HOTARARE Nr.
1365 din 23 decembrie 2010
privind aprobarea Planului
de actiune pentru situatii de urgenta pentru anul gazier 2010-2011
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 63 din 25 ianuarie 2011
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 5 alin. (2) din Legea nr. 346/2007 privind măsuri
pentru asigurarea siguranţei în aprovizionarea cu gaze naturale,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă Planul de acţiune pentru
situaţii de urgenţă pentru anul gazier 2010-2011, prevăzut în anexa care face
parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri,
Ion Ariton
Ministrul administraţiei şi internelor,
Constantin-Traian Igaş
Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei,
Iulius Dan Plaveti
Preşedintele Agenţiei Naţionale
pentru Resurse Minerale,
Alexandru Pătruţi
ANEXA
PLAN DE ACŢIUNE
pentru situaţii de urgenţă pentru anul
gazier2010-2011
A. Surse de gaze naturale
A.1. Producţie internă de gaze naturale
După confirmarea situaţiei de urgenţă, se va asigura
producţia de gaze naturale, în conformitate cu programul prevăzut în anexa nr.
1, pentru toate structurile productive, cu asigurarea condiţiilor normale de
exploatare a zăcămintelor, sub aspect hidrodinamic.
A.2. Gaze înmagazinate în depozitele subterane
In anexele nr. 2 şi 3 sunt prezentate cantităţile de
gaze naturale înmagazinate în depozite în scop comercial şi pentru situaţii de
urgenţă.
Cantitatea de gaze naturale pentru situaţii de urgenţă este de 180 milioane mc, se găseşte la dispoziţia
operatorului sistemului de transport, denumit în continuare OST, potrivit prevederilor Legii nr.
346/2007 privind măsuri pentru asigurarea siguranţei în aprovizionarea cu gaze
naturale, şi va fi menţinută în rezervă pentru perioada decembrie 2010 -
februarie 2011.
Capacitatea de extracţie maximă zilnică din depozitele
de înmagazinare, în scop comercial, trebuie să fie limitată la acel nivel care
să permită accesarea a 3 milioane mc/zi, în orice moment din zi, după
instituirea situaţiei de urgenţă, după cum urmează:
- Depozitul Bilciureşti - rezerva de capacitate de
extracţie la dispoziţia OST conform prevederilor Legii nr. 346/2007 - 2
milioane mc/zi;
- Depozitul Urziceni - rezerva de capacitate de extracţie la dispoziţia OST conform prevederilor Legii nr.
346/2007 - 0,5 milioane mc/zi;
- Depozitul Depomureş - rezerva de capacitate de
extracţie la dispoziţia OST conform prevederilor Legii nr. 346/2007 - 0,2
milioane mc/zi;
- Depozitul Gherceşti - rezerva
de capacitate de extracţie la dispoziţia OST conform prevederilor Legii nr.
346/2007 - 0,3 milioane mc/zi.
A.3. Import de gaze naturale
La momentul confirmării situaţiei de urgenţă se vor
asigura cantităţile de gaze naturale din import la nivelul nominalizărilor efectuate în conformitate cu prevederile
art. 6 alin. (1) din Ordinul ministrului economiei şi comerţului, al preşedintelui
Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale şi al
preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale nr.
102.136/530/97/2006 privind valorificarea cantităţilor de gaze naturale pe
piaţa internă şi măsuri pentru întărirea disciplinei în sectorul gazelor
naturale, cu modificările şi completările ulterioare. După posibilităţi,
conform condiţiilor contractuale, se va suplimenta importul de gaze naturale,
cu excepţia cazurilor în care situaţia de urgenţă a fost generată de reducerea
cantităţilor importate din cauze independente de piaţa comercială din România,
urmând ca Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei să
procedeze la recunoaşterea în cadrul preţurilor reglementate ale gazelor
naturale a costurilor suplimentare generate, în conformitate cu reglementările
Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei. In situaţia
suplimentării importului, structura livrărilor şi cota de import aferentă lunii
respective se vor ajusta corespunzător, dacă este cazul.
In situaţii de urgenţă, pentru depăşirea capacităţilor
rezervate de transport, datorate suplimentării cantităţilor de gaze naturale
vehiculate prin Sistemul naţional de transport, precum şi pentru celelalte
situaţii prevăzute în Codul reţelei pentru Sistemul naţional de transport al
gazelor naturale, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de
Reglementare în Domeniul Energiei nr. 54/2007, cu modificările şi completările
ulterioare, nu se percep penalităţi.
A.4. Zestrea de gaze
naturale a Sistemului naţional de transport
Obligaţia OST este de a deţine în mod continuu în
Sistemul naţional de transport, denumit în continuare SNT,
o cantitate de gaze naturale, conformă cu
reglementările tehnice emise de Autoritatea Naţională de Reglementare în
Domeniul Energiei, care să permită asigurarea în mod continuu a capacităţii de
transport pentru a răspunde cerinţelor contractuale.
B. Posibilităţi de
suplimentare a resurselor în situaţii de urgenţă
B1. Limitarea şi/sau
sistarea furnizării gazelor naturale la operatorii economici care au contracte cu clauze de întreruperi - se va
disponibiliza întreaga cantitate declarată
întreruptibilă, după cum urmează:
|
Capacitate contractată
|
total
|
întreruptibilă
|
MWh/h
|
Mii mc/h
|
MWh/h
|
Mii mc/h
|
Societatea Comercială AZOMUREŞ - S.A. Târgu Mureş
|
1.172,305
|
110
|
1.083,335
|
102
|
Societatea Comercială INTERAGRO - S.A. Bucureşti, din care:
|
3.258,865
|
309
|
3.040,176
|
286
|
- Societatea Comercială AMURCO -S.R.L. Bacău*
|
|
62
|
|
58
|
- Societatea Comercială DONAU CHEM - S.A. Turnu Măgurele*
|
|
58
|
|
54
|
- Societatea Comercială VIROMET - S.A. Victoria*
|
|
39
|
|
37
|
- Societatea Comercială GA&PRO CO - S.A. Piatra-Neamt*
|
|
40
|
|
36
|
- Societatea Comercială AMONIL - S.A. Slobozia*
|
|
58
|
|
54
|
- Societatea Comercială NITROPOROS Făgăraş (alimentată prin SRM
Făgăraş)
|
|
49
|
|
47
|
Societatea Comercială ELECTROCENTRALE Bucureşti/CET Palas, CET
Grozăveşti, CET Sud, CET Vest, CET Progresu
|
3.627,132
|
342
|
1.480,322
|
139
|
Total cantitate disponibilă
|
8.058,302
|
761
|
5.603,833
|
527
|
*) Capacitatea întreruptibilă propusă pentru fiecare
punct de consum, având în vedere prevederile contractului de întreruptibilitate
în care capacitatea întreruptibilă nu a fost stabilită la nivel de punct de
consum.
Din această cantitate disponibilizată o parte se
asigură din depozitele de înmagazinare subterană conform programului de
extracţie aferent respectivilor consumatori. Această capacitate disponibilă de
extracţie va fi pusă la dispoziţia furnizorilor care au obligaţia de a asigura
alimentarea cu gaze naturale a consumatorilor menţionaţi la art. 10 alin. (2)
din Legea nr. 346/2007. In cazul în care aceşti furnizori nu au cantităţi de
gaze naturale disponibile, acestea vor fi extrase din stocul consumatorilor
intreruptibili şi/sau al furnizorilor ai căror consumatori întreruptibili au
fost limitaţi/întrerupţi.
B.2. Reducerea consumului la Doljchim Craiova -
limitat la un consum de până la 5 mii mc/h
B.3. Trecerea societăţilor comerciale din tabelul de
mai jos de la consumul de combustibil gazos la consumul de combustibil
lichid/solid, cu reducerea cantităţilor de gaze
naturale până la un nivel minim de funcţionare,
astfel:
Consumator/Puncte de consum
|
Q minim de funcţionare (mii mc/h)
|
TERMOELECTRICA - S.A. Bucureşti/CET Borzeşti, CET Chişcani, CET
Doiceşti
|
0
|
ELECTROCENTRALE Galaţi
|
20
|
DALKIATERMO Ploieşti
|
12
|
TERMO CALOR CONFORT Piteşti
|
5
|
COLTERM Timişoara
|
15
|
COMPLEX ENERGETIC Craiova
|
11
|
CET Iaşi
|
5
|
CET Govora
|
5
|
MODERN CALOR Botoşani
|
2
|
ENERGOTERM Reşiţa
|
5
|
COMPLEXUL ENERGETIC Rovinari
|
2
|
TERMICA Suceava
|
5
|
CET Bacău
|
6
|
ELECTROCENTRALE Deva
|
15
|
TERMICA Târgovişte
|
4
|
ENET Focşani
|
10
|
Consumatorii de gaze naturale înscrişi în tabelul
anterior prezentat au obligaţia, conform prevederilor art. 17 alin. (1) din
Legea nr. 346/2007, să îşi asigure stocuri de combustibili alternativi şi să
asigure funcţionarea corespunzătoare a instalaţiilor de utilizare a acestora,
pentru a răspunde la cerinţa operatorului SNT de schimbare a combustibilului în
caz de urgenţă.
Trecerea operatorilor economici de la consumul de
combustibil gazos la consumul de combustibil lichid/solid va fi dispusă, la
nivel zonal/naţional, de Dispeceratul Naţional de Gaze Naturale, în funcţie de dezechilibrele constatate de operatorul SNT.
C. Echilibrarea SNT
în situaţii de urgenţă C.1. Gaze naturale destinate echilibrării SNT
Gazele naturale destinate echilibrării SNT sunt
constituite din:
1. gaze înmagazinate destinate echilibrării fizice,
existente la dispoziţia OST - 3 milioane mc/zi, pentru perioada decembrie
2010-februarie 2011, în limita a 180 milioane mc, stoc de gaze naturale în
depozitele subterane aflate la dispoziţia operatorului SNT, care se prezintă
astfel:
Nr. crt.
|
Denumirea furnizorului
|
Stoc obligatoriu
conform Ordinului preşedintelui
Autorităţii Naţionale
de Reglementare
în Domeniul Energiei
nr. 2/2010
|
Ponderi din stocul obligatoriu
|
Volumul
|
MWh
|
%
|
mil. mc
|
1.
|
GDF SUEZ ENERGY ROMÂNIA
|
6.321.044,10
|
28,12
|
50,62
|
2.
|
E.ON GAZ ROMÂNIA
|
5.880.235,75
|
26,16
|
47,09
|
3.
|
INTERAGRO
|
3.501.341,26
|
15,58
|
28,04
|
4.
|
PETROM OMV
|
2.600.000,00
|
11,57
|
20,82
|
5.
|
PETROM DISTRIBUŢIE GAZE
|
117.329,75
|
0,52
|
0,94
|
6.
|
PETROM GAS
|
1.181.250,00
|
5,26
|
9,46
|
7.
|
SNGN ROMGAZ
|
2.875.200,00
|
12,79
|
23,03
|
TOTAL
|
22.476.400,86
|
100,00
|
180,00
|
2. gaze disponibilizate de la consumatorii
întreruptibili conform clauzelor contractelor de întreruptibilitate;
3. gaze disponibilizate de la DOLJCHIM Craiova;
4. gaze disponibilizate de la consumatorii
întreruptibili care au obligaţia de a schimba
combustibilul gazos cu combustibil lichid/solid;
5. surplusul de gaze naturale care pot fi preluate din
import, cu excepţia situaţiilor în care situaţia de urgenţă a fost generată de
reducerea cantităţilor importate din cauze independente de piaţa internă de
gaze naturale.
Utilizarea gazelor naturale destinate echilibrării SNT
se va face în ordinea de prioritate prevăzută mai sus.
In situaţia în care, până la finalul lunii februarie
2011, nu sunt extrase în totalitate gazele naturale menţionate la pct. 1,
deţinătorii stocurilor de gaze naturale au dreptul de a extrage, cu prioritate,
în limita capacităţii tehnice, faţă de alţi utilizatori ai depozitelor de
înmagazinare a gazelor naturale, gazele naturale aflate în stoc în perioada
rămasă până la sfârşitul ciclului de extracţie 2011.
C.2. Etape pentru alimentarea cu gaze naturale a
diferitelor zone de consum în situaţii de
urgenţă
Ca urmare a confirmării situaţiei de urgenţă se
suspendă nominalizările realizate de utilizatorii de reţea de gaze naturale,
gazele naturale fiind dirijate pentru asigurarea consumurilor consumatorilor
prevăzuţi la art. 10 alin. (2) din Legea nr. 346/2007.
In perioada existenţei situaţiei de urgenţă se suspendă
aplicarea prevederilor Codului reţelei pentru Sistemul naţional de transport al
gazelor naturale, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de
Reglementare în Domeniul Energiei nr. 54/2007, cu modificările şi completările
ulterioare, privind aplicarea penalităţilor.
In conformitate cu prevederile art. 7 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 346/2007, după confirmarea
apariţiei situaţiei de urgenţă de către Comisia de coordonare, operatorul SNT
dispune următoarele măsuri:
1. asigurarea livrării producţiei interne;
2. începerea extracţiei gazelor naturale din stocul
minim obligatoriu, cu notificarea corespunzătoare a operatorilor depozitelor de
înmagazinare şi a proprietarilor gazelor naturale;
3. activarea clauzei de întreruptibilitate conform
clauzelor contractelor comerciale;
4. transferul capacităţii de extracţie a gazelor
naturale prin disponibilizarea capacităţii de extracţie de la consumatorii
întreruptibili şi/sau furnizorii consumatorilor întreruptibili
limitaţi/întrerupţi, cu respectarea procedurii descrise la lit. B1;
5. suplimentarea cantităţilor
de gaze din import;
6. reducerea consumului la DOLJCHIM Craiova;
7. solicitarea trecerii consumatorilor nominalizaţi în
prezentul plan la combustibil lichid/solid.
Ordinea în care vor fi activate măsurile dispuse de
operatorul SNT este obligatorie. Măsurile pot fi aplicate la nivel
zonal/naţional, în funcţie de dezechilibrele constatate de operatorul SNT.
Cantităţile de gaze naturale astfel disponibilizate vor
fi comercializate în conformitate cu prevederile art.
14 din Legea nr. 346/2007.
Pentru aceste cantităţi de gaze naturale se vor încheia
contracte bilaterale între proprietarii gazelor naturale şi furnizorii care au
obligaţia de serviciu public, în baza unei arondări a consumatorilor în funcţie
de zona din care sunt alimentaţi.
Cantităţile disponibilizate vor fi afişate de
operatorul SNT pe site-ul propriu (www.transgaz.ro).
In situaţia în care este activată măsura prevăzută la
pct. 3, pentru depăşirea capacităţilor rezervate de extracţie şi transport nu
se percep penalităţi.
In situaţia în care este activată măsura prevăzută la
pct. 7, operatorii economici afectaţi vor plăti tariful pentru rezervarea
capacităţii de transport gaze naturale numai pentru capacitatea de transport
efectiv realizată.
Imediat după ce Comisia de coordonare declară încetarea
situaţiei de urgenţă, operatorul SNT va dispune sistarea măsurilor prevăzute la
pct. 1-7, cu notificarea corespunzătoare a operatorilor depozitelor de
înmagazinare şi a proprietarilor gazelor naturale în ceea ce priveşte:
- cantităţile de gaze naturale extrase din stocul
minim, alocate pe fiecare furnizor şi pe fiecare beneficiar al gazelor
naturale;
- nivelul stocului minim de gaze naturale rămas în depozite. Furnizorii vor prelua cantităţile din
stocul minim de la proprietarii
gazelor naturale înmagazinate pentru situaţii de urgenţă.
Costurile suplimentare generate de dispoziţiile
Dispeceratului Naţional de Gaze Naturale sau ale Comisiei de coordonare în
intervalul de timp în care situaţia a fost declarată vor fi recunoscute de
către Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei.
Costurile menţionate vor fi prezentate Autorităţii
Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei pe bază de documente
justificative, urmând a fi analizate de către aceasta. Intrucât aceste costuri
suplimentare nu au fost incluse în bugetele de venituri şi cheltuieli ale
societăţilor vor fi recunoscute de Autoritatea Naţională de Reglementare în
Domeniul Energiei în baza documentelor prezentate, în termen de 60 de zile de
la încetarea situaţiei de urgenţă.
In cazul în care, ca urmare a situaţiei de urgenţă, la
sfârşitul ciclului de extracţie 2010-2011 furnizorii vor rămâne cu gaze
naturale în stoc, din cantităţile puse la dispoziţia operatorului SNT pentru
echilibrarea fizică a sistemului, pentru acestea vor fi recunoscute costuri de
finanţare, calculate pe o perioadă de un an de la momentul declarării situaţiei
de urgenţă.
Recuperarea prin preţurile reglementate a costurilor
suplimentare generate de situaţia de urgenţă va fi realizată în conformitate cu
reglementările Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei.
In termen de 10 zile de la publicarea prezentei
hotărâri, consumatorii întreruptibili vor prezenta Autorităţii Naţionale de
Reglementare în Domeniul Energiei, pentru avizare, proiectele contractelor de
vânzare a gazelor naturale în situaţii de urgenţă, cu specificarea preţului
gazelor naturale.
In situaţia în care Autoritatea Naţională de
Reglementare în Domeniul Energiei constată că preţurile propuse prin
contractele anterior menţionate denaturează concurenţa pe piaţa gazelor
naturale, depăşind limita rezonabilă a preţurilor gazelor naturale practicate
pe piaţă la momentul respectiv, aceasta poate solicita
revizuirea lor.
In situaţia în care consumatorii întreruptibili refuză
revizuirea preţurilor propuse în cuprinsul contractelor înaintate spre avizare,
preţurile practicate vor fi la nivelul celor considerate de Autoritatea
Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei la calculul valorii sumei fixe
unitare pentru acoperirea costurilor de achiziţie a gazelor naturale destinate
pieţei reglementate din perioada respectivă.
D. Program de măsuri
pentru creşterea siguranţei în aprovizionarea cu
gaze naturale a României
D.1. Interconectări existente cu sistemele de
transport ale ţărilor vecine:
a) conducta de interconectare cu sistemul din Ucraina
pe direcţia Tekovo - SMG Medieşu Aurit - capacitate: 11 milioane mc/zi;
b) conducta de interconectare
cu sistemul din Ucraina pe direcţia Orlovka - SMG Isaccea - capacitate: 24
milioane mc/zi;
c) conducta de interconectare cu sistemul din Ungaria
pe direcţia Szeged - Nădlac - capacitate: 4,8 milioane mc/zi.
D.2. Interconectări
strategice ale SNT cu sistemele de transport ale ţărilor vecine în vederea
creşterii siguranţei în aprovizionarea cu gaze naturale
Se are în vedere realizarea, în perioada 2010 - 2012, a
următoarelor lucrări:
• interconectarea sistemului de transport gaze naturale
din România şi Bulgaria, pe direcţia Giurgiu-Russe,
dimensionat pentru un debit de 1,5 miliarde mc/an;
• realizarea reversibilităţii curgerii gazelor pe
conducta SMG Isaccea I - SMG
Negru Vodă I, pentru un debit de circa 2,5 milioane
mc/zi, în vederea asigurării gazelor necesare
României/Bulgariei în condiţii de sistare a debitelor de gaze naturale preluate
pe direcţia SC Orlovka (Ucraina) - SMG Isaccea;
• interconectarea sistemelor de transport gaze
naturale din România şi Republica Moldova pe direcţia Iaşi - Ungheni, cu o capacitate de transport de 1,5 miliarde mc/an.
ANEXA Nr. 1
la planul de acţiune
PROGRAM
Cantităţi de gaze naturale extrase din producţia
internă
- milioane mc -
Producător
|
2010
|
2011
|
Octombrie
|
Noiembrie
|
Decembrie
|
Ianuarie
|
Februarie
|
Martie
|
TOTAL:
|
Societatea Comercială AURELIAN OIL&GAS - S.R.L.
|
3,1
|
3,5
|
3,5
|
3,5
|
3,3
|
3,4
|
20,3
|
Societatea Comercială AMROMCO ENERGY -S.R.L. + L.L.C.
|
21,5
|
22,3
|
22,3
|
22,3
|
21,3
|
22,3
|
132,0
|
Societatea Comercială FORAJ SONDE - SA. CRAIOVA
|
0,5
|
0,4
|
0,5
|
0,5
|
0,4
|
0,5
|
2,8
|
OMV PETROM - SA.
|
433,4
|
416,0
|
440,4
|
433,7
|
387,8
|
429,0
|
2.540,3
|
ROMGAZ
|
480,0
|
496,0
|
517,0
|
525,0
|
471,0
|
512,0
|
3.001,0
|
LOTUS PETROL
|
1,2
|
1,2
|
1,3
|
1,3
|
1,1
|
1,2
|
7,3
|
WINTERSHALL HOLDING - SA.
|
0,3
|
0,3
|
0,3
|
0,3
|
0,2
|
0,3
|
1,7
|
TOTAL:
|
940,0
|
939,7
|
985,3
|
986,6
|
885,1
|
968,7
|
5.705,4
|
ANEXA Nr. 2
la planul de acţiune
Situaţia pe depozite la data de 30 septembrie 2010,
referitoare la stadiul îndeplinirii programului de înmagazinare
- milioane mc -
|
Ciclul de injecţie 2010
|
Stoc la sfârşit de ciclu de
extracţie
2009-2010
|
Cumulat/ciclu
|
Stoc în zăcământ la 30.09.2010
|
Stoc final propus
|
Total depozite
|
869,9
|
2.071,3
|
2.941,2
|
3.060,0
|
Total depozite Romgaz
|
793,8
|
1.845,7
|
2.639,5
|
2.760,0
|
Bilciureşti
|
178,1
|
996,5
|
1.174,6
|
1.310,0
|
Urziceni
|
101,5
|
169,3
|
270,8
|
250,0
|
Bălăceanca
|
8,2
|
20,1
|
28,3
|
50,0
|
Sărmăşel
|
315,5
|
472,6
|
788,1
|
800,0
|
Cetatea de Baltă
|
136,9
|
80,1
|
217,0
|
200,0
|
Gherceşti
|
53,6
|
107,1
|
160,7
|
150,0
|
Depomureş/ Depozit Târgu Mureş
|
76,0
|
225,6
|
301,6
|
300,0
|
Amgaz/ Depozit Nadeş
|
0,0
|
0,0
|
0,0
|
0,0
|
ANEXA Nr. 3 la planul de acţiune
Situaţia pe furnizori la data de 30 septembrie 2010,
referitoare la stadiul îndeplinirii obligaţiilor prevăzute de Ordinul preşedintelui
Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul
Energiei nr. 2/2010 privind stabilirea
modalităţii de determinare a stocului minim de gaze naturale pe care titularii
licenţelor de
furnizare a gazelor naturale au obligaţia să îl deţină în depozitele de
înmagazinare subterană la încheierea activităţii de injecţie din anul 2010
Nr. crt.
|
Denumirea furnizorului
|
Stoc minim
obligatoriu 2010
(MWh)
|
Stoc
la 30 septembrie 2010
(MWh)
|
1
|
Societatea Comercială ALPHA METAL BUCUREŞTI
|
52.250,000
|
20.000,000
|
2
|
Societatea Comercială AMARAD ARAD
|
6.168,750
|
6.168,750
|
3
|
Societatea Comercială AMGAZ FURNIZARE - S.R.L. BUCUREŞTI
|
38.982,250
|
|
4
|
Societatea Comercială ARMAX GAZ - S.A. MEDIAŞ
|
18.125,000
|
|
5
|
Societatea Comercială APOPI & BLUMEN S.R.L. IAŞI
|
2.434,704
|
|
6
|
Societatea Comercială ARELCO DISTRIBUŢIE - S.R.L.
|
119.042,100
|
|
7
|
Societatea Comercială AURAPLAST - S.R.L.
|
91,000
|
|
8
|
Societatea Comercială BEN & BEN - S.A.
|
3.683,559
|
|
9
|
Societatea Comercială BERG SISTEM GAZ - S.A.
|
6.521,306
|
|
10
|
Societatea Comercială CIS GAZ - S.A.TARGU MUREŞ
|
23.222,946
|
|
11
|
Societatea Comercială CONGAZ - S.A.
CONSTANŢA
|
284.897,125
|
|
12
|
Societatea Comercială CONEF GAZ - S.R.L.
|
378.187,500
|
|
13
|
Societatea Comercială COVI CONSTRUCT -S.R.L. BUCUREŞTI
|
29.075,000
|
|
14
|
CPL CONCORDIA- S.R.L. CLUJ
|
50.450,750
|
50.566,782
|
15
|
Societatea Comercială CONSTRUCT P&G - S.R.L. BRĂILA
|
5.131,500
|
5.131,500
|
16
|
Societatea Comercială CORDUN GAZ - S.A.
|
3.644,925
|
|
17
|
Societatea Comercială DESIGN PROIECT -S.R.L.
|
343,125
|
|
18
|
Societatea Comercială DISTRIGAZ VEST - S.A. ORADEA
|
30.253,125
|
|
19
|
Societatea Comercială GDF SUEZ ENERGY
ROMÂNIA- S.A.
|
6.321.044,101
|
5.820.113,941
|
20
|
Societatea Comercială E.ON GAZ ROMÂNIA- S.A.
|
5.880.235,750
|
2.555.919,364
|
21
|
Societatea Comercială EGL GAS & POWER INTERNATIONAL - S.R.L.
|
56.250,000
|
20.869,338
|
22
|
Societatea Comercială EURO SEVEN INDUSTRY -S.R.L. BUCUREŞTI
|
4.522,000
|
|
23
|
Societatea Comercială GAZVEST - S.A. ARAD
|
57.074,250
|
46.000,000
|
24
|
Societatea Comercială GAZ NORD EST - S.A. HARLAU
|
7.925,000
|
|
25
|
Societatea Comercială GAZ EST - S.A. VASLUI
|
132.645,401
|
21.422,000
|
26
|
Societatea Comercială GRUP DEZVOLTARE REŢELE
- S.A. BUCUREŞTI
|
30.858,750
|
|
27
|
Societatea Comercială GAZ SUD - S.A. GHERMANEŞTI
|
49.321,250
|
|
28
|
Societatea Comercială GAZ SUD FURNIZARE - S.R.L.
|
25.946,413
|
|
29
|
Societatea Comercială HARGAZ HARGHITA GAZ - S.A.
|
23.707,086
|
16.000,000
|
30
|
Societatea Comercială INTERAGRO - S.A. BUCUREŞTI
|
3.501.341,259
|
|
31
|
Societatea Comercială INTERGAZ - S.R.L. ZIMNICEA
|
161.903,050
|
2.484,000
|
32
|
Societatea Comercială MM DATA-S.R.L. BUCUREŞTI
|
3.550,000
|
|
33
|
Societatea Comercială MEGACONSTRUCT - S.A. BALOTEŞTI
|
20.905,500
|
|
34
|
Societatea Comercială MEHEDINŢI GAZ - S.A.
|
7.763,250
|
|
35
|
Societatea Comercială MIHOC OIL - S.R.L.
|
488,631
|
|
36
|
Societatea Comercială NORD GAZ - S.R.L. SUCEAVA
|
26.010,195
|
|
37
|
Societatea Comercială OLIGOPOL - S.R.L.
|
1.916,204
|
|
38
|
Societatea Comercială OTTOGAZ - S.R.L. BUCUREŞTI
|
37.250,000
|
|
39
|
Societatea Comercială PADO GROUP INFRASTRUCTURES - S.R.L.
|
19.687,500
|
|
40
|
Societatea Comercială OMV PETROM - S.A. BUCUREŞTI
|
2.600.000,000
|
7.551.113,510
|
41
|
Societatea Comercială PETROM DISTRIBUŢIE GAZE - S.R.L.
|
117.329,750
|
|
42
|
Societatea Comercială OMV PETROM GAS - S.R.L. BUCUREŞTI
|
1.181.250,000
|
|
43
|
Societatea Comercială PRISMA SERV COMPANY - IAŞI
|
286,603
|
|
Nr. crt.
|
Denumirea furnizorului
|
Stoc minim
obligatoriu 2010
(MWh)
|
Stoc
la 30 septembrie 2010
(MWh)
|
44
|
Societatea Comercială PROGAZ P&D - S.A. CAMPINA
|
10.226,500
|
10.227,000
|
45
|
Societatea Naţională de Gaze Naturale ROMGAZ - S.A. MEDIAŞ
|
2.875.200,000
|
12.108.422,560
|
46
|
Societatea Comercială SALGAZ - S.A. SALONTA
|
13.978,750
|
13.978,750
|
47
|
Societatea Comercială TIMGAZ - S.A. TIMIŞOARA
|
6.790,486
|
6.790,486
|
48
|
Societatea Comercială TINMAR - IND. - S.A. BUCUREŞTI
|
1.856,250
|
1.856,250
|
49
|
Societatea Comercială TRANSENERGO COM - S.A.
|
4.375,000
|
|
50
|
Societatea Comercială TULCEA GAZ - S.A.
|
13.068,106
|
|
51
|
Societatea Comercială VEGA' 93 - S.R.L. GALAŢI
|
3.025,878
|
|
52
|
Societatea Comercială WIROM GAS - S.A. BUCUREŞTI
|
71.281,066
|
|
53
|
Societatea Comercială WIEE ROMÂNIA- S.R.L. BUCUREŞTI
|
87.500,000
|
3.151.092,828
|
54
|
Societatea Comercială COMPA- S.A. SIBIU
|
16.137,000
|
|
55
|
Societatea Comercială DGN TRANSILVANIA- S.A.
|
372,098
|
|
56
|
Societatea Comercială ECO ENERGY - S.R.L. TARGOVIŞTE
|
13.187,500
|
|
57
|
Societatea Comercială GDF SUEZ ENERGY TRADING ROMÂNIA
|
6.250,000
|
|
58
|
Societatea Comercială ELECTROCENTRALE BUCUREŞTI - S.A.
|
13.250,000
|
|
59
|
Societatea Comercială GLOBAL NRG ROM - S.R.L.
|
26.400,000
|
|
60
|
Societatea Comercială G-ON EUROGAZ - S.R.L.
|
65,288
|
|
61
|
Societatea Comercială PRO FAUR INVEST - S.A.
|
1.906,250
|
|
62
|
Societatea Comercială TETAROM - S.R.L.
|
306,370
|
|
|
TOTAL:
|
24.491.983,821
|
31.408.157,059
|