Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 14 din 23 august 2006

pentru aprobarea Normei nr. 2/2006 privind autorizarea societatii de administrare a fondurilor de pensii facultative

ACT EMIS DE: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 766 din 8 septembrie 2006



In baza prevederilor art. 3 alin. (1), art. 16, 21 şi ale art. 23 lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005,

conform Hotărârii Parlamentului nr. 24/2006 privind numirea preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a celorlalţi membri ai Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,

având în vedere prevederile art. 3, art. 10-12 şi ale art. 125   din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative,

în baza hotărârii luate în şedinţa Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private din data de 23 august 2006,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite următoarea hotărâre:

Art. 1. - Se aprobă Norma nr. 2/2006 privind autorizarea societăţii de administrare a fondurilor de pensii facultative, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. - Norma menţionată la art. 1 intră în vigoare la data publicării acesteia şi a prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va fi publicată şi pe site-ul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (www.csspp.ro).

Art. 3. - Departamentul autorizare-reglementare împreună cu Secretariatul tehnic şi cu directorul general vor urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri.

Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,

Mircea Oancea

ANEXĂ

NORMA   Nr. 2/2006

privind autorizarea societăţii de administrare a fondurilor de pensii facultative

Având în vedere prevederile art. 3, 10, 11, 16, 18, art. 22 alin. (2) şi (3), art. 23, 24, art. 29 alin. (1) şi (2) şi ale art. 86 alin. (1) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative,

pentru a deveni administrator al unui fond de pensii facultative, o entitate trebuie să obţină: autorizaţia de constituire ca societate de pensii, după caz, autorizaţia de administrare a unui fond de pensii facultative, autorizaţia prospectului schemei de pensii, precum şi autorizaţia fondului de pensii facultative,

în temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, art. 23 lit. a) şi f) şi art. 24 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisie, emite prezenta normă.

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezenta normă reglementează procedura, condiţiile de autorizare şi documentele care trebuie prezentate Comisiei în procesul de autorizare ca societate de administrare a fondurilor de pensii facultative, denumită în continuare administrator.

Art. 2. - Pot administra fonduri de pensii facultative societăţile de pensii, precum şi societăţile de administrare a investiţiilor şi societăţile de asigurare care sunt înfiinţate şi autorizate potrivit legislaţiei care reglementează domeniul lor de activitate şi care sunt autorizate de Comisie în acest scop.

Art. 3. - De la data aderării României la Uniunea Europeană, orice entitate autorizată să administreze fonduri de pensii facultative într-un stat membru al Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European este exceptată de la cerinţa autorizării de către Comisie, având numai obligaţia de a notifica acesteia intenţia sa de a administra o schemă de pensii facultative cu participanţi din România.

Art. 4. - (1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normă au semnificaţia prevăzută la art. 2 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, denumită în continuare Lege.

(2) De asemenea, termenii de mai jos au următoarele semnificaţii:

a)   act constitutiv - contractul şi statutul ori înscrisul unic purtând această denumire, în baza căruia se constituie sau s-a constituit, după caz, societatea de pensii, societatea de administrare a investiţiilor sau societatea de asigurare;

b)   situaţii financiare - bilanţul, contul de profit şi pierdere, situaţia modificărilor capitalului propriu, situaţia fluxurilor de trezorerie, politici contabile, note explicative şi raportul de gestiune;

c)   conducători - persoanele care, potrivit actelor constitutive şi/sau hotărârii organelor statutare ale unei societăţi, sunt împuternicite să conducă şi să coordoneze activitatea curentă a acesteia şi sunt învestite cu competenţa de a angaja răspunderea societăţii. In această categorie nu se includ persoanele care asigură conducerea nemijlocită a sediilor secundare. In cazul sediilor secundare ale unei societăţi, persoană juridică străină, care desfăşoară activităţi pe teritoriul României, conducătorii sunt persoanele împuternicite de societatea-mamă, persoană juridică străină, să conducă activitatea sediului secundar şi să angajeze legal, în România, persoana juridică străină;

d)   grup - ansamblu de societăţi comerciale compus dintr-o societate-mamă, filialele sale şi entităţi în care societatea-mamă sau filialele sale deţin o participare, precum şi societăţile comerciale legate una de alta printr-o relaţie care face necesară consolidarea conturilor şi consolidarea raportului anual.

CAPITOLUL II

Autorizarea ca societate de administrare a fondurilor de pensii facultative

Art. 5. - Pentru eliberarea deciziei de autorizare ca administrator de fonduri de pensii facultative, Comisia analizează cererea şi documentaţia depuse de solicitant şi verifică dacă sunt îndeplinite, cumulativ, condiţiile prevăzute în prezenta normă.

SECŢIUNEA 1

Condiţii generale

Art. 6. - Solicitantul trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii generale:

a)  să fie constituit sub forma unei societăţi de pensii, a unei societăţi de administrare a investiţiilor sau a unei societăţi de asigurare;

b)  în cazul societăţii de pensii, să fi obţinut în prealabil autorizarea Comisiei pentru constituire, conform Normei nr. 1/2006 privind autorizarea de constituire a societăţii de pensii;

c)  în cazul societăţii de administrare a investiţiilor şi al societăţii de asigurare, să fie înfiinţate şi autorizate potrivit legislaţiei care reglementează domeniul lor de activitate;

d)  în cazul societăţii de administrare a investiţiilor şi a societăţii de asigurare, să aibă în obiectul de activitate şi administrarea fondurilor de pensii facultative;

e)  capitalul social este reprezentat prin acţiuni emise de societatea de pensii, societatea de administrare a investiţiilor sau societatea de asigurare, care sunt nominative, nu pot fi transformate în acţiuni la purtător, nu pot fi acţiuni preferenţiale şi pot fi denominate;

f)   actul constitutiv al societăţii de pensii, societăţii de administrare a investiţiilor sau al societăţii de asigurare trebuie să prevadă că acţionarii nu pot beneficia de drepturi preferenţiale sau de alte privilegii şi că este interzisă limitarea drepturilor sau impunerea de obligaţii suplimentare;

g)   participaţiile mai mici de 1% să nu reprezinte, cumulat, mai mult de 10% din capitalul social al solicitantului;

h) să aibă un capital social care să îndeplinească condiţiile prevăzute în Norma nr. 4/2006 privind provenienţa capitalului social;

i) consiliul de administraţie al administratorului trebuie să fie alcătuit dintr-un număr impar de membri şi nu poate avea în componenţa sa mai puţin de 3 persoane;

j) dovada plăţii taxei de autorizare ca administrator.

SECŢIUNEA a 2-a

Condiţii privind acţionarii, membrii consiliului de administraţie şi ai comitetului de direcţie

SUBSECŢIUNEA 1

Condiţii privind acţionarii

Art. 7. - (1) Persoanele juridice care au calitatea de acţionar trebuie să fi înregistrat, potrivit ultimelor situaţii financiare şi, după caz, ultimei balanţe de verificare, capital propriu pozitiv.

(2)   Persoanele juridice care au calitatea de acţionar trebuie să fi funcţionat minimum 3 ani, cu excepţia celor rezultate dintr-o fuziune sau divizare, care, înainte de fuziune sau divizare, trebuie să fi funcţionat minimum 3 ani.

(3)   Persoanele fizice care au calitatea de acţionar trebuie să dispună de venituri personale neafectate îndeplinirii obligaţiilor lor patrimoniale, care, prin nivelul lor anual, să justifice în mod corespunzător provenienţa fondurilor destinate participaţiei la capitalul administratorului şi care să aibă caracter de continuitate.

Art. 8. - (1) Acţionarii trebuie să nu fi contribuit, direct sau indirect, după caz, la falimentul unor persoane juridice şi să nu fi fost implicaţi în niciun fel de scandaluri financiare.

(2) Nu pot fi acţionari ai unui administrator persoanele juridice ori alte entităţi înregistrate în state cu care România nu întreţine relaţii diplomatice sau în jurisdicţii care nu instituie obligativitatea organizării şi ţinerii contabilităţii şi/sau publicării situaţiilor financiare, ţinerii registrelor comerciale şi/sau care permit păstrarea anonimatului în ceea ce priveşte identitatea acţionarilor/ asociaţilor şi a administratorilor.

(3)  Organismele de plasament colectiv fără personalitate juridică, asociaţiile, fundaţiile, ligile, sindicatele ori alte forme de asociere sindicală, patronatele şi orice alte forme de asociere similare nu pot participa ca acţionari la capitalul social al unui administrator.

(4)   Organismele de plasament colectiv cu personalitate juridică pot participa ca acţionar în limita a maximum 5% din capitalul social al unui administrator.

(5)  Acţionarii, persoane fizice, trebuie să nu fie membri în consiliul de administraţie sau conducători ai unei alte societăţi de administrare a fondurilor de pensii facultative ori ai unei instituţii de credit care îndeplineşte funcţia de depozitar pentru fonduri de pensii facultative, trebuie să nu fie membri în consiliul de administraţie al unei societăţi de servicii de investiţii financiare cu care administratorul a încheiat contract şi trebuie să nu fie angajaţi sau să nu aibă orice fel de relaţie contractuală, directă sau indirectă, cu un alt administrator de fonduri de pensii facultative.

SUBSECŢIUNEA a 2-a

Condiţii privind membrii consiliului de administraţie şi ai comitetului de direcţie

Art. 9. - (1) Membrii consiliului de administraţie şi ai comitetului de direcţie ai administratorului trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

a)   să aibă pregătirea şi experienţa profesională necesare funcţiei pe care urmează să o îndeplinească;

b)   să fie absolvenţi ai unei instituţii de învăţământ superior de lungă durată;

c)  să aibă experienţă profesională de cel puţin 5 ani în domeniul investiţiilor, financiar, juridic, bancar sau de asigurări;

d)   să aibă onorabilitatea necesară pentru funcţia pe care urmează să o îndeplinească;

e)   să nu fi fost sancţionaţi de către autorităţi române sau străine din domeniul financiar-bancar cu interdicţia de a desfăşura activităţi în sistemul financiar-bancar sau, la data depunerii cererii de autorizare ca administrator, cu interdicţia temporară de a desfăşura astfel de activităţi;

f)   să nu fi contribuit, direct sau indirect, după caz, la falimentul unor persoane juridice şi să nu fi fost implicaţi în niciun fel de scandaluri financiare;

g)   să nu fi făcut parte din conducerea unei societăţi care nu şi-a respectat obligaţiile materiale şi financiare faţă de terţi la momentul încetării activităţii societăţii respective;

h) să nu aibă menţiuni în cazierele judiciar sau fiscal;

i) să nu fie membri în consiliul de administraţie sau conducători ai unui alt administrator de fonduri de pensii facultative ori ai unei instituţii de credit care îndeplineşte funcţia de depozitar pentru fonduri de pensii facultative;

j) să nu fie membri în consiliul de administraţie al unei societăţi de servicii de investiţii financiare cu care administratorul a încheiat contract;

k) să nu fie angajaţi sau să nu aibă orice fel de relaţie contractuală, directă sau indirectă, cu un alt administrator de fonduri de pensii facultative;

l) să nu fie membri în organele de conducere ale organizaţiilor sindicale şi patronale;

m) să nu fi deţinut funcţia de administrator al unei societăţi comerciale române sau străine aflate în curs de reorganizare judiciară ori declarate în stare de faliment, în ultimii 2 ani anteriori declanşării procedurii falimentului.

(2) Comisia are calitatea să evalueze în ce măsură experienţa acumulată de membrii consiliului de administraţie şi de conducători este relevantă pentru specificul şi volumul activităţii care va fi desfăşurată de către administrator.

Art. 10. - Pentru a analiza măsura în care sunt îndeplinite condiţiile de reputaţie, calificare şi experienţă profesională prevăzute de lege, evaluarea fiecărui membru al consiliului de administraţie şi al comitetului de direcţie se va face în fiecare caz, luându-se în considerare informaţii legate de activitatea, experienţa şi reputaţia persoanei în cauză, precum şi orice alte circumstanţe. In acest sens vor fi avute în vedere, în măsura în care prezintă relevanţă, situaţii cum ar fi:

a)   persoana respectivă a fost sancţionată sau i s-a refuzat o autorizaţie de către o autoritate de supraveghere din domeniul financiar-bancar din România sau din străinătate ori s-a aflat în altă situaţie care, prin aspectele relevate, ar putea avea efecte negative asupra imaginii administratorului la care persoana în cauză are calitatea de membru al consiliului de administraţie sau al comitetului de direcţie;

b)   persoana a exercitat, fără aprobarea autorităţii menţionate la lit. a), o funcţie pentru care, potrivit dispoziţiilor legale aplicabile, era prevăzută obligativitatea obţinerii unei astfel de aprobări;

c)   în calitate de conducător sau de administrator al entităţii, persoană juridică română, ori al unei sucursale a unei entităţi străine, persoana nu şi-a asumat responsabilităţile decurgând din această calitate sau a participat la adoptarea şi/sau aplicarea unor decizii privind activitatea acesteia prin care s-a urmărit satisfacerea unor interese individuale ori de grup;

d)  în perioada în care persoana respectivă a deţinut calitatea de conducător sau de administrator al unei entităţi, aceasta a făcut obiectul unor măsuri de supraveghere specială, de administrare specială ori al altor măsuri similare instituite de autoritatea competentă;

e)  entităţile la care persoana respectivă exercită sau a exercitat atribuţii de conducere ori de administrare sau la care este ori a fost acţionar sau asociat au fost sancţionate de o autoritate din România ori din străinătate, însărcinată cu supravegherea în domeniul financiar-bancar, sau aceasta le-a refuzat ori le-a retras o autorizaţie.

Art. 11. - Nu pot deţine calitatea de acţionar, de membru al consiliului de administraţie, de membru al comitetului de direcţie sau de auditor financiar al unui administrator:

a) persoanele nominalizate în anexa la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 159/2001 pentru prevenirea şi combaterea utilizării sistemului financiar-bancar în scopul finanţării de acte de terorism şi în lista întocmită în conformitate cu prevederile art. 27 din Legea nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului;

b) persoanele care au fost condamnate, printr-o sentinţă rămasă definitivă, pentru infracţiuni de corupţie, spălare de bani, infracţiuni contra patrimoniului, abuz în serviciu, luare sau dare de mită, fals şi uz de fals, deturnare de fonduri, evaziune fiscală, primire de foloase necuvenite, trafic de influenţă, mărturie mincinoasă ori alte fapte de natură să conducă la concluzia că nu sunt create premisele necesare pentru asigurarea unei gestiuni sănătoase şi prudente a administratorului.

Art. 12. - Interdicţia prevăzută la art. 11 se aplică şi în cazul acţionarilor şi auditorilor financiari, persoane juridice, la care unul sau mai mulţi dintre acţionarii, administratorii sau conducătorii acestora au fost condamnaţi printr-o sentinţă rămasă definitivă, pentru infracţiunile prevăzute la art. 11.

SECŢIUNEA a 3-a

Documentaţia necesară pentru obţinerea autorizării ca administrator

Art. 13. - (1) Decizia de autorizare ca administrator se eliberează în baza Cererii pentru autorizarea ca administrator, întocmită conform anexei nr. 2.

(2) Cererea, însoţită de documentaţia completă, se depune şi se înregistrează la Comisie de către societăţile care intenţionează să se autorizeze ca administrator de fonduri de pensii facultative.

Art. 14. - Cererea pentru autorizarea administratorului este însoţită de următoarele documente:

a)   procură specială şi autentică sau, după caz, delegaţie avocaţială, prin care solicitantul împuterniceşte una sau mai multe persoane pentru a reprezenta societatea în relaţia cu Comisia, pe parcursul instrumentării cererii de autorizare ca administrator;

b)   certificatul de înmatriculare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în copie;

c)   actul constitutiv, care să conţină inclusiv prevederile art. 18 alin. (2) din Lege, precum şi toate certificatele de înscriere de menţiuni în Oficiul Naţional al Registrului Comerţului privind modificările acestuia, după caz, în copie;

d)   dovada vărsării integrale sau a reîntregirii/majorării, după caz, sub formă bănească a capitalului social, în copie;

e)   documentaţia privind acţionarii prevăzută la art. 15;

f)    documentaţia privind membrii consiliului de administraţie şi ai comitetului de direcţie, dacă este cazul, prevăzută la art. 16;

g)   declaraţia pe propria răspundere a acţionarilor, membrilor consiliului de administraţie şi ai comitetului de direcţie, din care să rezulte dacă deţin individual sau în legătură cu alte persoane implicate în orice societate comercială cel puţin 5% din capitalul social sau din drepturile de vot, conform modelului „Declaraţie 2" din anexa nr. 7;

h) documente privind acţionarii, membrii consiliului de administraţie şi ai comitetului de direcţie referitoare la eventuala lor calitate de persoane afiliate, precum şi natura legăturilor dintre ei, conform modelului „Declaraţie 1" din anexa nr. 6;

i) regulamentul de organizare şi funcţionare a societăţii, întocmit în conformitate cu art. 17;

j) actul juridic în baza căruia societatea deţine spaţiul destinat sediului social şi sediilor secundare, precum şi documente din care să reiasă că acestea îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 19;

k) proiectul contractului de depozitare;

l) proiectul contractului de societate civilă, prin care urmează a se înfiinţa fondul de pensii facultative, întocmit în conformitate cu Norma nr. 3/2006 privind autorizarea fondului de pensii facultative;

m) proiectul contractului de audit, întocmit cu un auditor financiar extern, persoană juridică, înregistrat la autoritatea competentă, respectiv Camera Auditorilor Financiari din România;

n) declaraţie privind politica de investiţii;

o) planul de afaceri pe 3 ani, realizat în conformitate cu art. 18;

p) proiectul prospectului schemei de pensii facultative;

r) dovada plăţii taxei de autorizare ca administrator.

Art. 15. - (1) Pentru fiecare dintre acţionari, persoane juridice, se vor prezenta următoarele documente:

a)   certificat constatator eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sau orice alt document oficial echivalent eliberat de autoritatea similară din ţara de origine, care să ateste cel puţin denumirea, numărul şi data înmatriculării, persoanele împuternicite legal să reprezinte persoana juridică şi obiectul de activitate al acesteia;

b)   o prezentare a persoanei juridice, sub semnătura reprezentantului legal, din care să rezulte organizarea acesteia, inclusiv reţeaua de sedii secundare deţinute în ţara de origine şi în străinătate, activitatea desfăşurată de acţionar şi de fiecare dintre sediile sale secundare;

c)   ultimele 3 situaţii financiare anuale auditate de o societate de audit financiar membră a Camerei Auditorilor Financiari din România, cele mai recente situaţii financiare interimare şi ultima balanţă de verificare ale acţionarilor şi, după caz, cele întocmite la nivelul perimetrului de consolidare contabilă din care face parte acţionarul. In cazul acţionarilor rezultaţi dintr-o fuziune sau divizare, acest termen include şi funcţionarea persoanei/persoanelor juridice din care acestea provin;

d)  în cazul acţionarilor persoane juridice străine, situaţiile financiare anuale prevăzute la lit. c) vor fi auditate de o societate de audit financiar, membru activ al unui organism profesional recunoscut de Federaţia Internaţională a Contabililor şi care a asimilat Codul de etică emis de aceasta. Comisia poate solicita documente care să ateste îndeplinirea cerinţelor menţionate;

e)   estimări ale rezultatelor financiare şi investiţionale pentru următorii 3 ani, însuşite de conducătorii administratorului;

f)   la solicitarea Comisiei, curriculum vitae, conform anexei nr. 1, certificat de cazier judiciar şi certificat de cazier fiscal, cu aplicarea în mod corespunzător a prevederilor art. 16 alin. (1) lit. f), alin. (2), (3) şi (4), pentru membrii consiliului de administraţie şi/sau pentru persoanele care asigură conducerea activităţii curente a acţionarului.

(2) Pentru fiecare dintre acţionari, persoane fizice, se vor prezenta următoarele documente:

a)  copie de pe actul de identitate, a cărei conformitate cu originalul va fi certificată de posesorul actului de identitate;

b)  curriculum vitae întocmit conform anexei nr. 1;

c)   chestionarul al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3, completat şi semnat de fiecare dintre acţionari;

d)   certificatul de cazier judiciar, cu aplicarea în mod corespunzător a prevederilor art.  16 alin.  (2), (3) şi (4);

e)   declaraţie de venituri întocmită în conformitate cu legislaţia din ţara de origine, vizată de autoritatea fiscală sau, după caz, certificată conform legislaţiei din ţara respectivă; în cazul în care legislaţia din ţara de origine nu prevede o astfel de declaraţie, se va prezenta un document oficial care să ateste acest fapt;

f)  „Declaraţia 1" şi „Declaraţia 2", ale căror modele sunt prevăzute în anexa nr. 6, respectiv în anexa nr. 7;

g)  specimene de semnătură, conform anexei nr. 5;

h) cazier fiscal sau declaraţie din care să rezulte natura şi cuantumul datoriilor existente la data depunerii cererii de autorizare a administratorului.

Art. 16. - (1) Pentru fiecare dintre membrii consiliului de administraţie şi ai comitetului de direcţie va fi transmisă următoarea documentaţie:

a)  copie de pe actul de identitate, a cărei conformitate cu originalul va fi certificată de posesorul actului de identitate;

b)   curriculum vitae elaborat în conformitate cu anexa nr. 1;

c)  copie de pe actul care dovedeşte că sunt absolvenţi ai unei instituţii de învăţământ superior;

d)   chestionarul al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4, completat şi semnat de aceste persoane;

e)  declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că persoana în cauză nu se află în vreuna dintre situaţiile prevăzute la art. 23 alin. (1) din Lege;

f)  specimene de semnătură, conform anexei nr. 5;

g)   certificatul de cazier judiciar şi certificatul de cazier fiscal, cu respectarea prevederilor alin. (2), (3) şi (4).

(2)  Pentru persoanele care nu au reşedinţa în România se va prezenta certificatul de cazier judiciar sau alt document cu aceeaşi valoare juridică, eliberat de autorităţile din ţara de origine şi din ţara în care au reşedinţa în prezent, dacă aceasta este alta decât ţara de origine.

(3)   Pentru persoanele care nu au domiciliul, dar au reşedinţa în România, se va prezenta certificatul de cazier judiciar eliberat de autorităţile române şi certificatul de cazier judiciar sau alt document cu aceeaşi valoare juridică eliberat de autorităţile din ţara de origine şi din ţara în care au avut anterior reşedinţa, dacă aceasta este alta decât ţara de origine.

(4)  Pentru persoanele care au domiciliul în România se va prezenta certificatul de cazier judiciar eliberat de autorităţile române.

Art. 17. - (1) Regulamentul de organizare şi funcţionare al administratorului va conţine cel puţin următoarele:

a)   structura organizatorică a administratorului, care va conţine obligatoriu o direcţie de audit intern şi o direcţie distinctă responsabilă cu analiza oportunităţilor investiţionale şi plasarea activelor;

b)  atribuţiile fiecărui compartiment al administratorului şi relaţiile dintre acestea;

c)   atribuţiile sediilor secundare ale administratorului, inclusiv proceduri privind evidenţa şi controlul activităţii, arhivarea documentelor şi transmiterea situaţiilor şi/sau a documentelor la sediul social;

d)  competenţele conducătorilor/înlocuitorilor acestora, ale persoanelor care asigură conducerea compartimentelor din cadrul administratorului, din cadrul sediilor secundare şi ale altor persoane care efectuează operaţiuni în numele şi pe contul administratorului.

(2) Procedurile interne vor conţine cel puţin următoarele:

a)  descrierea sistemului de control intern, a gradului de adecvare a sistemului informatic dedicat activităţii de administrare de fonduri de pensii facultative, preconizat a fi utilizat, la specificul activităţii ce urmează a fi desfăşurată, avându-se în vedere aspecte precum: capacitatea de a asigura în mod corespunzător suportul pentru desfăşurarea activităţilor propuse, gradul de securitate a informaţiei, capacitatea de a furniza raportările solicitate de Comisie, îndeplinirea de către sistemele de prelucrare automată a datelor a criteriilor minimale prevăzute de reglementările în domeniul financiar-contabil în vigoare;

b)   reguli privind prevenirea şi combaterea spălării banilor, emise în aplicarea Legii nr. 656/2002 privind prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării actelor de terorism, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 18. - Planul de afaceri este elaborat de administrator şi trebuie să cuprindă cel puţin următoarele:

a)   informaţii cu privire la activităţile ce urmează a fi desfăşurate;

b)   informaţii cu privire la modul în care administratorul intenţionează să acţioneze pentru desfăşurarea activităţii într-un mod sigur şi prudent;

c)  studiul pieţei şi al factorilor ce pot afecta fezabilitatea planului de afaceri;

d)   politica de investiţii şi planul de finanţare a afacerii, incluzând perioada de recuperare a investiţiei.

Art. 19. - (1) Spaţiul destinat sediului social trebuie să îndeplinească cel puţin următoarele condiţii:

a)   să se afle în folosinţa exclusivă a administratorului;

b)   să fie corespunzător structurii organizatorice şi activităţilor ce urmează a fi desfăşurate;

c)  să fie în suprafaţă utilă de cel puţin 100 m2;

d)  să fie compartimentat corespunzător, astfel încât să se asigure separarea efectivă a activităţilor ce urmează a fi desfăşurate;

e)   să nu fie amplasat la subsolurile clădirilor sau la etajele ansamblurilor de locuinţe;

f) să dispună de o dotare tehnică adecvată desfăşurării activităţii, astfel încât să se asigure securitatea, stocarea şi confidenţialitatea informaţiilor şi a documentelor în arhiva entităţii.

(2) Spaţiul destinat sediilor secundare trebuie să îndeplinească cel puţin următoarele condiţii:

a)   să se afle în folosinţa exclusivă a administratorului;

b)   să fie corespunzător structurii organizatorice şi activităţilor ce urmează a fi desfăşurate;

c)  să fie în suprafaţă utilă de cel puţin 25 m2;

d)  să fie compartimentat corespunzător, astfel încât să se asigure separarea efectivă a activităţilor ce urmează a fi desfăşurate;

e)   să nu fie amplasat la subsolurile clădirilor sau la etajele ansamblurilor de locuinţe;

f)  să dispună de o dotare tehnică adecvată desfăşurării activităţii, astfel încât să se asigure securitatea, stocarea şi confidenţialitatea informaţiilor şi a documentelor în arhiva entităţii.

SECŢIUNEA a 4-a

Procedura de acordare sau respingere a autorizaţiei de administrare de fonduri de pensii facultative

SUBSECŢIUNEA 1

Acordarea autorizării de administrare de fonduri de pensii facultative

Art. 20. - (1) Comisia hotărăşte cu privire la eliberarea unei decizii de autorizare a administratorului în termen de 30 de zile de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului.

(2)   Pentru a stabili îndeplinirea condiţiilor prevăzute de lege, la evaluarea calităţii acţionarilor şi a membrilor consiliului de administraţie şi ai comitetului de direcţie vor fi luate în considerare informaţii legate de activitatea, reputaţia şi, după caz, integritatea morală a acestor persoane, precum şi de orice alte circumstanţe.

(3)  In aplicarea prevederilor alin. (2) vor fi avute în vedere, în măsura în care prezintă relevanţă, situaţii cum ar fi:

a)   nu se poate stabili provenienţa fondurilor ce vor fi utilizate pentru obţinerea participaţiei la capitalul social al administratorului sau justificarea prezentată nu este suficientă pentru a determina dacă sunt îndeplinite cerinţele prevăzute de lege şi de prezenta normă;

b)  din informaţiile furnizate de persoanele respective nu rezultă în mod clar natura activităţii desfăşurate de acestea şi, în cazul persoanelor juridice, identitatea persoanelor care deţin controlul direct sau indirect asupra acestora, nepermiţând astfel realizarea unei supravegheri eficiente;

c)   informaţiile disponibile referitoare la activitatea persoanelor, la tranzacţiile desfăşurate de acestea ori la influenţa de orice natură, politică, economică, familială, personală la care sunt supuse persoanele respective conduc la concluzia că există posibilitatea ca administratorul să nu îşi desfăşoare activitatea în conformitate cu prevederile Legii;

d)  persoanele respective sau persoanele din grupul din care fac parte au făcut obiectul unor anchete sau proceduri administrative ori judiciare care s-au încheiat cu sancţiuni sau interdicţii;

e)   acţionarii nu sunt supravegheaţi în mod adecvat de autoritatea competentă din ţara de origine, inclusiv în ceea ce priveşte supravegherea pe bază consolidată;

f)   persoana respectivă a fost sancţionată sau i s-a refuzat o autorizaţie de către o autoritate din domeniul financiar-bancar din România sau din străinătate.

Art. 21. - (1) Orice solicitare a Comisiei de informaţii suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevăzut la art. 20 alin. (1), care reîncepe să curgă de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificări, depunere care nu poate fi făcută mai târziu de 30 de zile de la data solicitării Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii.

(2) In situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă necorespunzătoare, precum şi lipsa unor documente, acestea sunt returnate solicitantului spre completare sau înlocuire, după caz.

Art. 22. - Decizia de aprobare a cererii de autorizare ca administrator se comunică solicitantului în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia de către Comisie.

SUBSECŢIUNEA a 2-a

Respingerea autorizării de administrare de fonduri de pensii facultative

Art. 23. - (1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile prevăzute în prezenta normă duce la respingerea cererii pentru autorizarea ca administrator.

(2)   Decizia de respingere, scrisă şi motivată, se comunică societăţii în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia.

(3)   Decizia de respingere poate fi contestată în termen de maximum 30 de zile de la data comunicării ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare privind contenciosul administrativ.

Art. 24. - O nouă cerere de autorizare poate fi adresată Comisiei numai dacă au fost remediate deficienţele care au constituit motivele de respingere a cererii iniţiale.

CAPITOLUL III

Dispoziţii finale

Art. 25. - Toate documentele depuse la Comisie, în scopul obţinerii autorizaţiei ca societate de pensii, ca administrator sau ca fond de pensii facultative, vor fi numerotate şi semnate, pentru conformitate, de reprezentanţii legali ai solicitantului şi vor fi însoţite de un opis în care acestea vor fi menţionate.

Art. 26. - Anexele nr. 1 -7*) fac parte integrantă din prezenta normă.

*) Anexele nr. 1 -7 sunt reproduse în facsimil.

ANEXA Nr. 1 la normă

Curriculum vitae

Informatii personale

Nume / Prenume

Nume Prenume

Adresa

Numărul imobilului, numele străzii, codul poştal, localitatea, ţara

Telefon

Fix:

Mobil:

Fax

E-mail

Cetăţenia

Data naşterii

Sex

Experienţa profesională

Perioada

Menţionaţi pe rând fiecare experienţa profesională relevantă, începând cu cea mai recentă dintre acestea.

Funcţia sau postul ocupat

Principalele activităţi şi responsabilităţi

Numele şi adresa angajatorului

Tipul activităţii sau sectorul de activitate

Educaţie şi formare

Perioada

Menţionaţi pe rând fiecare formă de învăţământ şi program de formare profesională urmat, începând cu cel mai recent.

Calificarea / diploma obţinută

Domenii principale studiate / competenţe dobândite

Numele şi tipul instituţiei de învăţământ

Nivelul de clasificare a formei de învăţământ

Aptitudini şi competenţe personale

Limba maternă

Precizaţi limba maternă

Limba(i) străină(e) cunoscute

Autoevaluare

Inţeles

Vorbit

Scris

Abilităţi de ascultare

Abilităţi de citire

Interacţiune

Exprimare

Limba

Limba

Competenţe şi cunoştinţe de utilizare a calculatorului

Descrieţi competenţele şi indicaţi contextul în care au fost dobândite.

Alte competenţe şi aptitudini

Informaţii suplimentare

Indicaţi alte informaţii utile care nu au fost menţionate anterior, de exemplu: persoane de contact, referinţe etc.

ANEXA Nr. 2la normă

DATE DE

IDENTIFICARE

ALE SOCIETĂŢII

CERERE PENTRU AUTORIZAREA CA ADMINISTRATOR A FONDURILOR DE PENSII FACULTATIVE

 Subsemnatul(a) ..................................................................................................................................

                                                                       (numele şi prenumele)

 In calitate de împuternicit/împuterniciţi..............................................................................................

                                                        (nr. şi data procurii speciale şi autentice/delegaţiei avocaţiale)

 Solicit autorizarea de constituire a societăţii de pensii/autorizarea societăţii de administrare a  fondurilor de pensii facultative...........................................................................................................

                                                                       (denumirea societăţii)

 având:

Sediul social     ............................................          .................................................

                                        (localitate)                                    (strada şi numărul)

                         .............................................            .................................................             

                                        (judeţul)                                        (codul poştal)

Sediul secundar:  ............................................          .................................................

                                        (localitate)                                    (strada şi numărul)

                              ............................................           .................................................

                                        (judeţul)                                        (codul poştal)

Forma de înregistrare: ...................................................................................................................

                                               (filială, sucursală, reprezentanţă, agenţie, punct de lucru)

Numărul de telefon: ...............................    Numărul de fax: ...............................

Adresa de poştă electronică: ............................................................................

Prezenta cerere este însoţită de un număr de..........documente, totalizând un număr de.........

file.

              Data: .............................

FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE

ANEXA Nr. 3 la normă

DATE DESPRE ACŢIONARII  SOCIETĂŢII DE ADMINISTRARE A FONDURILOR DE PENSII FACULTATIVE

Acţionarii societăţii de administrare - Persoane fizice

Nr. crt.

Fondatori/Acţionari Nume şi prenume

Statul rezident

Deţinere

Cod numeric personall

Nr. acţiuni

% din capitalul social

Acţionarii societăţii de administrare - Persoane juridice2

Nr. crt.

Fondatori/Acţionari3 Denumire

Statul rezident

Deţinere

Cod unic de înregistrare 4

Nr. acţiuni

% din capitalul social

Nume şi prenume împuternicit:................................................

Semnătura împuternicit: .............................................................

Data: ...............

1 pentru persoanele fizice străine se va completa seria şi numărul paşaportului.

2 se vor înscrie numai acţionarii societăţii cu deţineri de minim 5% din capitalul social, ultima linie fiind completată cu „alţi acţionari persoane fizice/juridice cu deţineri sub 5%" şi, respectiv totalul deţinerilor acestora

3 se va completa începând cu structura acţionariatului societăţii care solicită autorizarea.

Pentru fiecare acţionar semnificativ, persoană juridică, se va completa o nouă pagină precizându-se structura acţionariatului acestuia până la nivel de acţionar persoană fizică inclusiv. Nu se completează în cazul societăţilor admise la tranzacţionare pe o piaţă reglementată şi al celor la care statul sau o autoritate a administraţiei publice este acţionar sau asociat, precizându-se această situaţie.

4 pentru persoanele juridice străine se va completa numărul de înregistrare la instituţia similară Oficiului Registrului Comerţului din statul de origine.

FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE

ANEXA Nr. 4 la normă

INFORMAŢII DESPRE     MEMBRII  CONSILIULUI DE ADMINISTRAŢIE1/COMITETULUI DE DIRECŢIE

Numele şi prenumele

Funcţia2

Codul numeric personal

Nume şi prenume împuternicit:...................................................

Semnătură împuternicit: .......................................................

Data:   ..........................

1 Consiliul de Administraţie va conţine minim 3 membri şi va avea număr impar;

2 se va completa, după caz, cu: CA - membru în Consiliul de Administraţie, CD  - membru Comitetul de Direcţie

FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE

CHESTIONAR

pentru membrii Consiliului de Administraţie şi membrii Comitetului de Direcţie

Acest chestionar va fi completat de către fiecare dintre membrii Consiliului de Administraţie şi membrii Comitetului de Direcţie ai societăţii de administrare. Chestionarul se întocmeşte potrivit acestui model; este obligatoriu a se răspunde la toate întrebările. Nu sunt acceptate chestionarele semnate prin reprezentare.

1. Denumirea şi adresa sediului societăţii pentru care se comunică informaţiile:

 ....................................................................................................................................

2.  Identitatea membrului (numele şi prenumele, CNP, seria şi numărul actului de identitate, emitentul şi data emiterii acestuia, data şi locul naşterii, cetăţenia şi domiciliul). Pentru cetăţenii străini se va preciza, dacă este cazul, şi data de la care au domiciliul/reşedinţa în România.

 ....................................................................................................................................

3.  Funcţia pe care o exercitaţi în cadrul societăţii. Se va prezenta şi o scurtă descriere a atribuţiilor şi responsabilităţilor aferente.

 ....................................................................................................................................

4.  Comunicaţi orice informaţii suplimentare care ar putea fi considerate relevante pentru aprecierea calificării, experienţei profesionale şi a onorabilităţii dumneavoastră.

....................................................................................................................................

5.  Aţi fost sau sunteţi acţionar semnificativ (care deţine cel puţin 10% din capitalul social sau din drepturile de vot) ori asociat într-o societate comercială? In această eventualitate, precizaţi denumirea societăţii comerciale şi nivelul participaţiei dumneavoastră.

 ....................................................................................................................................

6.  Ati exercitat activităţi, pentru care, potrivit dispoziţiilor legale aplicabile era prevăzută obligativitatea obţinerii unei aprobări de la o autoritate de reglementare, supraveghere şi/sau control din domeniul financiar-bancar din România sau din străinătate?

 ....................................................................................................................................

7.  Aţi avut, dumneavoastră sau societăţile la care aţi exercitat ori exercitaţi responsabilităţi de conducere şi/sau de administrare ori la care sunteţi sau aţi fost acţionar semnificativ ori asociat, dificultăţi financiare majore sau v-aţi aflat dumneavoastră ori respectivele entităţi în alte situaţii care să fi condus la proceduri judiciare sau extrajudiciare, finalizate ori aflate în curs de desfăşurare? Dacă da, faceţi orice precizare utilă.

....................................................................................................................................

8. Ati făcut parte din Consiliul de Administraţie sau din conducerea unei societăţi care a înregistrat o evoluţie necorespunzătoare a indicatorilor de prudenţă sau a făcut obiectul unor măsuri de supraveghere specială, de administrare specială ori al altor măsuri similare instituite de către o autoritate competentă?

....................................................................................................................................

9. Autorităţile însărcinate cu supravegherea în domeniul financiar-bancar din România sau din străinătate v-au refuzat vreo autorizaţie ori v-au aplicat vreo sancţiune dumneavoastră personal? Dar vreuneia dintre entităţile la care aţi exercitat ori exercitaţi responsabilităţi de conducere şi/sau de administrare ori la care sunteţi sau aţi fost acţionai semnificativ ori asociat? Dacă da, daţi detalii, indiferent dacă între timp a intervenit reabilitarea (se vor indica: autoritatea care a dispus sancţionarea, fapta sancţionată, sancţiunea şi data aplicării sancţiunii).

 ....................................................................................................................................

10.  Sunteţi membru în Consiliul de Administraţie sau conducător al unei alte societăţi de administrare a fondurilor de pensii facultative, al unei instituţii de credit care îndeplineşte funcţie de depozitar sau al unei societăţi de servicii de investiţii financiare ? Dacă da, faceţi orice precizare utilă.

 ....................................................................................................................................

11.  Sunteţi angajat sau aveţi o relaţie contractuală cu o altă societate de administrare a investiţiilor, societate de asigurare, societate de servicii de investiţii financiare sau instituţie de credit care îndeplineşte funcţie de depozitar? Dacă da, faceţi orice precizare utilă.

....................................................................................................................................

Semnătura:.....................

Data:............................

FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE

ANEXA Nr. 5 la normă

Specimene1 de semnătură pentru membrii Consiliului de Administraţie/ Comitetului de Direcţie

.............................................................................................................................................................

(denumirea societăţii care solicită autorizare de administrare a fondurilor de pensii facultative )

înregistrată   la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu număr .............. având cod unic de înregistrare...........................

Nr.

crt.

Numele şi prenumele

Calitatea descifrabil

Semnătura

1)

........................................

..................................

2)

........................................

..................................

3)

........................................

..................................

1 Prezenta anexă se va completa în faţa reprezentantului Comisiei. Dacă unul dintre membrii Consiliului de Administraţie/Comitetului de Direcţie nu poate semna în aceste condiţii se va depune o declaraţie notarială privind specimenul de semnătură.

ANEXA Nr. 6 la normă

Declaraţie 1

privind afilierea

Declaraţia se întocmeşte potrivit acestui model. Nu sunt acceptate declaraţiile semnate prin reprezentare.

Subsemnatul      .........................................................................................,      cu      domiciliul în..........................................................................., posesor al actului de identitate tip   ...., seria..... nr..............., eliberat de  ..........................  la data de ........................, valabil până la data de ……………….CNP .....................................,               în calitate de2 ......................................................... al societăţii de administrare a fondului de pensii facultative   ..........................................................................,   declar   prin   prezenta   că   am/nu   am calitatea de persoană afiliată, în raport cu o persoană fizică sau juridică, aşa cum este definită la art. 2 alin. 2 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative.

Relaţii de afiliere:

Nr. crt.

Denumirea societăţii/numele şi prenumele persoanei fizice

Statul rezident al

societăţii în care sunt deţinute acţiuni

Participare la

capitalul social al societăţii/ drepturile de vot(%)

Data..................

Semnătura....................

1 se completează BI pentru buletin de identitate sau CI pentru carte de identitate sau PAS pentru paşaport, în cazul persoanelor fizice străine.

2 se completează funcţia deţinută: acţionar, membru în Consiliul de Administraţie, membru în Comitetul de Direcţie.

FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE

ANEXA Nr. 7 la normă

Declaraţie 2

privind deţinerile reprezentând cel puţin 5% din capitalul social sau din drepturile de vot ale unei societăţi

Declaraţia se întocmeşte potrivit acestui model. Nu sunt acceptate declaraţiile semnate prin reprezentare.

Subsemnatul      .........................................................................................,      cu      domiciliul în..........................................................................., posesor al actului de identitate tip   ...., seria..... nr..............., eliberat de  .......................... la data de ........................, valabil până la data de………..CNP ....................................., în calitate               de2 ..................................................................................al societăţii de administrare a fondului de pensii facultative   ..................................................................., declar prin prezenta că am/nu am deţineri care reprezintă cel puţin 5% din capitalul social sau al drepturilor de vot:

Deţineri individuale:

Nr. crt.

Denumirea societăţii în care sunt deţinute acţiuni

Statul rezident al

societăţii în care sunt deţinute acţiuni

Participare la

capitalul social al societăţii/ drepturile de vot(%)

Data..................

Semnătura....................

1 Se completează BI pentru buletin de identitate sau CI pentru cartea de identitate sau PAS pentru paşaport, în cazul persoanelor fizice străine.

2 Se completează funcţia deţinută: membru în consiliul de administraţie, conducător, înlocuitor al conducătorului.

FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 14/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 14 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 14/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu