HOTARARE Nr. 168 din 9 martie 2005
privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 249 din 25 martie 2005
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 40
alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului
Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Ministerul Sanatatii este organ de specialitate al administratiei publice
centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului, cu sediul in
municipiul Bucuresti, str. Cristian Popisteanu nr. 1 - 3, sectorul 1.
Art. 2
Ministerul Sanatatii exercita urmatoarele functii principale:
a) elaborarea politicii generale sanitare;
b) elaborarea si gestionarea programelor de sanatate;
c) asigurarea controlului calitatii serviciilor medicale prin directiile de
sanatate publica;
d) elaborarea reglementarilor specifice domeniului sanitar;
e) asigurarea asistentei medicale de urgenta;
f) dotarea cu aparatura in profil teritorial;
g) colectarea si difuzarea informatiei;
h) coordonarea negocierilor si promovarea contractului-cadru al acordarii
ingrijirilor medicale in sistemul asigurarilor sociale de sanatate;
i) aprobarea tarifelor minime si a celor recomandabile ce pot fi practicate
in sistemul social de ingrijiri de sanatate;
j) sprijinirea cercetarii medicale si a educatiei medicale;
k) finantarea cheltuielilor neprevazute, determinate de situatii precum
dezastre naturale, epidemii etc.
Art. 3
In activitatea sa Ministerul Sanatatii vizeaza realizarea urmatoarelor
obiective generale:
a) imbunatatirea permanenta a starii de sanatate a populatiei;
b) prevenirea si combaterea practicilor care dauneaza sanatatii;
c) educarea populatiei in scopul evitarii imbolnavirilor;
d) formarea si specializarea resurselor umane din sectorul sanitar;
e) realizarea reformei in domeniul sanitar.
Art. 4
(1) In indeplinirea functiilor si a obiectivelor sale generale Ministerul
Sanatatii are urmatoarele atributii:
1. organizeaza, coordoneaza si controleaza, dupa caz, activitati de:
asistenta de sanatate publica, promovare a sanatatii si medicinei preventive,
asistenta medicala de urgenta, curativa, de recuperare medicala, asistenta
medicala la domiciliu, care se acorda prin unitatile sanitare publice sau
private, precum si asistenta de medicina legala si de medicina sportiva;
2. stabileste principalele obiective pe termen scurt, mediu si lung in
domeniul sanatatii populatiei si al reformei in sectorul sanitar;
3. asigura supravegherea si controlul aplicarii legislatiei de catre
institutiile si organismele care au responsabilitati in domeniul sanatatii
publice si al asigurarilor sociale de sanatate si de catre unitatile sanitare
din sectorul privat de asistenta medicala, colaborand in acest scop cu Casa
Nationala de Asigurari de Sanatate, Colegiul Medicilor din Romania, Colegiul
Farmacistilor din Romania, Colegiul Medicilor Dentisti din Romania, Ordinul
Asistentilor Medicali si Moaselor din Romania, autoritatile publice locale si
cu alte institutii abilitate;
4. asigura realizarea programelor nationale de sanatate publica; aproba si
stabileste modul de finantare a acestora;
5. aproba, prin ordin al ministrului sanatatii, normele tehnice in domeniul
asistentei de sanatate publica;
6. aproba, prin ordin al ministrului sanatatii, normele tehnice de
organizare si functionare a unitatilor care asigura asistenta de sanatate
publica;
7. elaboreaza norme privind organizarea si functionarea inspectiei sanitare
de stat si imputerniceste personalul sanitar care efectueaza inspectia sanitara
de stat;
8. coordoneaza activitatea de inspectie sanitara de stat de la nivelul
ministerelor cu retea sanitara proprie;
9. organizeaza sistemul informational din domeniul asistentei de sanatate
publica si modul de raportare a datelor de catre unitatile sanitare, pentru
evaluarea starii de sanatate a populatiei; analizeaza si evalueaza periodic
indicatorii starii de sanatate a populatiei si criteriile de performanta a
unitatilor sanitare;
10. organizeaza sistemul informatic al activitatii de ocrotire a sanatatii
populatiei;
11. prezinta rapoarte periodice pentru informarea Guvernului privind starea
de sanatate a populatiei;
12. fundamenteaza necesarul de resurse financiare pentru asigurarea
asistentei de sanatate a populatiei;
13. indruma si controleaza modul de aplicare a normelor de igiena si
sanitar-antiepidemice in mediul de viata al populatiei si la locul de munca;
14. stabileste si urmareste, impreuna cu organele competente, folosirea
energiei nucleare in scopuri medicale;
15. organizeaza, coordoneaza si controleaza, dupa caz, activitatea
unitatilor de ocrotire si asistenta medicala a mamei si copilului, asistenta
medicala de urgenta si asistenta medicala la locul de munca;
16. colaboreaza cu Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, cu
Ministerul Administratiei si Internelor si cu consiliile judetene sau locale,
dupa caz, pentru coordonarea metodologica a activitatii institutiilor
specializate care asigura servicii de asistenta medico-sociala;
17. coordoneaza si controleaza activitatea de asistenta medicala in
statiunile balneare, climatice si balneoclimatice; elibereaza autorizatia de
functionare din punct de vedere medico-balnear si al valorificarii terapeutice
a factorilor sanogeni, naturali, pentru unitatile medico-balneare si de
recuperare;
18. avizeaza sau, dupa caz, elaboreaza si propune spre aprobare Guvernului
contractul-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul
sistemului asigurarilor sociale de sanatate, elaborat de Casa Nationala de
Asigurari de Sanatate cu consultarea asociatiilor profesionale din domeniu si a
ministerelor si institutiilor centrale cu retea sanitara proprie;
19. elaboreaza anual, impreuna cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate,
cu consultarea Colegiului Farmacistilor din Romania, lista medicamentelor de
care beneficiaza asiguratii cu sau fara contributie personala;
20. emite avize si autorizatii sanitare de functionare, abilitari si
acorduri scrise pentru importul deseurilor si reziduurilor de orice natura,
precum si al altor marfuri periculoase pentru sanatatea populatiei si mediul
inconjurator, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
21. aproba tarife pentru actele pe care este abilitat sa le elibereze in
conformitate cu prevederile legale in vigoare;
22. emite reglementari privind regimul substantelor stupefiante si toxice,
precum si autorizatii pentru culturile de mac;
23. emite autorizatii de functionare si norme tehnice pentru organizarea si
functionarea unitatilor farmaceutice, indruma si controleaza activitatea in
reteaua farmaceutica;
24. stabileste si avizeaza preturile medicamentelor din tara si din import,
cu exceptia medicamentelor care se elibereaza fara prescriptie medicala;
25. autorizeaza furnizorii de dispozitive medicale si asigura certificarea
si inspectia aparaturii si echipamentelor medicale;
26. stabileste, creeaza si pastreaza capacitati si rezerve de mobilizare in
domeniul ocrotirii sanatatii;
27. constituie, pentru situatii speciale, cu implicatii asupra sanatatii
publice, rezerva de medicamente, seruri, vaccinuri, dezinfectante, insecticide
si alte materiale specifice si aproba, prin ordin al ministrului sanatatii,
normele metodologice de constituire, pastrare si utilizare a rezervei;
28. elaboreaza si organizeaza, impreuna cu Academia de Stiinte Medicale
Bucuresti, strategia de cercetare stiintifica medicala si asigura resursele
materiale si financiare pentru buna functionare a acestei activitati;
29. elaboreaza sau, dupa caz, avizeaza proiecte de acte normative din
domeniul sau de activitate, armonizate cu reglementarile Uniunii Europene;
urmareste si raspunde de aplicarea prevederilor specifice din Acordul european
instituind o asociere intre Romania, pe de o parte, si Comunitatile Europene si
statele membre ale acestora, pe de alta parte, semnat la Bruxelles la 1
februarie 1993 si ratificat prin Legea nr. 20/1993, cu modificarile ulterioare,
si din Strategia nationala de pregatire pentru aderarea Romaniei la Uniunea
Europeana;
30. initiaza, negociaza si incheie, din imputernicirea Guvernului,
documente de cooperare internationala in domeniul ocrotirii sanatatii si
reprezinta statul roman in relatiile cu organismele internationale din domeniul
sanatatii publice;
31. sprijina informarea si documentarea personalului sanitar in probleme de
specialitate;
32. aproba, prin ordin al ministrului sanatatii, metodologia privind
angajarea, transferarea si detasarea medicilor, medicilor dentisti,
farmacistilor, biochimistilor, biologilor si chimistilor, precum si a altui
personal cu studii superioare din unitatile sanitare publice;
33. asigura, potrivit legii, numirea, transferarea, detasarea, promovarea,
eliberarea personalului propriu, precum si evidenta acestuia;
34. aproba, prin ordin al ministrului sanatatii, Nomenclatorul de
specialitati medicale, medico-dentare si farmaceutice si Normele cu privire la
specialitatile medico-sanitare si paramedicale, atestatele de pregatire
complementara pentru reteaua de asistenta medicala;
35. stabileste criterii pentru angajarea si promovarea personalului de
specialitate medico-sanitar din unitatile sanitare;
36. organizeaza, in conditiile legii, concursuri si examene pentru
obtinerea specialitatii si promovarea in grade profesionale pentru medici,
medici dentisti, farmacisti, biologi, chimisti si biochimisti si pentru
asistentii medicali din reteaua Ministerului Sanatatii si a ministerelor cu
retea sanitara proprie;
37. organizeaza concursuri pentru ocuparea posturilor vacante de medici,
medici dentisti, farmacisti, chimisti, biologi si biochimisti din unitatile
aflate in reteaua Ministerului Sanatatii;
38. stabileste anual numarul optim pe tara de medici rezidenti si
specialisti;
39. elaboreaza strategiile si organizeaza activitatea privind formarea,
pregatirea si perfectionarea profesionala a personalului medico-sanitar,
instruirea, evaluarea profesionala si certificarea programelor de educatie
medicala continua; elaboreaza criterii pentru desfasurarea activitatii de
invatamant integrat;
40. elaboreaza metodologia de colaborare intre spitale si institutii de
invatamant superior medical;
41. aproba cuantumul taxelor pentru organizarea si realizarea activitatilor
prevazute la pct. 36 si 37, in conditiile legii;
42. aproba structura organizatorica, normele de organizare si functionare,
precum si procedurile de incadrare a personalului unitatilor publice din
subordinea sa, in conditiile legii;
43. avizeaza structura organizatorica a unitatilor sanitare din subordinea
ministerelor si institutiilor cu retea sanitara proprie;
44. emite aviz de oportunitate pentru infiintarea sau desfiintarea
unitatilor sanitare private, reorganizarea, modificarea structurii, sediului,
precum si a denumirii acestora;
45. avizeaza functionarea si supravegheaza activitatea tuturor formelor de
prestare a serviciilor medicale private pe intregul teritoriu al tarii, conform
dispozitiilor legale;
46. initiaza proiecte de hotarari ale Guvernului pentru infiintarea sau
desfiintarea spitalelor publice;
47. aproba reorganizarea, schimbarea sediului si a denumirii unitatilor
sanitare publice;
48. elaboreaza norme pentru asigurarea conditiilor de cazare, igiena,
alimentatie si de prevenire a infectiilor nosocomiale pentru unitatile
sanitare;
49. elaboreaza si supune spre aprobare Guvernului planul national de paturi
din unitatile sanitare publice;
50. elaboreaza normativele de personal ale unitatilor sanitare publice,
care se aproba prin ordin al ministrului sanatatii, in conditiile legii;
51. infiinteaza sau desfiinteaza, in conditiile legii, filiale ale
institutelor din domeniul asistentei de sanatate publica, de interes national
sau local;
52. avizeaza si aproba, dupa caz, proiectarea si realizarea investitiilor
in domeniul sanitar in unitatile din subordinea sa;
53. avizeaza activitatile bazate pe libera initiativa in domeniul sanitar
si farmaceutic si vegheaza asupra climatului de concurenta loiala;
54. negociaza, contracteaza in sistem direct si asigura plata din bugetul
de stat pentru efectuarea de studii, activitati si lucrari aferente
programelor/subprogramelor de sanatate de catre institutiile de
cercetare-dezvoltare din coordonarea sa;
55. indeplineste activitati de audit public intern, in conformitate cu
prevederile legale in vigoare;
56. coordoneaza aplicarea de catre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate
a politicilor si programelor in domeniul sanitar, elaborate de Ministerul
Sanatatii;
57. aplica masuri corespunzatoare in unitatile sanitare, in situatiile in
care se constata nerespectarea prevederilor legale;
58. elaboreaza norme metodologice pentru proiectarea bugetului de venituri
si cheltuieli de catre unitatile sanitare publice;
59. avizeaza bugetele de venituri si cheltuieli ale unitatilor de interes
national finantate integral din venituri proprii;
60. exercita drepturile si obligatiile statului, ca actionar la societatile
comerciale si companiile nationale din portofoliul sau, pana la finalizarea
procesului de privatizare;
61. asigura aplicarea strategiei Guvernului privind realizarea procesului
de restructurare si privatizare a societatilor comerciale si/sau a companiilor
nationale din portofoliul sau;
62. realizeaza controlul postprivatizare al indeplinirii clauzelor din
contractele de vanzare-cumparare de actiuni;
63. colaboreaza cu Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului la
fundamentarea politicilor si la elaborarea proiectelor de acte normative in
domeniul privatizarii si restructurarii;
64. elaboreaza si promoveaza, cu respectarea cadrului specific, proceduri
de vanzare de actiuni, de vanzare de active si alte proceduri ori instructiuni
privind domeniul sau de activitate;
65. elaboreaza elementele contractului de mandat ce se incheie cu agentii
de privatizare in vederea vanzarii participatiilor statului la societatile
comerciale si/sau la companiile nationale din portofoliul sau;
66. aproba modelul contractului de administrare a unitatilor sanitare, pe
baza de indicatori de performanta;
67. indeplineste orice alte atributii care decurg din dispozitiile legale
aplicabile institutiilor publice implicate in procesul de privatizare sau in
legatura cu exercitarea calitatii de actionar al statului la societatile si/sau
la companiile nationale aflate in portofoliul sau;
68. editeaza publicatii de specialitate si de informare profesionala;
69. organizeaza, impreuna cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate,
licitatii in vederea derularii programelor nationale;
70. organizeaza licitatii pentru achizitia de medicamente, vaccinuri,
materiale sanitare si reactivi, in numele si pentru institutiile sanitare din
reteaua proprie;
71. poate imputernici unitatile aflate in subordinea sa pentru indeplinirea
unor activitati, in vederea realizarii obiectivelor sale.
(2) Ministerul Sanatatii indeplineste orice alte atributii stabilite prin
acte normative in domeniul sau de activitate.
Art. 5
Pentru realizarea obiectivelor si pentru indeplinirea atributiilor sale
generale si specifice privind conceperea si punerea in aplicare de actiuni
intersectoriale si de parteneriate public-privat si central-local, Ministerul
Sanatatii va colabora cu autoritatile administratiei publice centrale si locale,
cu institutii publice de specialitate, cu structurile societatii civile si ale
mediului de afaceri, din tara si din strainatate.
Art. 6
In vederea exercitarii atributiilor sale Ministerul Sanatatii este abilitat
sa solicite si sa primeasca, in conditiile legii, informatii de la autoritatile
administratiei publice, institutiile publice si persoanele juridice de drept
privat cu activitate in domeniul sau de competenta.
Art. 7
(1) Conducerea Ministerului Sanatatii se exercita de catre ministrul
sanatatii.
(2) Ministrul sanatatii conduce intreaga activitate a Ministerului
Sanatatii si il reprezinta in raporturile cu celelalte ministere, cu alte
autoritati si organizatii, precum si cu persoane fizice sau juridice din tara
ori din strainatate.
(3) Ministrul sanatatii este ordonator principal de credite.
(4) In exercitarea atributiilor sale ministrul sanatatii emite ordine si
instructiuni.
(5) In indeplinirea atributiilor sale ministrul sanatatii este ajutat de 4
secretari de stat, de un secretar general si de un secretar general adjunct.
(6) In cazul in care ministrul sanatatii nu isi poate exercita atributiile
curente, acesta desemneaza prin ordin un secretar de stat care exercita aceste
atributii, instiintandu-l pe primul-ministru.
Art. 8
(1) Secretarii de stat se subordoneaza ministrului sanatatii si indeplinesc
atributiile si sarcinile stabilite de acesta.
(2) Secretarii de stat coordoneaza domeniile de specialitate din cadrul
Ministerului Sanatatii si exercita si alte atributii delegate prin ordin al
ministrului sanatatii.
Art. 9
Secretarul general si secretarul general adjunct sunt inalti functionari
publici, subordonati ministrului sanatatii, si indeplinesc atributiile
prevazute prin lege si sarcinile stabilite de acesta.
Art. 10
(1) Pe langa ministrul sanatatii functioneaza ca organ consultativ Colegiul
ministerului.
(2) Componenta si Regulamentul de organizare si functionare ale Colegiului
ministerului se aproba prin ordin al ministrului sanatatii.
(3) Presedintele Colegiului ministerului este ministrul sanatatii.
(4) Colegiul ministerului se intruneste, la cererea ministrului sanatatii,
pentru dezbaterea unor probleme privind activitatea Ministerului Sanatatii.
Art. 11
Structura organizatorica a Ministerului Sanatatii este prevazuta in anexa
nr. 1.
Art. 12
(1) In cadrul structurii organizatorice prevazute in anexa nr. 1, prin
ordin al ministrului sanatatii se pot organiza si alte servicii, birouri,
compartimente sau colective temporare, stabilindu-se numarul posturilor de
conducere, in conditiile legii.
(2) Numarul maxim de posturi este de 225, exclusiv demnitarii si posturile
aferente Cabinetului ministrului.
(3) Ministerul Sanatatii functioneaza pe baza regulamentului de organizare
si functionare, care se aproba prin ordin al ministrului sanatatii.
Art. 13
(1) Unitatile aflate in subordinea, sub autoritatea sau in coordonarea
Ministerului Sanatatii sunt prevazute in anexa nr. 2.
(2) Structura organizatorica a unitatilor subordonate Ministerului
Sanatatii se aproba prin ordin al ministrului sanatatii.
(3) Criteriile de constituire a structurilor organizatorice si de elaborare
a statelor de functii pentru unitatile publice subordonate, precum si atributiile
si regulamentul de organizare si functionare ale acestora se aproba de
ministrul sanatatii.
Art. 14
Pentru realizarea obiectivelor sale, Ministerul Sanatatii, prin ordin al
ministrului sanatatii, poate constitui, pe perioade determinate, comisii de
specialitate, consilii de experti sau colective de lucru formate din
specialisti, pentru elaborarea unor proiecte specifice.
Art. 15
(1) Ministerul Sanatatii are in dotare, pentru transportul persoanelor din
aparatul propriu si pentru activitatile specifice, un numar de autoturisme
stabilit conform legii, prevazut in anexa nr. 3.
(2) Consumul lunar mediu de carburanti pentru aceste autoturisme este cel
prevazut de normele legale in vigoare.
Art. 16
(1) La nivelul judetelor si al municipiului Bucuresti functioneaza
directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
servicii publice deconcentrate, cu personalitate juridica, ale Ministerului
Sanatatii, in subordinea carora functioneaza alte unitati cu sau fara
personalitate juridica, conform prevederilor legale.
(2) Regulamentul de organizare si functionare, organigrama directiilor de
sanatate publica si conditiile specifice ocuparii functiilor publice de
conducere din directiile de sanatate publica se aproba prin ordin al
ministrului sanatatii.
Art. 17
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 18
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 743/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului
Sanatatii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 490 din 8
iulie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si orice alte
dispozitii contrare.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
Ministrul sanatatii,
Mircea Cinteza
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Gheorghe Barbu
Ministrul finantelor publice,
Ionel Popescu
ANEXA 1
Numarul maxim de posturi: 225,
exclusiv demnitarii si posturile
aferente Cabinetului ministrului
STRUCTURA ORGANIZATORICA A MINISTERULUI SANATATII
__________
| MINISTRU |
|__________|
_______________________ | _______________________
| Colegiul ministerului |___|___| Cabinet ministru |
|_______________________| | |_______________________|
_____________________________ | _____________________________
| Serviciul achizitii publice | | | Directia generala buget |
| |---|---| si credite externe |
|_____________________________| | |_____________________________|
_____________________________ | _____________________________
| Directia de audit si control|___|___| Serviciul privatizare |
|_____________________________| | |_____________________________|
_____________________________ | _____________________________
| Directia generala | | | Directia de resurse umane |
| farmaceutica si aparatura |___|___| si dezvoltare profesionala |
| medicala | | | |
|_____________________________| | |_____________________________|
_________________________________|___________________________
____|_____ ____|_____ | ____|_____ _____|_____
| Secretar | | Secretar | | | Secretar | | Secretar |
| de stat | | de stat | ______|___ | de stat | | de stat |
| | | | | Secretar | | | | Presedinte|
| | | | | general | | | | C.N.A.S. |
|__________| |__________| |__________| |__________| |___________|
| ___________ | _________ | | _____________ : ____________
| |Directia de| | |Inspectia| | | |Serviciul | : |Casa
|
| |sanatate | | |sanitara | ______|___ | |juridic | : |Nationala
|
|_|publica | |_|de stat | | Secretar | |_| | :.|de
Asigurari|
| | | | | | | general | | | | |de Sanatate
|
| |___________| | |_________| | adjunct | | |_____________|
|____________|
| ___________ | _________ |__________| | _____________
| |Directia | | |Directia | | |Serviciul |
| |generala de| | |generala | | |relatii |
| |asistenta | | |integrare| | |publice |
|_|medicala, | |_|europeana| |_|si |
|structuri | |si | |administrativ|
|sanitare si| |relatii | | |
|salarizare | |externe | | |
|___________| |_________| |_____________|
ANEXA 2
LISTA
cuprinzand unitatile aflate in subordinea, sub autoritatea sau in coordonarea
Ministerului Sanatatii
A. Unitati aflate in subordinea Ministerului Sanatatii
I. Unitati finantate integral de la bugetul de stat:
1. directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, servicii publice deconcentrate*)
2. Institutul de Sanatate Publica Bucuresti
3. Institutul de Sanatate Publica "Prof. dr. Iuliu Moldovan"
Cluj-Napoca
4. Institutul de Sanatate Publica Iasi
5. Institutul de Sanatate Publica "Prof. dr. Leonida Georgescu"
Timisoara
6. Centrul de Sanatate Publica Targu Mures
7. Centrul de Sanatate Publica Sibiu
8. Institutul National de Medicina Sportiva Bucuresti
9. Institutul National de Hematologie Transfuzionala "Prof. dr. C.T.
Nicolau" Bucuresti
10. Centrul de Calcul si Statistica Sanitara Bucuresti
11. Academia de Stiinte Medicale Bucuresti
12. Agentia Nationala de Transplant Bucuresti
13. Oficiul Central de Stocare pentru Situatii Speciale Bucuresti.
Numarul maxim de posturi la unitatile prevazute la pct. 1 este de 5.798*),
din care:
- Sanatoriul de Boli Profesionale Avrig 29
- Spitalul Tichilesti (leprozerie) 28
Numarul maxim de posturi la unitatile prevazute la pct. 2 - 12 este de
1.976*).
Numarul maxim de posturi la unitatea prevazuta la pct. 13 este de 136.
------------
*) In subordinea directiilor de sanatate publica functioneaza unitati
sanitare cu paturi, finantate din contractele incheiate prin sistemul de
asigurari sociale de sanatate, cu un numar maxim de posturi de 144.978, precum
si servicii de ambulanta, centre de diagnostic si tratament, centre medicale si
ambulatorii de specialitate ale spitalelor, cu un numar maxim de posturi de
24.712.
*) In anul 2005 numarul maxim de posturi este diminuat cu 133 de posturi,
conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 86/2005 privind redistribuirea de
posturi in vederea desfasurarii activitatii de recalculare a pensiilor din
sistemul public, provenite din fostul sistem al asigurarilor sociale de stat,
stabilite anterior datei de 1 aprilie 2001, precum si a activitatii privind
asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale.
II. Unitati finantate integral din venituri proprii din contractele
incheiate prin sistemul de asigurari sociale de sanatate:
1. Institutul Oncologic "Prof. dr. Alexandru Trestioreanu"
Bucuresti
2. Institutul Oncologic "Prof. dr. I. Chiricuta" Cluj-Napoca
3. Institutul National de Gerontologie si Geriatrie "Ana Aslan"
Bucuresti
4. Institutul de Pneumoftiziologie "Prof. dr. Marius Nasta"
Bucuresti
5. Institutul pentru Ocrotirea Mamei si Copilului "Prof. dr. Alfred
Rusescu" Bucuresti
6. Institutul National de Recuperare, Medicina Fizica si Balneoclimatologie
Bucuresti
7. Institutul de Endocrinologie "C.I. Parhon" Bucuresti
8. Institutul de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice "Prof. dr. N.
Paulescu" Bucuresti
9. Institutul de Boli Cerebrovasculare "Prof. dr. Vlad
Voiculescu" Bucuresti
10. Institutul de Boli Cardiovasculare "Prof. dr. C.C. Iliescu"
Bucuresti
11. Institutul Inimii "Prof. dr. Nicolae Stancioiu" Cluj-Napoca
12. Institutul de Boli Infectioase "Prof. dr. Matei Bals"
Bucuresti
13. Institutul de Fonoaudiologie si Chirurgie Functionala O.R.L.
"Prof. dr. Dorin Hociota" Bucuresti
14. Institutul de Boli Cardiovasculare Timisoara
15. Institutul Clinic Fundeni Bucuresti
16. Institutul Clinic de Urologie si Transplant Renal Cluj-Napoca
17. Institutul de Boli Cardiovasculare si Transplant Targu Mures
18. Institutul de Gastroenterologie si Hepatologie Iasi
19. Centrul de Cardiologie Iasi
20. Centrul de Cardiologie Craiova
21. Centrul de Patologie Neuromusculara "Dr. Radu Horia" Valcele
22. Centrul Medical Clinic de Evaluare si Recuperare pentru Copii si
Adolescenti "Cristian Serban" Buzias
23. Spitalul de Recuperare Neuropsihomotorie Dezna
24. Spitalul de Recuperare Borsa
25. Spitalul Clinic de Recuperare Medicala Baile Felix
26. Spitalul de Psihiatrie si pentru Masuri de Siguranta Stei
27. Spitalul de Psihiatrie si pentru Masuri de Siguranta Sapoca
28. Spitalul de Psihiatrie Poiana Mare
29. Spitalul de Psihiatrie Zam
30. Spitalul de Psihiatrie si pentru Masuri de Siguranta Padureni-Grajduri
31. Spitalul de Psihiatrie Gataia
32. Spitalul de Psihiatrie si pentru Masuri de Siguranta Jebel
33. Spitalul Clinic de Psihiatrie "Socola" Iasi
34. Spitalul de Cardiologie Covasna
35. Spitalul Clinic de Recuperare, Medicina Fizica si Balneologie
Eforie-Nord
36. Sanatoriul Balnear si de Recuperare Techirghiol
37. Sanatoriul Balnear si de Recuperare Mangalia
38. Sanatoriul Balneoclimateric de Copii Busteni
39. Sanatoriul de Nevroze Predeal
40. Sanatoriul Balnear Slanic Moldova
41. Centrul National de Acupunctura si Homeopatie Bucuresti
42. Statia Centrala de Transport Sanitar si Ambulanta Aeriana Bucuresti.
Numarul maxim de posturi la unitatile prevazute la pct. 1 - 40 este de
15.145.
NOTA:
Numarul maxim de posturi la unitatile prevazute la pct. 41 si 42, precum si
pentru ambulatoriile de specialitate care functioneaza in structura unitatilor
sanitare cu paturi, subordonate Ministerului Sanatatii, este de 1.097.
Unitatile sanitare pot primi sume de la bugetul de stat sau de la bugetele
locale, in conditiile legii.
III. Unitati finantate din venituri proprii si subventii de la bugetul de
stat:
1. Institutul National de Medicina Legala "Mina Minovici"
Bucuresti
2. Institutul de Medicina Legala Iasi
3. Institutul de Medicina Legala Cluj-Napoca
4. Institutul de Medicina Legala Timisoara
5. Institutul de Medicina Legala Craiova
6. Institutul de Medicina Legala Targu Mures.
Numarul maxim de posturi la unitatile prevazute la pct. 1 - 6 este de 380.
IV. Unitati finantate integral din venituri proprii:
1. Agentia Nationala a Medicamentului Bucuresti
2. Centrul National de Perfectionare in Domeniul Sanitar Bucuresti.
Numarul maxim de posturi la unitatile prevazute la pct. 1 si 2 este de 740.
B. Unitati aflate sub autoritatea Ministerului Sanatatii:
1. Compania Nationala "Unifarm" - S.A. Bucuresti
2. Societatea Comerciala "Antibiotice" - S.A. Iasi
3. Societatea Comerciala "Sanevit" - S.A. Arad.
C. Unitati aflate in coordonarea Ministerului Sanatatii:
1. Casa Nationala de Asigurari de Sanatate Bucuresti
2. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Domeniul Patologiei si
Stiintelor Biomedicale "Victor Babes" Bucuresti
3. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie si
Imunologie "Cantacuzino" Bucuresti
4. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate Bucuresti
5. Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale Bucuresti.
ANEXA 3
PARCUL AUTO
al Ministerului Sanatatii pentru activitati specifice
________________________________________________________________________________
Nr. Activitatea specifica Numarul de Consumul maxim
crt. autoturisme de carburant
pe luna
(litri)
________________________________________________________________________________
1. Programul comunitar de sanatate publica 1 300
2. Programul de prevenire si control al bolilor
netransmisibile 1 300
3. Programul de sanatate a copilului si familiei 1 300
4. Programul de strategii si politici de sanatate 1 300
5. Activitatea de inspectie sanitara de stat 1 300
________________________________________________________________________________