HOTARARE Nr.
433 din 8 aprilie 2009
pentru aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare al Institutului de Drept Public si
Stiinte Administrative al Romaniei, a structurii organizatorice si a numarului
maxim de posturi din aparatul de lucru al acestuia
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 243 din 13 aprilie 2009
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, al art. 13 alin. (7) şi al art. 15 alin. (3) din Legea nr.
246/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului de Drept
Public şi Ştiinţe Administrative al României,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1.-Se aprobă Regulamentul de organizare şi
funcţionare al Institutului de Drept Public şi Ştiinţe Administrative al României,
prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 2.-Se aprobă structura organizatorică şi numărul
maxim de posturi din aparatul de lucru al Institutului de Drept Public şi
Ştiinţe Administrative al României, prevăzute în anexa nr. 2.
Art. 3.-Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Viceprim-ministru, ministrul
administraţiei şi internelor,
Dan Nica
Ministrul educaţiei, cercetării şi inovării,
Ecaterina Andronescu
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
ANEXA Nr. 1
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare al Institutului de
Drept Public şi Ştiinţe Administrative al României
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Institutul de Drept Public şi Ştiinţe
Administrative al României, denumit în continuare Institutul,
este instituţie publică, cu personalitate
juridică, sub control parlamentar.
(2) Institutul îşi desfăşoară activitatea în
conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 246/2007 privind înfiinţarea,
organizarea şi funcţionarea Institutului de Drept Public şi Ştiinţe
Administrative al României şi ale prezentului regulament de organizare şi
funcţionare, denumit în continuare Regulamentul.
Art. 2. - (1) Cheltuielile curente şi de capital ale
Institutului se finanţează din venituri proprii şi subvenţii acordate de la
bugetul de stat.
(2) Veniturile proprii ale Institutului provin din
chirii, publicaţii, prestaţii editoriale, studii, proiecte, valorificări ale
lucrărilor rezultate din activităţile proprii, taxe de participare la cursuri,
fonduri externe nerambursabile, sponsorizări, donaţii şi alte venituri încasate
în condiţiile legii.
(3) Cuantumul taxelor de participare la cursurile
organizate de Institut se stabileşte de către consiliul ştiinţific al acestuia.
CAPITOLUL II
Organizarea şi funcţionarea Institutului
Art. 3. - (1) Membrii Institutului sunt membri activi
şi membri de onoare, aceştia putând fi cetăţeni români şi/sau cetăţeni străini.
(2) Poate deveni membru activ orice persoană fizică ce
îndeplineşte cel puţin una dintre cerinţele prevăzute la art. 1 alin. (3) din
Legea nr. 246/2007 .
(3) Poate deveni membru de onoare orice persoană
fizică ce s-a remarcat prin realizări în domeniul ştiinţelor juridice,
administrative şi/sau economice ori prin contribuţii aduse la dezvoltarea
ştiinţelor din domeniile de activitate ale Institutului şi la afirmarea
prestigiului acestuia.
Art. 4. - (1) Calitatea de membru al Institutului se
dobândeşte şi încetează prin decizie a consiliului ştiinţific.
(2) In vederea dobândirii calităţii de membru activ al
Institutului, persoanele prevăzute la art. 1 alin. (3) din Legea nr. 246/2007
formulează o cerere care se adresează consiliului ştiinţific.
(3) Cererea de dobândire a calităţii de membru activ
este însoţită de următoarele documente:
a) actul de identitate, în copie;
b) curriculum vitae;
c) lista lucrărilor ştiinţifice publicate şi/sau
comunicate;
d) recomandarea din partea a cel puţin 3 membri ai
Institutului;
e) alte documente, după caz, din care să rezulte
respectarea dispoziţiilor prevăzute la art. 1 alin. (3)
din Legea nr. 246/2007.
(4) Dosarele candidaţilor se analizează, în şedinţă,
de consiliul ştiinţific, care poate decide acordarea sau neacordarea calităţii
de membru activ al Institutului. In cazul admiterii cererii, calitatea de
membru activ al Institutului se dobândeşte la data adoptării deciziei de către
consiliul ştiinţific.
(5) Decizia privind acordarea sau neacordarea
calităţii de membru activ al Institutului se comunică celui în cauză, în scris,
în termen de 30 de zile de la data adoptării. Decizia privind neacordarea
calităţii de membru activ al Institutului trebuie să fie motivată.
Art. 5. - (1) Calitatea de membru de onoare al
Institutului se dobândeşte la propunerea a cel puţin 3 membri ai consiliului
ştiinţific ori ia propunerea unor instituţii de cercetare sau de învăţământ
superior acreditate, din ţară ori din străinătate.
(2) Dosarele candidaţilor cuprind documentele
prevăzute la art. 4 alin. (3) lit. a)-c) şi propunerea de acordare a calităţii
de membru de onoare şi se analizează, în şedinţă, de consiliul ştiinţific care
decide acordarea sau neacordarea acestei calităţi.
(3) Dispoziţiile prevăzute la art. 4 alin. (5) se
aplică în mod corespunzător.
Art. 6. - (1) Calitatea de membru al Institutului
încetează prin:
a) retragere;
b) excludere.
(2) Cererea de retragere a calităţii de membru al
Institutului se adresează consiliului ştiinţific, este personală şi nu trebuie
motivată. In acest caz, calitatea de membru al Institutului încetează la data
înregistrării cererii.
(3) Excluderea se poate decide
de consiliul ştiinţific în următoarele situaţii:
a) neparticiparea la două şedinţe consecutive ale
adunării generale;
b) neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a
îndatoririlor prevăzute în prezentul regulament;
c) desfăşurarea de activităţi sau participarea la
acţiuni care compromit sau aduc prejudicii Institutului.
(4) Decizia de excludere trebuie să fie motivată şi
se comunică, în scris, celui exclus, în termen de 30 de zile de la data
adoptării.
(5) Impotriva deciziei de excludere,
persoana exclusă poate face contestaţie, în termen de 10 zile de la comunicarea
acesteia. Contestaţia suspendă de drept decizia atacată şi se soluţionează de
către adunarea generală a Institutului, în prima şedinţă a acesteia. Adunarea
generală admite sau respinge contestaţia, prin hotărâre definitivă.
(6) In cazul respingerii contestaţiei, calitatea de
membru al Institutului încetează la data adoptării hotărârii de către adunarea
generală.
Art. 7. - Membrii Institutului au următoarele drepturi:
a) să participe la lucrările adunării generale a
Institutului;
b) să participe la activităţile Institutului;
c) să participe la luarea hotărârilor sau a deciziilor,
după caz, în condiţiile prezentului regulament;
d) să interpeleze conducerea Institutului asupra unor probleme de interes pentru acesta.
Art. 8. - Membrii Institutului au următoarele
îndatoriri:
a) să acţioneze în interesul Institutului, apărând şi
promovând scopul, obiectivele şi identitatea acestuia;
b) să contribuie prin activitatea lor la progresul
ştiinţelor juridice, administrative şi/sau economice şi să se implice în
activităţile Institutului;
c) să participe la activităţile structurilor din care
fac parte şi ale adunării generale a Institutului;
d) să nu desfăşoare activităţi şi să nu participe la
acţiuni care compromit sau aduc prejudicii Institutului;
e) alte îndatoriri stabilite de adunarea generală.
Art. 9. - (1) Activităţile de cercetare ştiinţifică se
realizează prin intermediul următoarelor departamente:
a) Departamentul de armonizare a dreptului intern cu
dreptul comunitar;
b) Departamentul administraţiei publice centrale;
c) Departamentul de administraţie publică locală şi
organizarea administrativă a teritoriului;
d) Departamentul pentru studierea organizării şi
funcţionării sistemului judiciar.
(2) Atribuţiile Institutului în materia specializării
şi perfecţionării profesionale, a relaţiilor de colaborare, precum şi a
organizării şi desfăşurării programelor se realizează prin intermediul
următoarelor departamente:
a) Departamentul pentru formare
şi perfecţionare continuă;
b) Departamentul strategii şi programe.
Art. 10. - (1) Activitatea Institutului este asigurată
prin aparatul propriu de lucru, organizat în departamente, servicii, birouri,
compartimente şi alte structuri.
(2) Are calitatea de funcţionar
public, potrivit Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, numai personalul care
desfăşoară activităţi ce implică exercitarea prerogativelor de putere publică
de către Institut, stabilite în temeiul legii.
(3) In cadrul departamentelor prevăzute la art. 9 alin.
(1) se încadrează personalul de cercetare, cu statut de personal contractual,
potrivit dispoziţiilor legale în materie, care îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea directorului de departament.
(4) In cadrul structurilor prevăzute la alin. (1) şi
în cadrul departamentelor prevăzute la art. 9 alin. (2) se încadrează
funcţionari publici, în condiţiile Legii nr. 188/1999, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, precum şi personal contractual,
potrivit dispoziţiilor legale în materie.
(5) Salarizarea personalului aparatului propriu de
lucru al Institutului care are calitatea de funcţionar public se face potrivit
dispoziţiilor privind salarizarea funcţionarului public parlamentar.
(6) Personalul contractual din cadrul Institutului este
salarizat în conformitate cu prevederile din domeniul salarizării personalului
contractual din sectorul bugetar.
(7) Vicepreşedintele Institutului este indemnizat
potrivit dispoziţiilor privind indemnizaţiile pentru personalul din instituţii
publice din subordinea Guvernului, fiind asimilat cu adjunctul conducătorului
instituţiei.
Art. 11. - (1) Adunarea generală se întruneşte, la
convocarea preşedintelui Institutului, în şedinţă ordinară, anual, şi în
şedinţă extraordinară, ori de câte ori este necesar. Adunarea generală se
convoacă în şedinţă extraordinară şi la solicitarea a cel puţin 1/3 din numărul
membrilor săi sau a consiliului ştiinţific.
(2) Adunarea generală este
legal constituită în prezenţa a cel puţin 2/3 din numărul membrilor săi.
(3) In cazul în care cvorumul membrilor nu este
întrunit, şedinţa se suspendă, adunarea generală urmând a fi reconvocată. La a
doua convocare, adunarea generală este legal constituită în prezenţa a cel
puţin jumătate plus unu din numărul membrilor săi.
(4) In situaţia în care, la a doua convocare, adunarea
generală nu este legal constituită, şedinţa se suspendă, adunarea generală
urmând a fi reconvocată. La a treia convocare, adunarea generală este legal
constituită indiferent de numărul membrilor prezenţi.
Art. 12. -Adunarea generală a Institutului are
următoarele atribuţii principale:
a) alege preşedintele, prin vot secret, dintre membrii
Institutului;
b) alege vicepreşedintele şi
directorii departamentelor prevăzute la art. 9, prin vot secret, dintre membrii
Institutului;
c) solicită Senatului validarea alegerii consiliului
ştiinţific, a preşedintelui şi a vicepreşedintelui Institutului;
d) determină priorităţile de cercetare ştiinţifică din
domeniile de activitate ale Institutului;
e) avizează proiectul bugetului de venituri şi
cheltuieli al Institutului;
f) stabileşte măsuri de îmbunătăţire şi dezvoltare a
activităţii Institutului;
g) aprobă rapoartele ştiinţifice anuale, întocmite de
consiliul ştiinţific, pe care Institutul le prezintă Parlamentului şi, după
caz, Guvernului sau Consiliului Superior al Magistraturii;
h) aprobă rapoartele anuale de activitate a
Institutului, pe care le trimite spre analiză comisiilor
parlamentare de specialitate;
i) alte atribuţii prevăzute în prezentul regulament.
Art. 13. - (1) In exercitarea atribuţiilor sale,
adunarea generală adoptă hotărâri, în cadrul şedinţelor ordinare sau
extraordinare, care se semnează de către preşedinte.
(2) Hotărârile adunării generale se adoptă cu votul a
cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor prezenţi, cu excepţia acelor
hotărâri pentru adoptarea cărora este prevăzută o altă majoritate.
(3) Votul membrilor Institutului este personal şi
poate fi deschis sau secret. Adunarea generală stabileşte regulile de
funcţionare şi modalitatea de vot, în afara cazului în care prin prezentul
regulament se stabileşte o anumită procedură de vot.
Art. 14. - (1) Consiliul ştiinţific se compune din 9
membri, care au calitatea de membru de onoare sau membru activ al Institutului,
persoane fizice române şi/sau străine, după cum urmează:
a) preşedinte;
b) vicepreşedinte;
c) directorii departamentelor prevăzute la art. 9;
d) un membru activ al Institutului.
(2) Membrii consiliului
ştiinţific sunt aleşi de adunarea generală cu votul a cel puţin jumătate plus
unu din numărul membrilor Institutului, pentru un mandat de 3 ani, şi pot fi
realeşi.
Art. 15. - (1) Consiliul ştiinţific se întruneşte, la
convocarea preşedintelui Institutului, în şedinţă ordinară, trimestrial, şi în
şedinţă extraordinară, ori de câte ori este necesar. Consiliul ştiinţific se
convoacă în şedinţă extraordinară şi la solicitarea a cel puţin 1/3 din numărul
membrilor săi.
(2) Consiliul ştiinţific este legal întrunit dacă sunt
prezente cel puţin 2/3 din numărul membrilor săi.
(3) In cazul în care cvorumul membrilor nu este
întrunit, şedinţa se suspendă, consiliul ştiinţific urmând a fi reconvocat. La
a doua convocare, consiliul ştiinţific este legal constituit dacă sunt prezenţi
cel puţin 5 dintre membrii săi.
Art. 16. - (1) Consiliul ştiinţific are următoarele atribuţii
principale:
a) asigură punerea în executare a hotărârilor
adunării generale;
b) aprobă statul de personal, structura posturilor din
aparatul propriu de lucru al Institutului şi fişa postului, având în vedere şi
dispoziţiile art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 229/2008
privind măsuri pentru reducerea unor cheltuieli la nivelul administraţiei
publice;
c) decide cu privire la orientarea, realizarea şi
coordonarea activităţii desfăşurate în cadrul departamentelor prevăzute la art.
9;
d) asigură editarea „Revistei de Drept public",
continuatoare a „Revistei de Drept public", care a apărut în perioada
1926- 1943, editată de Institutul de Ştiinţe Administrative, fondat în 1925, şi
numeşte membrii colegiului de redacţie;
e) organizează reuniunile ştiinţifice anuale ale
membrilor Institutului şi asigură editarea lucrărilor acestora;
f) pentru organizarea şi desfăşurarea de cursuri
postuniversitare, decide asocierea cu instituţii de învăţământ superior sau cu instituţii de profil din
ţară, acreditate în acest scop, precum şi cu instituţii similare din
străinătate, în condiţiile legii;
g) decide cu privire la organizarea şi desfăşurarea de
cursuri de specializare si de perfecţionare, altele decât cele prevăzute la
lit. f);
h) decide cu privire la afilierea Institutului la
organisme ştiinţifice internaţionale;
i) avizează raportul anual de activitate, întocmit de
către preşedinte, şi îl prezintă adunării generale a Institutului. Acest raport
prezintă activităţile realizate de Institut în anul precedent şi evaluează
rezultatele în raport cu obiectivele desemnate şi cu calendarul fixat,
utilizarea resurselor şi funcţionarea generală a Institutului;
j) întocmeşte şi supune spre avizare adunării generale
proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al Institutului;
k) stabileşte criteriile de evaluare a dosarelor
candidaţilor, de care se ţine seama la adoptarea deciziei privind acordarea sau
neacordarea calităţii de membru al Institutului;
l) aprobă încheierea de
contracte cu persoane fizice sau juridice, în vederea obţinerii de venituri
proprii, care se folosesc pentru realizarea scopului
Institutului;
m) încheie acte juridice, în numele şi pe seama
Institutului;
n) aprobă regulamentul de ordine interioară al
Institutului;
o) alte atribuţii stabilite de adunarea generală sau
prevăzute în prezentul regulament.
(2) Consiliul ştiinţific
răspunde în faţa adunării generale a Institutului pentru întreaga activitate.
(3) Consiliul ştiinţific poate delega oricăruia dintre
membrii săi exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (1) lit. e)-g) şi I) şi m).
Art. 17. - (1) In exercitarea
atribuţiilor sale, consiliul ştiinţific adoptă decizii, în cadrul şedinţelor
ordinare sau extraordinare, cu votul a cel puţin jumătate plus unu din numărul
membrilor prezenţi.
(2) Votul este personal şi, de regulă, deschis.
Membrii consiliului ştiinţific pot decide ca votul să fie secret.
(3) Deciziile consiliului ştiinţific se semnează de
către preşedinte.
Art. 18. - (1) Preşedintele Institutului este
specialist de înaltă competenţă şi reputaţie în domeniile de activitate ale
Institutului, cu titlul ştiinţific de doctor, şi are rang de subsecretar de
stat.
(2) Mandatul preşedintelui încetează la expirarea
duratei pentru care a fost ales sau dacă este în imposibilitatea de a-şi
îndeplini atribuţiile mai mult de 90 de zile, constatată prin decizie a
consiliului ştiinţific, ori la depunerea demisiei.
Art. 19. - (1) Preşedintele Institutului îndeplineşte
următoarele atribuţii principale:
a) conduce lucrările adunării generale şi şedinţele
consiliului ştiinţific la care participă;
b) aprobă numirea, modificarea, suspendarea şi/sau
încetarea raporturilor de serviciu ori, după caz, a raporturilor de muncă ale
personalului Institutului, în condiţiile legii;
c) alte atribuţii încredinţate de adunarea generală
sau de consiliul ştiinţific ori prevăzute în prezentul
regulament.
(2) Preşedintele îşi poate delega unele atribuţii
vicepreşedintelui sau, după caz, secretarului general al Institutului.
Art. 20. - (1) Vicepreşedintele Institutului este
specialist de înaltă competenţă şi reputaţie în domeniile de activitate ale
Institutului, cu titlul ştiinţific de doctor.
(2) Vicepreşedintele Institutului este
vicepreşedintele consiliului ştiinţific.
(3) Vicepreşedintele îndeplineşte atribuţiile
specifice coordonării departamentelor prevăzute la art. 9, precum şi
atribuţiile stabilite de către consiliul ştiinţific sau de către preşedinte.
(4) Vicepreşedintele înlocuieşte preşedintele
Institutului în cazul prevăzut la art. 9 alin. (5) din Legea nr. 246/2007,
precum şi în orice altă
situaţie, în baza delegării acordate de către preşedinte.
(5) Dispoziţiile prevăzute la art. 18 alin. (2) se
aplică în mod corespunzător şi vicepreşedintelui.
(6) Vicepreşedintele Institutului răspunde pentru
întreaga sa activitate în faţa preşedintelui, a consiliului ştiinţific şi a
adunării generale.
Art. 21. - (1) Secretarul general este membru al
Institutului şi îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
a) asigură colaborarea cu alte instituţii şi
autorităţi, în condiţiile legii;
b) coordonează şi asigură buna funcţionare a unor structuri din cadrul aparatului propriu de lucru al
Institutului, potrivit organigramei;
c) asigură comunicarea hotărârilor adoptate de
adunarea generală, a deciziilor adoptate de consiliul ştiinţific şi a ordinelor
emise de preşedinte, după caz;
d) asigură redactarea şi comunicarea ordinii de zi a
şedinţelor consiliului ştiinţific şi ale adunării generale şi redactarea
proceselor-verbale de şedinţă;
e) asigură ţinerea evidenţei lucrărilor şi arhivarea
documentelor;
f) coordonează elaborarea rapoartelor şi sintezelor
privind activitatea Institutului sau a structurilor acestuia;
g) asigură pregătirea lucrărilor pentru şedinţele
adunării generale şi ale consiliului ştiinţific şi verifică realizarea
măsurilor stabilite;
h) aplică sancţiunile disciplinare personalului din
aparatul propriu de lucru aflat sub conducerea sa, în condiţiile legii şi ale
prezentului regulament;
i) face propuneri preşedintelui de numire, modificare,
suspendare şi/sau încetare a raporturilor de serviciu ori, după caz, a
raporturilor de muncă ale personalului Institutului;
j) coordonează activitatea de editare a studiilor,
proiectelor şi publicaţiilor, realizate de Institut potrivit art. 3 alin. (2)
din Legea nr. 246/2007;
k) controlează activitatea structurilor din cadrul
aparatului propriu de lucru al Institutului, aflate în coordonarea sa, şi ia
măsurile necesare desfăşurării corespunzătoare a acesteia.
(2) Secretarul general îndeplineşte orice alte
atribuţii încredinţate de preşedinte, consiliul ştiinţific sau adunarea
generală ori prevăzute în prezentul regulament.
(3) In realizarea atribuţiilor sale, secretarul
general emite dispoziţii.
(4) Pentru întreaga sa activitate, secretarul general
răspunde în faţa preşedintelui şi a consiliului ştiinţific.
Art. 22. - (1) Departamentele
Institutului prevăzute la art. 9 sunt conduse de către directori de
departament.
(2) Dispoziţiile art. 20 alin. (1) se aplică în mod
corespunzător şi directorilor departamentelor prevăzute la art. 9.
(3) In domeniul lor de activitate, departamentele Institutului au următoarele atribuţii principale:
a) realizează cercetări fundamentale şi sectoriale în
domeniul lor de activitate, sens în care efectuează şi sondaje de opinie,
anchete administrative etc;
b) fac propuneri pentru direcţiile prioritare de
cercetare şi pentru comenzi de cercetare;
c) avizează ofertele de cercetare ştiinţifică primite
din partea autorităţilor publice şi fac propuneri consiliului ştiinţific pentru
finanţarea acestora;
d) evaluează rezultatul activităţilor ştiinţifice,
precum şi contribuţiile cercetărilor la perfecţionarea legislaţiei şi
armonizarea dreptului intern cu dreptul comunitar;
e) întocmesc şi prezintă consiliului ştiinţific un
raport anual de activitate;
f) întocmesc programele de activitate şi le prezintă
spre aprobare consiliului ştiinţific;
g) alte atribuţii stabilite de consiliul ştiinţific
sau adunarea generală.
Art. 23. - (1) Conducerea structurilor din cadrul aparatului
propriu de lucru al Institutului se asigură de directori, şefi de servicii,
şefi de birouri sau, după caz, şefi de compartimente, care organizează,
coordonează şi răspund de activitatea structurii pe care o conduc şi asigură
buna colaborare cu alte structuri.
(2) Conducătorii structurilor din cadrul aparatului
propriu de lucru al Institutului au următoarele atribuţii comune:
a) verifică şi răspund de lucrările efectuate în
cadrul structurilor pe care le conduc;
b) verifică modul în care personalul din subordine
îşi îndeplineşte îndatoririle profesionale şi de serviciu şi propun
secretarului general, în condiţiile legii, stimularea persoanelor cu activitate
meritorie, măsurile corespunzătoare pentru prevenirea săvârşirii de abateri
disciplinare şi iniţierea procedurii de aplicare a sancţiunilor disciplinare
persoanelor care comit astfel de abateri;
c) răspund de repartizarea echilibrată a sarcinilor
personalului din subordine;
d) întocmesc programele de activitate ale structurilor
şi le prezintă spre aprobare vicepreşedintelui sau secretarului general, după
caz;
e) stabilesc măsurile necesare şi urmăresc îndeplinirea
în mod corespunzător a obiectivelor din programele de activitate;
f) urmăresc şi răspund de elaborarea corespunzătoare şi
la termenele stabilite a lucrărilor repartizate;
g) repartizează personalului din subordine lucrările
primite de la preşedinte, vicepreşedinte sau secretarul general;
h) evaluează activitatea profesională a personalului
din subordine;
i) urmăresc păstrarea confidenţialităţii de către
personalul din subordine cu privire la lucrările efectuate şi răspund de
păstrarea integrităţii fizice a lucrărilor din cadrul structurii pe care o
conduc.
(3) Conducătorii structurilor din cadrul aparatului
propriu de lucru al Institutului îndeplinesc orice alte atribuţii încredinţate
de preşedinte, vicepreşedinte sau secretarul general, după caz, ori stabilite
prin fişa postului.
(4) Atribuţiile personalului Institutului sunt
prevăzute în fişa postului.
CAPITOLUL III
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 24. - (1) Institutul dispune de o dotare cu
mijloace tehnice şi materiale necesare desfăşurării activităţii în condiţii
corespunzătoare.
(2) Numărul de autoturisme şi consumul maxim de
carburanţi ale Institutului se stabilesc potrivit legii.
Art. 25. - (1) La adunarea generală de constituire a
Institutului se convoacă membrii adunării generale a Asociaţiei Institutul de
Ştiinţe Administrative „Paul Negulescu" care şi-au manifestat în scris
voinţa de a deveni membrii ai Institutului şi îndeplinesc condiţiile prevăzute
la art. 1 alin. (3) din Legea nr. 246/2007.
(2) Convocarea membrilor
prevăzuţi la alin. (1) se face de către preşedintele Asociaţiei Institutul de
Ştiinţe Administrative „Paul Negulescu".
(3) Lucrările adunării generale a Institutului vor fi
conduse, până la alegerea organelor de conducere ale Institutului, de un
prezidiu format din membri ai consiliului ştiinţific al Asociaţiei Institutul
de Ştiinţe Administrative „Paul Negulescu".
Art. 26. - Sintagma „Institutul de Drept Public şi
Ştiinţe Administrative al României" nu poate fi folosită de nicio altă
instituţie publică sau privată în cuprinsul denumirii acesteia.
Art. 27. - Sigla Institutului se aprobă de către
consiliul ştiinţific.
Art. 28. - Prezentul regulament poate fi modificat prin
hotărâre a Guvernului, la propunerea adunării generale a Institutului.
ANEXA Nr. 2*)
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Institutului de Drept Public şi Ştiinţe
Administrative al României
*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.