Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 18/2 din 30 august 1997

pentru aprobarea Normelor nr. 2.120/1997 privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei

ACT EMIS DE: CORPUL EXPERTILOR CONTABILI SI CONTABILILOR AUTORIZATI DIN ROMANIA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 322 din 21 noiembrie 1997


SmartCity3


    Avand in vedere:
    a) prevederile art. 19 lit. c) din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994, aprobata si modificata prin Legea nr. 42/1995, potrivit carora Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania asigura buna desfasurare a activitatii expertilor contabili si a contabililor autorizati;
    b) prevederile art. 36 din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994, aprobata si modificata prin Legea nr. 42/1995, potrivit carora Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania si filialele sale isi acopera cheltuielile din venituri, in cadrul carora se regasesc cele referitoare la:
    - taxa de inscriere in evidenta Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania;
    - cotizatiile membrilor stabilite pe transe de venituri;
    c) prevederile art. 22 din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994, aprobata si modificata prin Legea nr. 42/1995, in baza carora membrii Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania au obligatia sa plateasca cotizatiile profesionale, neplata acestora pe o perioada de un an atragand radierea lor din Tabloul Corpului;
    d) Hotararea Conferintei Nationale a Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania nr. 28 din 29 martie 1997,
    in baza prevederilor art. 31 din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994, aprobata si modificata prin Legea nr. 42/1995, si ale art. 18 lit. c) din Regulamentul de organizare si functionare a Corpului,

    Consiliul Superior al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania hotaraste:

    Art. 1
    Se aproba Normele nr. 2.120 din 24 iunie 1997 privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei.
    Art. 2
    Normele privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei prin grija Secretariatului general al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania.

                Presedintele Consiliului superior
                al Corpului Expertilor Contabili
                si Contabililor Autorizati din Romania,
                Marin Toma

                     NORMELE  Nr. 2120 din 24 iunie 1997
privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei

    I. Atributiile si raspunderile filialelor Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania

    In vederea organizarii evidentei expertilor contabili, a contabililor autorizati si a societatilor comerciale de profil, precum si pentru asigurarea conditiilor bunei desfasurari a activitatii acestora, filialele Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, denumit in continuare Corpul, au urmatoarele atributii:
    A. Cu privire la expertii contabili si contabili autorizati
    Pentru acordarea vizei anuale expertilor contabili si contabililor autorizati, consiliile filialelor, presedintii si secretarii acestora au urmatoarele obligatii si sarcini:
    1. Difuzarea, sub luarea de semnatura, tuturor expertilor contabili si contabililor autorizati din evidenta a formularului "Fisa pentru persoane fizice", potrivit modelului prezentat in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentele norme, pana la data de 31 decembrie a anului pentru care se intocmeste aceasta fisa.
    2. In scopul evidentierii si urmaririi depunerii formularului "Fisa pentru persoane fizice", filiala va intocmi tabele nominale, separat pentru expertii contabili si pentru contabilii autorizati, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezentele norme.
    3. Termenul de depunere la filiala Corpului a formularului "Fisa pentru persoane fizice" de catre expertii contabili si contabilii autorizati este 15 ianuarie a anului urmator celui pentru care se prezinta datele privind activitatea desfasurata.
    4. In cazuri justificate, atunci cand expertii contabili si contabilii autorizati anunta, in termenul prevazut la pct. 3, ca nu pot depune formularul "Fisa pentru persoane fizice", filiala este in drept sa acorde un alt termen de inca 5 zile. Daca nici in acest termen nu a fost depusa fisa, presedintele filialei nu va acorda viza anuala pentru exercitarea profesiei.
    5. Viza anuala pentru exercitarea profesiei de catre expertii contabili si contabilii autorizati se acorda, daca au fost indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:
    a) achitarea in intregime a obligatiilor fata de Corp, reprezentand cotizatia fixa si cea variabila, conform declaratiilor de venit;
    b) plata la bugetul de stat, in cuantumul si la termenul prevazute de lege, a impozitelor cuvenite statului asupra onorariilor incasate de la beneficiari;
    c) dovada asigurarii pentru riscul profesional ori prezentarea unui angajament din care sa rezulte ca se vor asigura legal;
    d) dovada ca nu au suferit nici o condamnare care, potrivit legislatiei in vigoare, interzice dreptul de gestiune si de administrare a societatilor comerciale (prezentarea cazierului judiciar);
    e) nu au savarsit fapte care sa incalce obligatiile prevazute de lege, precum si regulile privind conduita si etica profesionala, pentru care au fost sanctionati de Comisia de disciplina, potrivit pct. 134 din Regulamentul de organizare si functionare a Corpului;
    f) depunerea fisei individuale prezentate in anexa nr. 1 la prezentele norme.
    6. In baza datelor declarate pe propria raspundere de catre expertii contabili si contabilii autorizati, secretarul filialei va verifica exactitatea datelor si a informatiilor prezentate, va lua masuri pentru incasarea taxelor si a cotizatiilor datorate si va propune presedintelui filialei acordarea vizei anuale. Acordarea vizei anuale se concretizeaza prin semnatura si prin stampila filialei pusa in casuta special rezervata in carnetul de membru al Corpului.
    7. Actiunea de acordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei se desfasoara pana la data de 15 februarie, data dupa care filialele au obligatia:
    a) sa afiseze la sediul filialei, la instantele de judecata, la Camera de comert si industrie etc. lista cuprinzand expertii contabili si contabilii autorizati care au obtinut viza anuala si care au dreptul sa exercite profesia;
    b) sa inainteze, pana la data de 1 martie, la Secretariatul general al Corpului o informare care sa cuprinda urmatoarele date:
    - numarul total al expertilor contabili in evidenta Corpului, din care, numarul celor carora li s-a acordat viza anuala;
    - numarul total al contabililor autorizati in evidenta Corpului, din care, numarul celor carora li s-a acordat viza anuala;
    - principalele aspecte, greutati si propuneri in legatura cu activitatea desfasurata in acest domeniu.
    B. Cu privire la societatile comerciale autorizate
    1. Pentru societatile comerciale de profil, filialele transmit, sub luare de semnatura a reprezentantului legal al societatii comerciale, fisa acesteia, intocmita dupa modelul prezentat in anexa nr. 3, care face parte integranta din prezentele norme, pana la data de 31 decembrie a anului pentru care se intocmeste aceasta fisa.
    2. In scopul evidentierii si urmaririi depunerii fisei societatii comerciale, filiala Corpului va intocmi un tabel, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 4, care face parte integranta din prezentele norme.
    3. Prevederile cap. A pct. 3, 4 si 5 se aplica in mod corespunzator si societatilor comerciale de profil care sunt in evidenta filialelor Corpului, cu exceptia dispozitiilor pct. 5 lit. c), conform carora societatea comerciala, membra a Corpului, trebuie sa prezinte polita de asigurare a riscului profesional.
    In mod asemanator, societatea comerciala trebuie sa faca dovada depunerii fisei prezentate in anexa nr. 3 la prezentele norme.
    4. In baza datelor declarate de catre societatea comerciala pe propria raspundere, secretarul filialei va verifica exactitatea datelor prezentate in fisa si va propune presedintelui filialei acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei.
    Acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei se comunica de catre filiala prin adresa, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 5, care face parte integranta din prezentele norme.
    5. Actiunea de acordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei se desfasoara pana la data de 15 februarie, data dupa care filialele au obligatia sa afiseze la sediul filialei, la Camera de comert si industrie, la instantele de judecata si altele lista societatilor comerciale care au obtinut viza anuala si care au dreptul sa exercite profesia.

    II. Dispozitii finale

    1. Secretariatul general impreuna cu sectiunile si departamentele Corpului vor initia masuri pentru indrumarea, sprijinul si controlul modului de acordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei.
    2. Pe baza informarilor primite de la filiale, Secretariatul general impreuna cu sectiunile Corpului vor prezenta Biroului permanent al Consiliului superior al Corpului rapoarte anuale cuprinzand rezultatele si masurile luate, precum si directiile de actiune in legatura cu acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei.
    3. Pentru perioada in care nu s-a acordat viza ca urmare a nesolicitarii sau neindeplinirii conditiilor, membrii Corpului nu sunt exonerati de plata obligatiilor fata de acesta.
    4. Contestatiile la masura luata de filiala Corpului, de neacordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei, se solutioneaza in baza prevederilor art. 32 si 35 din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994, aprobata si modificata prin Legea nr. 42/1995, si ale pct. 46-54 si 124-140 din Regulamentul de organizare si functionare a Corpului.

    ANEXA 1

    CECCAR
    Filiala ..................

                    FISA PENTRU PERSOANE FIZICE

                     1. Date de identificare
                                        ________________________________
    1.1. Numele si prenumele           |________________________________|
                                                   _____________________
    1.2. Nr. carnetului emis de Corp              |_____________________|
                                                         _______________
    1.3. Data nasterii                                  |_______________|
                                                ________________________
    1.4. Locul nasterii                        |________________________|
                         _______________________________________________
    1.5. Domiciliul     |_______________________________________________|
                                                ________________________
    1.6. Telefon                               |________________________|

                     2. Calitatea
          ______________________           ________________________
    2.1. | Expert contabil |    |    2.2. |Contabil autorizat |    |
         |_________________|____|         |___________________|____|

    3. Modul de desfasurare a activitatii de expert contabil sau contabil autorizat
          ____________________________________________________________
    3.1. | Prin cabinete proprii, cu angajare de colaboratori |       |
         |____________________________________________________|_______|
          ________________________________________________________________
    3.2. | Salariati in societati comerciale de expertiza contabila |     |
         |__________________________________________________________|_____|
                                                              ___________
    3.2.1. Denumirea cabinetului sau a societatii comerciale |___________|
                                                              ___________
    3.2.2. Sediul cabinetului sau al societatii comerciale   |___________|
                    ___________                                __________
    3.2.3. Telefon |___________|                  3.2.4. Fax  |__________|
          _______________________________________________
    3.3. | Salariat la alte unitati patrimoniale |       |
         | in afara celor de expertiza contabila |       |
         |_______________________________________|_______|
                                              ___________________________
    3.3.1. Locul de munca (fara prescurtari) |___________________________|
                                              ___________________________
    3.3.2. Functia                           |___________________________|
                                _____________________
    3.3.3. Profilul unitatii*) |_____________________|
--------------
    *) Se completeaza conform codificarii de mai jos:
    I = industrie, agricultura, constructii, transporturi, prestari de servicii, comert;
    S = societati de expertiza contabila si de consultanta;
    A = functionari in aparatul financiar;
    F = functionari (angajati la ministere si la alte organe ale administratiei publice);
    E = educatie si invatamant;
    P = pensionari.
          ______________________________
    3.4. | Cu titlu independent |       |
         |______________________|_______|
          ________________________
    3.5. | Cenzor |               |
         |________|_______________|
                                            ____________________________
    3.5.1. Denumirea societatii comerciale | 1/        2/      3/       |
                                           |____________________________|
                                         _______________________________
    3.5.2. Sediul societatii comerciale | 1/           2/      3/       |
                                        |_______________________________|
                    _________________               ___________________
    3.5.3. Telefon | 1/   2/   3/    |  3.5.4. Fax | 1/    2/    3/    |
                   |_________________|             |___________________|
          _____________________________________
    3.6. | Cenzor extern independent |         |
         |___________________________|_________|
                                            ___________________________
    3.6.1. Denumirea societatii comerciale | 1/        2/        3/    |
                                           |___________________________|
                                         ______________________________
    3.6.2. Sediul societatii comerciale |   1/         2/        3/    |
                                        |______________________________|
                    ______________               ______________________
    3.6.3. Telefon | 1/   2/   3/ |  3.6.4. Fax | 1/      2/     3/    |
                   |______________|             |______________________|

    4. Activitatea extraprofesionala remunerata*)
------------------
    *) Se completeaza si de catre pensionari.
                                                        ____________
    4.1. Numarul de cenzorate        Total, din care:  |____________|
                              4.1.1. in industrie,     |            |
                                     comert si prestari|            |
                                     servicii          |____________|
                              4.1.2. in banci si       |            |
                                     asigurari:        |____________|
    4.2. Numarul de contracte        Total, din care:  |____________|
         de audit             4.2.1. in industrie,     |            |
                                     comert si prestari|            |
                                     servicii          |____________|
                              4.2.2. in banci si       |            |
                                     asigurari         |____________|
    4.3. Numarul de clienti                            |            |
         pentru lucrari contabile                      |____________|
    4.4. Numarul de lucrari de                          ____________
         expertiza contabila:        Total, din care:  |            |
                              4.4.1. judiciare         |____________|
                              4.4.2. nejudiciare       |____________|
                                                        ____________
    4.5. Numarul de evaluari la care s-a participat    |____________|
    4.6. Alte lucrari - numarul clientilor             |____________|
    4.7. Numarul de colaboratori in anul anterior      |____________|

    5. Pregatire profesionala realizata in anul anterior
  _____________________________________________________________
 | Cursuri sau | Profilul | Denumirea | Organizatorul | Durata |
 | seminarii*) |          |           |               | (ore)  |
 |_____________|__________|___________|_______________|________|
 |_____________|__________|___________|_______________|________|
 |_____________|__________|___________|_______________|________|
 |_____________|__________|___________|_______________|________|
 |_____________|__________|___________|_______________|________|
 |_____________|__________|___________|_______________|________|
 |_____________|__________|___________|_______________|________|
 |_____________|__________|___________|_______________|________|

    *) In coloana respectiva veti marca cu C pentru cursuri sau cu S pentru seminarii.

    6. Necesitati de pregatire profesionala in viitor*)
 __________________________________________________________________________
| Nivel/      | Audit |Contabilitate|Fiscalitate|Gestiune|Evaluari|Piete de|
| Profil      |       |             |           |        |        |capital |
|             |_______|_____________|___________|________|________|________|
|             | 1 | 2 |  1   |  2   |  1  |  2  | 1 | 2  | 1  | 2 | 1 | 2  |
|_____________|___|___|______|______|_____|_____|___|____|____|___|___|____|
| Initiere    |   |   |      |      |     |     |   |    |    |   |   |    |
|_____________|___|___|______|______|_____|_____|___|____|____|___|___|____|
|Perfectionare|   |   |      |      |     |     |   |    |    |   |   |    |
|_____________|___|___|______|______|_____|_____|___|____|____|___|___|____|
|Reciclare    |   |   |      |      |     |     |   |    |    |   |   |    |
|_____________|___|___|______|______|_____|_____|___|____|____|___|___|____|

    *) In casutele corespunzatoare profilului si nivelului pentru care optati, completati:
    - in coloana 1 = "N" - daca doriti ca aceste actiuni sa se desfasoare la
                           nivel national; sau
                     "F" - daca doriti ca ele sa se desfasoare la nivelul
                           filialei;
    - in coloana 2 = completati numarul de zile pe care sunteti dispus sa il afectati pentru domeniul respectiv.

    7. Achitarea obligatiilor fata de Corp si fata de stat
                                                        _______________
    7.1. Cotizatie fixa:                               |_______________|
         7.1.1. Suma achitata                          |_______________|
    7.2. Cotizatie variabila:                          |_______________|
         7.2.1. Venitul net anual realizat             |_______________|
         7.2.2. 2 % din venitul net anual realizat     |_______________|
         7.2.3. Suma achitata                          |_______________|
    7.3. Impozite asupra onorariilor incasate de
         la persoane fizice:                            _______________
         7.3.1. Datorate                               |_______________|
         7.3.2. Platite                                |_______________|
    7.4. Are polita de asigurare sau prezinta           _______________
         angajament ca se va asigura legal             |   DA  |   NU  |
                                                       |_______|_______|

    8. Alte informatii
    8.1. Limbi straine cunoscute:
                                 _______________________________________
                                | Satisfacator |  Bine    | Foarte bine |
  ______________________________|______________|__________|_____________|
 | limba engleza    - scris     |              |          |             |
 |                 _____________|______________|__________|_____________|
 |                  - citit     |              |          |             |
 |______________________________|______________|__________|_____________|
 |  limba franceza  - scris     |              |          |             |
 |                 _____________|______________|__________|_____________|
 |                  - citit     |              |          |             |
 |______________________________|______________|__________|_____________|
 |  limba spaniola  - scris     |              |          |             |
 |                 _____________|______________|__________|_____________|
 |                  - citit     |              |          |             |
 |______________________________|______________|__________|_____________|
 |  limba italiana  - scris     |              |          |             |
 |                 _____________|______________|__________|_____________|
 |                  - citit     |              |          |             |
 |______________________________|______________|__________|_____________|
 |  limba araba     - scris     |              |          |             |
 |                 _____________|______________|__________|_____________|
 |                  - citit     |              |          |             |
 |______________________________|______________|__________|_____________|
 |  limba rusa      - scris     |              |          |             |
 |                 _____________|______________|__________|_____________|
 |                  - citit     |              |          |             |
 |______________________________|______________|__________|_____________|
 |   alte limbi     - scris     |              |          |             |
 |                 _____________|______________|__________|_____________|
 |                  - citit     |              |          |             |
 |______________________________|______________|__________|_____________|

                               Semnatura

    ANEXA 2

    CORPUL EXPERTILOR CONTABILI
    SI CONTABILILOR AUTORIZATI
    DIN ROMANIA

    Filiala ...................

                                TABEL
cuprinzand expertii contabili/contabilii autorizati din evidenta Corpului, care au primit si au depus fisa personala privind activitatea desfasurata in anul ... ................
 _________________________________________________________________________
| Nr. | Numele si| Data     | Semnatura| Data      | Semnatura| Data      |
| crt.| prenumele| primirii |          | depunerii |          | acordarii |
|     |          | fisei    |          | la filiala|          | vizei     |
|     |          | personale|          | Corpului  |          |           |
|_____|__________|__________|__________|___________|__________|___________|
|  0  |    1     |    2     |     3    |    4      |     5    |     6     |
|_____|__________|__________|__________|___________|__________|___________|
|_____|__________|__________|__________|___________|__________|___________|
|_____|__________|__________|__________|___________|__________|___________|
|_____|__________|__________|__________|___________|__________|___________|
|_____|__________|__________|__________|___________|__________|___________|
|_____|__________|__________|__________|___________|__________|___________|
|_____|__________|__________|__________|___________|__________|___________|

        Presedinte,                               Secretar,

    ANEXA 3

    CECCAR
    Filiala ...................

                    FISA PENTRU SOCIETATI COMERCIALE

    1. Date de identificare                ___________________________
    1.1. Denumirea societatii comerciale: |___________________________|
    1.2. Nr. certificat CECCAR           ___________|_________________|
    1.3. Sediul (str. nr., localitatea) |                             |
                  ______________________|_____________________________|
    1.4. Telefon |_____________________________|          Fax |_______|
    1.5. Nr. de inmatriculare in  ______________                ______
         Registrul comertului    |______________|  Cod fiscal  |______|
    1.6. Birouri sau filiale
     ________________________________________________
    | Nr.  |  Denumirea  |  Adresa  |  Telefon/fax   |
    | crt. |             |          |                |
    |______|_____________|__________|________________|
    |______|_____________|__________|________________|
    |______|_____________|__________|________________|
    |______|_____________|__________|________________|
    |______|_____________|__________|________________|
    |______|_____________|__________|________________|

    1.7. Statutul
         societatii   _______________    _______________    ____________
         comerciale: |in exercitiu|  |  | suspendata |  |  | radiata |  |
                     |____________|__|  |____________|__|  |_________|__|

    2. Repartitia capitalului                      _____________________
    2.1. Total capital (mii lei):                 |_____________________|
                                                       _________________
    2.2. Nr. total de actionari sau de asociati,      |_________________|
    din care:
    experti contabili si/sau contabili autorizati,     _________________
    membri ai Corpului                                |_________________|
    2.3. Date de identificare a actionarilor/asociatilor (vezi anexa nr. 3A)
                                            ________     ________
    2.4. Actiunile sunt nominative?        | DA |   |   | NU  |  |
                                           |____|___|   |_____|__|

    3. Obiectul activitatii*)
    _______________________________
   | Prevazut      | Exercitat in  |
   | in statut     | ultimul an    |
   |               | calendaristic |
   |_______________|_______________|
   |_______________|_______________|
   |_______________|_______________|
   |_______________|_______________|
   |_______________|_______________|
   |_______________|_______________|

    *) Pentru completarea tabelului de mai sus, folositi numai codurile din anexa nr. 3B, fara a mai inscrie continutul activitatii.

    4. Consiliul de administratie
    4.1. Numarul total de membri in consiliul               _____________
         de administratie,                                 |_____________|
         din care:
         actionari/asociati, experti contabili              _____________
         si/sau contabili autorizati, membri ai Corpului:  |_____________|
    4.2. Date de identificare a membrilor consiliului de administratie:
 _________________________________________________________________________
| Nr. |Numele si|Nationalitatea|Adresa|Calitatea*)|Functia      |Garantia |
| crt.|prenumele|              |      |           |in cadrul    |depusa   |
|     |         |              |      |           |consiliului  |(mii lei)|
|     |         |              |      |           |de           |         |
|     |         |              |      |           |administratie|         |
|_____|_________|______________|______|___________|_____________|_________|
|_____|_________|______________|______|___________|_____________|_________|
|_____|_________|______________|______|___________|_____________|_________|
|_____|_________|______________|______|___________|_____________|_________|
|_____|_________|______________|______|___________|_____________|_________|
|_____|_________|______________|______|___________|_____________|_________|

    *) Pentru calitatea de expert contabil se va completa EC, iar pentru cea de contabil autorizat CA.

    4.3. Daca membrii consiliului de administratie sunt alesi si in alte societati comerciale recunoscute de Corp (cu exemplificare: numele, prenumele si societatea comerciala in care mai indeplineste aceasta functie):
    ................................................................
    ................................................................
    5. Modificari statutare si evolutia societatii comerciale
    5.1. Modificarea sediului societatii         Data efectuarii modificarii
         comerciale (se va completa noul sediu)
         _____________________________________    _________________________
        |_____________________________________|  |_________________________|
    5.2. Modificarea repartitiei capitalului social prin:
         5.2.1 - cesionare de parti sociale sau vanzare de actiuni la alti
                 asociati/actionari din aceeasi societate comerciala:
  ______________________________________________________
 |Nr. | Numele si |Nr. de parti   | Valoarea | Data     |
 |crt.| prenumele |sociale/actiuni| totala   | vanzarii |
 |____|___________|_______________|__________|__________|
 |____|___________|_______________|__________|__________|
 |____|___________|_______________|__________|__________|
 |____|___________|_______________|__________|__________|
 |____|___________|_______________|__________|__________|

    5.2.2. - cesionare de parti sociale sau vanzare de actiuni la persoane din
             afara societatii comerciale:
  ______________________________________________________
 |Nr. | Numele si |Nr. de parti   | Valoarea | Data     |
 |crt.| prenumele |sociale/actiuni| totala   | vanzarii |
 |____|___________|_______________|__________|__________|
 |____|___________|_______________|__________|__________|
 |____|___________|_______________|__________|__________|
 |____|___________|_______________|__________|__________|
 |____|___________|_______________|__________|__________|

    5.3. Modificarea componentei consiliului de administratie:
         5.3.1. - persoane inlocuite
  ______________________________________________________
 |Nr. | Numele si |Nr. de parti   | Valoarea | Data     |
 |crt.| prenumele |sociale/actiuni| totala   | vanzarii |
 |____|___________|_______________|__________|__________|
 |____|___________|_______________|__________|__________|
 |____|___________|_______________|__________|__________|
 |____|___________|_______________|__________|__________|
 |____|___________|_______________|__________|__________|

         5.3.2. - membri noi
  ___________________________________________________
 |Nr. | Numele si | Functia in consiliul | Data      |
 |crt.| prenumele | de administratie     | validarii |
 |____|___________|______________________|___________|
 |____|___________|______________________|___________|
 |____|___________|______________________|___________|
 |____|___________|______________________|___________|
 |____|___________|______________________|___________|

    5.4. Modificarea formei                 Data efectuarii modificarii:
         juridice prin transformare in:*)
                     ___________________     ___________________________
      - S.R.L.      |___________________|   |___________________________|
                     ___________________     ___________________________
      - S.A.        |___________________|   |___________________________|
                     ___________________     ___________________________
      - S.N.C.      |___________________|   |___________________________|
                     ___________________     ___________________________
      - alte forme  |___________________|   |___________________________|
-----------------
    *) Se va completa prin inscrierea semnului X pe randul respectiv.

    6. Efectivul personal angajat*)
  ______________________________________________________________
 | Nr.  | Numele si | Partea in care este | Achitat cotizatia   |
 | crt. | prenumele | inscris in Tabloul  | pe anul anterior*) |
 |      |           | Corpului            |                     |
 |______|___________|_____________________|_____________________|
 |______|___________|_____________________|_____________________|
 |______|___________|_____________________|_____________________|
 |______|___________|_____________________|_____________________|
 |______|___________|_____________________|_____________________|
 |______|___________|_____________________|_____________________|

    *) Nu se inscriu persoanele din aparatul administrativ.
    *) Se refera numai la expertii contabili si contabilii autorizati si se va marca cu P pentru platit si cu N pentru neplata.

    7. Asigurarea societatii comerciale                        ___________
    7.1. Societatea de asigurare la care s-a facut asigurarea |___________|
                                            ______________________________
    7.1.2. Adresa societatii de asigurare  |______________________________|
                                       ____________                 ______
    7.2. Numarul politei de asigurare |____________| Suma achitata |______|

    8. Achitarea obligatiilor fata de Corp
                                                                __________
    8.1. Cotizatia fixa                                        |__________|
                                                                __________
         8.1.1. Suma achitata                                  |__________|
                                                                __________
    8.2. Cotizatia variabila (conform declaratiei de venit)    |__________|
                                                                __________
         8.2.1. Suma achitata                                  |__________|
    8.3. Impozite asupra onorariilor incasate de la persoane
         fizice:                                                __________
         8.3.1. datorate                                       |__________|
                                                                __________
         8.3.2. platite                                        |__________|
                           _____
                          | L.S.|         Semnatura
                          |_____|

    ANEXA 3A

                            SITUATIA
actionarilor (asociatilor) la Societatea Comerciala ......................
  ____________________________________________________________
 |  1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |
 |_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|______|
 |_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|______|
 |_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|______|
 |_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|______|
 |_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|______|
 |_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|______|
 |_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|_____|______|
        ______
       | L.S. |                Semnatura
       |______|

    Semnificatia cifrelor:
    1 - Nr. crt.
    2 - Numele si prenumele
    3 - Nationalitatea
    4 - Adresa (str., nr., localitatea)
    5 - Telefon
    6 - Calitatea (cenzor sau membru in consiliul de administratie)
    7 - Data de la care este asociat sau actionar
    8 - Nr. de actiuni/parti sociale
    9 - Valoarea totala a actiunilor
    10 - % actiunilor in valoarea totala

    ANEXA 3B

                           CODIFICAREA
lucrarilor ce se pot executa, fara a fi limitative, de catre societatile de expertiza

    1. Tinerea sau supravegherea contabilitatii si intocmirea bilantului contabil:
    1.1. acordarea asistentei privind organizarea si tinerea contabilitatii, inclusiv in cazul sistemelor informatice;
    1.2. elaborarea si punerea in aplicare de: procedee contabile, planul de conturi adaptat unitatii, contabilitatea de gestiune, tabloul de bord, controlul de gestiune si controlul prin buget, in baza si cu respectarea normelor generale.
    2. Efectuarea de analize economico-financiare, ca de exemplu:
    2.1. analiza structurilor financiare;
    2.2. analiza gestiunii financiare si a rentabilitatii capitalului social investit;
    2.3. tehnici de analiza si de gestiune a fondului de rulment;
    2.4. sisteme de credit-leasing, factoring etc.;
    2.5. determinarea situatiilor financiare si de gestiune prin rapoarte procentuale;
    2.6. elaborarea de tablouri de finantare si planuri de trezorerie;
    2.7. elaborarea de tablouri si resurse;
    2.8. asistenta in prevenirea si inlaturarea dificultatilor unitatilor.
    3. Efectuarea de audit financiar-contabil, ca de exemplu:
    3.1. diagnostic financiar - cresterea, rentabilitatea, echilibrul si riscurile financiare;
    3.2. audit intern - organizarea sau controlul regularitatii si sinceritatii sistemului;
    3.3. studii, asistenta pentru realizarea de investitii financiare;
    3.4. audit si certificarea bilantului contabil.
    4. Efectuarea de evaluari patrimoniale:
    4.1. evaluari de bunuri si active patrimoniale;
    4.2. evaluari de intreprinderi si de valori mobiliare, pentru vanzari, succesiuni, partaje, donatii sau la cererea celor interesati;
    4.3. evaluari elemente intangibile.
    5. Efectuarea de expertize contabile dispuse de organele judiciare sau solicitate de persoane fizice ori juridice in conditiile prevazute de lege, ca de exemplu:
    5.1. expertize amiabile;
    5.2. expertize contabil-judiciare;
    5.3. arbitraje in cauze civile;
    5.4. expertize de gestiune.
    6. Executarea de lucrari cu caracter financiar-contabil, ca de exemplu:
    6.1. intocmirea de situatii periodice;
    6.2. consolidarea conturilor si a bilantului contabil;
    6.3. intocmirea de planuri de finantare pe termen mediu si lung.
    7. Executarea de lucrari cu caracter fiscal, ca de exemplu:
    7.1. studii si consultatii pe probleme de ordin fiscal;
    7.2. participarea la intocmirea si depunerea declaratiilor fiscale;
    7.3. asistenta in probleme de T.V.A. si impozite;
    7.4. fiscalitate imobiliara;
    7.5. asistenta in aplicarea tarifului vamal;
    7.6. asistarea contribuabilului cu ocazia verificarilor.
    8. Efectuarea de lucrari de organizare administrativa si informatica, cum ar fi:
    8.1. organigrame, structuri, definiri de functii;
    8.2. legaturi intre servicii, circulatia documentelor si informatiilor;
    8.3. automatizarea prelucrarii informatiilor, alegerea echipamentelor;
    8.4. analiza si organizarea fluxului informational;
    8.5. alegerea softurilor necesare;
    8.6. formarea profesionala continua;
    8.7. contributii la protectia patrimoniului unitatii.
    9. Indeplinirea atributiilor prevazute in mandatul de cenzor la societatile comerciale, conform prevederilor legale.

    ANEXA 4

    CORPUL EXPERTILOR CONTABILI
    SI CONTABILILOR AUTORIZATI
    DIN ROMANIA

    Filiala ....................

                                TABEL
cuprinzand societatile comerciale de expertiza din evidenta Corpului, care au primit si au depus fisa privitoare la activitatea desfasurata in anul .........
 __________________________________________________________________________
|Nr. |Denumirea |Sediul|Data    |Semnatura|Data      |Semnatura|Data       |
|crt.|societatii|      |primirii|         |depunerii |         |acordarii  |
|    |comerciale|      |fisei   |         |la filiala|         |vizei si   |
|    |          |      |        |         |Corpului  |         |nr.        |
|    |          |      |        |         |          |         |comunicarii|
|____|__________|______|________|_________|__________|_________|___________|
| 0  |     1    |   2  |    3   |    4    |     5    |    6    |     7     |
|____|__________|______|________|_________|__________|_________|___________|
|____|__________|______|________|_________|__________|_________|___________|
|____|__________|______|________|_________|__________|_________|___________|
|____|__________|______|________|_________|__________|_________|___________|
|____|__________|______|________|_________|__________|_________|___________|
|____|__________|______|________|_________|__________|_________|___________|
|____|__________|______|________|_________|__________|_________|___________|

            Presedinte,                           Secretar,

    ANEXA 5

    CORPUL EXPERTILOR CONTABILI
    SI CONTABILILOR AUTORIZATI
    DIN ROMANIA

    Filiala ..............                  Nr. ...... din ..........

                                  AVIZ
    Se acorda viza pentru exercitarea profesiei pe anul ............. Societatii Comerciale ............., cu sediul in ........................................, codul fiscal nr. ......., inregistrata la Registrul comertului sub nr. ...

    Acordarea vizei anuale nu exonereaza de raspundere ......................... .................................. pentru eventualele date nereale privitoare la raportarea veniturilor constatate ulterior acordarii vizei.

             Presedinte,                           Secretar,



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 18/1997

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 18 din 1997
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 18/1997
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu