Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1102 din 18 septembrie 2008

privind aprobarea Programului national de asistenta medicala, psihologica si sociala a consumatorilor de droguri - 2009-2012

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 675 din 1 octombrie 2008



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,

ţinând seama de prevederile art. 5 alin. (1) lit. e1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.489/2002 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale Antidrog, cu modificările şi completările ulterioare,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - (1) Se aprobă Programul naţional de asistenţă medicală, psihologică şi socială a consumatorilor de droguri - 2009-2012, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

(2) Programul prevăzut la alin. (1) se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul aprobat Ministerului Internelor şi Reformei Administrative pentru Agenţia Naţională Antidrog la titlul VII „Alte transferuri", în limita fondurilor bugetare aprobate şi în funcţie de priorităţile stabilite de Agenţia Naţională Antidrog.

(3)  Subprogramele din cadrul programului prevăzut la alin. (1) care nu se pot finanţa pe anul 2009 vor fi reluate în anii următori şi vor fi derulate în funcţie de fondurile bugetare aprobate Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.

Art. 2. - Bugetul total al programului prevăzut la art. 1 este de 15.078 mii lei.

Art. 3. - Subprogramele şi proiectele componente ale Programului naţional de asistenţă medicală, psihologică şi socială a consumatorilor de droguri - 2009-2012 se elaborează, se implementează, se monitorizează şi se evaluează de Agenţia Naţională Antidrog.

Art. 4. - Sumele economisite în cadrul unui subprogram sau proiect pot fi redistribuite altor subprograme sau proiecte din cadrul Programului naţional de asistenţă medicală, psihologică şi socială a consumatorilor de droguri - 2009-2012, motivat, cu aprobarea preşedintelui Agenţiei Naţionale Antidrog.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul internelor şi reformei administrative,

Cristian David

Ministrul sănătăţii publice,

Gheorghe Eugen Nicolăescu

p. Ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului,

Zvetlana Preoteasa,

secretar de stat

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

ANEXĂ

PROGRAMUL   NAŢIONAL

de asistentă medicală, psihologică si socială a consumatorilor de droguri - 2009-2012

Obiectiv general de dezvoltare

Dezvoltarea sistemului naţional integrat de asistenţă a consumatorilor şi consumatorilor dependenţi de droguri, pe 3 niveluri, în concordanţă cu nevoile beneficiarilor, prin crearea unei reţele naţionale de resurse specializate de prevenire şi asistenţă, care să garanteze disponibilitatea generală a serviciilor, conform Strategiei Naţionale Antidrog în perioada 2005-2012, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 73/2005 (cap. II).

Scop

Prevenirea consumului de droguri la populaţia generală, precum şi atragerea şi menţinerea consumatorilor şi consumatorilor dependenţi de droguri în sistemul naţional integrat de servicii publice de asistenţă, în vederea reabilitării medico-psihosociale a acestora.

Obiective generale

1. Dezvoltarea de servicii de prevenire universală, selectivă şi indicată, în vederea evitării debutului consumului de droguri şi a transformării consumului ocazional în consum problematic, precum şi a reducerii consecinţelor abuzului de droguri.

2.  Realizarea unui complex integrat de servicii de asistenţă medicală, psihologică şi socială pentru consumatorii şi consumatorii dependenţi de droguri, orientat prioritar spre zonele cu cea mai mare prevalentă a consumului, identificate în urma monitorizării sistematice a unor indicatori-cheie.

3. Formarea iniţială şi continuă a profesioniştilor din sistemul de prevenire şi asistenţă, în vederea creşterii calităţii serviciilor oferite beneficiarilor.

4.  Realizarea de studii calitative şi cantitative în vederea propunerii de modificare a actelor normative în materie, pentru adaptarea acestora la dinamica fenomenului drogurilor în România.

Buget necesar pentru implementare: 15.078 mii lei.

Subprogramele şi proiectele componente ale programului naţional sunt următoarele:

1. Subprogramul „Prevenirea consumului experimental/ recreaţional de droguri în populaţia şcolară"

Obiective specifice:

-  crearea şi dezvoltarea de servicii integrative de tip informare în legătură cu riscurile consumului de droguri la populaţia şcolară;

- crearea şi dezvoltarea de servicii integrative de tip formare de abilităţi individuale cu rol de factori de protecţie împotriva consumului de droguri şi de tip petrecere a timpului liber;

-  crearea şi dezvoltarea unor politici de prevenire a consumului de droguri în rândul adolescenţilor şi tinerilor, prin stimularea creativităţii artistice şi promovarea strategiilor de sensibilizare tip peer to peer education (educaţie între egali);

- crearea unui sistem integrat de prevenire a consumului de droguri, abilitat să refere cazurile de abuz de alcool către serviciile de asistenţă integrată.

Indicatori fizici - unitate de măsură:

- creşterea cu minimum 25% faţă de anul 2007 a accesului populaţiei şcolare la programele de informare asupra riscurilor asociate consumului de droguri şi la programele de formare de abilităţi personale şi sociale cu rol de factori de protecţie;

- creşterea cu minimum 25% faţă de anul 2007 a accesului populaţiei şcolare la programele de petrecere a timpului liber, ca alternativă la consumul de droguri.

Indicatori de eficienţă:

- un număr de cel puţin 200.000 de elevi/an beneficiari ai programelor de informare asupra riscurilor asociate consumului de droguri şi de formare de abilităţi personale şi sociale cu rol de factori de protecţie;

- un număr de cel puţin 50.000 de elevi/an beneficiari direcţi ai programelor de petrecere a timpului liber, ca alternativă la consumul de droguri;

- un număr de cel puţin 100 de persoane resursă-cheie din sistemul naţional de prevenire şi 1.000 de cadre didactice (persoane resursă care asigură sustenabilitatea proiectului) ca beneficiari indirecţi ai programului.

Indicatori de rezultat:

- raport de evaluare calitativă a eficienţei proiectului;

-  numărul beneficiarilor direcţi ai intervenţiilor cu caracter preventiv;

- numărul beneficiarilor indirecţi.

Bugetul aferent acestui subprogram este de 300 mii lei.

2. Subprogramul „Campanii naţionale/regionale media de prevenire a consumului de droguri" Obiective specifice:

-  creşterea calităţii sistemului integrat de prevenire a consumului de droguri;

-  dezvoltarea şi diversificarea intervenţiilor preventive centrate pe substanţele care au prevalenta cea mai ridicată în rândul populaţiei generale şi grupelor de vârstă cu risc;

- informarea şi sensibilizarea adolescenţilor şi tinerilor din categoria de vârstă menţionată în legătură cu riscurile asociate consumului de canabis;

- informarea şi sensibilizarea opiniei publice în legătură cu riscurile asociate consumului de canabis;

-  creşterea influenţei factorilor individuali de protecţie împotriva consumului de droguri, prin informarea corectă a populaţiei-ţintă;

- sensibilizarea decidenţilor din instituţiile publice-cheie din sistemul naţional de prevenire în legătură cu ariile de intervenţie prioritare.

Indicatori fizici - unitate de măsură:

- creşterea cu minimum 25% a populaţiei din categoria de vârstă menţionată informate asupra riscurilor asociate consumului de canabis;

- menţinerea la acelaşi nivel sau scăderea cu minimum 0,5% a prevalentei consumului de canabis în categoria de vârstă menţionată (evaluarea de impact este posibilă la un interval de 4 ani, prin studiile de prevalentă la populaţia generală).

Indicatori de eficienţă:

- un număr de cel puţin 200.000 de adolescenţi şi tineri din grupa de vârstă 15-25 ani beneficiari ai programelor de informare asupra riscurilor asociate consumului de canabis;

- un număr de cel puţin 1.000.000 de beneficiari indirecţi ai campaniei media de informare;

- un număr de cel puţin 100 de persoane resursă-cheie din sistemul naţional de prevenire (persoane resursă care asigură sustenabilitatea proiectului) ca beneficiari indirecţi ai programului.

Indicatori de rezultat:

- raport de evaluare calitativă a eficienţei proiectului;

-  numărul beneficiarilor direcţi ai intervenţiilor cu caracter preventiv;

- numărul beneficiarilor indirecţi.

Bugetul aferent acestui subprogram este de 1.600 mii lei.

3.    Subprogramul „Dezvoltarea unor strategii de prevenire a consumului de droguri la locul de muncă, în special în cazul profesiilor identificate ca având risc crescut de consum"

Obiective specifice:

a)   elaborarea unor propuneri legislative în acord cu rezultatele studiilor calitative, care să fundamenteze noi politici de prevenire indicată adresate profesiilor cu risc crescut de consum de droguri;

b) implementarea unei campanii de conştientizare a riscului consumului de droguri la locul de muncă şi de informare privind serviciile dezvoltate conform noilor modificări legislative.

Indicatori fizici - unitate de măsură:

-   modificarea cadrului legislativ în ceea ce priveşte populaţia angajată în muncă şi expusă riscului consumului de droguri, prin promovarea a cel puţin unei modificări legislative;

- modificarea politicilor de prevenire selectivă şi indicată în domeniu prin Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale antidrog 2009-2012;

-  implementarea unei campanii de prevenire indicată la nivel naţional.

Indicatori de eficienţă:

- un număr de cel puţin 300.000 de persoane angajate în muncă care vor beneficia de modificările legislative;

- un număr de cel puţin 100.000 de persoane angajate în muncă care vor beneficia de politicile de prevenire indicată;

- un număr de cel puţin 1.000.000 de persoane angajate în muncă care vor beneficia de informare privind drepturile lor şi serviciile dezvoltate în urma modificării legislative.

Indicatori de rezultat:

- numărul de studii calitative care vor fundamenta politicile în domeniu;

- numărul de acte normative supuse modificării;

- numărul anual de campanii naţionale şi locale de prevenire la locul de muncă;

- numărul anual de rapoarte statistice făcute public.

Bugetul aferent acestui subprogram este de 400 mii lei.

4.   Subprogramul „Operaţionalizarea software ERP (Enterprise Resources Planning) - prevenire şi asistenţă - preluate în cadrul convenţiei de înfrăţire cu Spania"

Obiective specifice:

Imbunătăţirea sistemului naţional de culegere a datelor, monitorizare şi evaluare a sistemului naţional de prevenire şi asistenţă în adicţii, în vederea planificării strategice adecvate a politicilor antidrog.

Indicatori fizici - unitate de măsură:

- numărul de baze de date existente;

- numărul de rapoarte de monitorizare şi evaluare.

Indicatori de eficienţă:

- raport cost/beneficiu echivalent standardelor europene.

Indicatori de rezultat:

- implementarea a două software-uri (unul de prevenire şi unul de asistenţă) de monitorizare a sistemului integrat de prevenire şi asistenţă în adicţii.

Bugetul aferent acestui subprogram este de 50 mii lei.

5.  Subprogramul „Prevenire şi asistenţă integrată în aresturi şi penitenciare"

Obiective specifice:

Dezvoltarea unor programe integrate de prevenire şi asistenţă medicală, psihologică şi socială, care să ofere o reţea de resurse şi care să garanteze accesul persoanelor private de libertate consumatoare de droguri, din sistemul penitenciar şi aresturi, în zonele de risc identificate.

Indicatori de rezultat:

- numărul de campanii de prevenire;

- numărul de echipamente sterile de injectare distribuite;

- numărul de beneficiari aflaţi în programele de menţinere cu substituţi de opiacee;

-  numărul de beneficiari aflaţi în alte tipuri de servicii de asistenţă.

Indicatori de eficienţă:

- raportul cost/beneficiar echivalent cu standardul european în domeniu.

Bugetul aferent acestui subprogram este de 100 mii lei.

6. Subprogramul „Servicii de asistenţă de nivel 1"

Obiective specifice:

Reducerea riscurilor asociate consumului în rândul consumatorilor şi al consumatorilor dependenţi de droguri prin oferirea unor servicii medicale, psihologice şi sociale de bază.

Servicii principale:

- asigurarea tratamentului de substituţie cu metadonă şi buprenorphină + naloxonă;

- testare rapidă HIV şi hepatită;

- distribuirea de prezervative;

- consiliere pre- şi post-testare;

- vaccinare hepatită A şi B;

- servicii de asistenţă medicală medie;

- asigurarea medicaţiei conexe;

- marketing servicii de nivel 1 (campanie de promovare a serviciilor de reducere a riscurilor asociate).

Indicatori de eficienţă:

- indicator admitere la tratament (numărul anual de cazuri care iniţiază tratamentul);

- volumul de asistenţă (numărul anual de consumatori diferiţi asistaţi);

- indicator de permanenţă (timpul în care beneficiarii stau în procesul de asistenţă);

- indicator motiv de ieşire din program/centru (cauza şi data ieşirii);

- indicator de abstinenţă (numărul de teste de detectare a drogurilor în lichide biologice pozitive/negative);

- indicator de asistenţă (numărul de zile de asistenţă/beneficiar aflat în sistem);

- indicator de activitate (numărul de intervenţii realizate pentru beneficiar);

- indice de asistenţă - relaţionează indicatorul de asistenţă cu cel de permanenţă, respectiv indicatorul de asistenţă/ indicatorul de permanenţă;

- indice de activitate - relaţionează indicatorul de activitate cu cel de permanenţă, respectiv indicatorul de activitate/indicatorul de permanenţă;

- indicator de încărcătură de servicii de asistenţă (numărul de pacienţi asistaţi sau numărul de intervenţii realizate, în funcţie de tipologia profesionistului).

Bugetul aferent acestui subprogram este de 500 mii lei.

7.  Subprogramul „Servicii de asistenţă de nivel 2 - centre de asistenţă integrată în adicţii (CAIA)"

Obiective specifice:

- dezvoltarea şi consolidarea serviciilor ambulatorii (nivelul 2 de asistenţă - element central al sistemului public de asistenţă medicală, psihologică şi socială), prin consolidarea funcţionării celor 15 CAIA.

Servicii principale:

- asigurarea tratamentului de substituţie cu metadonă şi buprenorphină + naloxonă;

- asigurarea tratamentului de menţinere a abstinenţei (pentru dependenţii de opiacee şi alcool) cu naltrexonă;

- asigurarea tratamentului de dezintoxicare ambulatorie;

- testarea prezenţei drogurilor în lichide biologice;

- testare rapidă HIV şi hepatită;

- distribuirea de prezervative;

- consiliere pre- şi post-testare;

- vaccinare hepatită A şi B;

- servicii de asistenţă medicală medie;

- servicii de terapie ocupaţională (ergoterapie);

- servicii de asistenţă medicală psihiatrică;

- servicii de psihoterapie individuală, de grup şi familială;

- asigurarea testării standardizate în vederea evaluării psihologice (achiziţionarea de teste psihologice standardizate şi validate);

- marketing servicii de nivel 2 (campanie de promovare a serviciilor oferite de CAIA).

Indicatori de eficienţă:

- indicator admitere la tratament (numărul anual de cazuri care iniţiază tratamentul);

- volumul de asistenţă (numărul anual de consumatori diferiţi asistaţi);

- indicator de permanenţă (timpul în care beneficiarii stau în procesul de asistenţă);

- indicator motiv de ieşire din program/centru (cauza şi data ieşirii);

- indicator de abstinenţă (numărul de teste de detectare a drogurilor în lichide biologice pozitive/negative);

- indicator de asistenţă (numărul de zile de asistenţă/beneficiar aflat în sistem);

- indicator de activitate (numărul de intervenţii realizate pentru beneficiar);

- indice de asistenţă - relaţionează indicatorul de asistenţă cu cel de permanenţă, respectiv indicatorul de asistenţă/indicatorul de permanenţă;

- indice de activitate - relaţionează indicatorul de activitate cu cel de permanenţă, respectiv indicatorul de activitate/indicatorul de permanenţă;

- indicator de încărcătură de servicii de asistenţă (numărul de pacienţi asistaţi sau numărul de intervenţii realizate, în funcţie de tipologia profesionistului).

Indicatori de rezultat:

- 15 CAIA operaţionale

Bugetul aferent acestui subprogram este de 2.000 mii lei.

8. Subprogramul „Servicii de asistenţă de nivel 3"

Obiective specifice:

Dezvoltarea resurselor nivelului 3 ca parte integrantă şi esenţială a sistemului public de asistenţă medicală, psihologică şi socială, în vederea reabilitării şi reinserţiei sociale a consumatorilor şi consumatorilor dependenţi de droguri.

Servicii principale:

1. asigurarea funcţionării Comunităţii Terapeutice Bălan (capacitate - 30 de locuri)

a) asigurarea tratamentului de menţinere a abstinenţei (pentru dependenţii de opiacee şi alcool) cu naltrexonă;

b) testarea prezenţei drogurilor în lichide biologice;

c) servicii de asistenţă medicală medie;

d) servicii de terapie ocupaţională (ergoterapie);

e) servicii de asistenţă medicală psihiatrică;

f) servicii de psihoterapie individuală, de grup şi familială;

g)  asigurarea testării standardizate în vederea evaluării psihologice (achiziţionarea de teste psihologice standardizate şi validate);

h) servicii culturale, educative şi sportive;

i) servicii de asigurare a hranei;

j) servicii de găzduire;

k) marketing servicii de nivel 3 (activităţi de promovare a serviciilor oferite de Comunitatea Terapeutică Bălan);

2.  amenajarea parţială a Comunităţii Terapeutice Mica (50 de locuri):

a) servicii de proiectare şi amenajare/construcţii;

3. amenajarea completă a Comunităţii Terapeutice Moroieni (25 de locuri):

a) servicii de proiectare şi amenajare/construcţii;

4.  asigurarea funcţionării a două centre de zi în Bucureşti:

a)   asigurarea tratamentului de menţinere a abstinenţei (pentru dependenţii de opiacee şi alcool) cu naltrexonă;

b) testarea prezenţei drogurilor în lichide biologice;

c) servicii de asistenţă medicală medie;

d) servicii de terapie ocupaţională (ergoterapie);

e) servicii de asistenţă medicală psihiatrică;

f) servicii de psihoterapie individuală, de grup şi familială;

g)  asigurarea testării standardizate în vederea evaluării psihologice (achiziţionarea de teste psihologice standardizate şi validate);

h) servicii culturale, educative şi sportive;

i) servicii de asigurare a mesei de prânz;

j) marketing servicii de nivel 3 (activităţi de promovare a serviciilor oferite de centrul de zi);

k) servicii de formare profesională pentru consumatorii de droguri;

5.  amenajarea şi asigurarea funcţionării unui centru de zi pentru minori în Bucureşti (30 de locuri):

a) servicii de proiectare şi amenajare/construcţii;

b) testarea prezenţei drogurilor în lichide biologice;

c) servicii de asistenţă medicală medie;

d) servicii de terapie vocaţională;

e) servicii de asistenţă medicală psihiatrică;

f) servicii de psihoterapie individuală, de grup şi familială;

g)  asigurarea testării standardizate în vederea evaluării psihologice (achiziţionarea de teste psihologice standardizate şi validate);

h) servicii culturale, educative şi sportive;

i) servicii de asigurare a mesei de prânz;

j) marketing servicii de nivel 3 (activităţi de promovare a serviciilor oferite de centrul de zi pentru minori).

Indicatori de eficienţă:

- indicator de admitere la tratament (numărul anual de cazuri care iniţiază tratamentul);

- volumul de asistenţă (numărul anual de consumatori diferiţi asistaţi);

- indicator de permanenţă (timpul în care beneficiarii stau în procesul de asistenţă);

- indicator motiv de ieşire din program/centru (cauza şi data ieşirii);

- indicator de abstinenţă (numărul de teste de detectare a drogurilor în lichide biologice pozitive/negative);

- indicator de asistenţă (numărul de zile de asistenţă/beneficiar aflat în sistem);

- indicator de activitate (nr. de intervenţii realizate pentru beneficiar);

- indice de asistenţă - relaţionează indicatorul de asistenţă cu cel de permanenţă, respectiv indicatorul de asistenţă/indicatorul de permanenţă;

- indice de activitate - relaţionează indicatorul de activitate cu cel de permanenţă, respectiv indicatorul de activitate/indicatorul de permanenţă;

- indicator de încărcătură de servicii de asistenţă (numărul de pacienţi asistaţi sau numărul de intervenţii realizate în funcţie de tipologia profesionistului).

Indicatori de rezultat:

- Comunitatea Terapeutică Bălan - funcţională, cu 30 de locuri;

- Comunitatea Terapeutică Mica - parţial amenajată;

- Comunitatea Terapeutică Moroieni - complet amenajată (25 de locuri);

- două centre de zi în Bucureşti, cu o capacitate de 30, respectiv 10 locuri;

- un centru de zi pentru minori în Bucureşti, cu o capacitate de 30 de locuri.

Bugetul aferent acestui subprogram este de 9.600 mii lei.

8.1. Proiectul „Asigurarea funcţionării Comunităţii Terapeutice Bălan"

Bugetul aferent acestui proiect este de 2.100 mii lei.

8.2. Proiectul „Amenajarea Comunităţii Terapeutice Mica"

Bugetul aferent acestui proiect este de 4.000 mii lei.

8.3. Proiectul,Amenajarea Comunităţii Terapeutice Moroieni"

Bugetul aferent acestui proiect este de 2.800 mii lei.

8.4. Proiectul „Centru de zi (două unităţi) şi centru de zi pentru minori (o unitate)"

Bugetul aferent acestui proiect este de 700 mii lei.

9. Subprogramul „Formare profesională continuă in adicţii- Centrul Naţional de Formare şi Cercetare în Adicţii"

Bugetul aferent acestui subprogram este de 528 mii lei.

9.1. Proiectul „Formare profesională continuă specializată în adicţii pentru dezvoltarea serviciilor de asistenţă de nivel 1, 2 şi 3"

Obiective specifice:

Dezvoltarea şi îmbunătăţirea cadrului de formare profesională de bază, specializată şi continuă a profesioniştilor care lucrează în domeniul asistenţei medicale, psihologice şi sociale acordate consumatorilor de droguri.

Servicii principale:

- formarea profesională iniţială şi continuă de specialitate (medicală, psihologică şi socială);

- servicii de supervizare şi intervizare a profesioniştilor care lucrează cu consumatorii de droguri;

- dezvoltarea de ghiduri clinice de tratament.

Indicatori de rezultat:

- 100 de profesionişti formaţi;

- 180 de şedinţe de supervizare;

- 60 de şedinţe de intervizare.

Bugetul aferent acestui proiect este de 300 mii lei.

9.2.   Proiectul „Formarea profesională a specialiştilor în prevenire"

Obiective specifice:

- dezvoltarea şi perfecţionarea cadrului de formare de bază, specializată şi continuă a profesioniştilor care lucrează în domeniul prevenirii consumului de droguri;

-  creşterea calităţii sistemului naţional de prevenire a consumului ilicit de droguri;

- dezvoltarea curriculei de formare în domeniul metodelor şi tehnicilor de prevenire a consumului de droguri;

- formarea de bază şi specifică în domeniul prevenirii a specialiştilor Agenţiei Naţionale Antidrog.

Indicatori fizici - unitate de măsură:

- realizarea şi implementarea unui program complet (cu 5 module) de formare în domeniul prevenirii consumului de droguri;

- formarea unui număr de 45 de specialişti ai Agenţiei Naţionale Antidrog care să iniţieze şi să implementeze programe de formare în mod ştiinţific;

- realizarea a minimum un program de prevenire locală (adaptat nevoilor identificate la nivel local) la nivelul fiecărui judeţ;

- creşterea cu minimum 10% a accesului adolescenţilor şi tinerilor la serviciile oferite de centrele de prevenire, evaluare şi consiliere antidrog.

Indicatori de eficienţă:

- un număr de cel puţin 50 de beneficiari ai programelor de formare în domeniul prevenirii consumului;

- un număr de minimum 300.000 de beneficiari direcţi ai unor servicii de prevenire universală, selectivă şi indicată de o mai bună calitate.

Indicatori de rezultat:

- numărul beneficiarilor direcţi ai programelor de formare în domeniu;

- numărul beneficiarilor direcţi ai programelor de prevenire de mai bună calitate;

- numărul beneficiarilor indirecţi ai programelor de prevenire de mai bună calitate;

- numărul de programe de formare;

- numărul programelor de prevenire selectivă, universală şi indicată implementate.

Bugetul aferent acestui proiect este de 175 mii lei.

9.3.   Proiectul „Formare  autoevaluatori în  sistemul de management al calităţii tip EFQM"

Obiective specifice:

Dezvoltarea abilităţilor de utilizare a instrumentului de autoevaluare instituţională PROFIL, specific sistemului de management al calităţii EFQM, pentru 75 de specialişti ai Agenţiei Naţionale Antidrog.

Indicatori de eficienţă:

- raportul cost/beneficiar al serviciului de formare în EFQM compatibil cu standardul european.

Indicatori de rezultat:

- 75 de specialişti ai Agenţiei Naţionale Antidrog pregătiţi pentru utilizarea instrumentului de autoevaluare instituţională PROFIL.

Bugetul aferent acestui proiect este de 30 mii lei.

9.4. Proiectul „Formare de bază a specialiştilor în adicţii în metode de gestiune eficientă a proiectelor şi serviciilor publice antidrog"

Obiective specifice:

Dezvoltarea abilităţilor de gestiune eficientă a programelor, proiectelor şi serviciilor publice antidrog pentru 80 de specialişti ai Agenţiei Naţionale Antidrog.

Indicatori de eficienţă:

- raportul cost/beneficiar al serviciului de formare compatibil cu standardul european.

Indicatori de rezultat:

-   80 de specialişti ai Agenţiei Naţionale Antidrog formaţi/acreditaţi în managementul proiectelor şi serviciilor publice antidrog.

Bugetul aferent acestui proiect este de 23 mii lei.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1102/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1102 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu