Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 974 din  4 decembrie 1995

pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Tarilor de Jos privind navigatia pe caile navigabile interioare

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 289 din 13 decembrie 1995


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Tarilor de Jos privind navigatia pe caile navigabile interioare, semnat la Bucuresti la 20 octombrie 1992.

                  PRIM-MINISTRU
                  NICOLAE VACAROIU

                                Contrasemneaza:
                                Ministrul transporturilor,
                                Aurel Novac

                                Ministru de stat,
                                ministrul afacerilor externe,
                                Teodor Viorel Melescanu

                   ACORD
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Tarilor de Jos privind navigatia pe caile navigabile interioare

    Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Tarilor de Jos, denumite in continuare parti contractante, avand in vedere Acordul pe termen lung dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Tarilor de Jos privind cooperarea economica, industriala si tehnica, semnat la 14 mai 1975,
    apreciind ca drepturile si obligatiile ce decurg din acordurile multilaterale existente, la care cele doua tari sunt parti, raman neschimbate,
    conduse de dorinta de a reglementa transportul de persoane si marfuri cu navele fluviale, in scopul dezvoltarii pe mai departe, de catre ambele parti contractante, a circulatiei navelor fluviale, avandu-se in vedere interesele ambelor parti contractante dupa deschiderea Canalului Rin - Main - Dunare,
    au convenit urmatoarele:

    Art. 1
    In aplicarea acestui acord, se vor intelege urmatoarele:
    a) nave romanesti sunt nave fluviale inregistrate oficial intr-un registru de nave fluviale, care navigheaza sub pavilion roman si care efectueaza transporturi de pasageri si/sau de marfuri;
    b) nave olandeze sunt navele fluviale inregistrate oficial in registrul olandez de nave fluviale si pentru care s-a emis un certificat de apartenenta la navigatia pe Rin;
    c) intreprinderi de navigatie romanesti sunt intreprinderi/societati de navigatie sau armatori care au sediul permanent sau domiciliul permanent (adresa) pe teritoriul Romaniei;
    d) intreprinderi de navigatie olandeze sunt intreprinderi olandeze sau armatori ale caror nave sunt olandeze conform definitiei de la lit. b) din prezentul articol;
    e) autoritati competente: pentru Romania - Ministerul Transporturilor - si pentru Regatul Tarilor de Jos - Ministerul Transporturilor, Lucrarilor Publice si Gospodaririi Apelor -, in masura in care nu isi comunica reciproc alte organe competente;
    f) porturi sunt porturi maritime si fluviale, precum si locurile destinate transbordarii de marfuri oficiale autorizate si locurile de acostare pentru navele de pasageri situate pe teritoriile celor doua parti contractante;
    g) traficul in tranzit este traficul in care navele unei parti contractante efectueaza transport de pasageri si/sau marfuri pe teritoriul celeilalte parti contractante, fara a efectua incarcari/descarcari de marfuri sau imbarcari/debarcari de persoane;
    h) traficul direct este traficul intre porturile ambelor parti contractante cu nave ale ambelor parti contractante, unde se efectueaza imbarcarea/debarcarea de persoane si/sau, respectiv, incarcarea/descarcarea de marfuri;
    i) traficul cu navele unei terte tari este traficul intre porturile ambelor parti contractante cu nave ale unui stat tert, unde se fac imbarcari/debarcari de persoane si incarcari/descarcari de marfuri;
    j) traficul in terte tari este traficul cu navele unei parti contractante intre porturile celeilalte parti contractante si porturile unui stat tert, unde se fac imbarcari/debarcari de pasageri si/sau incarcari/descarcari de marfuri;
    k) cabotaj este traficul intre doua porturi de pe teritoriul celeilalte parti contractante, unde se pot face imbarcari/debarcari de pasageri si/sau incarcari/descarcari de marfuri.
    Art. 2
    1. Navele romanesti au voie sa circule pe caile navigabile ale Regatului Tarilor de Jos, iar navele olandeze, pe caile navigabile ale Romaniei, in conformitate cu prevederile art. 3-7, si sa foloseasca porturile si locurile de acostare autorizate oficial.
    2. Prevederile paragrafului 1 se aplica in mod corespunzator si transportului de utilaje si corpuri plutitoare, precum si transportarii navelor in constructie.
    Art. 3
    Navele romanesti si navele olandeze au permisiunea sa transporte pasageri si/sau marfuri in tranzit prin teritoriul celeilalte parti contractante.
    Art. 4
    1. Navele romanesti si navele olandeze au permisiunea sa transporte pasageri si/sau marfuri in trafic direct intre porturile celor doua parti contractante.
    2. In trafic direct, intreprinderile de navigatie ale celor doua parti contractante au dreptul sa participe liber.
    3. La cererea unei parti contractante, urmeaza sa se convina pe baza propunerii Comisiei mixte, tarife acceptabile eficiente din punct de vedere economic si alte conditii de transport.
    Art. 5
    Transportul cu navele unei terte tari este admis numai in cazurile convenite de autoritatile competente, la propunerea Comisiei mixte.
    Art. 6
    Traficul in terte tari este admis numai in cazurile convenite de autoritatile competente, la propunerea Comisiei mixte.
    Art. 7
    Cabotajul este permis numai in baza unei autorizatii speciale, emisa de autoritatile competente.
    Art. 8
    Navele, echipajele acestora, pasagerii, precum si marfurile lor sunt supuse legislatiei in vigoare a partii contractante pe ale carei cai navigabile se circula.
    Pentru aceasta, ambele parti contractante convin:
    a) documentele si certificatele referitoare la nava, pasageri, incarcatura si rolul de echipaj, eliberate pe teritoriul unei parti contractante, vor fi recunoscute de cealalta parte contractanta in masura in care acestea corespund reglementarilor in vigoare pe teritoriul celeilalte parti contractante;
    b) documentele si certificatele pentru comandantul (conducatorul) navei vor fi recunoscute numai atunci cand o comisie comuna de examinare a eliberat un certificat suplimentar referitor la conditiile de navigatie pe caile navigabile si regulamentul care este valabil acolo.
    Comisia comuna de examinare va fi numita de comisia mixta.
    Comisia comuna de examinare se compune din trei membri ai fiecarei parti contractante si are ca sarcina sa intocmeasca programele de perfectionare, sa coordoneze si sa controleze executarea acestor programe, sa examineze comandantii (conducatorii) de nave si sa acorde certificate;
    c) navele pot transporta marfuri periculoase numai daca poseda pentru aceasta o autorizatie valabila pentru respectiva cale de navigatie.
    Art. 9
    Fiecare parte contractanta va acorda navelor celeilalte parti contractante acelasi regim ca si navelor proprii, privind exercitarea drepturilor de transport acordate conform art. 2-7; aceasta prevedere se aplica in special:
    a) la utilizarea ecluzelor, a instalatiilor portuare si a locurilor de acostare;
    b) la perceperea taxelor portuare si de navigatie;
    c) la intocmirea formalitatilor de catre autoritatile competente;
    d) la alimentarea cu combustibili si lubrifianti.
    Art. 10
    Ambele parti contractante isi vor acorda acelasi tratament privind navele fiecareia dintre cele doua parti contractante, referitor la formalitatile vamale in ceea ce priveste alimentarea cu provizii a navelor. Acelasi tratament se aplica si combustibililor si lubrifiantilor folositi la bord.
    Art. 11
    1. Intreprinderile de navigatie ale ambelor parti contractante pot stabili, pe baza de reciprocitate, reprezentante si pot efectua achizitii pe teritoriul celeilalte parti contractante, cu respectarea legislatiei nationale respective.
    2. Intreprinderile de navigatie ale celor doua parti contractante pot conveni, in vederea promovarii rentabilitatii transportului, asupra unor intelegeri privind cooperarea in domeniul tehnic si comercial.
    Art. 12
    1. Intreprinderile de navigatie ale ambelor parti contractante au dreptul sa transfere liber, la sediul lor, diferentele care rezulta intre incasarile si cheltuielile pentru transportul pasagerilor si/sau al marfurilor.
    Transferul se va efectua intr-o valuta convertibila, pe baza cursurilor oficiale de schimb. In cazul in care sistemul de astfel de plati intre partile contractante este reglementat printr-un acord, se vor aplica prevederile acelui acord.
    2. Daca valuta ambelor parti contractante este liber convertibila, transferurile se efectueaza pe baza cursului curent al devizelor in vigoare pe piata pentru plati curente; ele vor fi supuse exclusiv conditiilor comparabile in vigoare pentru toate tarile. Pentru transferul de bani, la asemenea tranzactii se percep taxele uzuale la banci.
    Art. 13
    1. Membrii de echipaj, de pe navele ambelor parti contractante, la trecerea granitei celeilalte parti contractante, trebuie sa fie in posesia unui document de calatorie, precum si a unei aprobari de sedere sub forma unei vize, daca este necesar.
    2. Sotiilor sau sotilor marinarilor si copiilor acestora de la bordul navelor de pasageri si de marfuri li se permite intrarea si iesirea in/din tara, daca sunt in posesia documentului mentionat la pct. 1 si a vizei respective. Copiii sub 16 ani pot fi, de asemenea, inscrisi in documentul de calatorie al parintilor lor.
    3. Toate persoanele mentionate la pct. 1 si 2 trebuie sa fie incluse intr-o lista de echipaj.
    4. Ambele parti contractante vor face, pana la ratificarea prezentului acord, schimb de formulare ale documentelor mentionate la pct. 1.
    5. In masura in care reglementarile legale ale unei parti contractante, privind intrarea si sederea strainilor, contin dispozitii mai avantajoase, se vor aplica acele dispozitii.
    Art. 14
    In cazul unei avarii, al unui accident, al unei imbolnaviri grave a unei persoane aflate la bordul navei sau din alte motive (de exemplu curgeri de gheata), care fac imposibila continuarea voiajului sau reintoarcerea in tara, autoritatile competente vor crea posibilitatea sa se ofere ajutorul necesar navei sau persoanelor celeilalte parti contractante care au fost implicate intr-un asemenea incident.
    Art. 15
    1. Pentru indeplinirea si supravegherea aplicarii prevederilor prezentului acord, se infiinteaza o comisie mixta.
    Comisia mixta este compusa din cate trei reprezentanti numiti de autoritatile competente. Presedintia Comisiei mixte va fi asigurata alternativ de cele doua parti contractante. La sedintele Comisiei mixte poate fi prevazuta participarea unor experti, in scopul examinarii unor probleme specifice. La prima sa sedinta, Comisia mixta stabileste regulamentul sau de functionare.
    2. Comisia mixta are urmatoarele sarcini si obligatii:
    a) sa faca schimb de date statistice privind navele si incarcatura;
    b) sa faca propuneri autoritatilor competente privind stabilirea unor tarife acceptabile, eficiente din punct de vedere economic, precum si a conditiilor aferente in traficul direct (art. 4 alin. 3);
    c) sa faca propuneri autoritatilor competente pentru aprobarea transporturilor cu navele unei terte tari (art. 5) si pentru transportul in terte tari (art. 6);
    d) sa numeasca Comisia comuna de examinare [art. 8 lit. b)].
    3. Intelegerile incheiate in baza propunerilor Comisiei mixte, conform pct. 2 din acest articol, devin valabile prin comunicarea reciproca facuta de autoritatile competente in decurs de doua saptamani.
    4. Daca Comisia mixta nu poate realiza o intelegere, atunci, la cererea unei parti contractante, reprezentantii autoritatilor competente se intalnesc pentru consultari in interval de 4 saptamani.
    5. Comisia mixta are sarcina sa prezinte celor doua parti contractante propuneri privind adaptarea prezentului acord la evolutia transporturilor pe caile navigabile interioare si solutionarea tuturor problemelor care rezulta din aplicarea prezentului acord.
    Art. 16
    Autoritatile competente vor transmite Comisiei mixte, la cererea sa, acele documente de care are nevoie pentru indeplinirea sarcinilor, conform art. 15 alin. 2.
    Art. 17
    Divergentele cu privire la interpretarea sau la aplicarea acestui acord se solutioneaza prin tratative directe intre autoritatile competente. In cazul in care nu se poate ajunge la o intelegere, divergentele vor fi rezolvate pe cale diplomatica.
    Art. 18
    In ceea ce priveste Regatul Tarilor de Jos, acest acord va fi aplicat numai pe teritoriul Regatului Tarilor de Jos din Europa.
    Art. 19
    Prezentul acord nu afecteaza drepturile si obligatiile Regatului Tarilor de Jos decurgand din Actul de la Mannheim din 1868 si din tratatul Comunitatii Economice Europene fata de statele contractante si nici drepturile si obligatiile Romaniei decurgand din Conventia de la Belgrad din 1948 fata de statele contractante.
    Art. 20
    1. Prezentul acord se incheie pe o perioada nelimitata.
    2. Prezentul acord intra in vigoare in prima zi a celei de-a doua luni dupa ziua in care ambele parti contractante si-au notificat reciproc ca sunt indeplinite toate cerintele legislatiei interne pentru intrarea in vigoare a acestuia.
    3. Prezentul acord poate fi denuntat de catre fiecare parte contractanta, in scris, pe cale diplomatica, cu respectarea unui preaviz de 6 luni. In acest caz, acordul isi pierde valabilitatea o data cu trecerea acestui termen.
    Incheiat la Bucuresti la 20 octombrie 1992, in doua exemplare originale, in limbile romana si olandeza, ambele texte avand aceeasi valabilitate.

                  Pentru Guvernul Romaniei,
                  Traian Basescu,
                  ministrul transporturilor

                  Pentru Guvernul Regatului Tarilor de Jos,
                  Hanja Maij Weggen,
                  ministrul transporturilor,
                  lucrarilor publice si apelor



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 974/1995

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 974 din 1995
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 974/1995
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu