Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.45 din 30.05.2017

privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European şi Consiliu: Crearea unui sistem de impozitare a societăţilor echitabil, competitiv şi stabil pentru Uniunea Europeană - COM (2016)682, Propunerea de directivă a Consiliului privind o bază fiscală consolidată comună a societăţilor (CCCTB) - COM (2016)683 şi Propunerea de directivă a Consiliului privind o bază fiscală comună a societăţilor - COM (2016)685
ACT EMIS DE: Camera Deputatilor
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 416 din 06 iunie 2017



SmartCity1

În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.ARTICOL UNIC Luând în considerare Opinia nr. 4c-19/216, adoptată de Comisia pentru afaceri europene, în şedinţa din 23 mai 2017, Camera Deputaţilor: 1. Salută conştientizarea în toate instituţiile relevante ale UE şi ale statelor membre a faptului că sistemul de impozitare a societăţilor trebuie reformat printr-o serie de măsuri, în special în ceea ce priveşte relansarea unei baze fiscale consolidate comune a societăţilor (în continuare „CCCTB"), ca urmare a noilor provocări apărute în mediul fiscal global şi având în vedere beneficiile pe care le-ar putea aduce societăţilor, vizând obţinerea unui impact real antievaziune cu privire la plata impozitelor. 2. Apreciază acţiunea Comisiei Europene şi efortul său constant pentru reformarea sistemului fiscal al societăţilor, pentru combaterea evaziunii fiscale şi pentru facilitarea investiţiilor în Uniunea Europeană, iniţiată încă din anul 2011 prin propunerea de Directivă a Consiliului privind o bază fiscală consolidată comună a societăţilor comerciale (CCCTB) - COM (2011)121; totodată, constată că se admite implicit faptul că măsurile adoptate până în prezent nu au fost suficiente şi că se creează aşteptarea ca măsurile suplimentare, propuse în cele două propuneri de directivă (baza comună fiscală „CCTB" şi CCCTB), să fie mai eficiente. 3. Ia act că cele două propuneri de directivă care însoţesc comunicarea privind crearea unui sistem de impozitare a societăţilor echitabil, competitiv şi stabil pentru Uniunea Europeană urmează o abordare în două etape - prima vizând întocmirea regulilor privind o bază fiscală comună a societăţilor, iar cea de a doua etapă urmând să stabilească modalităţi de consolidare a acestei baze. 4. Constată existenţa unei opţiuni preferate - o bază consolidată comună a societăţilor cu caracter obligatoriu pentru grupurile de societăţi care depăşesc o anumită dimensiune, în special cele cu venituri consolidate de peste 750 de milioane euro, respectiv cu caracter opţional pentru restul societăţilor; această opţiune urmează să includă o deducere pentru creştere şi investiţii şi măsuri împotriva evaziunii fiscale şi să conţină şi o deducere pentru cheltuieli destinate cercetării şi dezvoltării. 5. Crede că o abordare comună pentru o bază de impozitare a societăţilor în Uniunea Europeană ar putea contribui la restabilirea legăturii dintre impozitare şi crearea de valoare; cu toate acestea, observă că, în privinţa opţiunii de obligativitate, luată în considerare pentru relansarea CCCTB, doar IMM-urile, ONG-urile şi persoanele fizice sprijină ferm obligativitatea (parţială). Societăţile mari sunt împotriva acesteia, cu toate că punerea în aplicare a opţiunii ar facilita asigurarea faptului că societăţile suportă un volum echitabil din povara fiscală, obstacolele fiscale transfrontaliere ar fi eliminate în mod eficace şi ar spori caracterul echitabil al sistemelor fiscale prin crearea de condiţii echitabile de concurenţă. 6. Consideră oportună crearea unui mediu fiscal pentru societăţi mai bun şi mai eficient, pentru care este necesar un sistem unic de impozitare a societăţilor care să îmbunătăţească funcţionarea pieţei unice din punct de vedere fiscal, un sistem simplu, robust şi temporar de compensare transfrontalieră a pierderilor în cadrul bazei comune, la care societăţile să aibă acces; de asemenea, sistemul nou creat ar trebui să ducă la combaterea abuzurilor fiscale, să asigure că veniturile statelor sunt durabile şi să sprijine ameliorarea mediului de afaceri de pe piaţa unică. 7. Îşi exprimă speranţa că în procesul de adoptare vor fi întreprinse acţiuni şi vor fi operate modificări suficiente, pentru a permite crearea şi funcţionalitatea deplină, cât mai curând posibil, a unui mecanism viabil, însă atrage atenţia că situaţiile, ca cea de faţă, în care Comisia Europeană apreciază că măsurile prevăzute în iniţiative anterioare nu au realizat obiectivele propuse sau au avut un efect limitat asupra ameliorării situaţiei care face obiectul intervenţiei Comisiei, sunt susceptibile de a adânci neîncrederea cetăţenilor europeni în capacitatea Uniunii Europene de a rezolva problemele cu care se confruntă. 8. Consideră că o bază fiscală comună şi consolidată, care să fie însoţită de stimulente pentru activităţi de cercetare şi dezvoltare şi de o deducere pentru creştere şi investiţii, poate spori competitivitatea Uniunii Europene, investiţiile devenind mai profitabile şi economia mai rezistentă. 9. În acest sens, ţinând cont de experienţa României în aplicarea unui stimulent fiscal bazat pe deductibilitate suplimentară pentru cheltuieli de cercetare-dezvoltare de 50%, consideră că, pentru încadrarea unitară în toate statele membre ale UE a activităţilor de acest tip şi pentru aplicarea unitară a sistemului fiscal instituit de directiva CCTB, este necesară specificarea certificării, în cadrul directivei, a activităţilor respective de către autoritatea naţională care supraveghează domeniul vizat. 10. Consideră necesară introducerea în directivă a unei prevederi care să delimiteze tipurile de cheltuieli eligibile pentru facilitarea fiscală propusă. 11. Pentru rezultatele fiscale comparabile în aplicarea unitară a stimulentului pentru cercetare-dezvoltare în toate statele membre nu susţine abordarea propusă care le permite acestora să menţină un stimulent fiscal naţional ce îmbracă forma creditului fiscal sau să opteze pentru supradeducerea pentru cercetare-dezvoltare, ci consideră potrivit stimulentul acordat sub forma supradeducerii fiscale din baza impozabilă pentru cercetare-dezvoltare, care permite o aplicare unitară în toate statele membre şi asigură rezultate fiscale comparabile între contribuabili/state membre. 12. Recunoaşte că există în mod real o dimensiune transnaţională a problematicii, iar obstacolele pentru activităţile economice transfrontaliere şi denaturările pieţei generate de existenţa a 28 de sisteme diferite de impozitare a profitului reprezintă un fapt. Cu toate acestea, nu susţine introducerea unui set amplu şi complex de reguli şi prevederi pentru facilitarea comerţului transfrontalier şi eliminarea obstacolelor fiscale (respectiv supraimpozitarea sau lipsa de compensare a pierderilor) de pe piaţa internă, considerând că este o sarcină dificilă, drept consecinţă a cerinţei unanimităţii pentru propunerile legislative din domeniul fiscal. 13. Consemnează validitatea, în principiu, a acţiunii Comisiei Europene, recunoscând şi susţinând corectitudinea demersului pentru o bună guvernanţă în materie fiscală ca un mijloc de combatere a fraudei şi evaziunii fiscale transfrontaliere, a „discriminării fiscale" dintre societăţile comerciale din spaţiul Uniunii. 14. Apreciază disponibilitatea Comisiei de a oferi îndrumare şi suport statelor membre în vederea implementării unei abordări comune la nivelul Uniunii asupra sistemului de impozitare a societăţilor. 15. Susţine, în principiu, abordarea etapizată a normelor fiscale pentru o bază fiscală comună consolidată, propusă de Comisia Europeană, dar are rezerve pentru cea de-a doua etapă, ţinând cont de posibilul impact asupra veniturilor bugetare naţionale, considerând că unele state membre pot fi dezavantajate de normele CCCTB propuse. 16. Crede că este necesară examinarea detaliată, în continuare, a celor două propuneri de directivă, atât din punctul de vedere al potenţialului impact bugetar, cât şi din punctul de vedere al implementării efective a prevederilor propuse. Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 30 mai 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată. p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR, PETRU-GABRIEL VLASE



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 45/2017

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 45 din 2017
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 45/2017
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu