HOTARARE Nr
HOTARARE Nr. 976 din 23 decembrie 1998
privind organizarea si functionarea Departamentului pentru Reforma
Administratiei Publice Centrale
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 529 din 31 decembrie 1998

In temeiul prevederilor art. 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
56/1998 privind unele masuri pentru restructurarea Guvernului,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Departamentul pentru Reforma Administratiei Publice Centrale se organizeaza
si functioneaza ca structura in aparatul de lucru al Guvernului Romaniei,
subordonat primului-ministru.
Art. 2
(1) Departamentul pentru Reforma Administratiei Publice Centrale raspunde
de evaluarea, coordonarea, organizarea si elaborarea strategiilor in domeniul
reformei administratiei publice.
(2) Sediul Departamentului pentru Reforma Administratiei Publice Centrale
este in municipiul Bucuresti, Piata Victoriei nr. 1, sectorul 1.
Art. 3
(1) Departamentul pentru Reforma Administratiei Publice Centrale este
condus de un secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru.
(2) Secretarul de stat participa la sedintele Guvernului in care sunt
dezbatute probleme din domeniul de activitate al Departamentului pentru Reforma
Administratiei Publice Centrale.
Art. 4
(1) Departamentul pentru Reforma Administratiei Publice Centrale are
urmatoarele atributii principale:
a) aplica programul de reforma a administratiei publice, stabilit prin Programul
de guvernare;
b) analizeaza, coreleaza si avizeaza strategiile si programele de reforma
institutionala, elaborate de ministere si de alte organe ale administratiei
publice, care urmeaza sa fie supuse aprobarii Guvernului, si raporteaza
periodic acestuia despre stadiul realizarii masurilor privind reforma
administratiei publice;
c) analizeaza si avizeaza reglementarile din domeniul serviciilor publice
administrate de stat si face propuneri de simplificare a procedurilor
administrative;
d) initiaza si elaboreaza, impreuna cu ministerele de resort, proiecte de
acte normative in domeniul reformei institutionale si da avize conforme pentru
proiectele inaintate de ministere sau de alte organe ale administratiei publice
in acest domeniu;
e) elaboreaza programe de imbunatatire a relatiilor si comunicarii dintre
organele administratiei publice si dintre acestea si utilizatori;
f) efectueaza, direct sau prin intermediul factorilor specializati, analize
si studii in domeniul reformei institutionale;
g) asigura reprezentarea in relatiile cu organismele internationale, in
scopul promovarii de politici in domeniul sau de activitate, la nivelul
standardelor internationale;
h) incheie contracte de asistenta tehnica de specialitate pentru realizarea
programelor in domeniul sau de activitate;
i) fundamenteaza si promoveaza organizarea si functionarea sistemului
pentru managementul resurselor umane din administratia publica;
j) elaboreaza reglementari privind gradarea si clasificarea posturilor din
administratia publica;
k) creeaza si dezvolta un sistem de formare profesionala a functionarilor
din administratia publica;
l) urmareste administrarea domeniului public al statului si propune masuri
de consolidare si dezvoltare a acestuia;
m) analizeaza si avizeaza programele destinate consolidarii domeniului
public al statului, urmareste si raporteaza Guvernului despre realizarea
acestora;
n) colaboreaza la elaborarea programelor de dezvoltare propuse a fi
finantate din fonduri constituite la dispozitia Guvernului;
o) da avize conforme asupra cererilor de trecere a unui bun din domeniul
public al statului in domeniul public al unei unitati
administrativ-teritoriale;
p) preia responsabilitatile prevazute prin acte normative in sarcina
Consiliului pentru Reforma, in conformitate cu atributiile sale;
(2) Departamentul pentru Reforma Administratiei Publice Centrale
indeplineste orice alte atributii conferite expres prin acte normative.
Art. 5
In exercitarea atributiilor care ii revin secretarul de stat emite ordine
si instructiuni.
Art. 6
(1) In vederea desfasurarii activitatii specifice, Departamentul pentru
Reforma Administratiei Publice Centrale are un numar maxim de 45 de posturi,
exclusiv demnitarul si cabinetul acestuia.
(2) Structura organizatorica a Departamentului pentru Reforma
Administratiei Publice Centrale este prevazuta in anexa care face parte
integranta din prezenta hotarare.
(3) In structura organizatorica a Departamentului pentru Reforma
Administratiei Publice Centrale pot fi organizate directii, servicii, birouri,
compartimente, care se aproba prin ordin al secretarului de stat.
(4) Atributiile si sarcinile directiilor, serviciilor, birourilor si
compartimentelor din cadrul Departamentului pentru Reforma Administratiei
Publice Centrale se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare
aprobat prin ordin al secretarului de stat.
(5) Atributiile, sarcinile si raspunderile individuale ale personalului
Departamentului pentru Reforma Administratiei Publice Centrale se stabilesc
prin fisa postului, care se intocmeste pe baza regulamentului de organizare si
functionare a acestui departament si se semneaza de catre salariat si de catre
seful ierarhic.
Art. 7
Resursele financiare necesare functionarii Departamentului pentru Reforma
Administratiei Publice Centrale sunt cuprinse in bugetul Secretariatului
General al Guvernului.
Art. 8
Ministerele si celelalte autoritati ale administratiei publice centrale sau
locale sunt obligate sa puna la dispozitie Departamentului pentru Reforma
Administratiei Publice Centrale informatiile pe care acesta le solicita, in
vederea indeplinirii atributiilor ce ii revin conform prezentei hotarari.
Art. 9
(1) Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Departamentul pentru
Reforma Administratiei Publice Centrale preia, pe baza de protocol de
predare-preluare, dotarile existente in cadrul Consiliului pentru Reforma,
precum si contractele si programele de asistenta externa in domeniu, in curs de
derulare.
(2) Personalul preluat din cadrul Consiliului pentru Reforma se considera
transferat.
Art. 10
La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se modifica in mod
corespunzator Hotararea Guvernului nr. 520/1994 privind organizarea si
functionarea aparatului de lucru al Guvernului Romaniei, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 236 din 26 august 1994, cu modificarile si
completarile ulterioare.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Secretarul general al Guvernului,
Radu Stroe
Ministrul muncii si
protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
ANEXA 1
Numarul maxim de posturi: 45
(exclusiv demnitarul si cabinetul acestuia)
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Departamentului pentru Reforma Administratiei Publice Centrale
___________________
| SECRETAR DE STAT |
|___________________|
|
|
| ________________________________
|_______| Cabinetul secretarului de stat |
| |________________________________|
_________________________|_______________________________
| | | |
_______|_________ ______|_______ _____|_______ _________|_________
| Directia | | Directia | | Directia | | Directia |
| pentru urmarirea| | pentru | | pentru | |pentru managementul|
| administrarii | | reforma | | armonizare | | resurselor umane |
| domeniului | |institutionala| |legislativa | | din administratia |
| public | | | | si integrare| | publica |
| | | | | europeana | | |
|_________________| |______________| |_____________| |___________________|