Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1723 din 14 octombrie 2004

privind aprobarea Programului de masuri pentru combaterea birocratiei in activitatea de relatii cu publicul

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1009 din  2 noiembrie 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Programul de masuri pentru combaterea birocratiei in activitatea de relatii cu publicul, prevazut in anexa nr. 1, denumit in continuare Program.
    Art. 2
    (1) Ministerele si celelalte autoritati ale administratiei publice centrale si locale au obligatia aplicarii Programului in domeniile proprii de responsabilitate.
    (2) In termen de 15 zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari, autoritatile si institutiile publice prevazute la alin. (1) vor elabora planuri de actiune proprii pentru realizarea masurilor stabilite in cadrul Programului. Planurile proprii se aproba de conducatorul autoritatii sau institutiei publice.
    (3) Masurile pe termen scurt, prevazute la cap. A pct. I din Program, se realizeaza in termen de maximum 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    (4) Masurile pe termen mediu, prevazute la cap. A pct. II din Program, se realizeaza pana la 1 martie 2005.
    (5) Masurile pe termen lung, prevazute la cap. A pct. III din Program, se realizeaza esalonat, pana la data de 1 iunie 2006.
    Art. 3
    (1) Ministerele si celelalte organe ale administratiei publice centrale vor informa lunar Guvernul cu privire la stadiul realizarii masurilor prevazute in Program.
    (2) Prefecturile coordoneaza actiunile initiate de catre autoritatile administratiei publice locale in aplicarea prezentei hotarari, precum si de catre serviciile publice deconcentrate, verifica stadiul realizarii masurilor din cadrul Programului si informeaza lunar Guvernul cu privire la concluziile rezultate.
    Art. 4
    (1) Nerespectarea prevederilor Programului atrage raspunderea disciplinara sau contraventionala, dupa caz, a celor vinovati, conform legii.
    (2) Constituie contraventii si se sanctioneaza, dupa cum urmeaza, urmatoarele fapte:
    a) cu amenda de la 15.000.000 lei la 30.000.000 lei, nerespectarea de catre autoritatile administratiei publice, centrale sau locale, a masurii prevazute in cap. A pct. I lit. a) din Program;
    b) cu amenda de la 10.000.000 lei la 20.000.000 lei, nerespectarea de catre autoritatile administratiei publice, centrale sau locale, a masurilor prevazute in cap. A pct. I lit. b) - c) si e) - h) si in cap. A pct. II lit. a) - e) din Program;
    c) cu amenda de la 1.000.000 lei la 5.000.000 lei, nerespectarea de catre personalul destinat sa asigure relatia cu publicul a masurilor prevazute in cap. A pct. I lit. d) si in cap. B din Program.
    (3) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre personalul de control anume imputernicit din ministere si alte institutii publice centrale, precum si de catre prefect si persoanele imputernicite de acesta, pentru autoritatile administratiei publice locale.
    (4) Contraventiilor prevazute la alin. (2) le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile ulterioare.
    Art. 5
    In prima luna a anului primarii comunica fiecarui contribuabil, in scris, principalele activitati de interes public desfasurate in anul incheiat, precum si obiectivele si sarcinile pentru anul in curs, conform modelului prevazut in anexa nr. 2.
    Art. 6
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Seful Cancelariei Primului-Ministru,
                         Alin Teodorescu

                         p. Ministrul de stat,
                         ministrul administratiei si internelor,
                         Toma Zaharia,
                         secretar de stat

                         Ministrul delegat
                         pentru administratia publica,
                         Gheorghe Emacu

                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Gheorghe Gherghina,
                         secretar de stat

    ANEXA 1

                              PROGRAMUL DE MASURI
    pentru combaterea birocratiei in activitatea de relatii cu publicul

    A. Autoritatile administratiei publice centrale si locale vor lua urmatoarele masuri:

    I. Masuri pe termen scurt:
    a) programul de lucru cu publicul se stabileste astfel ca in zilele lucratoare sa se asigure accesul cetatenilor intre orele 9,00 si 17,00 si in cel putin 3 zile pe saptamana, intre orele 9,00 si 19,00, iar sambata, cel putin intre orele 9,00 si 14,00. Programul de lucru cu publicul se afiseaza la loc vizibil;
    b) pentru categoriile de solicitari care presupun completarea unor formulare tipizate, se afiseaza modelele de completare a cererilor;
    c) numele persoanelor cu functii de conducere, incepand cu cel al conducatorului unitatii, se afiseaza in spatiile destinate activitatii cu publicul, precizandu-se programul de audiente al acestora;
    d) personalul destinat sa asigure relatia cu publicul face cunoscute datele proprii de identificare, prin intermediul unui ecuson purtat vizibil asupra sa sau prin alt mod de afisare. Modelul ecusonului este prezentat in anexa la prezentul program;
    e) punctele de lucru cu publicul se organizeaza in locuri usor accesibile, asigurandu-se marcarea acestora, precum si indicarea traseelor de acces;
    f) in spatiile destinate lucrului cu publicul se afiseaza domeniile de competenta ale autoritatii sau institutiei publice, prin ordonarea tematicii in functie de specificul problematicii abordate sau al grupului tinta; redactarea articolelor se face cu titluri lizibile, accesibile tuturor categoriilor de cetateni;
    g) la sediul serviciilor publice deconcentrate si al autoritatilor administratiei publice locale de la nivel judetean/municipal se instaleaza linii telefonice speciale pentru asigurarea accesului cetatenilor la informatiile de interes public. Numerele de telefon se mediatizeaza in mod corespunzator;
    h) periodic se realizeaza actiuni de mediatizare, inclusiv in mass-media locala, a legislatiei care reglementeaza drepturile cetateanului in relatia cu administratia publica.

    II. Masuri pe termen mediu:
    a) spatiile destinate activitatii cu publicul se amenajeaza corespunzator, fara ghisee opace, cu iluminare suficienta si conditii civilizate de lucru;
    b) pentru toate serviciile publice care intra in competenta autoritatii publice, se asigura in mod operativ si gratuit imprimatele tip necesare. Imprimatele tip vor cuprinde si lista exacta a actelor necesar a fi anexate cererii;
    c) extinderea liniilor telefonice tip "linia verde" in scopul oferirii persoanelor fizice a posibilitatii de a obtine informatii legate de modul de aplicare a legislatiei specifice fiecarui domeniu de activitate;
    d) publicarea si actualizarea periodica, pe pagina oficiala de Internet a autoritatii publice, a unor materiale cu caracter informativ;
    e) facilitarea adresarii in scris, prin comunicarea si mediatizarea adresei de e-mail, pentru transmiterea solicitarilor si petitiilor.

    III. Masuri pe termen lung:
    a) implementarea sistemului de management al calitatii, respectiv al procesului de certificare a calitatii serviciilor - ISO 9001, pentru serviciile catre cetateni;
    b) desfasurarea relatiilor cu publicul in spatii special destinate, in sali dotate cu mobilier corespunzator si cu aparatura necesara preluarii si inregistrarii in format electronic a cererilor;
    c) angajarea de personal specializat avand aptitudinile necesare pentru relatia cu publicul;
    d) instalarea unui numar suficient de roboti telefonici pentru preluarea permanenta a solicitarilor;
    e) introducerea sau extinderea, dupa caz, a sistemului Intranet, in vederea eliminarii timpilor morti in cadrul operatiunilor de gestionare si prelucrare a informatiei;
    f) introducerea treptata a programarilor, astfel incat sa se previna aglomerarea sau suprasolicitarea compartimentelor de lucru cu publicul, precum si a unor servicii speciale pentru rezolvarea unor cereri cu caracter vadit de urgenta;
    g) separarea functiilor de front-office si back-office ori de cate ori acest lucru este posibil. Personalul cu atributii in domeniul indrumarii cetateanului nu va fi implicat in activitati de prelucrare a informatiilor si de eliberare a documentelor;
    h) preluarea de catre personalul destinat lucrului cu publicul a oricarui tip de solicitare de competenta autoritatii publice si asigurarea transmiterii acesteia spre solutionare compartimentelor de specialitate;
    i) deschiderea unor centre de indrumare pentru cetateni in municipiile resedinta de judet, in cadrul carora urmeaza a se desfasura activitati, programe si informari in vederea familiarizarii cetateanului cu legislatia aplicabila fiecarui domeniu de activitate.

    IV. Masuri pentru imbunatatirea pregatirii personalului destinat asigurarii relatiilor cu publicul:
    a) perfectionarea pregatirii profesionale si a aptitudinilor de comunicare a personalului de la ghiseu, prin cursuri de specializare, la inceputul activitatii si periodic, cel putin o data la doi ani;
    b) instituirea unui sistem permanent de verificare a functionarilor care lucreaza cu publicul, precum si a unui sistem sanctionatoriu pentru nerespectarea legislatiei incidente fiecarui domeniu de activitate.

    B. Obligatii privind standardul etic al personalului destinat asigurarii relatiei cu publicul:
    a) sa dea dovada de disciplina atat in relatiile cu cetatenii, cat si in cadrul institutiei in care isi desfasoara activitatea;
    b) sa fie calm, politicos si respectuos pe intreaga perioada de realizare a relatiei cu publicul;
    c) sa manifeste o atitudine pozitiva si rabdare in relatia cu cetateanul;
    d) sa foloseasca un limbaj adecvat si corect din punct de vedere gramatical;
    e) sa pastreze confidentialitatea tuturor informatiilor relevante obtinute de la cetatean;
    f) sa formuleze raspunsuri legale, complete si corecte si sa se asigure ca acestea sunt intelese de cetatean;
    g) sa indrume cetateanul catre serviciul de specialitate in vederea obtinerii de informatii detaliate care depasesc competentele structurii de asistenta;
    h) sa intrerupa activitatea cu publicul numai in situatia folosirii de catre cetatean a unui limbaj trivial, a formularii de amenintari la adresa sa ori a utilizarii de catre cetatean a violentei verbale/fizice.

    ANEXA 1
    la Program

                                 ECUSON
                                 (model)

 _____________________________________________________________________________
|                                ROMANIA                                      |
| Primaria orasului ......................................................... |
|                             (se inscrie numele localitatii)                 |
| Directia/serviciul ........................................................ |
|                           (se mentioneaza denumirea structurii)             |
|  ___________                                                                |
| |   Loc     |  Domnul/doamna*) ............................................ |
| |  pentru   |                     (se inscrie numele angajatului)           |
| |fotografie |  Functia*) .................................................. |
| |___________|                     (se inscrie functia angajatului)          |
|                                                                             |
|                                     L.S.                                    |
|_____________________________________________________________________________|
    *) Numele angajatului si, respectiv, denumirea functiei se inscriu cu majuscule, la dimensiunile si in formatul necesar pentru a fi usor lizibile.

    ANEXA 2

                       Scrisoarea anuala a primarului
                             (ghid de elaborare)

 _____________________________________________________________________________
|  ___________                                                                |
| |   Stema   |                           ROMANIA                             |
| |localitatii|     Primaria orasului ....................................... |
| |           |                    Cabinetul primarului                       |
| |           |                                                               |
| |___________|                                                               |
|                                                                             |
|     Stimata doamna/Stimate domnule,                                         |
|     - Formula de felicitare cu ocazia noului an                             |
|     - Formula de multumire pentru sprijinul acordat autoritatii             |
|       administratiei publice locale in anul precedent                       |
|     - Enumerarea principalelor actiuni de interes public realizate in anul  |
|       precedent                                                             |
|     - Prezentarea obiectivelor prioritare ale administratiei publice locale |
|       pentru anul in curs                                                   |
|     - Solicitarea sustinerii proiectelor ce urmeaza a fi realizate          |
|     - Formula de incheiere.                                                 |
|_____________________________________________________________________________|

    NOTA:
    Scrisorii i se anexeaza "Instiintarea de plata" referitoare la obligatiile fiscale pentru anul in curs, precum si precizari privind facilitatile la achitarea acestora si modalitatile de plata.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1723/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1723 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1723/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu