E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 46 din 13 iulie 2007

pentru aprobarea Normei nr. 18/2007 privind aderarea initiala si evidenta participantilor la fondurile de pensii administrate privat

ACT EMIS DE: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 503 din 27 iulie 2007



In temeiul dispoziţiilor art. 23 lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări prin Legea nr. 313/2005,

conform Hotărârii Parlamentului României nr. 24/2006 privind numirea preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a celorlalţi membri ai Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,

având în vedere prevederile art. 32 alin. (1) şi ale art. 41 lit. a), c), d), e) şi i) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 5 alin. (1) şi ale art. 36 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare,

în baza hotărârii luate în şedinţa Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private din data de 13 iulie 2007,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite următoarea hotărâre:

Art. 1. - Se aprobă Norma nr. 18/2007 privind aderarea iniţială şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii administrate privat, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. - Prezenta hotărâre şi norma menţionată la art. 1 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe site-ul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (www.csspp.ro).

Art. 3. - Departamentul autorizare-reglementare împreună cu Secretariatul tehnic şi cu directorul general vor urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri.

Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,

Mircea Oancea

ANEXĂ

NORMA   Nr. 18/2007

privind aderarea iniţială şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii administrate privat

Având în vedere prevederile art. 32 alin. (1) şi ale art. 41 lit. a), c), d), e) şi i) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 5 alin. (1) şi ale art. 36 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul dispoziţiilor art. 23 lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări prin Legea nr. 313/2005,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisie, emite prezenta normă.

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezenta normă reglementează:

a) condiţiile de eligibilitate care trebuie îndeplinite în vederea dobândirii calităţii de participant la un fond de pensii administrat privat;

b) procedura care trebuie îndeplinită pentru dobândirea sau încetarea calităţii de participant;

c)  actul-cadru de aderare şi procedura de modificare a acestuia;

d)   procedura de aderare iniţială la un fond de pensii administrat privat;

e)    procedura de validare şi repartizare aleatorie a participanţilor;

f)  evidenţa participanţilor la fondul de pensii administrat privat.

Art. 2. - (1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normă au semnificaţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Lege.

(2) Termenii de mai jos au următoarea semnificaţie:

1.  instituţia de evidenţă - Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale, denumită în continuare CNPAS;

2. aderarea iniţială - procesul cu durată limitată de timp prin care persoanele eligibile devin participanţi din proprie iniţiativă sau prin repartizarea aleatorie la un fond de pensii administrat privat de către CNPAS;

3.  repartizarea aleatorie - procesul prin care persoanele eligibile care nu au aderat din proprie iniţiativă la un fond de pensii administrat privat în termenul stabilit de Lege sau care au semnat mai multe acte individuale de aderare înregistrate de către CNPAS la finalul perioadei de aderare iniţială sunt repartizate aleatoriu de către aceasta;

4. validarea - înregistrarea unei persoane de către CNPAS în Registrul participanţilor ca participant la un fond de pensii administrat privat.

CAPITOLUL II

Condiţii de eligibilitate a participanţilor

Art. 3. - Participantul la un fond de pensii administrat privat trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

a) condiţiile de eligibilitate prevăzute de Lege, precum şi de prezenta normă;

b) să adere la un fond de pensii administrat privat sau să fie repartizat aleatoriu de către CNPAS;

c)  să contribuie sau/şi în numele acestuia să fie plătite contribuţii la un fond de pensii administrat privat.

Art. 4. - (1) Persoanele care până la data de 31 decembrie 2007 nu au împlinit vârsta de 35 de ani sau care împlinesc această vârstă la această dată şi care îndeplinesc prevederile art. 3 trebuie să adere la un fond de pensii administrat privat.

(2) Persoanele, altele decât cele prevăzute la alin. (1), care la data de 31 decembrie 2007 nu au împlinit vârsta de 45 de ani sau care împlinesc această vârstă la această dată şi care îndeplinesc prevederile art. 3 pot adera la un fond de pensii administrat privat.

Art. 5. - (1) Aderarea la un fond de pensii administrat privat este o opţiune individuală a participantului.

(2) Aderarea la un fond de pensii administrat privat se face din propria iniţiativă a participantului sau în urma repartizării sale aleatorii de către CNPAS.

(3)  Persoanele prevăzute la art. 4 alin. (1) trebuie să adere la un fond de pensii administrat privat în termen de 4 luni de la data iniţierii procedurii de aderare iniţială.

(4)  Persoanele prevăzute la art. 4 alin. (1) care nu aderă la un fond de pensii administrat privat în termenul de 4 luni stabilit de Lege sunt repartizate aleatoriu de către CNPAS la un fond de pensii administrat privat.

(5)  Persoanele prevăzute la art. 4 alin. (2) pot să adere în orice moment la un fond de pensii administrat privat, începând cu data iniţierii procedurii de aderare iniţială.

(6)  Toţi administratorii autorizaţi de către Comisie încep activitatea de publicitate şi marketing la aceeaşi dată la care începe procedura de aderare iniţială la fondurile de pensii administrate privat.

(7)  Procedura de aderare iniţială la fondurile de pensii administrate privat începe la data de 17 septembrie 2007.

CAPITOLUL III

Dobândirea sau încetarea calităţii de participant la un fond de pensii administrat privat

SECŢIUNEA 1

Dobândirea calităţii de participant

Art. 6. - Persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute de Lege şi de prezenta normă dobândeşte calitatea de participant la un fond de pensii administrat privat prin îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiţii:

a) a semnat un act individual de aderare sau a fost repartizată aleatoriu de către CNPAS la un fond de pensii administrat privat;

b) actul individual de aderare a fost validat de către CNPAS;

c)   a efectuat plata unei contribuţii la fondul de pensii administrat privat.

SECŢIUNEA a 2-a

Incetarea calităţii de participant

Art. 7. - Calitatea de participant la un fond de pensii administrat privat încetează în următoarele cazuri: a) prin deschiderea dreptului la pensia privată;

b) prin decesul participantului;

c)  prin pensionarea de invaliditate pentru afecţiuni care nu mai permit reluarea activităţii, definită potrivit Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare.

CAPITOLUL IV

Actul-cadru de aderare şi actul individual de aderare

SECŢIUNEA 1

Actul-cadru de aderare

Art. 8. - (1) Forma şi conţinutul actului-cadru de aderare sunt aceleaşi pentru toţi administratorii fondurilor de pensii administrate privat.

(2)   Forma şi conţinutul actului-cadru de aderare sunt prevăzute în anexa nr. 1.

(3)  Pe baza formei şi conţinutului actului-cadru de aderare prevăzute în anexa nr. 1, administratorul elaborează actul individual de aderare al fondului de pensii administrat privat pe care îl administrează.

SECŢIUNEA a 2-a

Actul individual de aderare

Art. 9. - (1) Actul individual de aderare este avizat de către Comisie odată cu autorizarea prospectului schemei de pensii private.

(2) Actul individual de aderare cuprinde:

a) actul-cadru de aderare prevăzut în anexa nr. 1;

b) seria şi numărul unic alocate de Comisie;

c) sigla administratorului;

d) logoul administratorului;

e) datele de contact ale administratorului.

(3) Seriile şi numerele unice necesare fondatorilor în vederea obţinerii deciziei de autorizare a fondului de pensii administrat privat sunt alocate de Comisie la momentul obţinerii deciziei de avizare a actului individual de aderare.

(4)  Serii şi numere unice, altele decât cele prevăzute la alin. (3), sunt alocate de Comisie administratorilor autorizaţi în vederea iniţierii procesului de aderare la data de 10 septembrie 2007, fără a mai fi necesară îndeplinirea unei alte proceduri de avizare a actului individual de aderare.

(5)Este interzisă introducerea de către administratori în actele individuale de aderare a altor informaţii decât cele prevăzute la alin. (2) lit. b), c), d) şi e).

(6)Actul individual de aderare poate fi modificat de către administrator conform procedurii prevăzute în secţiunea a 3-a din prezentul capitol.

Art. 10. - (1) Actul individual de aderare este un contract scris încheiat între o persoană şi administratorul unui fond de pensii administrat privat.

(2) Actul individual de aderare conţine acordul persoanei la contractul de societate civilă şi la prospectul schemei de pensii private, precum şi faptul că a acceptat conţinutul acestora.

(3) Actul individual de aderare este completat de către agenţii de marketing pe baza datelor furnizate de către persoana interesată să adere la un fond de pensii administrat privat.

(4)  La momentul semnării actului individual de aderare, agentul de marketing are obligaţia să solicite o copie a actului de identitate, cu semnătura olografă a persoanei.

(5)     Este interzisă delegarea, împuternicirea sau reprezentarea participantului în relaţia cu agentul de marketing.

Art. 11. -Actul individual de aderare se redactează în două exemplare, se semnează în original fiecare exemplar şi se distribuie astfel:

a) un exemplar se păstrează de către administratorul fondului de pensii administrat privat la care persoana a aderat;

b) un exemplar se păstrează de către persoana care a aderat la un fond de pensii administrat privat.

SECŢIUNEA a 3-a

Procedura de modificare a actului individual de aderare

Art. 12.-(1) Administratorul trebuie să obţină avizul Comisiei pentru propunerile de modificare a actului individual de aderare.

(2)  Decizia de avizare a modificării actului individual de aderare se eliberează de Comisie în baza unei cereri scrise.

(3)  Cererea, însoţită de modificările propuse şi de nota de fundamentare, se depune şi se înregistrează la Comisie de către administrator.

Art. 13. - (1) Comisia hotărăşte cu privire la eliberarea avizului de modificare a actului individual de aderare, în termen de 10 zile lucrătoare de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului.

(2)  Orice solicitare din partea Comisiei privind informaţii suplimentare sau modificarea documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevăzut la alin. (1), un nou termen începând să curgă de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificări.

(3) Depunerea informaţiilor suplimentare sau a documentelor cu modificări solicitate de Comisie nu poate fi făcută, sub sancţiunea respingerii cererii, mai târziu de 10 zile lucrătoare de la data solicitării Comisiei.

(4)  In situaţia în care se constată lipsa unor documente solicitate sau că documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau au o formă necorespunzătoare, documentele depuse sunt returnate solicitantului spre completare ori înlocuire, după caz.

Art. 14. - (1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile prevăzute în prezenta normă duce la respingerea cererii de eliberare a avizului pentru modificarea actului individual de aderare.

(2)  Decizia de respingere, scrisă şi motivată, se comunică solicitantului în termen de 5 zile lucrătoare de la adoptarea acesteia.

(3)  Decizia de respingere poate fi contestată în termen de 30 de zile de la data comunicării ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare privind contenciosul administrativ.

Art. 15. - O nouă cerere de eliberare a avizului pentru modificarea actului individual de aderare poate fi adresată Comisiei numai după ce au fost remediate deficienţele care au constituit motivele de respingere a cererii iniţiale.

CAPITOLUL V

Evidenţa participanţilor şi procedura de validare şi repartizare aleatorie a participanţilor

SECŢIUNEA 1

Evidenţa participanţilor

Art. 16. - (1) In vederea identificării numărului total al persoanelor eligibile, conform prevederilor legale, să adere la un fond de pensii administrat privat, CNPAS întocmeşte Registrul participanţilor pe baza datelor existente în sistemul de evidenţă a asiguraţilor din sistemul public de pensii.

(2) Registrul participanţilor la fondurile de pensii administrate privat cuprinde:

a) numele şi prenumele tuturor persoanelor aflate în evidenţa CNPAS cu vârsta cuprinsă între 16-45 ani, care au fost înregistrate cel puţin o dată prin declaraţia privind evidenţa nominală a obligaţiilor de plată către bugetul asigurărilor sociale de stat, începând cu anul 2001 şi până în prezent;

b) codul numeric personal al acestora;

c) seria şi numărul actului de identitate;

d) seria şi numărul unic ale actului individual de aderare;

e) data semnării actului individual de aderare;

f) numărul de registru al administratorului;

g) numărul de registru al fondului de pensii administrat privat;

h) codul unic de identificare şi denumirea angajatorului;

i) numărul de registru al agentului de marketing;

j) rezultatul validării.

(3)  Pe baza rapoartelor transmise de către administratori, CNPAS actualizează bilunar Registrul participanţilor.

(4)  CNPAS înscrie în Registrul participanţilor ca „validat temporar" persoanele care sunt înregistrate în sistemul de evidenţă a asiguraţilor şi care au semnat un singur act individual de aderare, urmând ca la finalul perioadei de aderare iniţială să stabilească, pe baza declaraţiilor nominale primite de la angajatori, dacă acestea îndeplinesc condiţiile de eligibilitate prevăzute de Lege şi să le înregistreze ca validate în Registrul participanţilor.

(5)  Persoanele care au semnat un singur act individual de aderare, care nu sunt înregistrate în sistemul de evidenţă a asiguraţilor şi pentru care CNPAS nu primeşte de la angajatori declaraţii privind evidenţa nominală a obligaţiilor de plată către bugetul asigurărilor sociale de stat până la finalizarea procesului de aderare iniţială sunt înscrise de către CNPAS în Registrul participanţilor ca „validat cu rezervă", urmând a fi validate la momentul primirii de la angajatori a declaraţiilor nominale.

(6) Persoanele validate cu rezervă pentru care nu se primesc de la angajatori declaraţiile privind evidenţa nominală a obligaţiilor de plată către bugetul asigurărilor sociale de stat în termen de 6 luni de la finalizarea procesului de aderare iniţială sunt repartizate aleatoriu de CNPAS.

(7)  La finalizarea procesului de aderare iniţială, în vederea repartizării aleatorii a persoanelor eligibile care nu au semnat un act individual de aderare, CNPAS menţine în Registrul participanţilor persoanele care au fost înregistrate cel puţin o dată în ultimele 12 luni, prin declaraţia privind evidenţa nominală a obligaţiilor de plată către bugetul asigurărilor sociale de stat, anterioare datei începerii procesului de aderare iniţială, şi identifică persoanele care sunt obligate să adere la un fond de pensii administrat privat şi ale căror date nu au fost transmise de către niciun administrator.

(8)  Până la începerea procesului de aderare iniţială, în vederea asigurării schimbului de informaţii privind participanţii la fondurile de pensii administrate privat, precum şi a stabilirii procedurilor de actualizare, modificare şi control al modului de completare a Registrului participanţilor, Comisia încheie un protocol de colaborare cu CNPAS.

SECŢIUNEA a 2-a

Procedura de validare a participanţilor

Art. 17. - (1) Procesul de aderare iniţială a persoanelor la un fond de pensii administrat privat se derulează pe parcursul a 4 luni.

(2) In cursul procesului de aderare iniţială, persoanele pot adera la un singur fond de pensii administrat privat care a fost autorizat de Comisie.

Art. 18. - (1) De la data demarării procesului de aderare iniţială administratorii au obligaţia să transmită către CNPAS la datele de 1 şi 15 ale fiecărei luni, pe suport electronic, sub semnătură electronică extinsă, un raport care să cuprindă informaţii privind persoanele care au semnat un act individual de aderare în cele două săptămâni precedente raportării.

(2)  Primul raport bilunar este transmis către CNPAS la data de 1 octombrie 2007.

(3) Raportul bilunar conţine următoarele informaţii:

a) numele şi prenumele persoanelor care au semnat un act individual de aderare;

b) codul numeric personal al acestora;

c) seria şi numărul actului de identitate;

d) seria şi numărul unic ale actului individual de aderare;

e) data semnării actului individual de aderare;

f) numărul de registru al administratorului;

g) numărul de registru al fondului de pensii administrat privat;

h) codul unic de identificare şi denumirea angajatorului;

i) numărul de registru al agentului de marketing.

(4)  Odată cu transmiterea raportului bilunar către CNPAS, administratorii au obligaţia să transmită către Comisie, pe suport electronic, sub semnătură electronică extinsă, imaginea scanată a actelor individuale de aderare şi a actelor de identitate ale participanţilor ale căror date au fost înregistrate în raportul bilunar.

(5)  Imaginea scanată a documentelor prevăzute la alin. (4) este memorată în fişiere de tip TIF, după forma xxx CNP, unde xxx reprezintă seria unică alocată de Comisie administratorului la momentul obţinerii deciziei de avizare a actului individual de aderare şi CNP reprezintă codul numeric personal al fiecărei persoane înregistrate în raportul bilunar.

(6) In cazul nerespectării termenului de depunere a raportului bilunar de către administratori, acesta se depune numai la următorul termen prevăzut la alin. (1).

Art. 19. - Pe baza rapoartelor bilunare transmise de către administratori, CNPAS efectuează validări bilunare şi verifică:

a) ca persoana să fie înscrisă în Registrul participanţilor;

b)  ca persoana să figureze cu un singur act individual de aderare raportat la CNPAS.

Art. 20. - Rezultatul procesului de validare bilunară este după cum urmează:

a) „validat temporar", dacă sunt întrunite cumulativ condiţiile prevăzute la art. 19;

b)  „validat cu rezervă", dacă nu este îndeplinită condiţia prevăzută la art. 19 lit. a).

Art. 21. - (1) In cazul în care o persoană este raportată, în cadrul unei raportări bilunare, de unul sau mai mulţi administratori cu mai multe acte individuale de aderare semnate sau se constată că este validată temporar în cadrul unei raportări bilunare anterioare, CNPAS înscrie persoana respectivă în tabelul electronic al dublurilor.

(2)  CNPAS transmite tabelul electronic al dublurilor către administratori şi Comisie în termen de 3 zile lucrătoare de la data primirii raportului bilunar.

(3)  Tabelul electronic al dublurilor cuprinde următoarele informaţii:

a) numele şi prenumele persoanei;

b) codul numeric personal al acesteia;

c) seria şi numărul unic ale actului individual de aderare;

d) numărul de registru al agentului de marketing.

(4) Administratorii au obligaţia de a verifica autenticitatea actului individual de aderare şi a copiei actului de identitate având semnătura olografă a persoanei care figurează în tabelul electronic al dublurilor.

(5) In cazul în care administratorii constată autenticitatea actului individual de aderare şi a copiei actului de identitate, aceştia pot retransmite către CNPAS, în următorul raport bilunar, informaţiile de aderare aferente persoanei care a figurat cu mai multe acte individuale de aderare semnate.

(6)  Procesul prevăzut în prezentul articol se derulează pe toată durata procesului de aderare iniţială.

Art. 22. - (1) Dacă în cadrul procesului de raportare bilunară un administrator transmite un act individual de aderare pentru o persoană care figurează în Registrul participanţilor ca fiind validată temporar, CNPAS procedează în conformitate cu prevederile art. 21.

(2) Procesul prevăzut în prezentul articol se derulează pe toată durata procesului de aderare iniţială.

Art. 23. - (1) Persoanele care la data finalizării procesului de aderare iniţială figurează ca validate temporar sunt înregistrate în Registrul participanţilor ca validate.

(2) Persoanele prevăzute la art. 4 alin. (2) care la finalizarea procesului de aderare iniţială nu au semnat un act individual de aderare se radiază din Registrul participanţilor.

(3)  Persoanele care la finalizarea procesului de aderare iniţială figurează la CNPAS cu mai mult de un act individual de aderare semnat, se înscriu în Registrul participanţilor ca „invalidate", urmând a fi repartizate aleatoriu conform prevederilor prezentei norme.

Art. 24. - (1) In baza prevederilor art. 16 alin. (4) şi (5) şi ale art. 23, CNPAS actualizează Registrul participanţilor şi completează tabelul centralizator prevăzut în anexa nr. 2 pentru fiecare fond de pensii administrat privat în parte, în termen de 12 zile lucrătoare de la data finalizării procesului de aderare iniţială.

(2) CNPAS transmite fiecărui administrator, pe suport electronic, sub semnătură electronică extinsă, tabelul centralizator prevăzut în anexa nr. 2.

Art. 25. - (1) Procesul de aderare iniţială este finalizat prin întocmirea de către CNPAS a unui proces-verbal de constatare în care sunt menţionate următoarele informaţii:

a) numărul total al persoanelor validate;

b) numărul total al persoanelor invalidate;

c) numărul total al persoanelor validate cu rezervă;

d) numărul total al persoanelor care urmează a fi repartizate aleatoriu;

e)   numărul total al persoanelor radiate din Registrul participanţilor.

(2) Rezultatul procesului iniţial de aderare este comunicat în scris Comisiei în termen de 3 zile lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la art. 24 alin. (1).

SECŢIUNEA a 3-a

Procedura de repartizare aleatorie a participanţilor

Art. 26. - In vederea organizării procedurii de repartizare aleatorie, CNPAS clasifică persoanele care urmează a fi repartizate în funcţie de următoarele criterii:

a) vârstă, calculată potrivit prevederilor art. 4;

b) gen.

Art. 27. - (1) CNPAS organizează datele persoanelor după criteriul de vârstă astfel:

a) persoanele cu vârsta cuprinsă între 16-25 de ani;

b) persoanele cu vârsta cuprinsă între 26-35 de ani.

(2) Fiecare categorie de persoane prevăzută la alin. (1) este împărţită în funcţie de gen, prima grupă fiind cea a persoanelor de gen feminin.

(3)  Categoriile de persoane care urmează a fi repartizate aleatoriu de către CNPAS sunt:

a) prima grupă de persoane ce urmează a fi repartizată către fondurile de pensii pe baza repartizării aleatorii sunt persoanele prevăzute la alin. (1) lit. a) de genul feminin;

b)  a doua grupă de persoane ce urmează a fi repartizată către fondurile de pensii pe baza repartizării aleatorii sunt persoanele prevăzute la alin. (1) lit. a) de genul masculin;

c) a treia grupă de persoane ce urmează a fi repartizată către fondurile de pensii pe baza repartizării aleatorii sunt persoanele prevăzute la alin. (1) lit. b) de genul feminin;

d)  a patra grupă de persoane ce urmează a fi repartizată către fondurile de pensii pe baza repartizării aleatorii sunt persoanele prevăzute la alin. (1) lit. b) de genul masculin.

Art. 28. - (1) CNPAS repartizează persoanele din fiecare categorie prevăzută la art. 27 alin. (3) direct proporţional cu numărul persoanelor validate pe fiecare fond de pensii administrat privat în parte, raportat la totalul persoanelor validate pentru toate fondurile de pensii administrate privat.

(2) Repartizarea persoanelor din cadrul fiecărei grupe se efectuează, una câte una, în ordinea crescătoare a vârstei, începând cu fondul de pensii administrat privat cu cel mai mare număr de persoane validate.

Art. 29. - La finalizarea procesului de repartizare aleatorie, CNPAS validează persoanele pentru fiecare fond de pensii administrat privat în parte şi actualizează informaţiile în Registrul participanţilor.

Art. 30. - (1) In termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrarea în Registrul participanţilor a persoanelor repartizate aleatoriu, CNPAS notifică fiecărui administrator în parte lista cu persoanele repartizate aleatoriu şi validate la fondul de pensii administrat privat de către acesta.

(2) In termen de 5 zile lucrătoare de la finalizarea repartizării aleatorii, CNPAS comunică în scris Comisiei rezultatele finale ale procesului.

(3)  După finalizarea procesului de repartizare aleatorie, CNPAS menţine şi actualizează Registrul participanţilor.

Art. 31. -Administratorul căruia i-au fost repartizaţi aleatoriu participanţi de către CNPAS are obligaţia de a le notifica acestora, în termen de 15 zile calendaristice de la data înregistrării lor ca participanţi la fondul de pensii administrat privat, denumirea fondului de pensii administrat privat şi a administratorului acestuia.

Art. 32. - Până la plata contribuţiei la un fond de pensii administrat privat, persoanei care a aderat sau care a fost repartizată aleatoriu de către CNPAS la un fond de pensii administrat privat îi este interzis să solicite transferul la un alt fond de pensii administrat privat.

Art. 33. - (1) In termen de 6 luni de la data primirii notificării prevăzute la art. 31, participanţii care au semnat un singur act individual de aderare şi care au fost repartizaţi aleatoriu de către CNPAS la un alt fond de pensii administrat privat pot să depună la Comisie o sesizare scrisă, la care ataşează copia actului individual de aderare semnat şi o copie a actului de identitate.

(2) Comisia analizează şi hotărăşte soluţionarea sesizării în termen de 30 de zile calendaristice de la primirea acesteia.

(3) In termen de 5 zile lucrătoare de la soluţionarea sesizării, Comisia notifică CNPAS şi administratorilor apartenenţa participantului la un fond de pensii administrat privat.

(4)  In cazul în care Comisia constată legalitatea sesizării participantului, acesta împreună cu activul personal sunt transferaţi la fondul de pensii la care participantul a semnat actul individual de aderare, fără a se percepe penalitate de transfer.

CAPITOLUL VI

Dispoziţii finale

Art. 34. - Incălcarea prevederilor prezentei norme se sancţionează conform prevederilor art. 165 alin. (2) şi ale art. 1651 alin. (1) din Lege.

Art. 35. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta normă.

ANEXA Nr. 1 la normă

ACT-CADRU   DE  ADERARE

Nr. deciziei de autorizare ca administrator ..................................................................................................................................................................

Nr. deciziei de autorizare a prospectului schemei de pensii private ...............................................................................................................................

Nr. deciziei de autorizare a fondului de pensii administrat privat ...................................................................................................................................

Numele şi prenumele participantului ........................................................................................................................................................................ ...

Cod numeric personal....................................................., B.I./C.I. seria.................................nr...................., data naşterii: zz/ll/aaaa:.........................

Adresa de domiciliu ........................................................................................................................................................................ ..........................

                                                                (localitate, judeţ/sector) (stradă, număr, bloc, scară, etaj, apartament, cod poştal)

Adresa de corespondenţă ........................................................................................................................................................................ .................

                                                                (localitate, judeţ/sector) (stradă, număr, bloc, scară, etaj, apartament, cod poştal)

Numărul de telefon.............................................., adresă e-mail ................................................................................................................................

Denumirea fondului de pensii administrat privat............................................................................................................................................................

Administrat de ........................................................................................................................................................................ ..................................

                                                                                                           (denumirea administratorului)

Denumirea angajatorului......................................................................................... CUI.............................................................................................

Conform prevederilor Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificările şi completările ulterioare, „administratorului, agentului de marketing şi persoanelor afiliate acestora le este interzis:

a) să ofere beneficii colaterale în scopul de a convinge o persoană să adere la un fond de pensii sau să rămână participant la acesta;

b) să acorde foloase pentru facilitarea aderării potenţialilor participanţi".

Declaraţia participantului:

Declar pe propria răspundere că nu am semnat un alt act individual de aderare la un fond de pensii administrat privat.

Am luat cunoştinţă de prevederile prospectului schemei de pensii private şi sunt de acord să fiu parte la contractul de societate civilă şi la contractul de administrare al fondului de pensii.............................................................................................................................................................................................

Am luat cunoştinţă de toate informaţiile prevăzute la art. 12 din Legea nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările ulterioare.

Administrator                                                                                                                        Participant

…………………………..                                                                                        .......................................

                                                                                                                                       (nume şi prenume)

Reprezentant legal.....................................                                                                 .......................................

(nume şi prenume, semnătură şi ştampilă)                                                                             (semnătura)

                                                                                                                                  Data...............................

Broker de pensii private.......................................................

                                                    (denumire)

Agent.....................................                                                                                    Nr. de Registru agent..............................

(nume, prenume şi semnătură)

ANEXA Nr. 2 la normă

TABEL   CENTRALIZATOR

Nr. crt.

Fond de pensii administrat privat

Participant

Rezultat validare

Denumire

Număr de registru

Nume şi prenume

Serie şi număr act de identitate

CNP


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 46/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 46 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 46/2007
Hotărârea 30 2009
pentru aprobarea Normei nr. 22/2009 privind aderarea si evidenta participantilor la fondurile de pensii administrate privat
Hotărârea 20 2008
privind aprobarea Normei nr. 10/2008 pentru modificarea si completarea Normei nr. 18/2007 privind aderarea initiala si evidenta participantilor la fondurile de pensii administrate privat
Hotărârea 13 2008
privind aprobarea Normei nr. 6/2008 pentru modificarea Normei nr. 18/2007 privind aderarea initiala si evidenta participantilor la fondurile de pensii administrate privat, cu modificarile si completarile ulterioare
Hotărârea 46 2007
Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 46/2007 pentru aprobarea Normei nr. 18/2007 privind aderarea initiala si evidenta participantilor la fondurile de pensii administrate privat*)
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu