Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1 din 30 iunie 2004

asupra initiativei legislative a cetatenilor pentru modificarea si completarea art. 170 din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare

ACT EMIS DE:                CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 660 din 22 iulie 2004


SmartCity3


    Cu Adresa nr. 51/433 din 7 iunie 2004, presedintele Camerei Deputatilor a transmis Curtii Constitutionale propunerea legislativa a cetatenilor pentru modificarea si completarea art. 170 din Legea invatamantului nr. 84/1995, inregistrata la Camera Deputatilor cu nr. 51/433 din 2 iunie 2004.
    In cuprinsul adresei se face mentiunea ca sunt transmise, "de asemenea, in original, listele sustinatorilor acestei initiative legislative din 33 de judete si 5 sectoare ale municipiului Bucuresti, atestate potrivit dispozitiilor art. 5 din Legea nr. 189/1999", precizandu-se totodata "ca listele de sustinatori din sectorul 2 al municipiului Bucuresti nu au fost atestate in termenul prevazut de lege", pentru aceasta situatie fiind sesizat Guvernul "in vederea urgentarii operatiunilor de atestare".
    Documentatia transmisa Curtii Constitutionale de catre Camera Deputatilor cuprinde:
    1. Cererea inregistrata la Secretariatul general al Camerei Deputatilor sub nr. 51/433 din 2 iunie 2004, prin care membrii Comitetului de initiativa au solicitat inregistrarea propunerii legislative a cetatenilor;
    2. Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 209 din 10 martie 2004, in care sunt publicate:
    - expunerea de motive semnata de Comitetul de initiativa, format din 19 membri, si textul propunerii legislative a cetatenilor pentru modificarea si completarea art. 170 din Legea invatamantului nr. 84/1995;
    - Avizul nr. 219 din 11 februarie 2004 al Consiliului Legislativ, referitor la initiativa cetateneasca privind modificarea Legii invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
    - declaratia celor 19 membri ai Comitetului de initiativa de constituire a acestuia "in scopul promovarii unui proiect de lege privind modificarea art. 170 din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare", cu mentiunea ca sunt cetateni cu drept de vot si nu incalca prevederile art. 2 alin. 2 din Legea nr. 189/1999 privind exercitarea initiativei legislative de catre cetateni;
    - procura data de membrii Comitetului de initiativa privind exercitarea initiativei legislative de catre cetateni, prin care acestia o imputernicesc pe Liliana Elena Aldescu pentru a depune propunerea legislativa privind modificarea art. 170 din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care formeaza obiectul initiativei legislative, in vederea avizarii de catre Consiliul Legislativ si pentru publicarea propunerii legislative in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, autentificata de notarul public Elena Rotarescu;
    - incheierile de autentificare nr. 3.658 si nr. 3.659 din 17 decembrie 2003 ale Biroului notarului public Elena Rotarescu;
    3. un numar de 1.079 de dosare cu semnaturi ale sustinatorilor initiativei legislative a cetatenilor din 33 de judete si 5 sectoare ale municipiului Bucuresti.
    Propunerea legislativa a cetatenilor pentru modificarea si completarea art. 170 din Legea invatamantului nr. 84/1995 formeaza obiectul Dosarului nr. 334J/2004 al Curtii Constitutionale si are urmatorul cuprins:
    "ARTICOL UNIC
    Art. 170 din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    <<Incepand cu 1 ianuarie 2005, finantarea invatamantului de stat se face de la bugetul de stat, cu prioritate din cotele de T.V.A., in limitele a cel putin 6% din PIB.>>
    2. Dupa alineatul (1) se introduc trei noi alineate, alineatele (1^1), (1^2) si (1^3), cu urmatorul cuprins:
    <<(1^1) De la 1 ianuarie 2007, pentru finantarea invatamantului de stat, bugetul de stat asigura, in principal, din cotele de T.V.A., un procent de minimum 7% din PIB.
    (1^2) Procentele din PIB alocate anual prin legea bugetului de stat pentru finantarea invatamantului de stat asigura realizarea urmatoarelor cerinte:
    a) considerarea dezvoltarii invatamantului ca prioritate nationala pentru pregatirea resurselor umane la nivelul standardelor internationale;
    b) profesionalizarea resurselor umane in concordanta cu diversificarea pietei muncii;
    c) dezvoltarea bazei materiale si dotarea unitatilor de invatamant cu material didactic performant, la nivelul standardelor europene;
    d) asigurarea unei salarizari motivante pentru personalul didactic, care sa garanteze atragerea tinerilor cu vocatie pentru cariera didactica, dar si mentinerea in sistem a acestora;
    e) dezvoltarea invatamantului superior si a cercetarii stiintifice universitare pentru integrarea la varf in piata stiintifica mondiala.
    (1^3) Statul garanteaza alocarea prin legea anuala a bugetului de stat, pentru finantarea invatamantului de stat, a procentelor din PIB prevazute la alin. (1) si (1^1). In acest scop, prevederile din alin. (1) si (1^1) au caracter minimal si obligatoriu la elaborarea legilor anuale ale bugetului de stat, incepand cu anul 2005.>>"
    In expunerea de motive care insoteste propunerea legislativa a cetatenilor pentru modificarea si completarea art. 170 din Legea invatamantului nr. 84/1995 se arata, in esenta, ca, "desi in 1995 a fost adoptata Legea invatamantului nr. 84/1995, care prevede expres alocarea de la bugetul de stat a unui procent din produsul intern brut de minim 4% pentru finantarea invatamantului de stat, practic, acest procent nu a fost niciodata acordat". Comitetul de initiativa, constituit potrivit Legii nr. 189/1999, republicata, sustine, de asemenea, ca in alte tari candidate pentru aderarea la Uniunea Europeana, precum si in tarile membre ale Uniunii, procentele acordate invatamantului au fost mult mai mari, exemplificandu-se cu situatia din Bulgaria, Letonia, Lituania, Estonia, Finlanda, Austria, Danemarca, Republica Ceha, Ungaria, Polonia.
    Totodata, in expunerea de motive se arata ca salariile nemotivante ale personalului din invatamant, care s-au situat sub nivelul salariului mediu pe economie, "au determinat migrarea spre alte sectoare de activitate a personalului didactic cu certe calitati pedagogice si cu rezultate deosebite [...], dar si lipsa de interes a tinerilor care opteaza pentru cariere mai atractive din punct de vedere material [...]". In expunerea de motive se arata totodata ca "actul educational se desfasoara in conditii precare: materialul didactic al scolilor atat in mediul urban, cat si din mediul rural este, in unele cazuri, cu mult sub nivelul celui din tarile in curs de aderare sau membre ale Uniunii Europene".

    CURTEA,
examinand propunerea legislativa a cetatenilor pentru modificarea si completarea art. 170 din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prin raportare la dispozitiile art. 74 alin. (1) si (2) din Constitutie, republicata, ale Legii nr. 189/1999 privind exercitarea initiativei legislative de catre cetateni, republicata, si cele ale Legii nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si raportul intocmit de judecatorul-raportor, retine urmatoarele:
    Curtea a fost sesizata de presedintele Camerei Deputatilor cu privire la initiativa legislativa a cetatenilor pentru modificarea si completarea art. 170 din Legea nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicata, modificata si completata prin Legea nr. 232/2004, precum si cu dispozitiile Legii nr. 189/1999 privind exercitarea initiativei legislative de catre cetateni, republicata.
    Competenta Curtii Constitutionale de a se pronunta asupra initiativei legislative a cetatenilor este prevazuta la art. 146 lit. j) din Constitutie, republicata, potrivit careia aceasta autoritate "verifica indeplinirea conditiilor pentru exercitarea initiativei legislative de catre cetateni". In legatura cu aceasta atributie sunt incidente si dispozitiile art. 74 alin. (1) si (2) din Constitutie, republicata, care prevad ca initiativa legislativa apartine si "[...] unui numar de cel putin 100.000 de cetateni cu drept de vot. Cetatenii care isi manifesta dreptul la initiativa legislativa trebuie sa provina din cel putin un sfert din judetele tarii, iar in fiecare din aceste judete, respectiv in municipiul Bucuresti, trebuie sa fie inregistrate cel putin 5.000 de semnaturi in sprijinul acestei initiative.
    (2) Nu pot face obiectul initiativei legislative a cetatenilor problemele fiscale, cele cu caracter international, amnistia si gratierea".
    Curtea retine ca sub aspectul competentei sale sunt, de asemenea, aplicabile dispozitiile art. 34^3 din Legea nr. 47/1992, republicata, modificata si completata prin Legea nr. 232/2004, precum si dispozitiile art. 7 din Legea nr. 189/1999, republicata, care, utilizand aceiasi termeni, stabilesc obiectul verificarii pe care Curtea o intreprinde in exercitarea atributiei sale constitutionale. Aceste dispozitii au urmatorul cuprins:
    - Art. 34^3 din legea organica a Curtii Constitutionale: "Curtea Constitutionala, din oficiu sau pe baza sesizarii presedintelui Camerei Parlamentului la care s-a inregistrat initiativa legislativa a cetatenilor, se pronunta asupra:
    a) caracterului constitutional al propunerii legislative ce face obiectul initiativei cetatenilor;
    b) indeplinirii conditiilor referitoare la publicarea acestei propuneri si daca listele de sustinatori sunt atestate de catre primarii unitatilor administrativ-teritoriale ori de catre imputernicitii acestora;
    c) intrunirii numarului minim de sustinatori pentru promovarea initiativei, prevazut la art. 74 alin. (1) [...] din Constitutie, republicata, precum si asupra respectarii dispersiei teritoriale in judete si in municipiul Bucuresti, prevazuta de aceleasi articole.";
    - Art. 7 alin. (1) din legea privind initiativa legislativa a cetatenilor are un continut identic cu dispozitiile art. 34^3 din legea organica a Curtii Constitutionale, cu exceptia tezei ultime a lit. b), in care sintagma "sunt atestate potrivit art. 5" este inlocuita cu sintagma "sunt atestate de catre primarii unitatilor administrativ-teritoriale ori de catre imputernicitii acestora".
    Curtea Constitutionala retine ca, in exercitarea atributiei prevazute la art. 146 lit. j) din Constitutie, republicata, verifica continutul constitutional al propunerii legislative care face obiectul initiativei cetatenilor exclusiv prin raportare la indeplinirea conditiilor prevazute la art. 74 alin. (1) si (2) din Constitutie, republicata.
    1. Cu privire la caracterul constitutional al propunerii legislative ce face obiectul initiativei cetatenilor:
    Prin initiativa legislativa a cetatenilor se propune, in esenta, modificarea prevederilor art. 170 din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in sensul alocarii de la bugetul de stat, pentru finantarea invatamantului de stat, a unui procent din produsul intern brut de cel putin 6%, incepand cu 1 ianuarie 2005, si de minimum 7%, incepand cu 1 ianuarie 2007, indicandu-se ca sursa de finantare, cu prioritate, cotele din taxa pe valoarea adaugata.
    Este evident, in consecinta, ca propunerea legislativa vizeaza conceptia viitoare cu privire la formarea bugetului de stat, modificarea politicii bugetare privind invatamantul, prin majorarea in anii viitori a procentului din produsul intern brut alocat invatamantului de stat.
    De altfel si Consiliul Legislativ, in avizul sau publicat in Monitorul Oficial, considera ca "marimea procentelor din produsul intern brut propuse a fi alocate finantarii invatamantului de stat, [...] reprezinta o optiune politico-economica si de oportunitate".
    Curtea constata asadar ca propunerea legislativa este constitutionala in raport cu dispozitiile art. 74 alin. (2) din Constitutie, republicata, deoarece nu vizeaza reglementarea vreunuia dintre domeniile care nu pot face obiectul unei initiative legislative, prevazute la art. 74 alin. (2) din Constitutie, republicata.
    2. In ceea ce priveste indeplinirea conditiilor referitoare la publicarea propunerii legislative si daca listele de sustinatori prezentate sunt atestate potrivit art. 5 din Legea nr. 189/1999 privind exercitarea initiativei legislative de catre cetateni, republicata:
    a) Curtea constata ca propunerea legislativa care face obiectul initiativei cetatenilor, precum si expunerea de motive care o insoteste, semnata de comitetul de initiativa format din 19 membri, au fost publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 209 din 10 martie 2004, in cadrul termenului de maximum 30 de zile de la emiterea Avizului nr. 219 din 11 februarie 2004 al Consiliului Legislativ, prevazut la art. 3 alin. (4) din Legea nr. 189/1999, republicata.
    b) Pe baza verificarii facute de catre colectivul de magistrati-asistenti, constituit prin rezolutia presedintelui Curtii Constitutionale, a celor 1.079 de dosare primite de la Camera Deputatilor, cuprinzand semnaturi ale sustinatorilor initiativei legislative provenind din 33 de judete si 5 sectoare ale municipiului Bucuresti, s-a constatat ca listele de sustinatori au fost atestate.
    S-a constatat insa ca nu in toate cazurile atestarea listelor de sustinatori s-a facut cu respectarea stricta a dispozitiilor art. 5 din Legea nr. 189/1999, republicata, de catre primarii unitatilor administrativ-teritoriale sau, in localitatile urbane, si de functionarii primariei imputerniciti de primar in acest scop.
    Astfel au fost constatate situatii in care atestarea calitatii de cetatean cu drept de vot si a domiciliului sustinatorilor, prevazuta la art. 5 din Legea nr. 189/1999, republicata, s-a facut in mediul rural prin semnatura, fara a se mentiona calitatea de primar, aplicandu-se stampila consiliului local, iar nu a primarului, sau situatii in care, in mediul urban, atestarea a fost facuta de catre secretarul consiliului local, fara a se arata numarul imputernicirii date de primar, conform art. 5 alin. (1) din Legea nr. 189/1999, republicata. Fata de aceasta situatie Curtea constata ca sustinatorii astfel atestati, in numar total de 13.186, nu pot fi luati in considerare.
    In conformitate cu dispozitiile art. 4 alin. (3) si ale art. 5 alin. (2) si (3) din Legea nr. 189/1999, republicata, in urma verificarii efectuate de colectivul constituit, nu a fost luat in considerare un numar de 1.541 de sustinatori, intrucat din examinarea listelor a rezultat, pe baza codului numeric personal, ca sunt minori ori s-a constatat ca nu au semnat listele, aveau numele sau prenumele scrise in mod ilizibil ori mentiunile prezentau stersaturi, rectificari nesemnate de catre imputernicitul Comitetului de initiativa. In numarul total de sustinatori care nu a fost luat in considerare intra de asemenea si sustinatorii cu privire la care mentiunile privind actul de identitate si codul numeric personal lipseau sau erau inscrise in mod eronat.
    Nu au fost luati in considerare cei 183 de sustinatori din comuna Taga, judetul Cluj, intrucat atestarea listei acestora nu a fost facuta de primarul comunei, ci de cel al municipiului Gherla.
    Totodata, s-a constatat in mod neechivoc, in urma verificarii, ca un numar de 1.540 de sustinatori din judetele care indeplinesc conditia numarului minim nu a fost atestat cu respectarea prevederilor art. 5 din Legea nr. 189/1999, republicata, intrucat atestarea s-a facut, la comune, de alte persoane decat primarul sau inlocuitorul de drept al acestuia.
    Fata de cele expuse, Curtea Constitutionala constata ca numarul sustinatorilor astfel atestati nu poate fi inclus in totalul sustinatorilor propunerii legislative, a caror atestare este legala. In consecinta un numar total de 3.081 de sustinatori nu a fost luat in considerare, nefiind astfel inclus in numarul total al sustinatorilor initiativei legislative.
    3. Cu privire la intrunirea numarului minim de sustinatori pentru promovarea initiativei, prevazut la art. 74 alin. (1) din Constitutie, republicata, precum si la respectarea dispersiei teritoriale in judete si in municipiul Bucuresti, prevazute de aceleasi dispozitii:
    Curtea Constitutionala retine ca, in conformitate cu prevederile art. 74 alin. (1) din Constitutie, republicata, initiativa legislativa apartine unui numar de cel putin 100.000 de cetateni cu drept de vot, care trebuie sa provina din cel putin un sfert din judetele tarii, iar in fiecare dintre aceste judete, respectiv in municipiul Bucuresti, trebuie sa fie inregistrate cel putin 5.000 de semnaturi in sprijinul acestei initiative.
    Pe baza examinarii dosarelor cu sustinatorii initiativei legislative, Curtea Constitutionala a stabilit ca, din totalul de 190.135 de sustinatori inscrisi pe listele care provin din 33 de judete si 5 sectoare ale municipiului Bucuresti, numai cu privire la 134.575 de sustinatori sunt realizate conditiile prevazute de lege, intrucat acestia provin din 17 judete si din municipiul Bucuresti, care indeplinesc, fiecare, conditia de a avea cel putin 5.000 de semnaturi in sprijinul initiativei. Judetele cu un numar de minimum 5.000 de sustinatori sunt: Arad, Arges, Bacau, Bihor, Brasov, Cluj, Constanta, Dambovita, Dolj, Gorj, Harghita, Ialomita, Maramures, Prahova, Suceava, Vaslui, Vrancea, precum si municipiul Bucuresti. Este indeplinita deci si conditia ca numarul judetelor respective sa fie de cel putin o patrime din totalul judetelor tarii.
    In consecinta, Curtea, retinand ca listele care provin din celelalte 16 judete, care nu au inregistrat cel putin 5.000 de sustinatori, nu pot fi luate in considerare, constata ca sustinatorii din aceste judete nu pot fi inclusi in numarul total al sustinatorilor initiativei legislative, atestati de institutiile prevazute de lege, intrucat conditiile prevazute la art. 74 alin. (1) din Constitutie, republicata, sunt cumulative. Judetele in care numarul de sustinatori este mai mic de 5.000 de semnaturi sunt: Bistrita-Nasaud, Botosani, Buzau, Calarasi, Covasna, Galati, Iasi, Ilfov, Mehedinti, Mures, Neamt, Olt, Salaj, Sibiu, Teleorman, Valcea.
    Fata de toate acestea, Curtea constata ca initiativa legislativa a cetatenilor pentru modificarea si completarea art. 170 din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, reunind in total 134.575 de sustinatori atestati in conditiile legii, intruneste numarul minim de sustinatori si dispersia teritoriala in judete si in municipiul Bucuresti, prevazuta la art. 74 alin. (1) din Constitutie, republicata.

    Avand in vedere considerentele expuse in prezenta hotarare, dispozitiile art. 74 alin. (1) si (2) si ale art. 146 lit. j) din Constitutie, republicata, prevederile art. 34^3 din Legea nr. 47/1992, republicata, modificata si completata prin Legea nr. 232/2004, precum si dispozitiile art. 7 din Legea nr. 189/1999, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    HOTARASTE:

    Constata ca propunerea legislativa care formeaza obiectul initiativei legislative a cetatenilor pentru modificarea si completarea art. 170 din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, indeplineste conditiile prevazute de art. 74 alin. (1) si (2) din Constitutie, republicata, precum si pe cele ale Legii nr. 189/1999 privind exercitarea initiativei legislative de catre cetateni, republicata.
    Definitiva si obligatorie.
    Hotararea se comunica presedintelui Camerei Deputatilor si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Prim magistrat asistent,
                              Claudia Miu



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu