HOTARARE Nr. 854 din 3 iunie 2004+
pentru aprobarea amendamentelor convenite prin schimbul de scrisori semnate la
Zagreb la 26 aprilie 2004 si la Bucuresti la 10 mai 2004 intre Guvernul
Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul
de imprumut pentru Proiectul de dezvoltare institutionala a sectorului privat
si public, semnat la Bucuresti la 13 septembrie 2002 intre Romania si Banca
Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 545 din 18 iunie 2004
In temeiul art. 108 din Constitutie, republicata, si al art. 9 din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 135/2002 privind ratificarea Acordului de
imprumut pentru Proiectul de dezvoltare institutionala a sectorului privat si
public, semnat la Bucuresti la 13 septembrie 2002 intre Romania si Banca
Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, aprobata prin Legea nr.
11/2003,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
ARTICOL UNIC
Se aproba amendamentele convenite prin schimbul de scrisori semnate la
Zagreb la 26 aprilie 2004 si la Bucuresti la 10 mai 2004 intre Guvernul
Romaniei, prin Ministerul Finantelor Publice, si Banca Internationala pentru
Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de imprumut pentru Proiectul de
dezvoltare institutionala a sectorului privat si public, semnat la Bucuresti la
13 septembrie 2002 intre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie
si Dezvoltare, ratificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 135/2002,
aprobata prin Legea nr. 11/2003.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
p. Ministrul afacerilor externe,
Bogdan Lucian Aurescu,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
Banca Mondiala
26 aprilie 2004
Excelentei sale
Mihai Nicolae Tanasescu
ministrul finantelor publice
Bucuresti, Romania
Romania: Proiectul de dezvoltare institutionala a sectorului privat si
public (4676 RO). Amendament la acordul de imprumut
Stimate domnule ministru,
Ma refer la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala
pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca) pentru proiectul mentionat mai sus,
datat 13 septembrie 2002 (Acord) si adresa dumneavoastra din 11 februarie 2004
prin care solicitati anumite amendamente la acordul mentionat mai sus. Suntem
de acord cu solicitarea dumneavoastra si prin aceasta scrisoare amendam
acordul, dupa cum urmeaza (modificarile sunt reflectate in litere italice):
1. Doua paragrafe noi, paragrafele g) si h), se adauga la sectiunea 1.02,
dupa cum urmeaza:
"g) agentii de implementare inseamna urmatoarele ministere si agentii
ale Imprumutatului, responsabile de implementarea activitatilor proiectului:
APAPS, Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Justitiei, Ministerul
Economiei si Comertului, Ministerul Administratiei si Internelor, Ministerul
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, Secretariatul General al Guvernului,
Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, Ministerul Educatiei si
Cercetarii, Ministerul Sanatatii, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si
Turismului, Cancelaria Primului-Ministru sau oricare succesor legal al
acestora;
h) PMU PAL inseamna Unitatea de Management al Proiectului infiintata in
cadrul Cancelariei Primului-Ministru al Imprumutatului, pentru monitorizarea
pregatirii si implementarii imprumutului de ajustare programatica (PAL) propus
Bancii pentru finantare."
2. Sectiunea 3.05 se modifica pentru a se citi dupa cum urmeaza:
"Pe perioada implementarii proiectului, Imprumutatul va mentine intr-o
maniera si in cadrul unor termeni de referinta satisfacatori pentru Banca o
comisie de supervizare a proiectului, condusa de coordonatorul proiectului si alcatuita
din reprezentanti ai fiecarei agentii de implementare. Comisia va fi
responsabila de supravegherea implementarii proiectului."
3. Tabelul din paragraful 1 al anexei nr. 1 se modifica pentru a se citi
dupa cum urmeaza:
________________________________________________________________________________
Categoria Suma imprumutului Procentul din cheltuielile care
alocat (exprimata urmeaza sa fie finantate
in dolari S.U.A.)
________________________________________________________________________________
"(1) Bunuri 6.280.000 100% din cheltuielile externe,
100% din cheltuielile locale
(costuri ex-factory) si 80% din
cheltuielile locale pentru alte
articole achizitionate pe plan local
(2) Lucrari civile 350.000 80%
(3) Servicii de 10.741.000 100%
consultanta (incluzand
audit si pregatire
profesionala)
(4) Cheltuieli de 1.229.000 100%
functionare
(5) Nealocate 0
________________________________________________________________________________
TOTAL: 18.600.000"
________________________________________________________________________________
4. Paragraful 1 al partii D din anexa nr. 2 se modifica dupa cum urmeaza:
"1. Intarirea capacitatii Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei pentru dezvoltarea in sistem electronic a afacerilor, comertului,
administratiei guvernamentale, portal Romania Gateway si infiintarea de
telecentre."
5. Paragraful 5 al partii D din anexa nr. 2 se modifica dupa cum urmeaza:
"5. Furnizarea unor servicii de consultanta si bunuri pentru
imbunatatirea mediului de afaceri si a afacerilor in sistem electronic in Valea
Jiului, la nivelul municipalitatii."
6. Partea E din anexa nr. 2 se modifica pentru a se citi dupa cum urmeaza:
"1. Furnizarea de asistenta tehnica, bunuri si pregatire profesionala
Ministerului Finantelor Publice pentru imbunatatirea managementului
cheltuielilor publice, printre altele, in domeniile: a) managementului de
numerar in sistemul de trezorerie; b) elaborarii bugetului; c) coordonarii
finantarii externe; d) contabilitatii publice si raportarilor financiare; e)
auditului intern; si f) descentralizarii.
2. Furnizarea de asistenta tehnica, pregatire profesionala si tehnologia
informatiei pentru Curtea de Conturi.
3. Furnizarea de asistenta tehnica si echipamente Ministerului
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei pentru dezvoltarea sistemului SMART -
card.
4. Furnizarea de asistenta tehnica, bunuri si pregatire profesionala
Ministerului Administratiei si Internelor pentru pregatirea, dezvoltarea si
implementarea unui sistem de indicatori de monitorizare a reformei functiei
publice, pentru managementul si impactul asupra reformei functiei publice.
5. Furnizarea de asistenta tehnica, bunuri si pregatire profesionala
Ministerului Justitiei, Consiliului Superior al Magistraturii si curtilor de
justitie pentru realizarea unui program al reformei judiciare.
6. Dezvoltarea unei strategii si a unui plan de actiune pentru
administrarea asigurarilor de sanatate publica.
7. Furnizarea de asistenta tehnica, bunuri si pregatire profesionala
Ministerului Administratiei si Internelor si Ministerului Finantelor Publice
pentru imbunatatirea relatiilor fiscale interguvernamentale.
8. Furnizarea de asistenta tehnica, bunuri si pregatire profesionala
Secretariatului General al Guvernului al Cancelariei Primului-Ministru pentru
formularea politicilor si responsabilizarea administratiei.
9. Furnizarea de asistenta tehnica, bunuri si pregatire profesionala
Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei pentru revizuirea
Codului muncii, realizarea unui studiu asupra pietei muncii, strategii si plan
de actiune.
10. Furnizarea de asistenta tehnica, bunuri si pregatire profesionala Ministerului
Educatiei si Cercetarii pentru reformele in sectorul de educatie.
11. Furnizarea de asistenta tehnica, bunuri si pregatire profesionala
Ministerului Sanatatii pentru reformele in sectorul de sanatate.
12. Furnizarea de asistenta tehnica, bunuri si pregatire profesionala
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului pentru reformele in
sectorul de drumuri si cale ferata."
7. Partea F a anexei nr. 2 se modifica pentru a se citi dupa cum urmeaza:
"Acoperirea cheltuielilor curente de functionare ale UMP si UMP PAL
pentru intarirea capacitatii lor de management in realizarea proiectului si
pentru desfasurarea activitatii lor in cadrul imprumutului de ajustare
programatica propus Bancii spre finantare."
8. In paragraful 2 al partii C din sectiunea I a anexei nr. 4 se elimina
cuvintele "pana la o suma totala care sa nu depaseasca 260.000 dolari
S.U.A. echivalent".
9. In paragraful 3 al partii C din sectiunea I a anexei nr. 4 se elimina
cuvintele "pana la o suma totala care sa nu depaseasca 130.000 dolari
S.U.A. echivalent".
10. In paragraful 1 al partii C din sectiunea a II-a a anexei nr. 4 se
elimina cuvintele "pana la o suma totala care sa nu depaseasca 880.000
dolari S.U.A. echivalent".
11. In paragraful 2 al partii C din sectiunea a II-a a anexei nr. 4 se
elimina cuvintele "pana la o suma totala care sa nu depaseasca 680.000
dolari S.U.A. echivalent".
12. Paragraful 4 al partii C din sectiunea a II-a a anexei nr. 4 se
modifica pentru a se citi dupa cum urmeaza:
"Serviciile in continuarea activitatii desfasurate anterior de firma
pentru auditarea conturilor proiectului si serviciile pentru dezvoltarea unui
nou regim de reglementare in calea ferata pentru armonizarea cu regulile de
interoperabilitate ale Uniunii Europene, cu aprobarea prealabila a Bancii, pot
fi achizitionate in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.8 - 3.11 din
Ghidul pentru consultanta."
Va rog confirmati acordul dumneavoastra cu cele de mai sus, din partea
Romaniei, prin semnarea, datarea si restituirea catre noi a copiei anexate la
aceasta scrisoare. Acest amendament va intra in vigoare dupa primirea unei
copii contrasemnate a acestei scrisori.
Cu sinceritate,
Anand K. Seth,
director
Unitatea de tara pentru Europa de Sud si Centrala
Regiunea Europa si Asia Centrala
De acord:
ROMANIA
Prin /ss/Mihai Nicolae Tanasescu
Reprezentant autorizat
Titlul: Ministrul finantelor publice
Data: 10 mai 2004