HOTARARE Nr. 1018 din 1 septembrie 2005
pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Organizatia Mondiala a
Sanatatii referitor la organizarea la Bucuresti a celei de-a 55-a sesiuni a
Comitetului Regional al Organizatiei Mondiale a Sanatatii pentru Europa (12 -
15 septembrie 2005), semnat la Bucuresti la 27 aprilie 2005
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 817 din 9 septembrie 2005
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 19 alin.
(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul
strainilor in Romania, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
al art. 119 si 120 din Legea nr. 141/1997 privind Codul vamal al Romaniei, cu
modificarile si completarile ulterioare, si al art. 20 din Legea nr. 590/2003
privind tratatele,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba Acordul dintre Guvernul Romaniei si Organizatia Mondiala a Sanatatii
referitor la organizarea la Bucuresti a celei de-a 55-a sesiuni a Comitetului
Regional al Organizatiei Mondiale a Sanatatii pentru Europa (12 - 15 septembrie
2005), semnat la Bucuresti la 27 aprilie 2005.
Art. 2
(1) Cetatenii straini participanti la cea de-a 55-a sesiune a Comitetului
Regional al Organizatiei Mondiale a Sanatatii pentru Europa sunt exceptati de
la obligativitatea obtinerii vizei de intrare in Romania pentru perioada 5 - 18
septembrie 2005.
(2) Cetatenii straini prevazuti la alin. (1) sunt obligati sa prezinte la
controlul de frontiera efectuat in punctele de trecere a frontierei documente
prin care sa faca dovada participarii la lucrarile celei de-a 55-a sesiuni a
Comitetului Regional al Organizatiei Mondiale a Sanatatii pentru Europa.
(3) La data incheierii lucrarilor celei de-a 55-a sesiuni a Comitetului
Regional al Organizatiei Mondiale a Sanatatii pentru Europa cetatenii straini
prevazuti la alin. (1) au obligatia de a parasi teritoriul Romaniei.
Art. 3
Cheltuielile ocazionate de aplicarea prevederilor acordului prevazut la
art. 1 se vor efectua cu respectarea reglementarilor legale in vigoare.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
p. Ministrul sanatatii,
Ioan Roman,
secretar de stat
p. Ministrul afacerilor externe,
Teodor Baconschi,
secretar de stat
p. Ministrul administratiei si internelor,
Anghel Andreescu,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu
ACORD
intre Guvernul Romaniei si Organizatia Mondiala a Sanatatii referitor la
organizarea la Bucuresti a celei de-a 55-a sesiuni a Comitetului Regional al
Organizatiei Mondiale a Sanatatii pentru Europa (12 - 15 septembrie 2005)
Guvernul Romaniei, denumit in continuare Guvernul, si Organizatia Mondiala
a Sanatatii, denumita in continuare Organizatia,
dorind sa dea curs invitatiei Romaniei de a organiza cea de-a 55-a sesiune
a Comitetului Regional al Organizatiei Mondiale a Sanatatii pentru Europa in
Bucuresti, in perioada 12 - 15 septembrie 2005, si deciziilor celei de-a 54-a
sesiuni a Comitetului Regional al Organizatiei Mondiale a Sanatatii pentru
Europa,
dorind sa incheie un acord in scopul de a stabili facilitatile, serviciile
si statutul juridic acordat Organizatiei cu ocazia desfasurarii celei de-a 55-a
sesiuni a Comitetului Regional al Organizatiei Mondiale a Sanatatii pentru
Europa, denumita in continuare sesiunea,
au convenit dupa cum urmeaza:
Art. 1
Obligatiile Guvernului si ale Organizatiei
Organizatia va pune, pe cheltuiala sa, la dispozitie sesiunii personalul
necesar pentru functionarea efectiva a acesteia.
Guvernul va oferi toate facilitatile locale si va suporta cheltuielile
legate direct de desfasurarea sesiunii in Bucuresti, cu exceptia celor care ar
fi fost suportate in mod normal de catre Organizatie, daca sesiunea s-ar fi
desfasurat la Comitetul Regional al Organizatiei Mondiale a Sanatatii pentru
Europa, astfel cum se prevede in articolele urmatoare si in anexele nr. 1 - 3
care insotesc prezentul acord si fac parte integranta din acesta.
Art. 2
Facilitati, servicii, localuri si echipamente
1. Guvernul va pune la dispozitie Organizatiei, in mod gratuit, pe durata
sesiunii, personalul, localurile pentru intalniri si pentru birouri,
dispozitivele de fixare, mobilierul, echipamentele si alte resurse, asa cum
sunt solicitate de catre Organizatie si specificate in anexele nr. 2 si 3.
2. Guvernul va pune, de asemenea, la dispozitie, in mod gratuit, birouri
echipate in mod corespunzator pentru acei oficiali ai Organizatiei a caror
prezenta in Romania, atat anterior deschiderii sesiunii, cat si dupa incheierea
acesteia, este necesara pentru Organizatie in vederea functionarii efective a
sesiunii.
3. Toate echipamentele si materialele necesare desfasurarii sesiunii,
inclusiv cele apartinand reprezentantilor mass-media care insotesc
participantii, se plaseaza in regim de admitere temporara, cu exonerarea totala
a platii taxelor vamale si a altor drepturi de import. Guvernul va emite fara
intarziere orice permise pentru import sau export care ar fi necesare in acest
scop.
4. Guvernul va incheia intelegerile necesare pentru a oferi un program
pentru persoanele insotitoare, evenimente sociale, precum si evenimente
oficiale, in afara programului principal de lucru al Comitetului Regional al
Organizatiei Mondiale a Sanatatii pentru Europa.
5. Guvernul va oferi informatii pentru Ghidul participantilor, cat mai devreme
posibil anterior sesiunii, daca este posibil pana la finele lunii ianuarie
2005.
Art. 3
Cazare
1. Guvernul va lua toate masurile necesare in vederea rezervarii cazarii in
hoteluri pentru reprezentantii, supleantii si consilierii membrilor regiunii,
pentru membrii Secretariatului Organizatiei Mondiale a Sanatatii, precum si
pentru persoanele care ii insotesc.
2. Biroul regional al Organizatiei Mondiale a Sanatatii va informa Guvernul
in legatura cu solicitarile de cazare la hotel in timp util; rezervarile ferme
vor fi confirmate pana la termenul stabilit de comun acord de catre Organizatie
si Guvern.
Art. 4
Transport
1. Guvernul va lua masurile necesare in vederea facilitarii sosirii in
Romania si plecarii din Romania a tuturor persoanelor care participa in
calitate oficiala la lucrarile sesiunii, precum si a persoanelor care le
insotesc.
2. Guvernul va lua masurile necesare pentru organizarea unui birou special
de primire la Aeroportul International Henri Coanda - Bucuresti - S.A., in
vederea intampinarii la sosire a reprezentantilor, supleantilor si
consilierilor membrilor regiunii, oficialilor Organizatiei si a altor persoane
mentionate in art. VIII.1, si va asigura transportul la hoteluri, precum si la
aeroport in momentul plecarii.
3. Guvernul va pune la dispozitie Organizatiei, in mod gratuit, vehiculele
necesare pentru transportul local al echipamentelor, materialelor si
documentelor necesare in legatura cu sesiunea. Guvernul va lua in sarcina sa
toate cheltuielile legate de acest transport, cum ar fi furnizarea de benzina
si cheltuielile de intretinere a mijloacelor de transport.
4. Guvernul va pune, de asemenea, la dispozitie Organizatiei, in mod
gratuit, un serviciu special de transport intre localurile oficiale ale
sesiunii si hotelurile in care reprezentantii, supleantii si consilierii
membrilor regiunii si membrii Secretariatului Organizatiei Mondiale a Sanatatii
vor fi cazati. Programul acestui serviciu va fi stabilit in consultare cu
Organizatia.
Art. 5
Comunicatii
Guvernul va lua toate masurile necesare in vederea furnizarii tuturor
facilitatilor de telefonie, telefax si posta electronica necesare pentru
functionarea efectiva a sesiunii si va suporta costurile telefoanelor oficiale
si ale comunicatiilor efectuate de catre Organizatie, inclusiv ale
comunicatiilor efectuate de aceasta pentru scopurile sesiunii si continand
informatii destinate a fi date publicitatii in presa ori difuzarii la radio sau
televiziune.
Art. 6
Statut juridic
Pentru scopurile prezentului acord, Guvernul va aplica prevederile
Conventiei privind privilegiile si imunitatile agentiilor specializate,
adoptata la 21 noiembrie 1947, la care Romania este parte, cu rezerva facuta de
catre Romania la conventia mentionata, si anexa VII corespunzatoare, denumita
in continuare Conventia, precum si prevederile stabilite in articolele
urmatoare.
Art. 7
Inviolabilitatea si protectia localurilor aflate la dispozitia Organizatiei
1. Localurile aflate la dispozitia Organizatiei in legatura cu sesiunea vor
fi considerate, pentru perioada in care sunt utilizate de catre Organizatie, ca
localuri ale Organizatiei si se vor bucura in consecinta de beneficiile de
inviolabilitate stabilite in sectiunea a 5-a a art. III din Conventie.
2. Localurile Organizatiei se vor afla sub controlul si autoritatea
Organizatiei, care va avea dreptul exclusiv de a autoriza sau de a interzice
accesul oricarei persoane si care poate, de asemenea, sa decida ca orice
persoana sa fie indepartata din acestea.
3. Guvernul va lua toate masurile corespunzatoare pentru a se asigura ca
localurile Organizatiei sa nu fie tulburate ca urmare a intrarii unor persoane
sau a unor grupuri de persoane neautorizate, prin dezordine ori emiterea unor
zgomote nejustificate in imediata vecinatate. In acest scop, Guvernul va
dispune plasarea, in cazul in care este necesar, de ofiteri de politie pe langa
localurile Organizatiei si va lua orice alte masuri considerate ca fiind
necesare.
4. La solicitarea directorului regional, Guvernul va pune la dispozitie
ofiterii de politie necesari pentru a acorda asistenta in vederea mentinerii
ordinii, in cazurile in care este necesar, in localurile Organizatiei si pentru
a inlatura orice persoana care poate sa deranjeze activitatea acesteia si
pentru a asigura securitatea generala a localurilor.
Art. 8
Dreptul de a intra si de a ramane in Romania si statutul juridic al
participantilor la sesiune
1. Autoritatile romane competente vor elibera in timp util vize, daca sunt
necesare, pentru a permite intrarea in Romania, sederea si plecarea din Romania
a urmatoarelor persoane:
a) reprezentantii, supleantii si consilierii membrilor regiunii, precum si
observatorii celorlalte state invitate de catre Organizatie sa participe la
sesiune in conformitate cu practicile stabilite, care se vor bucura pe perioada
desfasurarii sesiunii de privilegiile si imunitatile stabilite in art. V din
Conventie;
b) oficialii Organizatiei care se vor bucura, in timp ce actioneaza in
calitate oficiala in legatura cu sesiunea, de privilegiile si imunitatile
stabilite in art. VI din Conventie;
c) expertii (altii decat oficialii) care desfasoara misiuni pentru
Organizatie, care se vor bucura, in timp ce actioneaza in calitate oficiala in
legatura cu sesiunea, de privilegiile si imunitatile stabilite in paragraful 2
al anexei nr. VII la Conventie;
d) reprezentantii Natiunilor Unite si ai agentiilor specializate, precum si
ai organizatiilor internationale guvernamentale si neguvernamentale cu care, in
conformitate cu art. 69 si 71 din Constitutia OMS, Organizatia a stabilit
legaturi si care participa la sesiune, care vor avea imunitate fata de orice
procedura legala in privinta opiniilor scrise sau orale, precum si pentru
actele efectuate in calitatea lor oficiala. Aceasta prevedere nu aduce atingere
privilegiilor si imunitatilor pe care Romania ar putea fi obligata sa le aplice
reprezentantilor Natiunilor Unite, agentiilor specializate si organizatiilor
internationale guvernamentale mentionate anterior, in conformitate cu
acordurile internationale in materie;
e) orice alte persoane invitate de Organizatie sa participe la sesiune in
calitate oficiala, care vor avea imunitate fata de orice procedura legala in
privinta opiniilor scrise sau orale si actele efectuate in calitatea lor
oficiala;
f) persoanele care insotesc persoanele mentionate la lit. a) - e) ale
prezentului articol.
2. O lista exhaustiva cu numele persoanelor la care se face referire in
paragraful 1 de mai sus si cu tara si organizatia pe care le reprezinta va fi
inaintata de catre Organizatie Guvernului anterior inceperii sesiunii.
3. Fara a aduce atingere imunitatilor speciale de care s-ar putea bucura
persoanele mentionate in art. V si VI din Conventie, in paragraful 2 al anexei
VII la Conventie, precum si la lit. d) - e) ale paragrafului 1 al prezentului
articol, nu vor fi supuse, pe durata exercitarii functiei sau misiunii,
inclusiv pe durata necesara in vederea calatoriei pe teritoriul Romaniei, nici unei
masuri de retinere sau de expulzare, pentru actiunile din perioada exercitarii
functiei ori misiunii.
Art. 9
Valuta
Fara a aduce atingere prevederilor sectiunii a 7-a a art. III din
Conventie, Organizatia poate, prin intermediul unui cont bancar deschis pe
numele Organizatiei, sa transfere fonduri in Romania, pentru indeplinirea
scopurilor sesiunii, in cantitatile necesare pentru a acoperi cheltuielile
Organizatiei in Romania si, dupa terminarea sesiunii, sa transfere din Romania
orice diferenta de fonduri ale Organizatiei, care nu au fost utilizate pentru
sesiune.
Art. 10
Raspundere
Guvernul va garanta protectia pentru Organizatie si oficialii acesteia si
va lua in sarcina sa orice actiune, reclamatie sau alta cerere impotriva Organizatiei
ori a oficialilor acesteia care rezulta din activitati in baza prezentului
acord, cu exceptia acelor actiuni, reclamatii sau cereri cauzate prin
neglijenta grava ori din culpa oficialilor Organizatiei.
Art. 11
Dispozitii finale
Prezentul acord intra in vigoare la data la care Organizatia primeste
notificarea scrisa, transmisa de catre Guvernul Romaniei, prin care se confirma
ca cerintele interne pentru intrarea sa in vigoare au fost indeplinite. Drept
care subsemnatii, pe deplin autorizati in acest scop, au semnat prezentul
acord.
Semnat la Bucuresti la 27 aprilie 2005, in doua exemplare originale in
limba engleza.
Pentru Guvernul Romaniei,
Mircea Cinteza,
ministrul sanatatii
Pentru Organizatia Mondiala a Sanatatii,
Marc Danzon,
director regional
ANEXA 1
CHELTUIELI SUPLIMENTARE
in vederea organizarii celei de-a 55-a sesiuni a Comitetului Regional al
Organizatiei Mondiale a Sanatatii pentru Europa (Bucuresti, 12 - 15 septembrie
2005) (ref. rezolutiile EUR/RC20/R8, EUR/RC21/R7, Document EUR/RC21/11)
Contributii financiare care vor fi platite de Romania catre OMS/euro
- dolari S.U.A. -
________________________________________________________________________________
- Costuri de calatorie ale personalului Secretariatului, 216.840
inclusiv interpreti, consilieri temporari etc.
(aproximativ 65 de persoane)
(Tariful mediu dus-intors cu avionul, indemnizatia/zi si
cheltuielile neprevazute, aproximativ 3.336 dolari S.U.A./
persoana, incluzand 10% pentru a acoperi posibilele cresteri
ale costurilor)
________________________________________________________________________________
- Vizitele pregatitoare pentru personalul OMS 30.000
________________________________________________________________________________
- Transport si costuri de asigurare: documentatie, 15.000
echipament, rechizite etc.
________________________________________________________________________________
Suma totala care trebuie remisa de catre Romania Biroului 261.840
Regional pana la data de 31 martie 2005
(pe baza biletelor de avion si a sumelor/zi de la data de
1 martie 2005, la cursul de schimb al dolarului de
1 US $ = 6,00 DKK, de la data de 1 octombrie 2005)
________________________________________________________________________________
Lista-sinteza a facilitatilor, echipamentelor, personalului si serviciilor
care vor fi furnizate de catre Romania pentru sesiune si care sunt detaliate in
anexele nr. 2 si 3 la acord
- Sala de conferinta (pentru 350 - 400 de persoane), sali de reuniuni si
birouri de secretariat
- Echipamente necesare pentru traducerea din 4 limbi straine, microfoane,
casti si un tehnician de sunet
- Aparate de fotocopiat (heavy duty si standard), computere personale,
laptopuri, printere laser, telefaxuri, telefoane, echipament multimedia,
mobilier si echipament de birou pentru toate birourile si salile de reuniuni
etc.
- Cinci masini oficiale cu soferi (pentru presedinte, presedintele
executiv, presedintele executiv adjunct, directorul general, directorul
regional si Secretariatul Organizatiei Mondiale a Sanatatii)
- Transport local pentru participanti de la/catre aeroport, de la/catre
Centrul de congrese si de la/catre receptii etc.
- Aranjamente pentru ceremonia inaugurala si receptia gazduita de ministrul
sanatatii
- Locatia pentru receptia care va fi oferita de catre directorul regional
(cheltuielile pentru catering vor fi acoperite de catre Biroul regional)
- Serviciile unui organizator de conferinta sau ale unui reprezentant
guvernamental care sa se ocupe de aranjamentele locale, incluzand rezervari la
hotel etc.
- Forta de munca locala si personal de paza
- Costuri de comunicare (telefon, telefax, e-mail, Internet, multimedia
etc.)
- Pauze zilnice de cafea (una in cursul diminetii, una in cursul
dupa-amiezii) si apa imbuteliata in sala de conferinte
- etc.
Servicii pe care guvernul tarii-gazda le pune la dispozitie in mod normal,
dar care sunt optionale (urmeaza a fi confirmate de catre Romania)
- Excursie de o zi oferita in ziua urmatoare incheierii reuniunii (de
obicei vineri)
- Program special pentru persoanele insotitoare
- Pranzuri
Cu privire la Acordul dintre Guvernul Romaniei si Organizatia Mondiala a
Sanatatii, Guvernul va depozita suma de 261.840 dolari S.U.A. pana la data de
31 martie 2005 in contul OMS (NORDEA Danemarca A/S, Norgaardsvej 2, DK-2800
Lyngby, numar de cont 500 555 3601 - Inregistrare 2228, Cod Swift: NDEADKKK,
IBAN: dk79 2000 5005 553 601 - cota de referinta: RC55). Aceasta suma
reprezinta cheltuielile medii de transport si indemnizatiile pe zi ale
Secretariatului (calculate prin luarea in considerare a sumei corespunzatoare
pe zi pentru fiecare oras capitala din cadrul regiunii europene si a costului
biletelor de avion intre Copenhaga si fiecare oras capitala), precum si alte
cheltuieli legate de desfasurarea Comitetului Regional in alta locatie, in
afara orasului Copenhaga. In cazul in care, in septembrie 2005, recalcularea
indemnizatiei pe zi si a tarifelor de transport aerian indica o suma mai mare
sau mai mica decat cea de 261.840 dolari S.U.A., fie Guvernul va plati
diferenta suplimentara, fie Organizatia va restitui orice suma in plus catre
Guvern sau va dispune de aceasta suma in conditiile stabilite de catre Guvern.
ANEXA 2*)
*) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.
DETALII DE ANGAJAMENT
Birouri si echipamente, sali pentru sedinte plenare, sali de reuniune, spatii
pentru conferinte si de lucru (pot fi modificate in functie de resursele
disponibile)
______________________________________________________________________________
|Camera| Functie |Date de | Echipament solicitat |
Cantitate|
| | |disponibilitate| |
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 1. |Director | 10 - 15.09 | - Birou de lucru | 1
|
| |General | | - Scaun de birou | 1
|
| | | | - Computer | 1
|
| | | | - Masa de reuniune pentru 8 |
|
| | | | persoane | 1 (sau
2)|
| | | | - Scaune | 8
|
| | | | - Grup de canapele (canapea + |
|
| | | | 2 scaune-fotolii) + masa de |
|
| | | | cafea | 1
|
| | | | - Lampa de birou | 1
|
| | | | - Punct telefonic analog |
|
| | | | pentru conexiunea laptopului |
|
| | | | la Internet | 1
|
| | | | - Telefon (cu acces |
|
| | | | international) | 1
|
| | | | - Cos de gunoi | 1
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 2. |Secretar al | 10 - 15.09 | - Birou | 2
|
| |Directorului| | - Scaun de secretariat | 1
|
| |General | | - Scaune | 4
|
| | | | - Computer | 1
|
| | | | - Imprimanta laser | 1
|
| | | | - Telefon (cu acces |
|
| | | | international) | 1
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 3. |Director | 09 - 15.09 | - Birou de lucru | 1
|
| |Regional | | - Scaun de birou | 1
|
| | | | - Masa de reuniune pentru 8 |
|
| | | | persoane | 1 (sau
2)|
| | | | - Scaune | 8
|
| | | | - Computer | 1
|
| | | | - Grup de canapele (canapea + |
|
| | | | 2 scaune-fotolii) + masa de |
|
| | | | cafea | 1
|
| | | | - Telefon (cu acces |
|
| | | | international) | 1
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 4. |Secretari ai| 09 - 15.09 | - Birou | 2
|
| |Directorului| | - Scaun de secretariat | 2
|
| |Regional (2 | | - Scaune | 3
|
| |persoane) | | - Computer | 2
|
| | | | - Imprimanta laser | 1
|
| | | | - Fax (cu acces international)| 1
|
| | | | - Telefon (cu acces |
|
| | | | international) | 1
|
| | | | - Cosuri de gunoi | 2 |
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 5. |Organe de | 07 - 15.09 | - Birou | 3
|
| |conducere (3| | - Computer | 2
|
| |persoane) | | - Imprimanta laser | 1
|
| | | | - Scaun de secretariat | 2
|
| | | | - Scaune | 4
|
| | | | - Fax (cu acces international)| 1
|
| | | | - Telefon (cu acces |
|
| | | | international) | 2
|
| | | | - Fotocopiator (in afara |
|
| | | | camerei) |
|
| | | | - Cosuri de gunoi | 3
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 6. |Functionarii| 10 - 15.09 | - Birou de lucru | 2
|
| |Comitetului | | - Computer | 2
|
| |Regional | | - Imprimanta laser | 1
|
| | | | - Scaun de birou | 2
|
| | | | - Scaune | 4
|
| | | | - Telefon (cu acces | |
| | | | international) | 2
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 7. |Coordonator | 08 - 15.09 | - Birou | 1
|
| |de | | - Computer | 1
|
| |documentatie| | - Imprimanta laser | 1
|
| | | | - Fotocopiator (in afara |
|
| | | | camerei) | 1
|
| | | | - Scaun de secretariat | 1
|
| | | | - Masa pentru expunerea |
|
| | | | documentelor | 1
|
| | | | - Scaune | 2
|
| | | | - Fax | 1
|
| | | | - Telefon (cu acces |
|
| | | | international) | 1
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 8. |Coordonator | 10 - 15.09 | - Birou | 1
|
| |de raport | | - Computer | 1
|
| | | | - Scaune | 2
|
| | | | - Telefon (cu acces | |
| | | | international) | 1
|
| | | | - Cos de gunoi | 1
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 9. |Secretari | 10 - 15.09 | - Birou | 2
|
| |engleza | | - Computer | 2
|
| | | | - Imprimanta laser | 1
|
| | | | - Scaun de secretariat | 2
|
| | | | - Telefon (cu acces local) | 1
|
| | | | - Cos de gunoi | 2
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 10. |Secretari | 10 - 15.09 | - Birou | 2
|
| |franceza | | - Computer | 2
|
| | | | - Imprimanta laser | 1
|
| | | | - Scaun de secretariat | 2
|
| | | | - Telefon (cu acces local) | 1
|
| | | | - Cos de gunoi | 2
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 11. |Translatori | 10 - 15.09 | - Birou | 2
|
| |franceza | | - Computer | 2
|
| | | | - Scaune | 4
|
| | | | - Telefon (cu acces local) | 1
|
| | | | - Cos de gunoi | 2
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 12. |Translatori | 10 - 15.09 | - Birou | 2
|
| |germana | | - Computer | 2
|
| | | | - Scaun | 4
|
| | | | - Telefon (cu acces local) | 1
|
| | | | - Cos de gunoi | 2
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 13. |Secretari | 10 - 15.09 | - Birou | 2
|
| |germana | | - Computer | 2
|
| | | | - Imprimanta laser | 1
|
| | | | - Scaun de secretariat | 2
|
| | | | - Telefon (cu acces local) | 1
|
| | | | - Cos de gunoi | 2
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 14. |Translatori | 10 - 15.09 | - Birou | 2
|
| |rusa | | - Computer | 2
|
| | | | - Scaun | 4
|
| | | | - Telefon (cu acces local) | 1
|
| | | | - Cos de gunoi | 2 |
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 15. |Secretari | 10 - 15.09 | - Birou | 2
|
| |rusa | | - Computer | 2
|
| | | | - Imprimanta laser | 1
|
| | | | - Scaun de secretariat | 2
|
| | | | - Telefon (cu acces local) | 1
|
| | | | - Cos de gunoi | 2
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 16. |Raportori (4| 10 - 15.09 | - Birou | 3
|
| |persoane) | | - Computer | 2
|
| | | | - Scaune | 6
|
| | | | - Telefon (cu acces local) | 1
|
| | | | - Cos de gunoi | 2
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 17. |Conducere | 10 - 15.09 | - Birou | 1
|
| |executiva | | - Scaun de birou | 1
|
| |6 birouri | | - Computer | 1
|
| |mai mici | | - Imprimanta care va fi |
|
| |fiecare | | sharuita | 1 |
| |birou cu | | - Masa de reuniune pentru 4 |
|
| |acelasi | | persoane | 1
|
| |echipament | | - Scaune | 4
|
| | | | - Telefon (cu acces |
|
| | | | international) | 1
|
| | | | - Cos de gunoi | 1
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 18. |Consilieri | 10 - 15.09 | - Birou | 4
|
| |juridici si | | - Computer | 3
|
| |personal | | - Imprimanta laser | 1
|
| |OMS/HQ | | - Scaune | 6
|
| |(5 - 6 | | - Telefon (cu acces |
|
| |persoane) | | international) | 3
|
| | | | - Telefon analog pentru |
|
| | | | conectarea laptopului la |
|
| | | | Internet | 1
|
| | | | - Cos de gunoi | 4
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 19. |Sala de | 09 - 15.09 | - Masa de reuniune (in forma | |
| |reuniune 1 | | de U) pentru 40 de persoane | 1
|
| |(SCRC si | | - Scaune pentru masa de |
|
| |grupul UE) | | reuniune | 40
|
| | | | - Scaune detasabile aditionale|
|
| | | | disponibile | 20
|
| | | | - Microfoane | 20
|
| | | | - Proiector de perete | 1
|
| | | | - Ecran de proiectie | 1
|
| | | | - Laptop si proiector |
|
| | | | multimedia | 1
|
| | | | - Cabine de traducere |
|
| | | | simultana (2 limbi straine) |
|
| | | | conform standardelor ISO |
|
| | | | relevante | 2 cabine
|
| | | | - Casti | 30
|
| | | | - Telefon (apeluri locale) | 1
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 20. |Sala de | 10 - 15.09 | - Masa (mese) pentru 30 | 1 sau
mai|
| |intrunire 2 | | persoane | multe
|
| |(tara) | | - Scaune | 30
|
| | | | - Telefon (apeluri locale) | 1
|
| | | | - Flipcharturi si carioci |
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 21. |Sala de | | - Mese pentru 15 - 20 de |
|
| |intrunire 3 | | persoane |
|
| | | | - Scaune | 20
|
| | | | - Telefon (apeluri locale) |
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 22. |Sala pentru | 09 - 15.09 | - Scaune asezate ca la teatru | 25
|
| |conferinte | | - Masa de prezidiu pentru 8 |
|
| |de presa si | | persoane | 1
|
| |Biroul de | | - Microfoane fara fir | 1
|
| |de Presa | | - Microfoane pentru masa de |
|
| | | | prezidiu | 3
|
| | | | - Scaune pentru masa de |
|
| | | | prezidiu | 8
|
| | | | - Set TV cu cablu TV care sa |
|
| | | | receptioneze inclusiv CNN si |
|
| | | | BBC | 1
|
| | | | - Birou | 2
|
| | | | - Scaune | 3 |
| | | | - Computer | 1
|
| | | | - Imprimanta laser | 1
|
| | | | - Telefon (cu acces |
|
| | | | international) | 1
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 23. |Sala pentru | 07 - 15.09 | - Sala cu locuri pe scaun cu |
|
| |sedinte | | masa (aprox. in functie de |
|
| |plenare | | numarul final de participanti | 180
|
| | | | - Scaune aditionale cu suport |
|
| | | | pentru scris, aprox. | 150
|
| | | | - Masa de prezidiu si scaune |
|
| | | | (primul rand) | 10
|
| | | | - Masa de prezidiu si scaune |
|
| | | | (rand din spate) (3 mese mici)| 6
|
| | | | - Masa pentru raportor si |
|
| | | | scaune (cu acces pe ambele |
|
| | | | parti, stanga-dreapta) | 6
|
| | | | - Mese + scaune pentru |
|
| | | | directori si personal superior| |
| | | | HQ (masa de prezidiu cu acces |
|
| | | | pe ambele parti, |
|
| | | | stanga-dreapta) | 14
|
| | | | - Podium pentru vorbitori cu |
|
| | | | microfoane si lampa de citit | 1
|
| | | | - Sistem de microfoane pentru |
|
| | | | conferinta | 150
|
| | | | - Microfoane fara fir | 5
|
| | | | - Casti de ascultat | 350
|
| | | | - Cabine pentru traducere |
|
| | | | simultana (4 limbi straine) |
|
| | | | conform standardelor ISO | 4 cabine
|
| | | | - Proiector de perete | 1
|
| | | | - Ecran proiector, dimensiune |
|
| | | | potrivita incaperii | 2
|
| | | | - Proiector multimedia | 2
|
| | | | - AV splitter pentru |
|
| | | | proiectii/Computer laptop | 1
|
| | | | - Proiector pentru slide-uri | 2
|
| | | | - Cabluri ISDN pentru acces |
|
| | | | internet | 4
|
| | | | - Tabla cu hartie (tip |
|
| | | | flip-chart) cu carioca | 1
|
| | | | - Aranjamente florale | 4
|
| | | | - Apa imbuteliata (se va face |in
functie|
| | | | aprovizionarea in timpul |de
|
| | | | pauzelor de cafea sau pranz)
|necesitati|
| | | | - Pahare de apa (se va face |in
functie|
| | | | aprovizionarea in timpul |de
|
| | | | pauzelor de cafea sau pranz)
|necesitati|
| | | | - Aparat video multi format |
|
| | | | conectat la proiector + Canal |
|
| | | | de traducere in engleza | 1
|
| | | | - Mese pentru asistentii de |
|
| | | | Conferinta in spatele camerei |
|
| | | | pentru a afisa documentatia) | 3
|
| | | | - Scaune pentru asistentii de |
|
| | | | Conferinta | 4
|
| | | | - Casute pentru distribuirea |
|
| | | | documentatiei in toate limbile| 2
|
| | | | - Telefoane (apeluri locale) | 2
|
| | | | - Ecrane mari cu plasma (42")
| |
| | | | in fata mesei de prezidiu |
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 24. |Birou de | 09 - 15.09 | - Computer | 2
|
| |tara | | - Birouri | 3
|
| | | | - Imprimanta laser | 1
|
| | | | - Scaune de secretariat | 3
|
| | | | - Scaune | 4
|
| | | | - Fax | 1
|
| | | | - Xerox (model mic - situat |
|
| | | | in afara camerei) | 1
|
| | | | - Telefon (cu acces |
|
| | | | international) | 2
|
| | | | - Cos de gunoi | 4
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 25. |Multiplicare| 07 - 15.09 | - Mese pentru expunerea |
|
| |si Papetarie| | documentelor | 4
|
| | | | - Computer | 1
|
| | | | - Imprimanta laser | 1
|
| | | | - Birou | 2
|
| | | | - Scaune | 6
|
| | | | - Telefon (acces |
|
| | | | international) | 2
|
| | | | - Xerox 2110 DC pentru |
|
| | | | incarcatura mare, cu o |
|
| | | | capacitate minima de 110 |
|
| | | | copii/minut, cu incarcator de |
|
| | | | hartie/capsator/sortator si |
|
| | | | tava de capacitate mare (LCT) | 2
|
| | | | - Hartie alba A4 80 GRS | 80.000
|
| | | | - Hartie albastra A4 80 GRS | 2.500
|
| | | | - Hartie verde A4 80 GRS | 2.500
|
| | | | - Hartie galbena A4 80 GRS | 2.500
|
| | | | - Hartie alba A3 80 GRS | 2.500
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 26. |Zona de | 09 - 15.09 | - Mese pentru inregistrare | 4
|
| |inregistrare| | - Computer pentru inregistrare| 1
|
| | | | - Imprimanta laser | 1 |
| | | | - Scaune | 6
|
| | | | - Telefon (apeluri locale) | 1
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 27. |Birou de | 09 - 15.09 | - Computer | 2
|
| |Informatii/ | | - Imprimanta laser | 1
|
| |Agentie de | | - Xerox mic | 1
|
| |Voiaj si | | - Fax | 1
|
| |informatii | | - Birouri | 3
|
| |privind | | - Scaun de secretariat | 4
|
| |facilitatile| | - Telefon (acces |
|
| |bancare | | international) | 2
|
| | | | - Cos de gunoi | 2
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 28. |Internet | 09 - 15.09 | - Computere sau laptopuri cu |
|
| |Cafe | | conexiune Internet | 6
|
| | | | - Imprimanta laser/Copiator/ |
|
| | | | Scanner | 1
|
| | | | - Scaune | 6
|
| | | | - Cos de gunoi | 2
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 29. |Zona pentru | 09 - 15.09 | - Ceai, cafea, suc si biscuiti|
|
| |pauza de | | orele 10:30 pana la 11:30 si |
|
| |cafea | | 15:30 pana la 16:00 (supus |
|
| | | | modificarilor) |
|
| | | | - Mese inalte pentru cafea | dupa
|
| | | | | necesar
|
| | | | - Ecran TV mare sau proiector |
|
| | | | multimedia si ecran | 1
|
| | | | - Video player legat de TV sau|
|
| | | | proiector multimedia | 1
|
| | | | - CD player si speaker/sistem |
|
| | | | de adresare catre public | 1
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 30. |Pranzuri | 12 - 15.09 | - orele 12:30 pana la 14:00 |
|
| | | | (supus modificarilor) |
|
| | | | - mese si scaune pentru |
|
| | | | aproximativ 350 de persoane |
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
| 31. |Diverse | 09 - 15.09 | - Suporturi pentru steaguri |
|
| | | | (steagurile pentru Statele |
|
| | | | Membre ale UE si OMS vor fi |
|
| | | | furnizate de catre OMS) | 53
|
| | | | - Aranjamente florale in sala |
|
| | | | pentru sedinte plenare |
|
| | | | (inclusiv la masa prezidiului)| 4
|
| | | | - Flori (buchet) in camera |
|
| | | | Directorului General | 1
|
| | | | - Flori (buchet) in camera |
|
| | | | Directorului Regional | 1
|
| | | | - Aranjamente (buchet) florale|
|
| | | | in sala pentru conferinte de |
|
| | | | presa | 1
|
|______|____________|_______________|_______________________________|__________|
Computerele personale (sau laptopurile): in conformitate cu specificatiile
anexate (urmeaza a fi revizuite in apropierea datei Comitetului Regional)
Toate computerele trebuie sa aiba conexiune Internet (in conformitate cu
specificatiile IT anexate)
Datele indicate se refera la camerele si la echipamentul instalat si gata
de a fi folosit
Specificatii pentru computere, astfel cum sunt acestea prevazute in Anexa
nr. 2
Cele prezentate mai jos reprezinta specificatii minime, ce urmeaza a fi
actualizate in apropierea datei desfasurarii evenimentului
Softwarul specializat necesar pentru OMS va fi furnizat de catre OMS/EURO.
De obicei, OMS/EURO solicita doua calculatoare (fara tastatura, mouse si ecran)
sa fie trimise la Copenhaga cu 3 - 4 luni inainte de eveniment, pentru a le
permite sa pregateasca suportul pe care furnizorul PC poate sa il incarce
pentru intrunire.
Secretariat IT
Hardware:
Hardware certificat pentru Windows XP Professional.
Viteza: min. 2.4 GHz P4 sau echivalent.
Min. 512 MB RAM.
HD: min. 8 GB partitie de sistem si 12 Gb partitie de date.
Floppy drive si DVD ROM reader.
Video capabil sa redea 1024 x 768 in min. 15 bit.
Interfata Rapida Ethernet.
Min. 2 USB2 liberi in stare de functionare in fata computerului.
Ecran min. 15" tft or 17" crt.
Computer. Silentios
Software:
Windows XP Professional English int.
Office XP Professional English int.
Proofing Tools in English, French, German and Russian.
Acrobat Reader 6 English.
Winzip
Antivirus si Firewall. personal
Drivere de imprimat postscript
Consideratii pentru instalare:
Retea:
Computerele trebuie sa fie conectate pentru mai multe scopuri, acces
Internet access, sharuire de fisiere, imprimare si actualizare a antivirusului.
Reteaua Secretariatului trebuie sa fie protejata de un Firewall care sa
permita numai traficul "outbound".
PC-ul trebuie sa fie instalat in asa maniera incat va avea SID-uri unice
atunci cand apartin aceluiasi grup de lucru.
Trebuie stabilit un dosar comun de depozitare accesibil numai din
computerele Secretariatului.
Pachetul Office si instrumentele de corectare lingvistica trebuie instalate
dintr-un punct administrativ de instalare, situat ori pe dosarul comun de
depozitare ori pe hard drive-ul local.
Trebuie instalate 4 drivere de tastatura germana, franceza, rusa si unul
special OMS.
ANEXA 3
DETALII PRIVIND FURNIZAREA DE PERSONAL LOCAL
Romania trebuie sa furnizeze urmatorul personal corespondent:
1. ofiter de protocol, pentru a coordona in legatura cu OMS pregatirile
pentru ceremoniile de deschidere, inaugurare si inchidere, discursuri, receptii
si alte vizite oficiale, dupa caz;
2. director de congres, care, in coordonare cu OMS, sa supravegheze
aranjarea spatiilor pentru conferinta si diferitele servicii pe parcursul
sesiunii;
3. ofiter de informatii publice - un oficial guvernamental cu calificari
corespunzatoare care sa actioneze in calitate de omolog al OMS si sa realizeze
furnizarea de informatii publice detaliate in intreaga mass-media;
4. ofiter de transport si asistenti care, in coordonare cu OMS, sa
supravegheze toate aranjamentele de transport, precum si soferii masinilor
oficiale;
5. suport tehnic:
- 2 tehnicieni IT vor avea rolul de a acorda asistenta la computere,
imprimante, Internet etc. in timpul conferintei;
- un tehnician IT disponibil sa fie prezent intr-un interval de 30 de
minute, 24 de ore/zi;
- 3 tehnicieni care au rolul de a acorda asistenta pentru conexiunile telefonice,
echipamentul multimedia, reproducerea documentelor etc.
Documentele Comitetului Regional sunt reproduse in mod continuu pe
parcursul saptamanii. In orice caz, tehnicienii trebuie sa fie avertizati in
legatura cu posibilitatea de a lucra in timpul dupa-amiezelor si noptilor, in
special miercuri, 14 septembrie 2005, zi in care raportul sesiunii trebuie
tiparit in timpul noptii;
6. interpreti - tehnicieni de sunet si pentru interpretare, dupa cum sunt
solicitati, pentru a opera cu echipamentele in coordonare cu tehnicianul OMS;
7. calatorie/banca pentru valuta/birou de informatii - personalul necesar
care sa asigure accesul adecvat la serviciile mai sus mentionate;
8. personal hostess - dupa cum este solicitat, pentru biroul de primire de
la aeroport si pentru excursiile ce pot face parte din program;
9. fotograf un fotograf profesionist disponibil pe durata sesiunii;
10. ofiter de securitate un oficial corespondent care va asigura si va
supraveghea aranjamentele de securitate in conformitate cu liniile de actiune
aplicabile pentru asigurarea securitatii conferintelor ONU.