Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.24 din 09.05.2018

privind adoptarea opiniei referitoare la Propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului privind transparenţa şi previzibilitatea condiţiilor de muncă în Uniunea Europeană COM (2017) 797
ACT EMIS DE: Camera Deputatilor
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 404 din 11 mai 2018



SmartCity1

În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,Camerei Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.ARTICOL UNIC Luând în considerare Opinia nr. 4c-19/187, adoptată de Comisia pentru afaceri europene, în şedinţa din 24 aprilie 2018, Camera Deputaţilor: 1. Consideră că modalităţile de lucru mai flexibile corespund stadiului actual al societăţii digitale şi că drepturile aplicabile acestora prezintă avantajul de a fi mai rapid şi mai simplu modificate, dacă se dovedeşte necesar în urma progresului tehnic, fapt care este de natură să contrabalanseze riscul de incertitudine ridicat de cadrul normativ al relaţiilor de muncă, şi recomandă explorarea oportunităţilor de protecţie socială create de această situaţie. 2. Se raliază opiniei Comisiei Europene conform căreia este necesară consolidarea pieţelor inovatoare ale muncii şi asigurarea convergenţei între statele membre în privinţa condiţiilor de trai şi de muncă europene, dar atrage atenţia că există diferenţe structurale între economiile statelor membre ce impun păstrarea unei marje suficiente de reglementare a relaţiilor de muncă la dispoziţia statelor membre, pentru a se asigura diversitatea economică şi a locurilor de muncă pe piaţa internă a Uniunii. 3. Recomandă ca dreptul de informare exercitat cu prilejul angajării să fie prevăzut sub o formă continuată pe perioada de probă, astfel încât îmbunătăţirea accesului lucrătorilor la informaţii referitoare la condiţiile de muncă să includă aspecte ce derivă elocvent, în mod preponderent, din prestarea muncii, dar sunt dificil de descris într-o declaraţie. 4. Recomandă ca dreptul de informare să fie reglementat într-o formă corespunzătoare contextului libertăţii de circulaţie a lucrătorilor în Uniunea Europeană, în special în ce priveşte asigurarea eficienţei sale în cazul angajaţilor din alte state membre decât cel în care lucrează. 5. Recomandă reanalizarea condiţiilor impuse pentru exercitarea dreptului la formare obligatorie fără niciun cost, astfel încât acesta să prezinte un risc redus de afectare a viabilităţii economice a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a celor aflate la început de drum. 6. Atrage atenţia asupra faptului că posibilitatea ca un lucrător să solicite o formă de muncă cu condiţii de muncă mai previzibile şi mai sigure, dacă este disponibil, există şi ca drept de solicitare a unui loc de muncă în general, iar obligativitatea primirii unui răspuns scris poate doar facilita acţiunea în justiţie, ce se poate dovedi prea dificilă sau lipsită de miză pentru cel în cauză, şi în consecinţă recomandă identificarea unor modalităţi suplimentare de sprijinire a previzibilităţii condiţiilor de muncă. 7. Propune identificarea unor norme de protecţie a stagiarilor la nivelul Uniunii Europene cu o mai mare forţă juridică decât recomandarea Consiliului ce stabileşte un cadru de calitate pentru stagii. 8. Subliniază că, dacă formarea pusă la dispoziţie de angajator asigură competitivitate şi viabilitate angajatorului, gratuitatea acesteia pentru angajat se impune de la sine şi că în orice situaţie are loc recuperarea costurilor de formare din veniturile întreprinderii, ceea ce afectează indirect şi veniturile lucrătorilor sau stabilitatea locurilor de muncă. 9. Subliniază că nevoia de formare reprezintă o rezultantă a necesarului de competenţe şi îndemânări profesionale şi sociale, în combinaţie cu profilul educaţional individual, ceea ce face ca decizia formării să fie mai eficientă, dacă se stabileşte exclusiv prin contracte individuale sau colective de muncă, decât dacă se impune ca o obligaţie derivată din norma europeană. 10. Consideră că prevederile propunerii ar trebui dezvoltate pentru a reduce riscul impactului social al fuziunilor şi achiziţiilor cu scop ilegitim, cum ar fi cele care vizează reducerea concurenţei sau transferul producţiei sau serviciilor în alte state din afara Uniunii Europene. 11. Îşi exprimă interesul de a fi informată în detaliu cu privire la rezultatele evaluării modului în care propunerea se coroborează cu cea referitoare la echilibrul dintre viaţa profesională şi cea privată a părinţilor şi îngrijitorilor şi cu comunicarea interpretativă a Comisiei Europene privind timpul de lucru. 12. Îşi exprimă interesul de a fi informată cu privire la amploarea pe plan european a situaţiilor în care oamenii încadraţi în muncă sunt blocaţi într-o situaţie de vid juridic, ceea ce îi poate expune unor practici neclare sau injuste şi poate face dificilă asigurarea respectării drepturilor lor. 13. Îşi manifestă dorinţa de a fi informată cu privire la eventualele efecte negative pe care propunerea le-ar putea avea pe termen scurt şi mediu în ceea ce priveşte şomajul, dezvoltarea regională, precum şi a impactului prevăzut asupra spaţiului educaţional european. 14. Îşi manifestă preocuparea cu privire la faptul că noţiunea de previzibilitate utilizată în comunicare, în scopul descrierii drepturilor şi obligaţiilor, este supusă interpretării atât în dreptul comun, cât şi în ce priveşte magnitudinea sa sub influenţa progresului tehnic accelerat şi, în consecinţă, recomandă înscrierea sa ca principiu pentru a facilita interpretarea sau identificarea unei alte modalităţi concrete de estimare a previzibilităţii. 15. Atrage atenţia asupra faptului că dispoziţia care impune statelor membre să se asigure că sunt operate modificările necesare la nivelul contractelor individuale sau colective de muncă, al normelor interne ale întreprinderilor şi al oricăror altor măsuri în vederea alinierii acestora la dispoziţiile directivei propuse contravine practicii comune şi, prin urmare, ridică dificultăţi care nu sunt justificate de avantaje previzibile. 16. Subliniază că dispoziţia care impune statelor membre să se asigure că sunt operate modificările necesare pentru conformitate cu dispoziţiile directivei este excesivă, având în vedere că transpunerea are loc la un nivel juridic superior celor ale actelor citate. 17. Subliniază că, sub aspect juridic, conflictul de interese este o categorie imprecisă, astfel încât s-ar impune precizări pentru a se evita abuzarea acestei posibilităţi de către angajator în scopul de a împiedica exercitarea altei activităţi de către angajat. 18. Atrage atenţia asupra situaţiei, neacoperite de propunerea analizată, în care deşi angajatul este liber să hotărască orarul, acesta nu controlează momentul în care primeşte sarcina şi nici termenul de îndeplinire. 19. Recomandă ca normele prevăzute de această propunere să fie integrate cât mai curând posibil într-un act unitar împreună cu reglementările din domeniul protecţiei sociale a persoanelor care desfăşoară o activitate independentă şi cu cele referitoare la modalităţile de muncă şi contractare din noua economie. 20. Recomandă intensificarea cercetărilor la nivelul Uniunii Europene pentru a defini un nou concept integrat şi cuprinzător al muncii şi activităţii individuale pentru alţii, în consens cu diversitatea generată de economia digitală. Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 9 mai 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată. p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR, CARMEN-ILEANA MIHĂLCESCU



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 24/2018

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 24 din 2018
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 24/2018
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu