HOTARARE Nr.
269 din 12 martie 2008
privind stabilirea modelului
timbrului autocolant si a conditiilor de tiparire, de gestionare si de
utilizare a acestuia la alegerile pentru autoritatile administratiei publice
locale din anul 2008
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 200 din 14 martie 2008
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, al art. 82 alin. (8) şi al art. 125 alin. (2) din Legea nr.
67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) La alegerile pentru autorităţile
administraţiei publice locale din anul 2008, cetăţenilor care îşi exercită
dreptul de vot în baza cărţii de identitate li se aplică pe aceasta un timbru
autocolant cu menţiunea „Votat" şi data scrutinului.
(2) Membrii biroului electoral al secţiei de votare
aplică timbrul autocolant pe versoul cărţii de identitate şi completează data
scrutinului.
(3) Timbrul autocolant trebuie să asigure aderarea
perfectă pe cartea de identitate, astfel încât să nu se poată detaşa fără a se
produce deteriorarea acestui document.
(4) Forma şi conţinutul timbrului autocolant sunt
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - (1) Achiziţionarea timbrelor autocolante se
asigură de către Ministerul Internelor şi Reformei Administrative.
(2) Timbrele autocolante se predau de către Ministerul
Internelor şi Reformei Administrative prefecţilor, pe bază de proces-verbal.
(3) Prefecţii distribuie timbrele autocolante
primarilor pe bază de proces-verbal, care le predau, pe bază de proces-verbal,
preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare până cel târziu în
preziua alegerilor.
(4) După încheierea votării preşedinţii birourilor
electorale ale secţiilor de votare vor preda primarilor timbrele autocolante
neutilizate.
Art. 3. - Timbrele autocolante au acelaşi format pentru
toate circumscripţiile electorale, sunt imprimate cu litere de aceeaşi mărime,
cu aceleaşi caractere şi cu aceeaşi cerneală, într-un număr egal cu cel al
alegătorilor care deţin cărţi de identitate, cu un plus de 10%.
Art. 4. - In vederea distribuirii timbrelor autocolante,
structurile teritoriale ale Centrului Naţional de
Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor din cadrul
Ministerului Internelor şi Reformei Administrative comunică primarilor cel
târziu cu 15 zile înainte de ziua votării numărul alegătorilor care deţin cărţi
de identitate, înscrişi în listele electorale permanente, pe fiecare secţie de
votare.
Art. 5. - Ministerul Internelor şi Reformei
Administrative furnizează datele prevăzute la art. 4 în mod gratuit, în
condiţiile prevăzute la art. 10 alin. (6) lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de
identitate ale cetăţenilor români, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 290/2005, cu modificările şi completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
ANEXA
MODELUL
timbrului autocolant ce se aplică pe cartea de
identitate a alegătorului care votează la alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul
2008

NOTA:
Pătratul în care este încadrat cercul cu menţiunea
„Votat" si cu rubrica „Data" are latura de 20 mm.
*) Se completează de către unul dintre membrii biroului
secţiei de votare cu ziua, luna şi anul scrutinului.