HOTARARE Nr.
861 din 22 iulie 2009
pentru aprobarea Normelor
metodologice de acordare, utilizare si control al sumelor anuale destinate
gestionarii durabile a fondului forestier proprietate privata a persoanelor
fizice si juridice si a celui proprietate publica si privata a unitatilor administrativ-teritoriale
si pentru aprobarea Procedurii de realizare a serviciilor silvice si de
efectuare a controalelor de fond
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 573 din 18 august 2009
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 99 din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, cu
modificările şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice de acordare, utilizare
şi control al sumelor anuale destinate gestionării durabile a fondului
forestier proprietate privată a persoanelor fizice şi juridice şi a celui
proprietate publică şi privată a unităţilor administrativ-teritoriale,
prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă Procedura de realizare a
serviciilor silvice şi de efectuare a controalelor de fond, prevăzută în anexa
nr. 2.
Art. 3. - (1) Folosirea alocaţiilor în alte scopuri
decât cele prevăzute la art. 4 alin. (1) din anexa nr. 1 constituie contravenţie
şi se sancţionează cu amendă de la 2.500 lei la 5.000 lei.
(2) Constatarea contravenţiei prevăzute la alin. (1) şi
aplicarea sancţiunii se fac de către personalul silvic cu atribuţii de control
din cadrul structurilor teritoriale de specialitate din subordinea autorităţii
publice centrale care răspunde de silvicultură.
Art. 4. - Prevederile art. 3 referitoare la
contravenţii se completează cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001
privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 5. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 6. - (1) Formele de sprijin prevăzute la art. 97
alin. (1) lit. a), la art. 97 alin. (1) lit. b) pentru persoane juridice şi la
art. 97 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificările
şi completările ulterioare, se vor finanţa numai după primirea deciziei
favorabile a Comisiei Europene privind ajutoarele de stat.
(2) Toate formele de sprijin prevăzute în Legea nr.
46/2008, cu modificările şi completările ulterioare, vor fi continuate după
data de 1 ianuarie 2010 numai după primirea deciziei favorabile a Comisiei
Europene privind ajutoarele de stat.
Art. 7. - La data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 1.071/2006 privind aprobarea
Normelor metodologice pentru acordarea, utilizarea şi controlul sumelor
destinate proprietarilor de păduri pentru gestionarea durabilă a acestora,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 723 din 23 august
2006.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale,
Ilie Sârbu
p. Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi
internelor,
Cristian Făinişi,
secretar de stat
p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
ANEXA Nr. 1
NORME METODOLOGICE
de acordare, utilizare şi control al sumelor anuale
destinate gestionării durabile a fondului forestier proprietate privată a
persoanelor fizice şi juridice şi a celui proprietate publică şi privată a
unităţilor administrativ-teritoriale
Art. 1. - Fundamentarea anuală a necesarului de fonduri
pentru lucrările şi/sau acţiunile prevăzute la art. 97 alin. (1) din Legea nr.
46/2008 - Codul silvic, cu modificările şi completările ulterioare, se face de
către autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, la propunerea
structurilor teritoriale de specialitate din subordine, cu respectarea
reglementărilor în vigoare privind elaborarea, aprobarea şi finanţarea
acţiunilor din fondurile bugetare.
Art. 2. - (1) Consiliul tehnico-economic al autorităţii
publice centrale care răspunde de silvicultură analizează şi avizează
propunerea de defalcare a alocaţiei bugetare destinate proprietarilor de
păduri, pentru gestionarea durabilă a acestora, întocmită de direcţiile de
specialitate din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de
silvicultură.
(2) Propunerea de defalcare se face în raport cu
importanţa şi prioritatea lucrărilor sau acţiunilor necesare de realizat.
(3) Defalcarea alocaţiilor bugetare, avizate în
conformitate cu prevederile alin. (1), se aprobă prin ordin al conducătorului
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.
Art. 3. - (1) Administrarea sau serviciile silvice,
după caz, pentru proprietarii de fond forestier proprietate privată a
persoanelor fizice şi juridice cu suprafeţe mai mici sau egale cu 30 ha se
realizează de către ocoalele silvice, la cerere, cu respectarea principiului
teritorialităţii.
(2) Calculul alocaţiilor bugetare destinate
administrării sau serviciilor silvice, după caz, pentru proprietarii prevăzuţi
la alin. (1) se face conform metodologiei de calcul prevăzute în anexa nr. 1,
plata acestora făcându-se lunar în contul ocolului silvic care asigură
administrarea sau serviciile silvice, după caz.
(3) Calculul drepturilor financiare cuvenite drept
compensaţii reprezentând contravaloarea produselor pe care proprietarii nu le
recoltează, datorită funcţiilor de protecţie stabilite prin amenajamente
silvice care determină restricţii în recoltarea de masă lemnoasă pentru
proprietarii prevăzuţi la alin. (1) se face conform metodologiei de calcul
prevăzute în anexa nr. 2.
(4) Sumele destinate acţiunilor de regenerare a
pădurilor, prevăzute la art. 97 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 46/2008, cu
modificările şi completările ulterioare, se stabilesc ca diferenţă între sumele
necesare pentru finanţarea integrală a lucrărilor prevăzute la art. 33 alin.
(3) lit. a)-d) din acest act normativ, stabilite pe bază de deviz, şi cele
calculate la nivelul maxim pentru fondul de conservare şi regenerare a
pădurilor, conform prevederilor legale.
(5) Devizele pentru sumele prevăzute la alin. (4) se
întocmesc de către ocoalele silvice care asigură serviciile silvice şi se
aprobă de structurile teritoriale de specialitate din subordinea autorităţii
publice centrale care răspunde de silvicultură, care au şi obligaţia
verificării modului de calcul pe baza căruia s-a stabilit nivelul maxim al
fondului de conservare şi regenerare a pădurilor.
(6) Acordarea sumelor prevăzute la alin. (4) se face
numai după utilizarea integrală a bugetului din fondul de conservare şi
regenerare a pădurilor.
(7) Programarea, promovarea, urmărirea derulării în
timp şi recepţia serviciilor şi lucrărilor efectuate, pentru acţiunile
prevăzute la art. 97 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 46/2008, cu modificările
şi completările ulterioare, se fac potrivit reglementărilor legale privind
prevenirea, constatarea, evaluarea şi aprobarea pierderilor provocate de
fenomene meteorologice periculoase şi celor privind investiţiile publice, de
structurile teritoriale de specialitate din subordinea autorităţii publice
centrale care răspunde de silvicultură, în colaborare cu direcţiile de
specialitate din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de
silvicultură, conform competenţelor legale, în baza solicitărilor ocoalelor
silvice care asigură serviciile silvice.
(8) Atribuirea contractelor de servicii şi lucrări
pentru acţiunile prevăzute la art. 97 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 46/2008,
cu modificările şi completările ulterioare, se face potrivit procedurilor
legale privind achiziţiile publice, de către ocoalele silvice care asigură
serviciile silvice.
(9) Sumele prevăzute anual în bugetul de stat
destinate refacerii pădurilor şi a căilor forestiere de transport afectate de
calamităţi naturale sau de incendii se alocă numai dacă sumele constituite la
nivel maxim în fondul de conservare şi regenerare a pădurilor sunt
insuficiente.
(10) Documentaţiile tehnico-economice pentru
acţiunile prevăzute la art. 97 alin.(1) lit. e) din Legea nr. 46/2008, cu
modificările şi completările ulterioare, se elaborează şi se aprobă conform
prevederilor legale în vigoare privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei
tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi
metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi
lucrări de intervenţii.
(11) Lucrările de combatere a bolilor şi dăunătorilor
din pădurile proprietate privată a persoanelor fizice şi juridice, prevăzute la
art. 97 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 46/2008, cu modificările şi
completările ulterioare, se execută în baza procedurilor de achiziţie publică
organizate de ocoalele silvice care asigură administrarea sau serviciile
silvice, după caz, pe bază de comenzi date de structurile teritoriale de
specialitate din subordinea autorităţii publice centrale care răspunde de
silvicultură, sub coordonarea autorităţii publice centrale care răspunde de
silvicultură.
Art. 4. - (1) In scopul sprijinirii înfiinţării
asociaţiilor de proprietari de păduri şi dezvoltării acestora prin achiziţia de
logistică necesară administrării şi gospodăririi eficiente a pădurilor, se
acordă de la bugetul de stat următoarele alocaţii:
a) asociere de minimum 100 ha - 500 lei;
b) asociere de peste 100 ha şi până la 200 ha inclusiv
- 1.500 lei;
c) asociere de peste 200 ha şi până la 500 ha inclusiv
- 2.500 lei;
d) asociere de peste 500 ha - 3.500 lei.
(2) Alocaţiile bugetare prevăzute la alin. (1) se
acordă o singură dată după înscrierea asociaţiei în Registrul asociaţiilor şi
fundaţiilor aflat la grefa judecătoriei în a cărei circumscripţie teritorială
aceasta îşi are sediul.
Art. 5. - Documentaţia pentru acordarea alocaţiilor
bugetare prevăzute la art. 97 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 46/2008, cu
modificările şi completările ulterioare, se transmite de către structurile
teritoriale de specialitate din subordinea autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură către direcţia care gestionează bugetul din cadrul
acestei autorităţi şi cuprinde:
a) cererea de decontare semnată de şeful structurii
teritoriale de specialitate din subordinea autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură;
b) formularul de decont, întocmit potrivit modelului
prevăzut în anexa nr. 3;
c) fişa de calcul al sumelor pentru asigurarea
administrării sau serviciilor silvice, după caz, întocmită de ocolul silvic
care efectuează administrarea sau serviciile silvice, după caz, şi avizată de
structurile teritoriale de specialitate din subordinea autorităţii publice
centrale care răspunde de silvicultură.
Art. 6. - Documentaţia pentru acordarea alocaţiilor
bugetare prevăzute la art. 97 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 46/2008, cu
modificările şi completările ulterioare, se transmite de către structurile
teritoriale de specialitate din subordinea autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură către direcţia care gestionează bugetul din cadrul
acestei autorităţi şi cuprinde:
a) cererea de decontare semnată de şeful structurii
teritoriale de specialitate din subordinea autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură;
b) formularul de decont, întocmit potrivit modelului
prevăzut în anexa nr. 4;
c) copie de pe documentul de proprietate;
d) copie de pe contractul de administrare sau de
servicii silvice, după caz, valabil pe perioada pentru care se solicită
alocaţia bugetară;
e) fişa de calcul al drepturilor financiare cuvenite
pentru compensaţii, prevăzute la art. 3 alin. (3), întocmită de ocolul silvic
care efectuează administrarea sau serviciile silvice, după caz, şi avizată de
structurile teritoriale de specialitate din subordinea autorităţii publice
centrale care răspunde de silvicultură;
f) copie de pe descrierea parcelară din amenajamentul
silvic în vigoare, certificată de ocolul silvic care efectuează administrarea
sau serviciile silvice, după caz.
Art. 7. - Documentaţia pentru acordarea alocaţiilor
bugetare prevăzute la art. 97 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 46/2008, cu
modificările şi completările ulterioare, se transmite de către structurile
teritoriale de specialitate din subordinea autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură către direcţia care gestionează bugetul din cadrul
acestei autorităţi şi cuprinde:
a) cererea de decontare semnată de şeful structurii
teritoriale de specialitate din subordinea autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură;
b) formularul de decont, întocmit potrivit modelului
prevăzut în anexa nr. 5;
c) copie de pe documentul de proprietate;
d) copie de pe contractul de administrare sau de
servicii silvice, după caz;
e) situaţia de lucrări întocmită de ocolul silvic care
asigură administrarea sau serviciile silvice, după caz, însuşită de
reprezentantul structurii teritoriale de specialitate din subordinea
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură;
f) procesul-verbal de recepţie a lucrărilor executate;
g) copie de pe factura fiscală emisă de persoana
juridică care a executat lucrarea;
h) nota de constatare a reprezentantului structurii
teritoriale de specialitate din subordinea autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură, din care să rezulte clar respectarea prevederilor
art. 3 alin. (9) şi (10).
Art. 8. - Documentaţia pentru acordarea alocaţiilor
bugetare prevăzute la art. 97 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 46/2008, cu
modificările şi completările ulterioare, se transmite de către structurile
teritoriale de specialitate din subordinea autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură către direcţia care gestionează bugetul din cadrul
acestei autorităţi şi cuprinde:
a) cererea de decontare semnată de şeful structurii
teritoriale de specialitate din subordinea autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură;
b) formularul de decont, întocmit potrivit modelului
prevăzut în anexa nr. 6;
c) copie de pe documentul de proprietate;
d) copie de pe contractul de administrare sau de
servicii silvice, după caz;
e) situaţia de lucrări întocmită de persoana juridică
care a executat lucrarea însuşită de ocolul silvic care asigură administrarea
sau serviciile silvice, după caz, şi de reprezentantul structurii teritoriale
de specialitate din subordinea autorităţii publice centrale care răspunde de
silvicultură;
f) copie de pe factura fiscală emisă de persoana
juridică care a executat lucrarea.
Art. 9. - Documentaţia pentru acordarea alocaţiilor
bugetare prevăzute la art. 97 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 46/2008, cu
modificările şi completările ulterioare, se transmite de către structurile
teritoriale de specialitate din subordinea autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură către direcţia care gestionează bugetul din cadrul
acestei autorităţi şi cuprinde:
a) cererea de decontare semnată de şeful structurii
teritoriale de specialitate din subordinea autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură;
b) formularul de decont, întocmit potrivit modelului
prevăzut în anexa nr. 7, respectiv modelului prevăzut în anexa nr. 8, după caz;
c) copie de pe documentul de proprietate;
d) copie de pe contractul de administrare sau de
servicii silvice, după caz;
e) situaţia de lucrări întocmită de persoana juridică
care a executat lucrarea însuşită de ocolul silvic care asigură administrarea
sau serviciile silvice, după caz, şi de reprezentantul structurii teritoriale
de specialitate din subordinea autorităţii publice centrale care răspunde de
silvicultură;
f) borderoul situaţiilor de lucrări;
g) procese-verbale de recepţie a lucrărilor executate
pentru refacerea pădurilor;
h) copie de pe factura fiscală emisă de persoana
juridică care a executat lucrarea;
i) proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor;
j) proces-verbal de recepţie a serviciilor de
proiectare şi de verificare a proiectelor tehnice;
k) copie a contractului pentru diriginţii de şantier
pentru refacerea căilor forestiere de transport.
Art. 10. - Documentaţia pentru acordarea alocaţiilor
bugetare prevăzute la art. 97 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 46/2008, cu
modificările şi completările ulterioare, se transmite de către structurile
teritoriale de specialitate din subordinea autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură către direcţia care gestionează bugetul din cadrul
acestei autorităţi şi cuprinde:
a) cererea de decontare semnată de şeful structurii
teritoriale de specialitate din subordinea autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură;
b) formularul de decont, întocmit potrivit modelului
prevăzut în anexa nr. 9;
c) copie de pe factura fiscală;
d) copie de pe certificatul de înscriere în Registrul
asociaţiilor şi fundaţiilor;
e) copie de pe actul constitutiv al asociaţiei din
care să rezulte suprafaţa de pădure inclusă în asociaţie.
Art. 11. - Decontarea cheltuielilor aferente lucrărilor
prevăzute la art. 97 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 46/2008, cu modificările
şi completările ulterioare, se face pe bază de factură fiscală, numai în baza
avizului Comisiei tehnice de avizare pentru silvicultură din cadrul autorităţii
publice centrale care răspunde de silvicultură, potrivit anexei nr. 10.
Art. 12. - (1) Documentele primare, actele de decontare
şi de evidenţă a cheltuielilor efectuate din alocaţiile bugetare aprobate se
îndosariază distinct şi se înregistrează în conturi, separat de orice alte
cheltuieli.
(2) Sumele necesare decontării se transmit de către
direcţia care gestionează bugetul din cadrul autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură, în termen de 30 de zile, către structurile
teritoriale de specialitate din subordinea autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură sau ocoalele silvice care asigură administrarea sau
serviciile silvice, după caz, în limita fondurilor alocate autorităţii publice
centrale care răspunde de silvicultură cu această destinaţie.
(3) Plăţile efectuate din alocaţiile bugetare sunt
supuse controlului financiar preventiv, potrivit reglementărilor legale în
vigoare.
Art. 13. - Anexele nr. 1-10 fac parte integrantă din
prezentele norme metodologice.
ANEXA Nr. 1 la normele metodologice
METODOLOGIE
de calcul al cheltuielilor destinate administrării
sau serviciilor silvice, după caz, pentru proprietarii de fond forestier
proprietate privată a persoanelor fizice şi juridice cu suprafeţe mai mici sau
egale cu 30 ha
A. Valoarea sumelor destinate administrării fondului
forestier se calculează cu formula:
Vta = Va * Sp
Sp - suprafaţa aflată în proprietate (ha)
Va = ((Smbe*12/Sc) + Ca*12/Sc) * 115%
Va - contravaloarea administrării pe an şi pe hectar
(lei)
Smbe - salariul mediu brut pe economie comunicat de Institutul
Naţional de Statistică pentru luna iunie a anului precedent efectuării
administrării (lei)
Sc - suprafaţa medie a unui canton silvic, respectiv:
- 300 ha în zona de câmpie
- 600 ha în zona de deal
- 1.000 ha în zona de munte
Ca - valoare cote angajator aferente Smbe (lei) 15% -
cheltuieli indirecte
B. Valoarea sumelor destinate serviciilor silvice se
calculează cu formula:
Vta = Va * Sp
Sp - suprafaţa aflată în proprietate (ha)
Va = ((Smbe*12/Sc) + Ca*12/Sc) * 110%
Va - contravaloarea administrării pe an şi pe hectar
(lei)
Smbe - salariul mediu brut pe economie comunicat de
Institutul Naţional de Statistică pentru luna iunie a anului precedent
efectuării administrării (lei)
Sc - suprafaţa medie a unui canton silvic, respectiv:
- 300 ha în zona de câmpie
- 600 ha în zona de deal
- 1.000 ha în zona de munte
Ca - valoare cote angajator aferente Smbe (lei) 10% -
cheltuieli indirecte
ANEXA Nr. 2 la normele metodologice
METODOLOGIE
de calcul al compensaţiilor cuvenite proprietarilor
persoane fizice şi juridice, reprezentând contravaloarea produselor pe care
proprietarii nu le recoltează datorită funcţiilor de protecţie stabilite prin
amenajamente silvice care determină restricţii în recoltarea de masă lemnoasă
Art. 1. - Prezenta metodologie reglementează modul de
calcul al compensaţiilor care se acordă de către stat persoanelor fizice şi
juridice pentru funcţiile de protecţie asigurate de pădurile proprietate
privată încadrate la tipurile funcţionale T1 şi T2,
respectiv tipurile funcţionale pentru care nu se reglementează procesul de
producţie.
Art. 2. - (1) Pentru calculul compensaţiilor se
foloseşte următoarea relaţie:
C = S x Pml x Cr x fi
x kj
(2) In relaţia prevăzută la alin. (1), simbolurile
folosite au următoarele semnificaţii:
a) C - valoarea compensaţiei care se acordă, exprimată
în lei/an;
b) S - suprafaţa terenului pentru care s-a solicitat
acordarea de compensaţii pentru funcţiile de protecţie, exprimată în hectare;
c) Pml - preţul mediu al unui metru
cub de masă lemnoasă pe picior, exprimat în lei/m3;
d) Cr - creşterea medie la
exploatabilitate a speciei principale majoritare din compoziţia arboretului
existent la clasa de producţie reală a acesteia, exprimată în m3/an/ha;
e) fi - factorul de corecţie al Pml,
stabilit în funcţie de specia principală majoritară astfel:
e1) răşinoase: f1 = 0,95; e2)fag:f2
= 1,00; e3) cvercinee şi frasin: f3 = 1,65; e4)
specii moi şi salcâm: f4 = 0,40;
e5)specii tari, altele decât cele prevăzute
la lit. e2 şi e3: f3 = 0,75;
f) kj- coeficientul de corecţie a
valorii compensaţiei, stabilit în funcţie de tipul funcţional de pădure şi de
vârsta arboretului astfel:
f1) pentru tipul funcţional T1 şi
pentru tipul funcţional T2, cu excepţia arboretelor încadrate în
categoriile funcţionale prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta metodologie, k1
= 1,0;
f2) pentru tipul funcţional T2,
numai pentru arboretele încadrate în categoriile funcţionale prevăzute în anexa
nr. 1 la prezenta metodologie se aplică după cum urmează:
a) pentru arboretele cu vârste între 3/4 şi vârsta
exploatabilităţii tehnice, k2 = 0,7;
b) pentru arboretele care depăşesc vârsta
exploatabilităţii tehnice, k2 = 0,3.
Art. 3. - Pentru pădurile încadrate în tipul funcţional
2 - T2 - se acordă compensaţii numai pentru arboretele a căror
vârstă este mai mare sau egală cu 3/4 din vârsta exploatabilităţii tehnice,
stabilită conform normelor tehnice pentru amenajarea pădurilor, pentru specia
principală sau majoritară, după caz.
Art. 4. - (1) Creşterea medie la exploatabilitate Cr,
prevăzută la art. 2 alin. (1) lit. d), se stabileşte în funcţie de compoziţia
arboretului.
(2) Dacă în compoziţia arboretului este o singură
specie principală, Cr se stabileşte pentru aceasta.
(3) Dacă în compoziţia arboretului sunt două sau mai
multe specii principale, Cr se stabileşte după cum urmează:
a) dacă este o specie principală majoritară, Cr
se stabileşte conform prevederilor alin. (2);
b) dacă sunt două sau mai multe specii principale care
participă în aceeaşi proporţie, Cr se stabileşte pentru specia
principală corespunzătoare tipului natural fundamental de pădure.
(4) Dacă în compoziţia arboretului nu este o specie
principală, Cr se stabileşte prin asimilare cu alte specii după cum
urmează:
a) mesteacăn - în etajul forestier montan (FM1-FM3
);
b) carpen -în etajul forestier deluros (FD1-FD4);
c) plop alb şi negru -în etajul forestierele câmpie,
silvostepă şi stepă deluros (CF-SS).
Art. 5. - Creşterea medie anuală la exploatabilitate a
arboretului pentru principalele specii forestiere, pe specii şi clase de
producţie, sunt prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta metodologie.
Art. 6. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezenta metodologie.
ANEXA Nr. 1 la metodologie
CATEGORIILE FUNCŢIONALE DIN TIPUL FUNCŢIONAL 2 (T2)
în care se încadrează arboretele pentru care la
calculul compensaţiilor se aplică coeficientul de corecţie k2
Nr. crt.
|
Norma tehnică în baza căreia a fost
elaborat amenajamentul silvic în vigoare
|
Grupa şi categoria de folosinţe
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
1
|
Norme tehnice pentru amenajarea pădurilor, ediţia 1986
|
I-2A
|
I-2C
|
I-2E
|
I-2F
|
I-2H
|
I-2I
|
I-3B
|
I-3C
|
I-3F
|
I-3K
|
2
|
Norme tehnice pentru amenajarea pădurilor, ediţia 2000
|
I-2A
|
I-3K
|
I-2E
|
I-2F
|
I-2H
|
I-2I
|
I-3B
|
I-3C
|
I-3F
|
-
|
ANEXA Nr. 2 la metodologie
CREŞTEREA MEDIE ANUALĂ LA EXPLOATABILITATE A
ARBORETULUI
pentru principalele specii forestiere, pe specii şi
clase de producţie (m3/an/ha)
Nr. crt.
|
Specii forestiere
|
Clasa de producţie
|
I
|
II
|
III
|
IV
|
V
|
1
|
Molid
|
13,8
|
12,2
|
10,5
|
8,1
|
5,7
|
2
|
Brad
|
12,7
|
10,8
|
9,4
|
7,8
|
5,9
|
3
|
Pin silvestru
|
12,1
|
9,4
|
7,4
|
5,2
|
3,0
|
4
|
Pin negru
|
10,9
|
8,6
|
6,6
|
4,6
|
2,8
|
5
|
Larice
|
10,5
|
8,9
|
7,5
|
5,7
|
3,6
|
6
|
Fag
|
11,0
|
9,1
|
7,6
|
6,0
|
4,4
|
7
|
Gorun din sămânţă
|
7,5
|
7,0
|
5,5
|
4,7
|
3,3
|
8
|
Gorun din lăstari
|
8,6
|
7,2
|
5,7
|
4,4
|
3,1
|
9
|
Stejar din sămânţă
|
10,6
|
8,8
|
7,6
|
6,2
|
4,7
|
10
|
Stejar din lăstari
|
9,2
|
7,5
|
5,9
|
4,9
|
3,9
|
11
|
Cer
|
8,8
|
7,8
|
6,3
|
4,9
|
3,9
|
12
|
Gârniţă
|
6,8
|
5,9
|
5,2
|
4,4
|
3,5
|
13
|
Carpen
|
10,2
|
8,8
|
7,5
|
5,9
|
4,6
|
14
|
Mesteacăn
|
9,4
|
7,9
|
6,4
|
4,8
|
3,2
|
15
|
Tei
|
12,7
|
10,8
|
9,1
|
7,2
|
5,2
|
16
|
Salcâm (plantaţii)
|
18,7
|
14,7
|
10,3
|
6,4
|
3,3
|
17
|
Salcâm (lăstari)
|
16,5
|
13,2
|
9,3
|
5,7
|
3,1
|
18
|
Plop alb şi negru
|
19,5
|
15,0
|
11,6
|
7,8
|
4,8
|
19
|
Plop selecţionat
|
30,1
|
23,7
|
18,0
|
13,0
|
8,2
|
20
|
Salcie din sămânţă
|
27,5
|
23,9
|
19,2
|
14,2
|
9,5
|
21
|
Salcie din sulinari
|
20,8
|
18,9
|
16,5
|
12,4
|
8,2
|
ANEXA Nr. 3 la normele metodologice
DECONT JUSTIFICATIV*)
privind acordarea alocaţiilor bugetare
proprietarilor de păduri în vederea gestionării durabile a fondului forestier,
conform prevederilor art. 97 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 46/2008 - Codul
silvic, cu modificările şi completările ulterioare, pentru: Administrarea sau
serviciile silvice, după caz, pentru fondul forestier proprietate privată a
persoanelor fizice şi juridice, dacă suprafaţa proprietăţii forestiere este mai
mică sau egală cu 30 ha, pe luna......................, anul...............
- model -
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII
RURALE
Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic şi de
Vânătoare............................
Avizat
Direcţia Generală a Finanţelor Publice
...................................................
1. Amplasamentul suprafeţei pentru care se asigură
administrarea sau serviciile silvice, după caz:
judeţul..........................,
localitatea...................................., Ocolul
Silvic...............................
2. Beneficiarii lucrării:
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele/ denumirea
persoanei juridice
|
C.N.P./ C.U.I.
|
Nr. şi data actului de proprietate/
Nr. şi data contractului de
administrare sau de servicii silvice, după caz
|
UP
|
ua
|
Suprafata
- ha -
|
Valoarea
- lei -
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Persoane fizice şi juridice pentru care administrarea
sau serviciile silvice, după caz, este/sunt asigurată/asigurate de ocolul
silvic:................................................................................................................................
3. Descrierea
lucrării:........................................................................................................................................................................ .......
4. Valoarea totală (inclusiv
TVA):...........................................................................................................................................................lei
5. Ocolul silvic care realizează administrarea sau
serviciile silvice, după caz:
Denumirea........................................................................................................................................................................ .......................
Sediul:
Comuna/Oraşul.........................................................................................,
str..............................................................nr..............
Numărul de înmatriculare în registrul
comerţului/numărul de înregistrare în Registrul asociaţiilor şi
fundaţiilor..................................................
Numărul unic de înregistrare
fiscală............................................................................................................................................................
Şeful ocolului silvic care asigură administrarea sau
serviciile silvice, după caz,
..................................................................
(numele şi prenumele)
L.S./S.S.
Inspector-şef,
..................................................................
Contabil-şef,
..................................................................
*) Se întocmeşte un singur decont pentru toate
persoanele fizice şi juridice ale căror păduri sunt administrate sau au
asigurate serviciile silvice, după caz, de acelaşi ocol silvic.
ANEXA Nr. 4 la normele metodologice
DECONT JUSTIFICATIV
privind acordarea alocaţiilor bugetare
proprietarilor de păduri în vederea gestionării durabile a fondului forestier
naţional, conform prevederilor art. 97 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 46/2008
- Codul silvic, cu modificările şi completările ulterioare, prin: Acordarea
unor compensaţii reprezentând contravaloarea produselor pe care proprietarii nu
le recoltează, datorită funcţiilor de protecţie stabilite prin amenajamentele
silvice care determină restricţii în recoltarea de masă lemnoasă, pentru anul.................
- model -
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII
RURALE
Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic şi de
Vânătoare............................
Avizat
Direcţia Generală a Finanţelor Publice
.................................................................
1. Amplasamentul suprafeţei pentru care se acordă
compensaţii: judeţul.........................,
localitatea...................................., Ocolul
Silvic...............................
2. Beneficiarii lucrării*):
Nr crt.
|
Numele şi prenumele/ denumirea
persoanei juridice
|
CNP./ C.U.I.
|
Nr. şi data actului de proprietate/
Nr. şi data contractului de
administrare sau de servicii silvice, după caz
|
UP
|
ua
|
Suprafata
- ha -
|
Valoarea
- lei -
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Funcţia pentru care se acordă
compensaţii:....................................................................................................................
4. Valoarea totală:......................................................................................lei
Inspector-şef,
.................................................................
Contabil-şef,
.................................................................
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII
RURALE
Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic şi de
Vânătoare............................
Avizat
Direcţia Generală a Finanţelor Publice
.................................................................
*) Se vor înscrie toţi solicitanţii, indiferent de
localitate sau judeţ, din perioada pentru care se întocmeşte decontul.
ANEXA Nr. 5 la normele metodologice
DECONT JUSTIFICATIV*)
privind acordarea alocaţiilor bugetare
proprietarilor de păduri în vederea gestionării durabile a fondului forestier
naţional, conform prevederilor art. 97 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 46/2008
- Codul silvic, cu modificările şi completările ulterioare, pentru: Asigurarea
diferenţei dintre sumele necesare pentru finanţarea integrală a lucrărilor
prevăzute la art. 33 alin. (3) lit. a)-d) din Legea nr. 46/2008, cu
modificările şi completările ulterioare, şi sumele calculate la nivel maxim în
fondul de conservare şi regenerare a pădurilor
- model -
1. Amplasamentul terenului pe care se execută
lucrările: judeţul.........................,
comuna..............................................,
localitatea...................................., Ocolul
Silvic...............................
2. Beneficiarii lucrării:
Nr crt.
|
Numele şi prenumele/ denumirea
persoanei juridice
|
CNP./ C.U.I.
|
Nr. şi data actului de proprietate/
Nr. şi data contractului de
administrare
sau de servicii silvice, după caz
|
UP
|
ua
|
Suprafata
- ha -
|
Valoarea
- lei -
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Descrierea
lucrării:........................................................................................................................................................................ .......
4. Valoarea stabilită pe bază de deviz:....................................................................................................................................................lei
5. Contribuţia beneficiarului (valoarea constituită în
fondul de conservare şi regenerare)............................................................................lei
6. Alocaţiile bugetare de acordat (pct. 4 şi pct. 5 din
prezenta
anexă)......................................................................................................lei
7. Ocolul silvic care asigură administrarea sau
serviciile silvice, după caz:
Denumirea........................................................................................................................................................................ .......................
Oraşul/Comuna......................................................................,
str.............................................nr..........judeţul.........................................
8. Executantul:
Denumirea........................................................................................................................................................................ .......................
Comuna/Oraşul.............................................................,
str..................................................................nr................................................
Numărul de înmatriculare în registrul
comerţului..........................................................................................................................................
Codul
fiscal........................................................................................................................................................................ ......................
Şeful ocolului silvic care asigură administrarea sau
serviciile silvice, după caz,
............................................................
(numele si prenumele)
LS./S.S.
Inspector-şef,
............................................................
Contabil-şef,
............................................................
*) Se întocmeşte un singur decont pentru toate
persoanele fizice şi juridice ale căror păduri sunt administrate sau au
asigurate serviciile silvice, după caz, de acelaşi ocol silvic.
ANEXA Nr. 6 la normele metodologice
DECONT JUSTIFICATIV*)
privind acordarea alocaţiilor bugetare
proprietarilor de păduri în vederea gestionării durabile a fondului forestier
naţional, conform prevederilor art. 97 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 46/2008
- Codul silvic, cu modificările şi completările ulterioare, pentru lucrarea:
Combaterea bolilor şi dăunătorilor din fondul forestier proprietate privată
- model -
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII
RURALE
Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic şi de Vânătoare............................
Avizat
Direcţia Generală a Finanţelor Publice
............................................................
1. Amplasamentul suprafeţei pe care se execută
lucrările: judeţul.........................., comuna.........................................,
localitatea...................................., Ocolul
Silvic..............................., denumirea
locului............................
2. Beneficiarii lucrării:
Persoane fizice şi juridice ale căror păduri sunt
administrate ori au asigurate serviciile silvice, după caz, de către ocolul
silvic:................................................................................................................................
3. Descrierea lucrării:...................................................................................
4. Valoarea totală (inclusiv
TVA):.............................................................lei
5. Executantul:
Denumirea............................................................................................................
Comuna/Oraşul....................................................................,
str.........................................................nr...............................
Numărul de înmatriculare în registrul comerţului......................................................................................................................
Codul
fiscal........................................................................................................................................................................ ..
Şeful ocolului silvic care asigură administrarea sau
serviciile silvice, după caz,
............................................................
(numele si prenumele)
LS./S.S.
Inspector-şef,
............................................................
Contabil-şef,
............................................................
*) Se întocmeşte un singur decont pentru toate
persoanele fizice şi juridice ale căror păduri sunt administrate sau au
asigurate serviciile silvice, după caz, de acelaşi ocol silvic.
ANEXA Nr. 7 la normele metodologice
DECONT JUSTIFICATIV
privind acordarea alocaţiilor bugetare
proprietarilor de păduri în vederea gestionării durabile a fondului forestier
naţional, conform prevederilor art. 97 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 46/2008
- Codul silvic, cu modificările şi completările ulterioare, pentru lucrarea:
Refacerea căilor forestiere de transport afectate de calamităţi naturale
- model -
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII
RURALE
Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic şi de
Vânătoare............................
Avizat
Direcţia Generală a Finanţelor Publice
.....................................................................
1. Amplasamentul căii forestiere de transport pe care
se execută lucrările: judeţul..........................,
comuna......................., localitatea....................................,
Ocolul Silvic..............................., unitatea de
producţie......................., unitatea amenajistică
...........................................,
denumirea............................................
2. Beneficiarii lucrării:
a) Persoana juridică:
Denumirea..................................................................................................
Sediul........................................................................................................
Numărul de înmatriculare în registrul
comerţului...........................................
Codul
fiscal................................................................................................
b) Persoana fizică:
Numele şi
prenumele...................................................................................
Adresa: judeţul...................,
comuna................................,
localitatea........................................,
str.................nr...........
Buletinul/Cartea de
identitate........................................................................
Codul numeric
personal...............................................................................
3. Descrierea
lucrării:...................................................................................
4. Valoarea (inclusiv
TVA):.......................................................................lei
5. Ocolul silvic care asigură administrarea sau
serviciile silvice, după caz:
Denumirea............................................................................................................
Oraşul/Comuna............................,
str..................................................nr................judeţul...............................
6. Executantul:
Denumirea............................................................................................................
Comuna/Oraşul......................................................,
str.....................................................nr.................................................
Numărul de înmatriculare în registrul
comerţului..........................................
Codul
fiscal......................................................................
Şeful ocolului silvic care asigură
administrarea sau serviciile silvice, după caz,
........................................................................................................................
(numele si prenumele)
L.S./S.S.
|
Inspector-şef,
.......................................................
|
Contabil-şef,
.....................................................
|
ANEXA Nr. 8 la normele metodologice
DECONT JUSTIFICATIV*)
privind acordarea alocaţiilor bugetare
proprietarilor de păduri în vederea gestionării durabile a fondului forestier
naţional, conform prevederilor art. 97 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 46/2008
- Codul silvic, cu modificările şi completările ulterioare, pentru lucrarea:
Refacerea pădurilor afectate de calamităţi naturale sau de incendii cu autor
necunoscut
- model -
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII
RURALE
Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic şi de
Vânătoare............................
Avizat
Direcţia Generală a Finanţelor Publice
..............................................................
1. Amplasamentul terenului pe care se execută
lucrările: judeţul.........................,
localitatea...................................., Ocolul
Silvic...............................
2. Beneficiarii lucrării:
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele/ denumirea
persoanei juridice
|
C.N.P./ C.U.I.
|
Nr. şi data actului de proprietate/
Nr. şi data contractului de
administrare
sau de servicii silvice, după caz
|
UP
|
ua
|
Suprafata
- ha -
|
Valoarea
- lei -
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Persoane fizice şi juridice pentru care administrarea
sau serviciile silvice, după caz, este/sunt asigurată/asigurate de ocolul
silvic:................................................................................................................................
3. Descrierea
lucrării:........................................................................................................................................................................ .......
4. Valoarea (inclusiv
TVA):....................................................................................................................................................................lei
5. Ocolul silvic care asigură administrarea sau
serviciile silvice, după caz:
Denumirea........................................................................................................................................................................ .......................
Oraşul/Comuna..............................................................................,
str.............................................nr......................judeţul.....................
6. Executantul:
Denumirea........................................................................................................................................................................ .......................
Comuna/Oraşul.............................................,
str.........................................nr.....................judeţul...........................................................
Numărul de înmatriculare în registrul
comerţului..........................................................................................................................................
Numărul unic de înregistrare
fiscală............................................................................................................................................................
Şeful ocolului silvic care asigură administrarea sau
serviciile silvice, după caz,
........................................................................
(numele si prenumele)
L.S./S.S.
Inspector-şef
........................................................................
Contabil-şef,
........................................................................
*) Se întocmeşte un singur decont pentru toate
persoanele fizice şi juridice ale căror păduri sunt administrate sau au
asigurate serviciile silvice, după caz, de acelaşi ocol silvic.
ANEXA Nr. 9 la normele metodologice
DECONT JUSTIFICATIV
privind acordarea alocaţiilor bugetare
proprietarilor de păduri în vederea gestionării durabile a fondului forestier
naţional, conform prevederilor art. 97 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 46/2008
- Codul silvic, cu modificările şi completările ulterioare, pentru lucrarea:
Sprijinirea înfiinţării şi dezvoltării asociaţiilor de proprietari de păduri
- model -
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII
RURALE
Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic şi de
Vânătoare............................
Avizat
Direcţia Generală a Finanţelor Publice
.............................................................
1. Beneficiarul lucrării: Persoana juridică:
Denumirea........................................................................................................................................................................ .......................
Sediul........................................................................................................................................................................ ..............................
Numărul de înmatriculare în Registrul asociaţiilor şi
fundaţiilor.....................................................................................................................
Codul fiscal........................................................................................................................................................................ ......................
2. Descrierea
lucrării:........................................................................................................................................................................ .......
3. Valoarea (cuantum
fix):......................................................................................................................................................................lei
Inspector-şef,
............................................................
Contabil-şef,
............................................................
ANEXA Nr. 10 la normele metodologice
DECONT JUSTIFICATIV
privind acordarea alocaţiilor bugetare
proprietarilor de păduri în vederea efectuării unor lucrări în scopul
asigurării integrităţii fondului forestier naţional, conform prevederilor art.
97 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificările şi
completările ulterioare, pentru lucrarea: Punerea la dispoziţie proprietarilor
de păduri a materialelor de educaţie forestieră privind ocrotirea şi
conservarea pădurilor
- model -
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII
RURALE
Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic şi de
Vânătoare............................
Avizat
Direcţia Generală a Finanţelor Publice
............................................................
1. Beneficiarii lucrării:
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele/ denumirea
persoanei juridice
|
CNP.
|
C.U.I.
|
Localitatea
|
Judeţul
|
Valoarea - lei -
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Denumirea
lucrării:...................................................................................
3. Valoarea (inclusiv
TVA):....................................................................lei
4. Alocaţii bugetare de
acordat.................................................................lei
Inspector-şef,
............................................................
Contabil-şef,
............................................................
ANEXA Nr. 2
PROCEDURA
de realizare a serviciilor silvice şi de efectuare a
controalelor de fond
Art. 1. -In scopul gestionării durabile a pădurilor,
indiferent de forma de proprietate, proprietarii de păduri din România sunt
obligaţi să asigure, prin ocoale silvice care se înfiinţează şi funcţionează în
condiţiile legii, administrarea sau serviciile silvice, după caz, pentru
pădurile pe care le au în proprietate.
Art. 2. - (1) Ocoalele silvice constituite în
condiţiile legii sunt obligate, la cerere, să asigure pe baze contractuale
administrarea sau asigurarea serviciilor silvice, după caz, pentru proprietarii
de păduri, cu respectarea principiului teritorialităţii şi cu adaptarea
corespunzătoare a statutului de funcţionare.
(2) Pentru suprafeţele de fond forestier mai mici sau
egale cu 30 ha, decontarea costurilor administrării sau serviciilor silvice se
realizează în conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la normele metodologice.
(3) Pentru suprafeţele de fond forestier mai mari de
30 ha, ocoalele silvice sunt obligate ca în termen de 30 de zile de la data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri să facă publice limitele minime şi
maxime ale valorii tarifelor de administrare sau asigurarea serviciilor
silvice, după caz.
(4) Ofertele de tarife prevăzute la alin. (3) se
publică de fiecare ocol silvic care are activitate pe raza unei unităţi
administrativ-teritoriale, la locul de afişaj al primăriei unităţii administrativ-teritoriale
respective, cu obligaţia actualizării anuale şi urmăririi existenţei acestora.
(5) Tarifele prevăzute la alin. (2) şi (3) se
fundamentează de către ocolul silvic şi se aprobă de către structurile
teritoriale de specialitate din subordinea autorităţii publice centrale care
răspunde de silvicultură.
(6) In tarifele prevăzute la alin. (2) şi (3) nu se
includ:
a) cheltuielile necesare pentru aprovizionarea
materială în vederea realizării lucrărilor de împăduriri, a lucrărilor de
combatere a dăunătorilor forestieri şi a unor lucrări a căror necesitate
rezultă din apariţia unor situaţii excepţionale;
b) cheltuielile necesare pentru realizarea lucrărilor
silvice.
(7) Cheltuielile prevăzute la alin. (6) se suportă de
către proprietar.
Art. 3. - Ocolul silvic care asigură administrarea sau
serviciile silvice este obligat să realizeze lucrările tehnice necesare pentru
a asigura managementul corespunzător al proprietăţii forestiere respective, cu
aplicarea regulilor regimului silvic.
Art. 4. - (1) Ocolul silvic este obligat să comunice
structurii teritoriale de specialitate din subordinea autorităţii publice
centrale care răspunde de silvicultură, care are competenţă teritorială,
situaţia contractelor încheiate, pe tipuri, şi anume servicii silvice sau de
administrare, pe proprietari şi pe unităţile administrativ-teritoriale unde se
găsesc pădurile pentru care au fost încheiate contracte.
(2) Comunicarea prevăzută la alin. (1) se face în
termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.
(3) După îndeplinirea obligaţiei prevăzute la alin.
(2), comunicarea se face în termen de 30 de zile de la data încheierii unui
contract.
Art. 5. - Ocolul silvic este obligat să întocmească
evidenţa constituirii şi utilizării fondului de conservare şi regenerare a
pădurilor pentru fiecare proprietar.
Art. 6. - Obligaţiile proprietarilor de păduri,
prevăzute la art. 17 din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificările şi
completările ulterioare, indiferent de mărimea proprietăţii şi de forma de
proprietate, sunt preluate de ocolul silvic înfiinţat de proprietar sau de
ocolul silvic cu care acesta are încheiat contract de administrare sau de
servicii silvice.
Art. 7. - Preluarea unei suprafeţe de fond forestier
pentru care nu este încheiat contract de administrare sau de servicii silvice
ori contractul a încetat din orice motive, şi anume prin reziliere, prin
expirarea termenului şi altele asemenea sau dacă ocolului silvic i s-a retras
autorizaţia de funcţionare, se face la solicitarea proprietarului, prin control
de fond.
Art. 8. - Contractul de administrare sau de servicii
silvice se semnează odată cu procesul-verbal de predare-primire încheiat în
baza controlului de fond.
Art. 9. - Controlul de fond se va efectua, în cel mult
30 de zile de la data solicitării, de către un reprezentant al structurii
teritoriale de specialitate din subordinea autorităţii publice care răspunde de
silvicultură, în prezenţa proprietarului sau a unui împuternicit al acestuia, a
unui delegat al ocolului silvic care urmează să asigure administrarea sau
serviciile silvice, împuternicit de către şeful de ocol, a pădurarului care
preia şi, după caz, a pădurarului care predă suprafaţa de fond forestier.
Art. 10. - Controlul de fond prevăzut la art. 7
urmăreşte următoarele aspecte:
a) limitele fondului forestier pentru a stabili
eventualele încălcări de hotar;
b) starea bornelor de hotar şi a limitelor
amenajistice;
c) identificarea arborilor, puieţilorsau lăstarilor
tăiaţi, rupţi ori scoşi din rădăcini, fără drept, prin parcurgerea întregii
suprafeţe, evaluarea prejudiciilor şi calculul pagubelor;
d) modul de delimitare pe teren a zonelor şi traseelor
autorizate pentru păşunat, adăpat şi adăpostire, după caz.