HOTARARE Nr.
266 din 12 martie 2008
privind cheltuielile
necesare pentru pregatirea, organizarea si desfasurarea alegerilor pentru
autoritatile administratiei publice locale din anul 2008
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 192 din 12 martie 2008
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, al art. 117 alin. (2) şi (3), precum şi al art. 125 alin. (1) din
Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Sumele necesare pentru acoperirea
cheltuielilor pentru dotarea şi funcţionarea Biroului Electoral Central se
suportă din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Internelor şi Reformei
Administrative.
(2) Sumele necesare pentru acoperirea
cheltuielilor pentru tipărirea proceselor-verbale pentru centralizarea
rezultatului votării la nivel naţional, precum şi pentru asigurarea serviciilor
şi echipamentelor de comunicaţii suplimentare faţă de cele deja existente la
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în vederea asigurării serviciilor de
comunicaţii necesare Biroului Electoral Central şi birourilor electorale de
circumscripţie, se suportă din bugetul de stat, prin bugetul Serviciului de
Telecomunicaţii Speciale şi al Secretariatului General al Guvernului pentru
Institutul Naţional de Statistică, conform competenţelor.
(3) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor
pentru instruirea şi informarea membrilor birourilor electorale şi a celorlalţi
participanţi la procesul electoral, precum şi a altor activităţi îndeplinite de
Autoritatea Electorală Permanentă şi filialele sale regionale, specifice
perioadei electorale, se asigură din bugetul de stat, prin bugetul Autorităţii
Electorale Permanente.
(4) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor generate de activităţile specifice Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative pentru buna organizare şi desfăşurare a
alegerilor autorităţilor administraţiei publice locale se asigură din bugetul
de stat, prin bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative,
potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(5) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor
pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru autorităţile
administraţiei publice locale, altele decât cele de la alin. (1)-(4), se vor
suporta din bugetele locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor
municipiului Bucureşti, ale judeţelor sau al municipiului Bucureşti, după caz.
(6) Pentru efectuarea cheltuielilor necesare în vederea pregătirii şi desfăşurării în bune condiţii a alegerilor locale
din anul 2008, se suplimentează bugetul Ministerului Internelor şi Reformei
Administrative, al Autorităţii Electorale Permanente, al Serviciului de
Telecomunicaţii Speciale, precum şi al Secretariatului General al Guvernului,
pentru Institutul Naţional de Statistică, din Fondul de rezervă bugetară la
dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2008, cu sumele
prevăzute în anexă.
Art. 2. - (1) Ministerul Internelor şi Reformei
Administrative, prin Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat, asigură
achiziţionarea hârtiei necesare pentru tipărirea buletinelor de vot la
alegerile autorităţilor administraţiei publice locale din anul 2008, urmând ca
sumele cheltuite să fie recuperate din bugetele locale ale comunelor, oraşelor,
municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, ale judeţelor sau al
municipiului Bucureşti, după caz.
(2) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative va
repartiza instituţiilor prefectului cantităţile de hârtie necesare tipăririi
buletinelor de vot.
(3) Cantitatea de hârtie aflată în ambalaje originale
intacte, rămasă neutilizată, se restituie unităţilor teritoriale ale
Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat de unde a fost ridicată, în termen de 10 zile de la
publicarea rezultatelor alegerilor, pe bază de proces-verbal de
predare-primire.
(4) Plata hârtiei efectiv consumate, după restituirea
prevăzută la alin. (3), facturată la preţ de înregistrare în contabilitate, se
face în termen de 30 de zile de la publicarea
rezultatelor alegerilor.
(5) Instituţiile prefectului vor asigura imprimarea
buletinelor de vot în vederea garantării securităţii acestor documente.
(6) Cheltuielile privind tipărirea proceselor-verbale
pentru constatarea rezultatelor alegerilor, precum şi dotarea cu echipamente şi
tehnică de calcul, aplicaţii informatice şi consumabile necesare efectuării
operaţiunilor tehnice privind stabilirea rezultatelor alegerilor, în staţiile
de prelucrare organizate la nivelul circumscripţiilor judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti, şi al birourilor electorale de circumscripţie ale
sectoarelor municipiului Bucureşti, se suportă din bugetul Secretariatului
General al Guvernului pentru Institutul Naţional de Statistică.
(7) Sumele necesare pentru
închirierea de la operatorii publici a circuitelor telefonice şi conexiunilor
locale de comunicaţii de date, în vederea asigurării serviciilor de telefonie
specială şi de comunicaţii de date necesare Biroului Electoral Central,
birourilor electorale de circumscripţie judeţeană, respectiv a municipiului
Bucureşti, şi birourilor electorale de circumscripţie ale sectoarelor municipiului
Bucureşti, se vor asigura prin bugetul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,
buget ce va cuprinde şi:
a) cheltuielile privind
asigurarea serviciilor de telefonie şi comunicaţii între birourile electorale
ale secţiilor de votare şi birourile electorale de circumscripţie pe raza
căreia îşi desfăşoară activitatea, pe de o parte, şi între birourile electorale
de circumscripţie organizate la nivelul comunelor, oraşelor şi municipiilor şi
birourile electorale de circumscripţie judeţeană, respectiv între birourile
electorale de circumscripţie ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi Biroul
Electoral de Circumscripţie al Municipiului Bucureşti, pe de altă parte, în
zonele în care autorităţile locale nu pot asigura mijloace de comunicaţii din
surse proprii;
b) sumele necesare organizării unui sistem informatic
care să furnizeze, în ziua alegerilor, date privind prezenţa populaţiei la vot,
pe baza datelor transmise de către birourile electorale ale secţiilor de votare
cuprinse într-un eşantion reprezentativ la nivel judeţean şi naţional.^
Art. 3. - (1) In cadrul bugetului aprobat, efectuarea
cheltuielilor pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru autorităţile
administraţiei publice locale se va realiza de către ordonatorii de credite, cu
informarea periodică a Comisiei pentru transparenţă.
(2) Comisia prevăzută la alin. (1) se compune din câte
un reprezentant al partidelor politice parlamentare, din 2 reprezentanţi ai
organizaţiilor neguvernamentale şi din 2 reprezentanţi ai Clubului Român de
Presă.
(3) Componenţa nominală a comisiei prevăzute la alin.
(1) se stabileşte de către preşedintele Comisiei tehnice centrale, pe baza
propunerilor formulate de partidele politice parlamentare, organizaţiile
neguvernamentale şi Clubul Român de Presă.
(4) Comisia prevăzută la alin. (1) îşi desemnează
preşedintele dintre membrii nominalizaţi potrivit alin. (3).
Art. 4. - Pentru reducerea
cheltuielilor necesare în vederea desfăşurării procesului electoral, primarii
vor utiliza bunurile materiale recuperate de la alegerile anterioare şi aflate
în stare bună.
Art. 5. - (1) Pe toată perioada exercitării
atribuţiilor privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor autorităţilor
administraţiei publice locale, instituţiile la care sunt angajaţi membrii
birourilor electorale, statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic
auxiliar le asigură acestora drepturile salariale cuvenite, potrivit legii.
(2) Pentru membrii Biroului Electoral Central, începând
cu data încheierii procesului-verbal de învestire se acordă o indemnizaţie de
50 lei pe zi de activitate, care se suportă din bugetul Ministerului Internelor
şi Reformei Administrative.
(3) Statisticienii,
informaticienii şi personalul tehnic auxiliar care participă la executarea operaţiunilor
generate de activitatea de la Biroul Electoral Central vor primi o indemnizaţie
de 35 lei pe zi de activitate, care se suportă din bugetul Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative.
(4) Membrii birourilor electorale de circumscripţie şi
ai birourilor electorale ale secţiilor de votare beneficiază de o indemnizaţie
de 50 lei pe zi de activitate. Statisticienii, informaticienii şi personalul
tehnic auxiliar care participă la efectuarea operaţiunilor generate de
desfăşurarea alegerilor autorităţilor administraţiei publice locale, pe lângă
aceste birouri, primesc o indemnizaţie de 35 lei pe zi de activitate.
(5) Membrilor Biroului Electoral Central, statisticienilor, informaticienilor şi personalului tehnic auxiliar al
acestuia, care participă la realizarea operaţiunilor legate de desfăşurarea
alegerilor autorităţilor administraţiei publice locale, precum şi personalului
Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, care este în misiune de
pază la acest birou, li se asigură în fiecare zi de activitate 7 lei de
persoană pentru băuturi răcoritoare, cafea şi gustări. Aceste cheltuieli se
suportă din bugetul alocat Ministerului Internelor şi Reformei Administrative,
conform art. 1 alin. (1).
(6) Membrilor birourilor electorale de circumscripţie,
statisticienilor, informaticienilor şi personalului tehnic auxiliar al
acestora, care participă la realizarea operaţiunilor legate de desfăşurarea
alegerilor autorităţilor administraţiei publice locale, precum şi personalului
Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, care este în misiune de
pază la aceste birouri, li se asigură în fiecare zi de activitate 7 lei de
persoană pentru băuturi răcoritoare, cafea şi gustări.
(7) Membrilor birourilor electorale ale secţiilor de
votare şi personalului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, care
este în misiune de pază la aceste birouri, li se asigură în ziua votării 7 lei
de persoană pentru băuturi răcoritoare, cafea şi gustări.
(8) Plata indemnizaţiilor prevăzute la alin. (4) se
face pe baza listelor de prezenţă avizate de preşedinţii birourilor electorale.
(9) Veniturile din indemnizaţiile prevăzute la alin.
(2)-(4) se impozitează conform prevederilor legale în vigoare.
(10) Prin zi de activitate se înţelege munca desfăşurată pe parcursul unei zile
calendaristice, indiferent de numărul de ore prestate, dar nu mai puţin de 6
ore pe zi.
(11) Pe lângă drepturile
prevăzute la alin. (4), membrii birourilor electorale care domiciliază în alte
localităţi beneficiază de indemnizaţia de delegare, precum şi de decontarea
cheltuielilor de transport şi cazare, potrivit reglementărilor în vigoare care
stabilesc aceste drepturi pentru personalul din instituţiile publice.
(12) Plata indemnizaţiilor prevăzute la alin. (4) şi
(11) şi a cheltuielilor de protocol prevăzute la alin. (6) şi (7) se asigură
din bugetele locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor
municipiului Bucureşti, ale judeţelor sau al municipiului Bucureşti, după caz.
Art. 6. - Cheltuielile pentru prelucrarea şi distribuirea
pe suport magnetic a datelor necesare pentru elaborarea sau actualizarea
listelor electorale permanente şi a listelor electorale complementare,
cheltuielile pentru tipărirea listelor electorale permanente, a listelor
electorale complementare, a copiilor de pe listele electorale permanente şi
complementare, precum şi a celorlalte tipizate utilizate în procesul electoral
se suportă din bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
Art. 7 - (1) Cheltuielile necesare în vederea
transportului şi distribuirii materialelor, documentelor şi a tipizatelor
prevăzute de lege pentru desfăşurarea procesului electoral se fac de
instituţiile prefectului, urmând ca sumele necesare pentru acoperirea acestora
să fie recuperate de acestea din bugetele locale ale comunelor, oraşelor,
municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, ale judeţelor sau al
municipiului Bucureşti, după caz.
(2) Pentru organizarea şi desfăşurarea procesului
electoral, consumul de carburanţi şi cheltuielile cu telefoanele efectuate de
autorităţile administraţiei publice implicate în organizarea alegerilor se
suplimentează cu 50% faţă de normativele în vigoare, în
perioada martie - iunie 2008.
Art. 8. - (1) Confecţionarea ştampilelor cu menţiunea
„Votat" şi a timbrelor autocolante ce se aplică pe cărţile de identitate
ale cetăţenilor este asigurată de Ministerul Internelor şi Reformei
Administrative, iar cheltuielile respective vor fi recuperate de instituţiile
prefectului din bugetele comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului
Bucureşti, ale judeţelor sau al municipiului Bucureşti, după caz.
(2) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative va
repartiza ştampilele cu menţiunea „Votat" şi timbrele autocolante către
instituţiile prefectului, care împreună cu primarii le vor distribui secţiilor
de votare.
(3) Confecţionarea celorlalte modele de ştampile
necesare în vederea controlului şi desfăşurării procesului electoral se asigură
de instituţiile prefectului, cheltuielile urmând a fi recuperate din bugetele
locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului
Bucureşti, ale judeţelor sau al municipiului Bucureşti, după caz.
Art. 9. - (1) Consiliile locale ale comunelor,
oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, consiliile judeţene
şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti vor include în bugetele proprii
pe anul 2008 prevederi corespunzătoare pentru decontarea cheltuielilor necesare
în vederea desfăşurării procesului electoral, potrivit prevederilor prezentei
hotărâri.
(2) Pentru reîntregirea fondurilor utilizate în
procesul electoral, autorităţile administraţiei publice locale vor achita
Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, prin instituţiile
prefectului, din bugetele proprii, în termen de 60 de zile de la încheierea alegerilor,
sumele utilizate pentru buna desfăşurare a procesului electoral.
(3) Sumele puse la dispoziţia Ministerului Internelor
şi Reformei Administrative, Autorităţii Electorale Permanente, Serviciului de
Telecomunicaţii Speciale, respectiv Secretariatului General al Guvernului,
pentru Institutul Naţional de Statistică, şi rămase neutilizate se vor restitui
în vederea reîntregirii Fondului de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului,
în termen de 60 de zile de la data publicării rezultatelor alegerilor în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 10. - (1) Sumele alocate Ministerului Internelor
şi Reformei Administrative, pentru instituţiile prefectului, din Fondul de
rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, pentru desfăşurarea procesului
electoral, se vor vira cu această destinaţie în bugetul fiecărei instituţii a
prefectului, iar decontarea cheltuielilor respective va fi efectuată cu
respectarea prevederilor legale.
(2) In termen de cel mult 10 zile de la expirarea
termenului prevăzut la art. 9 alin. (2), autorităţile administraţiei publice
centrale şi instituţiile prefectului cărora le-au fost alocate fonduri,
potrivit anexei, comunică Autorităţii Electorale Permanente situaţia sumelor alocate şi cheltuielilor
efectuate, separat pe cheltuieli de personal, materiale şi de capital, în
vederea întocmirii raportului prevăzut de art. 29 alin. (1) lit. k) din Legea
nr. 373/2004 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, cu
modificările şi completările ulterioare.
(3) Recuperarea de către instituţiile prefectului a
sumelor alocate din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului prin
bugetul său, în condiţiile prevăzute de prezenta hotărâre, se efectuează cu
sprijinul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiva
municipiului Bucureşti.
Art. 11. - Ministerul Economiei şi Finanţelor va
introduce modificările ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei hotărâri
în structura bugetului de stat pe anul 2008 şi în volumul şi structura
bugetului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, al Autorităţii
Electorale Permanente, al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, precum şi al
Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul Naţional de Statistică.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David
p. Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente,
Marian Muhuleţ
Secretarul general al Guvernului,
Ilie Gavril Bolojan
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
ANEXĂ
- mii lei -
INSTITUŢIA
|
Capitol
|
Cheltuieli
|
TOTAL
|
Personal
|
Bunuri şi servicii
|
Active nefinanciare
|
|
|
|
|
|
|
1. Ministerul Internelor şi Reformei
Administrative
|
|
4.355
|
50.228
|
3.868
|
58.451
|
1. Instituţiile prefectului
2. Biroul Electoral Central
|
51.01
|
|
36.270
|
|
36.270
|
51.01
|
500
|
630
|
100
|
1.230
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL CAP. 51.01:
|
51.01
|
500
|
36.900
|
100
|
37.500
|
|
|
|
|
|
|
1. Inspectoratul General al Poliţiei
Române
|
61.01
|
3.200
|
9.050
|
136
|
12.386
|
2. Inspectoratul General al Jandarmeriei Române
|
61.01
|
90
|
2.000
|
|
2.090
|
3. Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind
Evidenţa Persoanelor
|
61.01
|
475
|
30
|
3.500
|
4.005
|
4. Oficiul Român pentru Imigrări
|
61.01
|
|
68
|
132
|
200
|
5. Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră
|
61.01
|
50
|
150
|
0
|
200
|
6. Baza Centrală pentru Asigurarea Tehnică a Misiunilor
|
61.01
|
|
700
|
|
700
|
7. Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă
|
61.01
|
40
|
1.330
|
|
1.370
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL CAP. 61.01:
|
61.01
|
3.855
|
13.328
|
3.768
|
20.951
|
|
|
|
|
2. Secretariatul General al Guvernului
|
51.01
|
7
|
2.775
|
865
|
3.647
|
- Institutul Naţional de Statistică
|
51.01
|
7
|
2.775
|
865
|
3.647
|
|
3. Autoritatea Electorală Permanentă
|
51.01
|
17
|
338
|
110
|
465
|
4. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale
|
61.01
|
|
3.437
|
|
3.437
|
TOTAL GENERAL:
|
|
4.379
|
56.778
|
4.843
|
66.000
|