HOTARARE Nr. 219 din 24 martie 2005
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 132/1997 privind
rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 302 din 11 aprilie 2005

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 41
alin. (2) din Legea nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile
de servicii in interes public, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 132/1997 privind
rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public, prevazute
in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 2
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 11/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a
Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in
interes public, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 52
din 6 februarie 1998.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
Ministrul apararii nationale,
Teodor Atanasiu
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Seful Oficiului Central de Stat
pentru Probleme Speciale,
Petru Pana
Ministrul finantelor publice,
Ionel Popescu
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
de aplicare a Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile
de servicii in interes public
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Prezentele norme metodologice reglementeaza modalitatile de indeplinire
a obligatiilor legale de catre autoritatile administratiei publice,
institutiile publice, agentii economici, alte persoane juridice si fizice,
comisiile de rechizitii si autoritatile militare abilitate sa efectueze
rechizitii de bunuri, la declararea mobilizarii partiale sau totale a fortelor
armate ori a starii de razboi, la instituirea starii de asediu sau de urgenta,
pentru prevenirea, localizarea, inlaturarea urmarilor unor dezastre, precum si
pe timpul acestor situatii.
(2) Rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public,
prevazute a se efectua la declararea sau la instituirea starilor precizate la
alin. (1), se organizeaza si se pregatesc din timp de pace.
Art. 2
(1) Prin bunuri rechizitionabile sau supuse rechizitiei se intelege
totalitatea bunurilor ce se pot rechizitiona potrivit art. 5 din Legea nr.
132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes
public, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare
Lege.
(2) Bunurile prevazute a se rechizitiona sunt cele pentru care autoritatile
abilitate de lege au emis ordine de predare.
Art. 3
(1) Planificarea rechizitiei bunurilor prevazute la art. 5 alin. (1^1) din
Lege se realizeaza din timp de pace prin planul de rechizitii de bunuri
judetean, respectiv al municipiului Bucuresti, pe baza Nomenclatorului
bunurilor rechizitionabile, aprobat prin ordin al sefului Oficiului Central de
Stat pentru Probleme Speciale.
(2) Pentru celelalte bunuri care nu se planifica prin planul de rechizitii,
asigurarea lor se face prin planul de mobilizare a economiei nationale pentru
aparare, conform Nomenclatorului cu produse si servicii pentru aparare, si
acestea se pot rechizitiona pe timpul situatiilor prevazute la art. 1.
Art. 4
Pentru stabilirea necesarului de bunuri prevazute a se rechizitiona si de
persoane care pot fi chemate pentru prestari de servicii, se procedeaza astfel:
a) unitatile apartinand fortelor destinate apararii inainteaza cererile de
rechizitii de bunuri si prestari de servicii in interes public centrelor
militare judetene sau ale sectoarelor municipiului Bucuresti, denumite in
continuare centre militare, pe a caror raza teritoriala sunt dislocate sau
constituite;
b) agentii economici, autoritatile administratiei publice, celelalte
institutii publice si alte persoane juridice, carora le revin sarcini din
planul de mobilizare a economiei nationale pentru aparare, inainteaza cereri de
rechizitii de bunuri si prestari de servicii in interes public, potrivit
modelului prezentat in anexa nr. 1, la oficiile de mobilizare a economiei si
pregatire a teritoriului pentru aparare judetene, respectiv al municipiului
Bucuresti, denumite in continuare oficii judetene;
c) centrele militare centralizeaza cererile de rechizitii de bunuri si
prestari de servicii in interes public ale unitatilor prevazute la lit. a), iar
oficiile judetene centralizeaza cererile agentilor economici, ale autoritatilor
administratiei publice, celorlalte institutii publice si ale altor persoane
juridice prevazute la lit. b);
d) cererile de rechizitii de bunuri si prestari de servicii in interes
public prevazute la lit. a) si b) se inainteaza la secretariatele tehnice ale
comisiilor mixte de rechizitii, concomitent cu intocmirea planului de
mobilizare a economiei nationale pentru aparare, si se actualizeaza anual, pana
la sfarsitul primului trimestru sau cand apar modificari in structura
organizatorica a beneficiarului ori a sarcinilor de mobilizare ale acestuia.
Art. 5
Plata despagubirilor pentru bunurile rechizitionate si prestarile de
servicii in interes public din sursele prevazute la art. 27 din Lege se face
potrivit modalitatilor si instrumentelor de plata stabilite prin instructiuni
comune, emise in acest scop de catre autoritatile administratiei publice
centrale implicate, cu avizul Bancii Nationale a Romaniei.
Art. 6
(1) Comisia Centrala de Rechizitii si comisiile mixte de rechizitii adopta
hotarari prin vot deschis, cu majoritatea simpla din numarul total al membrilor
care le compun.
(2) Inlocuitorii de drept ai membrilor comisiilor prevazute la alin. (1) au
drepturile si obligatiile titularilor.
CAP. 2
Transmiterea si centralizarea datelor de evidenta a bunurilor
rechizitionabile si a persoanelor fizice care pot fi chemate pentru prestari de
servicii in interes public; verificarea si recensamantul
Art. 7
(1) Pentru stabilirea cantitatilor de bunuri ce pot fi rechizitionate si a
prestarilor de servicii in interes public, concomitent cu informatiile
comunicate potrivit art. 41 alin. (4) din Legea nr. 477/2003 privind pregatirea
economiei nationale si a teritoriului pentru aparare, agentii economici,
autoritatile administratiei publice, celelalte institutii publice si persoane
juridice, proprietare sau detinatoare, cu orice titlu, de bunuri rechizitionabile,
sunt obligate sa transmita oficiilor judetene in fiecare an, la sfarsitul
trimestrului IV, datele privind existentul si starea bunurilor
rechizitionabile, precum si cele privind evidenta persoanelor care pot fi
chemate pentru prestari de servicii in interes public, conform modelului
prezentat in anexa nr. 2.
(2) Autoritatile administratiei publice locale comunica oficiilor judetene,
in conditiile alin. (1), datele despre bunurile rechizitionabile aflate in
proprietatea persoanelor fizice din unitatea administrativ-teritoriala
respectiva.
(3) Potrivit domeniului de responsabilitate, Directia regim permise de
conducere si inmatriculare a vehiculelor din cadrul Ministerului Administratiei
si Internelor, serviciile publice comunitare regim permise de conducere si
inmatriculare a vehiculelor, Regia Autonoma "Registrul Auto Roman" si
Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R., precum si structurile teritoriale ale
acestora comunica, la cererea Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale
sau a oficiilor judetene, datele privind mijloacele auto aflate in proprietatea
persoanelor juridice si fizice.
(4) Serviciile publice deconcentrate ale Ministerului Finantelor Publice si
directiile de impozite si taxe locale au obligatia de a comunica, la cererea
oficiilor judetene, date din evidenta proprie referitoare la venituri si
cheltuieli, structura activitatii economice, numarul de salariati, mijloacele
de transport si constructii cu privire la agentii economici, autoritatile
administratiei publice, celelalte institutii publice si alte persoane juridice.
Art. 8
(1) Oficiile judetene centralizeaza si prelucreaza datele primite de la
persoanele juridice prevazute la art. 7.
(2) Situatiile centralizatoare constituie documentele pe baza carora se
analizeaza cererile de rechizitii de bunuri, se elaboreaza proiectul planului
de rechizitii de bunuri si se formuleaza propuneri pentru luarea hotararilor
comisiilor mixte de rechizitii.
Art. 9
(1) Persoanele juridice care au in evidenta bunurile prevazute a se
rechizitiona comunica semestrial oficiilor judetene si centrului militar,
Statului Major al Fortelor Navale sau Statului Major al Fortelor Aeriene, dupa
caz, modificarile survenite la aceste bunuri privind instrainarea sau starea
lor, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 3.
(2) Pe baza datelor primite potrivit alin. (1), secretariatul tehnic din
cadrul oficiului judetean actualizeaza planul de rechizitii de bunuri judetean,
respectiv al municipiului Bucuresti, pe care il supune aprobarii comisiei mixte
de rechizitii competente.
Art. 10
Comisiile mixte de rechizitii stabilesc componenta comisiilor de verificare
a tinerii evidentei, existentului si starii tehnice a bunurilor
rechizitionabile, precum si analizei fortei de munca ce poate fi chemata pentru
prestari de servicii in interes public, la agentii economici, la autoritatile
administratiei publice, la celelalte institutii publice si la persoanele
juridice prevazute de Lege, precum si modalitatea si periodicitatea efectuarii
acestor verificari.
Art. 11
In situatia in care se dispune recensamantul bunurilor supuse rechizitiei,
Comisia Centrala de Rechizitii stabileste componenta comisiilor de recensamant
si metodologia de efectuare a acestuia.
CAP. 3
Modul de indeplinire a atributiilor comisiei mixte de rechizitii
Art. 12
Presedintele comisiei mixte de rechizitii reprezinta comisia in relatiile
cu autoritatile si cu institutiile publice, precum si cu agentii economici si
celelalte persoane juridice si fizice care au responsabilitati privind
rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public.
Art. 13
(1) Pentru indeplinirea atributiilor prevazute de lege, comisia mixta de
rechizitii isi constituie un secretariat tehnic in cadrul oficiului judetean.
(2) Atributiile secretariatelor tehnice se stabilesc de catre comisiile
mixte de rechizitii si se aproba de catre presedintele Comisiei Centrale de
Rechizitii.
(3) Secretariatul comisiei mixte de rechizitii este conducatorul desemnat
al oficiului judetean.
(4) Asigurarea materiala necesara desfasurarii activitatii secretariatelor
tehnice ale comisiilor mixte de rechizitii se face de catre consiliile
judetene, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, in limitele
sumelor prevazute anual in bugetele locale ale acestora.
(5) Pentru indeplinirea atributiilor functionale ale comisiei mixte de
rechizitii, consiliul judetean, respectiv Consiliul General al Municipiului
Bucuresti, asigura secretariatului tehnic al acesteia un autoturism, in limita
unui consum lunar de 300 litri carburant.
Art. 14
(1) Secretariatul tehnic centralizeaza cererile de rechizitii de bunuri si
prestari de servicii in interes public primite de la centrul militar si pe cele
de la oficiul judetean, iar pe baza existentului de bunuri rechizitionabile si
a persoanelor care pot fi chemate pentru prestari de servicii in interes public
formuleaza propuneri de repartitie a acestora pe garnizoane, localitati si
categorii de beneficiari.
(2) Pe baza acestor date secretariatul tehnic intocmeste proiectul planului
de rechizitii de bunuri si prestari de servicii in interes public al judetului
sau al municipiului Bucuresti si il prezinta comisiei mixte de rechizitii.
Art. 15
(1) Comisia mixta de rechizitii analizeaza propunerile de repartitie,
aproba planul de rechizitii de bunuri si prestari de servicii in interes public
si adopta hotararea in acest sens.
(2) Prioritatile pentru efectuarea repartitiei bunurilor prevazute a fi
rechizitionate vor avea urmatoarea ordine:
a) pentru fortele armate;
b) pentru fortele de protectie;
c) pentru prevenirea, localizarea si inlaturarea urmarilor unor dezastre;
d) pentru functionarea agentilor economici si a institutiilor publice prevazute
cu sarcini in planul de mobilizare a economiei nationale;
e) pentru functionarea si exploatarea sistemelor de telecomunicatii si
cailor de comunicatii.
f) pentru asigurarea cazarii necesare populatiei afectate de consecintele
razboiului sau ale dezastrelor.
(3) Hotararea comisiei mixte de rechizitii se comunica, in extras,
persoanelor juridice carora li s-au stabilit obligatii de rechizitii de bunuri
si prestari de servicii in interes public, de catre secretariatul tehnic, cu
semnatura presedintelui, in termen de 10 zile de la adoptare, in timp de pace,
si in termen de 24 de ore, pe timp de razboi.
Art. 16
Comisiile mixte de rechizitii inainteaza anual, pana la data de 15 aprilie,
Comisiei Centrale de Rechizitii deficitele si excedentele de bunuri
rechizitionabile fata de cererile din planul de rechizitii de bunuri si
prestari de servicii in interes public al judetului sau al municipiului
Bucuresti.
Art. 17
Potrivit art. 23 lit. i) din Lege, ministerele prevazute a desemna cate un
reprezentant in Comisia Centrala de Rechizitii sunt:
a) Ministerul Economiei si Comertului;
b) Ministerul Sanatatii;
c) Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei;
d) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului;
e) Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei;
f) Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale;
g) Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor.
Art. 18
Pentru pregatirea si executarea rechizitiilor de bunuri, Comisia Centrala
de Rechizitii are urmatoarele atributii:
a) prezinta Guvernului, anual, in trimestrul I, sinteza activitatii privind
modul de pregatire si de efectuare a rechizitiilor de bunuri si a prestarilor
de servicii in interes public, la nivel national;
b) dispune redistribuirea, la nivel national, a unor bunuri
rechizitionabile, in scopul cresterii gradului de asigurare a cererilor de
rechizitii de bunuri;
c) coordoneaza si verifica activitatea comisiilor mixte de rechizitii pe
timpul pregatirii si executarii rechizitiilor de bunuri;
d) aproba Nomenclatorul bunurilor rechizitionabile, precum si actualizarile
acestuia.
Art. 19
Comisia Centrala de Rechizitii elaboreaza instructiunile tehnice
referitoare la stabilirea cantitatilor de bunuri rechizitionabile, precum si a
limitelor valorilor de despagubire pentru acestea.
Art. 20
(1) Comisia Centrala de Rechizitii isi constituie, in structura
organizatorica a Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale, un
secretariat tehnic permanent, organizat prin ordin al sefului Oficiului Central
de Stat pentru Probleme Speciale.
(2) Secretariatul tehnic permanent se incadreaza cu cadre militare in
activitate sau functionari publici cu statut special, detasati de la Ministerul
Apararii Nationale ori de la Ministerul Administratiei si Internelor, dupa caz,
precum si cu personal civil de specialitate.
(3) Atributiile secretariatului tehnic permanent se stabilesc de catre
Comisia Centrala de Rechizitii.
(4) Fondurile necesare organizarii si desfasurarii lucrarilor
secretariatului tehnic permanent al Comisiei Centrale de Rechizitii se asigura
de la bugetul de stat, prin bugetul Oficiului Central de Stat pentru Probleme
Speciale.
CAP. 4
Metodologia executarii rechizitiilor de bunuri si a prestarilor de servicii
in interes public
Art. 21
(1) In baza hotararii comisiei mixte de rechizitii, repartitia pe
beneficiari a bunurilor prevazute a se rechizitiona si a persoanelor care
urmeaza a fi chemate pentru prestari de servicii in interes public se
efectueaza astfel:
a) de catre centrul militar, pe unitati destinate apararii;
b) de catre oficiul judetean, pe agenti economici, institutii publice si
autoritati ale administratiei publice locale.
(2) Oficiul judetean transmite centrului militar repartitia astfel
aprobata, in vederea intocmirii ordinelor de predare a bunurilor prevazute a se
rechizitiona si a celor de chemare pentru prestari de servicii in interes
public.
(3) Centrul militar, pe baza repartitiei efectuate, emite, in conditiile
legii, ordine de predare a bunurilor prevazute a se rechizitiona potrivit
modelului prezentat in anexa nr. 4, respectiv ordine de chemare pentru prestari
de servicii in interes public, conform modelului prezentat in anexa nr. 5.
(4) Ordinele de predare pentru bunurile prevazute a se rechizitiona,
specifice marinei si aviatiei militare, se emit de seful Statului Major al
Fortelor Navale, respectiv de seful Statului Major al Fortelor Aeriene.
(5) Inmanarea acestor ordine se face in conditiile legii, in termen de cel
mult 30 de zile de la data emiterii hotararii comisiei mixte de rechizitii, in
timp de pace, si in termen de 24 de ore, pe timp de razboi.
Art. 22
(1) Ordinele de predare a bunurilor prevazute a se rechizitiona si ordinele
de chemare pentru prestarile de servicii in interes public se pastreaza de
agentii economici, de autoritatile administratiei publice, de celelalte
institutii publice si persoane juridice prevazute de Lege, in conditiile stabilite
de centrele militare.
(2) Ordinele de predare a bunurilor prevazute a se rechizitiona si ordinele
de chemare pentru prestarile de servicii in interes public ale persoanelor
fizice se pastreaza asupra acestora.
Art. 23
(1) Modalitatea instiintarii si organizarii predarii bunurilor
rechizitionate si chemarii persoanelor pentru prestari de servicii in interes
public se va stabili de Ministerul Apararii Nationale, prin centrele militare.
(2) Proprietarii sau detinatorii legali ai navelor si aeronavelor prevazute
a se rechizitiona, aflate in afara teritoriului national, sunt obligati sa
asigure aducerea acestora in tara, la cererea, la termenele si la locurile
stabilite de autoritatile imputernicite sa efectueze rechizitii de bunuri.
Art. 24
(1) Bunurile rechizitionate se predau beneficiarilor pe baza de
proces-verbal de predare-preluare, intocmit in trei exemplare, pe formulare
tipizate, conform modelului prezentat in anexa nr. 6.
(2) Proprietarii sau detinatorii legali vor pune la dispozitia
beneficiarilor bunurile care se rechizitioneaza, la locurile stabilite in
ordinele de predare a bunurilor.
(3) Pentru bunurile care se trimit beneficiarului de catre proprietar sau
de detinator, formularele de proces-verbal se asigura acestora de catre
centrele militare si se pastreaza impreuna cu ordinele de predare a bunurilor,
la predator.
(4) Pentru bunurile care se preiau de catre beneficiar de la predator,
formularele de proces-verbal se asigura si se pastreaza la beneficiar.
(5) Procesele-verbale de predare-preluare se completeaza, se semneaza si se
stampileaza, in situatia in care exista stampila, de catre predator si primitor
sau de inlocuitorii legali, dupa caz.
Art. 25
Dupa predarea-preluarea bunurilor rechizitionate, procesele-verbale primesc
urmatoarea destinatie:
- exemplarul nr. 1 - la predator;
- exemplarul nr. 2 - la beneficiar;
- exemplarul nr. 3 - la centrul militar de pe raza caruia s-a efectuat
rechizitia de bunuri, trimis de catre beneficiar, in termen de 24 de ore de la
data rechizitiei.
Art. 26
(1) Bunurile ce se rechizitioneaza, constituite in complete, se asigura si
se predau cu echipamentele si materialele ce le compun, conform inventarului cu
care fabrica producatoare a livrat produsul respectiv, inclusiv cu documentele
tehnice de exploatare si intretinere, completate la zi.
(2) Mijloacele de transport auto si tehnica de constructii se predau cu
sculele, piesele de schimb si accesoriile din inventar, cu plinurile de
lubrifianti si lichide speciale prevazute in cartea tehnica de exploatare si cu
cantitatile de carburanti precizate in ordinele de predare a bunurilor
prevazute a se rechizitiona.
(3) Navele si aeronavele se predau cu lotul de bord conform inventarului,
inclusiv piesele de schimb aferente, cu plinurile de carburanti - lubrifianti
si lichide speciale. Navele se vor preda, in plus, cu alimente si apa pentru 5
zile, pentru intregul echipaj.
Art. 27
(1) Persoanele chemate pentru prestari de servicii in interes public se vor
prezenta la locul, termenul si cu materialele prevazute in ordinele de chemare,
precum si cu documentele de identitate, de atestare a meseriei, calificarii si
situatiei militare, dupa caz.
(2) Persoanele care vor fi preluate potrivit legii, impreuna cu tehnica
rechizitionata pe care o deservesc, vor avea asupra lor documentele de
identitate si militare, dupa caz, precum si documentele care atesta calificarea
respectiva si dreptul de exploatare a tehnicii.
Art. 28
Pentru efectuarea rechizitiilor de bunuri si chemarea persoanelor pentru
prestari de servicii in interes public, pe timp de razboi, de catre comandantii
de subunitati sau de unitati, stabiliti potrivit legii, se procedeaza astfel:
a) comandantul emite autoritatilor publice locale ordine de predare a
bunurilor prevazute a se rechizitiona si ordine de chemare pentru prestari de
servicii in interes public, pe formulare netipizate, care vor cuprinde datele
prevazute de lege;
b) autoritatea respectiva pune la dispozitie comandantului bunurile
rechizitionate si persoanele solicitate, in cel mai scurt timp;
c) bunurile solicitate vor fi predate de proprietarii sau de detinatorii
legali;
d) beneficiarul impreuna cu proprietarul sau cu detinatorul de bunuri
rechizitionate intocmesc un proces-verbal de predare-preluare netipizat,
similar celui prezentat in anexa nr. 6, in trei exemplare, semnat si stampilat,
daca proprietarul sau beneficiarul detine stampila, si autentificat de
reprezentantul autoritatii publice locale. Destinatia exemplarelor este cea
prevazuta la art. 25. Exemplarul nr. 3 se trimite centrului militar de pe a
carui raza de responsabilitate s-a efectuat rechizitia de bunuri, prin grija
autoritatilor publice locale, in termen de 24 de ore.
Art. 29
Restituirea bunurilor care au fost rechizitionate se face pe baza de
proces-verbal de restituire, conform modelului prezentat in anexa nr. 7,
intocmit in trei exemplare. Destinatia exemplarelor este similara cu cea
prezentata la art. 25.
CAP. 5
Dispozitii finale si tranzitorii
Art. 30
Statul Major General si Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale
efectueaza controale la agentii economici, la autoritatile administratiei
publice, la celelalte institutii publice si la alte persoane juridice si
fizice, privind modul de tinere a evidentei, a starii tehnice si de intretinere
a bunurilor supuse rechizitiei, precum si exactitatea datelor comunicate de
acestia, prin persoane autorizate, pe baza de delegatie semnata de seful
Statului Major General si, respectiv, de seful Oficiului Central de Stat pentru
Probleme Speciale.
Art. 31
In termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentelor norme
metodologice:
a) secretariatul tehnic permanent al Comisiei Centrale de Rechizitii
definitiveaza Nomenclatorul bunurilor rechizitionabile, pe baza propunerilor
Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Administratiei si Internelor si
Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale, pe care il va actualiza
periodic;
b) Comisia Centrala de Rechizitii elaboreaza regulamentul de organizare si
functionare a acesteia;
c) comisiile mixte de rechizitii elaboreaza regulamentele de organizare si
functionare a acestora, care vor fi aprobate de presedintele Comisiei Centrale
de Rechizitii.
Art. 32
Ministerele nominalizate sa aiba reprezentanti in Comisia Centrala de
Rechizitii, in situatia in care isi schimba denumirea sau se restructureaza,
dar isi pastreaza domeniul de activitate, au obligatia sa-si pastreze
reprezentanti in cadrul comisiei.
Art. 33
Anexele nr. 1 - 7*) fac parte integranta din prezentele norme metodologice.
------------
*) Anexele nr. 1 - 7 sunt reproduse in facsimil.
ANEXA 1
la normele metodologice
ROMANIA
...............................
(denumirea unitatii militare,
agentului economic, institutiei
publice care adreseaza cererea)
Comandantul (sefului) .....................................................
(centrului militar, oficiului de mobilizare a
economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare)
CERERE DE RECHIZITII DE BUNURI SI DE PRESTARI DE SERVICII IN INTERES PUBLIC
pentru ......................................................................
(denumirea unitatii militare, agentului economic, institutiei publice)
______________________
| |
|______________________|
(se completeaza numai de catre unitatile militare)*1)
Locul de prezentare ..............................*2)
(adresa)
Semnificatia coloanei D din tabelul de mai jos este urmatoarea:
D - Denumirea bunurilor necesare a se rechizitiona (a serviciilor care se
presteaza)*3)
______________________________________________________________________________
|Nr. | D |U.M.|Cantitatea|Termenul de|Judetul |Total |Ramas
|Observatii|
|crt.| | | |punere la |(municipiul |asigurat|de |
|
| | | | |dispozitie |Bucuresti) | |asigurat|
|
| | | | | |care asigura| | |
|
| | | | | |____________| | |
|
|____|___|____|__________|___________|___|____|___|________|________|__________|
| | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | |
|
|____|___|____|__________|___________|___|____|___|________|________|__________|
(verso)
______________________________________________________________________________
|Nr. | D |U.M.|Cantitatea|Termenul de|Judetul |Total |Ramas
|Observatii|
|crt.| | | |punere la |(municipiul |asigurat|de |
|
| | | | |dispozitie |Bucuresti) | |asigurat|
|
| | | | | |care asigura| | |
|
| | | | | |____________| | |
|
|____|___|____|__________|___________|___|____|___|________|________|__________|
| | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | |
|
|____|___|____|__________|___________|___|____|___|________|________|__________|
................................................................
(numele, prenumele si semnatura comandantului unitatii militare
reprezentantul legal al agentului economic, institutiei publice)
L.S.
-------------------
*1) Datele se refera la indicativul unitatii militare cu care se poarta
corespondenta in timp de pace, garnizoana, termenul de mobilizare si tipul
unitatii (mecanizata, de artilerie, jandarmi etc.)
*2) Pentru bunurile prevazute a fi preluate de la surse direct de catre
solicitant, se va inscrie expresia cu delegat
*3) Bunurile solicitate se inscriu in ordinea din Nomenclatorul bunurilor
rechizitionabile
ANEXA 2
la normele metodologice
Denumirea unitatii ..........................
Cod Unic de Inmatriculare ...................
Localitatea .................................
Strada ....................... nr. ..........
Telefon ................ Fax ................
Nr. ........... din .........................
FISA
cu existentul bunurilor rechizitionabile la data de ________________
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
D - Denumire bun rechizitionabil
C - Cod bun rechizitionabil
______________________________________________________________________________
|Nr. | D | C |Marca,| Existent |Nevoi |Sarcina| Pentru mijloacele
|
|crt.| | |tipul |__________________|proprii|utila | de transport
|
| | | | |In |In | |(nr.
|_______________________|
| | | | |evidenta|functiune| |locuri,|Numar de |Numar de
|
| | | | | | | |tone,
|omologare|inmatriculare|
| | | | | | | |mc, |RAR |
|
| | | | | | | |litri | |
|
|____|___|___|______|________|_________|_______|_______|_________|_____________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
|
|____|___|___|______|________|_________|_______|_______|_________|_____________|
|____|___|___|______|________|_________|_______|_______|_________|_____________|
|____|___|___|______|________|_________|_______|_______|_________|_____________|
|____|___|___|______|________|_________|_______|_______|_________|_____________|
|____|___|___|______|________|_________|_______|_______|_________|_____________|
|____|___|___|______|________|_________|_______|_______|_________|_____________|
|____|___|___|______|________|_________|_______|_______|_________|_____________|
|____|___|___|______|________|_________|_______|_______|_________|_____________|
|____|___|___|______|________|_________|_______|_______|_________|_____________|
Conducatorul societatii (institutiei) Intocmit:
(Numele, prenumele si semnatura) (Numele, prenumele si semnatura)
L.S. ................................ ................................
NOTA:
1) Coloanele 1 si 2 se vor completa cu denumirile si codurile din partea I
a Nomenclatorului bunurilor rechizitionabile, publicat in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 826 din 7 septembrie 2004;
2) Coloanele 3, 7, 8 si 9 se completeaza cu date din Certificatul de
inmatriculare. In coloana 7 se va trece caracteristica principala a bunului
rechizitionabil, respectiv nr. de locuri la mijloacele de transport persoane,
tonajul la autocamioane, capacitatea cupei la excavatoare etc.
3) Coloanele 4 si 5 se completeaza conform datelor din evidenta contabila;
4) In coloana 6 se trec mijloacele care sunt necesare pentru indeplinirea
sarcinilor rezultate din planul de mobilizare a economiei nationale.
(verso)
Denumirea unitatii ..........................
Cod Unic de Inmatriculare ...................
Localitatea .................................
Strada ....................... nr. ..........
Telefon ................ Fax ................
Nr. ........... din .........................
FISA
de evidenta a personalului pentru prestari de servicii in interes public
______________________________________________________________________________
|Nr. | Functia/| CNBR| Numele si| Prenumele| Cod numeric personal | Domiciliul
|
|crt.| meseria | | prenumele| tatalui | |
|
|____|_________|_____|__________|__________|______________________|____________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
|
|____|_________|_____|__________|__________|______________________|____________|
|____|_________|_____|__________|__________|______________________|____________|
|____|_________|_____|__________|__________|______________________|____________|
|____|_________|_____|__________|__________|______________________|____________|
Conducatorul societatii (institutiei) Intocmit:
(Numele, prenumele si semnatura) (Numele, prenumele si semnatura)
L.S. ................................ ................................
NOTA:
1) Coloana 2 se va completa cu codurile din partea a II-a a Nomenclatorului
bunurilor rechizitionabile, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 826 din 7 septembrie 2004;
ANEXA 3
la normele metodologice
ROMANIA
.............................
(denumirea persoanei juridice
care tine evidenta bunurilor)
Catre
Centrul Militar/Oficiul de mobilizare a economiei si pregatire a
teritoriului pentru aparare
SITUATIA
modificarilor survenite in existentul sau starea bunurilor prevazute a se
rechizitiona la data de ............................
Semnificatia coloanei C din tabelul de mai jos este urmatoarea:
C - Cantitatea stabilita a se rechizitiona
______________________________________________________________________________
|Seria |Denumirea | C |Modificari |Cauzele
|Propuneri|Observatii|
|si nr. |bunurilor | |survenite privind|care au |de |
|
|ordinului|prevazute | |_________________|determinat |inlocuire|
|
|de |a se | |Cantitatea|Starea|modificarile| |
|
|predare |rechizitiona| |existenta | | | |
|
|_________|____________|___|__________|______|____________|_________|__________|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
|_________|____________|___|__________|______|____________|_________|__________|
......................................................
(numele, prenumele si semnatura reprezentantului legal
al persoanei juridice care are in evidenta bunurile)
L.S.
ANEXA 4
la normele metodologice
Exemplarul nr. 1
ROMANIA
MINISTERUL APARARII NATIONALE
...............................
(autoritatea militara emitenta)
Seria ... Nr. ......... IN ATENTIA TITULARULUI ORDINULUI
DE PREDARE
ORDIN DE PREDARE A BUNURILOR RECHIZITIONATE : 1. Bunurile rechizitionate se
: predau in perfecta stare de
1. ........................................ : functionare, cu toate
(denumirea persoanei juridice sau fizice,: echipamentele si materialele ce
proprietara sau detinatoare) : le compun, cu sculele, piesele
de
din ........................................ : schimb si accesoriile din
(adresa) : inventar, inclusiv cu
documentele
2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind : tehnice de exploatare si
rechizitiile de bunuri si prestarile de : intretinere.
servicii in interes public, cu modificarile : 2. Mijloacele de transport auto
si completarile ulterioare, veti preda : si tehnica de constructii se
la ......................................... : predau cu plinurile de
(denumirea beneficiarului) : lubrifianti si lichide speciale
in ......................................... : prevazute in documentatia
tehnica
(adresa locului de predare) : si cu cantitatile de carburanti
bunurile din tabelul de mai jos pe o : precizate in ordinele de
predare.
perioada ................................. . : 3. Mijloacele de transport
(limitata definitiv) : navale, aeriene si feroviare se
Acestea se predau in termen de ...... ore de : predau cu plinurile de
la declararea mobilizarii publice sau la : carburanti-lubrifianti si
lichide
termenele specificate in dreptul fiecaruia : speciale complete. In plus,
de la instiintarea dumneavoastra de catre : navele se vor preda cu alimente
delegatul centrului militar (unitati : si apa pentru 5 zile, pentru
beneficiare, unitati de politie). : intregul echipaj.
: 4. Mijloacele de transport cu
Semnificatia coloanelor din tabelul de : tractiune animala se predau cu
mai jos este urmatoarea: : galeata, cheie pentru roti si
U - U.M. : felinar (catadioptru). Caii
C - Cantitatea : trebuie sa fie sanatosi si
T - Termenul de punere la dispozitie : potcoviti si vor avea asigurate
___________________________________________ : cantitatile de furaje prevazute
|Nr. |Denumirea |U| C |Datele de | T |: in ordinul de predare.
|crt.|bunurilor | | |identificare| |: 5. Ordinul de predare va fi
| |care se | | | | |: pastrat in deplina siguranta
| |rechizitioneaza| | | | |: pentru a nu fi supus pierderii,
|____|_______________|_|___|____________|___|: deteriorarii sau furtului.
| | | | | | |: Pierderea sau deteriorarea
| | | | | | |: acestuia va fi anuntata
| | | | | | |: autoritatii emitente in 24 ore
de
| | | | | | |: la producere.
| | | | | | |: 6. Se interzice orice modificare
| | | | | | |: sau stersatura in ordinul de
| | | | | | |: predare.
| | | | | | |: 7. Schimbarile survenite in
| | | | | | |: evidenta bunurilor prevazute a
se
| | | | | | |: rechizitiona, privind
| | | | | | |: instrainarea sau starea acestora
| | | | | | |: precum si modificarea adresei
| | | | | | |: proprietarului sau detinatorului
| | | | | | |: se comunica de catre acestia
| | | | | | |: autoritatilor militare emitente,
| | | | | | |: in termen de maximum 45 de zile
| | | | | | |: de la producerea lor.
| | | | | | |: 8. La plecarea din tara sau in
| | | | | | |: cazul schimbarii domiciliului in
| | | | | | |: alt judet, ordinul de predare va
| | | | | | |: fi inapoiat unitatii militare
| | | | | | |: emitente.
| | | | | | |: 9. Pentru bunurile prevazute a
fi
|____|_______________|_|___|____________|___|: preluate direct de catre
: beneficiar, la adresa locului de
: predare, va fi inscrisa expresia
: "cu delegat".
: 10. In caz de neexecutare
: intocmai, veti suporta
: consecintele prevazute la art.
33
: si 34 din Legea nr. 132/1997, cu
: modificarile si completarile
: ulterioare.
Semnificatia coloanelor din tabelul de
mai jos este urmatoarea:
U - U.M.
C - Cantitatea
T - Termenul de punere la dispozitie
___________________________________________
|Nr. |Denumirea |U| C |Datele de | T |
|crt.|bunurilor | | |identificare| |
| |care se | | | | |
| |rechizitioneaza| | | | |
|____|_______________|_|___|____________|___|
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
|____|_______________|_|___|____________|___|
Comandantul (seful) ...................
.......................................
(gradul si semnatura)
L.S.
Exemplarul nr. 2
ROMANIA : ROMANIA
MINISTERUL APARARII NATIONALE : MINISTERUL APARARII NATIONALE
............................... : ...............................
(autoritatea militara emitenta) : (autoritatea militara emitenta)
:
Seria ... Nr. ........ : _____________
: |_____________|
ORDIN DE PREDARE A BUNURILOR : (denumirea
RECHIZITIONATE : beneficiarului Seria ... Nr.
...
:
1. ........................................ : DOVADA DE PRIMIRE A ORDINULUI
(denumirea persoanei juridice sau fizice,: DE PREDARE
proprietara sau detinatoare) :
din ........................................ : Subsemnatul
.....................
(adresa) :
................................,
2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind : (numele si prenumele
rechizitiile de bunuri si prestarile de : reprezentantului legal al
servicii in interes public, cu modificarile : persoanei juridice sau
persoanei
si completarile ulterioare, veti preda : fizice)
la ......................................... : in calitate de proprietar
(denumirea beneficiarului) : (detinator), am primit ordinul
de
in ......................................... : predare seria .....nr.
..........
(adresa locului de predare) : si voi lua masuri pentru
bunurile din tabelul de mai jos pe o : predarea bunurilor prevazute in
perioada ................................. . : ordin, in locul si la termenul
(limitata definitiv) : stabilite.
Acestea se predau in termen de ...... ore de :
la declararea mobilizarii publice sau la : Semnatura ... Data primirii
.....
termenele specificate in dreptul fiecaruia : _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
de la instiintarea dumneavoastra de catre :
.................................
delegatul centrului militar (unitati : (autoritatea militara emitenta)
beneficiare, unitati de politie). :
: DOVADA DE INCUNOSTINTARE PENTRU
Semnificatia coloanelor din tabelul de : PREDAREA BUNURILOR PREVAZUTE IN
mai jos este urmatoarea: : ORDIN
U - U.M. :
C - Cantitatea : Subsemnatul
.....................
T - Termenul de punere la dispozitie :
.................................
___________________________________________ : (numele si prenumele
|Nr. |Denumirea |U| C |Datele de | T |: reprezentantului legal al
|crt.|bunurilor | | |identificare| |: persoanei juridice sau
persoanei
| |care se | | | | |: fizice)
| |rechizitioneaza| | | | |: in calitate de proprietar
|____|_______________|_|___|____________|___|: (detinator), am fost
| | | | | | |: incunostintat astazi
............
| | | | | | |: luna .... anul ..... ora .....
de
| | | | | | |: delegatul
.......................
| | | | | | |:
.................................
| | | | | | |: (centrului militar, unitatii
| | | | | | |: beneficiare, unitatii de
| | | | | | |: politie)
| | | | | | |: sa aduc la indeplinire
| | | | | | |: prevederile ordinului de predare
| | | | | | |: seria .... nr.
..................
|____|_______________|_|___|____________|___|:
: Semnatura
.......................
: (proprietarului sau
: detinatorului)
: Semnatura
.......................
: (delegatului)
Semnificatia coloanelor din tabelul de PROCES-VERBAL
mai jos este urmatoarea:
U - U.M. Subsemnatul ....................
C - Cantitatea (gradul, numele si
T - Termenul de punere la dispozitie prenumele)
___________________________________________ delegat al
......................
|Nr. |Denumirea |U| C |Datele de | T |
.................................
|crt.|bunurilor | | |identificare| | (centrului militar, unitatii
| |care se | | | | | beneficiare sau unitatii de
| |rechizitioneaza| | | | | politie)
|____|_______________|_|___|____________|___| deplasandu-ma la posesorul
| | | | | | | ordinului de predare seria
......
| | | | | | | nr. ........ pentru a-l anunta
sa
| | | | | | | prezinte bunurile prevazute a se
| | | | | | | rechizitiona, in locul si la
| | | | | | | termenul inscrise in acesta
| | | | | | | a) si, negasindu-l, am transmis
| | | | | | | ordinul
.........................
| | | | | | |
.................................
| | | | | | | (numele si prenumele)
| | | | | | | in calitate de
| | | | | | |
.................................
| | | | | | | (salariat, parinte, sotie,
| | | | | | | frate, sora, copil major,
| | | | | | | colocatar, vecin)
| | | | | | | care s-a obligat sa-l comunice
| | | | | | | titularului in timpul cel mai
| | | | | | | scurt;
| | | | | | | b) si, refuzand sa se semneze,
| | | | | | | dovada de incunostintare s-a
| | | | | | | afisat pe usa sediului agentului
| | | | | | | economic
| | | | | | | (institutiei, locuintei
| | | | | | | titularului).
| | | | | | | Drept pentru care am incheiat
| | | | | | | prezentul proces-verbal,
| | | | | | | astazi ... luna ....... anul
....
| | | | | | | ora .....
| | | | | | |
| | | | | | | Semnatura Seria ... nr. ....
| | | | | | | delegatului B.I. si semnatura
| | | | | | | primitorului sau a
| | | | | | | martorilor
|____|_______________|_|___|____________|___| ...........
...................
Comandantul (seful) ...................
.......................................
(gradul si semnatura)
L.S.
ANEXA 5
la normele metodologice
__________________________________________________________
: :
: :
: :
: :
MODUL 1 : MODUL 2 : MODUL 3
: :
: :
: :
__________________________________________________________
: :
: :
: :
MODUL 4 : MODUL 5 :
: :
: :
: :
: :
__________________________________________________________
Semnificatia modulelor de mai sus este urmatoarea:
MODUL 1
ROMANIA
MINISTERUL APARARII NATIONALE
CENTRUL MILITAR .............
Seria .... Nr. ................
ORDIN DE CHEMARE PENTRU PRESTARI DE SERVICII IN INTERES PUBLIC
1. .....................................................................
(denumirea persoanei juridice sau fizice)
din ........................................................................
(adresa)
2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si
prestarile de servicii in interes public, cu modificarile si completarile
ulterioare, veti trimite (va veti prezenta) in termen de ..... ore de la
declararea mobilizarii sau la termenele specificate in dreptul fiecaruia de la
instiintarea dumneavoastra de catre delegatul centrului militar (unitati
beneficiare, unitati de politie), la .......................................
(Denumirea beneficiarului)
in ............................., personalul prevazut in tabelul de mai jos:
______________________________________________________________
|Nr. | Serviciile | Numarul de | Materialele cu | Termenul de |
|crt.| care se | persoane | care trebuie sa | prezentare |
| | presteaza | | se prezinte | |
|____|____________|____________|_________________|_____________|
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
|____|____________|____________|_________________|_____________|
MODUL 2
ROMANIA
MINISTERUL APARARII NATIONALE
CENTRUL MILITAR .............
______________
| | Seria .... Nr. ................
|______________|
(Denumirea beneficiarului)
DOVADA DE PRIMIRE A ORDINULUI DE CHEMARE PENTRU PRESTARI DE SERVICII IN
INTERES PUBLIC
Subsemnatul ...........................................................
(Numele si prenumele reprezentantului legal al persoanei
juridice sau persoanei fizice)
am primit ordinul de chemare pentru prestari de servicii seria ... nr. .... si
voi lua masuri de trimitere (de prezentare) a persoanelor inscrise in acesta,
in locul si la termenul stabilite.
Semnatura ............. Data primirii .................
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
CENTRUL MILITAR .............
DOVADA DE INCUNOSTINTARE PENTRU PREZENTAREA LA PRESTARI DE SERVICII IN
INTERES PUBLIC A PERSOANELOR PREVAZUTE IN ORDIN
Subsemnatul ........................................................
(numele si prenumele reprezentantului legal al persoanei
juridice sau persoanei fizice)
din ....................................................................
(adresa)
am fost incunostintat astazi luna ____________ anul _____ ora ____ sa aduc la
indeplinire prevederile ordinului de chemare pentru prestari de servicii seria
____ nr. ________
Semnatura ............................... Semnatura .............
(persoanei juridice sau fizice) (delegatului)
MODUL 3
ROMANIA
MINISTERUL APARARII NATIONALE
CENTRUL MILITAR .............
Seria .... Nr. ................
ORDIN DE CHEMARE PENTRU PRESTARI DE SERVICII IN INTERES PUBLIC
1. .....................................................................
(denumirea persoanei juridice sau fizice)
din ........................................................................
(adresa)
2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si
prestarile de servicii in interes public, cu modificarile si completarile
ulterioare, veti trimite (va veti prezenta) in termen de ..... ore de la
declararea mobilizarii sau la termenele specificate in dreptul fiecaruia de la
instiintarea dumneavoastra de catre delegatul centrului militar (unitati
beneficiare, unitati de politie), la .......................................
(Denumirea beneficiarului)
in ............................., personalul prevazut in tabelul de mai jos:
______________________________________________________________
|Nr. | Serviciile | Numarul de | Materialele cu | Termenul de |
|crt.| care se | persoane | care trebuie sa | prezentare |
| | presteaza | | se prezinte | |
|____|____________|____________|_________________|_____________|
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
|____|____________|____________|_________________|_____________|
3. Dovada de primire a ordinului de chemare pentru prestari de servicii se
gaseste la .............................
Comandantul Centrului Militar ............................
(gradul si semnatura)
L.S.
MODUL 4
IN ATENTIA TITULARULUI ORDINULUI DE CHEMARE PENTRU PRESTARI DE SERVICII IN
INTERES PUBLIC!
1. Va veti prezenta la locul, termenul si cu materialele prevazute de
ordinul de chemare in urmatoarele situatii:
a) la declararea mobilizarii comunicate prin posturile nationale de radio
si televiziune;
b) la chemarea prin delegatul centrului militar, a unitatii beneficiare sau
a unitatii de politie.
2. La prezentare veti avea asupra dumneavoastra ordinul de chemare pentru
prestari de servicii, buletinul de identitate, livretul militar (dupa caz),
actele medicale pe care le posedati (carnet de sanatate, certificat de concediu
medical, decizia de pensionare in caz de boala), documentele de atestare a
calificarii.
3. Persoanele care deservesc mijloacele tehnice, utilajele sau instalatiile
folosite la prestarea unor servicii vor avea asupra lor, completate la zi,
documentele care sa ateste calificarea respectiva si dreptul de a le exploata.
4. Se interzice orice, modificare sau stersatura in ordinul de chemare.
5. Ordinul de chemare va fi pastrat in deplina siguranta pentru a nu fi
supus pierderii, deteriorarii sau furtului.
6. La autoritatea care detine dovada de primire a ordinului de chemare
pentru prestari de servicii:
a) veti anunta in termen de 24 de ore pierderea, deteriorarea sau furtul
ordinului de chemare;
b) veti preda ordinul de chemare in situatia schimbarii domiciliului sau a
locului de munca, plecarii din tara, indeplinirii conditiilor de a fi scutit de
prestari de servicii potrivit legii, precum si in alte situatii care conduc la
imposibilitatea executarii obligatiilor ordinului de chemare.
MODUL 5
PROCES-VERBAL
Subsemnatul ..................................................... delegat
(gradul, numele si prenumele)
al ..........................................................................
(centrului militar, unitatii beneficiare sau unitatii de politie)
deplasandu-ma la titularul ordinului de chemare seria ___ nr. ___ pentru a-l
anunta sa aduca la indeplinire prevederile acestuia:
a) si, negasindu-l, am transmis ordinul ....................... in calitate
(numele si prenumele)
de ...........................................................................
(salariat, parinte, sotie, frate, sora, copil major, colocatar, vecin)
sa-l comunice titularului in timpul cel mai scurt;
b) si, refuzand sa semneze, dovada de incunostintare s-a afisat pe usa
sediului agentului economic (institutiei, locuintei titularului).
Drept pentru care am incheiat prezentul proces-verbal, astazi ........ luna
... anul ... ora .....
Semnatura Seria .... nr. ...... B.I.
delegatului si semnatura primitorului
........... sau a martorilor
..........................
ANEXA 6
la normele metodologice
ROMANIA Exemplarul nr. .....
........................ ....................
(denumirea beneficiarul) (destinatia)
Seria ... Nr. ......
PROCES-VERBAL DE PREDARE-PRELUARE A BUNURILOR RECHIZITIONATE
1. Incheiat astazi ..... luna ........ anul ..... intre
....................
(denumirea
persoanei
juridice sau
fizice)
codul ............................. din .............................,
predator,
(fiscal sau numeric personal) (adresa)
in calitate de proprietar (detinator legal) si
.................................
(denumirea beneficiarului,
adresa)
primitor, in calitate de beneficiar.
2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si
prestarile de servicii in interes public, cu modificarile si completarile
ulterioare, s-au predat si s-au primit urmatoarele bunuri, pe termen
........................
(limitat, definitiv)
______________________________________________________________________________
|Nr. |Denumirea bunurilor |Datele de | U.M. |Cantitatea |Starea
|Valoarea|
|crt.|care se |identificare | | |calitativa|
|
| |rechizitioneaza | | | | |
|
|____|____________________|_____________|______|___________|__________|________|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | | |
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
|____|____________________|_____________|______|___________|__________|________|
CITITI PE VERSO!
Predator ................................... Primitor .....................
(numele, prenumele si semnatura (numele, prenumele si
reprezentantului legal al persoanei semnatura
juridice sau persoanei fizice) reprezentantului legal
al beneficiarului)
L.S. L.S.
(verso)
TABEL NOMINAL
cu personalul care deserveste bunurile rechizitionate
______________________________________________________________________________
|Nr. |Numele, prenumele|Anul |Seria si numarul|Calificarea | Observatii
|
|crt.|tatalui si al |nasterii|actului de |(specialitatea)|
|
| |persoanei | |identitate | |
|
|____|_________________|________|________________|_______________|_____________|
| | | | | |
|
|____|_________________|________|________________|_______________|_____________|
| | | | | |
|
|____|_________________|________|________________|_______________|_____________|
| | | | | |
|
|____|_________________|________|________________|_______________|_____________|
| | | | | |
|
|____|_________________|________|________________|_______________|_____________|
In atentia titularului procesului-verbal
1. Procesul-verbal se completeaza cu date privind bunurile ce se
rechizitioneaza, de catre primitor si predator sau de catre persoanele
imputernicite de acestia, la locul de predare-primire a bunurilor.
2. Pentru bunurile care se rechizitioneaza de la detinatorul legal, in
procesul-verbal se vor inscrie si datele de identificare a proprietarului
(denumire, adresa etc).
3. Durata pentru care se rechizitioneaza bunurile prevazute la pct. 2 din
procesul-verbal va fi specificata astfel:
a) "definitiv" - pentru bunurile consumptibile;
b) nr. de zile - pentru bunurile neconsumptibile, atunci cand se stabileste
aceasta durata;
c) nu se completeaza - cand nu se cunoaste momentul incetarii rechizitiei.
4. Datele de identificare prevazute in tabel pentru bunurile
neconsumptibile se refera la seria de fabricatie, la caracteristici si la alte
elemente specifice.
5. La implinirea termenelor sau la incetarea cauzelor care au determinat
rechizitiile, bunurile se restituie celor de la care au fost rechizitionate sau
succesorii lor legali, cu proces-verbal de restituire.
6. Pentru bunurile care nu mai pot fi restituite si pentru degradarea sau
devalorizarea lor, proprietarii sau detinatorii au dreptul la despagubiri
potrivit legii.
7. Pe perioada rechizitiei, proprietarii sau detinatorii sunt scutiti de
impozite si de plata taxelor pentru bunurile rechizitionate, iar obligatiile ce
decurg din contractele legal incheiate se suspenda.
8. In cazul pierderii procesului-verbal de predare-primire, Comisia
Centrala de Rechizitii poate hotari eliberarea unui duplicat numai dupa
declararea anularii acestuia in Monitorul Oficial al Romaniei. In acest sens,
se adreseaza o cerere comisiei mixte de rechizitii care a hotarat rechizitia.
9. Neprezentarea procesului-verbal de predare-primire la lichidare, in
termen de 3 ani de la publicarea datei inceperii in Monitorul Oficial al
Romaniei, are ca efect pierderea dreptului la despagubiri pentru bunurile
rechizitionate.
10. Exemplarul de proces-verbal aflat asupra predatorului se inapoiaza
beneficiarului in momentul efectuarii platii contravalorii bunurilor
rechizitionate definitiv sau incheierii procesului-verbal de restituire, pentru
cele rechizitionate pe termen limitat.
ANEXA 7
la normele metodologice
ROMANIA Exemplarul nr. .....
........................ ....................
(denumirea beneficiarul) (destinatia)
Seria ... Nr. ......
PROCES-VERBAL DE RESTITUIRE A BUNURILOR RECHIZITIONATE
1. Incheiat astazi ... luna ...... anul .... intre .......................
(denumirea
beneficiarului
rechizitiei)
din ......................................, predator, in calitate de
beneficiar,
(adresa)
si ............................................................................
(denumirea persoanei juridice, fizice sau a detinatorului legal)
din ........................................ primitor, in calitate de
proprietar
(adresa )
(detinator sau mostenitor legal).
2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si
prestarile de servicii in interes public, cu modificarile si completarile
ulterioare, s-au restituit bunurile rechizitionate, prevazute in
procesul-verbal de predare-primire seria ..... nr. .......... din
.................
______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea bunurilor | Datele de | Cantitatea| Starea | Valoarea
|
|crt.| care se restituie | identificare| | calitativa| restituita
|
|____|_____________________|_____________|___________|___________|_____________|
| | | | | |
|
|____|_____________________|_____________|___________|___________|_____________|
CITITI PE VERSO!
Predator ............................... Primitor ..........................
(numele, prenumele si semnatura (numele, prenumele si
reprezentantului legal al semnatura reprezentantului
beneficiarului rechizitiei) persoanei juridice,
persoanei fizice sau al
mostenitorului legal)
L.S. L.S.
(verso)
In atentia titularului procesului-verbal
1. Procesul se completeaza cu datele privind bunurile rechizitionate, de
catre predator, primitor sau de catre persoanele imputernicite de acestia, la
locul de predare-primire a bunurilor.
2. In coloana "Denumirea bunurilor care se restituie", acestea se
vor inscrie respectand ordinea din procesul-verbal de predare-primire. In cazul
in care pentru un bun rechizitionat se restituie un alt bun similar, acesta se
inscrie la acelasi numar curent.
3. Coloana "Valoarea restituita" din procesul-verbal se
completeaza astfel:
a) cu valoarea integrala a bunului rechizitionat, daca nu mai poate fi
restituit;
b) cu diferenta de valoare rezultata din degradarea sau din devalorizarea
bunului rechizitionat;
c) cu diferenta de valoare dintre un alt bun restituit in locul bunului
rechizitionat;
d) nu se completeaza in cazul restituirii bunului in aceleasi conditii de
stare avute la momentul rechizitiei.
4. La exemplarul de proces verbal ce se expediaza centrului militar se
anexeaza procesul verbal de predare primire care a facut obiectul restituirii.
5. Reclamatiile privind preturile practicate, valoarea bunurilor
rechizitionate inscrise in documentele oficiale si achitarea despagubirilor vor
fi adresate comisiei mixte de rechizitii care a facut rechizitia, in cel mult
90 zile de la data incheierii procesului verbal de restituire.