Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 209 din 28 februarie 2002

pentru modificarea anexei la Hotararea Guvernului nr. 1.189/2001 privind aprobarea Planului de actiuni pentru inlaturarea barierelor administrative din mediul de afaceri

ACT EMIS DE:                GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 196 din 22 martie 2002


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    ARTICOL UNIC
    Anexa la Hotararea Guvernului nr. 1.189/2001 privind aprobarea Planului de actiuni pentru inlaturarea barierelor administrative din mediul de afaceri, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 783 din 11 decembrie 2001, se modifica si se inlocuieste cu anexa la prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul dezvoltarii si prognozei,
                         Gheorghe Romeo Leonard Cazan

                         Ministrul pentru intreprinderi
                         mici si mijlocii si cooperatie,
                         Silvia Ciornei

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

                         Ministrul pentru coordonarea
                         Secretariatului General al Guvernului,
                         Petru Serban Mihailescu

                         Ministrul administratiei publice,
                         Octav Cozmanca

    ANEXA 1

                               PLAN DE ACTIUNI
pentru inlaturarea barierelor administrative din mediul de afaceri
________________________________________________________________________________
Nr.                      Masura/Activitatea    Institutii       Termenul
crt.       Problema      care solutioneaza     responsabile     de realizare
                         problema
________________________________________________________________________________
  1. Inconsecventa       1. Pregatirea TOR si  MDP              iunie 2001
     in comunicarea      selectarea unui                        (realizat)
     Guvern (G) -        consultant
     mediu de afaceri    independent pentru
     (MA)                identificarea
                         problemelor MA si a
                         solutiilor posibile
                         pentru inlaturarea
                         lor

    Observatii
    Cele doua cerinte sunt trecute in matricea PSAL si in PA cu acordul BM.

                         2. Analiza            MDP              semestrial
                         informatiilor                          (realizat)
                         existente referitoare
                         la solicitarile si
                         criticile formulate
                         de mediile de afaceri
                         privind barierele
                         administrative care
                         stau in calea
                         dezvoltarii lor
                         3. Stabilirea unui    MDP              august 2001
                         grup de lucru pentru                   (realizat)
                         identificarea
                         problemelor MA si a
                         solutiilor posibile
                         pentru inlaturarea
                         lor; la stabilirea
                         grupului de lucru va
                         participa si
                         consultantul
                         independent; grupul
                         de lucru va fi
                         aprobat prin
                         hotarare a Guvernului
                         si coordonat de MDP.

    Observatii
    Deocamdata grupul de lucru functioneaza in virtutea legitimitatii si autoritatii stabilite prin PSAL II, dar poate deveni o entitate de consultanta permanenta la dispozitia partenerilor.
    Grupul de lucru isi poate schimba sau completa componenta si agenda in functie de obiectivele si interesele partilor implicate. Grupul de lucru poate colabora cu echipa primului-ministru pentru implementarea PEP si, de asemenea, cu echipe sau programe guvernamentale care au o componenta de imbunatatire a MA

                         4. Angajarea FIAS     MDP              martie 2002
                         pentru definirea                       (in curs
                         unui instrument de                     de realizare)
                         monitorizare a
                         progresului
                         institutional din
                         cadrul MA; FIAS are
                         un instrument identic
                         aplicat deja in
                         Europa Centrala si
                         de Est.
                         5. Monitorizarea      MDP              semestrial/
                         solutiilor alese de                    anual
                         Guvern si publicarea
                         rezultatelor
                         monitorizarii;
                         semestrial se publica
                         datele privind
                         progresele reformei
                         economice, iar anual,
                         masurile de eliminare
                         a barierelor
                         administrative din
                         calea afacerilor;
                         toate aceste date
                         trebuie puse la
                         dispozitie mediilor
                         de afaceri, public si
                         prin organizatiile
                         lor.
                         6. Pregatirea TOR si  MIP, MDP, MAE    februarie 2002
                         lansarea unei
                         campanii de informare
                         publica pentru
                         promovarea cat mai
                         rapida a masurilor
                         guvernamentale cu
                         impact imediat in MA
                         7. Inceperea          MIP, MDP, MAE    martie 2002
                         campaniei de
                         informare publica
                         8. Constituirea in    MDP              ianuarie 2002
                         cadrul MDP a unui                      (realizat)
                         grup de contact care
                         sa monitorizeze
                         implementarea PA, sa
                         coordoneze
                         activitatea
                         consultantilor pentru
                         MA si sa sigure
                         comunicarea dinamica
                         dintre partile
                         implicate
                         9. Grupul de contact  MDP, MIMMC,      permanent,
                         si grupul de lucru    MAP, SGG         incepand din
                         revizuiesc proiectele                  februarie 2002
                         de hotarari si                         (in
                         ordonante de urgenta                   desfasurare)
                         ale Guvernului, legi
                         care implica
                         obtinerea de
                         autorizatii pentru
                         infiintarea si
                         functionarea
                         companiilor private
                         in vederea mentinerii
                         acestora din urma in
                         limite rezonabile

  2. Insuficienta        1. Introducerea       ministere/       semestrul II
     implicare a         obligativitatii       agentii          2002
     MA in procesul de   ministerelor de a     guvernamentale,
     de luare a          consulta asociatiile  MDP in
     deciziilor care     patronale de ramura   consultare cu
     privesc in mod      in pregatirea         CCIRB, AOAR,
     direct              deciziei              CPR, ANEIR
     reglementarea MA    guvernamentale cu
                         privire la ramura
                         respectiva, pana
                         cand legea
                         transparentei actelor
                         administrative
                         (sunshine law) va fi
                         promulgata si
                         aplicata
                         2. Masurarea          MDP, MIP,        primul sondaj/
                         periodica (la fiecare MIMMC, cu        raport mai -
                         18 luni) a gradului   consultarea      iunie 2002
                         de satisfactie a      CCIRB, AOAR,
                         asociatiilor          CPR, FIC
                         patronale si de
                         afaceri cu privire la
                         participarea lor la
                         decizia
                         guvernamentala cu
                         impact in MA (se va
                         folosi instrumentul
                         de monitorizare FIAS,
                         care va fi transferat
                         ulterior MDP)
                         3. MDP are obligatia  grupul de lucru  aprilie 2002
                         sa isi creeze o baza  sub coordonarea
                         de date completa cu   MDP
                         toate asociatiile
                         patronale si de
                         afaceri, precum si cu
                         solicitarile si
                         raspunsurile
                         formulate in asa fel
                         incat sa poata
                         fundamenta in orice
                         moment punctul de
                         vedere al Guvernului
                         in legatura cu aceste
                         solicitari

    Observatii
    Baza de date poate trece la un moment dat in management public/privat (MDP/asociatii de afaceri interesate).

                         4. Crearea            MIR, MIMMC,      semestrul II
                         posibilitatii pentru  MDP, MFP         2002
                         microintreprinderi,
                         in primii 3 ani de la
                         infiintare, sa opteze
                         intre plata
                         impozitului pe profit
                         si cea a impozitului
                         pe cifra de afaceri;
                         in acest moment
                         microintreprinderile
                         noi sau cu cheltuieli
                         mari se simt
                         dezavantajate de
                         actualul sistem de
                         impunere (pe cifra de
                         afaceri).

    Observatii
    Guvernul, la initiativa MIMMC, va amenda Ordonanta Guvernului nr. 24/2001, permitand aplicarea amendamentului cu incepere de la inceputul anului fiscal 2003.
    Aceasta masura este conforma cu Recomandarea Comisiei Europene din 25 mai 1994 cu privire la taxarea intreprinderilor mici si mijlocii (94/390/EC).

  3. Imbunatatirea       1. TOR pentru         DGV, MFP,        ianuarie 2002
     relatiei            redactarea si         MDP, MIE         (vama),
     autoritate/         implementarea unui                     decembrie 2002
     intreprinzator      cod de "bune                           (administratiile
                         practici" (best                        financiare)
                         practices) pentru
                         functionarii vamali
                         si cei ai
                         administratiei
                         financiare in
                         relatiile cu publicul

    Observatii
    Manualul de conduita facut public va fi la dispozitia cetatenilor in relatia cu autoritatea si se poate referi si la alte autoritati decat vama si administratiile financiare.

                         2. Obligatia          MFP, MI          iunie 2002
                         institutiilor de
                         control financiar
                         autorizate de a
                         anunta din timp data,
                         obiectivul
                         controlului,
                         documentele
                         solicitate
                         intreprinzatorului si
                         durata maxima a
                         controlului, cu
                         exceptia situatiilor
                         stabilite prin legi
                         speciale.

    Observatii
    Anuntul public determina intreprinzatorul sa isi imbunatateasca conduita si evita arbitrariul autoritatii.

                         3. Se introduce       MFP, MI          iunie 2002
                         obligativitatea
                         publicarii duratei
                         minime dintre doua
                         controale financiare
                         succesive, cu
                         exceptia situatiilor
                         stabilite prin legi
                         speciale.

    Observatii
    MFP si MI isi vor revizui procedurile de control prin ordine ale ministrilor respectivi.
    Procedurile descrise alaturat necesita intarirea cooperarii dintre autoritatile de control mentionate.

                         4. Un singur control  MFP, MI          iunie 2002
                         comun va avea loc pe
                         o tematica specifica
                         acoperind o perioada
                         specifica. Nici un
                         control viitor nu va
                         putea fi efectuat cu
                         privire la o tematica
                         si la o perioada deja
                         verificate, cu
                         exceptia situatiilor
                         stabilite prin legi
                         speciale.

    Observatii
    Implementarea acestei masuri va fi sustinuta de campanii periodice de informare publica, organizate de MFP in cooperare cu MI si MIP.

                         5. Controalele        MFP, MI, MDP     iunie 2002
                         ulterioare vor lua
                         in considerare
                         rezultatele
                         controalelor
                         precedente.
                         Controalele
                         ulterioare vor
                         verifica modul
                         in care companiile au
                         indeplinit deciziile
                         controalelor
                         precedente.

    Observatii
    Masura corespunde Rezolutiei Consiliului European din 30 iunie 1998 cu privire la imbunatatirea mediului de afaceri si la actiuni de promovare a dezvoltarii intreprinderilor, in special a intreprinderilor mici si mijlocii, in cadrul Comunitatii.

                         6. Va fi realizata o  MFP, MI, MAP,    semestrul II
                         baza de date          MDP              2002
                         incluzand informatii
                         referitoare la:
                         companiile
                         controlate,
                         tematicile si
                         perioadele cercetate,
                         rezultatele
                         controalelor. Accesul
                         la aceasta baza de
                         date va fi asigurat
                         pentru toate
                         autoritatile de
                         control. Anterior
                         unor noi controale
                         autoritatile
                         responsabile au
                         obligatia sa acceseze
                         baza de date si sa
                         actioneze in
                         consecinta.

    Observatii
    Masura este in concordanta cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 1.189/2001 prin care se aproba PA pentru inlaturarea barierelor administrative din mediul de afaceri.

                         7. Elaborarea unui    MIP, MAP, MI,    semestrul II
                         proiect de lege cu    ONG interesate,  2002
                         privire la            asociatii de
                         transparenta          afaceri, MDP
                         procedurilor
                         administratiei
                         publice locale si
                         centrale (sunshine
                         law), care sa dea
                         intreprinzatorului
                         posibilitatea sa isi
                         exprime o opinie
                         bazata pe raportul
                         cost/eficienta;
                         proiectul de lege se
                         refera si la
                         organizarea de
                         audieri publice de
                         catre Parlamentul
                         Romaniei in probleme
                         de interes pentru
                         climatul de afaceri
                         din tara, mediul
                         investitional,
                         interesele
                         producatorilor
                         autohtoni.

    Observatii
    Aceasta masura este in conformitate cu Rezolutia Consiliului de Ministri al UE din 3 decembrie 1992 asupra simplificarii administrative pentru intreprinderi, in special pentru intreprinderile mici si mijlocii. Masura este in concordanta si cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 1.189/2001 prin care se aproba PA pentru inlaturarea barierelor administrative din mediul de afaceri, iar in acest moment exista negocieri pe aceasta tema intre MIP si IRIS, proiectul USAID in Romania.

                         8. Publicarea unei    MDP, MAP,        iulie 2002
                         liste actualizate cu  MIMMC
                         activitatile care
                         necesita autorizatii
                         speciale; pentru
                         aceasta operatiune
                         se va apela la
                         consultanta si vor fi
                         elaborati termenii de
                         referinta
                         corespunzatori.
                         9. TOR pentru         MDP, MI,         semestrul II
                         realizarea unui       MFP              2002
                         studiu care sa ofere
                         o solutie de corelare
                         si realocare a
                         activitatilor de
                         inspectie si control
                         ale Politiei
                         Economice, Garzii
                         Financiare,
                         administratiei
                         financiare si ale
                         altor entitati cu
                         putere de control si
                         utilizarea studiului
                         produs de IRIS pe
                         aceasta tema; studiul
                         va tine seama de
                         experienta
                         coordonarii
                         controlului economic
                         expus la problema 3
                         pct. 3.4.
                         10. La elaborarea     SGG, MDP, MFP
                         tuturor actelor care
                         privesc activitatea
                         societatilor
                         comerciale, acestea
                         trebuie sa cuprinda
                         texte care sa fie
                         clare pentru toata
                         lumea si sa nu mai
                         lase loc de
                         interpretari in
                         functie de interese.
                         Normele si
                         instructiunile de
                         aplicare a
                         prevederilor actelor
                         normative trebuie sa
                         fie elaborate si
                         publicate in
                         termenele prevazute.
                         Sa nu se mai admita
                         ca anumite organe de
                         control sa efectueze
                         verificarile pe baza
                         de instructiuni si
                         interpretari proprii.
                         11. Toate             MDP, MIP,        iunie 2002
                         autoritatile publice  CCIRB, MFP, MI
                         responsabile de
                         emiterea de permise
                         si autorizatii vor
                         stabili termene clare
                         si vor elabora
                         formulare standard in
                         locul cererilor
                         nestandardizate
                         folosite in prezent

    Observatii
    Aceasta masura se incadreaza in programul e-Government asumat de Guvern in cadrul prevederilor Programului economic de preaderare.

                         12. Va fi respectata
                         o limita stricta de
                         30 de zile pentru
                         emiterea oricaror
                         autorizatii.
                         13. Pentru reinnoirea
                         autorizatiilor vor fi
                         solicitate
                         documentele doar daca
                         au survenit
                         schimbari; in
                         situatiile in care nu
                         au intervenit
                         schimbari va fi
                         suficienta o
                         declaratie pe propria
                         raspundere.
                         14. Supravegherea     MJ               permanent
                         respectarii de catre
                         judecatori a
                         standardelor de
                         impartialitate si
                         integritate
                         15. Participarea      MJ
                         judecatorilor care
                         solutioneaza in
                         prezent cauze
                         comerciale la cursuri
                         intensive de
                         specializare.
                         Introducerea in
                         cursurile
                         postuniversitare a
                         unei noi specializari
                         pentru judecatorii
                         litigiilor comerciale
                         16. Dezvoltarea si    MJ
                         sprijinirea prin
                         investitii in
                         infrastructura a
                         sectiilor comerciale
                         ale instantelor
                         judecatoresti
                         17. Supravegherea     MJ
                         respectarii de catre
                         judecatori a
                         obligatiei de
                         solutionare cu
                         celeritate a cauzelor
                         comerciale
                         18. Crearea unei      MFP, DGV, MAE    martie 2002
                         surse unice care sa
                         poata fi accesata
                         public, continand
                         informatii
                         actualizate permanent
                         cu privire la
                         modificarile aduse
                         reglementarilor
                         tarifare si
                         netarifare ale
                         politicii comerciale

    Observatii
    Departamentul pentru comert exterior si promovare economica din cadrul MAE va intocmi si va publica un inventar complet al barierelor comerciale netarifare.

                         19. Toate deciziile,  MFP, DGV         permanent
                         normele, circularele
                         sau regulamentele
                         interne ce
                         reglementeaza
                         procedura vamala si
                         nu sunt cuprinse in
                         Codul vamal sau in
                         Regulamentul de
                         aplicare a Codului
                         vamal vor fi
                         revazute, incadrate
                         in legislatia
                         existenta si
                         actualizate permanent
                         la nivelul
                         autoritatilor vamale,
                         pentru a facilita
                         accesul public la
                         forma consolidata a
                         reglementarilor in
                         domeniul vamal

    Observatii
    MFP, prin DGV, va constitui o echipa speciala pentru consolidarea reglementarilor vamale existente, in scopul cresterii accesibilitatii si a gradului de transparenta.

                         20. Transparenta      MFP, DGV,        septembrie
                         grilei de selectie si MDP              2002
                         autorizare a
                         comisionarilor in
                         vama pentru
                         birourile vamale
                         21. La nivelul        MFP, DGV         decembrie 2002
                         birourilor vamale,
                         unde infrastructura
                         permite, autoritatile
                         vamale vor accepta
                         spre procesare, ca
                         regula general
                         valabila, documente
                         in format electronic,
                         prin transfer de date
                         tip posta electronica
                         sau alt tip de
                         procedeu informatic
                         similar.

    Observatii
    MFP, prin DGV, va publica periodic lista birourilor vamale parte a sistemului informatic integrat vamal, care vor accepta nediscriminatoriu documente in format electronic. Directorul DGV va emite o decizie prin care va institui prezenta masura la nivelul reglementarilor vamale in vigoare. Masura este in conformitate cu acquisul comunitar si cu Legea nr. 455/2001 privind semnatura electronica.

                         22. Autoritatile      MFP, DGV         ianuarie 2002
                         vamale vor crea si
                         extinde procedura
                         simplificata de
                         vamuire, acceptand si
                         folosind declaratii
                         partiale complete si
                         declaratii
                         simplificate. Timpul
                         procesului de vamuire
                         va fi considerat
                         de autoritatile
                         vamale drept criteriu
                         principal de
                         eficienta prin
                         fixarea unei tinte
                         maxime de timp pentru
                         solutionarea
                         procedurii vamale.

    Observatii
    MFP, prin DGV, va adopta si va implementa reglementarile vizand procedura simplificata de vamuire, introducerea celeritatii ca un criteriu de eficienta principal al autoritatii vamale.
    Masura este in linie cu angajamentele luate de Romania in cadrul procesului de negociere cu UE (cap. 25 de negociere cu privire la procedura vamala) si reprezinta o cerinta de armonizare la acquisul comunitar.
    Masura este in conformitate cu Hotararea Guvernului nr. 1.189/2001 prin care se aproba PA pentru inlaturarea barierelor administrative din mediul de afaceri.

  4. Necorelarea         1. Publicarea in      MFP, MDP         semestrul II
     standardelor        limba romana a                         2002
     de audit            normelor IAS,
     financiar           versiunea 2001

    Observatii
    Aceste masuri intaresc si faciliteaza implementarea Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si  a falimentului.

                         2. Redactarea si      Camera           semestrul II
                         publicarea tuturor    Auditorilor      2002
                         normelor si           Financiari din
                         procedurilor          Romania
                         prevazute la art. 7
                         din Ordonanta de
                         urgenta a Guvernului
                         nr. 75/1999,
                         referitoare la
                         auditul financiar si
                         organizarea
                         sesiunilor de testare
                         pentru obtinerea
                         certificatului de
                         auditor financiar

  5. Procesul            1. Adoptarea Codului  MFP, MIMMC,      semestrul II
     de autorizare,      unic pentru toate     in consultare    2002
     aprobare            societatile           cu CCIRB
     (autorizatii)       comerciale
                         (operatiune in curs
                         de desfasurare)

    Observatii
    Masurile mentionate sunt trecute in matricea PSAL II, cu acordul BM; ele se afla insa in derulare din momentul intrarii in vigoare Ordonantei Guvernului nr. 76/2001 si a normelor de aplicare a acesteia.

                         2. CCIRB va organiza  CCIRB, Guvern    semestrul II
                         in afara Biroului                      2002
                         unic activitatea de
                         asistenta si
                         consultanta pentru
                         inregistrarea si
                         autorizarea
                         comerciantilor.
                         3. Simplificarea
                         autorizarilor
                         necesare in sensul
                         ca autorizatiile
                         sanitare, sanitare
                         veterinare, de
                         protectie a muncii,
                         de mediu, pentru
                         pompieri vor fi
                         cerute suplimentar
                         declaratiilor pe
                         propria raspundere,
                         numai pentru domenii
                         specifice de
                         activitate.
                         4. Imbunatatirea
                         procedurii de
                         acceptare si aprobare
                         a documentelor de
                         inregistrare prin
                         intarirea rolului
                         declaratiilor pe
                         propria raspundere

    Observatii
    Aceasta masura va fi adoptata printr-o ordonanta de urgenta a Guvernului precedata de o intelegere intre Guvern si CCIRB, care vor identifica impreuna si vor conveni modalitatile de implementare.
    Aceasta masura corespunde prevederilor Recomandarii Comisiei Europene din 22 aprilie 1997 privind imbunatatirea si simplificarea mediului de afaceri pentru infiintarea firmelor (97/344/EC), care se refera si la functionarea birourilor unice.
    Masura este in concordanta cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 1.189/2001 prin care se aproba PA pentru inlaturarea barierelor administrative din mediul de afaceri.

                         5. Acolo unde este
                         posibil controalele
                         ex-ante pentru
                         autorizatii vor fi
                         inlocuite cu
                         inspectii ex-post
                         pentru verificare.
                         6. Constituirea unei  MLPTL, MJ,       semestrul II
                         baze de date          MAP, MDP         2002
                         continand statutul
                         proprietatilor
                         funciare, in scopul
                         urgentarii obtinerii
                         certificatului de
                         urbanism
                         7. Publicarea         MLPTL, MDP       aprilie 2002
                         procedurilor de
                         obtinere de aprobari
                         necesare pentru
                         realizarea unei
                         constructii si
                         stabilirea duratei
                         maxime de obtinere
                         a acestor aprobari

    Observatii
    Se vor corela consultanta si eforturile programelor similare finantate de BM.

                         8. Publicarea         MLPTL, MDP,      septembrie
                         Ghidului              MAP              2002
                         investitorului in
                         urbanism

    Observatii
    Se testeaza cat de repede pot fi incheiate procedurile de aprobare, de catre functionarii autoritatilor publice locale, in conditiile existentei PUG si a bazei de date funciare.

                         9. TOR pentru         MLPTL, MDP,      martie
                         initierea unui        MAP, MAAP        2002
                         program-pilot pentru
                         testarea efectelor
                         existentei PUG asupra
                         rapiditatii obtinerii
                         autorizatiilor de
                         constructie

    Observatii
    Testul va permite aprecierea volumului de investitii necesar pentru infrastructura unui astfel de proiect.

                         10. Inceperea         MLPTL, MAP,      semestrul II
                         programului-pilot     MDP              2002
                         intr-o localitate
                         mica sau medie, cu
                         acordul ministerelor
                         implicate, ca sa se
                         evalueze corect
                         costurile obtinerii
                         autorizatiilor,
                         proceduri criticate
                         curent de catre
                         mediile de afaceri
                         11. TOR pentru        MDP, MAP, MJ     februarie 2002
                         studiul privind
                         aprobarile care pot
                         fi obtinute prin
                         procedura non-raspuns
                         12. TOR pentru        MDP, SGG, MIMMC, martie 2002
                         realizarea unui       MAP, MMSS
                         studiu care sa
                         inventarieze toate
                         duplicatele
                         solicitate
                         intreprinzatorului de
                         catre autoritati si
                         care sa ofere o
                         solutie functionala
                         pentru evitarea
                         acestora, in asa fel
                         incat informatiile sa
                         ajunga la toate
                         institutiile
                         interesate fara ca
                         cetateanul/
                         intreprinzatorul sa
                         redacteze raportari
                         suplimentare
                         13. Publicarea        toate            septembrie 2002
                         inventarului cu       ministerele si
                         autorizatiile,        in coordonarea
                         aprobarile,           grupului de
                         situatiile duplicat   lucru
                         solicitate de
                         administratie si
                         inlaturarea a circa
                         50% dintre ele prin
                         hotarari ale
                         Guvernului sau ordine
                         ale ministrului
                         respectiv
                         14. Proiect de lege   MDP, MAP, MJ,    semestrul II
                         sau                   SGG              2002
                         hotarare/ordonanta de
                         urgenta a Guvernului
                         pentru implementarea
                         procedurii
                         non-raspuns care va
                         avea la baza studiul
                         comandat in februarie
                         2002
                         15. Integrarea        CCIRB, AOAR,     permanent (in
                         recomandarilor        ANEIR, CPR, in   desfasurare)
                         pertinente ale MA in  consultare cu
                         organizarea si        MDP
                         functionarea Biroului
                         unic de inregistrare
                         si autorizare
                         16. Studiu pentru     MDP              aprilie 2002
                         revizuirea
                         procedurilor de
                         faliment, in scopul
                         de a identifica
                         masuri corective
                         intr-un mod
                         acceptabil de
                         catre BM
                         17. Plan de actiune   MJ               semestrul II
                         (avizat de catre BM)                   2002
                         pentru imbunatatirea
                         procedurilor de
                         faliment
                         18. Dezvoltarea unui  MJ               semestrul II
                         program de intarire                    2002
                         a sistemului
                         judecatoresc si a
                         cadrului legislativ
                         aferent pentru
                         eficientizarea
                         procedurilor de
                         faliment; programul
                         contine inclusiv
                         asistenta tehnica
                         pentru judecatori,
                         personal auxiliar,
                         ca sa aprofundeze
                         procedurile de
                         faliment in cazul
                         societatilor
                         comerciale, bancilor,
                         dar si pentru
                         instante
                         judecatoresti pentru
                         un management mai bun
                         al litigiilor
                         comerciale

  6. Eliminarea          1. Controalele        MFP, SGG         incepand cu 1
     intarzierilor       obligatorii, ex-ante,                  iulie 2002
     privind             pentru rambursarea
     rambursarea T.V.A.  T.V.A. vor fi
                         inlocuite de
                         controale ex-post
                         pentru contribuabilii
                         care indeplinesc o
                         serie de conditii,
                         respectiv un punctaj
                         corespunzator
                         stabilit pe baza unei
                         grile de analiza de
                         risc, conform
                         reglementarilor
                         legale

    Observatii
    Directiva a 6-a a Consiliului CEE din 17 mai 1977 urmareste sa stabileasca un sistem uniform pentru a garanta neutralitatea regimului T.V.A. si pentru a armoniza regulile referitoare la T.V.A. pentru statele membre ale CEE. Articolul 18 (4) al Directivei CEE afirma clar obligatia de rambursare pentru statele membre. Exista precedente juridice in CEE conform carora "autoritatile nationale au obligatia sa efectueze imediat rambursarea" si sunt obligate sa plateasca dobanda in cazul sumelor restante; masura este in concordanta cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 1.189/2001.

                         2. Autoritatile
                         fiscale vor desfasura
                         controale ex-ante,
                         prin sondaj, in
                         limita celor 30 de
                         zile prevazute de
                         lege pentru
                         rambursarea T.V.A.
                         3. Va fi strict
                         respectata limita de
                         30 de zile pentru
                         rambursarea T.V.A.
                         Cererile de
                         rambursare a T.V.A.
                         care nu au fost
                         verificate prin
                         controlul prin sondaj
                         vor fi solutionate,
                         iar plata se va
                         efectua in termen de
                         30 de zile. Acelasi
                         termen de plata va fi
                         respectat si in cazul
                         cererilor de
                         rambursare a T.V.A.
                         care au fost
                         verificate prin
                         controlul prin
                         sondaj, daca in urma
                         controlului efectuat
                         nu a fost constatata
                         nici o incalcare a
                         legilor.
                         4. Autoritatile
                         fiscale vor plati
                         penalitati catre
                         companiile care au
                         intocmit cereri de
                         rambursare a T.V.A.,
                         iar termenul limita
                         de 30 de zile pentru
                         rambursare nu a fost
                         respectat.
                         5. Penalitatile
                         datorate de
                         autoritatile fiscale
                         vor fi calculate
                         folosindu-se rata
                         dobanzii la rezervele
                         minime obligatorii
                         ale bancilor
                         comerciale, platite
                         de BNR.
                         6. Ca exceptie, in
                         cazuri speciale,
                         cand autoritatile
                         fiscale au motive de
                         suspiciune in
                         privinta anumitor
                         companii/tranzactii,
                         limita de 30 de zile
                         poate fi depasita. In
                         asemenea cazuri
                         autoritatile fiscale
                         vor instiinta
                         companiile in cauza,
                         in avans, asupra
                         depasirii termenului
                         de 30 de zile, pe o
                         perioada determinata,
                         fara a plati
                         penalitati

  7. Absenta unei        1. Web site comun al  MDP (Grupul de   semestrul II
     interfete de        institutiilor         contact) in      2002
     comunicare rapida   donatoare, atat       colaborare cu
     si integrata,       pentru activitatea de CCIRB, AOAR, CPR
     referitoare la      consultanta, cat si   si alte
     posibilitatile de   pentru posibilitati   organizatii
     finantare si        de creditare          patronale si
     realizare a unor    rambursabila sau      ONG interesate
     proiecte care       nerambursabila care
     privesc MA          privesc MA
                         2. Consultari lunare  MDP, MIE, MIMMC, lunar,
                         ale tuturor           MAE, cu          incepand
                         donatorilor aflati la participarea     din martie
                         Bucuresti, in relatie reprezentantilor 2002 (in curs)
                         bilaterala sau        asociatiilor
                         multilaterala, pentru patronale:
                         a identifica care     CCIRB, AOAR,
                         sunt sursele de       ADER, CPR,
                         finantare si          institute de
                         consultanta pentru    cercetare, ONG
                         activitatile          interesate
                         privind MA

    Observatii
    Intalnirea este organizata si prezidata de ministrul dezvoltarii si prognozei, care apeleaza la invitati din alte ministere, conform agendei.

  8. Proceduri dificile  1. Acordarea automata MAE, MI, MDP     semestrul II
     de obtinere a       a vizei cu caracter                    2002 (in curs)
     vizelor de          "business" pentru
     rezidenta           cetateni din statele
                         OECD care nu au inca
                         acest statut
                         2. Certificatul de    MSF, MMSS,       semestrul II
                         sanatate poate fi     MDP              2002
                         eliberat si de state
                         aflate pe "lista
                         pozitiva" a MAE

  9. Absenta unei        Elaborarea si         MFP, MJ          semestrul II
     traduceri           traducerea autorizata                  2002 (in curs)
     autorizate a        in limba engleza a
     Codului fiscal      Codului fiscal
     (colectie de legi
     cu privire la
     impozitare)

    Observatii
    Redactarea acestui cod a beneficiat deja de fonduri alocate de diversi donatori.

 10. Comunicare directa  1. Deschiderea unui   MDP (Grupul de   permanent
     in legatura cu      web site in limbile   de contact)      (in curs)
     acest proiect/      romana si engleza
     transferul de       pentru PA si
     know-how catre      instituirea
     partea romana       dialogului prin
                         e-mail cu
                         intreprinzatori
                         individuali/asociatii
                         pentru feed-back si
                         monitorizare

    Observatii
    Toate activitatile de comunicare/informare vor fi gandite pe baza premisei ca MDP este, de asemenea, un interlocutor autorizat pentru investitorii straini si are menirea de a atrage investitii straine in Romania.

                         2. Instrumentul de    MDP              permanent
                         monitorizare (FIAS),
                         know-how privind
                         redactarea TOR,
                         elaborarea de
                         strategii de campanie
                         si desfasurarea
                         campaniilor de
                         informare publica si
                         expertiza de
                         promovare a
                         afacerilor vor fi
                         transferate treptat
                         Grupului de contact
                         din MDP si altor
                         institutii
                         guvernamentale
                         implicate.

    Observatii
    Fiecare proiect va include din TOR obligatia de a face transfer de expertiza catre Grupul de contact din MDP si catre alte institutii guvernamentale.
    Vor fi identificate resurse pentru ca toate obligatiile tehnice ale MDP sa poata fi indeplinite la standarde profesionale rezonabile.

 11. Dificultatile in    Se va infiinta        MDP, MAE, APAPS  ianuarie 2002
     comunicarea cu      Agentia Romana de
     investitorii        Investitii (ARI) ca
     straini             unica institutie de
     si suprapunerea     informare si
     responsabilitatilor promovare pentru
     intre institutiile  investitiile straine
     existente           directe in Romania;
                         aceasta va sprijini
                         si investitiile
                         firmelor romanesti
                         in strainatate, iar
                         in teritoriu va
                         colabora cu agentiile
                         pentru dezvoltare
                         regionala; ARI va fi
                         supervizata de un
                         consiliu de indrumare
                         si supraveghere
                         compus din membri ai
                         ministerelor
                         implicate si din
                         personalitati ale MA.

    Observatii
    Guvernul va emite un act normativ pentru infiintarea ARI.
    ARI va centraliza toate activitatile legate de promovarea investitiilor in Romania.

 12. Guvernarea          Guvernul va stabili   APAPS, MFP,      semestrul II
     corporatista la     principiile de baza   Comisia          2002
     intreprinderile     ale guvernarii        Nationala a
     de stat si          corporatiste,         Valorilor
     companiile publice  aplicabile            Mobiliare, MIR,
                         intreprinderilor de   OPSPI
                         stat si companiilor
                         publice; minimul
                         acestui set consta
                         in:
                         a) rapoartele anuale
                         ale intreprinderilor
                         cu acces neingradit
                         pentru public;
                         b) consiliile de
                         administratie ale
                         intreprinderilor de
                         stat si companiilor
                         publice nu vor
                         cuprinde ca membri:
                         ministri, secretari
                         de stat, directori
                         generali din
                         ministere,
                         parlamentari, alesi
                         locali, prefecti,
                         subprefecti,
                         directori de agentii
                         guvernamentale;
                         c) membrii
                         consiliilor de
                         administratie si
                         managementul vor
                         functiona pe baza
                         unor contracte de
                         performanta;
                         d) companiile in
                         discutie nu vor
                         acorda imprumuturi
                         membrilor consiliilor
                         de administratie,
                         conducerii executive
                         sau companiilor cu
                         care acestia au
                         relatii directe,
                         rudelor sau
                         persoanelor cu
                         pozitii importante in
                         stat, in cazul in
                         care deciziile lor ar
                         putea influenta
                         activitatea companiei

    Observatii
    Guvernul va emite o ordonanta de urgenta pentru a implementa aceste actiuni. Setul de actiuni va fi implementat imediat, iar in caz de neconformitate se vor aplica sanctiuni severe. In paralel ministerele de resort vor elabora ordine interne pentru aplicarea setului de actiuni. Legislatia privind implementarea guvernarii corporatiste va preciza structura minimala a rapoartelor anuale ale companiilor cu capital de stat, care vor fi ulterior publicate pe Internet, precum si indicatorii de performanta specifici care vor fi luati in considerare la intocmirea contractelor de management ale membrilor consiliilor de administratie si ale directorilor generali din companiile respective.
    Aceasta masura este in conformitate cu Principiile de guvernare corporatista ale OECD. Masura este in conformitate si cu initiativa e-Government.

 13. Rezolvarea          Stabilirea unui       APAPS, MIR,      mai 2002
     problemelor         mecanism de arbitraj  OPSPI
     litigioase ivite in operativ pentru
     urma privatizarii   rezolvarea
                         problemelor
                         postprivatizare care
                         creeaza costuri
                         suplimentare pentru
                         administratie si
                         pentru noii
                         proprietari.

    Observatii
    Va fi creat un comitet compus din investitori, avocati, experti contabili si reprezentanti ai APAPS, MIR - OPSPI.
    Sarcina comitetului va fi sa se documenteze si sa intocmeasca o agenda de interpretare (bazata pe principii economice solide si recunoscute), care sa poata fi aplicata oricarui contract de privatizare.
    Agenda de interpretare va include un set de norme/linii directoare pentru amendarea contractelor de privatizare si va sprijini functia de arbitraj a comitetului.
    In cadrul comitetului vor fi cooptati profesionisti de inalta reputatie in domeniul juridic si in cel financiar, alaturi de reprezentanti ai investitorilor. Agenda de interpretare standardizata, intocmita de catre comitet, va fi aprobata printr-o ordonanta a Guvernului.
________________________________________________________________________________

    Legenda:
    TOR    Termeni de referinta
    FIAS   Servicii de consultanta in domeniul investitiilor straine (institutie
           afiliata Bancii Mondiale si IFC)
    IAS    Standardele internationale de contabilitate
    PUG    Plan de urbanism general
    PA     Plan de actiuni
    BM     Banca Mondiala
    MDP    Ministerul Dezvoltarii si Prognozei
    MIP    Ministerul Informatiilor Publice
    MIMMC  Ministerul pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii si Cooperatie
    CCIRB  Camera de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti
    AOAR   Asociatia Oamenilor de Afaceri din Romania
    ADER   Asociatia pentru Dezvoltare Economica din Romania
    ANEIR  Asociatia Nationala a Exportatorilor si Importatorilor din Romania
    APAPS  Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
           Statului
    CPR    Confederatia Patronatelor din Romania
    FIC    Consiliul Investitorilor Straini
    DGV    Directia Generala a Vamilor
    MAAP   Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor
    MFP    Ministerul Finantelor Publice
    MSF    Ministerul Sanatatii si Familiei
    MI     Ministerul de Interne
    MLPTL  Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei
    MJ     Ministerul Justitiei
    MIE    Ministerul Integrarii Europene
    MAE    Ministerul Afacerilor Externe
    MAPM   Ministerul Apelor si Protectiei Mediului
    MMSS   Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale
    SGG    Secretariatul General al Guvernului
    MAP    Ministerul Administratiei Publice
    MIR    Ministerul Industriei si Resurselor
    OPSPI  Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 209/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 209 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu