Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 2288 din  9 decembrie 2004

pentru aprobarea repartizarii principalelor functii de sprijin pe care le asigura ministerele, celelalte organe centrale si organizatiile neguvernamentale privind prevenirea si gestionarea situatiilor de urgenta

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 9 din  4 ianuarie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 20 lit. i) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba repartizarea principalelor functii de sprijin pe care le asigura ministerele, celelalte organe centrale si organizatiile neguvernamentale privind prevenirea si gestionarea situatiilor de urgenta, prevazute in anexa nr. 1.
    Art. 2
    Principalele tipuri de risc generatoare de situatii de urgenta in Romania, grupate in functie de natura lor, sunt prevazute in anexa nr. 2.
    Art. 3
    Managementul tipurilor de risc generatoare de situatii de urgenta se repartizeaza pe ministere si alte institutii publice centrale de specialitate, in conformitate cu prevederile anexei nr. 3.
    Art. 4
    Ministerul Administratiei si Internelor coordoneaza gestionarea situatiilor de urgenta la nivel central, prin Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, iar la nivel teritorial, prin inspectoratele pentru situatii de urgenta judetene si al municipiului Bucuresti, constituite conform legii.
    Art. 5
    In cazul aparitiei si a altor tipuri de riscuri sau amenintari ce pot genera situatii de urgenta pe teritoriul Romaniei si/sau cu efecte transfrontaliere, neprevazute la art. 2, Comitetul National pentru Situatii de Urgenta va lua masuri pentru repartizarea si coordonarea activitatilor de gestionare a acestora cu sprijinul ministerelor si al celorlalte organe centrale abilitate de lege.
    Art. 6
    Anexele nr. 1 - 3*) fac parte integranta din prezenta hotarare.
-----------
    *) Anexele nr. 1 - 3 sunt reproduse in facsimil.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         p. Ministrul de stat,
                         ministrul administratiei si internelor,
                         Toma Zaharia,
                         secretar de stat

                         Ministrul delegat pentru
                         administratia publica,
                         Gheorghe Emacu

                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Gheorghe Gherghina,
                         secretar de stat

    ANEXA 1

                               REPARTIZAREA
principalelor functii de sprijin pe care le asigura ministerele, celelalte organe centrale si organizatiile neguvernamentale privind prevenirea si gestionarea situatiilor de urgenta

    I. TABEL SINOPTIC CU REPARTIZAREA PRINCIPALELOR FUNCTII DE SPRIJIN

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Monitorizarea pericolelor si riscurilor specifice, precum si a efectelor negative ale acestora
    B - Informarea, instiintarea si avertizarea
    C - Planificarea si pregatirea resurselor si serviciilor
    D - Comunicatii si informatica
    E - Cautarea, descarcerarea, salvarea persoanelor
    F - Evacuarea persoanelor, populatiei sau bunurilor periclitate
    G - Acordarea asistentei medicale de urgenta
    H - Prevenirea imbolnavirilor in masa
    I - Localizarea si stingerea incendiilor
    J - Neutralizarea efectelor materialelor periculoase
    K - Asigurarea transportului fortelor si mijloacelor de interventie, persoanelor evacuate si altor resurse
    L - Efectuarea lucrarilor publice si ingineresti la constructiile, instalatiile si amenajarile afectate
    M - Asigurarea apei si hranei pentru persoanele si animalele afectate sau evacuate
    N - Asigurarea cazarii si adapostirii persoanelor afectate sau evacuate
    O - Asigurarea energiei pentru iluminat, incalzire si alte utilitati
    P - Efectuarea depoluarii si decontaminarii
    R - Mentinerea si restabilirea ordinii publice
    S - Logistica interventiei
    T - Reabilitarea zonei afectate
    U - Acordarea de ajutoare de prima necesitate, despagubiri si asistenta sociala si religioasa
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |\  FUNCTII DE SPRIJIN |A|B|C|D|E|F|G|H|I| J| K| L| M| N| O| P| R| S| T| U|
|crt.|  \                   | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |    \                 | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |      \               | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |        \             | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |MINISTERE,\           | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |ORGANE      \         | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |CENTRALE SI   \       | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |ORGANIZATII     \     |_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|    |NEGUVERNAMENTALE  \   |1|2|3|4|5|6|7|8|9|10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20|
|____|_____________________\|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|  1.|Ministerul            |*|*|*| |*|*|*|*|*| *| *| *| *| *|  | *| *| *| *| *|
|    |Administratiei si     | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |Internelor            | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|____|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|  2.|Ministerul Economiei  |*| | | | | | | |*| *| *| *|  |  | *| *|  | *| *|  |
|    |si Comertului         | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|____|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|  3.|Ministerul            |*| | | | | |*| |*| *| *| *|  |  |  | *|  | *| *|  |
|    |Transporturilor,      | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |Constructiilor si     | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |Turismului            | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|____|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|  4.|Ministerul Sanatatii  |*| | | | | |*|*| |  |  |  |  |  |  | *|  | *| *|  |
|____|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|  5.|Ministerul            |*|*| |*| | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  | *| *|  |
|    |Comunicatiilor si     | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |Tehnologiei           | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |Informatiei           | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|____|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|  6.|Ministerul            |*| | | | |*| | |*|  | *|  | *|  |  | *|  | *| *|  |
|    |Agriculturii,         | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |Padurilor si          | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |Dezvoltarii Rurale    | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|____|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|  7.|Ministerul Mediului   |*|*| | | | | |*| | *| *| *|  |  |  | *|  | *| *|  |
|    |si Gospodaririi       | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |Apelor                | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|____|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|  8.|Ministerul Culturii   | | | | | | |*| | |  |  |  |  |  |  |  |  | *| *| *|
|    |si Cultelor           | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|____|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|  9.|Ministerul Educatiei  |*| | | | | | | | |  |  |  |  | *|  |  |  |  |  |  |
|    |si Cercetarii         | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|____|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
| 10.|Ministerul Apararii   |*| | | |*|*|*| |*| *| *|  |  | *|  | *| *| *| *|  |
|    |Nationale             | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|____|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
| 11.|Ministerul Justitiei  | | | | | | |*| | |  |  |  |  |  |  |  | *| *|  |  |
|____|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
| 12.|Ministerul Finantelor | | | | | |*| | | |  |  |  |  |  |  |  |  | *| *|  |
|    |Publice               | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|____|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
| 13.|Ministerul Muncii,    | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  | *|  | *|
|    |Solidaritatii Sociale | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |si Familiei           | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|____|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
| 14.|Ministerul Afacerilor |*|*| | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  | *|  |  |
|    |Externe               | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|____|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
| 15.|Agentia Nationala     | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  | *|  |  |
|    |pentru                | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |Intreprinderile       | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |Mici si Mijlocii si   | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |Cooperatie            | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|____|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
| 16.|Administratia         | | | | | | |*| | |  |  |  | *|  |  |  |  |  |  | *|
|    |Nationala a           | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |Rezervelor de Stat    | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|____|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
| 17.|Autoritatea Nationala |*|*| | | | |*|*| |  |  |  |  |  |  | *|  |  |  |  |
|    |Sanitara Veterinara   | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |si pentru Siguranta   | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |Alimentelor           | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|____|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
| 18.|Comisia Nationala     |*|*| | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |pentru Controlul      | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |Activitatilor         | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |Nucleare              | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|____|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
| 19.|Oficiul Central de    | | |*| | | |*| | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |Stat pentru Probleme  | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |Speciale              | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|____|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
| 20.|Serviciul de          |*|*| |*| | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  | *| *|  |
|    |Telecomunicatii       | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |Speciale              | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|____|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
| 21.|Serviciul Roman de    |*|*| | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  | *|  |  |
|    |Informatii            | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|____|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
| 22.|Serviciul de          |*|*| | | |*| | | |  |  |  |  |  |  |  |  | *|  |  |
|    |Protectie si Paza     | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|____|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
| 23.|Serviciul de          |*|*| | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  | *|  |  |
|    |Informatii Externe    | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|____|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
| 24.|Societatea Nationala  | | | | | |*|*|*| |  |  |  | *| *|  |  |  | *| *| *|
|    |de Cruce Rosie din    | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |Romania               | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|____|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
| 25.|Inspectoratul de Stat |*|*| | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |in Constructii        | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|____|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
| 26.|Societatea Romana de  | |*| | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  | *|  |  |
|    |Radiodifuziune,       | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |Societatea Romana de  | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |Televiziune,          | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |societati private de  | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |radioteleviziune      | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|____|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
| 27.|Operatorii de         | | | |*| | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  | *| *|  |
|    |telefonie fixa si     | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |mobila                | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|____|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
| 28.|Banca Nationala a     | | | | | |*| | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|    |Romaniei              | | | | | | | | | |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |
|____|______________________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

    NOTA:
    Asociatiile, fundatiile si alte organizatii neguvernamentale de interes public si mass-media participa la indeplinirea unor functii de sprijin potrivit documentelor de constituire si specificului activitatii acestora.

    ANEXA 1
    (continuare)

    II. LISTA ACTIVITATILOR SPECIFICE CARE SE INDEPLINESC IN CADRUL FUNCTIILOR DE SPRIJIN

    1. Monitorizarea pericolelor si riscurilor specifice, precum si a efectelor negative ale acestora

    A. Centralizarea datelor si informatiilor privind monitorizarea pericolelor si riscurilor specifice, precum si a efectelor negative ale acestora: Ministerul Administratiei si Internelor/Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta.

    B. Monitorizarea pericolelor:
    a) monitorizarea calitatii aerului: Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor;
    b) monitorizarea factorilor de mediu: Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor;
    c) monitorizarea pericolelor seismice: Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pamantului - INCDFP - Bucuresti si Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Constructii si Economia Constructiilor - INCERC - Bucuresti;
    d) monitorizarea fenomenelor hidrologice pe cursurile de apa si a calitatii apelor acestora: Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor, Administratia Nationala "Apele Romane";
    e) monitorizarea principalelor lucrari hidrotehnice: administratorul lucrarii hidrotehnice, Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor si Ministerul Economiei si Comertului;
    f) monitorizarea fenomenelor meteorologice periculoase: Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor, Administratia Nationala de Meteorologie;
    g) monitorizarea starii de sanatate a populatiei: Ministerul Sanatatii;
    h) monitorizarea transporturilor de substante chimice periculoase: Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului;
    i) monitorizarea activitatilor din domeniul nuclear, precum si a transporturilor de combustibil nuclear si materiale radioactive: Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare;
    j) monitorizarea sigurantei in constructii: Inspectoratul de Stat in Constructii;
    k) monitorizarea obiectivelor economice sursa de risc chimic: Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor, Ministerul Administratiei si Internelor, Ministerul Economiei si Comertului si Agentia Nationala pentru Substante si Preparate Chimice Periculoase;
    l) monitorizarea obiectivelor economice sursa de risc la incendii si explozii: Ministerul Administratiei si Internelor si Ministerul Economiei si Comertului;
    m) monitorizarea obiectivelor sursa de risc nuclear si radiologic: Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare si Agentia Nucleara;
    n) monitorizarea transporturilor de materiale explozive militare: Ministerul Apararii Nationale;
    o) monitorizarea obiectivelor militare, sursa de risc la explozii: Ministerul Apararii Nationale;
    p) monitorizarea pericolelor si riscurilor specifice, semnalate in plan extern si asigurarea colaborarii cu organismele autorizate in domeniu, la nivel international: Ministerul Afacerilor Externe, prin Unitatea de Criza care indeplineste functiile centrului operativ.
    q) monitorizarea pericolelor pentru retelele de comunicatii si informatice: Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, Serviciul de Telecomunicatii Speciale si Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii;
    r) monitorizarea pericolelor nucleare in instalatiile speciale de cercetare-dezvoltare: Ministerul Educatiei si Cercetarii;
    s) monitorizarea infrastructurilor critice stabilite de autoritatile administratiei publice centrale: comitetele ministeriale pentru situatii de urgenta;
    t) monitorizarea sigurantei alimentelor - Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor.

    C. Evaluarea riscurilor specifice:
    a) imbolnaviri in masa: Ministerul Sanatatii/Directia Generala de Sanatate Publica si Inspectia Sanitara de Stat, Centrul National de Supraveghere si Control al Bolilor Transmisibile si Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor;
    b) epizootii/zoonoze: Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale si Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor, in colaborare cu Ministerul Sanatatii;
    c) caderi de obiecte cosmice: Ministerul Educatiei si Cercetarii/Agentia Spatiala Romana, Ministerul Administratiei si Internelor, Ministerul Apararii Nationale;
    d) prabusiri de teren cauzate de explozii miniere: Ministerul Economiei si Comertului si administratorii exploatarilor geologice;
    e) prabusiri de teren in zone urbane: Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Locuintei, Ministerul Administratiei si Internelor/administratia publica locala;
    f) alunecari de teren: Ministerul Administratiei si Internelor/Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara si Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului;
    g) amenintari biologice: Ministerul Sanatatii si Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor;
    h) amenintari ecologice: Ministerul Apararii Nationale si Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor;
    i) amenintari la adresa infrastructurilor critice: Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, Ministerul Economiei si Comertului, Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor, Ministerul Sanatatii, Serviciul de Telecomunicatii Speciale si Serviciul de Protectie si Paza.

    D. Evaluarea efectelor negative:
    a) ale situatiilor de urgenta care s-au produs: Ministerul Administratiei si Internelor/autoritatea administratiei publice locale;
    b) ale starilor potential generatoare de situatii de urgenta: conform responsabilitatilor de monitorizare si evaluare a pericolelor si riscurilor specifice.

    2. Informarea, instiintarea si avertizarea

    A. Informarea si educarea preventiva a populatiei:
    a) Ministerul Administratiei si Internelor/autoritatile administratiei publice locale;
    b) Ministerul Educatiei si Cercetarii prin institutiile de invatamant;
    c) Ministerul Sanatatii;
    d) Mass-media.

    B. Instiintarea autoritatilor administratiei publice:
    a) asupra starilor potential generatoare de situatii de urgenta: autoritatile administratiei publice centrale de specialitate cu responsabilitati de monitorizare a pericolelor si riscurilor specifice;
    b) asupra producerii situatiilor de urgenta: administratorii obiectivelor sursa de risc sau, dupa caz, administratorii proprietatilor afectate.

    C. Avertizarea populatiei:
    a) prin sisteme si mijloace tehnice de avertizare si alarmare publica: Ministerul Administratiei si Internelor/Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta;
    b) prin mass-media: Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, Societatea Romana de Radiodifuziune, Societatea Romana de Televiziune, societati private de radioteleviziune, societati de presa si internet.

    3. Planificarea si pregatirea resurselor si serviciilor

    a) pentru interventie operativa: Ministerul Administratiei si Internelor/Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta;
    b) pentru punerea la dispozitie, conform legii, a unor resurse materiale si umane: Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale;
    c) asigurarea finantarii masurilor de protectie a infrastructurilor critice: Ministerul Finantelor Publice, ministerele de resort si patronatele.

    4. Comunicatii si informatica

    a) asigurarea functionarii retelei de comunicatii - informatica pentru managementul situatiilor de urgenta: Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei;
    b) asigurarea legaturilor de telecomunicatii speciale: Serviciul de Telecomunicatii Speciale;
    c) refacerea operativa a sistemului public de comunicatii: operatorii de telefonie fixa si mobila.

    5. Cautarea, descarcerarea si salvarea persoanelor

    a) cautarea-salvarea prin structuri operative specializate: Ministerul Administratiei si Internelor/Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta;
    b) stabilizare si triaj medical: Ministerul Sanatatii/Directia Generala de Sanatate Publica;
    c) transport sanitar si evacuare cu mijloace de interventie specifice: Ministerul Sanatatii/Directia Generala de Sanatate Publica.
    d) cautarea si salvarea persoanelor: Serviciile SALVAMONT, serviciile SALVAMAR si alte servicii de profil;
    e) salvarea persoanelor pe mare: Agentia Romana de Salvare Vieti Omenesti pe Mare.

    6. Evacuarea persoanelor, populatiei sau bunurilor periclitate

    a) asigurarea protectiei persoanelor cu functii de conducere din institutiile fundamentale ale statului in locurile in care acestea vor fi evacuate si a pazei noilor sedii de lucru, precum si a resedintelor puse la dispozitie: Serviciul de Protectie si Paza si Ministerul Administratiei si Internelor;
    b) asigurarea locala a masurilor pentru evacuare: Ministerul Administratiei si Internelor/autoritatea administratiei publice locale;
    c) evidenta populatiei evacuate: Ministerul Administratiei si Internelor/Inspectoratul General al Politiei Romane/Inspectoratul National pentru Evidenta Populatiei;
    d) asigurarea primirii si cazarii persoanelor evacuate: Ministerul Administratiei si Internelor/fiecare unitate administrativ-teritoriala locala;
    e) instalarea taberelor de evacuati: Ministerul Administratiei si Internelor/Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta;
    f) receptia si depozitarea bunurilor evacuate: fiecare unitate pentru bunurile proprii;
    g) evacuarea animalelor: Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale si autoritatile administratiei publice locale;
    h) evacuarea valorilor culturale importante si a bunurilor de patrimoniu: Ministerul Culturii si Cultelor si autoritatile administratiei publice locale;
    i) evacuarea valorilor de tezaur: Ministerul Finantelor Publice, Banca Nationala a Romaniei;
    j) evacuarea penitenciarelor, spitalelor, azilurilor de batrani: ministerele care au in subordine astfel de obiective;
    k) securitatea si paza zonelor evacuate: Ministerul Administratiei si Internelor/Comandamentul National al Jandarmeriei Romane;
    l) controlul circulatiei: Ministerul Administratiei si Internelor/Inspectoratul General al Politiei Romane/Inspectoratul General al Politiei de Frontiera;
    m) evacuarea fondului arhivistic national: Ministerul Administratiei si Internelor/Arhivele Nationale;

    7. Acordarea asistentei medicale de urgenta

    a) suplimentarea capacitatii de spitalizare: fiecare unitate spitaliceasca;
    b) instalarea spitalelor de campanie: Ministerul Apararii Nationale;
    c) asigurarea asistentei medicale pentru structurile de interventie operativa: Ministerul Administratiei si Internelor/Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta;
    d) acordarea asistentei medicale de urgenta: Ministerul Sanatatii si unitatile sanitare din retelele sanitare proprii ale altor ministere si organe centrale;
    e) acordarea primului ajutor premedical: Societatea Nationala de Cruce Rosie din Romania;
    f) asigurarea de medicamente si instrumentar medical: Ministerul Sanatatii, Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale si Administratia Nationala a Rezervelor de Stat.

    8. Prevenirea imbolnavirilor in masa

    a) stabilirea dimensiunilor si caracteristicilor zonelor de carantina: Ministerul Sanatatii/Directia Generala de Sanatate Publica si Inspectia Sanitara de Stat si Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor/Directia Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor;
    b) securitatea si paza perimetrului zonelor de carantina: Ministerul Administratiei si Internelor/Comandamentul National al Jandarmeriei;
    c) masuri profilactice: Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor, Ministerul Sanatatii/Directia Generala de Sanatate Publica si Inspectia Sanitara de Stat, Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor si Societatea Nationala de Cruce Rosie din Romania.

    9. Localizarea si stingerea incendiilor

    a) localizarea, limitarea propagarii, stingerea si lichidarea consecintelor incendiilor, inclusiv a incendiilor in masa: Ministerul Administratiei si Internelor prin Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, cu fortele si mijloacele inspectoratelor pentru situatii de urgenta si alte forte si servicii specializate existente;
    b) localizarea si stingerea incendiilor la obiectivele din subordine/coordonare: Ministerul Economiei si Comertului, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului si Ministerul Apararii Nationale;
    c) localizarea si stingerea incendiilor la fondul forestier: Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale si autoritatile administratiei publice locale.

    10. Neutralizarea efectelor materialelor periculoase

    a) stabilirea perimetrelor de securitate: Ministerul Administratiei si Internelor/Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta;
    b) evacuarea locala a populatiei existente in interiorul perimetrului de securitate: Ministerul Administratiei si Internelor;
    c) interventia operativa cu mijloace si materiale de neutralizare a efectelor materialelor periculoase: autoritatea administratiei publice centrale de specialitate care are in coordonare/subordonare sau sub autoritate, dupa caz, astfel de agenti.

    11. Asigurarea transportului fortelor si mijloacelor de interventie, persoanelor evacuate si altor resurse

    a) elaborarea conceptiei privind variantele de transport ale demnitarilor care beneficiaza de protectie si constituirea parcului de mijloace necesare realizarii acesteia: Serviciul de Protectie si Paza, Ministerul Administratiei si Internelor, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Ministerul Apararii Nationale si Serviciul Roman de Informatii;
    b) asigurarea transportului urban necesar pentru realizarea evacuarii: Ministerul Administratiei si Internelor/administratia publica locala;
    c) stabilirea si pregatirea punctelor de imbarcare a evacuatilor din zonele afectate, in termen de 2 ore de la declararea starii de urgenta: ministerele de resort sau autoritatile locale, dupa caz;
    d) realizarea graficului de transport si asigurarea mijloacelor necesare pentru efectuarea evacuarii, in termen de 6 ore de la declararea starii de urgenta: Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului;
    e) asigurarea transportului pentru persoanele si bunurile evacuate: Ministerul Economiei si Comertului si Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale;
    f) supravegherea, fluidizarea si controlul circulatiei auto: Ministerul Administratiei si Internelor/Inspectoratul General al Politiei Romane;
    g) controlul si evidenta auto-evacuarii: Ministerul Administratiei si Internelor/Inspectoratul General al Politiei Romane si Inspectoratul National pentru Evidenta Populatiei;
    h) transportul resurselor necesare pentru interventie si asistenta de prima necesitate in situatii de urgenta: Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Ministerul Apararii Nationale si Ministerul Administratiei si Internelor.
    i) transportul fortelor si mijloacelor pentru interventie operativa la lucrarile de gospodarire a apelor: Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor - Administratia Nationala "Apele Romane".

    12. Efectuarea lucrarilor publice si ingineresti de reabilitare la constructiile, instalatiile si amenajarile afectate

    a) evaluarea rapida a stabilitatii structurilor si stabilirea masurilor de interventie in prima urgenta la constructiile vulnerabile si care prezinta pericol public: Inspectoratul de Stat in Constructii, Corpul expertilor tehnici si asociatiile profesionale in constructii;
    b) nominalizarea responsabilitatilor in realizarea masurilor de interventie de prima urgenta: Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Ministerul Administratiei si Internelor/administratia publica locala;
    c) efectuarea lucrarilor publice si ingineresti la constructiile, instalatiile si amenajarile afectate: ministerele si institutiile publice - la obiectivele din subordine/coordonare.

    13. Asigurarea apei si hranei pentru persoanele si animalele afectate sau evacuate

    a) asigurarea apei si hranei pentru persoane:
    - in primele 72 ore de la evacuare sau la instituirea starii de alerta, dupa caz: Ministerul Administratiei si Internelor/administratia publica locala;
    - ulterior primelor 72 ore, pana la incetarea evacuarii sau a situatiei de urgenta: Administratia Nationala a Rezervelor de Stat;
    b) asigurarea apei si hranei pentru animale: Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale;
    c) verificarea si asigurarea apei potabile, prepararea si distribuirea hranei pentru persoanele afectate sau evacuate: Ministerul Sanatatii/Directiile de Sanatate Publica Judetene si a municipiului Bucuresti, Societatea Nationala de Cruce Rosie din Romania.

    14. Asigurarea cazarii si adapostirii persoanelor afectate sau evacuate

    a) asigurarea masurilor necesare pentru realizarea protectiei populatiei in adaposturi colective: Ministerul Administratiei si Internelor/autoritatea administratiei publice locale;
    b) asigurarea cazarii persoanelor evacuate: Ministerul Administratiei si Internelor/administratia publica locala, Ministerul Educatiei si Cercetarii, Ministerul Apararii Nationale, Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie, Societatea Nationala de Cruce Rosie din Romania.

    15. Asigurarea energiei pentru iluminat, incalzire si alte utilitati

    a) asigurarea autonomiei energetice pentru fiecare facilitate critica de raspuns la urgenta, pentru minim 72 ore: conducatorul/administratorul fiecarei facilitati;
    b) asigurarea energiei electrice: Ministerul Economiei si Comertului;
    c) refacerea operativa a avariilor produse in retelele de transport si distributie a energiei electrice: Ministerul Economiei si Comertului;
    d) refacerea operativa a avariilor produse in retelele de transport si distributie a gazelor naturale: Ministerul Economiei si Comertului.

    16. Efectuarea depoluarii si decontaminarii

    a) supravegherea gradului de contaminare in perimetrul raioanelor de interventie: Ministerul Administratiei si Internelor, Serviciul de Protectie si Paza, Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor si Agentia Nationala pentru Substante si Preparate Chimice Periculoase;
    b) aplicarea masurilor de limitare a imprastierii substantelor poluante sau contaminatoare pentru asigurarea protectiei populatiei surprinse in perimetrul raioanelor de interventie: Ministerul Administratiei si Internelor;
    c) efectuarea depoluarii si decontaminarii: Ministerul Economiei si Comertului, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului pentru obiectivele din subordine/coordonare si Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor;
    d) stabilirea prioritatilor pentru monitorizarea gradului de contaminare si centralizarea datelor privind contaminarea teritoriului national: Ministerul Administratiei si Internelor/Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor si Ministerul Sanatatii;
    e) stabilirea prioritatilor pentru efectuarea decontaminarii si depoluarii: Ministerul Administratiei si Internelor/Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta;
    f) asigurarea operativa a fortelor si mijloacelor de sprijin precum si a materialelor necesare pentru realizarea decontaminarii populatiei, cailor rutiere si cladirilor: Ministerul Administratiei si Internelor si la solicitarea organelor locale, personalul din unitatile specializate ale Ministerului Apararii Nationale, cu materialele necesare, puse la dispozitie de Ministerul Administratiei si Internelor;
    g) supravegherea gradului de contaminare, evaluarea efectelor asupra sanatatii si monitorizarea starii de sanatate a populatiei: Ministerul Sanatatii;
    h) efectuarea decontaminarii populatiei: Ministerul Administratiei si Internelor si la solicitarea organelor locale, personalul din unitatile specializate ale Ministerului Apararii Nationale, cu materialele necesare, puse la dispozitie de Ministerul Administratiei si Internelor;
    i) supravegherea gradului de contaminare in mediul urban si rural, evaluarea efectelor si realizarea decontaminarii: Ministerul Administratiei si Internelor/administratia publica locala;
    j) supravegherea gradului de contaminare a culturilor, fondului forestier si pasunilor si evaluarea efectelor directe si indirecte asupra oamenilor si animalelor: Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale si Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor;
    k) decontaminarea terenurilor si rezervatiilor: Ministerul Administratiei si Internelor, Ministerul Apararii Nationale, Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor;
    l) supravegherea gradului de contaminare a pasunilor, evaluarea efectelor directe si indirecte asupra animalelor si oamenilor, realizarea decontaminarii: Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor;
    m) realizarea decontaminarii animalelor si produselor vegetale si animale: Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, Agentia Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor in colaborare cu autoritatile administratiei publice locale;
    n) supravegherea gradului de contaminare, evaluarea efectelor asupra mediului si depoluarea cursurilor de apa: Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor si agentii poluatori;
    o) supravegherea gradului de contaminare, evaluarea efectelor si depoluarea marina si costiera, in caz de poluare cu hidrocarburi si alte substante daunatoare: Ministerul Administratiei si Internelor si Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului si Ministerul Economiei si Comertului.

    17. Mentinerea si restabilirea ordinii publice

    a) mentinerea si restabilirea ordinii publice: Ministerul Administratiei si Internelor/Inspectoratul General al Politiei Romane/Comandamentul National al Jandarmeriei Romane, Inspectoratul General al Politiei de Frontiera; Ministerul Justitiei/Administratia Nationala a Penitenciarelor;
    b) mentinerea ordinii publice: consiliile locale prin Politia comunitara;
    c) sprijin logistic pentru restabilirea ordinii publice: Ministerul Apararii Nationale;
    d) stabilirea, potrivit competentelor, a legalitatii interventiei: Ministerul Public.

    18. Logistica interventiilor

    - asigurarea bazei materiale pentru realizarea functiilor de sprijin: fiecare organ al administratiei publice centrale de specialitate pe domeniul lui de activitate, precum si pentru obiectivele din coordonare/subordine sau de sub autoritatea acestuia.

    19. Reabilitarea zonei afectate

    - restabilirea starii provizorii de normalitate: Ministerul Administratiei si Internelor si celelalte ministere (institutii) pentru obiectivele din coordonare/subordonare sau de sub autoritate, pe domeniile de competenta.

    20. Acordarea de ajutoare de prima necesitate, despagubiri si asistenta sociala si religioasa

    a) acordarea de ajutoare umanitare de prima necesitate pentru populatia afectata: se stabilesc de Ministerul Administratiei si Internelor/Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta si Administratia Nationala a Rezervelor de Stat;
    b) asigurarea asistentei umanitare de urgenta pentru un numar de pana la 10.000 victime, prin resursele si infrastructura proprie, si peste 10.000 victime prin Miscarea Internationala de Cruce Rosie si Semiluna Rosie: Societatea Nationala de Cruce Rosie din Romania;
    c) acordarea de ajutoare si despagubiri financiare pentru populatie, agenti economici, institutii si unitati administrativ-teritoriale afectate: Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, Ministerul Administratiei si Internelor/autoritatile administratiei publice locale si Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale;
    d) stabilirea si aplicarea masurilor de asistenta sociala: Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei;
    e) acordarea asistentei religioase si sociale: Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, organizatiile religioase legal constituite cu sprijinul Ministerul Culturii si Cultelor.
    f) acordarea asistentei psihologice: Ministerul Sanatatii si Societatea Nationala de Cruce Rosie din Romania, cu sprijinul Colegiului psihologilor sau altor organizatii profesionale ale acestora.

    ANEXA 2

    PRINCIPALELE TIPURI DE RISC GENERATOARE DE SITUATII DE URGENTA IN ROMANIA, GRUPATE IN FUNCTIE DE NATURA LOR

    A. RISCURI NATURALE
 ______________________________________________________________________________
|  Fenomene meteorologice periculoase   |Incendii |Avalanse|Fenomene           |
|                                       |de padure|        |distructive de     |
|                                       |         |        |origine geologica  |
|_______________________________________|         |        |___________________|
|Furtuni|Inundatii|Tornade|Seceta|Inghet|         |        |Alunecari|Cutremure|
|       |         |       |      |      |         |        |de teren |de pamant|
|_______|_________|_______|______|______|_________|________|_________|_________|
|   1   |    2    |   3   |   4  |   5  |    6    |    7   |    8    |    9    |
|_______|_________|_______|______|______|_________|________|_________|_________|

    B. RISCURI TEHNOLOGICE

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Industrie
    B - Transport si depozitare produse periculoase
    C - Transporturi
    D - Nucleare
 ______________________________________________________________________________
| Accidente, avarii,   |Poluare|Prabusiri de|Esecul      |Caderi de|Munitie    |
| explozii si incendii |ape    |constructii,|utilitatilor|obiecte  |neexplodata|
|                      |       |instalatii  |publice     |din      |           |
|                      |       |sau         |            |atmosfera|           |
|                      |       |amenajari   |            |sau din  |           |
|                      |       |            |            |cosmos   |           |
|______________________|       |            |            |         |           |
|  A  |  B  |  C  |  D |       |            |            |         |           |
|_____|_____|_____|____|_______|____________|____________|_________|___________|
|  1  |  2  |  3  |  4 |   5   |      6     |      7     |    8    |      9    |
|_____|_____|_____|____|_______|____________|____________|_________|___________|

    C. RISCURI BIOLOGICE
 ______________________________
|     Imbolnaviri in masa      |
|______________________________|
| Epidemii | Epizootii/zoonoze |
|__________|___________________|
|     1    |         2         |
|__________|___________________|

    Precizari:
    A-1: vant puternic si/sau precipitatii masive si/sau caderi de grindina
    A-5: poduri si baraje de gheata pe apa, caderi masive de zapada, chiciura, polei
    A-6: incendii la: fondul forestier, vegetatie uscata sau culturi de cereale paioase
    B-1: inclusiv prabusiri de teren cauzate de exploatari miniere sau alte activitati tehnologice
    B-3: transporturi terestre, aeriene si navale, inclusiv metroul, tunele si transport pe cablu
    B-7: utilitati publice vitale si de amploare: retele importante de radio, televiziune, telefonie, comunicatii, de energie electrica, de gaze, de energie termica, centralizata, de alimentare cu apa, de canalizare si epurare a apelor uzate si pluviale
    B-9: munitie neexplodata sau nedezactivata ramasa din timpul conflictelor militare

    ANEXA 3

                               REPARTIZAREA
managementului tipurilor de risc generatoare de situatii de urgenta

 ______________________________________________________________________________
|Nr. | MINISTERE SI INSTITUTII    |               TIPURI DE RISC               |
|crt.| PUBLICE CENTRALE DE        |                                            |
|    | SPECIALITATE               |                                            |
|____|____________________________|____________________________________________|
|  1 | Ministerul Administratiei  | - incendii                                 |
|    | si Internelor              | - accidente nucleare si/sau urgente        |
|    |                            |   radiologice                              |
|    |                            | - accidente chimice cu implicatii in afara |
|    |                            |   amplasamentului                          |
|    |                            | - avarierea grava a sistemelor de          |
|    |                            |   gospodarie comunala                      |
|    |                            | - explozii necontrolate ale munitiei ramase|
|    |                            |   din timpul conflictelor militare         |
|    |                            | - evenimente publice de amploare care pot  |
|    |                            |   genera situatii de urgenta               |
|    |                            | - poluari marine in zona costiera          |
|    |                            | - caderi de obiecte din atmosfera si din   |
|    |                            |   cosmos                                   |
|____|____________________________|____________________________________________|
|  2 | Ministerul Transporturilor,| - accidente majore pe caile de transport   |
|    | Constructiilor si          | - cutremure puternice                      |
|    | Turismului                 | - alunecari de teren                       |
|    |                            | - caderi masive de zapada, polei si blocaje|
|    |                            |   de gheturi pe Dunare                     |
|____|____________________________|____________________________________________|
|  3 | Ministerul Economiei si    | - accidente, avarii, explozii si incendii  |
|    | Comertului                 |   in industrie                             |
|    |                            | - accidente chimice cu implicatii pe       |
|    |                            |   amplasament                              |
|    |                            | - avarii grave la magistralele de transport|
|    |                            |   gaze, produse petroliere, energie        |
|    |                            |   electrica                                |
|    |                            | - accidente de constructii hidrotehnice*   |
|    |                            | - alunecari si prabusiri de teren la       |
|    |                            |   exploatari miniere, inclusiv la cele cu  |
|    |                            |   implicatii asupra infrastructurii        |
|    |                            |   retelelor de transport a energiei si     |
|    |                            |   gazelor naturale                         |
|____|____________________________|____________________________________________|
|  4 | Ministerul Agriculturii,   | - incendii la fondul forestier             |
|    | Padurilor si Dezvoltarii   | - seceta                                   |
|    | Rurale                     | - caderi de grindina                       |
|    |                            | - invazii de daunatori                     |
|    |                            | - contaminari de culturi vegetale          |
|____|____________________________|____________________________________________|
|  5 | Ministerul Mediului si     | - fenomene meteorologice periculoase       |
|    | Gospodaririi Apelor        | - poluari ale cursurilor de apa interioare |
|    |                            | - poluari marine in zona costiera          |
|    |                            | - accidente de constructii hidrotehnice*   |
|____|____________________________|____________________________________________|
|  6 | Ministerul Sanatatii       | - epidemii                                 |
|____|____________________________|____________________________________________|
|  7 | Ministerul Comunicatiilor  | - avarii grave la sistemele de comunicatii |
|    | si Tehnologiei Informatiei |   si informatica                           |
|____|____________________________|____________________________________________|
|  8 | Autoritatea Nationala      | - epizootii                                |
|    | Sanitara Veterinara si     | - contaminari de produse vegetale si       |
|    | pentru Siguranta           |   animale                                  |
|    | Alimentelor                |                                            |
|____|____________________________|____________________________________________|
    * Accidente de constructii hidrotehnice in cazul obiectivelor din subordine/coordonate de ministerele respective.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 2288/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 2288 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu