Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 316 din 28 martie 2007

privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Consiliului interministerial al apelor

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 234 din 4 aprilie 2007



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 7 alin. (4) din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Articol unic. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului interministerial al apelor, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul mediului şi gospodăririi apelor,

Sulfina Barbu

Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale,

Dan Ştefan Motreanu

Ministrul administraţiei şi internelor,

Vasile Blaga

Ministrul finanţelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

ANEXĂ

REGULAMENT

de organizare şi funcţionare al Consiliului interministerial al apelor

Art. 1. - (1) Consiliul interministerial al apelor, denumit în continuare Consiliul, este organism consultativ, fără personalitate juridică, pe lângă autoritatea publică centrală din domeniul apelor.

(2) Consiliul se află în subordinea Consiliului interministerial pentru agricultură, dezvoltare rurală şi mediu, conform pct. VIII.6 din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 750/2005 privind constituirea consiliilor interministeriale permanente.

Art. 2. - (1) Consiliul este format din preşedinte, 15 membri şi 15 membri supleanţi, reprezentanţi cu funcţie de demnitate publică şi/sau de conducere ai următoarelor instituţii:

a)    un reprezentant al Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor;

b)  un reprezentant al Ministerului Afacerilor Externe;

c)   un reprezentant al Departamentului pentru Afaceri Europene;

d)  un reprezentant al Ministerului Apărării;

e)  un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;

f)    un reprezentant al Ministerului Economiei şi Comerţului;

g)  un reprezentant al Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale;

h) un reprezentant al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;

i) un reprezentant al Ministerului Sănătăţii Publice;

j) un reprezentant al Ministerului Administraţiei şi Internelor;

k) un reprezentant al Ministerului Educaţiei şi Cercetării;

l) un reprezentant al Administraţiei Naţionale „Apele Române";

m) un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului;

n) un reprezentant al Administraţiei Fondului pentru mediu;

o) un reprezentant al Gărzii Naţionale de Mediu.

(2) In situaţiile în care membrii se află în imposibilitatea de a participa la şedinţele Consiliului, reprezentarea se face de către membrii supleanţi.

(3)  In termen de 20 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, conducătorii instituţiilor prevăzute la alin. (1) vor nominaliza câte un reprezentant în Consiliu.

(4)   Componenţa nominală a Consiliului se aprobă prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale din domeniul apelor, pe baza nominalizărilor transmise de instituţiile prevăzute la alin. (1), în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.

Art. 3. - (1) Preşedintele Consiliului este conducătorul autorităţii publice centrale din domeniul apelor.

(2) In situaţiile în care conducătorul autorităţii publice centrale din domeniul apelor se află în imposibilitatea de a-şi exercita funcţia de preşedinte al Consiliului, acesta deleagă responsabilităţile şi atribuţiile sale secretarului de stat din cadrul autorităţii publice centrale din domeniul apelor, care coordonează activitatea de gospodărire a apelor.

Art. 4. - Consiliul coordonează şi avizează politicile şi strategiile din domeniul gospodăririi apelor, pentru realizarea unei abordări integrate şi durabile.

Art. 5.  - Consiliul are următoarele atribuţii principale:

a)  coordonează elaborarea şi urmăreşte implementarea programelor de realizare a infrastructurii pentru apa potabilă şi pentru apa uzată, în conformitate cu angajamentele asumate de România în procesul de integrare europeană;

b)  stabileşte priorităţile în domeniul gospodăririi apelor şi face propuneri în vederea alocării şi mobilizării resurselor financiare disponibile pentru realizarea priorităţilor stabilite;

c)   avizează planurile de acţiune pentru gospodărirea apelor, urmăreşte realizarea acestora, asigură colaborarea şi facilitează schimbul de informaţii între instituţii în procesul de implementare a directivelor europene din domeniul apelor;

d)   urmăreşte asigurarea compatibilităţii şi coerenţei diferitelor programe şi acţiuni guvernamentale în materie de dezvoltare, restructurare şi reformă cu obiectivele gospodăririi durabile a resurselor de apă;

e)   raportează şi ţine legătura cu Comitetul directorilor din domeniul apelor al Comisiei Europene şi cu Grupul de experţi în gospodărirea apelor al Comisiei internaţionale pentru protecţia fluviului Dunărea, pentru implementarea unitară a Directivei Parlamentului European şi al Consiliului nr. 2000/60/CE de stabilire a cadrului comunitar de acţiune în domeniul strategiei apelor la nivelul bazinului hidrografic al Dunării;

f)   avizează schemele directoare şi le propune spre aprobare autorităţii publice centrale din domeniul apelor;

g)    asigură, prin reprezentanţii ministerelor şi ai autorităţilor centrale competente, implementarea unitară a prevederilor schemelor directoare;

h) avizează programele şi planurile în vederea asigurării corelării şi integrării elementelor de strategie din domeniul gospodăririi apelor cu/în politicile şi strategiile sectoriale la nivel naţional şi urmăreşte modul efectiv de aplicare a acestora;

i) urmăreşte stadiul implementării Progamului de eliminare treptată a evacuărilor, emisiilor şi pierderilor de substanţe prioritar periculoase;

j) urmăreşte stadiul implementării programelor de acţiune privind protecţia apelor împotriva poluării cu nitraţi din surse agricole;

k) face propuneri şi urmăreşte activitatea comitetelor de bazin în legătură cu gospodărirea integrată a resurselor de apă în bazinul respectiv;

l) colaborează cu Ministerul Afacerilor Externe pentru realizarea obiectivelor de cooperare externă a regiunilor de dezvoltare de tip transfrontalier, interregional sau la nivelul euroregiunilor;

m) analizează acţiunile de colaborare cu statele vecine în probleme de protecţie şi utilizare durabilă a apelor de frontieră, în vederea corelării acestora, şi face propuneri pentru îmbunătăţirea colaborării;

n) coordonează, pentru bazinele hidrografice transfrontaliere, activităţile şi măsurile din schema directoare a bazinului respectiv, care intră sub incidenţa prevederilor convenţiilor hidrotehnice încheiate între România şi ţările vecine;

o) avizează Strategia naţională de monitorizare integrată a apelor, în conformitate cu Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu convenţiile internaţionale în domeniul apelor, la care România este parte;

p) centralizează informaţiile privind modul de utilizare a fondurilor comunitare din domeniul apelor şi propune măsuri pentru îmbunătăţirea gradului de absorbţie al acestora;

r) face propuneri pentru iniţierea unor proiecte de acte normative şi de acorduri internaţionale în domeniul specific de activitate;

s) urmăreşte respectarea şi aplicarea legislaţiei în vigoare referitoare la informarea şi consultarea publicului în problemele de gospodărire a apelor.

t) coordonează activităţile legate de implementarea Coridorului verde al Dunării Inferioare.

Art. 6. - (1) Consiliul îşi desfăşoară activitatea în şedinţe de lucru ordinare şi extraordinare.

(2)  Anual se desfăşoară cel puţin două şedinţe de lucru ordinare, dar nu mai mult de 4; şedinţele de lucru extraordinare se organizează ori de câte ori este necesar, la iniţiativa preşedintelui Consiliului sau la solicitarea a cel puţin o treime din numărul de membri, în termen de cel mult 5 zile de la primirea solicitării.

(3)   Membrii Consiliului sunt convocaţi individual, data, locul de desfăşurare şi ordinea de zi a şedinţelor de lucru fiind comunicate acestora cu cel puţin 7 zile calendaristice înainte de şedinţele de lucru ordinare şi cu cel puţin 3 zile înainte de şedinţele de lucru extraordinare.

(4)   Şedinţele de lucru sunt legal constituite dacă se desfăşoară în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul total al membrilor Consiliului.

(5)   Adoptarea deciziilor în cadrul şedinţelor Consiliului se face cu votul majorităţii simple a membrilor prezenţi. In caz de egalitate, votul preşedintelui este hotărâtor.

(6)    Deciziile adoptate de Consiliu se comunică Consiliului interministerial pentru agricultură, dezvoltare rurală şi mediu în termen de 5 zile de la adoptare, în vederea stabilirii măsurilor necesare.

(7)   La lucrările Consiliului pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai autorităţilor şi instituţiilor administraţiei publice, ai instituţiilor academice şi de învăţământ superior, ai organizaţiilor societăţii civile, care ar putea contribui la soluţionarea unor probleme aflate pe ordinea de zi.

(8)    Pentru soluţionarea operativă a problemelor dezbătute în cadrul şedinţelor Consiliului, precum şi a unor lucrări cu caracter tehnic privind gospodărirea apelor, se pot înfiinţa grupuri de lucru ad-hoc, a căror structură, mandate şi termene de realizare a obiectivelor se stabilesc de către Consiliu. La activităţile grupului de lucru ad-hoc pot participa, ca membri, şi reprezentanţi ai unor instituţii publice care nu fac parte din Consiliu.

Art. 7. - (1) In vederea realizării atribuţiilor prevăzute la art. 5, autorităţile administraţiei publice centrale şi locale care dezvoltă programe şi proiecte în domeniul apelor au obligaţia transmiterii informaţiilor asupra stadiului implementării acestor programe şi proiecte către Secretariatul tehnic permanent al Consiliului cel puţin o dată la 6 luni.

(2)   Formatul de raportare a informaţiilor solicitate conform prevederilor alin. (1) se elaborează de către autoritatea publică centrală din domeniul apelor şi se supune aprobării Consiliului în prima şedinţă de lucru organizată după intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.

(3)   Informaţiile prevăzute la alin. (1) se furnizează Consiliului, în mod direct, de către autorităţile administraţiei publice centrale şi, prin intermediul direcţiilor de ape bazinale, de către autorităţile administraţiei publice locale.

Art. 8. - (1) Pentru desfăşurarea activităţii curente, Consiliul are un secretariat tehnic permanent.

(2)   Secretariatul tehnic permanent al Consiliului este format din 4 membri, specialişti din cadrul autorităţii publice centrale din domeniul apelor, numiţi prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale din domeniul apelor, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.

(3)   Membrii Consiliului au obligaţia de a sprijini Secretariatul tehnic permanent în îndeplinirea atribuţiilor sale.

Art. 9. - (1) Secretariatul tehnic permanent îndeplineşte sarcinile şi responsabilităţile stabilite de Consiliu, respectiv colectarea, analizarea şi raportarea informaţiilor necesare realizării atribuţiilor acestuia, precum şi transmiterea deciziilor Consiliului tuturor factorilor interesaţi.

(2) Secretariatul tehnic permanent are următoarele atribuţii principale:

a)   asigură activitatea curentă şi legătura permanentă între membrii Consiliului şi alţi factori interesaţi;

b)    pregăteşte şi pune la dispoziţia Consiliului documentele necesare bunei desfăşurări a şedinţelor;

c)  participă fără drept de vot la şedinţele Consiliului şi întocmeşte procesele-verbale ale acestora;

d)   pregăteşte corespondenţa legată de activitatea curentă a Consiliului, în conformitate cu deciziile luate de acesta şi transmise de preşedinte;

e)  elaborează şi supune aprobării proiectele Programului de lucru anual;

f)   furnizează date de interes public privind activitatea Consiliului, pentru site-ul şi pentru biroul de presă ale autorităţii publice centrale din domeniul apelor.

Art. 10. - In funcţie de ordinea de zi a reuniunii, oricare dintre membrii Consiliului poate supune spre aprobare preşedintelui propunerea de participare, cu rol consultativ, a unor specialişti din cadrul ministerelor care au ori nu reprezentanţi în Consiliu sau a unor organizaţii guvernamentale ori neguvernamentale.

Art. 11. - Corespondenţa internă şi internaţională a Consiliului se realizează prin registratura autorităţii publice centrale din domeniul apelor.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 316/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 316 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 316/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu