HOTARARE Nr.
453 din 21 aprilie 2008
privind modificarea si
completarea Hotararii Guvernului nr. 602/2006 pentru aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea
Programului de dezvoltare a infrastructurii din spatiul rural, precum si a Regulamentului
de organizare si functionare a Comisiei privind determinarea oportunitatii
proiectelor
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 330 din 25 aprilie 2008
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. I. - Hotărârea
Guvernului nr. 602/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a
Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare
a infrastructurii din spaţiul rural, precum şi a Regulamentului de organizare
şi funcţionare a Comisiei privind determinarea oportunităţii proiectelor,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 420 din 16 mai 2006,
cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Titlul hotărârii se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„HOTĂRÂRE
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului
nr. 7/2006 privind
instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii şi a unor baze sportive din spaţiul rural, precum
şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei privind determinarea oportunităţii,
eligibilităţii şi
aprobării proiectelor"
2. Articolul 1
se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice de aplicare a
Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare
a infrastructurii şi a unor baze sportive din spaţiul rural, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 71/2007, prevăzute în anexa nr.
1."
3. Articolul 2 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 2. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei privind
determinarea oportunităţii, eligibilităţii şi aprobării proiectelor, prevăzut
în anexa nr. 2."
4. Titlul anexei nr. 1 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„NORME METODOLOGICE
de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de
dezvoltare a infrastructurii şi a unor baze sportive din spaţiul rural"
5. După titlul anexei nr. 1 se introduce titlul I, cu următorul cuprins:
„TITLUL I
Programul de dezvoltare a infrastructurii din
spaţiul rural"
6. La anexa nr. 1,
articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 7. - Evaluarea şi selecţionarea proiectelor
pentru care este solicitată contribuţia financiară de la bugetul de stat se
realizează de către Comisia privind determinarea oportunităţii, eligibilităţii
şi aprobării proiectelor, denumită în continuare Comisia,
constituită potrivit prevederilor Ordonanţei
Guvernului nr. 7/2006, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
71/2007."
7. La anexa nr. 1, la
articolul 11, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu următorul cuprins:
„(21) Unităţilor
administrativ-teritoriale li se asigură finanţarea proiectelor respective până
la nivelul sumei rezultate în urma îndeplinirii procedurilor de atribuire a
contractelor de achiziţie publică, dar nu mai mult decât suma prevăzută în
cererea de finanţare aprobată, potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr.
7/2006, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 71/2007."
8. La anexa nr. 1, la
articolul 12, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(3) In situaţia în care beneficiarul nu respectă
prevederile legale privind finanţele publice, achiziţiile publice şi calitatea
lucrărilor sau prevederile legale privind implementarea proiectului descris în
cererea de finanţare, Comisia, sesizată de autorităţile de control, solicită
Ministerului Economiei şi Finanţelor întreruperea finanţării şi recuperarea
sumelor plătite."
9. La anexa nr. 1, după
titlul I se introduce un nou titlu, titlul II, alcătuit din articolele 13-25, cu următorul cuprins:
„TITLUL II
Programul de dezvoltare a infrastructurii unor
baze sportive din spaţiul rural
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 13. -In sensul prevederilor art. 3 şi ale art. 61-64 din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2006, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 71/2007, se pot finanţa de la bugetul de stat
proiecte de investiţii amplasate în:
a) comune;
b) sate ce aparţin
oraşelor/municipiilor, precum şi zone periurbane ale acestora din urmă, astfel
cum sunt definite prin Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi
urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare, şi prin Ordinul
ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale şi al ministrului
administraţiei şi internelor nr. 143/610/2005 privind definirea şi
caracterizarea spaţiului rural, cu completările ulterioare.
Art. 14. - (1) Beneficiarii direcţi ai Programului de
dezvoltare a infrastructurii unor baze sportive din spaţiul rural, denumit în
continuare Program, sunt
autorităţile administraţiei publice locale din spaţiul rural, care utilizează obiectivele de investiţii
realizate: bazele sportive.
(2) Primarul comunei/oraşului/municipiului titulare/titular a/al proiectului are calitatea de reprezentant
legal.
(3) Responsabilul tehnic al proiectului se desemnează
prin dispoziţie a primarului.
Art. 15. - Obiectivele de investiţii ce pot fi
finanţate în cadrul Programului trebuie să vizeze unul dintre următoarele
domenii:
a) construcţia de baze sportive;
b) modernizarea/transformarea bazelor sportive
existente.
Art. 16. - Finanţarea proiectelor de investiţii
cuprinse în Program se
asigură de la bugetul de stat prin alocarea de sume defalcate din taxa pe
valoarea adăugată cu această destinaţie bugetelor locale. Autorităţile
administraţiei publice locale beneficiare vor putea contribui la finanţarea
lucrărilor respective cu sume din bugetele locale şi/sau surse extrabugetare,
cu respectarea legislaţiei în vigoare.
CAPITOLUL II
Procedura de solicitare a contribuţiei financiare de la bugetul de stat
Art. 17. - Ghidul solicitantului reprezintă documentul care detaliază procedurile prin care un
solicitant poate obţine finanţare în cadrul Programului.
Art. 18. - (1) Pentru a fi programate în vederea
depunerii cererilor de finanţare în cadrul Programului, unităţile
administrativ-teritoriale se vor înscrie online pe site-ul www.cancelarie.ro. In urma înscrierilor, unităţile
administrativ-teritoriale vor fi programate pentru a depune cererile de
finanţare la sediul Biroului Comisiei. Lista programărilor se va afişa pe
site-ul www.cancelarie.ro cu
cel puţin 5 zile înainte de data la care sunt
programate depunerile de cereri.
(2) Documentaţia de solicitare a finanţării de la
bugetul de stat trebuie să conţină următoarele:
a) cererea de finanţare, pe suport hârtie şi în
format electronic;
b) certificatul de urbanism şi avizele de principiu solicitate prin acesta;
c) extras din inventarul bunurilor aparţinând
domeniului public, aprobat prin hotărâre a Guvernului, din care să rezulte
regimul juridic al terenurilor pe care se vor amplasa obiectivele de
investiţii, cu indicarea clară a poziţiei în actul respectiv, dacă este cazul;
d) pentru comunele nou-înfiinţate, al căror inventar
al bunurilor nu a fost încă aprobat prin hotărâre a Guvernului, adresă de la
consiliul judeţean prin care se confirmă că terenul care face obiectul cererii
de finanţare se află în domeniul public al unităţii administrativ-teritoriale
depunătoare, dacă este cazul;
e) extras din inventarul bunurilor aparţinând
domeniului privat al unităţii administrativ-teritoriale sau extras din evidenţa
contabila în cazul terenurilor care aparţin domeniului privat al unităţii
administrativ-teritoriale, cu indicarea clară a poziţiei în act, dacă este
cazul;
f) acordul proprietarilor, în formă autentică şi cu
titlu gratuit, privind utilizarea şi/sau folosirea temporară a terenului aflat
în proprietatea lor, pentru lucrări care nu sunt definitive, atât în cazul
persoanelor fizice, cât şi în cel al persoanelor juridice, atunci când
terenurile nu sunt proprietatea unităţii administrativ-teritoriale, dacă este
cazul;
g) hotărârea consiliului local al unităţii
administrativ-teritoriale privind delimitarea spaţiului periurban, acolo unde
este cazul;
h) extras din Monitorul Oficial privind satele
aparţinătoare oraşului/municipiului, acolo unde este cazul;
i) certificatul de înregistrare
fiscală, în copie, în care se menţionează codul de înregistrare fiscală al
unităţii administrativ-teritoriale;
j) studiul de fezabilitate întocmit conform
prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea
conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor
publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului
general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii;
k) hotărârea consiliului local al unităţii
administrativ-teritoriale privind aprobarea studiului de fezabilitate şi a
indicatorilor tehnico-economici ai proiectului, în formatul prezentat în anexa
nr. 7 la Ghidul solicitantului. Se va menţiona explicit că orice cheltuieli
neeligibile impuse de implementarea proiectului, precum şi cheltuielile de
întreţinere şi exploatare pentru proiectul realizat se suportă din contribuţii
proprii;
l) hotărârea consiliului local
de aprobare a cofinanţării, acolo unde este cazul;
m) certificat de identitate sportivă de la Registrul
sportiv, pentru structura sportivă/structurile sportive care funcţionează pe
teritoriul unităţii administrativ-teritoriale şi care vor utiliza baza
sportivă, format copie „conform cu originalul", semnată de primar, dacă
este cazul;
n) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului
legal, în formatul din Ghidul solicitantului, referitoare la: finanţările
nerambursabile de care unitatea administrativ-teritorială a beneficiat în
ultimii 3 (trei) ani; existenţa unei cofinanţări din bugetul local al unităţii
administrativ-teritoriale; numărul de locuitori ai unităţii
administrativ-teritoriale; numărul formelor asociative pentru practicarea
sportului deţinute de unitatea administrativ-teritorială, dacă există; numărul
de jucători legitimaţi, pentru toate sporturile, ai unităţii
administrativ-teritoriale, dacă există; faptul că nu există litigii asupra
proprietăţii terenului destinat obiectivului de investiţii, aflate pe rolul
instanţelor judecătoreşti; faptul că terenul nu face obiectul unei cereri de
reconstituire a dreptului de proprietate.
(3) Solicitanţii trebuie să completeze cererile de
finanţare în limba română şi să le depună în două exemplare: unul în original
şi unul în copie. Fiecare exemplar al cererii de finanţare, însoţit de
documentele justificative solicitate în formularul cererii, inclusiv studiul de
fezabilitate, va fi legat într-un singur dosar, astfel încât să nu fie posibilă
detaşarea şi/sau înlocuirea filelor. Dosarul va fi paginat în partea dreaptă
sus a fiecărei pagini, de la 1 la n, şi va conţine un opis. Documentele
justificative vor fi anexate în ordinea opisului, indicându-se numărul paginii
la care se află fiecare document.
(4) Exemplarul original va avea înscrisă pe copertă, în
partea superioară dreaptă, menţiunea „ORIGINAL". Fiecare pagină va purta
ştampila rotundă „PRIMAR" a comunei/oraşului/ municipiului solicitant şi
semnătura acestuia. Copiile documentelor la care originalul nu se poate anexa
vor purta ştampila „conform cu originalul" şi vor fi semnate în original
de primar sau de reprezentantul tehnic.
(5) Exemplarul copie va avea înscris pe copertă, în
partea superioară dreaptă, menţiunea „COPIE". Fiecare pagină va purta
ştampila „conform cu originalul" şi va fi semnată în original de primar
sau de reprezentantul tehnic.
(6) Fiecare exemplar al
cererii de finanţare, incluzând documentele justificative, trebuie introdus în
câte un plic pe care se înscriu numele şi adresa completă ale comunei/oraşului
municipiului solicitante/solicitant, denumirea proiectului, identică cu aceea
înscrisă în cererea de finanţare. Pe fiecare plic se va scrie cuvântul
„ORIGINAL" sau „COPIE", după caz, în mod lizibil, cu litere majuscule
şi diacritice.
(7) Solicitantul va depune împreună cu cele două
exemplare ale cererii de finanţare şi cererea de finanţare completată în format
electronic.
(8) Solicitantul trebuie să completeze cererea de
finanţare având la bază instrucţiunile ce o însoţesc.
(9) Solicitantul va avea un exemplar complet al
dosarului cererii de finanţare, în afara celor două pe care le depune.
Art. 19. - (1) Comisia privind
determinarea oportunităţii, eligibilităţii şi aprobării proiectelor, prin Birou
şi/sau Secretariat, îşi rezervă dreptul de a cere documente sau informaţii
suplimentare pe care le consideră relevante pentru completarea dosarului
cererii de finanţare, indiferent de etapa în care se află evaluarea cererii de
finanţare.
(2) Vor fi luate în considerare numai documentele sau
informaţiile suplimentare care nu modifică cererea de finanţare.
CAPITOLUL III
Evaluarea şi selecţionarea proiectelor pentru care se solicită contribuţia financiară de la bugetul de stat
Art. 20. - Evaluarea şi selecţionarea proiectelor
pentru care este solicitată contribuţia financiară de la bugetul de stat se
realizează de către Comisia privind determinarea oportunităţii, eligibilităţii
şi aprobării proiectelor, denumita în continuare Comisia,
constituită potrivit prevederilor Ordonanţei
Guvernului nr. 7/2006, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
71/2007.
Art. 21. - Comisia se organizează şi funcţionează
conform regulamentului de organizare si funcţionare prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 22. - (1) Comisia va evalua şi va selecţiona, pe
baza rapoartelor primite de la Secretariat şi Birou, proiectele pentru care se
solicită contribuţia financiară, în baza criteriilor de eligibilitate şi
selecţie stabilite în Ghidul solicitantului pentru Programul de dezvoltare a
infrastructurii unor baze sportive din spaţiul rural, elaborat şi adoptat de
Comisie.
(2) Valoarea maximă eligibilă a proiectului este
525.000 lei, cu TVA.
(3) Data limită pentru finalizarea proiectelor
selectate este de 12 luni de la data predării amplasamentului.
(4) Un solicitant poate depune o singură cerere de
finanţare în cadrul unei sesiuni de depunere a cererilor de finanţare.
(5) Un solicitant poate primi
finanţare în cadrul Programului pentru o singură cerere de finanţare.
(6) Pentru acordarea contribuţiei financiare de la
bugetul de stat vor fi luate în considerare doar cheltuielile eligibile, asa
cum sunt specificate în Ghidul solicitantului pentru Programul de dezvoltare a
infrastructurii unor baze sportive din spaţiul rural.
Art. 23. - Hotărârile Comisiei privind cererile de
finanţare vor fi comunicate solicitanţilor în termen de 15 zile de la data
adoptării.
Art. 24. - (1) In vederea elaborării proiectului de
hotărâre prevăzut la art. 8 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2006,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2007, Comisia înaintează
hotărârile luate Secretariatului General al Guvernului, care va iniţia
proiectul de hotărâre a Guvernului ce cuprinde repartizarea sumelor defalcate
din taxa pe valoarea adăugată pe proiectele declarate eligibile de Comisie.
(2) Unităţilor administrativ-teritoriale li se asigură
finanţarea proiectelor respective până la nivelul sumei rezultate în urma
îndeplinirii procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, dar
nu mai mult decât suma prevăzută în cererea de finanţare aprobată, potrivit
prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 71/2007.
(3) In cazul în care, la finalizarea proiectului,
costurile eligibile sunt mai mici decât costul total aprobat prin
hotărârea Guvernului,
diferenţa se va restitui la bugetul de stat, la sursa
de unde au fost alocate sumele respective.
Art. 25. - (1) Beneficiarul este obligat să respecte
criteriile de eligibilitate şi de selecţie înscrise în cererea de finanţare.
(2) Condiţiile conţinute în cererea de finanţare
depusă de beneficiar, în forma rezultată în urma verificărilor, cu eventualele
modificări şi completări efectuate în cadrul procedurii de evaluare-selectare,
devin obligatorii pentru beneficiar.
(3) In situaţia în care beneficiarul nu respectă
prevederile legale privind finanţele publice, achiziţiile publice şi calitatea
lucrărilor sau prevederile legale privind implementarea proiectului descris în
cererea de finanţare, Comisia, sesizată de autorităţile de control, solicită
Ministerului Economiei şi Finanţelor întreruperea finanţării şi recuperarea
sumelor plătite.
(4) In cazul în care beneficiarul este pus, independent
de voinţa sa, în situaţia de a nu mai putea realiza proiectul pentru care i-a
fost aprobată finanţarea de la bugetul de stat sau o parte din acesta, va
informa imediat Comisia, care va analiza situaţia creată. Pentru continuarea
proiectului cu modificările intervenite, beneficiarul va adresa o nouă cerere
de finanţare, care va urma toate procedurile ce trebuie respectate în cazul
înaintării unei cereri noi.
(5) Orice demers publicitar
efectuat de beneficiar în orice formă şi în orice mediu trebuie să specifice că
proiectul a fost realizat cu sprijinul Guvernului României prin Program,
conform modelului prevăzut în Ghidul solicitantului pentru Programul de
dezvoltare a infrastructurii unor baze sportive din spaţiul rural.
(6) In maximum 6 luni de la publicarea hotărârii
Guvernului privind acordarea contribuţiei financiare de la bugetul de stat,
beneficiarul va organiza procedura de atribuire a contractului de achiziţie
publică aferent proiectului şi va informa Comisia asupra eşalonării plăţilor.
(7) Beneficiarii sunt obligaţi să transmită Comisiei,
prin Secretariat, raportări trimestriale şi anuale privind situaţia lucrărilor
executate, respectiv stadiul fizic al obiectivelor de investiţii din cadrul
Programului, situaţia fondurilor alocate şi a sumelor cheltuite."
10. Anexa nr. 2 se modifică
şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotărâre.
Art. II. - Hotărârea
Guvernului nr. 602/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a
Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare
a infrastructurii din spaţiul rural, precum şi a Regulamentului de organizare
şi funcţionare a Comisiei privind determinarea oportunităţii proiectelor,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 420 din 16 mai 2006, cu modificările şi completările
ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta hotărâre, se va republica,
dându-se textelor o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Marian Marius Dorin
p. Ministrul internelor şi reformei administrative,
Liviu Radu,
secretar de stat
p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Gheorghe Albu,
secretar de stat
Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi
locuinţelor,
Laszlo Borbely
Ministrul mediului şi dezvoltării durabile,
Attila Korodi
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
ANEXA (Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr.
602/2006)
REGULAMENT
de organizare si funcţionare a Comisiei privind
determinarea oportunităţii, eligibilităţii si aprobării proiectelor
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Comisia privind determinarea oportunităţii,
eligibilităţii şi aprobării proiectelor, denumită în continuare Comisia, este
structura naţională, fără personalitate juridică, cu rol decizional în
selectarea şi aprobarea proiectelor propuse spre finanţare în cadrul
Programului de dezvoltare a infrastructurii şi a unor baze sportive din spaţiul
rural, denumit în continuare Program.
Art. 2. - Comisia este organizată şi funcţionează
conform prezentului regulament.
Art. 3. - (1) Comisia are în componenţa sa 11 membri:
un preşedinte, 7 reprezentanţi ai Guvernului,' un reprezentant al
Inspectoratului de Stat în Construcţii, un reprezentant al Asociaţiei Comunelor
din România şi un reprezentant al Federaţiei Române de Fotbal.
(2) Membrii Comisiei sunt:
a) un reprezentant al Secretariatului General al Guvernului;
b) un reprezentant al Ministerului Economiei şi
Finanţelor;
c) un reprezentant al
Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;
d) un reprezentant al Ministerului Mediului şi
Dezvoltării Durabile;
e) un reprezentant al Ministerului Dezvoltării,
Lucrărilor Publice şi Locuinţelor;
f) un reprezentant al Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale;
g) 2 reprezentanţi ai primului-ministru;
h) un reprezentant al Inspectoratului de Stat în
Construcţii;
i) un reprezentant al Asociaţiei
Comunelor din România;
j) un reprezentant al Federaţiei Române de Fotbal.
(3) Reprezentanţii
instituţiilor publice prevăzute la alin. (2) lit. b)-f) vor fi desemnaţi la
nivel de secretar de stat.
(4) Inlocuirea unui membru al Comisiei se face de
către instituţia publică/organizaţia care l-a desemnat.
Art. 4. - (1) Preşedintele Comisiei este unul dintre
reprezentanţii primului-ministru, desemnat prin decizie a primului-ministru.
(2) In caz de indisponibilitate, membrii Comisiei pot
desemna prin mandat un înlocuitor din cadrul instituţiei pe care o reprezintă,
cu drept de vot.
(3) Mandatul prevăzut la alin.
(2) se transmite în scris Comisiei, până la începutul lucrărilor şedinţei.
(4) Membrii Comisiei îşi exercită atribuţiile cu titlu
gratuit.
Art. 5. - (1) Secretariatul Comisiei este format din
specialişti din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor.
(2) Biroul Comisiei funcţionează în cadrul Cancelariei
Primului-Ministru.
CAPITOLUL II
Atribuţiile Comisiei
Art. 6. - Comisia îndeplineşte următoarele atribuţii:
a) elaborează, aprobă şi actualizează Ghidul de
eligibilitate pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul
rural, denumit în continuare Ghidul de
eligibilitate, şi' Ghidul solicitantului pentru Programul
de dezvoltare a infrastructurii unor baze sportive din spaţiul rural, denumit în continuare Ghidul solicitantului, în conformitate cu obiectivele şi condiţiile Programului;
b) analizează, selectează şi aprobă cererile de
finanţare adresate de către titularul proiectului de investiţie, în baza
criteriilor stabilite prin Ghidul de eligibilitate/Ghidul solicitantului şi a
rapoartelor întocmite de Secretariatul Comisiei şi de Birou;
c) formulează propuneri şi priorităţi de proiecte, în
conformitate cu obiectivele şi condiţiile Programului;
d) stabileşte măsuri în vederea eliminării blocajelor
ce pot apărea în diferite faze ale realizării proiectelor aprobate şi aflate în
curs de desfăşurare;
e) monitorizează, prin Secretariatul Comisiei, buna
desfăşurare a proiectelor aprobate;
f) soluţionează sesizările privind derularea proiectelor;
g) Comisia aprobă formatul raportului de verificare
întocmit de către Secretariat şi a raportului final întocmit de Birou;
h) Comisia aprobă criterii pentru acordarea punctajelor
în vederea evaluării proiectelor.
Art.7. - Preşedintele Comisiei îndeplineşte următoarele
atribuţii:
a) convoacă, coordonează pregătirea şi conduce
şedinţele Comisiei;
b) semnează hotărârile Comisiei şi procesele-verbale
ale şedinţelor;
c) reprezintă Comisia în relaţiile cu alte organisme.
Art.8. - Secretariatul Comisiei are următoarele atribuţii:
a) primeşte şi înregistrează cererile de finanţare
declarate conforme, împreună cu documentaţia ataşată;
b) analizează documentaţia primită' în conformitate
cu prezentul regulament şi cu Ghidul de eligibilitate/Ghidul solicitantului;
c) întocmeşte raportul de verificare a proiectelor
conform modelului aprobat de Comisie;
d) transmite la termenele stabilite în prezentul
regulament lista proiectelor analizate şi a rapoartelor de verificare;
e) la solicitarea Comisiei, analizează diferitele
situaţii apărute în teritoriu şi prezintă acesteia o nota scrisă;
f) monitorizează derularea Programului, în
conformitate cu normele metodologice prevăzute în anexa nr. 1, fapt pentru
care:
1. primeşte de la beneficiari raportări trimestriale
privind lucrările executate, conform modelului din anexa nr. 5 la Ghidul
solicitantului;
2. verifică prin sondaj şi la cererea Comisiei
realizarea stadiului fizic declarat;
3. transmite Comisiei raportări trimestriale şi anuale
privind stadiul fizic al derulării proiectelor, situaţia fondurilor alocate şi
a sumelor decontate.
Art.9. - Biroul Comisiei are următoarele atribuţii:
a) transmite invitaţiile la şedinţele Comisiei;
b) pregăteşte documentele necesare şedinţelor Comisiei;
c) întocmeşte procesul-verbal al şedinţelor Comisiei
şi transmite forma finală a acestuia, semnata de preşedinte, tuturor membrilor,
în termen de 5 zile lucrătoare de la data la care a avut loc şedinţa;
d) constituie un registru de evidenţă a hotărârilor
Comisiei;
e) asigură activităţile de registratură şi arhivare
a documentelor destinate Comisiei;
f) primeşte şi înregistrează mandatele scrise pentru
delegarea de atribuţii, eliberate în condiţiile prezentului regulament;
g) primeşte şi înregistrează în registru cererile de
finanţare pentru proiectele din cadrul Programului;
h) transmite Secretariatului Comisiei, în termen de 10
zile de la primire şi înregistrare, cererile de finanţare declarate conforme
administrativ împreună cu documentaţia tehnico-economică, în vederea analizării
acestora;
i) primeşte de la Secretariatul Comisiei, în termen de
30 de zile de la înaintarea către acesta, lista şi rapoartele pentru proiectele
analizate;
j) asigură informaţiile şi comunicarea cu potenţialii
beneficiari;
k) întocmeşte trimestrial un raport de evaluare a
implementării Programului, pe care îl înaintează Comisiei spre aprobare, şi
face propuneri privind desfăşurarea operativă a Programului;
l) transmite Secretariatului
Comisiei, după caz, sesizările primite privind derularea proiectelor, pentru
analizare şi emiterea unui punct de vedere;
m) răspunde la sesizările privind derularea
proiectelor, aferente atribuţiilor;
n) analizează conformitatea administrativă a cererilor
de finanţare primite conform prezentului regulament şi conform Ghidului de eligibilitate/Ghidului solicitantului;
o) cere şi/sau primeşte de la Secretariat şi/sau de la
alte instituţii din administraţia centrală sau locală datele necesare
realizării atribuţiilor;
p) întocmeşte Raportul final de verificare a
proiectelor, pe care îl înaintează Comisiei, conform modelului aprobat de
aceasta.
CAPITOLUL III
Activitatea Comisiei
Art. 10. - (1) Comisia îşi desfăşoară activitatea în
cadrul şedinţelor ordinare şi şedinţelor extraordinare.
(2) Şedinţele ordinare au loc trimestrial şi sunt
convocate de către preşedintele Comisiei.
(3) Şedinţele extraordinare ale Comisiei se pot organiza
în cazuri deosebite la solicitarea motivată a preşedintelui.
Art. 11. - (1) Convocarea şi transmiterea invitaţiilor
la şedinţele ordinare ale Comisiei se fac în scris de către Birou, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de
data desfăşurării şedinţei.
(2) Convocarea şi transmiterea invitaţiilor la
şedinţele extraordinare ale Comisiei se fac de către Birou, cu cel puţin 3 zile
lucrătoare înainte de data desfăşurării şedinţei.
(3) Invitaţiile la şedinţele Comisiei cuprind în mod
obligatoriu ziua, ora şi locul desfăşurării, precum şi ordinea de zi.
Art. 12. - (1) Şedinţele Comisiei se pot desfăşura
numai în prezenta majorităţii membrilor acesteia.
(2) In cazul în care nu sunt
întrunite condiţiile prevăzute la alin. (1), şedinţa se amână, urmând să fie
convocată Comisia, pentru o
nouă şedinţă, în termen de 5 zile; şedinţa organizată în urma unei amânări este
legal constituită dacă participă cel puţin o treime din numărul membrilor
Comisiei.
(3) La sfârşitul fiecărei şedinţe se stabileşte data
viitoarei şedinţe ordinare a Comisiei.
Art. 13. - (1) Hotărârile Comisiei vor fi adoptate cu
votul majorităţii membrilor prezenţi.
(2) Hotărârile adoptate şi semnate de către preşedinte
se comunică, de drept, membrilor Comisiei de către Birou.
Art. 14. - (1) In funcţie de lucrările supuse
dezbaterii, cu acordul preşedintelui Comisiei, la şedinţele acesteia pot lua
parte, în calitate de invitaţi, şi alţi reprezentanţi ai Guvernului, ai
autorităţilor administraţiei publice locale, ai unor instituţii şi organizaţii
implicate în Program.
(2) Participanţii la şedinţele Comisiei, alţii decât
membrii săi, nu au drept de vot. Aceştia au un rol consultativ şi pot face
propuneri Comisiei, ce pot fi dezbătute şi supuse la vot.
Art. 15. - Comisia înaintează hotărârile luate
Secretariatului General al Guvernului, care va elabora un proiect de hotărâre a
Guvernului prin care se vor asigura autorităţilor administraţiei publice locale
fondurile necesare pentru realizarea proiectelor, în conformitate cu Ordonanţa
Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a
infrastructurii şi a unor baze sportive din spaţiul rural, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 71/2007.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale
Art. 16. - Comisia va realiza evaluarea anuală a
Programului.
Art. 17. - In baza evaluării anuale se asigură cadrul
de decizie pentru primul-ministru şi autorităţile administraţiei publice
centrale, precum şi celelalte entităţi implicate, în vederea îmbunătăţirii şi
actualizării anuale a Programului.