Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 965 din 25 august 2005

pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica si Inginerie Nucleara "Horia Hulubei" - IFIN - HH Bucuresti

ACT EMIS DE:                GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 808 din  6 septembrie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 19 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica si Inginerie Nucleara "Horia Hulubei" - IFIN - HH Bucuresti, persoana juridica romana cu sediul in municipiul Bucuresti, Str. Atomistilor nr. 1, sectorul 5, aflat in coordonarea Autoritatii Nationale pentru Cercetare Stiintifica, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Structura organizatorica a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica si Inginerie Nucleara "Horia Hulubei" - IFIN - HH Bucuresti se aproba prin ordin al presedintelui Autoritatii Nationale pentru Cercetare Stiintifica pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    Art. 3
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga art. 4, 6 si 9 si anexele nr. 1 si 2 din Hotararea Guvernului nr. 1.309/1996 privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica si Inginerie Nucleara "Horia Hulubei" - IFIN - HH Bucuresti, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 330 din 9 decembrie 1996.
    Art. 4
    Prezenta hotarare intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul educatiei si cercetarii,
                       Mircea Miclea

                       Ministrul muncii,
                       solidaritatii sociale si familiei,
                       Gheorghe Barbu

                       p. Ministrul finantelor publice,
                       Nicolae Ivan,
                       secretar de stat

    ANEXA 1

                 REGULAMENT DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE
a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica si Inginerie Nucleara "Horia Hulubei" - IFIN - HH Bucuresti

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica si Inginerie Nucleara "Horia Hulubei" - IFIN - HH Bucuresti, denumit in continuare institut national, este persoana juridica romana aflata in coordonarea Autoritatii Nationale pentru Cercetare Stiintifica, denumita in continuare organ coordonator.
    Art. 2
    Institutul national functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara, calculeaza amortismente, conduce evidenta contabila in regim economic si isi desfasoara activitatea in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile ulterioare, precum si ale prezentului regulament.
    Art. 3
    Institutul national are ca scop desfasurarea activitatii de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica in domeniul fizicii si ingineriei nucleare.

    CAP. 2
    Obiectul de activitate

    Art. 4
    Obiectul de activitate al institutului national, in domeniul fizicii si ingineriei nucleare, cuprinde in principal:
    A. Activitati de cercetare-dezvoltare, cod CAEN 73, desfasurate in cadrul:
    a) Planului national pentru cercetare-dezvoltare si inovare;
    b) planurilor sectoriale si programelor-nucleu;
    c) Planului national nuclear;
    d) programelor internationale.
    In cadrul acestor programe activitatea de baza a institutului national consta in cercetare fundamentala, aplicativa si dezvoltare tehnologica in domeniul de interes national al fizicii si ingineriei nucleare, precum si in domenii conexe, cod CAEN 7310, dupa cum urmeaza:
    I. cercetare fundamentala:
    a) fizica teoretica;
    b) fizica atomica si nucleara;
    c) fizica particulelor elementare;
    d) fizica stiintelor vietii si a mediului inconjurator;
    e) alte domenii conexe inter- si multidisciplinare, incluzand: fizica matematica, computationala si informationala, astrofizica nucleara, fizica starii condensate si a materialelor, radiochimie si interactia radiatiei cu materia etc.;
    II. cercetare aplicativa:
    a) investigarea prin metode nucleare a structurilor vii si a materialelor;
    b) investigarea de noi posibilitati privind transmutatia radionuclizilor din deseuri;
    c) metode noi de detectare, identificare si masurare a radiatiilor nucleare;
    d) ingineria medicinei nucleare;
    e) dozimetria radiatiilor nucleare;
    f) securitatea nucleara;
    g) radioecologia;
    h) alte domenii conexe;
    III. dezvoltare tehnologica:
    a) detectori avansati de radiatii si electronica asociata;
    b) metode, instrumentatie si echipamente dozimetrice radiometrice si de analiza destinate industriei, centralelor nuclearoelectrice, domeniilor biomedicale, activitatilor de control (detectare de droguri, de armament, de explozivi etc.) si de radioprotectie, geologiei, arheologiei, hidrologiei, tribologiei etc.;
    c) tehnologii de iradiere si defectoscopie cu radiatii gama, neutroni si particule incarcate, pentru industrie, medicina, agricultura, industrie alimentara etc.;
    d) realizarea, constructia, punerea in functiune, operarea, intretinerea, exploatarea si dezafectarea de echipamente, instalatii, obiective nucleare si radiologice;
    e) radiofarmaceutice, compusi marcati cu radionuclizi, produse de uz medical, precum si surse radioactive de uz industrial;
    f) metrologia radionuclizilor, radiatiilor si incercari in domeniul nuclear;
    g) constructia, operarea si utilizarea acceleratorilor de particule si a surselor de ioni si electroni asociate;
    h) supravegherea si combaterea poluarii radioactive a mediului si a amplasamentelor obiectivelor nucleare;
    i) tratarea si depozitarea deseurilor radioactive, etapa de inchiriere a ciclului surselor radioactive;
    j) elaborarea liniilor tehnologice si a tehnologiilor necesare realizarii (unicate, serii mici etc.) de obiective si produse rezultate din activitatea de profil;
    k) realizarea de modele experimentale, statii-pilot si tehnologii generice, cu rol de suport pentru cercetarile aplicative viitoare derivand din rezultatele cercetarilor fundamentale si orientate;
    l) activitati de transfer tehnologic al rezultatelor din domeniul fizicii si ingineriei nucleare catre subunitati proprii sau, in colaborare, catre alti operatori economici;
    m) activitati de executie, in vederea sustinerii si dezvoltarii tehnologice in domeniu prin servicii si serii (mici) de produse, microproductie sau prin produse unicat, pentru valorificarea rezultatelor cercetarii proprii, precum si pentru expozitii de profil.
    IV. inovare, de produs si tehnologica, in domeniul fizicii si ingineriei nucleare.
    B. Activitati conexe activitatii de cercetare-dezvoltare, desfasurate in domeniul propriu de activitate, conform prevederilor legale, constand in:
    a) asistenta tehnica, consultanta, expertiza, furnizare de servicii tehnico-stiintifice si tehnologice persoanelor fizice si/sau juridice interesate - cod CAEN 74/7430; 7487;
    b) elaborarea de programe si strategii de cercetare-dezvoltare si participarea la elaborarea strategiei domeniului cercetarii si dezvoltarii - cod CAEN 73/731;
    c) lucrari si actiuni destinate acceptantiei publice a energiei si tehnologiilor nucleare si difuzarea culturii stiintifice de radioprotectie si securitate nucleara prin mass-media si alte mijloace - cod CAEN 2222; 9251;
    d) activitati de investitii in domeniul de activitate - cod CAEN 73/731;
    e) import, export si distributie de instalatii, aparatura, materiale diverse, documentatie, reviste si carti de specialitate, pentru propriile necesitati si in calitate de comisionar - cod CAEN 252; 331;
    f) informatica, comunicatii si baze de date in domeniul fizicii si al tehnologiilor nucleare - cod CAEN 72/7222; 7230; 7240; 7260;
    g) activitati de transport tehnologic si persoane, intretinere parc auto tehnologic - cod CAEN 60/602/6021; 6024;
    h) participari la proiecte internationale de cercetare-dezvoltare, consultanta si asistenta tehnica de specialitate, reprezentare in organizatiile si consiliile de specialitate interne si internationale - cod CAEN 73/7310;
    i) elaborarea de studii de perspectiva, prognoza, note de fundamentare, teme de proiectare, studii de fezabilitate, analize si documentatii in domeniul fizicii si ingineriei nucleare si al disciplinelor conexe - cod CAEN 73/7310;
    j) elaborarea si aplicarea de programe de management al calitatii pe directii de activitate - cod CAEN 74/7414;
    k) desfasurarea de activitati privind standardizarea, masurarea, incercarea si certificarea calitatii produselor destinate omologarii si (micro)productiei sau transferului tehnologic - cod CAEN 74/7430;
    l) servicii de metrologie legala in domeniul nuclear - cod CAEN 74/7430;
    m) certificarea surselor de radiatii, a aparaturii si a echipamentelor cu surse de radiatii - cod CAEN 74/7487;
    n) angajarea si desfasurarea de activitati de cooperare tehnico-stiintifica interna si internationala in domeniile de activitate din profilul institutului national - cod CAEN 9251;
    o) elaborarea de proceduri, norme de calitate si control pentru desfasurarea activitatilor cu caracter tehnic si economic - cod CAEN 74/7430/7487;
    p) activitati de microproductie si servicii in domeniul de activitate - cod CAEN 1589; 2522; 3310; 7430;
    q) organizarea si indeplinirea de activitati vizand schimbul de informatii tehnico-stiintifice in domeniul de profil (schimb de date), congrese, simpozioane, publicatii, vizite reciproce de lucru ale specialistilor etc. - cod CAEN 9251;
    r) activitati de formare si specializare profesionala in domeniul propriu de activitate: pregatire profesionala la nivel universitar, postuniversitar si doctorat, pregatire si specializare in domeniile nuclear si conexe a utilizatorilor tehnicilor, metodelor si instrumentatiei nucleare, precum si in domeniul dezafectarii de obiective nucleare, instalatii si echipamente radiologice; activitati didactice la solicitarea institutiilor de invatamant superior - cod CAEN 804;
    s) activitati de editare, tiparire a publicatiilor de specialitate si biblioteca: activitate redactionala pentru revistele de fizica ale Academiei Romane: Romanian Journal of Physics, Romanian Reports in Physics, "Curierul de Fizica", revista proprie etc.; studii, rapoarte, sinteze, carti de specialitate, carti tehnice, instructiuni de utilizare, foi de catalog, materiale publicitare si alte publicatii pentru domeniul propriu de activitate - cod CAEN 22/2211, 2213; 2222.
    In cadrul obiectului sau de activitate institutul national isi poate diversifica serviciile in scopul cresterii resurselor financiare.
    Art. 5
    In cadrul obiectului sau de activitate institutul national poate colabora la realizarea de activitati de cercetare-dezvoltare privind domeniile strategice si de aparare nationala, cu aprobarea organului coordonator:
    a) supravegherea radiometrica, dozimetrica si metrologica, alarmarea, in caz de urgente nucleare, precum si pregatirea si participarea la interventii in caz de accident nuclear - cod CAEN 74/7430;
    b) radioprotectia personalului expus profesional si a persoanelor din randul populatiei - cod CAEN 74/7487;
    c) decontaminarea radioactiva in zonele si in spatiile afectate - cod CAEN 74/7430;
    d) evidenta si controlul de garantii nucleare - cod CAEN 23/2330;
    e) colectarea, expertizarea, tratarea si depozitarea deseurilor radioactive de la toate unitatile nucleare din tara, precum si a surselor radioactive iesite din uz - cod CAEN 90/9002;
    f) expertize, analize si servicii specifice domeniului nuclear - cod CAEN 74/7430;
    g) import-export si transportul materialelor radioactive - cod CAEN 60/6024.

    CAP. 3
    Patrimoniul

    Art. 6
    (1) Patrimoniul institutului national, reactualizat, stabilit pe baza bilantului contabil incheiat la data de 30 iunie 2005, este in valoare de 227.036.318 mii lei, din care: imobilizari corporale si necorporale 108.267.363 mii lei si active circulante 118.768.955 mii lei.
    (2) Patrimoniul institutului national poate fi modificat conform prevederilor legale.
    Art. 7
    (1) Institutul national administreaza, cu diligenta unui bun proprietar, bunuri proprietate publica si privata a statului, precum si bunurile proprii dobandite, in conditiile legii, sau realizate din venituri proprii. Bunurile proprietate publica si privata a statului administrate de institutul national, precum si bunurile proprii dobandite in conditiile legii sau realizate din venituri proprii, dupa caz, se inregistreaza distinct in patrimoniul acestuia.
    (2) In exercitarea drepturilor sale institutul national poseda si foloseste bunurile aflate in patrimoniul sau si, dupa caz, dispune de acestea, in conditiile legii, in scopul realizarii obiectului sau de activitate.
    Art. 8
    Rezultatele cercetarilor obtinute in baza derularii unor contracte finantate din fonduri publice apartin institutului national, in calitate de persoana juridica executanta, si ordonatorului de credite, in egala masura, daca prin contract nu s-a prevazut altfel. Administrarea, inregistrarea in evidenta contabila a institutului national, precum si instrainarea, inchirierea sau concesionarea si casarea rezultatelor cercetarilor obtinute in baza derularii unui contract finantat din fonduri publice se fac potrivit Ordonantei Guvernului nr. 57/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile ulterioare.
    Art. 9
    (1) Concesionarea unor subunitati, servicii sau activitati se poate face in scopul stimularii transferului rezultatelor activitatii de cercetare-dezvoltare sau al eficientizarii activitatii economice a institutului national, in conditiile prevederilor legale in vigoare. Inchirierea unor spatii si bunuri disponibile se va face conform legii.
    (2) Institutul national poate realiza servicii sau activitati de microproductie prin asociere in participatiune, in scopul stimularii valorificarii rezultatelor cercetarii, cu aprobarea organului coordonator si a autoritatilor nationale cu competente in domeniul nuclear si in alte domenii.

    CAP. 4
    Structura organizatorica si functionala

    Art. 10
    Institutul national poate avea in structura subunitati, cu sau fara personalitate juridica, sectoare cuprinzand compartimente, sectii, laboratoare si alte structuri organizatorice necesare realizarii obiectului sau de activitate. Sediul subunitatilor se prevede in hotararea de infiintare a institutului national, infiintarea sau desfiintarea acestora fiind aprobata prin hotarare a Guvernului.
    Art. 11
    (1) Structura organizatorica a institutului national se aproba prin ordin al presedintelui organului coordonator, avand in componenta si compartimente cu activitati: juridice, marketing, financiar-contabile, de audit si control financiar, de diseminare a informatiilor, relatii publice si mass-media.
    (2) In functie de specificul activitatii, prin decizie a directorului general, cu aprobarea consiliului de administratie, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori in colaborare cu alte unitati din tara sau din strainatate.

    CAP. 5
    Organele de conducere

    Art. 12
    Conducerea institutului national este asigurata de:
    a) consiliul de administratie;
    b) comitetul de directie;
    c) directorul general.
    Art. 13
    Orientarea si coordonarea activitatii tehnico-stiintifice din institutul national sunt asigurate de consiliul stiintific.
    Art. 14
    (1) Relatiile dintre subunitatile aflate in structura institutului national, precum si relatiile acestora cu tertii sunt stabilite de directorul general, care poate acorda imputerniciri de reprezentare in numele institutului national, cu avizul consiliului de administratie.
    (2) Conducatorii subunitatilor din structura institutului national raspund in fata consiliului de administratie si a directorului general de indeplinirea tuturor atributiilor, responsabilitatilor si competentelor incredintate de acestia.

    Consiliul de administratie
    Art. 15
    (1) Consiliul de administratie este format din 9 membri, cetateni romani, numiti prin ordin al presedintelui organului coordonator, la propunerea conducerii autoritatii de la care acestia provin, pentru un mandat de 4 ani care poate fi reinnoit din 4 in 4 ani.
    (2) Din consiliul de administratie fac parte:
    a) directorul general al institutului national, care este presedintele consiliului de administratie;
    b) presedintele consiliului stiintific al institutului national;
    c) un reprezentant al organului coordonator;
    d) un reprezentant al Ministerului Finantelor Publice;
    e) un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei;
    f) patru specialisti din domeniu, propusi de organul coordonator.
    (3) Revocarea membrilor consiliului de administratie se face de acelasi organ care a facut numirea, in caz de abateri sau de nerespectare a indatoririlor ce le revin.
    Art. 16
    (1) Membrii consiliului de administratie isi pastreaza calitatea de angajat la institutia sau la unitatea de la care provin, precum si toate drepturile si obligatiile care deriva din aceasta calitate.
    (2) Pentru activitatea desfasurata in calitatea de membru al consiliului de administratie acestia beneficiaza de o indemnizatie lunara stabilita de consiliul de administratie, dar nu mai mult de 20% din salariul de baza al directorului general al institutului national.
    (3) Persoanele numite ca membri ai consiliului de administratie nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administratie ale institutelor nationale si nu pot participa in aceeasi calitate la alte unitati cu care institutul national are relatii contractuale sau interese concurente.
    (4) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administratie cei care, personal, sotul/sotia ori rudele pana la gradul al doilea inclusiv, sunt in acelasi timp patroni sau asociati la alte unitati cu acelasi profil sau cu care institutul national se afla in relatii comerciale directe.
    Art. 17
    (1) Consiliul de administratie are in principal urmatoarele atributii:
    a) aproba la propunerea consiliului stiintific strategia si programele concrete de dezvoltare a institutului national, de introducere a unor tehnologii de varf si de modernizare a celor existente, in concordanta cu strategia generala a domeniului propriu de activitate;
    b) propune modificarea structurii organizatorice si functionale a institutului national, infiintarea, desfiintarea si comasarea de subunitati din structura acestuia.
    c) analizeaza si avizeaza proiectul bugetului de venituri si cheltuieli, care se depune la organul coordonator in vederea aprobarii conform reglementarilor legale;
    d) analizeaza si avizeaza situatiile financiare anuale pe care le supune spre aprobare organului coordonator si aproba raportul de gestiune asupra activitatii desfasurate de institutul national in anul precedent;
    e) analizeaza realizarea criteriilor de performanta si raportarea trimestriala privind activitatea realizata de institutul national si aproba masuri pentru desfasurarea acesteia in conditii de echilibru al bugetului de venituri si cheltuieli;
    f) analizeaza, aproba sau, dupa caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investitiile care urmeaza a fi realizate de institutul national;
    g) propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum si concesionarea ori inchirierea unor bunuri din patrimoniul institutului national, in conditiile legii;
    h) aproba valorificarea bunurilor proprii dobandite, cu respectarea prevederilor legale;
    i) aproba volumul creditelor bancare prevazute la art. 37 si stabileste modul de rambursare a acestora;
    j) aproba utilizarea disponibilitatilor in valuta;
    k) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de munca;
    l) aproba criteriile si comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul institutului national.
    (2) Consiliul de administratie exercita orice alte atributii stabilite, potrivit prevederilor legale.
    Art. 18
    Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare si functionare, avizat de organul coordonator. Acesta hotaraste in problemele privind activitatea institutului national, cu exceptia celor care, potrivit legii, sunt date in competenta altor organe.
    Art. 19
    (1) Consiliul de administratie se intruneste de regula o data pe luna sau ori de cate ori interesele institutului national o cer, la convocarea presedintelui sau, dupa caz, a vicepresedintelui, precum si la solicitarea a cel putin 3 membri.
    (2) Sedintele consiliului de administratie sunt conduse de presedintele consiliului, iar in lipsa acestuia, de vicepresedintele ales de membrii consiliului.
    Art. 20
    (1) Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in prezenta a cel putin 6 membri. Daca nu este indeplinita aceasta conditie, sedinta consiliului de administratie se va tine intr-un termen de cel mult 15 zile, avand aceeasi ordine de zi.
    (2) Hotararile consiliului de administratie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenti, dar nu mai putin de votul a cel putin 5 membri.
    Art. 21
    La sedintele consiliului de administratie participa, in calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul national.
    Art. 22
    Pentru luarea unor decizii vizand probleme complexe consiliul de administratie poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remunerata conform prevederilor legale.
    Art. 23
    (1) Membrii consiliului de administratie sunt raspunzatori, in conditiile legii, pentru indeplinirea atributiilor ce le revin si raspund solidar pentru gestionarea patrimoniului institutului national.
    (2) Membrii consiliului de administratie care s-au abtinut ori s-au impotrivit luarii unei decizii ce s-a dovedit pagubitoare pentru institutul national nu raspund daca au consemnat expres punctul lor de vedere in registrul de sedinte al consiliului de administratie si daca au anuntat in scris despre aceasta organul coordonator.
    (3) Membrii consiliului de administratie care nu respecta prevederile art. 16 alin. (3) si (4) raspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate institutului national ca urmare a acestui fapt.
    Art. 24
    In primul trimestru al fiecarui an consiliul de administratie prezinta organului coordonator un raport asupra activitatii desfasurate in anul precedent si asupra programului de activitate pentru anul in curs.
    Art. 25
    Secretariatul consiliului de administratie este asigurat de institutul national. Atributiile secretariatului sunt prevazute in regulamentul de organizare si functionare a consiliului de administratie.

    Comitetul de directie
    Art. 26
    (1) Conducerea operativa a institutului national este asigurata de un comitet de directie compus din directorul general si conducatorii principalelor compartimente din structura organizatorica a institutului national.
    (2) La sedintele comitetului de directie participa, in calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul national sau un reprezentant al salariatilor, in cazul in care acestia nu sunt constituiti in sindicat.
    Art. 27
    (1) Comitetul de directie exercita atributii si are raspunderi in limita competentelor propuse de directorul general, aprobate de consiliul de administratie si cuprinse in regulamentul propriu de organizare si functionare.
    (2) Comitetul de directie stabileste actiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
    a) strategia programelor de dezvoltare a institutului national;
    b) programul anual de cercetare-dezvoltare;
    c) bugetul de venituri si cheltuieli;
    d) programul de investitii;
    e) sistemul de asigurare a calitatii;
    f) alte obligatii.
    Art. 28
    Comitetul de directie se intruneste decadal si ori de cate ori interesele institutului national o impun.

    Directorul general
    Art. 29
    (1) Activitatea curenta a institutului national este condusa de directorul general, numit pentru o perioada de 4 ani, pe baza rezultatelor concursului de selectie organizat conform reglementarilor legale. La expirarea acestui termen, in functie de performantele realizate, numirea directorului general poate fi prelungita pentru o perioada de cel mult 4 ani.
    (2) Numirea si eliberarea din functie a directorului general se fac prin ordin al presedintelui organului coordonator.
    Art. 30
    Directorul general are in principal urmatoarele atributii si responsabilitati:
    a) reprezinta, personal sau prin delegat, interesele institutului national in relatiile cu celelalte organe, organizatii si operatori economici, precum si cu persoane fizice din tara si din strainatate;
    b) stabileste atributiile, competentele si relatiile la nivelul subunitatilor si departamentelor institutului national, precum si relatiile acestora cu tertii, cu avizul consiliului de administratie;
    c) propune consiliului de administratie modificarea structurii organizatorice si functionale a institutului national;
    d) numeste directorii si conducatorii compartimentelor din structura organizatorica a institutului national, in urma concursului organizat pe baza criteriilor propuse de comitetul de directie, si ii revoca, dupa caz, cu avizul consiliului de administratie;
    e) angajeaza si concediaza personalul institutului national, conform prevederilor legale si ale contractului colectiv de munca;
    f) asigura negocierea contractului colectiv de munca la nivelul institutului national si a salariilor personalului acestuia, prin comitetul de directie; aproba salariile rezultate din negocierea directa;
    g) raspunde de administrarea intregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
    h) adopta masuri si urmareste realizarea operatiunilor de comert interior si de import-export, prin compartimentele proprii specializate;
    i) analizeaza lunar stadiul valorificarii rezultatelor cercetarii, inclusiv activitatea compartimentului de marketing;
    j) are atributii si raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului national de la bugetul de stat, in conditiile prevazute de lege;
    k) poate delega, in conditiile legii, o parte din atributiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului national;
    l) exercita orice alte atributii ce ii sunt delegate de consiliul de administratie.

    Consiliul stiintific
    Art. 31
    (1) Consiliul stiintific este format din 23 de membri reprezentand principalele compartimente din cadrul institutului national, care desfasoara activitati de cercetare-dezvoltare.
    (2) Consiliul stiintific este alcatuit din cercetatori cu realizari deosebite in domeniu, salariati ai institutului national, alesi pe o perioada de 4 ani prin vot secret de catre cadrele cu studii superioare din institutul national.
    (3) Din consiliul stiintific fac parte de drept directorul general si directorul stiintific al institutului national.
    (4) Consiliul stiintific este condus de un presedinte si un vicepresedinte, alesi prin vot secret de membrii consiliului stiintific.
    (5) Consiliul stiintific se organizeaza si functioneaza in conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administratie.
    Art. 32
    Atributiile principale ale consiliului stiintific sunt urmatoarele:
    a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitatii de cercetare-dezvoltare a domeniului si la elaborarea planurilor proprii de cercetare-dezvoltare;
    b) analizeaza, avizeaza si urmareste realizarea lucrarilor de cercetare stiintifica;
    c) propune spre aprobare consiliului de administratie programul anual de cercetare-dezvoltare si inovare al institutului national;
    d) avizeaza hotararile consiliului de administratie care implica politica de cercetare a institutului national si a ramurii;
    e) propune masuri pentru perfectionarea profesionala si incadrarea personalului de cercetare in grade profesionale;
    f) organizeaza si coordoneaza desfasurarea manifestarilor cu caracter stiintific;
    g) avizeaza actiunile de cooperare, interne si internationale, cu scop stiintific in care este implicat institutul national;
    h) avizeaza acordarea de burse de studii si stagii de perfectionare in tara si in strainatate salariatilor institutului national, in conditiile legii.

    CAP. 6
    Bugetul de venituri si cheltuieli si executia acestuia. Relatii financiare

    Art. 33
    (1) Institutul national intocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli si situatiile financiare anuale, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finantelor Publice.
    (2) Situatiile financiare anuale se aproba de organul coordonator, in conditiile legii.
    Art. 34
    (1) Veniturile si cheltuielile institutului national se stabilesc prin buget pentru fiecare exercitiu financiar.
    (2) Bugetul de venituri si cheltuieli se intocmeste pe baza indicatorilor de performanta stabiliti de organul coordonator si se aproba prin ordin al presedintelui organului coordonator, cu avizul Ministerului Finantelor Publice si al Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
    Art. 35
    Institutul national determina anual volumul de venituri de realizat si de cheltuieli totale de efectuat, corelat cu contractele incheiate pentru activitatea programata.
    Art. 36
    (1) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementarilor legale si prevederilor contractului colectiv de munca, in limita fondului total destinat platii salariilor, prevazut in bugetul de venituri si cheltuieli stabilit, potrivit legii.
    (2) Salariul de baza al directorului general se stabileste prin ordin al ministrului coordonator, potrivit reglementarilor legale.
    Art. 37
    (1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, in situatia in care in cursul unui an resursele financiare ale institutului national nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite bancare in valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate in anul precedent.
    (2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se efectueaza cu aprobarea organului coordonator, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finantelor Publice.
    Art. 38
    (1) Institutul national hotaraste cu privire la investitiile ce urmeaza a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finantarea efectuandu-se din surse proprii si din credite bancare, precum si din surse bugetare, prin organul coordonator, potrivit legii.
    (2) Organul coordonator va cuprinde in bugetul sau de venituri si cheltuieli fondurile necesare realizarii unor investitii, dotari, achizitionarii de aparatura, echipamente si instalatii pentru institut.
    (3) Executia investitiilor prevazute la alin. (1) si (2) se adjudeca potrivit legii.
    Art. 39
    (1) Operatiunile de incasari si plati ale institutului national se efectueaza prin conturi deschise la banci comerciale cu sediul in Romania si prin unitati ale Trezoreriei Statului.
    (2) Institutul national poate efectua operatiuni de incasari si plati in lei si in valuta, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa si a normativelor de disciplina financiar-valutare stabilite prin actele normative legale.
    (3) Institutul national poate efectua operatiuni de comert exterior, aferente obiectului sau de activitate, potrivit legii. Operatiunile de incasari si plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unitatile bancare specializate cu sediul in Romania.
    Art. 40
    Institutul national isi va organiza controlul financiar preventiv propriu si auditul financiar, potrivit legii.

    CAP. 7
    Dispozitii finale

    Art. 41
    Litigiile institutului national cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instantelor de judecata romane competente, potrivit dispozitiilor legale.
    Art. 42
    (1) Prezentul regulament de organizare si functionare se completeaza cu celelalte reglementari legale care se refera la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare.
    (2) Modificarile si completarile prezentului regulament de organizare si functionare se pot face la propunerea consiliului de administratie, cu respectarea actelor normative legale si cu aprobarea organului coordonator.
    Art. 43
    Statutul de institut national de cercetare dezvoltare se reinnoieste prin reacreditare, care are loc intr un interval de maximum 5 ani sau la schimbarea obiectului de activitate al institutului national.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 965/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 965 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu