Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1067 din 5 septembrie 2007

privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 21/2006 privind regimul concesionarii monumentelor istorice

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 653 din 25 septembrie 2007



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 19 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/2006 privind regimul concesionării monumentelor istorice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 454/2006,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Articol unic. - Se aprobă Normele metodologice pentru aplicarea Ordonanţei Guvernului nr. 21/2006 privind regimul concesionării monumentelor istorice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 454/2006, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul culturii şi cultelor,

Adrian Iorgulescu

Ministrul internelor şi reformei administrative,

Cristian David

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

ANEXĂ

NORME  METODOLOGICE

pentru aplicarea Ordonanţei Guvernului nr. 21/2006 privind regimul concesionării monumentelor istorice

TITLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezentele norme metodologice stabilesc dispoziţiile speciale privind organizarea şi desfăşurarea procedurii de concesionare a monumentelor istorice, conţinutul-cadru al caietului de sarcini al concesiunii, al documentaţiei de atribuire a contractului de concesiune, precum şi al contractului de concesiune a monumentelor istorice, în aplicarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 21/2006 privind regimul concesionării monumentelor istorice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 454/2006.

Art. 2. - Contractul de concesiune are ca obiect orice monument istoric aflat în domeniul public sau privat al statului ori al unităţii administrativ-teritoriale, inclusiv cele aflate în administrarea regiilor autonome, companiilor naţionale, societăţilor naţionale sau a altor societăţi comerciale cu capital integral ori majoritar de stat.

Art. 3. - (1) In scopul ţinerii evidenţei documentelor şi informaţiilor cu privire la desfăşurarea procedurilor de concesionare şi la derularea contractelor de concesiune, concedentul întocmeşte şi păstrează două registre:

a)   registrul „Oferte", care cuprinde date şi informaţii referitoare la derularea procedurilor prealabile încheierii contractului de concesiune, precum: datele şi informaţiile referitoare la studiul de oportunitate, oferte, procedura de atribuire aplicată;

b)   registrul „Contracte", care cuprinde date şi informaţii referitoare la executarea contractului de concesiune, precum: datele şi informaţiile referitoare la obiectul, durata contractului de concesiune, termenele de plată a redevenţei, obligaţiile de mediu.

(2) Registrele se întocmesc şi se păstrează la sediul concedentului.

Art. 4. - Concedentul are obligaţia de a întocmi dosarul concesiunii pentru fiecare contract atribuit, în conformitate cu prevederile art. 60-63 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică, aprobată cu modificări prin Legea nr. 22/2007.

TITLUL II

Procedura administrativă de iniţiere a concesionării

CAPITOLUL I

Iniţiativa concesionării

Art. 5. - (1) Concesiunea are loc la iniţiativa concedentului sau ca urmare a unei propuneri însuşite de acesta.

(2)  Orice investitor interesat, persoană fizică sau juridică de drept privat, poate iniţia procedura de concesionare prin înaintarea unei solicitări de concesionare adresate concedentului, care se înregistrează de acesta în registrul „Oferte".

(3)  Propunerea de concesionare prevăzută la alin. (2), fundamentată din punct de vedere economic, financiar, social şi de mediu, se va face în scris şi va cuprinde datele de identificare a investitorului, manifestarea fermă şi serioasă a intenţiei de concesionare, obiectul şi scopul concesiunii, precum şi proiectul/programul de exploatare şi investiţii.

CAPITOLUL II

Studiul de oportunitate

Art. 6. - (1) Iniţierea concesionării are la bază un studiu de oportunitate efectuat în prealabil de către concedent.

(2)  In scopul luării unei decizii privind concesionarea, la primirea propunerii de concesionare formulate de un investitor interesat, concedentul are obligaţia să procedeze la întocmirea studiului de oportunitate în termen de 60 de zile de la data înregistrării propunerii, în cazul în care părţile nu convin asupra altui termen.

(3)  In cazul în care concedentul nu deţine capacitatea organizatorică şi tehnică pentru elaborarea studiului de oportunitate, acesta poate apela la serviciile unor consultanţi de specialitate.

(4) In cazul în care persoana fizică sau juridică interesată solicită consultanţă de la o firmă de consultanţă independentă, costul studiului de oportunitate este suportat de către aceasta.

Art. 7. - (1) Studiul de oportunitate trebuie să cuprindă, în principal, următoarele elemente:

a)   descrierea monumentului istoric ce urmează să fie concesionat:

-    istoricul etapelor de construcţie şi menţionarea elementelor care au stat la baza clasării ca monument istoric;

- suprafaţa desfăşurată, suprafaţa construită şi suprafaţa terenului aferent;

- tehnicile şi materialele de construcţie;

-   sarcinile rezultate din Obligaţia privind folosinţa monumentului istoric;

- elemente de diagnostic asupra stării de conservare;

b) motivele de ordin economic, financiar, social şi de mediu care justifică acordarea concesiunii:

-  tipurile de activităţi, inclusiv cele culturale, care sunt propuse a se realiza, tipurile de activităţi economice din zonă asupra cărora concesiunea ar avea impact pozitiv, posibilitatea accesului publicului etc;

- previziuni asupra dezvoltării locale;

- precizarea poluatorilor sau a elementelor de ameliorare a situaţiei de mediu care se intenţionează a se implementa: plantaţii, sisteme de canalizare etc;

c)   investiţiile necesare pentru protejarea, conservarea, restaurarea şi/sau punerea în valoare a monumentului istoric:

-   identificarea elementelor constructive care trebuie reabilitate sau, după caz, restaurate, cu estimarea defalcată a costurilor aferente şi a perioadelor necesare operaţiunilor respective;

- precizarea elementelor care necesită investiţii, conform Obligaţiei privind folosinţa monumentului istoric şi regulamentului privind zona de protecţie a monumentului istoric, cu evaluarea necesarului de lucrări care să conducă la îndeplinirea acestor cerinţe;

- estimarea globală a nivelului investiţiilor necesare;

d) nivelul minim al redevenţei;

e) propunerea de procedură de atribuire a concesiunii avută în vedere şi justificarea alegerii procedurii, potrivit legii;

f) durata estimată a concesiunii:

- precizarea etapelor investiţiilor prevăzute;

-    precizarea duratei preconizate de amortizare a investiţiilor;

g)  termenele previzibile pentru realizarea procedurii de concesionare:

- precizarea intervalului de timp în care se poate realiza procedura de predare-preluare a imobilului, împreună cu inventarul său;

- precizarea termenelor de inventariere şi predare-preluare la încheierea perioadei de concesionare;

h) detaliile tehnice şi de funcţionare necesar a fi respectate, elaborate în conformitate cu avizul comisiilor zonale sau, după caz, al Comisiei Naţionale a Monumentelor Istorice;

i) avizul obligatoriu al Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale şi al Statului Major General privind încadrarea obiectului concesiunii în infrastructura sistemului naţional de apărare, după caz;

j) avizul obligatoriu al structurii de administrare/custodelui ariei naturale protejate, în cazul în care obiectul concesiunii îl constituie bunuri situate în interiorul unei arii naturale protejate, respectiv al autorităţii teritoriale pentru protecţia mediului competente, în cazul în care aria naturală protejată nu are structură de administrare/custode.

(2) In situaţia în care se are în vedere concesionarea unei părţi a monumentului istoric, studiul de oportunitate va fi întocmit pentru întregul monument istoric sau, în situaţii speciale (situri arheologice, ansambluri etc), pentru toată acea zonă a monumentului care va fi potenţial afectată de concesionarea parţială, zonă care va fi indicată în această situaţie de către direcţia pentru cultură, culte şi patrimoniul cultural naţional judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti.

Art. 8. - (1) Studiul de oportunitate se aprobă prin ordin, hotărâre sau, după caz, decizie a concedentului.

(2) Concesionarea se aprobă, pe baza studiului de oportunitate prevăzut la alin. (1), prin hotărâre a Guvernului, a consiliilor locale, judeţene sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, după caz.

CAPITOLUL III

Documentaţia de atribuire

Art. 9. - (1) In baza studiului de oportunitate concedentul elaborează caietul de sarcini al concesiunii.

(2)   Caietul de sarcini va cuprinde obligaţiile ce revin concesionarului în conformitate cu dispoziţiile cuprinse în Obligaţia privind folosinţa monumentului istoric, întocmită potrivit dispoziţiilor Ordinului ministrului culturii şi cultelor nr. 2.684/2003 privind aprobarea Metodologiei de întocmire a Obligaţiei privind folosinţa monumentului istoric şi a conţinutului acesteia, precum şi alte obligaţii.

(3)   Dacă la data demarării procedurilor în vederea concesionării Obligaţia privind folosinţa monumentului istoric nu este întocmită, direcţia pentru cultură, culte şi patrimoniul cultural naţional judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, în a cărei rază teritorială este situat monumentul istoric, are obligaţia ca, la solicitarea concedentului şi în regim de urgenţă, să întocmească acest document.

(4) Caietul de sarcini trebuie să conţină cel puţin elementele enumerate în anexa nr. 1.

Art. 10. - (1) După elaborarea caietului de sarcini, concedentul întocmeşte documentaţia de atribuire, care se aprobă prin ordin, hotărâre sau, după caz, decizie a acestuia.

(2) Documentaţia de atribuire trebuie să cuprindă cel puţin următoarele:

a)   informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact, după caz, etc;

b) caietul de sarcini;

c) Obligaţia privind folosinţa monumentului istoric;

d) instrucţiuni privind organizarea şi desfăşurarea procedurii de concesionare;

e)  instrucţiuni privind modul de elaborare şi prezentare a ofertelor;

f)  informaţii detaliate şi complete privind criteriile avute în vedere pentru stabilirea ofertei câştigătoare, precum şi ponderea acestora;

g) instrucţiuni privind modul de utilizare a căilor de atac;

h) informaţii referitoare la clauzele contractuale obligatorii;

i) garanţiile profesionale şi/sau financiare solicitate, după caz.

Art. 11. - Instrucţiunile privind organizarea şi desfăşurarea procedurii de concesionare se elaborează de către concedent atât pentru procedura licitaţiei, cât şi pentru procedura negocierii directe.

CAPITOLUL IV

Instrucţiuni privind modul de elaborare şi prezentare a ofertelor

Art. 12. - (1) Oferta se redactează în limba română.

(2) Ofertanţii transmit ofertele în două plicuri sigilate, unul exterior şi unul interior, care vor fi înregistrate, în ordinea primirii lor, în registrul „Oferte", precizându-se data şi ora.

Art. 13. - (1) Pe plicul exterior al ofertei se va indica obiectul concesiunii pentru care este depusă oferta şi acesta trebuie să conţină:

a)  o fişă cu informaţii privind ofertantul şi o declaraţie de participare semnată de ofertant;

b) acte doveditoare privind calităţile şi capacităţile ofertanţilor, conform solicitărilor concedentului;

c) acte doveditoare, potrivit cerinţelor solicitate în caietul de sarcini.

(2) Pe plicul interior, care conţine oferta propriu-zisă, se înscriu numele sau denumirea ofertantului, precum şi domiciliul sau sediul acestuia, după caz.

Art. 14. - Oferta propriu-zisă trebuie să cuprindă detaliat toate condiţiile prevăzute în caietul de sarcini, alte obligaţii pe care ofertantul şi le asumă, precum şi date tehnice şi financiare referitoare la:

a) investiţiile pe care se obligă să le realizeze;

b) perioada preconizată de amortizare a investiţiilor;

c) standardele de calitate a bunurilor aduse ca investiţii;

d) standardele de calitate a activităţilor sau serviciilor publice ce urmează a fi prestate;

e) preţurile şi/sau tarifele pe care îşi propune să le practice;

f) redeventa.

Art. 15. - (1) Oferta are caracter obligatoriu, din punctul de vedere al conţinutului, pe toată perioada de valabilitate stabilită de concedent.

(2) Conţinutul ofertelor trebuie să rămână confidenţial până la data stabilită pentru deschiderea acestora, concedentul urmând a lua cunoştinţă despre conţinutul respectivelor oferte numai după această dată.

(3) Plicurile sigilate vor fi predate comisiei de evaluare în ziua fixată pentru deschiderea acestora.

Art. 16. - Instrucţiunile privind modul de elaborare şi prezentare a ofertelor se elaborează de către concedent şi fac parte din documentaţia de atribuire.

CAPITOLUL V

Reguli privind anunţul de licitaţie şi anunţul negocierii directe

Art. 17. - (1) Anunţul de licitaţie se întocmeşte după aprobarea documentaţiei de atribuire de către concedent.

(2) Anunţul negocierii directe se întocmeşte în situaţia în care sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la art. 26 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 54/2006, aprobată cu modificări prin Legea nr. 22/2007.

Art. 18. -Anunţul de licitaţie, respectiv al negocierii directe, trebuie să cuprindă cel puţin elementele prevăzute în anexa nr. 2.

CAPITOLUL VI

Comisia de evaluare

Art. 19. - (1) Comisia de evaluare este alcătuită dintr-un număr impar de membri, care nu poate fi mai mic de 5.

(2) Fiecăruia dintre membrii comisiei de evaluare i se poate desemna un supleant.

(3)  Comisia de evaluare este alcătuită în conformitate cu prevederile art. 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/2006, aprobată cu modificări prin Legea nr. 454/2006.

(4)  Componenţa comisiei de evaluare, membrii acesteia, precum şi supleanţii lor sunt stabiliţi şi sunt numiţi prin ordin, hotărâre sau decizie a concedentului, dupa caz.

(5)   Preşedintele comisiei de evaluare este numit de concedent dintre reprezentanţii acestuia în comisia de evaluare.

(6)  Secretarul comisiei de evaluare este numit de către preşedinte dintre membrii comisiei de evaluare.

(7)  La şedinţele comisiei de evaluare preşedintele poate invita personalităţi recunoscute pentru experienţa şi competenţa lor în domeniul protejării monumentelor istorice.

Art. 20. -Atribuţiile comisiei de evaluare sunt:

a) analizarea şi selecţia ofertelor, pe baza datelor, informaţiilor şi documentelor cuprinse în plicul exterior;

b) întocmirea listei cuprinzând ofertele admise şi comunicarea acesteia;

c) analizarea şi evaluarea ofertelor, pe baza datelor, informaţiilor şi documentelor cuprinse în plicul interior;

d) întocmirea raportului de evaluare;

e) întocmirea proceselor-verbale prevăzute de prezentele norme metodologice;

f) desemnarea ofertei câştigătoare.

Art. 21. - (1) Concedentul, membrii comisiei de evaluare şi supleanţii trebuie să respecte regulile privind conflictul de interese, prevăzute la art. 46-49 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 54/2006, aprobată cu modificări prin Legea nr. 22/2007.

(2) Pe parcursul desfăşurării procesului de evaluare, membrii comisiei de evaluare şi supleanţii au obligaţia de a păstra confidenţialitatea asupra conţinutului ofertelor, precum şi asupra oricăror alte informaţii prezentate de către ofertanţi, a căror dezvăluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-şi proteja proprietatea intelectuală sau secretele comerciale.

(3) Membrii comisiei de evaluare şi supleanţii au obligaţia de a semna pe propria răspundere o declaraţie de compatibilitate, confidenţialitate şi imparţialitate, după termenul limită de depunere a ofertelor, care se va păstra alături de dosarul concesiunii.

(4) Declaraţia prevăzută la alin. (3) trebuie semnată înainte de preluarea atribuţiilor specifice, în cadrul procesului de evaluare.

(5)  In cazul în care unul dintre membrii sau supleanţii desemnaţi în comisia de evaluare constată că se află într-o situaţie de incompatibilitate, atunci acesta are obligaţia de a solicita de îndată înlocuirea sa din componenţa comisiei respective cu o altă persoană. Situaţiile de incompatibilitate pot fi sesizate concedentului şi de către terţi.

(6) In cazul în care sunt sesizate astfel de situaţii, conform dispoziţiilor alin. (5), concedentul are obligaţia de a verifica cele semnalate şi, dacă este cazul, de a adopta măsurile necesare pentru evitarea/remedierea oricăror aspecte care pot determina apariţia unui conflict de interese.

Art. 22. - (1) Comisia de evaluare este legal întrunită numai în prezenţa tuturor membrilor.

(2)  Supleanţii participă la şedinţele comisiei de evaluare numai în cazul în care membrii acesteia se află în imposibilitate de participare datorită unui caz de incompatibilitate, caz fortuit sau de forţă majoră.

(3)  Comisia de evaluare adoptă decizii în mod autonom şi numai pe baza documentaţiei de atribuire şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

Art. 23. - (1) Fiecare dintre membrii comisiei de evaluare beneficiază de câte un vot.

(2)  Modul de lucru al comisiei de evaluare este stabilit de către preşedintele comisiei, de comun acord cu membrii acesteia.

(3) Orice decizie a comisiei de evaluare trebuie să întrunească votul a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi.

(4)  In cazul în care se ajunge în situaţia ca prevederile alin. (3) să nu fie respectate datorită unor eventuale divergenţe de păreri între membrii comisiei de evaluare, preşedintele comisiei va solicita reanalizarea punctelor de divergenţă, în scopul finalizării în timp util a etapei de evaluare a ofertelor şi de stabilire a ofertei câştigătoare. In cazul în care comisia de evaluare nu ajunge la un acord, decizia finală se adoptă cu votul majorităţii simple a membrilor săi.

(5) Membrii comisiei de evaluare care nu sunt de acord cu decizia adoptată au obligaţia de a-şi prezenta punctul de vedere în scris, elaborând în acest sens o notă individuală care se ataşează la raportul procedurii de atribuire.

TITLUL III

Atribuirea contractului de concesiune a monumentelor istorice

CAPITOLUL I

Depunerea ofertelor

Art. 24. - (1) Ofertele se depun la sediul concedentului sau la locul precizat în anunţul de licitaţie ori al negocierii directe, după caz, în două plicuri închise şi sigilate, unul exterior şi unul interior, conform prevederilor art. 12-14.

(2)  Oferta depusă la o altă adresă decât cea stabilită în anunţul publicitar sau după expirarea datei limită pentru depunere se returneaza nedeschisă.

(3) Fiecare participant poate depune doar o singură ofertă.

Art. 25. - (1) Oferta va fi depusă într-un număr de exemplare stabilit de către concedent şi prevăzut în anunţul de licitaţie sau al negocierii directe, după caz.

(2) Fiecare exemplar al ofertei trebuie să fie semnat de către ofertant.

CAPITOLUL II

Licitaţia

Art. 26. - (1) Procedurile de atribuire a contractului de concesiune a monumentelor sunt:

a)  licitaţia - procedura la care orice persoană fizică sau juridică interesată are dreptul de a depune ofertă;

b)  negocierea directă - procedura prin care concedentul negociază clauzele contractuale, inclusiv redeventa, cu unul sau mai mulţi participanţi la procedura de atribuire a contractului de concesiune.

(2) Concedentul are obligaţia de a atribui contractul de concesiune, de regulă, prin aplicarea procedurii licitaţiei.

Art. 27. - (1) In cazul procedurii de licitaţie concedentul are obligaţia să publice în Monitorul Oficial al României, Partea a Vl-a, într-un cotidian de circulaţie naţională şi într-unui de circulaţie locală anunţul de licitaţie, întocmit conform anexei nr. 2.

(2) Anunţul de licitaţie se trimite spre publicare cu cel puţin 20 de zile calendaristice înainte de data limită pentru depunerea ofertelor.

(3)  Transmiterea spre publicare a anunţului către Regia Autonomă „Monitorul Oficial" se realizează printr-o solicitare adresată în scris, care trebuie să fie semnată de o persoană autorizată de concedent.

Art. 28. -In perioada cuprinsă între data publicării anunţului de participare şi data limită de depunere a ofertelor, concedentul are obligaţia de a asigura oricărei persoane interesate, care a transmis o solicitare de participare la procedura de atribuire a contractului de concesiune, posibilitatea de a obţine documentaţia de atribuire, cu respectarea prevederilor art. 20 şi ale art. 22-24 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 54/2006, aprobată cu modificări prin Legea nr. 22/2007.

Art. 29. - (1) Procedura de licitaţie se poate desfăşura numai dacă în urma publicării anunţului de licitaţie au fost depuse cel puţin 3 oferte valabile.

(2) In cazul în care în urma publicării anunţului de licitaţie nu au fost depuse cel puţin 3 oferte valabile, concedentul este obligat să anuleze procedura şi să organizeze o nouă licitaţie.

Art. 30. - (1) Plicurile închise şi sigilate vor fi predate comisiei de evaluare la data fixată pentru deschiderea lor, prevăzută în anunţul de licitaţie.

(2) După deschiderea plicurilor exterioare în şedinţă publică, comisia de evaluare elimină ofertele care nu conţin totalitatea documentelor şi datelor prevăzute la art. 13 alin. (1).

(3)  Pentru continuarea desfăşurării procedurii de licitaţie, este necesar ca după deschiderea plicurilor exterioare cel puţin 3 oferte să întrunească condiţiile prevăzute la art. 13 alin. (1).

(4)   După analizarea conţinutului plicurilor exterioare, secretarul comisiei de evaluare întocmeşte procesul-verbal, în care se menţionează rezultatul analizei.

Art. 31. - Deschiderea plicurilor interioare se face numai după semnarea procesului-verbal, prevăzut la art. 30 alin. (4), de către toţi membrii comisiei de evaluare şi de către ofertanţi.

Art. 32. - (1) Pe parcursul procedurii de licitaţie, comisia de evaluare poate propune concedentului solicitarea oricăror clarificări şi completări necesare pentru demonstrarea conformităţii ofertei cu cerinţele solicitate.

(2) In termen de 3 zile lucrătoare de la primirea propunerii comisiei de evaluare, concedentul o transmite respectivilor ofertanţi.

(3) Ofertanţii trebuie să răspundă la solicitarea concedentului în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea acesteia.

Art. 33. - (1) Sunt considerate oferte valabile ofertele care îndeplinesc criteriile de valabilitate prevăzute în caietul de sarcini al concesiunii.

(2) In urma analizării ofertelor de către comisia de evaluare, pe baza criteriilor de valabilitate, secretarul acesteia întocmeşte un proces-verbal în care sunt prevăzute ofertele valabile, ofertele care nu îndeplinesc criteriile de valabilitate şi cauzele care au stat la baza excluderii acestora din urmă de la procedura de atribuire.

(3) Procesul-verbal se semnează de toţi membrii comisiei de evaluare, inclusiv de preşedintele acesteia.

Art. 34. - (1) In baza procesului-verbal întocmit conform prevederilor art. 33 alin. (2)-(3), comisia de evaluare întocmeşte, în termen de o zi lucrătoare, un raport pe care îl transmite concedentului.

(2) In termen de 3 zile lucrătoare de la primirea raportului comisiei de evaluare, concedentul informează în scris, cu confirmare de primire, ofertantul declarat câştigător despre alegerea sa şi pe ceilalţi ofertanţi despre respingerea ofertelor lor, cu indicarea motivelor care au stat la baza respingerii.

(3)  Raportul prevăzut la alin. (1) se depune la dosarul concesiunii.

CAPITOLUL III

Negocierea directă

Art. 35. - In cazul în care nu au fost depuse cel puţin 3 oferte valabile în cadrul celei de-a doua licitaţii, concedentul va decide iniţierea procedurii de negociere directă.

Art. 36. - (1) Concedentul procedează la publicarea anunţului negocierii directe, în condiţiile art. 17 si ale art. 27 alin. (1).

(2) Anunţul negocierii directe se trimite spre publicare cu cel puţin 10 zile calendaristice înainte de data limită pentru depunerea ofertelor, cu respectarea prevederilor art. 27 alin. (3).

Art. 37. - Pentru negocierea directă va fi păstrată documentaţia de atribuire aprobată pentru licitaţie, cu respectarea dispoziţiilor art. 20 şi 28-30 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 54/2006, aprobată cu modificări prin Legea nr. 22/2007.

Art. 38. - La data prevăzută în anunţul negocierii directe pentru începerea procedurii, concedentul programează ofertanţii şi îi informează, în scris, despre data negocierii directe.

Art. 39. - Dispoziţiile art. 31-34 se aplică în mod corespunzător procedurii negocierii directe.

Art. 40. - (1) Concedentul va negocia cu fiecare ofertant în parte la data stabilită conform programării.

(2) Negocierea se desfăşoară potrivit condiţiilor prevăzute în documentaţia de atribuire; criteriile pentru valabilitatea ofertelor nu pot face obiectul negocierilor.

CAPITOLUL IV

Determinarea ofertei câştigătoare

Art. 41. - (1) Pentru determinarea ofertei câştigătoare, comisia de evaluare aplică criteriile prevăzute în documentaţia de atribuire şi stabilite conform dispoziţiilor art. 12 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/2006, aprobată cu modificări prin Legea nr. 454/2006.

(2) Ponderea importanţei criteriilor de selecţie a ofertelor va fi stabilită de concedent, în funcţie de monumentul istoric care face obiectul concesiunii, şi va fi prevăzută în documentaţia de atribuire.

(3) Comisia de evaluare stabileşte punctajul fiecărei oferte, având în vedere ponderile stabilite în conformitate cu dispoziţiile alin. (2).

(4) Oferta câştigătoare este cea care întruneşte cel mai mare punctaj in urma aplicării criteriilor de atribuire.

(5)  In cazul în care există punctaje egale între ofertanţii clasaţi pe primul loc, departajarea acestora se va face în funcţie de punctajul obţinut pentru criteriul cu ponderea cea mai mare.

Art. 42. - După finalizarea evaluării ofertelor, sunt întocmite procesul-verbal şi raportul şi se procedează la informarea ofertanţilor, în conformitate cu dispoziţiile art. 33 alin. (2)-(3) si ale art. 34.

Art. 43. - (1) Anunţul de atribuire se transmite spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a Vl-a, în cel mult 20 de zile calendaristice de la finalizarea procedurii de atribuire a contractului de concesiune.

(2) Anunţul de atribuire trebuie să cuprindă cel puţin elementele prevăzute în anexa nr. 3.

TITLUL IV

Contractul de concesiune

Art. 44. - (1) Concedentul poate să încheie contractul de concesiune numai după împlinirea unui termen de 20 de zile calendaristice de la data realizării comunicării prevăzute la art. 34 alin. (2).

(2)  Neîncheierea contractului de concesiune într-un termen de 20 de zile calendaristice de la data împlinirii termenului prevăzut la alin. (1) poate atrage plata daunelor-interese de către partea în culpă.

(3)  Refuzul ofertantului declarat câştigător de a încheia contractul de concesiune poate atrage plata daunelor-interese.

Art. 45. - (1) Contractul de concesiune se încheie cu respectarea prevederilor art. 13 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/2006, aprobată cu modificări prin Legea nr. 454/2006, şi ale art. 51-58 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 54/2006, aprobată cu modificări prin Legea nr. 22/2007.

(2) Conţinutul contractului de concesiune este prezentat, cu titlu orientativ, în anexa nr. 4.

TITLUL V

Dispoziţii tranzitorii şi finale

Art. 46. -Anularea procedurii de atribuire a contractului de concesiune se poate face în cazurile şi în condiţiile prevăzute de dispoziţiile art. 43-45 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 54/2006, aprobată cu modificări prin Legea nr. 22/2007.

Art. 47. - Exercitarea controlului şi soluţionarea litigiilor privind concesionarea monumentelor istorice se realizează în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 21/2006, aprobată cu modificări prin Legea nr. 454/2006, precum şi cu cele ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 54/2006, aprobată cu modificări prin Legea nr. 22/2007.

Art. 48. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.

ANEXA Nr. 1 la normele metodologice

CONTINUTUL-CADRU AL CAIETULUI DE SARCINI

CAPITOLUL I

Obiectul propus concesionării

1. Obiectul concesionării îl constituie monumentul istoric denumit......................................................, având codul..............................., conform Listei monumentelor istorice, aprobată prin Ordinul ministrului culturii şi cultelor nr...../............., publicat în Monitorul Oficial al României nr................/.................

2.   Monumentul istoric care face obiectul concesionării se află în domeniul public/privat al statului/unităţii administrativ-teritoriale ...................... şi în administrarea  ......................., conform actului/documentului nr...../anul ......., emis de ...................., şi este situat în str................... nr....., localitatea...............................judeţul...............................

3.  Se propune/propun spre concesionare corpul/corpurile de construcţii în suprafaţă construită de...........m2, suprafaţă desfăşurată de............m2 şi suprafaţa de teren aferentă acestora, în suprafaţă de...........m2, conform legendei din planul de situaţie şi releveelor şi, după caz, obiectele de patrimoniu cultural naţional mobil, aferente acestuia/acestora, conform Listei de inventar şi documentarului foto anexate şi ştampilate pe fiecare filă.

CAPITOLUL II

Obiectivul concesionării

4.    Obiectivul concesionării îl constituie asigurarea conservării, restaurării, punerii în valoare/introducerii în circuitul cultural-turistic şi/sau economic a monumentului istoric prevăzut la pct. 1, din alte fonduri decât cele de la bugetul de stat/local.

CAPITOLUL III

Condiţii de exploatare a concesiunii şi investiţii necesare

5.  Concesionarul va începe finanţarea documentaţiilor/lucrării, după caz, de protejare şi punere în valoare a monumentului istoric în termen de cel mult.... luni de la data încheierii contractului de concesionare.

6. Etapele necesare de proiectare şi execuţie pe specialităţi, după caz, şi avizele necesare prevăzute de Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, sunt:

7.  Termenul la care se vor încheia lucrările, conform studiului de oportunitate aprobat conform Hotărârii/Ordinului/Deciziei................, este de...............zile.

CAPITOLUL IV

Documente juridice şi tehnice

8.  Copii de pe actele/documentele care atestă apartenenţa monumentului istoric la domeniul public/privat al statului/unităţii administrativ-teritoriale......................

9.  Copie de pe certificatul de cadastru şi extras de carte funciară

10. Copie de pe planul de situaţie, cu marcarea în legendă a imobilelor: construcţii şi/sau terenurile supuse concesionării

11.  Releveele construcţiilor care fac obiectul concesionării, cu marcarea în legendă a suprafeţei construite şi desfăşurate care se supune concesionării

12.  Copie de pe avizul Ministerului Culturii şi Cultelor privind schimbarea destinaţiei/funcţiunii monumentului istoric.

CAPITOLUL V

Obligaţiile concesionarului

13.  Obligaţia privind folosinţa monumentului istoric, elaborată şi transmisă de către direcţia pentru cultură, culte şi patrimoniul cultural naţional judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti.

14. Obligaţii ale concesionarului:

a) ........................................................................................................................................................................ .....................................................

b) ........................................................................................................................................................................ .....................................................

CAPITOLUL VI

Condiţii financiare şi de asigurare

15. Dosarul privind concesionarea monumentului istoric va cuprinde următoarele elemente necesare pentru luarea deciziei de către comisia de evaluare a ofertelor:

a)  evaluarea financiară a lucrărilor necesare şi durata de punere în funcţiune şi în circuitul cultural/turistic/economic a obiectivului;

b) valoarea investiţiei, a redevenţei minime pe care o poate asigura concesionarul conform ofertei, raportul în procente între acestea, corelată cu timpul de punere în funcţiune a monumentului istoric şi cel de recuperare a investiţiei;

c) prevederi privind asigurarea bunurilor imobile/mobile de către concesionar prin poliţe de asigurare a bunurilor, încheiate cu societăţile de asigurare autorizate;

d) dovezi privind asigurarea de către concesionar a condiţiilor de protecţie a patrimoniului cultural naţional imobil/mobil cu mijloace/sisteme antiefracţie/împotriva incendiului etc, după caz;

e) copii legalizate de pe licenţele deţinute de către ofertanţi sau copii legalizate de pe contracte cu terţe persoane fizice ori juridice care deţin licenţe pentru derularea activităţilor culturale/turistice/economice specifice destinaţiilor monumentelor istorice avizate concedentului de Ministerul Culturii şi Cultelor;

f) garanţia bonităţii pentru achitarea cel puţin a valorii minime a redevenţei stabilite prin studiul de oportunitate;

g)   garanţia existenţei unui contract sau antecontract cu o persoană fizică ori juridică atestată/autorizată, înscrisă în registrele Ministerului Culturii şi Cultelor, privind urmărirea comportării în timp a monumentului istoric;

h) alte garanţii specifice, necesare conservării, punerii în valoare şi introducerii în circuitul cultural/turistic/economic a monumentului istoric.

ANEXA Nr. 2 la normele metodologice

ANUNŢUL  DE  LICITAŢIE/NEGOCIERE  DIRECTĂ

1.  Informaţii generale privind concedentul, precum: denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon şi telefax de la care se pot obţine informaţii suplimentare şi/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact, după caz, etc.

2.  Informaţii generale privind obiectul concesiunii: denumirea, descrierea şi adresa monumentului istoric, codul acestuia, conform Listei monumentelor istorice, situaţia juridică actuală.

3.  Informaţii privind documentaţia de atribuire:

3.1.  modalitatea sau modalităţile prin care persoanele interesate pot obţine documentaţia de atribuire;

3.2.  denumirea şi adresa compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obţine documentaţia de atribuire;

3.3. costul şi condiţiile de plată pentru obţinerea documentaţiei de atribuire, după caz;

3.4. data limită pentru solicitarea clarificărilor.

4.  Informaţii privind ofertele:

4.1. data limită de depunere a ofertelor;

4.2. adresa la care trebuie depuse ofertele;

4.3.  numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă.

5.  Data şi locul la care se va desfăşura şedinţa publică de deschidere a ofertelor.

6.  Denumirea, adresa, numărul de telefon, telefax ale instanţei competente în soluţionarea litigiilor apărute şi termenele pentru sesizarea instanţei.

7.  Data transmiterii anunţului de licitaţie/negociere directă către instituţiile abilitate în vederea publicării.

ANEXA Nr. 3 la normele metodologice

ANUNŢUL  DE  ATRIBUIRE

1.  Informaţii generale privind concedentul, precum: denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon şi telefax de la care se pot obţine informaţii suplimentare şi/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact, după caz etc.

2.  Informaţii generale privind obiectul concesiunii: denumirea, descrierea şi adresa monumentului istoric, codul acestuia, conform Listei monumentelor istorice, şi situaţia juridică actuală

3.  Procedura aplicată pentru atribuirea contractului de concesiune

4.  Data publicării anunţului de licitaţie/negociere directă în Monitorul Oficial al României, Partea a Vl-a

5.  Criteriile utilizate pentru determinarea ofertei câştigătoare

6.  Numărul ofertelor primite şi al celor declarate câştigătoare

7.  Denumirea/numele şi sediul/adresa ofertantului a cărui ofertă a fost declarată câştigătoare

8.  Durata contractului

9.  Nivelul redevenţei

10. Denumirea, adresa, numărul de telefon, telefax ale instanţei competente în soluţionarea litigiilor apărute şi termenele pentru sesizarea instanţei

11.  Data informării ofertanţilor despre decizia de stabilire a ofertei câştigătoare

12.  Data transmiterii anunţului de atribuire către instituţiile abilitate în vederea publicării

ANEXA Nr. 4 la normele metodologice

CONTRACT-CADRU  DE  CONCESIUNE

CAPITOLUL I

Părţile contractante

Intre ministerul/organul de specialitate al administraţiei publice centrale/consiliul judeţean/consiliul local .........................., cu sediul în ......................, reprezentat prin doamna/domnul .........................., având funcţia de................................., în calitate de concedent, pe de o parte,

şi

Doamna/Domnul ........................................................................., persoană fizică (domiciliul, buletinul/cartea de identitate)/ ....................................... persoana juridică (actul constitutiv al operatorului economic)..................................., cu sediul principal în ......................................................, reprezentat prin doamna/domnul .............................................., având funcţia de..............................., în calitate de concesionar, pe de altă parte,

la data de...............................,

la sediul concedentului (alt loc, adresa etc.)..................................................,

în temeiul Ordonanţei Guvernului nr. 21/2006 privind regimul concesionării monumentelor istorice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 454/2006 şi al Hotărârii (Guvernului/consiliului judeţean/General al Municipiului Bucureşti/local) de aprobare a concesionării nr.....din ..............., s-a încheiat prezentul contract de concesiune.

CAPITOLUL II

Obiectul contractului de concesiune

Art. 1. - (1) Obiectul contractului de concesiune este monumentul istoric (denumirea conform Listei monumentelor istorice)......................................................., înscris în Lista monumentelor istorice, având codul........................, situat în........................................., în conformitate cu obiectivele concedentului.

(2) Obiectivele concedentului sunt:

a) ........................................................................................................................................................................ ....................................................;

b) ........................................................................................................................................................................ ....................................................;

(3) In derularea contractului de concesiune, concesionarul va utiliza următoarele categorii de bunuri:

a) bunurile de retur - bunurile care au făcut obiectul concesiunii - care revin de plin drept, gratuit şi libere de orice sarcini concedentului la încetarea contractului de concesiune..................;

b)  bunurile proprii - bunurile care au aparţinut concesionarului şi au fost utilizate de acesta pe durata concesiunii -, care la încetarea contractului de concesiune rămân în proprietatea concesionarului:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

CAPITOLUL III

Termenul

Art. 2. - (1) Durata concesiunii este de..............ani, începând de la data de............................................

(2) Contractul de concesiune poate fi prelungit pentru o perioadă egală cu cel mult jumătate din durata sa iniţială prin acordul de voinţă al părţilor.

CAPITOLUL IV

Redeventa

Art. 3. - Redeventa este de................lei şi se plăteşte anual/lunar, în conformitate cu caietul de sarcini (detalii cu privire la modul de plată).

CAPITOLUL V

Plata redevenţei

Art. 4. - (1) Plata redevenţei se face prin conturile:

- contul concedentului nr................, deschis la Banca...........................;

- contul concesionarului nr..........., deschis la Banca.............................

(2) Neplata redevenţei sau executarea cu întârziere a acestei obligaţii conduce la..........................

CAPITOLUL VI

Drepturile părţilor

Art. 5. - (1) Concesionarul are dreptul de a exploata, în mod direct, pe riscul şi pe răspunderea sa, bunurile care fac obiectul contractului de concesiune.

(2) Concesionarul are dreptul de a folosi şi de a culege fructele bunurilor care fac obiectul concesiunii, potrivit naturii bunului şi obiectivelor stabilite de părţi prin contractul de concesiune.

Art. 6. - (1) Concedentul are dreptul să inspecteze bunurile concesionate, să verifice stadiul de realizare a investiţiilor........................., urmărind respectarea obligaţiilor asumate de concesionar.

(2) Verificarea se va efectua numai cu notificarea prealabilă a concesionarului şi în următoarele condiţii:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

(3)  Concedentul are dreptul să modifice în mod unilateral partea reglementară a contractului de concesiune, din motive excepţionale legate de interesul naţional sau local. In cazul în care modificarea unilaterală a contractului îi aduce un prejudiciu, concesionarul are dreptul să primească fără întârziere o justă despăgubire. In caz de dezacord între concedent şi concesionar cu privire la suma despăgubirii, aceasta va fi stabilită de către instanţa judecătorească competentă. Acest dezacord nu poate în niciun caz să permită concesionarului să nu îşi execute obligaţiile contractuale.

CAPITOLUL VII

Obligaţiile părţilor - clauze stabilite în condiţiile caietului de sarcini

Art. 7. - (1) Concesionarul este obligat să asigure exploatarea eficientă, în regim de continuitate şi de permanenţă, a bunului care face obiectul concesiunii, potrivit obiectivelor stabilite de către concedent.

(2) Concesionarul va utiliza bunul care face obiectul prezentului contract în strictă concordanţă cu destinaţia acestuia, fără a-l scoate din circuitul civil sau a constitui asupra sa ipoteci de gradul I.

(3)  Concesionarul este obligat să respecte sarcinile impuse prin Obligaţia privind folosinţa monumentului istoric şi prevederile legale privind protejarea monumentelor istorice.

(4) Concesionarul este obligat să desfăşoare în mod direct activitatea care face obiectul concesiunii.

(5) Concesionarul este obligat să plătească redeventa.

(6) Concesionarul este obligat să asigure creşterea eficientei în următoarele modalităţi:

a) ........................................................................................................................................................................ ....................................................;

b)........................................................................................................................................................................ .....................................................;

(7) Concesionarul este obligat să realizeze investiţii cu respectarea următoarelor precizări:

a) bunurile aduse ca investiţii (datele de identificare a acestora, datele tehnice)..................................;

b) termenele de realizare a investiţiilor..............................................................................................;

c) investiţiile care nu se amortizează pe durata concesiunii.................................................................;

d) avizele ce trebuie obţinute în cazul în care sunt afectate bunuri cu regim special..............................;

e) standardele de calitate a activităţilor prestate..................................................................................

(8) Concesionarul este obligat să respecte condiţiile impuse de natura bunului (protejarea secretului de stat, materiale cu regim special, condiţii de siguranţă în exploatare, protecţia mediului, protecţia muncii, condiţii privind folosirea şi conservarea patrimoniului etc.)..............................................................

(9) In termen de 90 de zile de la data încheierii contractului de concesiune, concesionarul este obligat să depună, cu titlu de garanţie, o sumă de.........lei, reprezentând o cota-parte din suma datorată concedentului cu titlu de redeventa pentru primul an de activitate.

(10) La încetarea contractului de concesiune prin ajungere la termen, concesionarul este obligat să restituie concedentului, în deplină proprietate, bunurile de retur în mod gratuit şi libere de orice sarcini.

(11) La încetarea contractului de concesiune din alte cauze decât prin ajungere la termen, excluzând forţa majoră şi cazul fortuit, concesionarul este obligat să asigure continuitatea activităţii/destinaţiei monumentului istoric, în condiţiile stipulate în contract, până la preluarea acesteia de către concedent.

(12) In cazul în care concesionarul sesizează existenţa sau posibilitatea existenţei unei cauze de natură să conducă la imposibilitatea realizării activităţii, va notifica de îndată acest fapt concedentului, în vederea luării măsurilor ce se impun pentru asigurarea continuităţii activităţii.

(13)  Concesionarul este obligat să continue desfăşurarea activităţii în noile condiţii stabilite de concedent, în mod unilateral, potrivit art. 6 alin. (3), fără a putea solicita încetarea contractului.

(14) Concesionarul se obligă să plătească.........% din prima de asigurare.

(15)  Concesionarului îi este interzis dreptul de a subconcesiona, în tot sau în parte, unei alte persoane monumentul istoric care face obiectul concesiunii.

(16) Alte clauze.

Art. 8. - (l)Concedentul este obligat să nu îl tulbure pe concesionar în exerciţiul drepturilor rezultate din prezentul contract de concesiune.

(2) Concedentul nu are dreptul să modifice în mod unilateral contractul de concesiune în afară de cazurile prevăzute expres de lege.

(3)  Concedentul este obligat să notifice concesionarului apariţia oricăror împrejurări de natură să aducă atingere drepturilor concesionarului.

CAPITOLUL VIII

Incetarea contractului de concesiune

Art. 9. - (1) Prezentul contract de concesiune încetează în următoarele situaţii:

a)  la expirarea duratei stabilite în contract, dacă părţile nu convin, în scris, prelungirea acestuia în condiţiile legii;

b)  în cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin denunţarea unilaterală de către concedent, cu plata unei despăgubiri juste şi prealabile în sarcina concedentului, în caz de dezacord fiind competentă instanţa de judecată;

c) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale asumate de către concesionar, cu precădere a celor privind protejarea, punerea în valoare sau, după caz, exploatarea monumentului istoric, prin reziliere, cu plata unei despăgubiri în sarcina concesionarului;

d) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către concedent, prin reziliere, cu plata de despăgubiri în sarcina concedentului;

e)  la dispariţia, dintr-o cauză de forţă majoră, a bunului concesionat sau în cazul imposibilităţii obiective a concesionarului de a-l exploata, prin renunţare, fără plata unei despăgubiri.

(2) La încetarea din orice cauză a contractului de concesiune bunurile ce au fost utilizate de concesionar în derularea concesiunii vor fi repartizate după cum urmează:

a) bunuri de retur..................................................................................................;

b) bunuri proprii ........................................................................................................

CAPITOLUL IX

Clauze contractuale referitoare la împărţirea responsabilităţilor de mediu între concedent şi concesionar

Art. 10.-  ........................................................................................................................................................................ ........................................

CAPITOLUL X

Răspunderea contractuală

Art. 11. - Nerespectarea de către părţile contractante a obligaţiilor cuprinse în prezentul contract de concesiune atrage răspunderea contractuală a părţii în culpă.

CAPITOLUL XI

Litigii

Art. 12. - (1) Litigiile de orice fel ce decurg din executarea prezentului contract de concesiune se soluţionează în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Pentru soluţionarea eventualelor litigii părţile pot stipula în contractul de concesiune clauze compromisorii.

CAPITOLUL XII

Alte clauze (de exemplu: clauze de reziliere convenţională, clauze penale)

Art. 13.-  ........................................................................................................................................................................ ........................................

CAPITOLUL XIII

Definiţii

Art. 14. - (1) Prin forţă majoră, în sensul prezentului contract de concesiune, se înţelege o împrejurare externă cu caracter excepţional, fără relaţie cu lucrul care a provocat dauna sau cu însuşirile sale naturale, absolut invincibilă şi absolut imprevizibilă.

(2) Prin caz fortuit se înţelege acele împrejurări care au intervenit şi au condus la producerea prejudiciului şi care nu implică vinovăţia paznicului juridic, dar care nu întrunesc caracteristicile forţei majore.

Prezentul contract de concesiune a fost încheiat în .... exemplare.

Concedent,

.................................

Concesionar,

.................................


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1067/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1067 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1067/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu