E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1302 din 25 noiembrie 1996

privind infiintarea Institutului national de cercetare-dezvoltare in domeniul geologiei, geofizicii, geochimiei si teledetectiei - I.G.R. Bucuresti

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 332 din 10 decembrie 1996


SmartCity3


    In temeiul Ordonantei Guvernului nr. 25/1995, aprobata si modificata prin Legea nr. 51/1996,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se infiinteaza Institutul national de cercetare-dezvoltare in domeniul geologiei, geofizicii, geochimiei si teledetectiei, pastrandu-si denumirea de Institutul Geologic al Romaniei - I.G.R. Bucuresti, persoana juridica romana aflata in coordonarea Ministerului Cercetarii si Tehnologiei, care functioneaza dupa modelul regiilor autonome, conform Legii nr. 51/1996, prin reorganizarea Institutului Geologic al Romaniei, care se desfiinteaza.
    Art. 2
    Institutul Geologic al Romaniei - I.G.R. Bucuresti are sediul in Bucuresti, str. Caransebes nr. 1, sectorul 1.
    Art. 3
    Institutul Geologic al Romaniei - I.G.R. Bucuresti are ca principal obiect de activitate: efectuarea de cercetari fundamentale si aplicative, dezvoltare tehnologica, elaborarea de studii si prognoze de interes public si national, referitoare la descifrarea alcatuirii si evolutiei geologice a teritoriului tarii, la evidentierea si delimitarea zonelor cu substante minerale utile; elaborarea de metode, procedee si tehnologii geologice si geofizice, inclusiv teledetectia si cartarea geochimica, pentru identificarea zonelor cu substante minerale utile, ape geotermale, precum si a zonelor poluate datorita activitatilor industriale, in special miniere; intocmirea si editarea de harti geologice, hidrogeologice, geofizice si geochimice pentru intreg teritoriul tarii; desfasurarea de activitati de cooperare stiintifica internationala in domeniile geologiei, geofizicii, geochimiei si teledetectiei.
    Art. 4
    Structura organizatorica a institutului Geologic al Romaniei - I.G.R. Bucuresti este prevazuta in anexa nr. 1.
    Art. 5
    Patrimoniul Institutului Geologic al Romaniei - I.G.R. Bucuresti, stabilit pe baza bilantului contabil la 30 iunie 1996, este de 3.304.183 mii lei, din care: imobilizari corporale si necorporale 1.242.074 mii lei si active circulante 2.062.109 mii lei, si se preia pe baza de protocol de predare-preluare de la Institutul Geologic al Romaniei.
    Art. 6
    Institutul Geologic al Romaniei isi desfasoara activitatea in conformitate cu reglementarile legale in vigoare, precum si cu regulamentul de organizare si functionare cuprins in anexa nr. 2.
    Art. 7
    Personalul Institutului Geologic al Romaniei - I.G.R. Bucuresti se preia prin transfer de la institutul Geologic al Romaniei, cu salariile avute la data transferului, pana la negocierea noului contract colectiv de munca.
    Art. 8
    Ministerul Cercetarii si Tehnologiei, in calitate de minister coordonator, va cuprinde, in bugetul sau de venituri si cheltuieli, fondurile necesare realizarii unor investitii, dotari, aparatura, echipamente si instalatii.
    Art. 9
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.

                 PRIM-MINISTRU
                NICOLAE VACAROIU

                        Contrasemneaza:
                        Ministrul cercetarii
                        si tehnologiei,
                        Doru Dumitru Palade

                        Ministru de stat,
                        ministrul finantelor,
                        Florin Georgescu

                        Ministrul industriilor,
                        Alexandru Stanescu

    ANEXA 1

    INSTITUTUL GEOLOGIC AL ROMANIEI - I.G.R. BUCURESTI

                            STRUCTURA ORGANIZATORICA

  ___________________________                       ______________________
 |CONSILIUL DE ADMINISTRATIE |                     | CONSILIUL STIINTIFIC |
 |___________________________|                     |______________________|
  _______|_____        |       ____________________             |  |
 | SECRETARIAT |       |______|   DIRECTOR GENERAL |____________|  |
 |_____________|  ____________|                    |_______________|
                 |            |____________________|               |
           ______|_____   ______|___   _________|__________   _____|_____
          |CONTABIL SEF| |DIRECTOR  | |DIRECTOR ADJUNCT    | | SECRETAR   |
          |            | |STIINTIFIC| |TEHNIC-ADMINISTRATIV| | STIINTIFIC |
          |____________| |__________| |____________________| |____________|
          _______|______      |              |_____________________|_______
         |SERVICIUL     |     |              ______________________|___    |
         |FINANCIAR,    |     |             |COLECTIV MANAGEMENTUL     |   |
         |CONTABILITATE,|     |             |RELATIILOR INTERNATIONALE |   |
         |CONTRACTE     |     |             |SI BANCA DE DATE GEOLOGICE|   |
         |______________|     |             |__________________________|   |
            _____________     |      ______________                        |
 _______   |LABORATOR    |    |     |LABORATOR     |    ________________   |
|FILIALA|  |MINERALOGIE- |____|_____|GEOMAGNETISM  |___|OBSERVATORUL    |  |
|CLUJ-  |__|PETROLOGIE   |    |     |PETROFIZICA   |   |GEOFIZIC        |  |
|NAPOCA |  |_____________|    |     |______________|   |NATIONAL SURLARI|  |
|_______|   _____________     |   _____|___   ___|___  |________________|  |
           |LABORATOR    |    |  |Statia   | |Statia |    _________________|__
           |GEOLOGIE     |____|  |DREPTU/  | |DEVA   |   |SERVICIUL PERSONAL, |
           |REGIONALA    |    |  |NEAMT    | |       |   |ADMINISTRATIV,      |
           |_____________|    |  |_________| |_______|   |CONTENCIOS,         |
            _____________     |     ________________     |PROTECTIA MUNCII    |
           |LABORATOR    |    |    |LABORATOR       |    |____________________|
           |HIDROGEOLOGIE|    |    |GEOFIZICA       |     _________________|__
           |SI GEOLOGIE  |____|____|LITOSFEREI      |    |BIROU APROVIZIONARE |
           |AMBIENTALA   |    |    |                |    |____________________|
           |_____________|    |    |________________|     _________________|__
            _____________     |     ________________     |ATELIER AUTO        |
           |LABORATOR    |    |    |LABORATOR       |    |____________________|
           |GEOCHIMIA    |____|____|GEOELECTRICITATE|
           |MEDIULUI     |    |    |                |
           |_____________|    |    |________________|
            _____________     |     _________________
           |LABORATOR    |    |    |LABORATOR        |
           |PALEONTOLOGIE|____|____|TEHNICI GEOFIZICE|
           |_____________|    |    |_________________|
            _____________     |     ______________________
           |LABORATOR    |    |    |LABORATOR             |
           |RESURSE      |____|____|TELEDETECTIE SI       |
           |MINERALE     |    |    |SUPRAVEGHEREA MEDIULUI|
           |_____________|    |    |______________________|
            _____________     |
           |LABORATOR    |    |
           |VALORIFICAREA|____|
           |RESURSELOR   |    |
           |MINERALE     |    |
           |_____________|    |
                     _________|______________________________________
              ______|___                       ______|_____     _____|_____
             |LABORATOR |                     |LABORATOR   |   |ATELIER    |
      _______|CERCETARE |________             |DOCUMENTARE,|   |CARTOGRAFIE|
 ____|___    |COLECTII  |    ____|____        |PUBLICATII, |   |IMPRIMERIE |
|MUZEUL  |   |__________|   |LITOTECA |       |BIBLIOTECA  |   |           |
|GEOLOGIC|         |        |NATIONALA|       |____________|   |___________|
|________|    _____|____    |_________|
             |FILIALA   |
             |GHEORGHENI|
             |__________|

    ANEXA 2

                            REGULAMENTUL
de organizare si functionare a Institutului Geologic al Romaniei - I.G.R. Bucuresti, institut national de cercetare-dezvoltare in domeniul geologiei, geofizicii, geochimiei si teledetectiei

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Institutul Geologic al Romaniei - I.G.R. Bucuresti, denumit in continuare institut, este persoana juridica romana aflata in coordonarea Ministerului Cercetarii si Tehnologiei, care functioneaza dupa modelul regiilor autonome, conform Legii nr. 51/1996, si isi desfasoara activitatea pe baza prevederilor legale in vigoare si a prezentului regulament, precum si a celorlalte prevederi legale in vigoare.
    Art. 2
    (1) Institutul are structura organizatorica cuprinsa in anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 1.302 din 25 noiembrie 1996.
    (2) Institutul are, in cadrul structurii sale organizatorice, subunitati fara personalitate juridica, necesare realizarii obiectului sau de activitate. Acestea sunt:
    - Filiala Cluj-Napoca, str. Horea nr. 7, judetul Cluj;
    - Filiala Gheorgheni, judetul Harghita;
    - Observatorul Geofizic Surlari, judetul Ilfov;
    - Statiile de observare geomagnetica Deva, judetul Hunedoara, si Dreptu, judetul Neamt;
    - Laboratorul de teledetectie si supravegherea mediului, str. Coralilor nr. 20, sectorul 1, Bucuresti;
    - Muzeul Geologic National, sos. Kiseleff nr. 2, sectorul 1, Bucuresti;
    - Litoteca nationala, sos. Chitilei nr. 58, sectorul 1, Bucuresti;
    - Laboratorul de geomagnetism si petrofizica, str. Dimitrie Onciul nr. 23 - 25, sectorul 2, Bucuresti.
    (3) Institutul poate infiinta, in cadrul structurii sale, si alte subunitati fara personalitate juridica necesare realizarii obiectului sau de activitate. Modalitatea de constituire a acestora si relatiile lor in cadrul institutului si cu tertii sunt reglementate prin prezentul regulament de organizare si functionare.

    CAP. 2
    Scopul si obiectul de activitate

    Art. 3
    Institutul este infiintat in scopul stimularii activitatii de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica in domeniul propriu de activitate, prin participare la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului si la realizarea cu prioritate a obiectivelor stiintifice si tehnologice ale Programului national de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica.
    Art. 4
    (1) Obiectul de activitate al institutului cuprinde:

    A. Activitati de cercetare-dezvoltare:
    a) In cadrul Programului national de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica:
    (i) cercetari fundamentale si de baza, realizate in scopul cresterii nivelului cunostintelor in domeniile mineralogiei, paleontologiei, petrologiei, stratigrafiei, geochimiei, geologiei regionale, hidrogeologiei, geotehnicii, resurselor minerale, magnetometriei, gravimetriei, geoelectricitatii, seismicii, teledetectiei, geotermiei etc., care se materializeaza in studii privind:
    - descifrarea structurii, alcatuirii si evolutiei geologice a teritoriului tarii si corelarea cu regiunile invecinate;
    - intocmirea, editarea si imprimarea hartilor nationale geologice, hidrogeologice, geochimice, geofizice si metalogenetice, la diverse scari;
    - elaborarea de modele genetice de acumulare, in vederea conturarii zonelor si obiectivelor de perspectiva pentru substante minerale utile solide si fluide, inclusiv pentru ape minerale si geotermale;
    - cercetarea si analiza distributiei campurilor: geomagnetic, gravific, geotermic si electromagnetic pe teritoriul Romaniei;
    - geochimia mediului ambiant si monitoringul acestuia;
    - dezvoltarea cercetarilor geonomice integrate, incluzand sistemul geoinformational (GIS), geoidul si analiza imaginilor satelitare;
    - mentinerea si extinderea acordurilor de cooperare cu institutiile similare din strainatate, pe baza bilaterala, multilaterala, in cadrul C.E.I. (Initiativa Central-europeana), I.G.C.P. (Programe internationale de corelare geologica sub egida UNESCO), FOREGS (Forumul serviciilor geologice nationale din Europa), I.U.G.S. (Uniunea Internationala a Stiintelor Geologice), I.U.G.G. (Uniunea internationala de Geodezie si Geofizica) si altele. Cercetarile sunt canalizate, in acest sens, atat pe tematici de corelare geologica (de interes regional maxim pentru aprofundarea unor probleme a caror rezolvare nu este posibila numai pe baza datelor referitoare la Romania, avand in vedere ca structura geologica nu tine seama de granite politice), cat si pe tematici legate de perfectionarea metodelor analitice si de accesul cercetatorilor romani la aparatura performanta din strainatate;
    (ii) cercetari aplicative pentru realizarea de modele experimentale si tehnologii noi sau modernizate privind:
    - perfectionarea metodelor si tehnologiilor de investigare geofizica si prin teledetectie, pentru stabilirea conditiilor de acumulare si de valorificare a substantelor minerale utile;
    - imbunatatirea procedeelor tehnologice de preparare a diverselor tipuri de substante minerale utile, utilizand metode nepoluante;
    - reevaluarea prognozelor de substante minerale utile prin valorificarea cercetarilor de la pct. (i);
    - dinamica unor fenomene geologice cu potential de hazard national;
    - impactul activitatilor antropice asupra poluarii apelor subterane;
    (iii) elaborarea de studii privind tendintele de dezvoltare a stiintelor pamantului in functie de conjunctura economica internationala;
    b) In afara Programului national de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica se pot realiza:
    - elaborarea, la cererea beneficiarilor, a unor documentatii tehnico-economice pentru aprofundarea cunoasterii geologice a unor obiective privind materiile prime minerale;
    - proiectarea si/sau realizarea unor subansambluri, dispozitive si echipamente de cercetare geologica si geofizica;
    - expertize, asistenta tehnica si consulting pentru lucrari geologice magistrale (lucrari miniere si foraje), executate de firme de stat si private, din tara si din strainatate;
    - elaborarea unor studii geologice privind amplasarea unor obiective industriale de interes national (inclusiv energetice).

    B. Activitati conexe activitatii de cercetare-dezvoltare:
    - masuratori si/sau determinari geofizice pentru rezolvarea unor probleme tehnice cu caracter special;
    - participarea la elaborarea unor proiecte geologice de lucrari miniere si foraje cu caracter de referinta, pe baza modelelor elaborate in cadrul cercetarilor de la lit. A;
    - expertize in domeniul florilor de mina si al pietrelor pretioase (in special prin colectivul de la Muzeul Geologic National);
    - colectarea, inventarierea si sistematizarea carotelor din cele mai importante foraje de referinta executate in tara, in special prin colectivul de la Litoteca nationala.

    C. Formarea si specializarea de cercetatori in domeniul propriu de activitate prin:
    - asigurarea conditiilor de perfectionare profesionala a tinerilor cercetatori din institut prin conducere de doctorate, burse si stagii de perfectionare in tara si in strainatate, indrumarea unor masteranzi care si-au exprimat dorinta de a lucra in cercetare, in cooperare cu institutii de invatamant superior.
    Institutul Geologic al Romaniei - I.G.R. Bucuresti colaboreaza si la realizarea unor programe privind apararea nationala.

    D. Activitatea de editare si tiparire a publicatiilor si a hartilor de specialitate:
    a) Publicatii:
    - Anuarul Institutului Geologic al Romaniei (incepand cu anul 1996, la implinirea a 90 de ani de la infiintare, transformat in raport anual de activitate, editat in limbile romana si engleza);
    - Romanian Journal (RJ) of Mineralogy;
    - RJ of Petrology;
    - RJ of Paleontology;
    - RJ of Stratigraphy;
    - RJ of Mineral Deposits;
    - RJ of Tectonics and Regional Geology;
    - RJ of Geophysics,
    (editate preponderent in limba engleza, asigurandu-se astfel un schimb permanent de publicatii cu strainatatea);
    b) harti nationale geotematice la diverse scari.

    E. Activitatea de transfer tehnologic al rezultatelor cercetarii stiintifice geologice in domeniul prospectiunii si explorarii geologice prin:
    - distribuirea, la cerere, a hartilor geologice, hidrogeologice, geofizice, ca baza pentru proiectarea lucrarilor geologice de orice tip;
    - elaborarea studiilor pentru proiectarea forajelor adanci de referinta, pe baza modelelor geologice create de I.G.R. - Bucuresti;
    - studii paleontologice pe carote si geotermice in gauri de sonda pentru completarea informatiilor necesare deciziilor de continuare sau stopare a forajelor.
    (2) Activitatile de la lit. A - E pot fi efectuate si in cadrul unor contracte internationale.
    (3) Institutul Geologic al Romaniei - I.G.R. Bucuresti poate efectua si vanzari de publicatii si de harti sau poate edita, la cerere, harti geologice tematice, la diverse scari.

    CAP. 3
    Patrimoniul

    Art. 5
    Conform bilantului contabil incheiat la data de 30 iunie 1996, institutul are un patrimoniu propriu in valoare de 3.304.183 mii lei, din care: imobilizari corporale si necorporale 1.242.074 mii lei si active circulante 2.062.109 mii lei.
    Art. 6
    (1) Institutul administreaza, cu diligenta unui bun proprietar, bunuri proprietate publica, precum si alte bunuri dobandite in conditiile legii. Bunurile proprietate publica, precum si cele dobandite sunt in administrarea institutului si se evidentiaza distinct in patrimoniul acestuia.
    (2) Rezultatele cercetarilor concretizate in active corporale si necorporale, efectuate si finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobandite, daca prin contract nu se prevede altfel, si se evidentiaza in evidenta contabila a institutului.
    (3) In exercitarea drepturilor sale, institutul poseda si foloseste bunurile din patrimoniul sau si, dupa caz, dispune de acestea in conditiile legii, in scopul realizarii obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizarii acestora.
    (4) Concesionarea sau inchirierea unor subunitati, servicii sau activitati se poate face numai in scopul stimularii transferului rezultatelor activitatii de cercetare-dezvoltare, in conditiile prevederilor legale corespunzatoare si cu aprobarea Ministerului Cercetarii si Tehnologiei.
    (5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale in vigoare.

    CAP. 4
    Structura organizatorica si functionala

    Art. 7
    (1) Institutul poate avea in structura subunitati, sectii, laboratoare si alte structuri organizatorice necesare realizarii obiectului sau de activitate.
    (2) In functie de specificul activitatii, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare.
    Art. 8
    Directorul general stabileste relatiile dintre subunitatile aflate in structura institutului, precum si relatiile acestora cu tertii si le poate acorda imputerniciri de reprezentare in numele institutului, cu avizul consiliului de administratie.
    Art. 9
    Conducatorii subunitatilor din structura institutului raspund in fata consiliului de administratie si a directorului general de indeplinirea tuturor atributiilor, responsabilitatilor si competentelor incredintate de acestia.

    CAP. 5
    Organele de conducere

    Art. 10
    (1) Conducerea institutului este asigurata de catre:
    - consiliul de administratie;
    - comitetul de directie;
    - directorul general.
    (2) Orientarea si coordonarea activitatii tehnico-stiintifice din institut sunt asigurate de catre consiliul stiintific.
    Art. 11
    (1) Consiliul de administratie al institutului este format din 7 membri numiti pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reinnoit.
    (2) Structura consiliului de administratie este alcatuita din:
    - 1 presedinte;
    - 1 vicepresedinte;
    - 5 membri.
    Art. 12
    (1) Din consiliul de administratie fac parte, in mod obligatoriu:
    - directorul general al institutului - presedinte;
    - un reprezentant al Ministerului Cercetarii si Tehnologiei;
    - un reprezentant al Ministerului Industriilor;
    - un reprezentant al Ministerului Finantelor;
    - presedintele consiliului stiintific.
    (2) Ceilalti membri in consiliul de administratie pot fi cercetatori, ingineri, geologi, economisti, juristi, alti specialisti din institut, precum si reprezentanti ai agentilor economici de profil.
    (3) Consiliul de administratie isi desemneaza vicepresedintele.
    (4) Numirea membrilor consiliului de administratie se face prin ordin al ministrului cercetarii si tehnologiei.
    (5) Revocarea membrilor consiliului de administratie pentru abateri grave sau pentru lipsa de activitate in executarea mandatului se face de acelasi organ care a efectuat numirea.
    Art. 13
    Membrii consiliului de administratie sunt cetateni romani si:
    a) isi pastreaza calitatea de angajati la institutia sau la unitatea de la care provin si toate drepturile si obligatiile derivand din aceasta calitate;
    b) sunt platiti pentru activitatea desfasurata in aceasta calitate cu o indemnizatie stabilita de consiliul de administratie;
    c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administratie sau nu pot participa, in aceeasi calitate, la societatile comerciale cu care institutul are relatii contractuale sau interese contrare;
    d) sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administratie cei care, personal ori sotul, sotia, copiii sau rudele pana la gradul al doilea inclusiv, sunt, in acelasi timp, patroni sau asociati la societati comerciale cu capital privat cu acelasi profil sau cu care institutul se afla in relatii comerciale directe.
    Art. 14
    Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in baza regulamentului propriu de functionare si cu respectarea legislatiei in vigoare. El hotaraste in problemele privind activitatea institutului, cu exceptia celor care, potrivit legii, sunt date in competenta altor organe.
    Art. 15
    Consiliul de administratie se intruneste o data pe luna sau ori de cate ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia facandu-se de catre presedinte sau la solicitarea a cel putin o treime din numarul membrilor consiliului. Dezbaterile consiliului de administratie sunt conduse de presedintele consiliului, iar in lipsa acestuia, de catre vicepresedinte.
    Art. 16
    (1) Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in prezenta a cel putin doua treimi din numarul membrilor sai. Daca nu este indeplinita aceasta conditie, sedinta consiliului de administratie se poate reprograma intr-un interval de cel mult 15 zile, avand aceeasi ordine de zi.
    (2) Hotararile consiliului de administratie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenti, dar nu mai putin de jumatate plus unul din numarul total al membrilor.
    Art. 17
    La sedintele consiliului de administratie este invitat si reprezentantul sindicatului.
    Art. 18
    Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administratie poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi compensata material, conform prevederilor legale.
    Art. 19
    Membrii consiliului de administratie sunt raspunzatori, in conditiile legii, pentru indeplinirea atributiilor ce le revin. Membrii consiliului de administratie care s-au impotrivit luarii unei decizii ce s-a dovedit pagubitoare pentru institut nu raspund, daca au consemnat expres punctul lor de vedere in registrul de sedinte al consiliului de administratie si au anuntat in scris, despre aceasta, organul coordonator. Membrii consiliului de administratie care nu au respectat prevederile art. 13 lit. c) raspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt.
    Art. 20
    Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
    a) avizeaza modificarea structurii organizatorice si functionale a institutului, infiintarea, desfiintarea si comasarea de subunitati din structura acestuia;
    b) aproba, la propunerea consiliului stiintific, strategia si programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de varf si de modernizare a celor existente, in concordanta cu strategia generala a domeniului propriu;
    c) propune programul anual de cercetare-dezvoltare pe care il inainteaza Colegiului Consultativ pentru Cercetare Stiintifica si Dezvoltare Tehnologica;
    d) analizeaza si avizeaza proiectul bugetului de venituri si cheltuieli si il depune la organul coordonator in vederea aprobarii prin hotarare a Guvernului;
    e) analizeaza si avizeaza bilantul contabil si contul de profit si pierderi si le supune aprobarii Ministerului Finantelor; aproba raportul de gestiune asupra activitatii desfasurate de institut in anul precedent;
    f) analizeaza raportarea trimestriala privind activitatea realizata de institut si aproba masuri pentru desfasurarea acesteia in conditii de echilibru al bugetului de venituri si cheltuieli;
    g) analizeaza, aproba sau, dupa caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investitiile care urmeaza a fi realizate de institut;
    h) propune spre aprobare, in conditiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, inchirierea sau locatia de gestiune a unor bunuri, servicii, subunitati de productie din patrimoniul institutului;
    i) aproba asocierea institutului cu terte persoane juridice in vederea realizarii de activitati comune care prezinta interes pentru asociati si care se incadreaza in obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;
    j) aproba valorificarea bunurilor dobandite, cu respectarea prevederilor legale;
    k) fundamenteaza si prezinta organului coordonator propuneri pentru asigurarea de fonduri, prin bugetul de venituri si cheltuieli al acestuia, pentru finantarea obiectivelor de interes public specifice activitatii institutului;
    l) aproba volumul creditelor bancare, prevazute la art. 34, si stabileste modul de rambursare a acestora;
    m) aproba utilizarea disponibilitatilor in valuta;
    n) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de munca.
    Art. 21
    In primul trimestru al fiecarui an, consiliul de administratie prezinta organului coordonator un raport asupra activitatii desfasurate in anul precedent si asupra programului de activitate pentru anul in curs.
    Art. 22
    Secretariatul consiliului de administratie este asigurat de institut; atributiile secretariatului sunt prevazute in regulamentul de functionare a consiliului de administratie.
    Art. 23
    Conducerea operativa a institutului este asigurata de un comitet de directie, compus din directorul general si directorii din structura organizatorica a institutului.
    Art. 24
    Comitetul de directie stabileste actiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
    - strategia programelor de dezvoltare a institutului;
    - programul anual de cercetare-dezvoltare;
    - bugetul de venituri si cheltuieli;
    - programul de investitii;
    - sistemul de asigurare a calitatii;
    - alte obligatii.
    Art. 25
    Comitetul de directie se intruneste decadal si ori de cate ori interesele institutului o impun.
    Art. 26
    Activitatea curenta a institutului este condusa de directorul general, numit prin ordin al ministrului cercetarii si tehnologiei, la propunerea Colegiului Consultativ pentru Cercetare Stiintifica si Dezvoltare Tehnologica, dintre cercetatorii stiintifici principali care lucreaza in domeniu si au pregatire manageriala.
    Art. 27
    Directorul general are, in principal, urmatoarele atributii si responsabilitati:
    a) reprezinta, personal sau prin delegat, interesele institutului in relatiile cu celelalte organe, organizatii si agenti economici, precum si cu persoane fizice din tara si din strainatate;
    b) stabileste atributiile, competentele si relatiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum si relatiile acestora cu tertii;
    c) propune modificarea structurii organizatorice si functionale a institutului;
    d) asigura negocierea contractului colectiv de munca la nivelul institutului si a salariilor personalului din institut, prin comitetul de directie; aproba salariile rezultate din negocierea directa;
    e) numeste si revoca pe conducatorii compartimentelor de munca din aparatul propriu, precum si pe directorii din structura organizatorica a institutului, cu avizul consiliului de administratie;
    f) angajeaza si concediaza personalul propriu;
    g) aproba comisiile de concurs pentru promovarea in functiile de cercetator stiintific principal gradul I, II, III si cercetator stiintific, la propunerea consiliului stiintific;
    h) are atributii si raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele acordate institutului de la bugetul de stat, in conditiile art. 21 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995, aprobata si modificata prin Legea nr. 51/1996;
    i) raspunde de administrarea intregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
    j) adopta masuri si urmareste realizarea operatiunilor de comert exterior, prin compartimente proprii specializate;
    k) exercita atributiile si are raspunderile care ii revin din prevederile legale, aproba si ia masuri privind activitatea institutului, cu exceptia celor date, potrivit reglementarilor legale, in competenta altor organe;
    l) exercita orice alte atributii ce-i sunt delegate de consiliul de administratie;
    m) poate delega, in conditiile legii, o parte din atributiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului.
    Art. 28
    (1) Consiliul stiintific este format din 15 membri reprezentand toate directiile stiintifice din cadrul institutului.
    (2) Consiliul stiintific poate fi alcatuit din cercetatori cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza si de prospectare in domeniu, cadre didactice din invatamantul superior, salariati ai institutului sau din afara acestuia, alesi prin vot secret de catre cadrele cu studii superioare din institut.
    (3) Consiliul stiintific este condus de un presedinte si un vicepresedinte, alesi pe timp de 2 ani, prin vot secret, de catre membrii consiliului. Din consiliul stiintific fac parte, de drept, directorul general si directorul stiintific al institutului.
    (4) Consiliul stiintific se organizeaza si functioneaza in conformitate cu regulamentul propriu.
    Art. 29
    Atributiile principale ale consiliului stiintific sunt urmatoarele:
    a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitatii de cercetare-dezvoltare si la elaborarea Programului national de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica in domeniul propriu de activitate;
    b) contribuie la realizarea obiectivelor stiintifice si tehnologice ale Programului national de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica;
    c) examineaza si avizeaza proiectele de cercetare-stiintifica, precum si realizarea acestora;
    d) avizeaza hotararile care implica politica de cercetare a institutului si a ramurii;
    e) propune masuri pentru perfectionarea profesionala si pentru incadrarea personalului de cercetare in grade profesionale;
    f) face propuneri privind modul de organizare a concursului de incadrare si promovare a personalului de cercetare;
    g) propune comisiile de concurs pentru promovarea in functiile atestabile si confirma rezultatele concursului pentru functiile de cercetator stiintific principal gradul I, II, III si cercetator stiintific;
    h) organizeaza si coordoneaza desfasurarea actiunilor cu caracter stiintific;
    i) avizeaza actiunile de cooperare, interne si internationale, cu scop stiintific;
    j) avizeaza acordarea de burse de studii si stagii de perfectionare in strainatate.

    CAP. 6
    Bugetul de venituri si cheltuieli si administrarea acestuia. Relatii financiare

    Art. 30
    Institutul intocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli, bilantul contabil si contul de profit si pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finantelor. Bilantul contabil anual se supune spre aprobare Ministerului Finantelor si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
    Art. 31
    Veniturile si cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exercitiu financiar. Bugetul de venituri si cheltuieli se aproba de catre Guvern, la propunerea Ministerului Cercetarii si Tehnologiei, cu avizul Ministerului Finantelor si al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
    Art. 32
    Corelat cu contractele incheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri de realizat si cheltuielile totale de efectuat.
    Art. 33
    Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementarilor cuprinse in contractele colective de munca, in limita fondului total destinat platii salariilor.
    Art. 34
    Pentru acoperirea cheltuielilor curente, in situatia in care, in cursul unui an, resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu societatile comerciale bancare, in valoare de cel mult 20% din veniturile brute, in termeni reali, realizate in anul precedent. Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finantelor.
    Art. 35
    (1) Institutul hotaraste cu privire la investitiile ce urmeaza a fi realizate potrivit obiectului sau de activitate, finantarea efectuandu-se din surse proprii si din credite bancare, cu exceptia investitiilor care intra sub incidenta prevederilor art. 6 si 11 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993.
    (2) In cazul investitiilor, altele decat cele prevazute la art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993, finantate integral sau partial de la bugetul de stat, limita de finantare se aproba o data cu legile de adoptare a acestora, iar institutul are obligatia ca in executia bugetului de venituri si cheltuieli sa se incadreze in alocatiile bugetare aprobate.
    (3) Executia investitiilor prevazute la alin. (1) si (2) se adjudeca pe baza de licitatie publica potrivit legislatiei privind achizitiile publice.
    (4) Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei la nivelul anului anterior, in vederea realizarii de investitii de natura celor prevazute la alin. (1) si (2), se efectueaza cu aprobarea organului coordonator, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finantelor.
    Art. 36
    (1) Operatiunile de incasari si plati ale institutului se efectueaza prin conturi deschise la banci comerciale cu sediul in Romania.
    (2) Institutul poate efectua operatiuni de incasari si plati in lei si in valuta prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa si a normativelor de disciplina financiar-valutara, stabilite prin actele normative in vigoare.
    (3) Institutul poate efectua operatiuni de comert exterior potrivit legii. Operatiunile de incasari si plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unitatile bancare specializate cu sediul in Romania.
    Art. 37
    Institutul isi va organiza controlul financiar preventiv si controlul financiar de gestiune, potrivit legii.

    CAP. 7
    Reglementarea litigiilor

    Art. 38
    Litigiile institutului cu persoanele fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instantelor de judecata romane competente, in conformitate cu prevederile legale.

    CAP. 8
    Dispozitii finale

    Art. 39
    (1) Prezentul regulament de organizare si functionare se completeaza cu celelalte reglementari legale care se refera la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare.
    (2) Modificarile si completarile regulamentului de organizare si functionare se pot face la propunerea consiliului de administratie, cu respectarea actelor normative in vigoare, cu aprobarea Ministerului Cercetarii si Tehnologiei.
    Art. 40
    Pentru toate aspectele nereglementate prin prezentul regulament se aplica prevederile care, potrivit dispozitiilor legale, sunt aplicabile regiilor autonome.
    Art. 41
    Statutul de institut national de cercetare dezvoltare se reinnoieste prin reacreditare, care are loc intr un interval de maximum 5 ani.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1302/1996

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1302 din 1996
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu