Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 269 din 13 decembrie 2010

pentru aprobarea Metodologiei de monitorizare si evaluare a documentelor de planificare strategica si planificare bugetara pe programe in cadrul Ministerului Administratiei si Internelor

ACT EMIS DE: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 869 din 27 decembrie 2010



Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.807/2006 pentru aprobarea Componentei de management din cadrul Metodologiei privind sistemul de planificare strategică pe termen mediu al instituţiilor administraţiei publice de la nivel central, ale Hotărârii Guvernului nr. 158/2008 pentru aprobarea Componentei de programare bugetară din cadrul Metodologiei privind sistemul de planificare strategică pe termen mediu al instituţiilor administraţiei publice de la nivel central şi ale Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr. 285/2009 pentru aprobarea Metodologiei de lucru privind planificarea strategică şi planificarea bugetară pe programe în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor,

în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul administraţiei si internelor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Metodologia de monitorizare şi evaluare a documentelor de planificare strategică şi planificare bugetară pe programe în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Unitatea de politici publice din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor va coordona implementarea metodologiei prevăzute la art. 1 la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul administraţiei şi internelor,

Constantin-Traian Igas

ANEXĂ

METODOLOGIE

de monitorizare şi evaluare a documentelor de planificare strategică şi planificare bugetară pe programe în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor

I. Introducere

Procesul de planificare strategică şi planificare bugetară pe programe în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor se desfăşoară în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.807/2006 pentru aprobarea Componentei de management din cadrul Metodologiei privind sistemul de planificare strategică pe termen mediu al instituţiilor administraţiei publice de la nivel central, ale Hotărârii Guvernului nr. 158/2008 pentru aprobarea Componentei de programare bugetară din cadrul Metodologiei privind sistemul de planificare strategică pe termen mediu al instituţiilor administraţiei publice de la nivel central, ale Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr. 285/2009 pentru aprobarea Metodologiei de lucru privind planificarea strategică şi planificarea bugetară pe programe în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.

Pentru a răspunde necesităţii transformării Planului Strategic al Ministerului Administraţiei şi Internelor pentru perioada 2010-2013 într-un instrument real de management pentru factorii de decizie ai ministerului, menit să asigure standardul necesar de calitate a serviciilor în domeniu, în perioada ianuarie-iunie 2010 au fost elaborate şi aprobate la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor 7 planuri strategice pe fiecare sector de activitate gestionat de minister, respectiv:

•  Planul strategic pe sectorul de activitate - Reforma administraţiei publice;

•  Planul strategic pe sectorul de activitate - Instituţia prefectului şi servicii deconcentrate;

• Planul strategic pe sectorul de activitate - Comunităţi locale;

• Planul strategic pe sectorul de activitate - Ordine publică şi siguranţa cetăţeanului;

•  Planul strategic pe sectorul de activitate - Schengen şi cooperare europeană;

•  Planul strategic pe sectorul de activitate - Prevenire şi combatere corupţie, protecţie internă, control şi audit intern;

• Planul strategic pe sectorul de activitate - Suport. Informaţiile fundamentale identificate de către structurile de specialitate prin planurile strategice sectoriale ale Ministerului Administraţiei şi Internelor au fost reunite într-o manieră integrată, de către Unitatea de politici publice, în cadrul Planului Strategic al Ministerului Administraţiei şi Internelor pentru perioada 2010-2013.

In vederea îmbunătăţirii calităţii serviciilor publice din domeniul de activitate al Ministerului Administraţiei şi Internelor, Unităţii de politici publice îi revine rolul de a monitoriza implementarea sarcinilor asumate prin planurile strategice sectoriale de către fiecare structură de specialitate a ministerului, de a evalua progresul şi de a raporta rezultatele constatate către conducerea Ministerului Administraţiei şi Internelor.

II. Scop

Metodologia de monitorizare şi evaluare a documentelor de planificare strategică şi planificare bugetară pe programe în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor are ca scop eficientizarea activităţilor de monitorizare şi evaluare a documentelor de planificare strategică şi bugetară, pe de o parte, şi dezvoltarea proceselor de monitorizare şi evaluare ca instrumente de management în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, pe de altă parte.

Monitorizarea şi evaluarea sunt procese conexe. Evaluarea înglobează procesele de implementare şi gestionare, precum şi constatarea rezultatelor, beneficiilor şi progreselor obţinute. Procesul de implementare şi gestionare trebuie dublat de cele de monitorizare şi raportare.

Beneficiile abordării acestor procese sunt vizibile şi cuantificabile, întrucât permit compararea a ceea ce a fost stabilit iniţial că trebuie realizat cu ce şi cum a fost realizat la termenul propus. Mai mult, se asigură astfel analizarea resurselor alocate şi utilizate prin raportare la beneficiile obţinute, identificarea dificultăţilor sau erorilor apărute în procesul de implementare, precum şi a modului de depăşire/corectare a acestora. Datele şi informaţiile obţinute sunt valoroase întrucât reprezintă suportul necesar identificării ariilor de îmbunătăţire şi prioritizării domeniilor viitoare de dezvoltare.

III. Procedura de monitorizare şi evaluare a planurilor strategice sectoriale

Unitatea de politici publice va gestiona procesul de monitorizare şi evaluare a planurilor strategice sectoriale ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, prin parcurgerea următoarelor etape:

A. Monitorizare

In cadrul acestei etape se va proceda la întocmirea rapoartelor de progres şi monitorizarea propriu-zisă a planurilor strategice sectoriale, astfel:

A. 1. Intocmirea rapoartelor de progres

Structurile de specialitate ale Ministerului Administraţiei şi Internelor care contribuie la îndeplinirea obiectivelor stabilite pe fiecare sector de activitate gestionat de minister sunt obligate să întocmească rapoarte de progres în care vor prezenta modul de îndeplinire a sarcinilor asumate prin planurile de acţiuni pentru implementarea planurilor strategice sectoriale elaborate la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor.

Rapoartele de progres se întocmesc conform anexei nr. 1 la prezenta metodologie, pe baza următoarelor coordonate:

- date privind activitatea structurii de specialitate (analiza mediului intern, actele normative şi documentele de politici publice iniţiate/modificate/completate);

-  date privind planul de acţiuni pentru implementarea planului strategic sectorial (obiectivele atinse sau în curs de îndeplinire, activităţile desfăşurate pentru realizarea obiectivelor, indicatorii de performanţă, rezultatele preconizate şi cele obţinute pentru fiecare obiectiv specific stabilit prin planurile strategice sectoriale, termenul de realizare);

-  probleme întâmpinate în procesul de implementare, propuneri de modificare/completare a informaţiilor prezentate în planul strategic sectorial şi planul de acţiuni pentru implementarea acestuia.

In plus, structurile de specialitate ai căror conducători au calitatea de ordonatori de credite, secundari sau terţiari, trebuie să întocmească semestrial raportul privind gradul de realizare a indicatorilor de performanţă şi raportul privind execuţia financiară, prin completarea modelelor de raportare prevăzute în anexelor nr. 2 şi 3 la prezenta metodologie, iar, anual, să îşi actualizeze subprogramele bugetare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la prezenta metodologie.

Rapoartele de progres şi, după caz, rapoartele privind gradul de realizare a indicatorilor de performanţă şi rapoartele privind execuţia financiară se transmit Unităţii de politici publice, la solicitare, semestrial, în perioadele ianuarie-februarie şi iulie- august ale fiecărui an, începând cu anul 2011.

Subprogramele bugetare aferente anului următor raportării, actualizate, se transmit Unităţii de politici publice, la solicitare, anual, în perioada iulie-august.

A. 2. Monitorizarea propriu-zisă

Datele furnizate de către fiecare structură de specialitate prin intermediul rapoartelor de progres se colectează de către Unitatea de politici publice, care va întocmi, semestrial, în lunile martie şi septembrie ale fiecărui an, începând cu anul 2011, rapoarte de monitorizare ale fiecărui plan strategic sectorial, utilizând instrumentul de monitorizare integrată prevăzut în anexa nr. 5 la prezenta metodologie.

Monitorizarea propriu-zisă se realizează prin înregistrarea rezultatelor concrete obţinute în activitatea fiecărei structuri de specialitate a Ministerului Administraţiei şi Internelor. In acest sens, rezultatele monitorizării vor consta în identificarea stadiului îndeplinirii obiectivelor, rezultatelor fiecărei activităţi măsurate cu ajutorul indicatorilor de performanţă stabiliţi şi descrişi în planul de acţiuni pentru implementarea fiecărui plan strategic sectorial, compararea rezultatelor obţinute cu estimările făcute de fiecare structură în parte, precum şi încadrarea în termenele stabilite.

Pe baza subprogramelor bugetare actualizate de fiecare structură de specialitate al cărei conducător are calitatea de ordonator de credite, secundar sau terţiar, în luna septembrie a fiecărui an, începând cu anul 2011, Unitatea de politici publice va actualiza programele bugetare aprobate prin Planul Strategic al Ministerului Administraţiei si Internelor pentru perioada 2010-2013.

B. Evaluare

Scopul procesului de evaluare este ca pe fiecare sector de activitate al Ministerului Administraţiei şi Internelor, cel puţin la anumite momente în timp, să fie cunoscute rezultatele obţinute şi modul în care acestea au fost obţinute, pentru a înţelege cum se poate eficientiza activitatea pe aceste sectoare, astfel încât serviciile în domeniu să fie îmbunătăţite.

Informaţiile rezultate din monitorizare se analizează de către Unitatea de politici publice, care va întocmi rapoarte de evaluare pentru fiecare sector de activitate gestionat de Ministerul Administraţiei şi Internelor.

Rapoartele de evaluare trebuie să reflecte în ce măsură activităţile stabilite prin fiecare plan strategic sectorial îşi ating obiectivele specifice, dacă s-a reuşit atingerea obiectivelor generale şi dacă managementul intervenţiei poate fi îmbunătăţit (în cazul evaluării intermediare) sau să stabilească ce a fost realizat, ce diferenţe au produs activităţile realizate şi cum pot fi acestea îmbunătăţite în viitor (în cazul evaluării ex-post).

Rapoartele de evaluare trebuie să evidenţieze progresul înregistrat în îndeplinirea obiectivelor stabilite pe fiecare sector de activitate în parte şi, după caz, motivele îndeplinirii parţiale sau neîndeplinirii obiectivelor, respectiv să cuprindă concluzii şi recomandări privind posibile măsuri de îmbunătăţire a procesului de implementare (propuneri de îmbunătăţire/revizuire a obiectivelor propuse, propuneri de soluţii pentru remedierea situaţiilor constatate, măsuri de corecţie astfel încât evoluţia indicatorilor să fie cea scontată).

Rapoartele de evaluare se întocmesc anual, în perioada octombrie-noiembrie a fiecărui an, începând cu anul 2011.

C. Raportare

Rezultatele procesului de monitorizare şi evaluare se prezintă de către Unitatea de politici publice fiecărui factor de decizie pentru sectorul de activitate pe care îl coordonează, care va decide cu privire la implementarea recomandărilor propuse prin rapoartele de evaluare. Conform dispoziţiilor secretarilor de stat, respectiv secretarului general, Unitatea de politici publice va efectua, în perioada decembrie-ianuarie, eventualele ajustări/actualizări ale planurilor strategice sectoriale elaborate la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor.

Pe baza rapoartelor de monitorizare şi evaluare întocmite pentru fiecare plan strategic sectorial, anual, în perioada noiembrie-decembrie, începând cu anul 2011, se va întocmi raportul de monitorizare şi evaluare a Planului Strategic al Ministerului Administraţiei şi Internelor pentru anul 2010-2013, care va fi prezentat de către Unitatea de politici publice ministrului administraţiei şi internelor.

Planul Strategic al Ministerului Administraţiei şi Internelor se actualizează anual, în perioada ianuarie-februarie, pe baza modificărilor survenite în cadrul planurilor strategice sectoriale.

ANEXA Nr. 1 la metodologie

RAPORT   DE   PROGRES

Semestrul.............anul..............

A. Date privind activitatea structurii de specialitate

- Analiza mediului intern

- Acte normative iniţiate/modificate/completate

- Documente de politici publice iniţiate/modificate/completate

B. Date privind planul de acţiuni pentru implementarea planului strategic sectorial

OBIECTIVE GENERALE

OBIECTIVE SPECIFICE

ACTIVITĂŢI

INDICATORI DE PERFORMANŢĂ

REZULTATE

TERMEN

Rezultat estimat

Rezultat intermediar*

Rezultat final

Termen propus

Termen final

Introducerea obiectivelor generale ale sectorului de activitate

Introducerea obiectivelor specifice ale structurii de specialitate

Introducerea activităţilor specifice fiecărei structuri de specialitate

Introducerea indicatorilor stabiliţi         de fiecare structură de specialitate

Introducerea

rezultatelor

estimate

prin intermediul

indicatorilor de performanţă

stabiliţi

Introducerea rezultatelor parţiale obţinute (semestrial)

Introducerea rezultatelor finale înregistrate

Data propusă pentru realizarea activităţii

Data la care activitatea a fost realizată

* Se va completa în cazul în care activitatea este complexă şi se derulează pe o perioadă mai mare de timp.

C.  Probleme întâmpinate în procesul de implementare

D.  Propuneri de modificare/completare a informaţiilor prezentate în planul strategic sectorial şi planul de acţiuni pentru implementarea acestuia

ANEXA Nr. 2 la metodologie

RAPORT

privind gradul de realizare a indicatorilor de performanţă

Indicatori de performanţă

Valoarea realizată în anul anterior raportării

Valoarea-ţintă pentru anul raportării

Valoarea realizată în anul raportării (semestrul I)

Introducerea indicatorilor de performanţă specificaţi în subprogramul bugetar

Introducerea valorii indicatorilor realizată la data de 31 decembrie

Introducerea valorii indicatorilor previzionată în subprogramul bugetar

Introducerea valorii indicatorilor realizată la data de 30 iunie

ANEXA Nr. 3 la metodologie

RAPORT

privind execuţia financiară

Sursa de finanţare:

Cod: 01 Denumire: Bugetul de stat

Tip

Denumire

Cod

Realizat

(anul anterior raportării)

Aprobat

(anul raportării)

Realizat

(anul raportării)

50

Cheltuieli totale

50.01

Ordine şi siguranţă naţională

61.01

10

Cheltuieli de personal

61.01.10

Sursa de finanţare:

Cod: 06 Denumire: Credite externe

Tip

Denumire

Cod

Realizat

(anul anterior raportării)

Aprobat

(anul raportării)

Realizat

(anul raportării)

50

Cheltuieli totale

50.06

Ordine şi siguranţă naţională

61.06

20

Bunuri şi servicii

61.06.20

Sursa de finanţare:

Cod: 08 Denumire: Fonduri externe nerambursabile

Tip

Denumire

Cod

Realizat

 (anul anterior raportării)

Aprobat

(anul raportării)

Realizat

(anul raportării)

50

Cheltuieli totale

50.08

Ordine şi siguranţă naţională

61.08

10

Cheltuieli de personal

61.08.10

Sursa de finanţare:

Cod: 10 Denumire: Venituri proprii

Tip

Denumire

Cod

Realizat

(anul anterior raportării)

Aprobat

(anul raportării)

Realizat

(anul raportării)

50

Cheltuieli totale

50.10

Invăţământ

65.10

10

Cheltuieli de personal

65.10.10

ANEXA Nr. 4 la metodologie

FIŞA  SUBPROGRAMULUI   BUGETAR

1. Prezentarea subprogramului bugetar

DENUMIREA SUBPROGRAMULUI

DESCRIEREA SUCCINTĂ A SUBPROGRAMULUI

DIRECTOR SUBPROGRAM

OBIECTIVELE SUBPROGRAMULUI (OBIECTIVELE SPECIFICE ALE STRUCTURII DE SPECIALITATE)

DATA DE ÎNCEPERE

DATA DE ÎNCHIDERE

2. Fişă indicatori subprogram bugetar

Rezultatul acţiunii nr. 1

Titlu:

Modalitatea de calcul

Indicatori de performanţă

2010

2011

2012

2013

Informaţi despre indicator

Titlul indicatorului:

Frecvenţa măsurării (într-o perioadă de timp dată):

Sursa informaţiilor:

Mecanismul de colectare a datelor:

Ultimul rezultat cunoscut:

An:

Valoare:

Tendinţa prognozată a evoluţiei (crescătoare/descrescătoare):

Rezultatul acţiunii nr. 2

Titlu:

Modalitatea de calcul

Indicatori de performanţă

2010

2011

2012

2013

Informaţi despre indicator

Titlul indicatorului:

Frecvenţa măsurării (într-o perioadă de timp dată):

Sursa informaţiilor:

Mecanismul de colectare a datelor:

Ultimul rezultat cunoscut:

An:

Valoare:

Tendinţa prognozată a evoluţiei (crescătoare/descrescătoare):

Rezultatul acţiunii nr. 3

Titlu:

Modalitatea de calcul

Indicatori de performanţă

2010

2011

2012

2013

Informaţii despre indicator

Titlul indicatorului:

Frecvenţa măsurării (într-o perioadă de timp dată):

Sursa informaţiilor:

Mecanismul de colectare a datelor:

Ultimul rezultat cunoscut:

An:

Valoare:

Tendinţa prognozată a evoluţiei (crescătoare/descrescătoare):

3. Finanţarea subprogramului bugetar

Sursa de finanţare

Cod: 01 Denumire: Bugetul de stat

                                                                                                                                                                                                                - mii lei -

Tip

Denumire

Cod

Execuţie

(n-1) 2009

Aprobat

(n) 2010

Proiect

(n+1) 2011

Estimări

(n+2) 2012

Estimări

(n+3) 2013

50

Cheltuieli totale

50.01

Ordine publică

şi siguranţă naţională

61.01

10

Cheltuieli de personal

61.01.10

20

Bunuri şi servicii

61.01.20

Sursa de finanţare:

Cod: 06 Denumire: Credite externe

                                                                                                                                                                                                                - mii lei -

Tip

Denumire

Cod

Execuţie

(n-1) 2009

Aprobat

(n) 2010

Proiect

(n+1) 2011

Estimări

(n+2) 2012

Estimări

(n+3) 2013

50

Cheltuieli totale

50.06

Ordine     publică     şi siguranţă naţională

61.06

20

Bunuri şi servicii

61.06.20

Sursa de finanţare

Cod: 08 Denumire: Fonduri externe nerambursabile

                                                                                                                                                                                                    - mii lei -

Tip

Denumire

Cod

Execuţie

(n-1) 2009

Aprobat

(n) 2010

Proiect

(n+1) 2011

Estimări

(n+2) 2012

Estimări

(n+3) 2013

50

Cheltuieli totale

50.08

Ordine     publică     şi siguranţă naţională

61.08

10

Cheltuieli de personal

61.08.10

Sursa de finanţare

Cod: 10 Denumire: Venituri proprii

                                                                                                                                                                                                               - mii lei -

Tip

Denumire

Cod

Execuţie

(n-1) 2009

Aprobat

(n) 2010

Proiect

(n+1) 2011

Estimări

(n+2) 2012

Estimări

(n+3) 2013

50

Cheltuieli totale

50.10

Invăţământ

65.10

10

Cheltuieli de personal

65.10.10

NOTĂ:

Instrucţiuni de completare fişă indicatori subprogram bugetar

Rezultatul acţiunii nr.

Rezultatele acţiunii (outputs) vor deriva din obiectivele specifice ale subprogramului. Acestea vor fi în număr de maximum 3.

Titlul rezultatului acţiunii

Definiţia rezultatului acţiunii1 (maximum o frază).

Modalitatea de calcul

Se va calcula indicatorul pornind de la informaţiile de bază. Dacă este o proporţie, aceasta se va calcula separând împărţitul de împărţitor.

Indicatorii de performanţă

Număr prevăzut care arată nivelul de atingere a rezultatului acţiunii sau politicii (exprimat în cifre absolute sau procente) în ani diferiţi. Incepând cu al treilea an, predicţia indicatorului de performanţă poate fi crescătoare sau descrescătoare, evitându-se astfel o prognoză imprecisă.

Titlul indicatorului

Descrierea concisă a indicatorului.

Frecvenţa măsurării (într-o perioadă de timp dată)

Perioada de timp în care este definit indicatorul. Rezultatele acţiunii se vor măsura anual.

Sursa informaţiilor

Se va preciza numele exact al instituţiei care este responsabilă cu strângerea datelor pentru indicatorii de performanţă. Dacă pentru măsurarea indicatorului este necesar un studiu (de exemplu un sondaj de opinie publică), instituţia care va elabora sau va comanda studiul respectiv trebuie şi ea menţionată în această secţiune.

Mecanismul de colectare a datelor

Se menţionează metoda de cercetare calitativă sau cantitativă utilizată în strângerea datelor. Se va preciza dacă este vorba despre un sistem intraministerial de colectare şi monitorizare a datelor.

Ultimul rezultat cunoscut

Anul şi valoarea indicatorului la ultima colectare.

Tendinţa prognozată a evoluţiei (crescătoare/descrescătoare)

Se va preciza tendinţa posibilă pentru indicatorii de performanţă (creştere, respectiv descreştere a valorii acestora).

1 Rezultatele acţiunilor sunt servicii sau produse furnizate de o instituţie în funcţie de scopul propus şi pentru care instituţia este pe deplin responsabilă. Rezultatele acţiunilor trebuie să fie măsurabile şi bazate pe surse de date fiabile.

ANEXA Nr. 5 la metodologie

INSTRUMENT   DE   MONITORIZARE   INTEGRATĂ

Obiective generale

Obiective specifice

Activităţi

Indicatori de performanţă

Rezultate

Termen

Responsabili

Rezultat estimat

Rezultat intermediar*

Rezultat final înregistrat

Termen propus

Termen final

Obiectivele majore stabilite pe fiecare sector de   activitate gestionat de minister

Obiectivele

urmărite

de structurile

de specialitate

din respectivul

sector

de  activitate,

care   conduc

la îndeplinirea

obiectivelor

generale

Modalităţile

concrete prin

care

se acţionează

în vederea

atingerii

obiectivelor

specifice

stabilite

Instrumentul

de măsurare a

performanţei

activităţilor

întreprinse

de       fiecare

structură

de

specialitate

Rezultatele estimate pentru fiecare dintre activităţi

Rezultatele

parţiale

obţinute

pentru fiecare

dintre

activităţi

Rezultatele

finale

înregistrate

pentru fiecare

dintre

activităţi

Data propusă pentru realizarea activităţii

Data la care activitatea a fost realizată

Structurile responsabile cu îndeplinirea activităţilor stabilite

NOTĂ:

Aceste coloane vor fi completate cu datele furnizate de fiecare structură de specialitate prin intermediul rapoartelor semestriale de progres.

* Numărul de coloane asociate rezultatului intermediar variază în funcţie de complexitatea şi perioada de desfăşurare a activităţii propuse.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 269/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 269 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 269/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu