Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1719 din 14 octombrie 2004

pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 106/2002 privind etichetarea alimentelor

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1014 din  3 noiembrie 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Hotararea Guvernului nr. 106/2002 privind etichetarea alimentelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 147 din 27 februarie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. La alineatul (3) al articolului 7 din anexa nr. 1 "Norme metodologice privind etichetarea alimentelor", dupa litera d) se introduce o noua litera, litera e), cu urmatorul cuprins:
    "e) substantele care nu sunt aditivi, dar care sunt utilizate in acelasi fel si pentru acelasi scop ca auxiliarii tehnologici si care sunt inca prezente, chiar in forma modificata, in produsul finit."
    2. La alineatul (5) al articolului 7 din anexa nr. 1, litera d) va avea urmatorul cuprins:
    "d) in cazul in care fructele, legumele sau ciupercile, dintre care nici unele nu predomina cantitativ in mod semnificativ si care sunt utilizate in proportii care pot varia, sunt folosite in amestec, ca ingrediente ale produsului alimentar, ele pot fi grupate in lista ingredientelor sub denumirea: <<fructe>>, <<legume>> sau <<ciuperci>>, dupa care se regaseste expresia: <<in proportii variabile>>, urmata imediat de lista fructelor, legumelor sau ciupercilor prezente; in acest caz amestecul se include in lista ingredientelor, in conformitate cu prevederile alin. (4), in functie de cantitatea totala a fructelor, legumelor sau ciupercilor prezente;".
    3. La alineatul (5) al articolului 7 din anexa nr. 1, dupa litera e) se introduc doua noi litere, literele f) si g), cu urmatorul cuprins:
    "f) ingredientele care constituie mai putin de 2% din produsul finit pot fi inscrise intr-o ordine diferita, dupa celelalte ingrediente;
    g) in cazul in care ingrediente similare sau reciproc substituibile pot fi utilizate la fabricarea sau prepararea alimentului, fara a-i altera compozitia, natura sau valoarea perceputa, si in masura in care constituie mai putin de 2% din produsul finit, mentionarea lor in lista ingredientelor poate fi realizata cu ajutorul expresiei <<contine ... si/sau ...>>, in cazul in care cel putin unul dintre cel mult doua ingrediente este prezent in produsul finit. Aceasta prevedere nu se aplica aditivilor sau ingredientelor prevazute in anexa nr. 1f)."
    4. Dupa alineatul (6) al articolului 7 din anexa nr. 1 se introduc trei noi alineate, alineatele (6^1), (6^2) si (6^3), cu urmatorul cuprins:
    "(6^1) In cazul bauturilor cu concentratia alcoolica mai mare de 1,2% in volume, indicarea ingredientelor se face in conformitate cu actele normative speciale.
    (6^2) Fara a incalca dispozitiile normelor de etichetare stabilite in conformitate cu prevederile alin. (6^1), orice ingredient, definit la art. 7 alin. (1) si prevazut in anexa nr. 1f), se indica de fiecare data cand este prezent in bauturile la care se face referire in alin. (6^1). Aceasta indicatie trebuie sa includa cuvantul <<contine>>, urmat de numele ingredientului/ingredientelor respectiv/respective. In cazul in care ingredientul se regaseste deja in lista ingredientelor cu numele sau specific sau in denumirea sub care este vanduta bautura, aceasta precizare nu este necesara.
    (6^3) Dupa caz, se pot adopta reguli detaliate pentru prezentarea indicatiilor la care se face referire la alin. (6^2), in conformitate cu dispozitiile Legii viei si vinului nr. 244/2002 in sistemul organizarii comune a pietei vitivinicole, ale Ordinului ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor, al ministrului sanatatii si familiei si al presedintelui Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor nr. 145/270/59/2002 pentru aprobarea Normelor cu privire la natura, continutul, originea, fabricarea, ambalarea, etichetarea, marcarea si calitatea vinurilor aromatizate, a bauturilor aromatizate pe baza de vin si a cocteilurilor aromatizate din produse vitivinicole, destinate comercializarii pentru consumul uman, si ale Ordinului ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor, al ministrului sanatatii si familiei si al presedintelui Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor nr. 268/117/441/2003 pentru aprobarea Normelor privind definirea, descrierea si prezentarea bauturilor spirtoase."
    5. Alineatul (9) al articolului 7 din anexa nr. 1 va avea urmatorul cuprins:
    "(9) Un ingredient compus, definit la alin. (2), se poate inscrie in lista cuprinzand ingredientele cu denumirea proprie sub care figureaza in actele normative in vigoare, in functie de ponderea sa cantitativa in aliment, cu conditia ca aceasta sa fie urmata imediat de lista propriilor ingrediente. Aceasta lista nu este obligatorie:
    a) in cazul in care compozitia ingredientului compus este definita in actele normative in vigoare si in masura in care ingredientul compus constituie mai putin de 2% din produsul finit; aceasta prevedere nu se aplica aditivilor, cu respectarea prevederilor alin. (3);
    b) pentru ingredientele compuse, constituite din amestecuri de condimente si/sau plante aromatice in proportie mai mica de 2% din produsul finit, cu exceptia aditivilor, cu respectarea prevederilor alin. (3);
    c) in cazul in care ingredientul compus este un aliment pentru care lista ingredientelor nu este ceruta de actele normative in vigoare."
    6. Dupa alineatul (10) al articolului 7 din anexa nr. 1 se introduc cinci noi alineate, alineatele (11) - (15), cu urmatorul cuprins:
    "(11) Prin derogare de la prevederile alin. (6), (7) si (9), orice ingredient utilizat in producerea unui aliment si care este inca prezent, chiar intr-o forma modificata, in produsul finit si prevazut in anexa nr. 1f) sau care provine din unul dintre ingredientele prevazute in anexa nr. 1f) se indica pe eticheta cu referire clara la numele acestui ingredient.
    (12) Mentiunea de la alin. (11) nu este necesara in conditiile in care denumirea sub care se vinde produsul se refera in mod clar la ingredientul respectiv.
    (13) Prin derogare de la prevederile alin. (3) lit. b), c), d) si e), orice substanta folosita la producerea unui aliment si care este inca prezenta, chiar intr-o forma modificata, in produsul finit si care provine din ingredientele prevazute in anexa nr. 1f) este considerata ca ingredient si se indica pe eticheta cu referire clara la numele ingredientului din care provine.
    (14) Lista din anexa nr. 1f) va fi sistematic reexaminata si, daca este necesar, reactualizata pe baza celor mai recente cunostinte stiintifice. Reactualizarea poate fi efectuata, de asemenea, prin stergerea din anexa nr. 1f) a ingredientelor pentru care se stabileste stiintific ca nu este posibil sa cauzeze reactii adverse.
    (15) Pentru interpretarea listei din anexa nr. 1f), autoritatile competente pot elabora norme tehnice specifice."
    7. Dupa articolul 7 din anexa nr. 1 se introduce un nou articol, articolul 7^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 7^1
    Ingredientele se inscriu in conformitate cu prevederile acestei sectiuni si ale anexelor nr. 1c), 1d), 1e) si 1f)."
    8. In anexa nr. 1e), denumirile "fructe confiate" si "legume", precum si definitiile corespunzatoare se elimina.
    9. Dupa anexa nr. 1e) se introduce anexa nr. 1f) cu urmatorul cuprins:
    "ANEXA 1f)

                                 LISTA
cuprinzand ingredientele la care se face referire la art. 7 alin. (6^2), (11) - (14)

    - Cereale care contin gluten (de exemplu: grau, secara, orz etc. sau soiurile lor hibride) si produse pe baza de cereale;
    - Crustacee si produse pe baza de crustacee;
    - Oua si produse pe baza de oua;
    - Peste si produse pe baza de peste;
    - Arahide si produse pe baza de arahide;
    - Soia si produse pe baza de soia;
    - Lapte si produsele lactate (inclusiv lactoza);
    - Fructe in coaja, de exemplu: migdale (Amygdalus communis L), alune (Corylus avellana), nuci (Juglans regia), nuci de cajou (Anacardium occidentale), nuci Pecan [Carya illinoiesis (Wangenh) K. Koch], nuci de Brazilia (Bertholletia excelsa), fistic (Pistacia vera), nuci de Macadamia si nuci de Queensland (Macadamia terifolia) si produsele pe baza de aceste fructe;
    - Telina si produse pe baza de telina;
    - Mustar si produse pe baza de mustar;
    - Seminte de susan si produse pe baza de seminte de susan;
    - Dioxid de sulf si sulfiti la concentratii mai mari de 10 mg/kg sau 10 mg/litru, exprimate in SO2."
    10. Articolul 5 din anexa nr. 2 "Norme metodologice privind etichetarea nutritionala a alimentelor" se completeaza cu o noua litera, litera g), cu urmatorul cuprins:
    "g) - salatrim      6 kcal/g = 25 KJ/g."
    Art. 2
    Prezenta hotarare transpune:
    a) Directiva 2000/13/CE pentru armonizarea reglementarilor statelor membre cu privire la etichetarea, prezentarea si publicitatea produselor alimentare, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatii Europene (JOCE) nr. L109/6 mai 2000, modificata si completata prin Directiva 2001/101/CE, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatii Europene (JOCE) nr. L310/28 noiembrie 2001, Directiva 2002/86/CE, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatii Europene nr. L305/7 noiembrie 2002, si Directiva 2003/89/CE, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatii Europene (JOCE) nr. L308/25 noiembrie 2003;
    b) Directiva 90/496/CEE privind indicarea valorii nutritive pe etichetele alimentelor, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatii Europene (JOCE) nr. L276/6 octombrie 1990, modificata prin Directiva 2003/120/CE, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatii Europene (JOCE) nr. L333/20 decembrie 2003;
    c) Directiva 89/396/CEE cu privire la indicarea sau marcarea in vederea identificarii lotului din care fac parte alimentele, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatii Europene (JOCE) nr. L186/30 iunie 1989;
    d) Directiva 87/250/CEE privind indicarea concentratiei alcoolice, in volume, la etichetarea bauturilor alcoolice destinate consumatorului final, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatii Europene (JOCE) nr. L113/30 aprilie 1987;
    e) Regulamentul 1139/98/CEE referitor la indicarea obligatorie pe etichetele anumitor alimente obtinute din organisme modificate genetic a altor mentiuni in afara celor prevazute prin Directiva 79/112/CEE, publicat in Jurnalul Oficial al Comunitatii Europene (JOCE) nr. L159/3 iunie 1998, modificat prin Regulamentul 2000/49/CE, publicat in Jurnalul Oficial al Comunitatii Europene (JOCE) nr. L006/11 ianuarie 2000;
    f) Regulamentul 2000/50/CE privind etichetarea alimentelor si ingredientelor alimentare care contin aditivi si arome care au fost modificate genetic sau care au fost produse din organisme modificate genetic, publicat in Jurnalul Oficial al Comunitatii Europene (JOCE) nr. L006/11 ianuarie 2000;
    g) Directiva 2002/67/CE privind etichetarea alimentelor care contin chinina si a alimentelor care contin cafeina, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatii Europene (JOCE) nr. L191/19 iulie 2002.
    Art. 3
    Prezenta hotarare intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2005. Produsele aflate in stoc inainte de data intrarii in vigoare pot fi comercializate cu elementele de identificare si caracterizare marcate initial, dar nu mai tarziu de data de 1 iulie 2006.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Presedintele Autoritatii Nationale
                         pentru Protectia Consumatorilor,
                         Eduard Gabriel Matei

                         Ministrul agriculturii,
                         padurilor si dezvoltarii rurale,
                         Petre Daea

                         Ministrul sanatatii,
                         Ovidiu Brinzan



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1719/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1719 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 50 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Rectificare 99 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1719/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu