HOTARARE Nr. 1232 din 29 noiembrie 2000
pentru aprobarea Normelor metodologice de implementare a prevederilor
Conventiei internationale privind raspunderea civila pentru pagubele produse
prin poluare cu hidrocarburi, 1992 (CLC, 1992)
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 652 din 13 decembrie 2000
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 3 din
Ordonanta Guvernului nr. 15/2000 pentru aderarea Romaniei la Protocolul din
1992 pentru amendarea Conventiei internationale privind raspunderea civila
pentru pagubele produse prin poluare cu hidrocarburi, 1969, incheiat la Londra
la 27 noiembrie 1992, aprobata prin Legea nr. 158/2000,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba Normele metodologice de implementare a prevederilor Conventiei
internationale privind raspunderea civila pentru pagubele produse prin poluare
cu hidrocarburi, 1992 (CLC, 1992), prevazute in anexa care face parte
integranta din prezenta hotarare.
Art. 2
Prezenta hotarare intra in vigoare la 30 de zile de la publicarea ei in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU
Contrasemneaza:
p. Ministrul transporturilor,
Aleodor Francu,
secretar de stat
Ministrul apelor, padurilor
si protectiei mediului,
Romica Tomescu
p. Ministru de interne,
Mircea Muresan,
secretar de stat
Ministrul apararii nationale,
Sorin Frunzaverde
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
de implementare a prevederilor Conventiei internationale privind raspunderea
civila pentru pagubele produse prin poluare cu hidrocarburi, 1992 (CLC, 1992)
SECTIUNEA 1
Definitii
Art. 1
In intelesul prezentelor norme metodologice termenii utilizati se definesc
dupa cum urmeaza:
1.1. armator - persoana juridica sau fizica, romana sau straina, care
detine titlul de proprietate asupra navei la data producerii poluarii;
1.2. armator solicitant - armatorul care solicita autoritatii competente
emiterea certificatului de asigurare sau alta garantie financiara;
1.3. asigurare sau alta garantie financiara:
a) asigurarile de raspundere civila pentru pagube produse prin poluare,
limitata la sumele stabilite conform art. V pct. 1 din CLC, 1992;
b) cautiunile bancare/scrisori de garantie bancara;
c) certificate de garantie financiara sau alte garantii financiare
similare;
1.4. asigurator sau garant:
a) asociatiile mutuale de asigurare de raspundere ale armatorilor -
cluburile P & I, pentru asigurarile prevazute la pct. 1.3 lit. a);
b) asiguratori membri Lloyd's, International Underwriting Association of
London (IUA), American Institute of Marine Underwriters (AIMU), Verein Bremer
Seeversicherer e.V. (VBS), Verein Hamburger Assecuradeure (VHA), pentru
asigurarile prevazute de la pct. 1.3 lit. a);
c) Fondul international de despagubire, pentru certificatele de garantie
financiara prevazute la pct. 1.3 lit. c);
d) alti asiguratori/garanti romani sau straini;
1.5. autoritate competenta - autoritatea desemnata de statul parte la CLC,
1992.
In Romania Ministerul Transporturilor, in calitate de organ de specialitate
al administratiei publice centrale si de autoritate de stat in domeniul
transporturilor maritime, indeplineste rolul de autoritate competenta pentru
eliberarea Certificatului de asigurare sau alta garantie financiara in legatura
cu raspunderea civila pentru pagubele produse prin poluare cu hidrocarburi,
prin directia de specialitate din cadrul sau;
1.6. certificat de asigurare sau alta garantie financiara - Certificatul de
asigurare sau alta garantie financiara in legatura cu raspunderea civila pentru
pagubele produse prin poluare cu hidrocarburi, care constituie documentul prin
care autoritatea competenta atesta sau certifica, dupa cum este cazul, faptul
ca armatorul mentine o asigurare sau o alta garantie financiara conform art. V
si VII din CLC, 1992;
1.7. CLC, 1992 (International Convention on Civil Liability for Oil
Pollution Damage, 1992) - Conventia internationala privind raspunderea civila
pentru pagubele produse prin poluare cu hidrocarburi, 1992;
1.8. fond - potrivit dispozitiilor art. V, VI si IX din CLC, 1992, inseamna
suma de bani pusa la dispozitie instantei judecatoresti competente sau
scrisorile de garantie uzuale emise de asiguratorii mentionati la pct. 1.4,
scrisorile de garantie bancara, precum si depozitele bancare, depuse de
asiguratori/garanti sau de armator, in raport cu tipul de asigurare sau alta
garantie financiara mentinuta de acesta, din care se vor plati creditorii pe
baza intelegerii dintre parti sau dintre reprezentantii partilor si
asiguratori/garanti ori pe baza unei hotarari judecatoresti, potrivit
prevederilor art. IX pct. 3 din CLC, 1992;
1.9. Fond international de despagubire - institutia care poate emite
certificate de garantie financiara prevazute la art. VII pct. 1 din CLC, 1992,
si nu se identifica cu notiunea de fond.
Aceasta institutie este constituita in conditiile Conventiei internationale
pentru stabilirea unui fond international de compensare pentru daune provocate
prin poluare cu hidrocarburi, 1971, cunoscuta ca fiind Conventia fondului,
1971, in conformitate cu prevederile art. XII pct. 4 din CLC, 1992;
1.10. liniile de baza - liniile celui mai mare reflux de-a lungul tarmului
sau, dupa caz, liniile drepte care unesc punctele cele mai avansate ale
tarmului, inclusiv ale tarmului dinspre larg al insulelor, ale locurilor de
acostare, amenajarilor hidrotehnice si ale altor instalatii portuare
permanente, astfel cum sunt definite in art. 1 din Legea nr. 17/1990 privind
regimul juridic al apelor maritime interioare, al marii teritoriale si al zonei
contigue ale Romaniei;
1.11. marea teritoriala - fasia de mare adiacenta tarmului ori, dupa caz,
apelor maritime interioare, avand latimea de 12 mile marine, masurata de la
liniile de baza, astfel cum este definita in art. 1 din Legea nr. 17/1990;
1.12. zona economica exclusiva - zona care se intinde in partea ei
exterioara pana la o distanta de 200 mile marine de la liniile de baza de la
care se masoara latimea marii teritoriale, astfel cum este definita in Decretul
nr. 142/1986 privind instituirea zonei economice exclusive a Romaniei in Marea
Neagra;
1.13. pagube produse prin poluare - pierderile/daunele provocate de nava,
costurile si alte cheltuieli aferente, definite la lit. a) si b) ale pct. 6 al
art. I din CLC, 1992.
SECTIUNEA a 2-a
Scopul si domeniul de aplicare a normelor metodologice
Art. 2
Prezentele norme metodologice au ca scop aplicarea CLC, 1992, pe teritoriul
Romaniei, incluzand marea teritoriala si zona economica exclusiva, pentru
pagubele produse prin poluare in sensul prevazut la art. 1 pct. 1.13.
Art. 3
(1) Armatorul unei nave petroliere care arboreaza pavilionul statului
roman, care transporta mai mult de 2.000 tone de hidrocarburi in vrac ca incarcatura,
este obligat sa mentina o asigurare sau o alta garantie financiara conform art.
1 pct. 1.3 si sa posede la bordul navei sale certificatul de asigurare sau alta
garantie financiara, emis de Ministerul Transporturilor.
(2) Forma si continutul certificatului de asigurare sau alta garantie
financiara sunt prezentate in anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice.
(3) Armatorul unei nave petroliere care arboreaza pavilionul altui stat,
care transporta mai mult de 2.000 tone de hidrocarburi in vrac ca incarcatura
si trece prin marea teritoriala, zona economica exclusiva, sau intra/iese
intr-un/dintr-un port romanesc, este obligat sa mentina o asigurare sau o alta
garantie financiara conform art. 1 pct. 1.3 si sa posede la bordul navei sale
certificatul de asigurare sau alta garantie financiara, emis de autoritatea
competenta a statului al carui pavilion il arboreaza, stat parte la CLC, 1992.
Art. 4
(1) Armatorul unei nave petroliere care arboreaza pavilionul roman sau
strain si care transporta mai mult de 2.000 tone hidrocarburi in vrac ca
incarcatura este obligat sa mentina o asigurare sau alta garantie financiara
compatibila cu limita raspunderii sale, prevazuta la art. V din CLC, 1992, pe
durata valabilitatii certificatului de asigurare sau alta garantie financiara,
emis de autoritatea competenta.
(2) Dreptul de limitare a raspunderii civile a armatorului, in conditiile
art. V din CLC, 1992, nu reflecta intinderea efectiva a pagubei produse prin
poluare, care urmeaza sa fie determinata de instanta judecatoreasca competenta
potrivit art. IX din CLC, 1992, sau prin tratative intre parti ori intre
reprezentantii acestora si asiguratori sau garanti, dupa cum este cazul.
(3) Armatorul este indreptatit la limitarea raspunderii civile in conditiile
art. V pct. 1 din CLC, 1992, in afara de cazul in care sunt aplicabile cauzele
de excludere a dreptului de limitare a raspunderii civile prevazute la art. V
pct. 2 din CLC, 1992.
SECTIUNEA a 3-a
Proceduri privind eliberarea certificatului de asigurare sau alta garantie
financiara
Art. 5
In vederea emiterii certificatului de asigurare sau alta garantie
financiara armatorul va prezenta directiei de specialitate din cadrul
Ministerului Transporturilor urmatoarea documentatie:
1. cererea de certificare-tip, conform modelului prezentat la anexa nr. 2
la prezentele norme metodologice;
2. lista cuprinzand nava/navele pentru care se solicita certificatele de
asigurare sau alta garantie financiara, conform modelului prezentat in anexa
nr. 3 la prezentele norme metodologice;
3. copie de pe certificatul de tonaj al navei/navelor;
4. pentru navele sub pavilion strain si certificatul de nationalitate, in
original si in copie, copia ramanand la dosarul directiei de specialitate din
cadrul Ministerului Transporturilor;
5.1. originalul unei asigurari sau altei garantii financiare emise de
asiguratorii sau garantii mentionati la art. 1 pct. 1.4, cu datele privind
durata si aplicabilitatea acesteia, pentru nava si armatorul solicitant, in
forma si continutul acceptabile autoritatilor competente din Romania si din
celelalte state parti la CLC, 1992;
5.2. pentru asigurarile incheiate cu asiguratorii mentionati la art. 1 pct.
1.4 lit. d) armatorul solicitant va depune in plus dovezile necesare privind
capacitatea de plata a asiguratorului/garantului sau, dupa caz, confirmarea
existentei unei reasigurari incheiate cu asiguratorii prevazuti la art. 1 pct.
1.4 lit. b).
Art. 6
(1) In urma verificarii documentatiei primite directia de specialitate din
cadrul Ministerului Transporturilor va emite certificatul de asigurare sau alta
garantie financiara in doua exemplare.
(2) Un exemplar al certificatului de asigurare sau alta garantie financiara
va fi pastrat la bordul navei si un exemplar va fi pastrat la directia de
specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor.
Art. 7
(1) Inspectoratul Navigatiei Civile - I.N.C., prin capitaniile de port,
verifica existenta la bord a certificatului de asigurare sau alta garantie financiara
si conformitatea acestuia cu prevederile CLC, 1992, pentru navele petroliere
care transporta mai mult de 2.000 tone de produse petroliere in vrac ca
incarcatura, indiferent de pavilion sau de statul de inregistrare, care intra
sau ies intr-un/dintr-un port romanesc ori care sosesc sau parasesc terminalele
din largul marii.
(2) Ministerul Transporturilor, prin Inspectoratul Navigatiei Civile -
I.N.C., denumit in continuare I.N.C., va lua masurile necesare, in conformitate
cu prevederile legale in vigoare, inclusiv de retinere a navei petroliere
implicate, daca este cazul, pentru indeplinirea in mod corespunzator a
cerintelor prevazute la art. VII din CLC, 1992.
SECTIUNEA a 4-a
Incetarea valabilitatii, anularea sau retragerea certificatului de
asigurare sau alta garantie financiara
Art. 8
Certificatul de asigurare sau alta garantie financiara nu se va putea emite
daca asigurarea sau alta garantie financiara poate inceta inainte de implinirea
a 3 luni de la data la care armatorul solicita eliberarea unui asemenea
certificat, in conditiile CLC, 1992, din alte motive decat expirarea termenului
de valabilitate.
Art. 9
Certificatul de asigurare sau alta garantie financiara, emis de autoritatea
competenta, isi va inceta valabilitatea sau va fi considerat anulat/retras in
urmatoarele conditii:
a) la expirarea duratei de valabilitate a asigurarii sau a altei garantii
financiare;
b) modificarea conditiilor si termenilor asigurarii sau garantiei
financiare de natura sa atraga inaplicabilitatea prevederilor CLC, 1992, si in
special a dispozitiilor art. VII din CLC, 1992;
c) daca nava a suferit transformari importante ale constructiei,
echipamentelor, instalatiilor si armaturilor amenajarilor si materialului, fara
aprobarea autoritatii competente a statului de pavilion;
d) la schimbarea pavilionului navei.
Art. 10
(1) Armatorul are obligatia de a aduce la cunostinta autoritatii
competente:
a) orice modificare a termenilor si conditiilor asigurarii sau garantiei
financiare;
b) orice alta imprejurare de fapt sau de drept care poate afecta in orice
mod asigurarea sa de raspundere civila pentru pagubele produse prin poluare cu
hidrocarburi in termen de cel mult 3 zile lucratoare de la data la care o
asemenea modificare sau imprejurare a devenit operativa ori s-a produs.
(2) In cazul neconformarii cu prevederile alin. (1), Ministerul
Transporturilor retrage certificatul de asigurare sau alta garantie financiara
pentru nava in cauza sau pentru orice alta nava a aceluiasi armator si refuza
sa dea curs cererii de emitere a unui alt certificat de asigurare sau alta
garantie financiara pe o durata de 5 ani.
SECTIUNEA a 5-a
Proceduri in caz de poluare cu hidrocarburi
Art. 11
Activitatile de prevenire si constatare a poluarii pe Dunarea maritima,
marea teritoriala si in zona economica exclusiva sunt asigurate de Ministerul
Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, prin agentiile de protectie a
mediului Tulcea si Constanta si prin Compania Nationala "Apele
Romane" - S.A. - Directia apelor Dobrogea - Litoral, de Ministerul
Transporturilor, prin I.N.C., si de Ministerul de Interne, prin Garda de
Coasta.
Art. 12
La observarea unei poluari Garda de Coasta, comandantii navelor care
arboreaza pavilionul statului roman si persoanele care au in subordine unitati
de foraj marin aflate sub jurisdictia statului roman vor informa imediat
I.N.C., Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. si agentia de
protectie a mediului competenta, care, impreuna, constata poluarea. In functie
de gravitatea acesteia I.N.C. poate dispune retinerea poluatorului, prin orice
mijloace prevazute de lege, de catre Garda de Coasta sau de catre nave ale
marinei militare in vederea investigarii, precum si a stabilirii cauzelor si responsabilitatilor
de catre instanta competenta potrivit art. IX din CLC, 1992, sau, dupa caz, de
catre parti ori reprezentantii autorizati ai acestora si asiguratori sau
garanti.
Art. 13
(1) I.N.C. va instiinta imediat armatorul navei poluatoare despre incident,
prin agentii sai sau direct, dupa cum este cazul, precum si pe corespondentul
Clubului P&I al navei sau agentii Lloyd's, International Underwriting
Association of London (IUA), American Institute of Marine Underwriters (AIMU),
Verein Bremer Seeversicherer e.V. (VBS), Verein Hamburger Assecuradeure (VHA)
sau ai celorlalti asiguratori sau garanti, dupa caz.
(2) I.N.C. va pune in intarziere armatorul navei poluatoare, instiintandu-l
despre intentia organismelor abilitate de a introduce cererea de despagubire in
fata instantei judecatoresti competente, sub forma unui preaviz, conform
dispozitiilor art. IX pct. 1 din CLC, 1992.
Art. 14
Coordonarea masurilor de eliminare a efectelor poluarii si a masurilor
preventive se va face de agentia de protectie a mediului si de I.N.C., prin
capitaniile de port, pe mare si pe Dunarea maritima, si va fi executata contra
cost de companiile nationale in zonele de jurisdictie aferente acestora si/sau
de alti agenti economici, conform Planului national de pregatire, cooperare si
raspuns in caz de poluare cu hidrocarburi, care se aproba in conditiile legii.
Art. 15
(1) Pagubele produse prin poluare vor fi suportate de armatorul navei
poluatoare, respectiv de asiguratorul de raspundere civila al acestuia sau de
garantul mentionat in certificatul de asigurare sau alta garantie financiara,
emis de autoritatea competenta.
(2) In situatia in care asiguratorul a constituit fondul prevazut la art. 1
pct. 1.8 si sunt respectate cerintele prevazute la art. VI pct. 2 din CLC,
1992, nava poluatoare nu mai poate fi retinuta sau sechestrata dupa terminarea
investigatiilor cu privire la cauzele poluarii.
(3) Investigatiile se vor efectua cu toata operativitatea necesara, in
raport cu complexitatea cazului.
Art. 16
Valoarea fondului prevazut la art. 1 pct. 1.8 va fi estimata de Ministerul
Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, prin agentia de protectie a mediului
competenta, impreuna cu I.N.C. si cu consultarea tuturor partilor care
participa la aplicarea masurilor de eliminare a efectelor poluarii si a
masurilor preventive, precum si a celor care ar putea suferi pierderi sau daune
ulterioare, cauzate de masurile preventive.
Art. 17
Fondul va fi pus la dispozitie instantei judecatoresti competente potrivit
art. V si IX din CLC, 1992, urmand ca din acesta sa se faca plata
despagubirilor datorate pentru pagubele produse prin poluare, in raport cu
raspunderile ce vor fi stabilite pe baza unei hotarari judecatoresti definitive
ori irevocabile, dupa caz.
Art. 18
(1) In cazul in care fondul nu se constituie voluntar, persoana juridica
responsabila cu administrarea zonei in care s-a produs poluarea, precum si
persoanele fizice si juridice prejudiciate de poluare introduc in conformitate
cu prevederile legale in vigoare, in nume propriu sau prin reprezentantul comun
imputernicit, in fata instantei judecatoresti competente, cererea de compensare
a pagubelor produse prin poluare, direct impotriva asiguratorului sau
garantului mentionat in certificatul de asigurare sau alta garantie financiara,
emis de autoritatea competenta a statului pavilionului navei sau a altui stat
membru al CLC, 1992.
(2) In cazul in care poluarea s-a produs in zona economica exclusiva si
fondul nu se constituie voluntar, Ministerul Finantelor formuleaza in fata
instantei judecatoresti competente, in numele statului roman, cererea de
compensare a pagubelor produse prin poluare.
Art. 19
In cazul introducerii cererii de compensare a pagubelor produse prin
poluare la instanta judecatoreasca competenta, in conditiile art. 18 alin. (1),
plata taxei judiciare de timbru se face dupa constituirea fondului, conform
legislatiei in vigoare.
Art. 20
Pe baza hotararii executorii a instantei judecatoresti competente fondul va
fi distribuit proportional, in functie de sumele creantelor admise de instanta,
intre cei care au suferit pierderi prin poluare, au contribuit la eliminarea
poluarii si/sau au luat masuri preventive pentru prevenirea sau minimizarea
pagubelor prin poluare, conform prevederilor art. IX pct. 3 si art. X din CLC,
1992.
Art. 21
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.
ANEXA 1
la normele metodologice
ROMANIA
MINISTERUL TRANSPORTURILOR MINISTRY OF TRANSPORT
CERTIFICAT DE ASIGURARE SAU ALTA GARANTIE FINANCIARA
IN LEGATURA CU RASPUNDEREA CIVILA PENTRU PAGUBELE PRODUSE PRIN POLUARE
CU HIDROCARBURI
CERTIFICATE OF INSURANCE OR OTHER FINANCIAL SECURITY IN RESPECT OF CIVIL
LIABILITY FOR OIL POLLUTION DAMAGE
Intocmit conform dispozitiilor art. VII din Conventia internationala
privind raspunderea civila pentru pagubele produse prin poluare cu
hidrocarburi, 1992
Issued in accordance with the provisions of article VII of the
International Convention on Civil Liability for Oil Pollution Damage, 1992
___________________________________________________________________________
| | Numarul sau literele | Portul de | Numele si adresa |
| Numele navei | distinctive | inmatriculare | proprietarului |
| Name of ship | Distinctive number | Port | Name and address |
| | or letters | of registry | of owner |
|_______________|_______________________|________________|__________________|
| | | | |
|_______________|_______________________|________________|__________________|
Subsemnatul atest ca nava sus-mentionata detine polita de asigurare sau
alta garantie financiara care satisface cerintele art. VII din Conventia
internationala privind raspunderea civila pentru pagubele produse prin poluare
cu hidrocarburi, 1992.
This is to certify that there is in force in respect of the above-named
ship a policy of insurance or other financial security satisfying the
requirements of article VII of the International Convention on Civil Liability
for Oil Pollution Damage, 1992.
Tipul de garantie .................................
Type of security ..................................
Durata garantiei ..................................
Duration of security ..............................
Numele si adresa asiguratorului (sau ale asiguratorilor) si/sau ale
garantilor ........................................................
Name and address of the insurer(s) and/or guarantor(s)
...................................................................
Numele ............................................
Name .............................................
Adresa ............................................
Address ...........................................
Acest certificat este valabil pana la .............
This certificate is valid until ...................
Emis sub autoritatea Guvernului Romaniei
Issued under the authority of the Government of Romania
In ........... La data de ...........
At ........... On ................... ...............................
Semnatura si titlul emitentului
Signature and title of issuing
Numai daca nu este indicat altfel, semnatura
acestui certificat atesta ca raspunderea
civila, conform Conventiei internationale
privind raspunderea civila pentru pagubele
produse prin poluare cu hidrocarburi, revine
asiguratorilor si/sau garantilor mentionati
mai sus.
Unless indicated to the contrary the
signature of this certificate certifies that
civil liability under International
Convention on Civil Liability for Oil
Pollution Damage is covered by afore
mentioned insurers and/or guarantors.
ANEXA 2
la normele metodologice
CERERE PENTRU ELIBERAREA CERTIFICATULUI DE ASIGURARE
SAU ALTA GARANTIE FINANCIARA IN LEGATURA CU RASPUNDEREA CIVILA
PENTRU PAGUBELE PRODUSE PRIN POLUARE CU HIDROCARBURI
APPLICATION FOR CERTIFICATE OF INSURANCE OR OTHER FINANCIAL SECURITY
IN RESPECT OF CIVIL LIABILITY FOR OIL POLLUTION DAMAGE
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
DIRECTIA DE REGLEMENTARI SI CALITATEA SERVICIILOR IN PORTURI SI IN
NAVIGATIA MARITIMA
Tel.: 040 16387386
Fax: 040 13130120
Bd Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, Bucuresti, Romania
___________________________________________________________________________
1. Numele si statutul solicitantului:
Name and status of applicant:
___________________________________________________________________________
2. Adresa sediului solicitantului:
Address of registered office:
Tel.:
Fax:
___________________________________________________________________________
3. Numele si adresa proprietarului navei (navelor), daca difera de cele
mentionate la pct. 1.
Name and address of owner of ship (ships) (if different from 1 above):
Tel.:
Fax:
___________________________________________________________________________
4. Subsemnatul solicit eliberarea unui certificat de asigurare pentru
fiecare dintre navele prevazute in anexa.
I hereby apply for a certificate to be issued in respect of each of the
ships overleaf.
Data ............... Semnatura ........................
Date ............... Signature ........................
Statutul in companie ...................
Status in Company ......................
ANEXA 3
la normele metodologice
LISTA
cuprinzand navele care trebuie certificate conform dispozitiilor art. VII din
CLC, 1992
SCHEDULE
of ships to be certified in accordance with the provisions of article VII of
CLC, 1992
_____________________________________________________________________________
| 1 | 2 | 3 |
|_________________________|____________________|______________________________|
| Numele si tipul navei | Numarul oficial | Pavilionul si portul de |
| Name and type of ship | Official number | inregistrare |
| | (CALL SIGN) | Flag and port of registry |
|_________________________|____________________|______________________________|
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
|_________________________|____________________|______________________________|
_____________________________________________________________________________
| 4 | 5 | 6 |
|_______________________________|_________________________________|___________|
| Garantia | | |
| Security | Numele si adresa asiguratorului |Numarul IMO|
|_______________________________| si sau ale garantului |IMO number |
|Tipul | Perioada valabilitatii | Name and address of insurer and | |
|Type | Period of valability | or guarantor | |
|______|________________________|_________________________________|___________|
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|______|________________________|_________________________________|___________|
_____________________________________________________________________________
| 7 | 8 | 9 |
|_________________|_____________________________________|_____________________|
| | Numarul certificatului de asigurare | |
| Tonajul brut | sau alta garantie financiara | Observatii |
| Gross tonnage | Certificate of insurance or other | Observations |
| | financial security number | |
|_________________|_____________________________________|_____________________|
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
|_________________|_____________________________________|_____________________|