HOTARARE Nr.
218 din 4 martie 2009
privind aprobarea bugetului
si a cheltuielilor necesare pentru pregatirea, organizarea si desfasurarea
alegerilor pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2009
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 155 din 12 martie 2009
In temeiul art. 108 din
Constituţia României, republicată, al art. 231 alin. (1) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea
alegerilor pentru Parlamentul European, cu modificările şi completările
ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă bugetul necesar pentru
pregătirea, organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru membrii din România
în Parlamentul European din anul 2009, în cuantumul prevăzut în anexa care face
parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2) Pentru efectuarea
cheltuielilor necesare în vederea pregătirii, organizării şi desfăşurării în
bune condiţii a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European
din anul 2009, se suplimentează bugetul Ministerului Administraţiei şi
Internelor, al Autorităţii Electorale Permanente, al Serviciului de
Telecomunicaţii Speciale, al Ministerului Afacerilor Externe, precum şi al
Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul Naţional de Statistică,
din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de
stat pe anul 2009, cu sumele din bugetul prevăzut la alin. (1).
(3) Ministerul Administraţiei şi Internelor
repartizează instituţiilor prefectului sumele necesare pentru activităţile
acestora legate de pregătirea, organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru
membrii din România în Parlamentul European din anul 2009.
Art. 2. - (1) Sumele necesare pentru acoperirea
cheltuielilor pentru dotarea şi funcţionarea Biroului Electoral Central se
suportă din bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(2) Sumele necesare pentru asigurarea serviciilor şi
echipamentelor de comunicaţii suplimentare faţă de cele deja existente la
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în vederea asigurării serviciilor de
comunicaţii necesare Biroului Electoral Central şi birourilor electorale
judeţene, precum şi birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti
se suportă din bugetul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.
(3) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor
privind instruirea şi informarea membrilor birourilor
electorale şi a celorlalţi participanţi la procesul electoral, precum şi pentru
alte activităţi specifice perioadei electorale, îndeplinite de Autoritatea
Electorală Permanentă şi filialele sale, se asigură din bugetul Autorităţii
Electorale Permanente.
(4) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor
generate de activităţile specifice Ministerului Administraţiei şi Internelor
pentru buna organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru membrii din România
în Parlamentul European din anul 2009 se asigură din bugetul Ministerului
Administraţiei şi Internelor.
(5) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor
pentru organizarea şi dotarea secţiilor de votare din străinătate, precum şi
pentru alte materiale necesare procesului electoral la aceste secţii de votare
se suportă din bugetul Ministerului Afacerilor Externe.
(6) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor
pentru dotarea şi funcţionarea biroului electoral pentru secţiile de votare din
străinătate se suportă din bugetul Ministerului Afacerilor Externe.
Art. 3. - (1) Ministerul Administraţiei şi Internelor,
prin Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat, asigură achiziţionarea
hârtiei necesare pentru tipărirea buletinelor de vot la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2009.
(2) Cantitatea de hârtie aflată în ambalaje originale
intacte, rămasă neutilizată, se restituie Administraţiei Naţionale a Rezervelor
de Stat de unde a fost ridicată, în termen de cel mult
10 zile de la publicarea rezultatelor alegerilor, pe
bază de proces-verbal de predare-primire.
(3) Plata hârtiei efectiv consumate, după restituirea
prevăzută la alin. (2), facturată la preţul de înregistrare în contabilitate,
se face de către Ministerul Administraţiei şi Internelor în termen de 30 de
zile de la publicarea rezultatelor alegerilor.
(4) Ministerul Administraţiei şi Internelor asigură
imprimarea buletinelor de vot în vederea garantării securităţii acestor
documente.
Art. 4. - Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor privind editarea şi tipărirea
proceselor-verbale pentru constatarea rezultatelor alegerilor şi pentru dotarea
cu echipamente, tehnică de calcul, consumabile şi servicii necesare pentru
organizarea şi funcţionarea staţiilor de prelucrare, precum şi cele pentru
instruirea personalului implicat în efectuarea operaţiunilor tehnice privind
stabilirea rezultatelor alegerilor, în staţiile de prelucrare organizate la
nivelul Biroului Electoral Central, al birourilor electorale judeţene, ale
sectoarelor municipiului Bucureşti, al biroului electoral pentru secţiile de
votare din străinătate se suportă din bugetul Secretariatului General al
Guvernului, pentru Institutul Naţional de Statistică.
Art. 5. - Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru achiziţionarea pachetului de aplicaţii şi servicii
informatice utilizate pentru centralizarea şi stabilirea rezultatului
alegerilor se suportă din bugetul Autorităţii Electorale Permanente.
Art. 6. - Sumele necesare pentru închirierea de la operatorii publici a circuitelor telefonice şi conexiunilor locale de
comunicaţii de date, în vederea asigurării serviciilor de telefonie specială şi
de comunicaţii de date necesare Biroului Electoral Central, birourilor
electorale judeţene şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti se asigură din
bugetul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, buget ce va cuprinde şi:
a) cheltuielile privind asigurarea serviciilor de
telefonie şi comunicaţii între birourile electorale ale secţiilor de votare şi
birourile electorale judeţene sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti pe
raza cărora îşi desfăşoară activitatea, în zonele în care autorităţile locale
nu pot asigura mijloace de comunicaţii din surse proprii;
b) sumele necesare organizării unui sistem informatic
care să furnizeze în ziua alegerilor date privind prezenţa populaţiei la vot,
pe baza datelor transmise de birourile electorale ale secţiilor de votare
cuprinse într-un eşantion reprezentativ la nivel judeţean şi naţional.
Art. 7. - (1) Instituţiile prefectului asigură
confecţionarea ştampilelor birourilor electorale judeţene, ale sectoarelor
municipiului Bucureşti şi a ştampilelor de control ale secţiilor de votare
organizate în ţară. Confecţionarea ştampilei biroului electoral pentru secţiile
de votare din străinătate, precum şi a ştampilelor de control ale secţiilor de
votare din străinătate se asigură de Instituţia Prefectului Municipiului
Bucureşti.
(2) Instituţiile prefectului asigură achiziţionarea
tuşului, tuşierelorşi a celorlalte materiale necesare votării.
Art. 8. - (1) In cadrul bugetului aprobat, efectuarea
cheltuielilor pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru membrii din
România în Parlamentul European din anul 2009 se va realiza de către ordonatorii de credite, cu informarea
periodică a Comisiei pentru transparenţă.
(2) Comisia prevăzută la alin. (1) se compune din câte
un reprezentant al partidelor politice parlamentare, din 2 reprezentanţi
ai organizaţiilor neguvernamentale şi 2 reprezentanţi ai Clubului Român de Presă.
(3) Componenţa nominală a
comisiei prevăzute la alin. (1) se stabileşte de către preşedintele Comisiei
tehnice centrale, pe baza propunerilor formulate de partidele politice
parlamentare, organizaţiile neguvernamentale şi de Clubul Român de Presă.
(4) Comisia prevăzută la
alin. (1) îşi desemnează preşedintele dintre membrii nominalizaţi potrivit
alin. (3).
Art. 9. - Pentru reducerea cheltuielilor necesare în
vederea desfăşurării procesului electoral, primarii vor utiliza bunurile
materiale recuperate de la alegerile anterioare şi aflate în stare bună. Acolo
unde bunurile materiale necesare dotării materiale corespunzătoare a secţiilor
de votare nu se pot recupera, se vor achiziţiona unele noi de către
instituţiile prefectului, în baza centralizării necesarului şi în limita
fondurilor alocate.
Art. 10. - (1) Pe toată perioada exercitării
atribuţiilor privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru membrii din
România în Parlamentul European din anul 2009, instituţiile la care sunt
angajaţi membrii birourilor electorale, statisticienii, informaticienii şi
personalul tehnic auxiliar le asigură acestora drepturile salariale cuvenite,
potrivit legii.
(2) Pentru membrii Biroului Electoral Central, începând
cu data încheierii procesului-verbal de învestire, se
acordă o indemnizaţie de 66 lei pe zi de activitate, care se suportă din
bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(3) Statisticienii, informaticienii şi personalul
tehnic auxiliar care participă la executarea operaţiunilor generate de
activitatea de la Biroul Electoral Central vor primi o indemnizaţie de 50 lei
pe zi de activitate, care se suportă din bugetul Ministerului Administraţiei şi
Internelor.
(4) Membrii birourilor electorale judeţene, ai
birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi cei ai
biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate beneficiază de o
indemnizaţie de 66 lei pe zi de activitate. Statisticienii, informaticienii şi
personalul tehnic auxiliar care participă la efectuarea operaţiunilor generate
de activitatea acestor birouri electorale primesc o indemnizaţie de 50 lei pe
zi de activitate
(5) Preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de
votare şi locţiitorii acestora beneficiază de o indemnizaţie de 66 lei pe zi de
activitate, dar nu mai mult de 5 zile. Ceilalţi membri ai birourilor electorale
ale secţiilor de votare beneficiază de o indemnizaţie de 66 lei pe zi de
activitate, dar nu mai mult de 3 zile.
(6) Membrilor Biroului
Electoral Central, statisticienilor, informaticienilor şi personalului tehnic
auxiliar al acestuia, care participă la realizarea operaţiunilor legate de
desfăşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din
anul 2009, precum şi personalului Ministerului Administraţiei şi Internelor,
care este în misiune de pază la acest birou, li se asigură în fiecare zi de
activitate 8 lei de persoană pentru băuturi răcoritoare, cafea şi gustări.
Aceste cheltuieli se suportă din bugetul Ministerului Administraţiei şi
Internelor.
(7) Membrilor birourilor electorale judeţene, ai
birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi ai biroului
electoral pentru secţiile de votare din străinătate, precum şi
statisticienilor, informaticienilor şi personalului tehnic auxiliar al
acestora, care participă la realizarea operaţiunilor legate de desfăşurarea
alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2009,
precum şi personalului Ministerului Administraţiei şi Internelor, care este în
misiune de pază la aceste birouri, li se asigură în fiecare zi de activitate 8
lei de persoană pentru băuturi răcoritoare, cafea şi gustări.
(8) Membrilor birourilor electorale ale secţiilor de
votare şi personalului Ministerului Administraţiei şi Internelor, care este în misiune de pază la aceste birouri li se
asigură în ziua votării 8 lei de persoană pentru băuturi răcoritoare, cafea şi
gustări.
(9) Plata indemnizaţiilor prevăzute la alin. (4) şi (5)
se face pe baza listelor de prezenţă avizate de preşedinţii birourilor
electorale.
(10) Veniturile din indemnizaţiile prevăzute la alin.
(2)-(5) se impozitează conform prevederilor legale în vigoare.
(11) Prin zi de activitate se înţelege munca desfăşurată pe parcursul unei zile
calendaristice, indiferent de numărul de ore prestate, dar nu mai puţin de 6
ore pe zi.
(12) Pe lângă drepturile prevăzute la alin. (4) şi (5),
membrii birourilor electorale care domiciliază în alte localităţi beneficiază
de indemnizaţia de delegare, precum şi de decontarea cheltuielilor de transport
şi cazare, potrivit reglementărilor în vigoare care stabilesc aceste drepturi
pentru personalul din instituţiile publice.
(13) Plata indemnizaţiilor prevăzute la alin. (4), (5)
şi (12) şi a cheltuielilor de protocol prevăzute la alin. (7) şi (8) se asigură
din bugetele instituţiilor prefectului, iar pentru biroul electoral pentru
secţiile de votare din străinătate şi pentru secţiile de votare din străinătate
plata indemnizaţiilor şi a cheltuielilor de protocol se asigură din bugetul Ministerului Afacerilor Externe.
Art. 11. - Cheltuielile pentru materialele necesare
tipăririi listelor electorale permanente, a copiilor de pe acestea, a listelor
electorale speciale şi suplimentare, precum şi a celorlalte tipizate se asigură
de instituţiile prefectului, iar cheltuielile pentru selectarea şi prelucrarea
datelor privind cetăţenii cu drept de vot, precum şi cheltuielile pentru
dotarea cu echipamentele şi tehnica de calcul necesare desfăşurării acestor
activităţi se asigură de Ministerul Administraţiei şi Internelor.
Art. 12. - (1) Cheltuielile necesare în vederea
transportului şi distribuirii materialelor, documentelor şi tipizatelor
prevăzute de lege pentru desfăşurarea procesului electoral se asigură de
instituţiile prefectului, iar cele pentru transportul şi distribuirea
materialelor, documentelor şi tipizatelor repartizate secţiilor de votare din
străinătate se asigură din bugetul Ministerului Afacerilor Externe.
(2) Pentru organizarea şi desfăşurarea procesului
electoral, consumul de carburanţi şi cheltuielile cu telefoanele, efectuate de
autorităţile administraţiei publice implicate în organizarea alegerilor, se
suplimentează cu 50% faţă de normativele în vigoare, în perioada martie-iunie
2009.
Art. 13. - (1) Confecţionarea ştampilelor cu menţiunea
„Votat" şi a timbrelor autocolante ce se aplică pe cărţile de identitate
ale cetăţenilor este asigurată de Ministerul Administraţiei şi Internelor.
(2) Ministerul Administraţiei şi Internelor va
repartiza ştampilele cu menţiunea „Votat" , buletinele de vot şi timbrele
autocolante către instituţiile prefectului, respectiv Ministerului Afacerilor
Externe, care, împreună cu primarii, respectiv cu reprezentanţele diplomatice
ale României în străinătate, le vor distribui birourilor electorale ale
secţiilor de votare.
Art. 14. - (1) Sumele puse la dispoziţia Ministerului
Administraţiei şi Internelor, Autorităţii Electorale Permanente, Serviciului de
Telecomunicaţii Speciale, Secretariatului General al Guvernului, pentru
Institutul Naţional de Statistică, şi Ministerului Afacerilor Externe şi rămase
neutilizate se vor restitui în vederea reîntregirii Fondului de rezervă
bugetară la dispoziţia Guvernului, în termen de 60 de zile de la data
publicării rezultatului alegerilor în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Ordonatorii de credite răspund de utilizarea
corespunzătoare a sumelor puse la dispoziţie pentru procesul electoral.
Art. 15. - (1) Sumele alocate Ministerului
Administraţiei şi Internelor, pentru instituţiile prefectului, din Fondul de
rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, pentru desfăşurarea procesului
electoral se vor vira cu această destinaţie în bugetul fiecărei instituţii a
prefectului, iar decontarea cheltuielilor respective va fi efectuată cu
respectarea prevederilor legale.
(2) In termen de cel mult 10 zile de la expirarea
termenului prevăzut la art. 14 alin. (1), autorităţile administraţiei publice
centrale şi instituţiile prefectului, cărora le-au fost alocate fonduri
potrivit anexei, comunică Autorităţii Electorale Permanente situaţia sumelor
alocate şi cheltuielilor efectuate, separat pe cheltuieli de personal,
materiale şi de capital.
Art. 16. - Ministerul Finanţelor Publice va introduce
modificările ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei hotărâri în
structura bugetului de stat pe anul 2009 şi în volumul şi structura bugetului
Ministerului Administraţiei şi Internelor, al Autorităţii Electorale
Permanente, al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, al Secretariatului
General al Guvernului, pentru Institutul Naţional de Statistică, şi al
Ministerului Afacerilor Externe.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi
internelor,
Dan Nica
p. Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente,
Marian Muhuleţ
p. Ministrul afacerilor externe,
Bogdan Lucian Aurescu,
secretar de stat
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
ANEXA
BUGETUL
de cheltuieli aferente alegerilor membrilor din
România în Parlamentul European din anul 2009
- mii lei -
Instituţia
|
Capitol
|
Cheltuieli
|
TOTAL
|
Personal
|
Bunuri şi servicii
|
Active nefinanciare
|
1. Ministerul Administraţiei şi Internelor
|
|
51.046
|
30.015
|
1.596
|
82.657
|
|
1. Aparatul propriu şi instituţiile prefectului
|
51,01
|
47.520
|
18.000
|
480
|
66.000
|
2. Biroul Electoral Central
|
51,01
|
570
|
890
|
60
|
1.520
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL CAP. 51.01:
|
51,01
|
48.090
|
18.890
|
540
|
67.520
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Inspectoratul General al Poliţiei Române
|
61,01
|
2.800
|
7.403
|
0
|
10.203
|
2. Inspectoratul General al Jandarmeriei Române
|
61,01
|
80
|
2.050
|
0
|
2.130
|
3. Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date pentru
Evidenţa Persoanelor
|
61,01
|
0
|
24
|
1.056
|
1.080
|
4. Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră
|
61,01
|
30
|
310
|
0
|
340
|
5. Baza Centrală pentru Asigurarea Tehnică a Misiunilor
|
61,01
|
0
|
750
|
0
|
750
|
6. Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă
|
61,01
|
46
|
588
|
0
|
634
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL CAP. 61.01:
|
61,01
|
2.956
|
11.125
|
1.056
|
15.137
|
|
|
|
|
|
|
2. Secretariatul General al Guvernului
|
51,01
|
8
|
2.450
|
1.542
|
4.000
|
- Institutul Naţional de Statistică
|
51,01
|
8
|
2.450
|
1.542
|
4.000
|
|
|
|
|
|
|
3. Autoritatea Electorală Permanentă
|
51,01
|
18
|
443
|
4.986
|
5.447
|
4. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale
|
61,01
|
0
|
1.800
|
1.160
|
2.960
|
5. Ministerul Afacerilor Externe
|
51,01
|
500
|
3.150
|
50
|
3.700
|
TOTAL GENERAL:
|
|
51.572
|
37.858
|
9.334
|
98.764
|