Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 453 din 21 aprilie 2008

privind modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 602/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii din spatiul rural, precum si a Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei privind determinarea oportunitatii proiectelor

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 330 din 25 aprilie 2008



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. I. - Hotărârea Guvernului nr. 602/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural, precum şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei privind determinarea oportunităţii proiectelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 420 din 16 mai 2006, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1.   Titlul hotărârii se modifică şi va avea următorul cuprins:

„HOTĂRÂRE

pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii şi a unor baze sportive din spaţiul rural, precum şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei privind determinarea oportunităţii, eligibilităţii şi aprobării proiectelor"

2. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii şi a unor baze sportive din spaţiul rural, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2007, prevăzute în anexa nr. 1."

3. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 2. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare  a  Comisiei   privind  determinarea  oportunităţii, eligibilităţii şi aprobării proiectelor, prevăzut în anexa nr. 2."

4.  Titlul anexei nr. 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„NORME  METODOLOGICE

de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii şi a unor baze sportive din spaţiul rural"

5.   După titlul anexei nr. 1 se introduce titlul I, cu următorul cuprins:

„TITLUL I

Programul de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural"

6.  La anexa nr. 1, articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 7. - Evaluarea şi selecţionarea proiectelor pentru care este solicitată contribuţia financiară de la bugetul de stat se realizează de către Comisia privind determinarea oportunităţii, eligibilităţii şi aprobării proiectelor, denumită în continuare Comisia, constituită potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 71/2007."

7.  La anexa nr. 1, la articolul 11, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu următorul cuprins:

„(21) Unităţilor administrativ-teritoriale li se asigură finanţarea proiectelor respective până la nivelul sumei rezultate în urma îndeplinirii procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, dar nu mai mult decât suma prevăzută în cererea de finanţare aprobată, potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 71/2007."

8. La anexa nr. 1, la articolul 12, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(3) In situaţia în care beneficiarul nu respectă prevederile legale privind finanţele publice, achiziţiile publice şi calitatea lucrărilor sau prevederile legale privind implementarea proiectului descris în cererea de finanţare, Comisia, sesizată de autorităţile de control, solicită Ministerului Economiei şi Finanţelor întreruperea finanţării şi recuperarea sumelor plătite."

9.  La anexa nr. 1, după titlul I se introduce un nou titlu, titlul II, alcătuit din articolele 13-25, cu următorul cuprins:

„TITLUL II

Programul de dezvoltare a infrastructurii unor baze sportive din spaţiul rural

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 13. -In sensul prevederilor art. 3 şi ale art. 61-64 din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2007, se pot finanţa de la bugetul de stat proiecte de investiţii amplasate în:

a) comune;

b)  sate ce aparţin oraşelor/municipiilor, precum şi zone periurbane ale acestora din urmă, astfel cum sunt definite prin Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare, şi prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale şi al ministrului administraţiei şi internelor nr. 143/610/2005 privind definirea şi caracterizarea spaţiului rural, cu completările ulterioare.

Art. 14. - (1) Beneficiarii direcţi ai Programului de dezvoltare a infrastructurii unor baze sportive din spaţiul rural, denumit în continuare Program, sunt autorităţile administraţiei publice locale din spaţiul rural, care utilizează obiectivele de investiţii realizate: bazele sportive.

(2) Primarul comunei/oraşului/municipiului titulare/titular a/al proiectului are calitatea de reprezentant legal.

(3)  Responsabilul tehnic al proiectului se desemnează prin dispoziţie a primarului.

Art. 15. - Obiectivele de investiţii ce pot fi finanţate în cadrul Programului trebuie să vizeze unul dintre următoarele domenii:

a) construcţia de baze sportive;

b) modernizarea/transformarea bazelor sportive existente.

Art. 16. - Finanţarea proiectelor de investiţii cuprinse în Program se asigură de la bugetul de stat prin alocarea de sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată cu această destinaţie bugetelor locale. Autorităţile administraţiei publice locale beneficiare vor putea contribui la finanţarea lucrărilor respective cu sume din bugetele locale şi/sau surse extrabugetare, cu respectarea legislaţiei în vigoare.

CAPITOLUL II

Procedura de solicitare a contribuţiei financiare de la bugetul de stat

Art. 17. - Ghidul solicitantului reprezintă documentul care detaliază procedurile prin care un solicitant poate obţine finanţare în cadrul Programului.

Art. 18. - (1) Pentru a fi programate în vederea depunerii cererilor de finanţare în cadrul Programului, unităţile administrativ-teritoriale se vor înscrie online pe site-ul www.cancelarie.ro. In urma înscrierilor, unităţile administrativ-teritoriale vor fi programate pentru a depune cererile de finanţare la sediul Biroului Comisiei. Lista programărilor se va afişa pe site-ul www.cancelarie.ro cu cel puţin 5 zile înainte de data la care sunt programate depunerile de cereri.

(2) Documentaţia de solicitare a finanţării de la bugetul de stat trebuie să conţină următoarele:

a)   cererea de finanţare, pe suport hârtie şi în format electronic;

b)  certificatul de urbanism şi avizele de principiu solicitate prin acesta;

c)  extras din inventarul bunurilor aparţinând domeniului public, aprobat prin hotărâre a Guvernului, din care să rezulte regimul juridic al terenurilor pe care se vor amplasa obiectivele de investiţii, cu indicarea clară a poziţiei în actul respectiv, dacă este cazul;

d)   pentru comunele nou-înfiinţate, al căror inventar al bunurilor nu a fost încă aprobat prin hotărâre a Guvernului, adresă de la consiliul judeţean prin care se confirmă că terenul care face obiectul cererii de finanţare se află în domeniul public al unităţii administrativ-teritoriale depunătoare, dacă este cazul;

e) extras din inventarul bunurilor aparţinând domeniului privat al unităţii administrativ-teritoriale sau extras din evidenţa contabila în cazul terenurilor care aparţin domeniului privat al unităţii administrativ-teritoriale, cu indicarea clară a poziţiei în act, dacă este cazul;

f) acordul proprietarilor, în formă autentică şi cu titlu gratuit, privind utilizarea şi/sau folosirea temporară a terenului aflat în proprietatea lor, pentru lucrări care nu sunt definitive, atât în cazul persoanelor fizice, cât şi în cel al persoanelor juridice, atunci când terenurile nu sunt proprietatea unităţii administrativ-teritoriale, dacă este cazul;

g) hotărârea consiliului local al unităţii administrativ-teritoriale privind delimitarea spaţiului periurban, acolo unde este cazul;

h) extras din Monitorul Oficial privind satele aparţinătoare oraşului/municipiului, acolo unde este cazul;

i) certificatul de înregistrare fiscală, în copie, în care se menţionează codul de înregistrare fiscală al unităţii administrativ-teritoriale;

j) studiul de fezabilitate întocmit conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii;

k) hotărârea consiliului local al unităţii administrativ-teritoriale privind aprobarea studiului de fezabilitate şi a indicatorilor tehnico-economici ai proiectului, în formatul prezentat în anexa nr. 7 la Ghidul solicitantului. Se va menţiona explicit că orice cheltuieli neeligibile impuse de implementarea proiectului, precum şi cheltuielile de întreţinere şi exploatare pentru proiectul realizat se suportă din contribuţii proprii;

l) hotărârea consiliului local de aprobare a cofinanţării, acolo unde este cazul;

m) certificat de identitate sportivă de la Registrul sportiv, pentru structura sportivă/structurile sportive care funcţionează pe teritoriul unităţii administrativ-teritoriale şi care vor utiliza baza sportivă, format copie „conform cu originalul", semnată de primar, dacă este cazul;

n) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal, în formatul din Ghidul solicitantului, referitoare la: finanţările nerambursabile de care unitatea administrativ-teritorială a beneficiat în ultimii 3 (trei) ani; existenţa unei cofinanţări din bugetul local al unităţii administrativ-teritoriale; numărul de locuitori ai unităţii administrativ-teritoriale; numărul formelor asociative pentru practicarea sportului deţinute de unitatea administrativ-teritorială, dacă există; numărul de jucători legitimaţi, pentru toate sporturile, ai unităţii administrativ-teritoriale, dacă există; faptul că nu există litigii asupra proprietăţii terenului destinat obiectivului de investiţii, aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti; faptul că terenul nu face obiectul unei cereri de reconstituire a dreptului de proprietate.

(3) Solicitanţii trebuie să completeze cererile de finanţare în limba română şi să le depună în două exemplare: unul în original şi unul în copie. Fiecare exemplar al cererii de finanţare, însoţit de documentele justificative solicitate în formularul cererii, inclusiv studiul de fezabilitate, va fi legat într-un singur dosar, astfel încât să nu fie posibilă detaşarea şi/sau înlocuirea filelor. Dosarul va fi paginat în partea dreaptă sus a fiecărei pagini, de la 1 la n, şi va conţine un opis. Documentele justificative vor fi anexate în ordinea opisului, indicându-se numărul paginii la care se află fiecare document.

(4) Exemplarul original va avea înscrisă pe copertă, în partea superioară dreaptă, menţiunea „ORIGINAL". Fiecare pagină va purta ştampila rotundă „PRIMAR" a comunei/oraşului/ municipiului solicitant şi semnătura acestuia. Copiile documentelor la care originalul nu se poate anexa vor purta ştampila „conform cu originalul" şi vor fi semnate în original de primar sau de reprezentantul tehnic.

(5)  Exemplarul copie va avea înscris pe copertă, în partea superioară dreaptă, menţiunea „COPIE". Fiecare pagină va purta ştampila „conform cu originalul" şi va fi semnată în original de primar sau de reprezentantul tehnic.

(6)   Fiecare exemplar al cererii de finanţare, incluzând documentele justificative, trebuie introdus în câte un plic pe care se înscriu numele şi adresa completă ale comunei/oraşului municipiului solicitante/solicitant, denumirea proiectului, identică cu aceea înscrisă în cererea de finanţare. Pe fiecare plic se va scrie cuvântul „ORIGINAL" sau „COPIE", după caz, în mod lizibil, cu litere majuscule şi diacritice.

(7) Solicitantul va depune împreună cu cele două exemplare ale cererii de finanţare şi cererea de finanţare completată în format electronic.

(8)  Solicitantul trebuie să completeze cererea de finanţare având la bază instrucţiunile ce o însoţesc.

(9)  Solicitantul va avea un exemplar complet al dosarului cererii de finanţare, în afara celor două pe care le depune.

Art. 19. - (1) Comisia privind determinarea oportunităţii, eligibilităţii şi aprobării proiectelor, prin Birou şi/sau Secretariat, îşi rezervă dreptul de a cere documente sau informaţii suplimentare pe care le consideră relevante pentru completarea dosarului cererii de finanţare, indiferent de etapa în care se află evaluarea cererii de finanţare.

(2) Vor fi luate în considerare numai documentele sau informaţiile suplimentare care nu modifică cererea de finanţare.

CAPITOLUL III

Evaluarea şi selecţionarea proiectelor pentru care se solicită contribuţia financiară de la bugetul de stat

Art. 20. - Evaluarea şi selecţionarea proiectelor pentru care este solicitată contribuţia financiară de la bugetul de stat se realizează de către Comisia privind determinarea oportunităţii, eligibilităţii şi aprobării proiectelor, denumita în continuare Comisia, constituită potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 71/2007.

Art. 21. - Comisia se organizează şi funcţionează conform regulamentului de organizare si funcţionare prevăzut în anexa nr. 2.

Art. 22. - (1) Comisia va evalua şi va selecţiona, pe baza rapoartelor primite de la Secretariat şi Birou, proiectele pentru care se solicită contribuţia financiară, în baza criteriilor de eligibilitate şi selecţie stabilite în Ghidul solicitantului pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii unor baze sportive din spaţiul rural, elaborat şi adoptat de Comisie.

(2) Valoarea maximă eligibilă a proiectului este 525.000 lei, cu TVA.

(3)  Data limită pentru finalizarea proiectelor selectate este de 12 luni de la data predării amplasamentului.

(4) Un solicitant poate depune o singură cerere de finanţare în cadrul unei sesiuni de depunere a cererilor de finanţare.

(5)  Un solicitant poate primi finanţare în cadrul Programului pentru o singură cerere de finanţare.

(6) Pentru acordarea contribuţiei financiare de la bugetul de stat vor fi luate în considerare doar cheltuielile eligibile, asa cum sunt specificate în Ghidul solicitantului pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii unor baze sportive din spaţiul rural.

Art. 23. - Hotărârile Comisiei privind cererile de finanţare vor fi comunicate solicitanţilor în termen de 15 zile de la data adoptării.

Art. 24. - (1) In vederea elaborării proiectului de hotărâre prevăzut la art. 8 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2007, Comisia înaintează hotărârile luate Secretariatului General al Guvernului, care va iniţia proiectul de hotărâre a Guvernului ce cuprinde repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pe proiectele declarate eligibile de Comisie.

(2)  Unităţilor administrativ-teritoriale li se asigură finanţarea proiectelor respective până la nivelul sumei rezultate în urma îndeplinirii procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, dar nu mai mult decât suma prevăzută în cererea de finanţare aprobată, potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 71/2007.

(3) In cazul în care, la finalizarea proiectului, costurile eligibile sunt  mai   mici  decât  costul  total   aprobat  prin   hotărârea Guvernului, diferenţa se va restitui la bugetul de stat, la sursa de unde au fost alocate sumele respective.

Art. 25. - (1) Beneficiarul este obligat să respecte criteriile de eligibilitate şi de selecţie înscrise în cererea de finanţare.

(2)  Condiţiile conţinute în cererea de finanţare depusă de beneficiar, în forma rezultată în urma verificărilor, cu eventualele modificări şi completări efectuate în cadrul procedurii de evaluare-selectare, devin obligatorii pentru beneficiar.

(3) In situaţia în care beneficiarul nu respectă prevederile legale privind finanţele publice, achiziţiile publice şi calitatea lucrărilor sau prevederile legale privind implementarea proiectului descris în cererea de finanţare, Comisia, sesizată de autorităţile de control, solicită Ministerului Economiei şi Finanţelor întreruperea finanţării şi recuperarea sumelor plătite.

(4) In cazul în care beneficiarul este pus, independent de voinţa sa, în situaţia de a nu mai putea realiza proiectul pentru care i-a fost aprobată finanţarea de la bugetul de stat sau o parte din acesta, va informa imediat Comisia, care va analiza situaţia creată. Pentru continuarea proiectului cu modificările intervenite, beneficiarul va adresa o nouă cerere de finanţare, care va urma toate procedurile ce trebuie respectate în cazul înaintării unei cereri noi.

(5)  Orice demers publicitar efectuat de beneficiar în orice formă şi în orice mediu trebuie să specifice că proiectul a fost realizat cu sprijinul Guvernului României prin Program, conform modelului prevăzut în Ghidul solicitantului pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii unor baze sportive din spaţiul rural.

(6) In maximum 6 luni de la publicarea hotărârii Guvernului privind acordarea contribuţiei financiare de la bugetul de stat, beneficiarul va organiza procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică aferent proiectului şi va informa Comisia asupra eşalonării plăţilor.

(7)  Beneficiarii sunt obligaţi să transmită Comisiei, prin Secretariat, raportări trimestriale şi anuale privind situaţia lucrărilor executate, respectiv stadiul fizic al obiectivelor de investiţii din cadrul Programului, situaţia fondurilor alocate şi a sumelor cheltuite."

10. Anexa nr. 2 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotărâre.

Art. II. - Hotărârea Guvernului nr. 602/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural, precum şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei privind determinarea oportunităţii proiectelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 420 din 16 mai 2006, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta hotărâre, se va republica, dându-se textelor o nouă numerotare.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Şeful Cancelariei Primului-Ministru,

Marian Marius Dorin

p. Ministrul internelor şi reformei administrative,

Liviu Radu,

secretar de stat

p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,

Gheorghe Albu,

secretar de stat

Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor,

Laszlo Borbely

Ministrul mediului şi dezvoltării durabile,

Attila Korodi

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

ANEXA (Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 602/2006)

REGULAMENT

de organizare si funcţionare a Comisiei privind determinarea oportunităţii, eligibilităţii si aprobării proiectelor

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Comisia privind determinarea oportunităţii, eligibilităţii şi aprobării proiectelor, denumită în continuare Comisia, este structura naţională, fără personalitate juridică, cu rol decizional în selectarea şi aprobarea proiectelor propuse spre finanţare în cadrul Programului de dezvoltare a infrastructurii şi a unor baze sportive din spaţiul rural, denumit în continuare Program.

Art. 2. - Comisia este organizată şi funcţionează conform prezentului regulament.

Art. 3. - (1) Comisia are în componenţa sa 11 membri: un preşedinte, 7 reprezentanţi ai Guvernului,' un reprezentant al Inspectoratului de Stat în Construcţii, un reprezentant al Asociaţiei Comunelor din România şi un reprezentant al Federaţiei Române de Fotbal.

(2) Membrii Comisiei sunt:

a) un reprezentant al Secretariatului General al Guvernului;

b) un reprezentant al Ministerului Economiei şi Finanţelor;

c) un reprezentant al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;

d)  un reprezentant al Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile;

e)  un reprezentant al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor;

f)  un reprezentant al Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale;

g) 2 reprezentanţi ai primului-ministru;

h) un reprezentant al Inspectoratului de Stat în Construcţii;

i) un reprezentant al Asociaţiei Comunelor din România;

j) un reprezentant al Federaţiei Române de Fotbal.

(3)  Reprezentanţii instituţiilor publice prevăzute la alin. (2) lit. b)-f) vor fi desemnaţi la nivel de secretar de stat.

(4)  Inlocuirea unui membru al Comisiei se face de către instituţia publică/organizaţia care l-a desemnat.

Art. 4. - (1) Preşedintele Comisiei este unul dintre reprezentanţii primului-ministru, desemnat prin decizie a primului-ministru.

(2) In caz de indisponibilitate, membrii Comisiei pot desemna prin mandat un înlocuitor din cadrul instituţiei pe care o reprezintă, cu drept de vot.

(3)  Mandatul prevăzut la alin. (2) se transmite în scris Comisiei, până la începutul lucrărilor şedinţei.

(4) Membrii Comisiei îşi exercită atribuţiile cu titlu gratuit.

Art. 5. - (1) Secretariatul Comisiei este format din specialişti din   cadrul   Ministerului   Dezvoltării,   Lucrărilor   Publice   şi Locuinţelor.

(2) Biroul Comisiei funcţionează în cadrul Cancelariei Primului-Ministru.

CAPITOLUL II

Atribuţiile Comisiei

Art. 6. - Comisia îndeplineşte următoarele atribuţii:

a) elaborează, aprobă şi actualizează Ghidul de eligibilitate pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural, denumit în continuare Ghidul de eligibilitate, şi' Ghidul solicitantului pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii unor baze sportive din spaţiul rural, denumit în continuare Ghidul solicitantului, în conformitate cu obiectivele şi condiţiile Programului;

b)  analizează, selectează şi aprobă cererile de finanţare adresate de către titularul proiectului de investiţie, în baza criteriilor stabilite prin Ghidul de eligibilitate/Ghidul solicitantului şi a rapoartelor întocmite de Secretariatul Comisiei şi de Birou;

c)   formulează propuneri şi priorităţi de proiecte, în conformitate cu obiectivele şi condiţiile Programului;

d) stabileşte măsuri în vederea eliminării blocajelor ce pot apărea în diferite faze ale realizării proiectelor aprobate şi aflate în curs de desfăşurare;

e)    monitorizează, prin Secretariatul Comisiei, buna desfăşurare a proiectelor aprobate;

f) soluţionează sesizările privind derularea proiectelor;

g) Comisia aprobă formatul raportului de verificare întocmit de către Secretariat şi a raportului final întocmit de Birou;

h) Comisia aprobă criterii pentru acordarea punctajelor în vederea evaluării proiectelor.

Art.7. - Preşedintele Comisiei îndeplineşte următoarele atribuţii:

a)  convoacă, coordonează pregătirea şi conduce şedinţele Comisiei;

b)  semnează hotărârile Comisiei şi procesele-verbale ale şedinţelor;

c) reprezintă Comisia în relaţiile cu alte organisme.

Art.8. - Secretariatul Comisiei are următoarele atribuţii:

a)  primeşte şi înregistrează cererile de finanţare declarate conforme, împreună cu documentaţia ataşată;

b)   analizează documentaţia primită' în conformitate cu prezentul regulament şi cu Ghidul de eligibilitate/Ghidul solicitantului;

c)  întocmeşte raportul de verificare a proiectelor conform modelului aprobat de Comisie;

d) transmite la termenele stabilite în prezentul regulament lista proiectelor analizate şi a rapoartelor de verificare;

e) la solicitarea Comisiei, analizează diferitele situaţii apărute în teritoriu şi prezintă acesteia o nota scrisă;

f)  monitorizează derularea Programului, în conformitate cu normele metodologice prevăzute în anexa nr. 1, fapt pentru care:

1.  primeşte de la beneficiari raportări trimestriale privind lucrările executate, conform modelului din anexa nr. 5 la Ghidul solicitantului;

2.  verifică prin sondaj şi la cererea Comisiei realizarea stadiului fizic declarat;

3.  transmite Comisiei raportări trimestriale şi anuale privind stadiul fizic al derulării proiectelor, situaţia fondurilor alocate şi a sumelor decontate.

Art.9. - Biroul Comisiei are următoarele atribuţii:

a) transmite invitaţiile la şedinţele Comisiei;

b) pregăteşte documentele necesare şedinţelor Comisiei;

c)  întocmeşte procesul-verbal al şedinţelor Comisiei şi transmite forma finală a acestuia, semnata de preşedinte, tuturor membrilor, în termen de 5 zile lucrătoare de la data la care a avut loc şedinţa;

d) constituie un registru de evidenţă a hotărârilor Comisiei;

e)    asigură activităţile de registratură şi arhivare a documentelor destinate Comisiei;

f)   primeşte şi înregistrează mandatele scrise pentru delegarea de atribuţii, eliberate în condiţiile prezentului regulament;

g)  primeşte şi înregistrează în registru cererile de finanţare pentru proiectele din cadrul Programului;

h) transmite Secretariatului Comisiei, în termen de 10 zile de la primire şi înregistrare, cererile de finanţare declarate conforme administrativ împreună cu documentaţia tehnico-economică, în vederea analizării acestora;

i) primeşte de la Secretariatul Comisiei, în termen de 30 de zile de la înaintarea către acesta, lista şi rapoartele pentru proiectele analizate;

j) asigură informaţiile şi comunicarea cu potenţialii beneficiari;

k) întocmeşte trimestrial un raport de evaluare a implementării Programului, pe care îl înaintează Comisiei spre aprobare, şi face propuneri privind desfăşurarea operativă a Programului;

l) transmite Secretariatului Comisiei, după caz, sesizările primite privind derularea proiectelor, pentru analizare şi emiterea unui punct de vedere;

m) răspunde la sesizările privind derularea proiectelor, aferente atribuţiilor;

n) analizează conformitatea administrativă a cererilor de finanţare primite conform prezentului regulament şi conform Ghidului de eligibilitate/Ghidului solicitantului;

o) cere şi/sau primeşte de la Secretariat şi/sau de la alte instituţii din administraţia centrală sau locală datele necesare realizării atribuţiilor;

p) întocmeşte Raportul final de verificare a proiectelor, pe care îl înaintează Comisiei, conform modelului aprobat de aceasta.

CAPITOLUL III

Activitatea Comisiei

Art. 10. - (1) Comisia îşi desfăşoară activitatea în cadrul şedinţelor ordinare şi şedinţelor extraordinare.

(2) Şedinţele ordinare au loc trimestrial şi sunt convocate de către preşedintele Comisiei.

(3)  Şedinţele extraordinare ale Comisiei se pot organiza în cazuri deosebite la solicitarea motivată a preşedintelui.

Art. 11. - (1) Convocarea şi transmiterea invitaţiilor la şedinţele ordinare ale Comisiei se fac în scris de către Birou, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data desfăşurării şedinţei.

(2)   Convocarea şi transmiterea invitaţiilor la şedinţele extraordinare ale Comisiei se fac de către Birou, cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de data desfăşurării şedinţei.

(3) Invitaţiile la şedinţele Comisiei cuprind în mod obligatoriu ziua, ora şi locul desfăşurării, precum şi ordinea de zi.

Art. 12. - (1) Şedinţele Comisiei se pot desfăşura numai în prezenta majorităţii membrilor acesteia.

(2) In cazul în care nu sunt întrunite condiţiile prevăzute la alin. (1), şedinţa se amână, urmând să fie convocată Comisia, pentru o nouă şedinţă, în termen de 5 zile; şedinţa organizată în urma unei amânări este legal constituită dacă participă cel puţin o treime din numărul membrilor Comisiei.

(3) La sfârşitul fiecărei şedinţe se stabileşte data viitoarei şedinţe ordinare a Comisiei.

Art. 13. - (1) Hotărârile Comisiei vor fi adoptate cu votul majorităţii membrilor prezenţi.

(2) Hotărârile adoptate şi semnate de către preşedinte se comunică, de drept, membrilor Comisiei de către Birou.

Art. 14. - (1) In funcţie de lucrările supuse dezbaterii, cu acordul preşedintelui Comisiei, la şedinţele acesteia pot lua parte, în calitate de invitaţi, şi alţi reprezentanţi ai Guvernului, ai autorităţilor administraţiei publice locale, ai unor instituţii şi organizaţii implicate în Program.

(2) Participanţii la şedinţele Comisiei, alţii decât membrii săi, nu au drept de vot. Aceştia au un rol consultativ şi pot face propuneri Comisiei, ce pot fi dezbătute şi supuse la vot.

Art. 15. - Comisia înaintează hotărârile luate Secretariatului General al Guvernului, care va elabora un proiect de hotărâre a Guvernului prin care se vor asigura autorităţilor administraţiei publice locale fondurile necesare pentru realizarea proiectelor, în conformitate cu Ordonanţa Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii şi a unor baze sportive din spaţiul rural, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2007.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii finale

Art. 16. - Comisia va realiza evaluarea anuală a Programului.

Art. 17. - In baza evaluării anuale se asigură cadrul de decizie pentru primul-ministru şi autorităţile administraţiei publice centrale, precum şi celelalte entităţi implicate, în vederea îmbunătăţirii şi actualizării anuale a Programului.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 453/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 453 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu