E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 383 din 23 iulie 1997

privind organizarea si functionarea prefecturilor

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 177 din 30 iulie 1997


SmartCity3


    In temeiul art. 115 alin. (1) din Legea administratiei publice locale nr. 69/1991, republicata, modificata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/1997,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    (1) Prefectura se organizeaza si functioneaza ca institutie publica cu personalitate juridica, menita sa indeplineasca prerogativele conferite prin acte normative prefectului. Prefectura contribuie la asigurarea realizarii in judet a strategiei si obiectivelor cuprinse in programul de guvernare.
    (2) Exercitarea drepturilor si asumarea obligatiilor civile ale prefecturii se realizeaza de catre prefect sau de catre persoana desemnata de acesta. Prefectul este ordonator tertiar de credite.
    (3) Exercitarea capacitatii juridice de drept public apartine numai prefectului.
    Art. 2
    (1) Prefectura are sediul in municipiul resedinta de judet, in Palatul administrativ, proprietate publica de interes national, aflat in administrarea acesteia.
    (2) In lipsa prefectului, subprefectul indeplineste atributiile ce revin acestuia potrivit legii, precum si alte insarcinari date de Guvern.
    Art. 3
    (1) Prefectura are un aparat propriu condus de catre prefect.
    (2) Prefectul stabileste prin ordin structura organizatorica a aparatului propriu al prefecturii, in conditiile legii. In cadrul acestei structuri organizatorice se pot organiza directii, servicii, birouri si alte compartimente.
    (3) In judetele cu o suprafata intinsa, cu localitati amplasate la mari distante de resedinta judetului sau in mari aglomerari urbane, prefectul poate organiza, cu aprobarea Departamentului pentru Administratie Publica Locala, oficii prefecturale. Oficiile prefecturale functioneaza in subordinea directa a prefectului si sunt componente ale structurii aparatului propriu al prefecturii.
    (4) Oficiile prefecturale se organizeaza in conditiile legii prin incadrarea in numarul de posturi si in fondurile alocate anual prefecturilor, prin ordinul ministrului delegat pe langa primul-ministru pentru coordonarea Secretariatul General al Guvernului si a Departamentului pentru Administratie Publica Locala.
    (5) Oficiile prefecturale asigura indeplinirea atributiilor specifice aparatului propriu al prefecturii, in localitatile situate in zona teritoriala aferenta.
    Art. 4
    (1) Conducerea operativa a aparatului propriu al prefecturii se exercita de catre un secretar general avand, de regula, studii superioare juridice sau administrative. Secretarul general este numit si eliberat din functie de catre Departamentul pentru Administratie Publica Locala, la initiativa prefectului, in conditiile legii.
    (2) Oficiile prefecturale sunt conduse de un director, ale carui numire si eliberare din functie se fac prin ordin al prefectului.
    Art. 5
    Aparatul propriu al prefecturii indeplineste urmatoarele atributii principale:
    1. Cu privire la activitatea consiliului judetean, a consiliilor locale si a primarilor:
    a) examineaza legalitatea actelor administrative ale autoritatilor administratiei publice locale, a dispozitiilor emise de presedintele consiliului judetean si a deciziilor delegatiei permanente ale acestui consiliu si face propuneri corespunzatoare;
    b) elaboreaza rapoarte si prezinta informari cu privire la actele controlate, la modul de organizare a executarii legilor si a altor acte normative de catre primari, consiliile locale, consiliul judetean, presedintele acestuia, ori de catre delegatia permanenta;
    c) realizeaza procedura prealabila cu privire la actele socotite ilegale; intocmeste documentatia necesara sesizarii instantelor de contencios administrativ cu privire la actele administrative nelegale si sustine in justitie actiunile formulate;
    d) asigura evidenta si pastrarea actelor autoritatilor administratiei publice locale, transmise, potrivit legii, in vederea exercitarii dreptului de control asupra legalitatii acestora; controleaza respectarea dispozitiilor legale cu privire la transmiterea, in termenele prevazute de lege, a actelor autoritatilor administratiei publice locale;
    e) conlucreaza cu presedintele consiliului judetean si cu delegatia permanenta la elaborarea proiectelor de hotarari ale Guvernului, propuse de consiliul judetean;
    f) face propuneri de acte normative din sfera de competenta a autoritatilor administratiei publice locale, pe care le transmite Departamentului pentru Administratie Publica Locala.
    2. Cu privire la activitatea serviciilor publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe centrale:
    a) solicita si primeste, in conditiile legii, informari privind activitatea desfasurata de serviciile publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe centrale organizate la nivelul judetului si al municipiului Bucuresti, de unitatile din subordinea ministerelor care nu au servicii descentralizate, precum si de regiile autonome de interes national si de sucursalele acestora din judete sau din municipiul Bucuresti pentru indeplinirea atributiilor ce le revin, potrivit legii;
    b) intocmeste informari cu privire la activitatea desfasurata de serviciile publice descentralizate, semnaleaza divergentele aparute intre acestea si autoritatile administratiei publice locale si elaboreaza propuneri corespunzatoare privind medierea acestora, conform legii;
    c) examineaza, impreuna cu serviciile publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe centrale si cu autoritatile administratiei publice locale, stadiul de executie a unor lucrari si actiuni care se deruleaza in comun, de catre acestea.
    3. Cu privire la activitatea Comitetului director teritorial:
    a) intocmeste si propune spre adoptare Regulamentul de organizare si functionare a Comitetului director teritorial pe baza Regulamentului-cadru orientativ elaborat de catre Departamentul pentru Administratie Publica Locala;
    b) realizeaza lucrarile de secretariat pentru Comitetul director teritorial si prezinta propuneri cu privire la programul de activitate al acestuia;
    c) elaboreaza, anual, pe baza programului de guvernare, propriul program al judetului sau al municipiului Bucuresti;
    d) difuzeaza hotararile adoptate de Comitetul director teritorial serviciilor publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe centrale din unitatile administrativ-teritoriale, precum si regiilor autonome de interes national ori sucursalelor acestora si, spre informare, autoritatilor administratiei publice locale.
    4. Cu privire la respectarea legilor si hotararilor Guvernului, asigurarea ordinii publice si apararea drepturilor cetatenilor:
    a) elaboreaza studii si rapoarte cu privire la aplicarea actelor normative in vigoare si prezinta propuneri de eliminare a disfunctiilor semnalate;
    b) colaboreaza cu unitatile teritoriale ale Ministerului de Interne, care sunt obligate, potrivit legii, sa acorde sprijin prefectului, in vederea exercitarii atributiilor de mentinere a ordinii si linistii publice si prevenirii infractiunilor;
    c) conlucreaza cu reprezentantii locali ai Ministerului Apararii Nationale si Serviciului Roman de Informatii la elaborarea masurilor ce se impun pentru apararea proprietatii publice si private, precum si pentru asigurarea sigurantei cetatenilor;
    d) urmareste indeplinirea masurilor dispuse de prefect, ca sef al apararii civile din judet, si se ingrijeste de elaborarea propunerilor privind acordarea ajutoarelor umanitare de prima urgenta constand in bunuri, produse si bani - puse la dispozitie de catre Guvern - in scopul protectiei populatiei in situatii exceptionale, determinate de calamitati naturale, epidemii, incendii, fenomene sociale sau economice deosebite.
    5. Cu privire la realizarea programului de guvernare:
    a) contribuie la organizarea aplicarii programelor si strategiilor guvernamentale sau ministeriale cu privire la restructurarea sectoriala, privatizare, aprovizionarea populatiei cu produse de baza si combustibili, protectia consumatorilor etc.;
    b) realizeaza documentarea necesara in vederea elaborarii raportului anual privind starea generala economico-sociala a judetului, care se inainteaza Guvernului pana la data de 15 februarie a anului urmator, precum si a informarilor ce vor fi prezentate autoritatilor administratiei publice locale, cu privire la activitatea serviciilor publice descentralizate.
    6. Cu privare la integrarea europeana:
    a) elaboreaza propuneri privind integrarea europeana in probleme care privesc judetul respectiv;
    b) se ingrijeste de aplicarea, in activitatea proprie, a prevederilor din Acordul de asociere si din Strategia nationala privind aderarea Romaniei la Uniunea Europeana;
    c) elaboreaza informari privind activitatea desfasurata si stadiul aplicarii masurilor de integrare europeana;
    d) urmareste ca proiectele hotararilor Guvernului initiate la nivel judetean, actele emise de autoritatile administratiei publice locale, precum si hotararile Comitetului director teritorial sa fie in concordanta cu legislatia europeana in materie. Asigura consultanta autoritatilor administratiei publice locale privind proiectele acordurilor de colaborare, cooperare, asociere, infratire si aderare, initiate de acestea.
    7. In afara atributiilor prevazute la pct. 1-6, aparatul propriu al prefecturii indeplineste si urmatoarele sarcini:
    a) intocmeste documentatiile aferente proiectului de hotarare a Guvernului privind defalcarea patrimoniului, iar dupa aprobarea acestuia, procedeaza la predarea-preluarea patrimoniului cuvenit fiecarei unitati administrativ-teritoriale, incheind protocoalele necesare, pe care le prezinta spre semnare; sprijina autoritatile administratiei publice locale la elaborarea propunerilor privind defalcarea patrimoniului;
    b) elaboreaza, pe baza datelor statistice, oficiale, proiectul ordinului de stabilire a numarului consilierilor locali si judeteni, in conditiile legii, si il supune spre aprobare prefectului, care coordoneaza, sprijina si controleaza activitatea consiliilor locale, a consiliului judetean si a primarilor in legatura cu pregatirea, organizarea si desfasurarea alegerilor locale, parlamentare si prezidentiale; intocmeste graficul de convocare a consiliilor locale si a consiliului judetean in sedinta de constituire;
    c) efectueaza verificari si intocmeste documentatia necesara in vederea sesizarii Guvernului cu propuneri de dizolvare a unor consilii locale sau judetene, dupa caz, suspendarea din functie a unor consilieri sau primari ori pentru demiterea unor primari, precum si pentru stabilirea datei noilor alegeri;
    d) participa in comisiile de examinare a candidatilor inscrisi la examen sau la concurs pentru ocuparea unor posturi vacante de secretari ai primariilor, intocmeste documentatia necesara emiterii ordinului prefectului pentru numirea in functie a candidatilor declarati reusiti; urmareste modul de indeplinire de catre secretarii primariilor a atributiilor stabilite prin lege si face propuneri corespunzatoare;
    e) participa la realizarea lucrarilor de secretariat ale comisiei judetene de aplicare a Legii fondului funciar nr. 18/1991; verifica sesizarile si contestatiile si prezinta concluziile in legatura cu stabilirea dreptului de proprietate asupra terenurilor; sustine in instantele de judecata actiunile introduse in aplicarea legii;
    f) intocmeste lucrarile necesare emiterii avizului prefectului pentru numirea si eliberarea din functie a conducatorilor serviciilor publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe centrale ale administratiei publice, organizate in judet si in municipiul Bucuresti;
    g) elaboreaza proiectele de ordine ale prefectului, avand ca obiect stabilirea de masuri cu caracter tehnic sau de specialitate;
    h) aduce la cunostinta publica, prin afisare sau publicare, ordinele cu caracter normativ emise de prefect si comunica persoanelor interesate ordinele cu caracter individual, urmarind modul de indeplinire a acestora;
    i) rezolva, in limitele competentelor ce revin prefecturii, cererile si sesizarile, adresate acesteia, prezentand prefectului propuneri de rezolvare;
    j) desfasoara, din insarcinarea Departamentului pentru Administratie Publica Locala, actiuni de indrumare si control privind indeplinirea de catre primari a atributiilor delegate si executate de catre acestia in numele statului.
    Prefectul poate stabili, prin ordin, si alte atributii, pentru aparatul propriu, in vederea indeplinirii in cele mai bune conditii a prerogativelor ce i-au fost conferite prin reglementarile legale.
    Art. 6
    (1) In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari, prefectul va aproba, prin ordin, Regulamentul de organizare si functionare a aparatului propriu, care va cuprinde si atributiile ce revin fiecarui compartiment.
    (2) Pe baza regulamentului de organizare si functionare a aparatului propriu se va intocmi fisa fiecarui post din statul de functii.
    Art. 7
    (1) Incadrarea si eliberarea personalului din functie se efectueaza potrivit legii, prin ordin al prefectului.
    (2) Numarul maxim de posturi alocate prefecturilor se stabileste anual, prin ordin al ministrului delegat pe langa primul-ministru pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului si a Departamentului pentru Administratie Publica Locala, in functie de prevederile bugetului de stat. La acesta se adauga, in mod corespunzator, numarul de posturi aferente functiilor de prefect, subprefect si secretar general al prefecturii.
    (3) La incadrarea sau promovarea personalului in grade profesionale superioare nu se vor depasi ponderile de 60% pentru gradul I A si de 40% pentru gradul I din totalul functiilor de executie cu studii superioare.
    Art. 8
    Personalul din aparatul propriu al prefecturii, inclusiv secretarul general al acesteia, are statut de functionar public.
    Art. 9
    Indrumarea si controlul asupra activitatii desfasurate de aparatul propriu, cat si perfectionarea pregatirii profesionale se asigura de catre Departamentul pentru Administratie Publica Locala.
    Art. 10
    Fondurile necesare acoperirii cheltuielilor generale pentru functionarea prefecturilor se asigura in bugetul acestora de catre Secretariatul General al Guvernului.
    Art. 11
    Hotararea Guvernului nr. 935 din 8 octombrie 1996 privind organizarea si functionarea prefecturilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 259 din 24 octombrie 1996, precum si orice alte dispozitii contrare prezentei hotarari se abroga.

                        PRIM-MINISTRU
                        VICTOR CIORBEA

                              Contrasemneaza:
                              Ministru delegat
                              pe langa primul-ministru
                              pentru coordonarea
                              Secretariatului General
                              al Guvernului si a
                              Departamentului pentru
                              Administratie Publica Locala,
                              Remus Opris



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 383/1997

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 383 din 1997
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu