunii a Grupului de coordonare (decembrie
2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de
activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
1.11. Organizarea unor seminarii tematice privind imigraţia.
Organizarea unor dezbateri pe tema imigraţiei cu ocazia reuniunii anuale a
diplomaţiei (ambasadori şi consuli)
|
Intensificarea colaborării dintre autorităţile naţionale cu
atribuţii în domeniu şi aplicarea unitară a legislaţiei specifice
|
septembrie
|
MAE
|
|
Proiectele programelor seminariilor tematice vor fi prezentate de
către MAE în cadrul celei de-a XXVI-a reuniuni a Grupului de coordonare
(decembrie 2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul
anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
1.12. Transmiterea către Guvern a proiectului de lege pentru
modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 102/2005
privind libera circulaţie pe teritoriul României a cetăţenilor statelor
membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European
|
Asigurarea alinierii totale a prevederilor legislaţiei naţionale
la Directiva 2004/38/CE, precum şi a asigurării transpunerii în legislaţia
naţională a prevederilor Acordului privind libera circulaţie a persoanelor,
încheiat între Uniunea Europeană şi Elveţia
|
septembrie
|
MAI - ORI MAE
|
|
O primă evaluare a acţiunilor va fi prezentată de ORI în cadrul
celei de-a XXVI-a reuniuni a Grupului de coordonare (decembrie 2010).
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate
a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
1.13. Transmiterea către Guvern a proiectului de Hotărâre a
Guvernului pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr.
1.864/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de
urgentă a Guvernului nr. 102/2005
|
Asigurarea alinierii totale a prevederilor legislaţiei naţionale
la Directiva 2004/38/CE, precum şi a asigurării transpunerii în legislaţia
naţională a Acordului privind libera circulaţie a persoanelor, încheiat între
Uniunea Europeană şi Elveţia
|
60 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României,
Partea I, a Legii pentru modificarea/ completarea Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 102/2005
|
MAI - ORI MAE
|
|
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de
activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
1.14. Elaborarea propunerilor de modificare şi completare a
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, republicată, în vederea
alinierii legislaţiei naţionale privind regimul străinilor cu prevederile
Directivei 2009/50/CE privind condiţiile de intrare şi de şedere a
resortisanţilor din ţările terţe pentru ocuparea unor locuri de muncă înalt
calificate
|
Alinierea legislaţiei naţionale cu acquisul comunitar în domeniul
imigraţiei
|
septembrie
|
MAI - ORI
MMFPS
MAE
|
|
O primă evaluare a acţiunilor va fi prezentată de ORI în cadrul
celei de-a XXVI-a reuniuni a Grupului de coordonare (decembrie 2010).
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate
a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
1.15. Organizarea unei conferinţe de presă în vederea informării
cetăţenilor din UE/SEE cu privire la modificările survenite în legislaţia
naţională privind libera circulaţie şi dreptul de rezidenţă pe teritoriul
României Furnizarea acestor informaţii şi către presa locală prin intermediul
structurilor judeţene
|
Creşterea nivelului de informare al cetăţenilor din UE/SEE cu
privire la modificările survenite în legislaţia naţională aplicabilă
|
60 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României,
Partea I, a Legii pentru modificarea/ completarea Hotărârii Guvernului nr.
1.864/2006
|
MAI - ORI
|
Buget - MAI/ Resurse disponibile cu încadrarea în bugetul aprobat
pe anul 2010
|
Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de
activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
1.16. Organizarea unei reuniuni de informare cu privire la
condiţiile de migraţie legală, cu invitarea reprezentanţilor misiunilor
diplomatice şi oficiilor consulare ale statelor terţe cu potenţial migrator
|
Informarea misiunilor diplomatice şi a cetăţenilor statelor terţe
asupra cadrului normativ privind regimul străinilor în România
|
septembrie
|
MAI - ORI MAE -DGAC
|
|
Evaluarea activităţii va fi prezentată de ORI în cadrul celei
de-a XXVI-a reuniuni a Grupului de coordonare (decembrie 2010).
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de
activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
1.17. Desfăşurarea unei acţiuni în colaborare cu Asociaţia
Oamenilor de Afaceri Turci, în vederea informării cetăţenilor turci despre
condiţiile de admitere şi şedere în România în scopul desfăşurării de
activităţi lucrative sau alte scopuri prevăzute de lege
|
Creşterea nivelului de informare a cetăţenilor turci cu privire
la regimul juridic aplicabil străinilor
|
septembrie
|
MAI - ORI
|
Buget ORI/Resurse disponibile cu încadrarea în bugetul aprobat pe
anul 2010
|
Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de
activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
1.18. Organizarea a două consfătuiri în vederea prezentării
ultimelor modificări legislative privind regimul străinilor în România:
- cu reprezentanţii instituţiilor de învăţământ superior de stat
şi particulare din ţară;
- cu reprezentanţii tuturor inspectoratelor şcolare judeţene.
|
Informarea reprezentanţilor instituţiilor de învăţământ din ţara
noastră cu privire la regimul juridic aplicabil străinilor care vin să
studieze în România
|
septembrie
|
MECTS
|
Buget
MECTS/Resurse disponibile cu încadrarea în bugetul aprobat pe
anul 2010
|
Evaluarea activităţii va fi prezentată de MECTS în cadrul celei
de-a XXV-a reuniuni a Grupului de coordonare (septembrie 2010). Evaluarea
finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului
de coordonare (ianuarie 2011).
|
2. Implementarea politicii privind prevenirea şi combaterea
imigraţiei ilegale
|
2.1. Elaborarea propunerilor de modificare şi completare a
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002, republicată, şi Ordonanţei
de urgenţă a Guvernului nr. 56/2007 în vederea alinierii legislaţiei
naţionale privind regimul străinilor cu prevederile Directivei 2009/52/CE de
stabilire a standardelor minime privind sancţiunile şi măsurile la adresa
angajatorilor de resortisanţi din ţări terţe aflaţi în situaţie de şedere
ilegala
|
Alinierea legislaţiei naţionale cu acquis-ul comunitar în
domeniul imigraţiei
|
septembrie
|
MAI - ORI MMFPS - Inspecţia Muncii
|
|
Evaluarea activităţii va fi prezentată de ORI în cadrul celei
de-a XXV-a reuniuni a Grupului de coordonare (septembrie 2010).
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de
activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
2.2. Organizarea a două acţiuni în vederea informării străinilor
asupra cadrului legal aplicabil pentru prevenirea şi combaterea şederii şi
muncii ilegale a străinilor:
- organizarea unei conferinţe de presă pentru prezentarea
cadrului legal privind combaterea şederii şi a muncii ilegale, cu prezentarea
unor statistici relevante, precum şi a unor cazuri concrete;
- organizarea unui seminar pe tema prevenirii şi combaterii
şederii şi muncii ilegale a străinilor (cu participarea ONG-urilor care au ca
obiect de activitate protecţia drepturilor omului).
|
Creşterea nivelului de conştientizare în rândul străinilor cu
privire la riscurile la care se expun în cazul nerespectării cadrului legal
în domeniul migraţiei
|
decembrie
|
MAI - ORI
|
Buget - MAI/Resurse disponibile cu încadrarea în bugetul aprobat
pe anul 2010
|
O primă evaluare a acţiunilor va fi prezentată de ORI în cadrul
celei de-a XXVI-a reuniuni a Grupului de coordonare (decembrie 2010).
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate
a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
2.3. Desfăşurarea unor acţiuni de amploare, la nivel naţional, în
vederea combaterii imigraţiei ilegale a străinilor
|
Depistarea străinilor cu şedere ilegală şi luarea măsurilor ce se
impun potrivit legii
|
aprilie- decembrie
|
MAI -ORI, IGPR, IGPF, IGJR
|
|
O primă evaluare a acţiunilor va fi prezentată de ORI în cadrul
celei de-a XXV-a reuniuni a Grupului de coordonare (septembrie 2010).
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate
a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
2.4. Intocmirea unui plan comun de acţiuni ORI - IM şi
desfăşurarea unor acţiuni de amploare, la nivel naţional, în vederea
combaterii muncii ilegale a străinilor
|
Depistarea străinilor care desfăşoară activităţi lucrative în mod
ilegal şi luarea măsurilor ce se impun potrivit legii
|
aprilie- decembrie
|
MAI - ORI MMFPS - Inspecţia Muncii
|
|
0 primă evaluare a acţiunilor va fi prezentată de ORI în cadrul
celei de-a XXVI-a reuniuni a Grupului de coordonare (decembrie 2010).
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate
a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
2.5. Organizarea unei întâlniri cu instituţii implicate în
procesul de acordare a vizelor de lungă şedere (CRPCIS, MECTS, MAE, MCPN şi
MS)
|
Elaborarea de propuneri pentru îmbunătăţirea activităţii în
domeniul de referinţă pe baza evaluărilor realizate
|
iulie-decembrie
|
MAI - ORI MAE- DGAC
|
|
Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către ORI în
cadrul celei de-a XXVI-a reuniuni a Grupului de coordonare (decembrie 2010).
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate
a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
2.6. întreprinderea măsurilor necesare pentru implementarea
Sistemului Integrat de Securitate a Frontierei
|
Eficientizarea activităţilor de control la frontieră pentru
îndeplinirea criteriilor recomandate de Catalogul Schengen
|
permanent
|
MAI - IGPF
|
|
Stadiul îndeplinirii măsurii va fi prezentat de către IGPF în
cadrul reuniunilor trimestriale. Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă
în Raportul anual de activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
2.7. Participarea la operaţiuni comune ale statelor membre şi la
activităţi de pregătire a poliţiştilor de frontieră (prin intermediul
Agenţiei FRONTEX)
|
Creşterea nivelului de pregătire şi implicit a calităţii
controlului efectuat la frontierele externe ale Uniunii Europene şi a
Spaţiului Schengen
|
decembrie
|
MAI - IGPF
|
|
Ulterior participării IGPF va realiza scurte prezentări în cadrul
reuniunilor trimestriale ale Grupului de coordonare. Evaluarea finală a
activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de
coordonare (ianuarie 2011).
|
|
2.8. Eficientizarea schimbului de informaţii de interes operativ
prin intermediul agenţiilor/instituţiilor internaţionale abilitate (SECI,
EUROPOL, FRONTEX)
|
Consolidarea poziţiei României la nivel european şi mondial ca
partener credibil în vederea combaterii imigraţiei ilegale şi gestionarea
eficientă a fluxurilor migratorii spre Europa, România rămânând o ţară de
tranzit
|
permanent
|
MAI -ORI, IGPF, IGPR
|
|
Fiecare instituţie va prezenta o scurtă analiză a acestor
activităţi în cadrul reuniunilor trimestriale ale Grupului de coordonare.
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate
a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
2.9. Activităţi care să asigure schimbul operativ de date şi
informaţii cu autorităţile din alte state, prin intermediul ataşaţilor de
afaceri interne ai MAI
|
Eficientizarea activităţilor de prevenire a migraţiei ilegale
|
permanent
|
MAI - IGPR
(CCPI)
MAE
|
|
Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către IGPR în
cadrul reuniunilor trimestriale ale Grupului de coordonare. Evaluarea finală
a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului de
coordonare (ianuarie 2010).
|
|
2.10. Activităţi de acordare de asistenţă şi consultanţă în îndeplinirea
sarcinilor privind controlul frontierelor externe, prin ofiţeri de legătură,
în conformitate cu Decizia Comitetului executiv din 28 aprilie 1999 privind
ofiţerii de legătură [SCH/Com-ex (99) 7rev. 2]
|
Eficientizarea activităţilor de prevenire a migraţiei ilegale
|
permanent
|
MAI - IGPR (CCPI) IGPF MAE
|
|
Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către IGPR şi
IGPF în cadrul reuniunilor Grupului de coordonare.
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de
activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
2.11. Incheierea unui protocol de colaborare între ANPFDC şi ORI
|
Dezvoltarea relaţiilor de colaborare la nivel interinstituţional
şi întreprinderea de măsuri comune şi eficiente pentru asigurarea protecţiei
copiilor străini aflaţi neînsoţiţi pe teritoriul României.
|
decembrie
|
MAI - ORI ANPFDC
|
|
Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către ANPFDC
în cadrul reuniunii a XXVI-a a Grupului de coordonare (decembrie 2010).
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate
a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
2.12. Organizarea de sesiuni de instruire a personalului DGASPC
din zonele centrelor de tranzit, în scopul optimizării activităţilor de
primire în regim de urgenţă a copiilor străini aflaţi neînsoţiţi pe
teritoriul României, precum şi a persoanelor cu handicap
|
Armonizarea şi dezvoltarea sistemelor de formare profesională şi
instruire pentru a răspunde cerinţelor actuale din domeniul prevenirii şi
combaterii migraţiei ilegale a copiilor
Asigurarea unui sistem de protecţie a persoanelor cu handicap
|
decembrie
|
MAI - ORI
ANPH
ANPFDC
ONG-uri
Organisme
internaţionale
|
|
Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către ANPFDC
în cadrul reuniunii a XXVI-a a Grupului de coordonare (decembrie 2010).
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate
a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
2.13. Finalizarea şi aprobarea unui plan naţional de acţiune
privind prevenirea şi combaterea violentei asupra copilului 2010-2013
|
Evaluarea şi, în măsura în care este util, completarea cadrului
legislativ pentru prevenirea şi combaterea abuzului, neglijării şi
exploatării copilului, inclusiv exploatării sexuale în scop comercial,
exploatării prin muncă, traficului de copii, migraţiei ilegale şi a altor forme
de violenţă asupra copilului
|
decembrie
|
ANPFDC
MMFPS
MS
MECTS
MJ
MAE
MAI - IGPR
|
|
Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către ANPFDC
în cadrul celei de-a XXVI-a reuniuni a Grupului de coordonare (decembrie
2010). Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de
activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
2.14. Promovarea returnării voluntare, ca o alternativă la
returnarea forţată
|
Sprijinirea activităţilor de repatriere voluntară umanitară
asistată, ca un avantaj atât pentru persoana returnată, cât şi pentru
autorităţile din statele membre Elaborarea şi implementarea efectivă a
programelor de repatriere voluntară umanitară asistată
|
decembrie
|
MAI - ORI ONG-uri
|
Fonduri europene din cadrul Programului General
Solidaritatea/FE.R. Cofinanţare naţională Contribuţie privată
|
Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de
activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
2.15. Elaborarea şi implementarea programelor de returnare
forţată
|
Implementarea operaţiunilor de returnare forţată a străinilor cu
şedere ilegală în România, în concordanţă cu standardele europene în domeniu
|
decembrie
|
MAI - ORI
|
Fonduri europene din cadrul Programului General
Solidaritatea/FE.R Cofinanţare naţională
|
Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de
activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
2.16. Promovarea Pactului european privind migraţia şi azilul
prin reţeaua diplomatică a României
|
0 mai bună informare a autorităţilor din statele terţe în
legătură cu politicile europene în domeniul migraţiei şi azilului
|
permanent
|
MAE MAI
|
|
O primă evaluare a activităţii va fi prezentată de MAE în cadrul
celei de-a XXIV-a reuniuni a Grupului de coordonare (iunie 2010).
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de
activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
2.17. Organizarea de reuniuni consulare pe spaţii geografice de
interes din punct de vedere al admiterii
|
Intensificarea colaborării între autorităţile naţionale cu
atribuţii în domeniu şi aplicarea unitară a legislaţiei specifice
Informarea autorităţilor din statele terţe în legătură cu
politicile României în domeniul imigraţiei
|
mai - decembrie
|
MAE
|
Surse de finanţare stabilite prin hotărâre a Guvernului României
|
O primă evaluare a activităţii va fi prezentată de MAE în cadrul
celei de-a XXIV-a reuniuni a Grupului de coordonare (iunie 2010).
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de
activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
3. Pregătirea în vederea aderării României la Spaţiul Schengen
|
3.1. Modificarea legislaţiei naţionale privind regimul străinilor
în România, în vederea introducerii prevederilor referitoare la consultarea
părţii contractante care a semnalat un străin ca inadmisibil în care se
intenţionează eliberarea unui permis de şedere acestuia (art. 25 din
Convenţia de aplicare a Acordului Schengen)
|
Crearea cadrului legislativ adecvat, la nivelul acquis-ului UE şi
Schengen
|
septembrie
|
MAI - ORI MAE
|
|
Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de
activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
3.2. Modificarea legislaţiei naţionale privind regimul străinilor
în România, în vederea armonizării sale cu art. 19-21 din Convenţia de
aplicare a Acordului Schengen
|
Crearea cadrului legislativ adecvat, la nivelul acquis-ului UE şi
Schengen
|
septembrie
|
MAI - ORI MAE
|
|
Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de
activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
3.3. Modificarea legislaţiei privind regimul străinilor în
România în vederea transpunerii Directivei 2008/115/CE a Parlamentului
European şi a Consiliului din 16 decembrie 2008 privind standardele şi
procedurile comune aplicabile în statele membre pentru returnarea
resortisanţilor ţărilor terţe aflaţi în şedere ilegală
|
Crearea cadrului legislativ adecvat, la nivelul acquis-ului UE şi
Schengen
|
septembrie
|
MAI - ORI
IGPF
ANPFDC
|
|
O primă evaluare a activităţii va fi prezentată de ORI în cadrul
celei de-a XXVI-a reuniuni a Grupului de coordonare (decembrie 2010).
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate
a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
3.4. Modificarea legislaţiei privind regimul străinilor în
România în vederea transpunerii corecte a Directivei 2001/51/CE a Consiliului
din 28 iunie 2001 de completare a dispoziţiilor prevăzute la art. 26 din
Convenţia de punere în aplicare a Acordului Schengen din 14 iunie 1985, în
privinţa cuantumului amenzilor
|
Armonizarea corectă a cadrului legislativ naţional la nivelul
acquis-ului UE şi Schengen
|
septembrie
|
MAI - ORI IGPF
|
|
O primă evaluare a activităţii va fi prezentată de ORI în cadrul
celei de-a XXVI-a reuniuni a Grupului de coordonare (decembrie 2010).
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate
a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
3.5. Modificarea legislaţiei naţionale privind regimul străinilor
în România pentru aplicarea Regulamentului (CE) nr. 810/2009 al Parlamentului
European şi al Consiliului din 13 iulie 2009 privind instituirea unui Cod
comunitar de vize (Codul de vize)
|
Crearea cadrului legislativ adecvat, la nivelul aquis-ului UE şi
Schengen
|
septembrie
|
MAE
MAI - ORI
IGPF
|
|
Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de
activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
4. Implementarea politicii privind azilul
|
4.1. Pregătirea personalului ORI în domeniul operaţiunilor de
relocare a refugiaţilor
|
Pregătirea în vederea realizării operaţiunilor de relocare şi
acordării de asistenţă refugiaţilor relocaţi, după sosirea în România
|
iunie
|
MAI - ORI
|
Fonduri europene din cadrul Programului General
Solidaritatea/FE.R. Cofinanţare naţională
|
Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către ORI în
cadrul reuniunii a XXV-a a Grupului de coordonare (septembrie 2010).
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate
a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
4.2. Realizarea operaţiunilor de relocare a refugiaţilor
|
Un număr de 40 de refugiaţi selectaţi şi transferaţi în România
|
decembrie
|
MAI - ORI
|
Fonduri europene din cadrul Programului General
Solidaritatea/FE.R. Cofinanţare naţională Contribuţie privată
|
Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către ORI în
cadrul reuniunii a XXVI-a a Grupului de coordonare (decembrie 2010).
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate
a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
4.3. Implementarea Acordului dintre Guvernul României şi înaltul
Comisariat al Naţiunilor Unite pentru Refugiaţi şi Organizaţia Internaţională
pentru Migraţie privind evacuarea temporară în România a unor persoane aflate
în nevoie urgentă de protecţie internaţională şi relocarea ulterioară a
acestora
|
Evacuarea temporară în România a refugiaţilor ce se află în
situaţii de vulnerabilitate crescută identificaţi de UNHCR si OIM
|
decembrie
|
MAI - ORI
OIM
UNHCR
|
Fonduri puse la dispoziţie de statele donatoare, UNHCR şi OIM
|
Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de
activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
4.4. Imbunătăţirea calităţii procedurilor de azil şi a calităţii
deciziilor cu privire la cererile de azil în etapa administrativă a
procedurii
Pregătirea personalului PFR privind
procedura la frontieră
|
Identificarea unor instrumente menite să contribuie la creşterea
calităţii implementării procedurilor de azil şi limitarea abuzurilor la
regimul azilului în România. Asigurarea accesului la procedură al acelor
categorii de persoane care au nevoie de protecţie. Dezvoltarea
parteneriatului ORI - IGPF -UNHCR - CNRR
|
decembrie
|
MAI - IGPF, ORI
|
Proiect finanţat de UE şi UNHCR sub egida „Iniţiativa
calitativă"
|
Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către IGPF în
cadrul reuniunii a XXVI-a a Grupului de coordonare (decembrie 2010).
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate
al Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
4.5. Continuarea demersurilor pentru încheierea unui acord cu
Republica Bulgaria pentru accelerarea măsurilor de urmat în cadrul procedurii
Dublin
|
Eficientizarea procedurii Dublin pe relaţia României cu Republica
Bulgaria
|
decembrie
|
MAI -ORI, DAERI
|
Fonduri proprii
|
Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către ORI în
cadrul reuniunii a XXVI-a a Grupului de coordonare (decembrie 2010).
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate
al Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
5. Implementarea politicii privind integrarea socială a
străinilor
|
5.1. Activităţi de monitorizare permanentă a cetăţenilor străini
prezenţi pe teritoriul României, identificaţi în mod formal ca victime ale
traficului de persoane
|
Eficientizarea activităţilor de integrare socială a persoanelor
identificate ca victime ale traficului de persoane
|
permanent
|
MAI - IGPR
|
|
IGPR va prezenta rapoarte periodice privind activităţile de
monitorizare a acestei categorii de persoane.
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de
activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
5.2. Organizarea de întâlniri de coordonare semestriale cu
celelalte instituţii implicate în procesul de integrare a străinilor (MECTS,
MMFPS, ANPFDC, ANPH)
|
Participarea tuturor actorilor instituţionali şi ONG-urilor
implicate în procesul de integrare socială a străinilor
|
iunie-noiembrie
|
MAI - ORI
|
Buget - ORI/Resurse disponibile, cu încadrarea în bugetul aprobat
pe anul 2010
|
0 primă evaluare a acţiunilor va fi prezentată de ORI în cadrul
celei de-a XXIV-a reuniuni a Grupului de coordonare (iunie 2010).
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de
activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
5.3. Crearea de birouri de informare şi consiliere pentru străini
|
Crearea unui cadru mai larg de participare a cetăţenilor străini
la programele de informare şi consiliere
|
decembrie
|
MAI - ORI
|
Fonduri europene din cadrul Programului General
Solidaritatea/FE.R. Cofinanţare naţională Contribuţie privată
|
Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către ORI în
cadrul reuniunii a XXVI-a a Grupului de coordonare (decembrie 2010).
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate
a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
5.4. Realizarea unui manual de orientare culturală şi a unui
manual de limba română pentru străini
|
Susţinerea efectivă a programelor de integrare pentru străini
prin participarea la cursuri de învăţare a limbii române, cursuri
educaţionale, vocaţionale sau de orientare culturală pentru străini
|
decembrie
|
MAI - ORI MECTS
|
Fonduri europene din cadrul Programului General
Solidaritatea/FE.R. Cofinanţare naţională
|
Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către ORI în
cadrul reuniunii a XXVI-a a Grupului de coordonare (decembrie 2010).
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate
a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
5.5. Realizarea unor seminare şi dezbateri publice organizate cu
comunităţile de străini din România. Elaborarea unui raport referitor la:
- accesul străinilor pe piaţa forţei de muncă din ţară;
- prevenirea violenţei şi discriminării femeilor
|
Realizarea unui mecanism de consultare cu comunităţile de străini
|
decembrie
|
MAI - ORI
|
Fonduri europene din cadrul Programului General
Solidaritatea/FE.R. Cofinanţare naţională Contribuţie privată
|
Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către ORI în
cadrul reuniunii a XXVI-a a Grupului de coordonare (decembrie 2010).
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate
a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
5.6. Monitorizarea permanentă a situaţiei copiilor străini aflaţi
pe teritoriul României, neînsoţiţi de părinţi sau de un alt reprezentant
legal
|
Asigurarea unei protecţii adecvate şi
eficientizarea activităţilor de integrare socială a minorilor
|
permanent
|
ANPFDC MAI - ORI ONG-uri Organisme internaţionale
|
|
ANPFDC va prezenta rapoarte periodice privind activităţile de
monitorizare a acestei categorii de persoane.
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
|
|
|
|
|
Evaluarea finală va fi inclusă în Raportul anual de activitate a
Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
6. Dezvoltarea capacităţii instituţionale, logistice şi de
resurse umane a instituţiilor cu atribuţii în gestionarea fenomenului
migraţiei şi azilului
|
6.1. Organizarea a două activităţi de instruire a personalului
Poliţiei şi Jandarmeriei de la nivelul municipiului Bucureşti cu privire la
regimul juridic al străinilor pe teritoriul României, cu accent pe latura de
prevenire şi combatere a şederii ilegale a străinilor pe raza capitalei
|
Creşterea gradului de cunoaştere a legislaţiei în domeniul
regimului străinilor şi al modalităţilor de cooperare cu ORI pe linia
prevenirii şi combaterii şederii ilegale a străinilor
|
iunie- decembrie
|
MAI - ORI
|
|
Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către ORI în
cadrul reuniunii a XXV-a a Grupului de coordonare (septembrie 2010).
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate
a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
6.2. Suplimentarea cu două funcţii de ofiţer a Serviciului
proceduri administrative şi judiciare de azil
|
Asigurarea sistemului de management al calităţii deciziilor
|
decembrie
|
MAI - ORI
|
|
Evaluarea activităţii va fi inclusă în Raportul anual de
activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
6.3. Pregătirea sistemelor informatice gestionate de ORI pentru
conectarea la SIS II şi VIS.
|
Crearea facilităţilor tehnice pentru interconectarea la SIS II şi
VIS
|
septembrie
|
MAI - ORI
|
|
ORI va prezenta stadiul modernizării SIMS în cadrul celei de-a
XXVI-a reuniuni a Grupului de coordonare (decembrie 2010).
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de
activitate al Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
6.4. Evaluarea capacităţii reţelei de reprezentare externă,
precum şi a atribuţiilor acesteia, în vederea implementării Regulamentului
(CE) nr. 377/2004 al Consiliului din 19 februarie 2004 privind crearea unei
reţele de ofiţeri de legătură în materie de migraţie şi a Deciziei 2003/170/JAI
a Consiliului din 27 februarie 2003 privind folosirea comună a ofiţerilor de
legătură detaşaţi de autorităţile de aplicare a legii în statele membre
|
Asigurarea unui schimb de informaţii operative şi a cooperării pe
linia prevenirii şi combaterii migraţiei ilegale
|
decembrie
|
MAI - DAERI, ORI
|
|
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de
activitate a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
|
6.5. Recrutarea şi încadrarea în structurile ORI, în condiţiile
legii, cu consultarea şi avizarea instituţiilor cu atribuţii în domeniul
siguranţei naţionale, a unor persoane, cetăţeni români, care provin din ţări
cu potenţial migrator, cu precădere China şi Turcia, sau alte state care au
procente reprezentative de cetăţeni pe teritoriul statului român
|
Realizarea unei comunicări mai bune cu aceste comunităţi şi
clarificarea facilă a problemelor specifice pe linie profesională
|
iunie- decembrie
|
MAI - ORI
|
|
Stadiul îndeplinirii activităţii va fi prezentat de către ORI în
cadrul reuniunii a XXV-a a Grupului de coordonare (septembrie 2010).
Evaluarea finală a activităţii va fi inclusă în Raportul anual de activitate
a Grupului de coordonare (ianuarie 2011).
|
NOTĂ:
UNHCR - Inaltul Comisariat al Naţiunilor Unite pentru
Refugiaţi
OIM - Organizaţia Internaţională pentru Migraţie
MAI - Ministerul Administraţiei şi Internelor
DAERI - Direcţia Afaceri Europene şi Relaţii
Internaţionale
ORI - Oficiul Român pentru Imigrări
IGPR - Inspectoratul General al Poliţiei Române
IGPF - Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră
IGJR - Inspectoratul General al Jandarmeriei Române
MMFPS - Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei
Sociale
CRPCIS - Centrul Român pentru Promovarea Comerţului şi
Investiţiilor Străine
MCPN - Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional
MS - Ministerul Sănătăţii
DGASPC - Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi
Protecţia Copilului
ANOFM -Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de
Muncă
ANPFDC-Autoritatea Naţională pentru Protecţia Familiei
şi a Drepturilor Copilului
ANPH -Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu
Handicap
IM - Inspecţia Muncii
MAE - Ministerul Afacerilor Externe
DGAC - Direcţia Generală Afaceri Consulare
MECTS - Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului
şi Sportului
MJ - Ministerul Justiţiei
CNAS - Casa Naţională de Asigurări de Sănătate
CNPAS - Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de
Asigurări Sociale
CNRR - Consiliul Naţional Român pentru Refugiaţi
|
ANONIM a comentat
Decretul 770 1966
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 770 1966
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 441 2020
Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
|
ANONIM a comentat
Decretul 441 2020
Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
|
ANONIM a comentat
Decretul 226 2006
Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
|
ANONIM a comentat
Decretul 226 2006
Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 226 2006
Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Hotărârea 1475 2004
Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 139 2005
Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
|
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 664/2010
|