HOTARARE Nr
HOTARARE Nr. 1344 din 27 noiembrie 2002
privind aprobarea taxelor si tarifelor pentru operatiunile efectuate de
oficiile registrului comertului de pe langa tribunale si a tarifelor pentru
operatiunile efectuate de Biroul unic din cadrul oficiilor registrului
comertului de pe langa tribunale
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 903 din 12 decembrie 2002

In temeiul art. 107 din Constitutie, al art. 11 alin (1) din Legea nr.
26/1990 privind registrul comertului, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare, si al art. 15 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 76/2001 privind simplificarea unor formalitati administrative
pentru inregistrarea si autorizarea functionarii comerciantilor, republicata,
cu modificarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
(1) Se aproba taxele pentru operatiunile efectuate de oficiile registrului
comertului de pe langa tribunale, prevazute in anexa nr. 1.
(2) Pentru pozitiile B.8 - B.16 si B.23 - B.25 din anexa nr. 1 se aplica
taxe suplimentare pentru operatiunile care nu necesita obtinerea autorizatiilor
de functionare, dupa cum urmeaza:
a) 50% din taxa pentru solutionarea solicitarii in termen de maximum 5
zile;
b) 30% din taxa pentru solutionarea solicitarii intre 6 zile si maximum 10
zile.
(3) Pentru constituirea fondului de lichidare a societatilor comerciale, in
conformitate cu prevederile art. 4 alin. (4) din Legea nr. 64/1995 privind
procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata, la
cuantumurile taxelor prevazute in anexa nr. 1 se adauga o cota de 10% .
Art. 2
(1) Se aproba tarifele pentru furnizarea de informatii din registrul
comertului computerizat, utilizate de oficiile registrului comertului de pe
langa tribunale si de Oficiul National al Registrului Comertului din subordinea
Ministerului Justitiei, prevazute in anexa nr. 2.
(2) Pentru pozitiile nr. 1 - 9 din anexa nr. 2 se aplica tarife
suplimentare, dupa cum urmeaza:
a) 50% din tarif pentru solutionarea solicitarii in termen de 48 de ore;
b) 30% din tarif pentru solutionarea solicitarii in termen de 5 zile.
Art. 3
Se aproba tarifele pentru operatiunile efectuate de Biroul unic din cadrul
oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale, prevazute in anexa nr.
3.
Art. 4
Pentru serviciile auxiliare prestate de oficiile registrului comertului de
pe langa tribunale si de Oficiul National al Registrului Comertului nivelul
tarifelor pentru efectuarea de copii xerox, plastifierea diferitelor documente,
transmiterea de acte si informatii prin mijloace de comunicatii - posta, fax -,
editarea informatiilor pe etichete autocolante, traduceri si altele asemenea se
va stabili unitar, prin ordin al ministrului justitiei, pe baza de calculatie
de pret.
Art. 5
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 6
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 574/2002 pentru aprobarea cuantumurilor taxelor si tarifelor
percepute de camerele de comert si industrie teritoriale pentru activitatile de
registru si pentru operatiunile efectuate de Biroul unic, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 413 din 14 iunie 2002.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul justitiei,
Rodica Mihaela Stanoiu
p. Ministrul finantelor publice,
Enache Jiru,
secretar de stat
ANEXA 1*)
*) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
TAXELE
pentru operatiunile efectuate de oficiile registrului comertului de pe langa
tribunale
______________________________________________________________________________
|Nr. | DENUMIREA OPERATIUNII | TAXE
|
|crt.| | - lei -
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 0 | 1 | 2
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| A. COMERCIANTI PERSOANE FIZICE SI ASOCIATII FAMILIALE
|
|______________________________________________________________________________|
| 1.| Verificarea disponibilitatii firmei | 16.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 2.| Rezervarea firmei | 21.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 3.| Verificarea disponibilitatii emblemei | 21.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 4.| Rezervarea emblemei | 40.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 5.| Inmatriculare | 142.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 6.| Mentiune | 36.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 7.| Radiere | 45.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| B. COMERCIANTI PERSOANE JURIDICE
|
|______________________________________________________________________________|
| 1.| Verificarea disponibilitatii firmei | 120.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 2.| Rezervarea firmei | 160.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 3.| Verificarea disponibilitatii emblemei | 200.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 4.| Rezervarea emblemei | 100.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 5.| Verificarea disponibilitatii firmei la nivel national | 400.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 6.| Rezervarea firmei la nivel national | 900.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 7.| Rezervarea firmei pe o anumita arie geografica: |
|
| |___________________________________________________________|_____________|
| | - pentru 2 judete | 260.000
|
|
|___________________________________________________________|_____________|
| | - pentru orice alt judet in plus | 60.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 8.| Inmatriculare pe transe de capital social: |
|
| |___________________________________________________________|_____________|
| | - pana la 1.000.000 lei | 345.000
|
|
|___________________________________________________________|_____________|
| | - 1.000.001 - 2.000.000 lei | 700.000
|
|
|___________________________________________________________|_____________|
| | - 2.000.001 - 5.000.000 lei | 1.100.000
|
| |___________________________________________________________|_____________|
| | - 5.000.001 - 10.000.000 lei | 1.400.000
|
|
|___________________________________________________________|_____________|
| | - 10.000.001 - 25.000.000 lei | 1.700.000
|
| |___________________________________________________________|_____________|
| | - 25.000.001 - 100.000.000 lei | 2.200.000
|
|
|___________________________________________________________|_____________|
| | - peste 100.000.000 lei | 3.800.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 9.| Inmatriculare sucursala | 345.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 10.| Inmatriculare ca urmare a schimbarii sediului |
|
| | comerciantului dintr-un judet in altul: |
|
| |___________________________________________________________|_____________|
| | - SNC, SCS | 345.000
|
|
|___________________________________________________________|_____________|
| | - SRL, SA, SCA | 1.400.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 11.| Majorarea capitalului social: |
|
| |___________________________________________________________|_____________|
| | - cu pana la 1.000.000 lei | 300.000
|
|
|___________________________________________________________|_____________|
| | - 1.000.001 - 2.000.000 lei | 550.000
|
| |___________________________________________________________|_____________|
| | - 2.000.001 - 5.000.000 lei | 750.000
|
|
|___________________________________________________________|_____________|
| | - 5.000.001 - 10.000.000 lei | 1.000.000
|
|
|___________________________________________________________|_____________|
| | - 10.000.001 - 25.000.000 lei | 2.400.000
|
| |___________________________________________________________|_____________|
| | - 25.000.001 - 100.000.000 lei | 3.000.000
|
|
|___________________________________________________________|_____________|
| | - peste 100.000.000 lei | 3.500.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 12.| Cesiunea aportului la capitalul social: |
|
| |___________________________________________________________|_____________|
| | - cu pana la 1.000.000 lei | 400.000
|
|
|___________________________________________________________|_____________|
| | - 1.000.001 - 2.000.000 lei | 500.000
|
|
|___________________________________________________________|_____________|
| | - 2.000.001 - 5.000.000 lei | 550.000
|
|
|___________________________________________________________|_____________|
| | - 5.000.001 - 10.000.000 lei | 800.000
|
|
|___________________________________________________________|_____________|
| | - 10.000.001 - 25.000.000 lei | 1.500.000
|
| |___________________________________________________________|_____________|
| | - 25.000.001 - 100.000.000 lei | 2.500.000
|
|
|___________________________________________________________|_____________|
| | - peste 100.000.000 lei | 3.000.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 13.| Reducerea capitalului social: |
|
| |___________________________________________________________|_____________|
| | - cu pana la 1.000.000 lei | 120.000
|
|
|___________________________________________________________|_____________|
| | - 1.000.001 - 5.000.000 lei | 250.000
|
|
|___________________________________________________________|_____________|
| | - 5.000.001 - 25.000.000 lei | 400.000
|
| |___________________________________________________________|_____________|
| | - 25.000.001 - 100.000.000 lei | 550.000
|
|
|___________________________________________________________|_____________|
| | - peste 100.000.000 lei | 750.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 14.| Inscriere de mentiune (cu exceptia celor mentionate la |
|
| | pozitiile nr. 11 - 13) | 160.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 15.| Preschimbarea certificatului de inregistrare in mod |
|
| | curent, ca urmare a unor modificari | 75.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 16.| Radierea persoanei juridice/sucursalei | 250.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 17.| Depunerea bilantului contabil anual | 65.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 18.| Depunerea prospectului de emisiune de actiuni prin |
|
| | subscriptie publica pentru: |
|
|
|___________________________________________________________|_____________|
| | - constituirea societatii | 120.000
|
| |___________________________________________________________|_____________|
| | - majorarea capitalului social | 0,5% din
|
| | | valoarea
|
| | | majorarii |
| | |
capitalului,|
| | | dar nu mai
|
| | | mult de
|
| | | 3.000.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 19.| Depunerea proiectului de fuziune sau divizare | 200.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 20.| Depunerea spre arhivare a registrelor societatilor pe |
|
| | actiuni si in comandita pe actiuni lichidate | 240.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 21.| Transmiterea actelor prevazute de lege spre publicare in |
|
| | Monitorul Oficial al Romaniei | 90.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 22.| Transmiterea documentatiei pentru obtinerea codului unic |
|
| | de inregistrare | 35.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 23.| Copii certificate de pe documentele existente in dosarul |
|
| | comerciantului: |
|
| |___________________________________________________________|_____________|
| | - persoane fizice | 23.000
|
|
|___________________________________________________________|_____________|
| | - persoane juridice | 40.000
|
| |___________________________________________________________|_____________|
| | - copie/pagina certificata | 2.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 24.| Certificat constatator ca un anumit act sau fapt este sau |
|
| | nu este inscris ori mentionat in registru: |
|
|
|___________________________________________________________|_____________|
| | - persoane fizice | 60.000
|
|
|___________________________________________________________|_____________|
| | - persoane juridice | 180.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 25.| Eliberare duplicat: |
|
|
|___________________________________________________________|_____________|
| | - certificat de inregistrare | 50.000
|
|
|___________________________________________________________|_____________|
| | - anexa | 50.000
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
ANEXA 2
TARIFE
pentru furnizare de informatii din registrul comertului computerizat
________________________________________________________________________________
Nr. Informatiile furnizate Tarifele
crt. - lei -
________________________________________________________________________________
1. Informatii de identificare a unei firme (cod unic de
inregistrare, denumire, sediu) 30.000
2. Informatii despre o firma existenta in baza de date 45.000 + 8.500/
(cu exceptia informatiilor de la pct. 1) inregistrare din
baza de date
3.*) Informatii despre firme structurate pe diferite 70.000 + 8.500/
criterii firma (date de
identificare)
4. Situatia financiara a firmei (evolutia principalilor
indicatori financiari pe o perioada de 5 ani) 270.000
5. Raport istoric despre o firma
Evolutia firmei de la inmatriculare pana la data 100.000 + 8.500/
solicitarii raportului: pentru fiecare
- inregistrarea initiala modificare aparuta
- mentiunile in ordine cronologica in existenta
firmei
6. Informatii privind confirmarea inexistentei unei
firme sau constatarea radierii 30.000
7. Fisa sintetica a investitiei straine 100.000
8. Informatii din situatiile financiare anuale depuse
la oficiile registrului comertului de pe langa 45.000 + 8.500/
tribunale (cifra de afaceri, profit etc.) indicator
9. Informatii statistice furnizate in functie de un
singur criteriu 120.000
________________________________________________________________________________
*) Tarifele prevazute la furnizarea de informatii pe diferite criterii se
reduc in functie de numarul de firme solicitate, astfel:
- intre 101 - 500 firme, reducere 10%;
- peste 500 firme, reducere 25% .
ANEXA 3
TARIFELE
pentru operatiunile efectuate de Biroul unic din cadrul oficiilor registrului
comertului de pe langa tribunale
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea operatiunii Tarifele
crt. - lei -
________________________________________________________________________________
1. Obtinerea autorizatiilor de functionare a 60.000
comerciantilor pentru fiecare
autorizatie
2. Comunicarea in scris, catre solicitant, a raspunsului 50.000
motivat in cazul neeliberarii unei autorizatii ori (inclusiv
refuzului inregistrarii in registrul comertului taxe postale)
________________________________________________________________________________