Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1367 din 23 decembrie 2010

pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 1.309/1996 privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica si Inginerie Nucleara „Horia Hulubei" - IFIN - HH Bucuresti si a Hotararii Guvernului nr. 965/2005 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica si Inginerie Nucleara „Horia Hulubei" - IFIN - HH Bucuresti

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 49 din 20 ianuarie 2011



In temeiul art. 108 din Constitutia României, republicata,

Guvernul României adopta prezenta hotarâre.

Art. I. - Hotarârea Guvernului nr. 1.309/1996 privind înfiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica si Inginerie Nucleara „Horia Hulubei"- IFIN - HH Bucuresti, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 330 din 9 decembrie 1996, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:

„Art. 2. - Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica si Inginerie Nucleara «Horia Hulubei» - IFIN - HH are sediul în orasul Magurele, Str. Reactorului nr. 30, judetul Ilfov."

2. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:

„Art. 5. - Patrimoniul Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica si Inginerie Nucleara «Horia Hulubei» - IFIN - HH, reactualizat, stabilit pe baza bilantului încheiat la data de 30 iunie 2010, este în valoare de 215.127.411 lei, din care: active imobilizate 183.881.470 lei si active circulante 31.245.941 lei."

Art. II. - Hotarârea Guvernului nr. 1.309/1996 privind înfiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica si Inginerie Nucleara „Horia Hulubei" - IFIN - HH Bucuresti, cu modificarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta hotarâre, va fi republicata, dându-se textelor o noua renumerotare.

Art. III. - Hotarârea Guvernului nr. 965/2005 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica si Inginerie Nucleara „Horia Hulubei" - IFIN - HH Bucuresti, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 808 din 6 septembrie 2005, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:

„Art. 1. - Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica si Inginerie Nucleara «Horia Hulubei» - IFIN - HH, persoana juridica româna, cu sediul în orasul Magurele, Str. Reactorului nr. 30, judetul Ilfov, aflata în coordonarea Autoritatii Nationale pentru Cercetare Stiintifica, prevazut în anexa care face parte integranta din prezenta hotarâre."

2. Anexa se modifica si se înlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezenta hotarâre.

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemneaza:

Ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului,

Daniel Petru Funeriu

Ministrul finantelor publice,

Gheorghe Ialomitianu

ANEXA

(Anexa la Hotarârea Guvernului nr. 965/2005)

REGULAMENT DE ORGANIZARE Si FUNCTIONARE

a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica si Inginerie Nucleara „Horia Hulubei" - IFIN - HH

CAPITOLUL I

Dispozitii generale

Art. 1. - Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica si Inginerie Nucleara „Horia Hulubei" - IFIN - HH, denumit în continuare IFIN - HH, este persoana juridica româna aflata în coordonarea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului -Autoritatea Nationala pentru Cercetare Stiintifica, denumit în continuare organ coordonator.

Art. 2. - IFIN - HH functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara, calculeaza amortismente, conduce evidenta contabila în regim economic si îsi desfasoara activitatea în conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale prezentului regulament.

Art. 3. - IFIN - HH are ca scop desfasurarea activitatii de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica în domeniul fizicii si ingineriei nucleare.

CAPITOLUL II

Obiectul de activitate

Art. 4. - (1) Obiectul de activitate al IFIN - HH, în domeniul fizicii si ingineriei nucleare, cuprinde în principal:

A. activitati de cercetare-dezvoltare, desfasurate în cadrul:

a) Planului national pentru cercetare-dezvoltare si inovare;

b) planurilor sectoriale si programelor-nucleu;

c) Planului national nuclear;

d) programelor internationale.

In cadrul acestor programe, activitatea de baza a IFIN - HH consta în cercetare fundamentala, aplicativa si dezvoltare tehnologica în domeniul de interes national al fizicii si ingineriei nucleare, precum si în domenii conexe, dupa cum urmeaza:

I. cercetare fundamentala:

a) fizica teoretica;

b) fizica atomica si nucleara;

c) fizica particulelor elementare;

d) fizica stiintelor vietii si a mediului înconjurator;

e) alte domenii conexe inter- si multidisciplinare, incluzând: fizica matematica, computationala si informationala, astrofizica nucleara, fizica starii condensate si a materialelor, radiochimie si interactia radiatiei cu materia etc;

II. cercetare aplicativa:

a) investigarea prin metode nucleare a structurilor vii si a materialelor;

b) investigarea de noi posibilitati privind transmutatia radionuclizilor din deseuri;

c) metode noi de detectare, identificare si masurare a radiatiilor nucleare;

d) ingineria medicinei nucleare;

e) dozimetria radiatiilor nucleare;

f) securitatea nucleara;

g) radioecologia;

h) alte domenii conexe;

III. dezvoltare tehnologica:

a) detectori avansati de radiatii si electronica asociata;

b) metode, instrumentatie si echipamente dozimetrice radiometrice si de analiza destinate industriei, centralelor nuclearoelectrice, domeniilor biomedicale, activitatilor de control (detectare de droguri, de armament, de explozivi etc.) si de radioprotectie, geologiei, arheologiei, hidrologiei, tribologiei etc;

c) tehnologii de iradiere si defectoscopie cu radiatii gama, neutroni si particule încarcate, pentru industrie, medicina, agricultura, industrie alimentara etc;

d) realizarea, constructia, punerea în functiune, operarea, întretinerea, exploatarea si dezafectarea de echipamente, instalatii, obiective nucleare si radiologice;

e) expertize, analize si servicii specifice domeniului nuclear;

f) radiofarmaceutice, compusi marcati cu radionuclizi, produse de uz medical, precum si surse radioactive de uz industrial;

g) metrologia radionuclizilor, radiatiilor si încercari în domeniul nuclear;

h) constructia, operarea si utilizarea acceleratorilor de particule si a surselor de ioni si electroni asociate;

i) supravegherea si combaterea poluarii radioactive a mediului si a amplasamentelor obiectivelor nucleare;

j) decontaminarea radioactiva în zonele si în spatiile afectate;

k) supravegherea radiometrica, dozimetrica si metrologica, alarmarea în caz de urgente nucleare, precum si pregatirea si participarea la interventii în caz de accident nuclear;

l) colectarea, expertizarea, tratarea si depozitarea deseurilor radioactive de la toate unitatile nucleare din tara, precum si a surselor radioactive iesite din uz;

m) elaborarea liniilor tehnologice si a tehnologiilor necesare realizarii (unicate, serii mici etc.) de obiective si produse rezultate din activitatea de profil;

n) realizarea de modele experimentale, statii-pilot si tehnologii generice cu rol de suport pentru cercetarile aplicative viitoare derivând din rezultatele cercetarilor fundamentale si orientate;

o) activitati de transfer tehnologic al rezultatelor din domeniul fizicii si ingineriei nucleare catre subunitati proprii sau, în colaborare, catre alti operatori economici;

p) activitati de executie, în vederea sustinerii si dezvoltarii tehnologice în domeniu prin servicii si serii de produse, microproductie sau prin produse unicat, pentru valorificarea rezultatelor cercetarii proprii, precum si pentru expozitii de profil;

IV. inovare, de produs si tehnologica, în domeniul fizicii si ingineriei nucleare;

B. activitati conexe activitatii de cercetare-dezvoltare, desfasurate în domeniul propriu de activitate, conform prevederilor legale, constând în:

a) asistenta tehnica, consultanta, expertiza, furnizare de servicii tehnico-stiintifice si tehnologice persoanelor fizice si/sau juridice interesate;

b) elaborarea de programe si strategii de cercetare-dezvoltare si participarea la elaborarea strategiei domeniului cercetarii si dezvoltarii;

c) lucrari si actiuni destinate acceptantei publice a energiei si tehnologiilor nucleare si difuzarea culturii stiintifice de radioprotectie si securitate nucleara prin mass-media si alte mijloace;

d) activitati de investitii în domeniul de activitate;

e) activitati de comert interior, import-export si distributie de instalatii, aparatura, materiale radioactive, materiale diverse, documentatie, reviste si carti de specialitate, pentru propriile necesitati si în calitate de comisionar;

f) informatica, comunicatii si baze de date în domeniul fizicii si al tehnologiilor nucleare;

g) activitati de transport tehnologic, de materiale radioactive si persoane, întretinere parc auto tehnologic;

h) participari la proiecte internationale de cercetare-dezvoltare, consultanta si asistenta tehnica de specialitate, reprezentare în organizatiile si consiliile de specialitate interne si internationale;

i) elaborarea de studii de perspectiva, prognoza, note de fundamentare, teme de proiectare, studii de fezabilitate, analize si documentatii în domeniul fizicii si ingineriei nucleare si al disciplinelor conexe;

j) elaborarea si aplicarea de programe de management al calitatii pe directii de activitate;

k) desfasurarea de activitati privind standardizarea, masurarea, încercarea si certificarea calitatii produselor destinate omologarii si (micro)productiei sau transferului tehnologic;

1) servicii de metrologie legala în domeniul nuclear;

m) evidenta si controlul garantiilor nucleare;

n) certificarea surselor de radiatii, a aparaturii si a echipamentelor cu surse de radiatii;

o) radioprotectia personalului expus profesional si a persoanelor din rândul populatiei;

p) angajarea si desfasurarea de activitati de cooperare tehnico-stiintifica interna si internationala în domeniile de activitate ale IFIN-HH;

q) elaborarea de proceduri, norme de calitate si control pentru desfasurarea activitatilor cu caracter tehnic si economic;

r) activitati de microproductie si servicii în domeniul de activitate;

s) organizarea si îndeplinirea de activitati vizând schimbul de informatii tehnico-stiintifice în domeniul de profil (schimb de date), congrese, simpozioane, publicatii, vizite reciproce de lucru ale specialistilor etc;

t) activitati de formare si specializare profesionala în domeniul propriu de activitate: pregatire profesionala la nivel universitar, postuniversitar si doctorat, pregatire si specializare în domeniile nuclear si conexe a utilizatorilor tehnicilor, metodelor si instrumentatiei nucleare, precum si în domeniul dezafectarii de obiective nucleare, instalatii si echipamente radiologice; activitati didactice la solicitarea institutiilor de învatamânt superior;

u) activitati de editare, tiparire a publicatiilor de specialitate si biblioteca: activitate redactionala pentru revistele de fizica ale Academiei Române: „Romanian Journal of Physics", „Romanian Reports in Physics", „Curierul de Fizica", revista proprie etc; studii, rapoarte, sinteze, carti de specialitate, carti tehnice, instructiuni de utilizare, foi de catalog, materiale publicitare si alte publicatii pentru domeniul propriu de activitate.

(2) Activitatile principale si secundare desfasurate de IFIN- HH sunt clasificate conform Clasificarii activitatilor din economia nationala, astfel:

a) activitatea principala corespunde diviziunii CAEN 72 „Cercetare-dezvoltare", grupa CAEN 721 „Cercetare-dezvoltare în stiinte naturale si inginerie", iar obiectul principal de activitate apartine clasei CAEN 7219 „Cercetare-dezvoltare în alte stiinte naturale si inginerie";

b) activitati secundare:

- cercetare-dezvoltare în biotehnologie: clasa CAEN 7211;

- alte activitati profesionale, stiintifice si tehnice: clasa CAEN 7490;

- activitati de consultanta în tehnologia informatiei: clasa CAEN 6202;

- activitati de management (gestiune si exploatare) al mijloacelor de calcul: clasa CAEN 6203;

- alte activitati de servicii privind tehnologia informatiei: clasa CAEN 6209;

- activitati de testari si analize tehnice: clasa CAEN 7120;

- activitati ale agentiilor de publicitate: clasa CAEN 7311;

- servicii de reprezentare media: clasa CAEN 7312

- alte activitati de tiparire n.c.a.: clasa CAEN 1812;

- intermedieri în comertul specializat în vânzarea produselor cu caracter specific n.c.a.: clasa CAEN 4618;

- alte activitati de servicii-suport pentru întreprinderi n.c.a.: clasa CAEN 8299;

- intermedieri în comertul cu produse diverse: clasa CAEN 4619;

- prelucrarea datelor, administrarea paginilor web si activitati conexe: clasa CAEN 6311;

- alte activitati de servicii informationale n.c.a.: clasa CAEN 6399;

- activitati ale portalurilor web clasa CAEN 6312;

- transporturi urbane, suburbane si metropolitane: clasa CAEN 4931;

- alte transporturi terestre de calatorii n.c.a.: clasa CAEN 4939;

- transporturi rutiere de marfuri: clasa CAEN 4941;

- activitati de servicii anexe pentru transporturi terestre: clasa CAEN 5221;

- alte activitati anexe transporturilor: clasa CAEN 5229;

- activitati de organizare a expozitiilor, târgurilor si congreselor: clasa CAEN 8230;

- activitati ale organizatiilor profesionale: clasa CAEN 9412;

- activitati ale altor organizatii n.c.a.: clasa CAEN 9499;

- activitati ale organizatiilor si organismelor extrateritoriale: clasa CAEN 9900;

- activitati de editare a revistelor si periodicelor: clasa CAEN 5814;

- alte activitati de editare: clasa CAEN 5819;

- activitati de servicii suport pentru învatamânt: clasa CAEN 8560;

- alte forme de învatamânt n.c.a.: clasa CAEN 8559;

- alte servicii de cazare: clasa CAEN 5590;

- fabricarea preparatelor farmaceutice: clasa CAEN 2120;

- comert cu ridicata al produselor farmaceutice: clasa CAEN 4646;

- comert cu ridicata nespecializat: clasa CAEN 4690;

- comert cu amanuntul efectuat în afara magazinelor, standurilor, chioscurilor si pietelor: clasa CAEN 4799;

- activitati ale bibliotecilor si arhivelor: clasa CAEN 9101;

- activitati de editare a cartilor: clasa CAEN 5811;

- activitati de editare de ghiduri, compendii, liste de adrese si similare: clasa CAEN 5812;

- activitati de editare a altor produse software: clasa CAEN 5829;

- colectarea deseurilor nepericuloase: clasa CAEN 3811;

- colectarea deseurilor periculoase: clasa CAEN 3812;

- tratarea deseurilor nepericuloase: clasa CAEN 3821;

- tratarea si eliminarea deseurilor periculoase: clasa CAEN 3822;

- activitati si servicii de decontaminare: clasa CAEN 3900;

- depozitari: clasa CAEN 5210.

Art. 5. - (1) In cadrul obiectului sau de activitate, IFIN-HH poate colabora si la realizarea unor activitati de cercetare-dezvoltare privind domeniile strategice si de aparare nationala sau poate desfasura si alte activitati conexe, cu aprobarea organului coordonator si cu avizul autoritatii de stat pentru cercetare-dezvoltare.

(2) In cadrul obiectului sau de activitate, IFIN-HH îsi poate diversifica serviciile în scopul cresterii resurselor financiare, cu aprobarea organului coordonator.

CAPITOLUL III

Patrimoniul

Art. 6. - (1) Patrimoniul IFIN-HH reactualizat, stabilit pe baza bilantului încheiat la data de 30 iunie 2010, este în valoare de 215.127.411 lei, din care: active imobilizate 183.881.470 lei si active circulante 31.245.941 lei.

(2) Patrimoniul IFIN-HH poate fi modificat conform preve-derilor legale.

Art. 7. - (1) IFIN-HH administreaza, cu diligenta unui bun proprietar, bunuri proprietate publica si privata a statului, precum si bunurile proprii dobândite în conditiile legii sau realizate din venituri proprii. Bunurile proprietate publica si privata a statului administrate de IFIN-HH, precum si bunurile proprii dobândite în conditiile legii sau realizate din venituri proprii, dupa caz, se înregistreaza distinct în patrimoniul IFN-HH.

(2) In exercitarea drepturilor sale, IFIN-HH poseda si foloseste bunurile aflate în patrimoniul sau si, dupa caz, dispune de acestea, în conditiile legii, în scopul realizarii obiectului sau de activitate.

Art. 8. - Rezultatele cercetarilor obtinute în baza derularii unor contracte finantate din fonduri publice apartin IFIN-HH, în calitate de persoana juridica executanta, si ordonatorului de credite, în egala masura, daca prin contract nu s-a prevazut altfel. Administrarea, înregistrarea în evidenta contabila a IFIN- HH, precum si înstrainarea, închirierea sau concesionarea si casarea rezultatelor cercetarilor obtinute în baza derularii unui contract finantat din fonduri publice se fac potrivit Ordonantei Guvernului nr. 57/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 9. - (1) Concesionarea unor servicii sau activitati se poate face în scopul stimularii transferului rezultatelor activitatii de cercetare-dezvoltare sau al eficientizarii activitatii economice a IFIN-HH, în conditiile prevederilor legale în vigoare. Inchirierea unor spatii si bunuri disponibile se va face conform legii.

(2) IFIN-HH poate realiza servicii sau activitati de microproductie prin asociere în participatiune, în scopul stimularii valorificarii rezultatelor cercetarii, cu aprobarea organului coordonator si a autoritatilor nationale cu competente în domeniul nuclear si în alte domenii.

CAPITOLUL IV

Structura organizatorica si functionala

Art. 10. - (1) IFIN-HH are în cadrul structurii sale o subunitate fara personalitate juridica. Aceasta este ELI RO - Nuclear Physics (ELI-RO), cu sediul în orasul Magurele, Str. Reactorului nr. 30, judetul Ilfov.

(2) IFIN-HH are în cadrul structurii sale un punct de lucru fara personalitate juridica. Acesta este Depozitul National de Deseuri Radioactive Baita Bihor - IFIN-HH, cu sediul în judetul Bihor.

(3) IFIN-HH poate avea în structura si alte subunitati, cu sau fara personalitate juridica, sectoare cuprinzând compartimente, sectii, laboratoare si alte structuri organizatorice necesare realizarii obiectului sau de activitate. Sediul subunitatilor se prevede în hotarârea de organizare si functionare a IFN-HH, înfiintarea sau desfiintarea acestora fiind aprobata prin hotarâre a Guvernului.

(4) Structura organizatorica a IFIN-HH se aproba prin ordin al ministrului coordonator, având în componenta si compartimente cu activitati în domeniul juridic, marketing, financiar-contabil, de audit si control financiar, de diseminare a informatiilor, relatii publice si mass-media.

(5) In functie de specificul activitatii, prin decizie a directorului general, cu aprobarea consiliului de administratie, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori în colaborare cu alte unitati din tara sau din strainatate.

CAPITOLUL V

Organele de conducere

Art. 11. - Conducerea IFIN-HH este asigurata de:

a) consiliul de administratie;

b) comitetul de directie;

c) directorul general.

Art. 12. - Orientarea si coordonarea activitatii tehnico-stiintifice din IFIN-HH sunt asigurate de consiliul stiintific.

Art. 13. - (1) Relatiile dintre subunitatile aflate în structura IFIN-HH, precum si relatiile acestora cu tertii sunt stabilite de directorul general, care poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele IFN-HH, cu avizul consiliului de administratie.

(2) Conducatorii subunitatilor din structura IFIN-HH raspund în fata consiliului de administratie si a directorului general de îndeplinirea tuturor atributiilor, responsabilitatilor si competentelor încredintate de acestia.

Consiliul de administratie

Art. 14. - (1) Consiliul de administratie este format din 7 membri, cetateni români, numiti prin ordin al ministrului coordonator, cu avizul autoritatii de stat pentru cercetare-dezvoltare, la propunerea conducerii autoritatii de la care acestia provin, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit.

(2) Din consiliul de administratie fac parte:

a) directorul general al IFIN-HH, care este presedintele consiliului de administratie;

b) presedintele consiliului stiintific al IFIN-HH;

c) un reprezentant al Autoritatii Nationale pentru Cercetare Stiintifica;

d) un reprezentant al Ministerului Finantelor Publice;

e) un reprezentant al Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale;

f) 2 specialisti din domeniu, propusi de organul coordonator.

(3) Revocarea membrilor consiliului de administratie se face de acelasi organ care a facut numirea, în caz de abateri sau de nerespectare a îndatoririlor ce le revin.

Art. 15. - (1) Membrii consiliului de administratie îsi pastreaza calitatea de angajat la institutia sau la unitatea de la care provin, precum si toate drepturile si obligatiile care deriva din aceasta calitate.

(2) Pentru activitatea desfasurata în calitatea de membru al consiliului de administratie, acestia beneficiaza de o indemnizatie lunara stabilita de consiliul de administratie, dar nu mai mult de 20% din salariul de baza al directorului general al IFIN-HH.

(3) Persoanele numite ca membri ai consiliului de administratie nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administratie ale institutelor nationale si nu pot participa în aceeasi calitate la alte unitati cu care IFIN-HH are relatii contractuale sau interese concurente.

(4) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administratie cei care personal sau sotul/sotia ori rudele pâna la gradul al doilea inclusiv sunt în acelasi timp patroni sau asociati la alte unitati cu acelasi profil ori cu care IFIN-HH se afla în relatii comerciale directe.

Art. 16. - (1) Consiliul de administratie are în principal urmatoarele atributii:

a) aproba, la propunerea consiliului stiintific, strategia si programele concrete de dezvoltare ale IFIN-HH, de introducere a unor tehnologii de vârf si de modernizare a celor existente, în concordanta cu strategia generala a domeniului propriu de activitate;

b) propune modificarea structurii organizatorice si functionale a IFIN-HH, înfiintarea, desfiintarea si comasarea de subunitati din structura acestuia;

c) analizeaza si avizeaza proiectul bugetului de venituri si cheltuieli, care se depune la organul coordonator în vederea aprobarii conform reglementarilor legale;

d) analizeaza si avizeaza situatiile financiare anuale, pe care le supune spre aprobare organului coordonator, si aproba raportul de gestiune asupra activitatii desfasurate de IFIN-HH în anul precedent;

e) analizeaza realizarea criteriilor de performanta si raportarea trimestriala privind activitatea realizata de IFIN-HH si aproba masuri pentru desfasurarea acesteia în conditii de echilibru al bugetului de venituri si cheltuieli;

f) analizeaza, aproba sau, dupa caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investitiile care urmeaza a fi realizate de IFIN-HH;

g) propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum si concesionarea ori închirierea unor bunuri din patrimoniul IFIN-HH, în conditiile legii;

h) aproba valorificarea bunurilor proprii dobândite, cu respectarea prevederilor legale;

i) aproba volumul creditelor bancare prevazute la art. 36 si stabileste modul de rambursare a acestora;

j) aproba utilizarea disponibilitatilor în valuta;

k) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de munca;

l) aproba criteriile si comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul IFIN-HH.

(2) Consiliul de administratie exercita orice alte atributii stabilite, potrivit prevederilor legale.

Art. 17. - Consiliul de administratie îsi desfasoara activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare si functionare, avizat de organul coordonator. Acesta hotaraste în problemele privind activitatea IFIN-HH, cu exceptia celor care, potrivit legii, sunt date în competenta altor organe.

Art. 18. - (1) Consiliul de administratie se întruneste de regula o data pe luna sau ori de câte ori interesele IFIN-HH o cer, la convocarea presedintelui sau, dupa caz, a vicepresedintelui, precum si la solicitarea a cel putin 3 membri.

(2) Sedintele consiliului de administratie sunt conduse de presedintele consiliului, iar în lipsa acestuia de vicepresedintele ales de membrii consiliului de administratie.

Art. 19. - (1) Consiliul de administratie îsi desfasoara activitatea în prezenta a cel putin 5 membri. Daca nu este îndeplinita aceasta conditie, sedinta consiliului de administratie se va tine într-un termen de cel mult 15 zile, având aceeasi ordine de zi.

(2) Hotarârile consiliului de administratie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenti, dar cu nu mai putin de votul a 4 membri.

Art. 20. - La sedintele consiliului de administratie participa, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din IFIN-HH sau un reprezentant al salariatilor, în cazul în care acestia nu sunt constituiti în sindicat.

Art. 21. - Pentru luarea unor decizii vizând probleme complexe, consiliul de administratie poate atrage în activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remunerata conform prevederilor legale.

Art. 22. - (1) Membrii consiliului de administratie sunt raspunzatori, în conditiile legii, pentru îndeplinirea atributiilor ce le revin si raspund solidar pentru gestionarea patrimoniului IFIN-HH.

(2) Membrii consiliului de administratie care s-au abtinut ori s-au împotrivit luarii unei decizii ce s-a dovedit pagubitoare pentru IFIN-HH nu raspund daca au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de sedinte al consiliului de administratie si daca au anuntat în scris despre aceasta organul coordonator.

(3) Membrii consiliului de administratie care nu respecta prevederile art. 15 alin. (3) si (4) raspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate IFIN-HH ca urmare a acestui fapt.

Art. 23. - In primul trimestru al fiecarui an, consiliul de administratie prezinta organului coordonator un raport asupra activitatii desfasurate în anul precedent si asupra programului de activitate pentru anul în curs.

Art. 24. - Secretariatul consiliului de administratie este asigurat de IFIN-HH. Atributiile secretariatului sunt prevazute în regulamentul de organizare si functionare al consiliului de administratie.

Comitetul de directie

Art. 25. - (1) Conducerea operativa a IFIN-HH este asigurata de un comitet de directie, compus din directorul general si conducatorii principalelor compartimente din structura organizatorica a IFIN-HH.

(2) La sedintele comitetului de directie participa, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din IFIN-HH sau un reprezentant al salariatilor, în cazul în care acestia nu sunt constituiti în sindicat.

Art. 26. - (1) Comitetul de directie exercita atributii si are raspunderi în limita competentelor propuse de directorul general, aprobate de consiliul de administratie si cuprinse în regulamentul propriu de organizare si functionare.

(2) Comitetul de directie stabileste actiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:

a) strategia programelor de dezvoltare a IFIN-HH;

b) programul anual de cercetare-dezvoltare;

c) bugetul de venituri si cheltuieli;

d) programul de investitii;

e) sistemul de asigurare a calitatii;

f) alte obligatii.

Art. 27. - Comitetul de directie se întruneste decadal si ori de câte ori interesele IFIN-HH o impun.

Directorul general

Art. 28. - (1) Activitatea curenta a IFIN-HH este condusa de directorul general, numit pentru o perioada de 4 ani pe baza rezultatelor concursului de selectie organizat conform reglementarilor legale. La expirarea acestui termen, în functie de performantele realizate, numirea directorului general poate fi prelungita pentru o perioada de cel mult 4 ani.

(2) Numirea si eliberarea din functie a directorului general se fac prin ordin al ministrului coordonator.

Art. 29. - Directorul general are în principal urmatoarele atributii si responsabilitati:

a) reprezinta, personal sau prin delegat, interesele IFIN-HH în relatiile cu celelalte organe, organizatii si operatori economici, precum si cu persoane fizice din tara si din strainatate;

b) stabileste atributiile, competentele si relatiile la nivelul subunitatilor si departamentelor IFIN-HH, precum si relatiile acestora cu tertii, cu avizul consiliului de administratie;

c) propune consiliului de administratie modificarea structurii organizatorice si functionale a IFIN-HH;

d) numeste directorii si conducatorii compartimentelor din structura organizatorica a IFIN-HH, în urma concursului organizat pe baza criteriilor propuse de comitetul de directie, si îi revoca, dupa caz, cu avizul consiliului de administratie;

e) angajeaza si concediaza personalul IFIN-HH, conform prevederilor legale si ale contractului colectiv de munca;

f) asigura negocierea contractului colectiv de munca la nivelul IFIN-HH si a salariilor personalului acestuia, prin comitetul de directie; aproba salariile rezultate din negocierea directa;

g) raspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;

h) adopta masuri si urmareste realizarea operatiunilor de comert interior si de import-export, prin compartimentele proprii specializate;

i) analizeaza lunar stadiul valorificarii rezultatelor cercetarii, inclusiv activitatea compartimentului de marketing;

j) are atributii si raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate IFIN-HH de la bugetul de stat, în conditiile prevazute de lege;

k) poate delega, în conditiile legii, o parte din atributiile sale celorlalte persoane din conducerea IFIN-HH;

l) exercita orice alte atributii ce îi sunt delegate de consiliul de administratie.

Consiliul stiintific

Art. 30. - (1) Consiliul stiintific este format din 23 de membri reprezentând principalele compartimente din cadrul IFIN-HH care desfasoara activitati de cercetare-dezvoltare.

(2) Consiliul stiintific este alcatuit din cercetatori cu realizari deosebite în domeniu, salariati ai IFIN-HH, alesi pe o perioada de 4 ani prin vot secret de catre cadrele cu studii superioare din IFIN-HH.

(3) Din consiliul stiintific fac parte de drept directorul general si directorul stiintific ai IFIN-HH.

(4) Consiliul stiintific este condus de un presedinte si un vicepresedinte, alesi prin vot secret de membrii consiliului stiintific.

(5) Consiliul stiintific se organizeaza si functioneaza în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administratie.

Art. 31. -Atributiile principale ale consiliului stiintific sunt urmatoarele:

a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitatii de cercetare-dezvoltare a domeniului si la elaborarea planurilor proprii de cercetare-dezvoltare;

b) analizeaza, avizeaza si urmareste realizarea lucrarilor de cercetare stiintifica;

c) propune spre aprobare consiliului de administratie programul anual de cercetare-dezvoltare si inovare al IFIN-HH;

d) avizeaza hotarârile consiliului de administratie care implica politica de cercetare a IFIN-HH si a ramurii;

e) propune masuri pentru perfectionarea profesionala si încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;

f) organizeaza si coordoneaza desfasurarea manifestarilor cu caracter stiintific;

g) avizeaza actiunile de cooperare, interne si internationale, cu scop stiintific în care este implicat IFIN-HH;

h) avizeaza acordarea de burse de studii si stagii de perfectionare în tara si în strainatate salariatilor IFIN-HH, în conditiile legii.

CAPITOLUL VI

Bugetul de venituri si cheltuieli si executia acestuia.

Relatii financiare

Art. 32. - (1) IFIN-HH întocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli si situatiile financiare anuale, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finantelor Publice.

(2) Situatiile financiare anuale se aproba de organul coordonator, în conditiile legii.

Art. 33. - (1) Veniturile si cheltuielile IFIN-HH se stabilesc prin buget pentru fiecare exercitiu financiar.

(2) Bugetul de venituri si cheltuieli se întocmeste pe baza indicatorilor de performanta stabiliti de organul coordonator si se aproba prin ordin al ministrului coordonator, cu avizul Ministerului Finantelor Publice si al Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.

Art. 34. - IFIN-HH determina anual volumul de venituri de realizat si de cheltuieli totale de efectuat, corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programata.

Art. 35. - (1) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementarilor legale si prevederilor contractului colectiv de munca, în limita fondului total destinat platii salariilor, prevazut în bugetul de venituri si cheltuieli stabilit, potrivit legii.

(2) Salariul de baza al directorului general se stabileste prin ordin al ministrului coordonator, potrivit reglementarilor legale.

Art. 36. - (1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situatia în care în cursul unui an resursele financiare ale IFIN-HH nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite bancare în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent.

(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se efectueaza cu aprobarea organului coordonator, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finantelor Publice.

Art. 37. - (1) IFIN-HH hotaraste cu privire la investitiile ce urmeaza a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finantarea efectuându-se din surse proprii si din credite bancare, precum si din surse bugetare, prin organul coordonator, potrivit legii.

(2) Organul coordonator va cuprinde în bugetul sau de venituri si cheltuieli fondurile necesare realizarii unor investitii, dotari, achizitionarii de aparatura, echipamente si instalatii pentru IFIN-HH.

(3) Executia investitiilor prevazute la alin. (1) si (2) se adjudeca potrivit legii.

Art. 38. - (1) Operatiunile de încasari si plati ale IFIN-HH se efectueaza prin conturi deschise la banci comerciale cu sediul în România si prin unitati ale Trezoreriei Statului.

(2) IFIN-HH poate efectua operatiuni de încasari si plati în lei si în valuta, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa si a normativelor de disciplina financiar-valutara stabilite prin actele normative în vigoare.

(3) IFIN-HH poate efectua operatiuni de comert exterior aferente obiectului sau de activitate, potrivit legii. Operatiunile de încasari si plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unitatile bancare specializate cu sediul în România.

Art. 39. - IFIN-HH îsi va organiza controlul financiar preventiv propriu si auditul financiar potrivit legii.

CAPITOLUL VII

Dispozitii finale

Art. 40. - Litigiile IFIN-HH cu persoane fizice sau juridice nesolutionate pe cale amiabila sunt supuse spre rezolvare instantelor de judecata competente, potrivit dispozitiilor legale.

Art. 41. - (1) Prezentul regulament se completeaza cu celelalte reglementari legale care se refera la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare.

(2) Modificarile si completarile prezentului regulament se pot face la propunerea consiliului de administratie, cu respectarea actelor normative legale si cu aprobarea organului coordonator.

Art. 42. - Statutul de institut national de cercetare-dezvoltare se reînnoieste prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani sau la schimbarea obiectului de activitate al IFIN-HH.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1367/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1367 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu