ORDIN Nr. 269
din 13 decembrie 2010
pentru aprobarea
Metodologiei de monitorizare si evaluare a documentelor de planificare
strategica si planificare bugetara pe programe in cadrul Ministerului
Administratiei si Internelor
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 869 din 27 decembrie 2010
Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr.
1.807/2006 pentru aprobarea Componentei de management din cadrul Metodologiei
privind sistemul de planificare strategică pe termen mediu al instituţiilor
administraţiei publice de la nivel central, ale Hotărârii Guvernului nr.
158/2008 pentru aprobarea Componentei de programare bugetară din cadrul
Metodologiei privind sistemul de planificare strategică pe termen mediu al
instituţiilor administraţiei publice de la nivel central şi ale Ordinului
ministrului administraţiei şi internelor nr. 285/2009 pentru aprobarea
Metodologiei de lucru privind planificarea strategică şi planificarea bugetară
pe programe în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări
prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul administraţiei si internelor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Metodologia de monitorizare şi
evaluare a documentelor de planificare strategică şi planificare bugetară pe
programe în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, prevăzută în
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Unitatea de politici publice din cadrul
Ministerului Administraţiei şi Internelor va coordona implementarea
metodologiei prevăzute la art. 1 la nivelul Ministerului Administraţiei şi
Internelor.
Art. 3. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul administraţiei şi internelor,
Constantin-Traian Igas
ANEXĂ
METODOLOGIE
de monitorizare şi evaluare a documentelor de
planificare strategică şi planificare bugetară pe programe în cadrul Ministerului Administraţiei şi
Internelor
I. Introducere
Procesul de planificare strategică şi planificare
bugetară pe programe în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor se
desfăşoară în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.807/2006
pentru aprobarea Componentei de management din cadrul Metodologiei privind
sistemul de planificare strategică pe termen mediu al instituţiilor
administraţiei publice de la nivel central, ale Hotărârii Guvernului nr.
158/2008 pentru aprobarea Componentei de programare bugetară din cadrul
Metodologiei privind sistemul de planificare strategică pe termen mediu al
instituţiilor administraţiei publice de la nivel central, ale Legii nr.
500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare,
şi ale Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr. 285/2009 pentru
aprobarea Metodologiei de lucru privind planificarea strategică şi planificarea
bugetară pe programe în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
Pentru a răspunde necesităţii transformării Planului
Strategic al Ministerului Administraţiei şi Internelor pentru perioada
2010-2013 într-un instrument real de management pentru factorii de decizie ai
ministerului, menit să asigure standardul necesar de calitate a serviciilor în
domeniu, în perioada ianuarie-iunie 2010 au fost elaborate şi aprobate la
nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor 7 planuri strategice pe
fiecare sector de activitate gestionat de minister, respectiv:
• Planul strategic pe sectorul de activitate - Reforma administraţiei publice;
• Planul strategic pe sectorul de activitate -
Instituţia prefectului şi servicii deconcentrate;
• Planul strategic pe sectorul de activitate -
Comunităţi locale;
• Planul strategic pe sectorul de activitate - Ordine publică şi siguranţa cetăţeanului;
• Planul strategic pe sectorul de activitate -
Schengen şi cooperare europeană;
• Planul strategic pe sectorul de activitate -
Prevenire şi combatere corupţie, protecţie internă, control şi audit intern;
• Planul strategic pe sectorul
de activitate - Suport. Informaţiile fundamentale identificate de către
structurile de specialitate
prin planurile strategice sectoriale ale Ministerului Administraţiei şi
Internelor au fost reunite într-o manieră integrată, de către Unitatea de
politici publice, în cadrul Planului Strategic al Ministerului Administraţiei
şi Internelor pentru perioada 2010-2013.
In vederea îmbunătăţirii calităţii serviciilor publice
din domeniul de activitate al Ministerului Administraţiei şi Internelor,
Unităţii de politici publice îi revine rolul de a monitoriza implementarea
sarcinilor asumate prin planurile strategice sectoriale de către fiecare
structură de specialitate a ministerului, de a evalua progresul şi de a raporta
rezultatele constatate către conducerea Ministerului Administraţiei şi
Internelor.
II. Scop
Metodologia de monitorizare şi evaluare a documentelor
de planificare strategică şi planificare bugetară pe programe în cadrul
Ministerului Administraţiei şi Internelor are ca scop eficientizarea
activităţilor de monitorizare şi evaluare a documentelor de planificare
strategică şi bugetară, pe de o parte, şi dezvoltarea proceselor de
monitorizare şi evaluare ca instrumente
de management în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, pe de altă
parte.
Monitorizarea şi evaluarea sunt procese conexe.
Evaluarea înglobează procesele de implementare şi gestionare, precum şi
constatarea rezultatelor, beneficiilor şi progreselor obţinute. Procesul de
implementare şi gestionare trebuie dublat de cele de monitorizare şi raportare.
Beneficiile abordării acestor procese sunt vizibile şi
cuantificabile, întrucât permit compararea a ceea ce a fost stabilit iniţial că
trebuie realizat cu ce şi cum a fost realizat la termenul propus. Mai mult, se
asigură astfel analizarea resurselor alocate şi utilizate prin raportare la
beneficiile obţinute, identificarea dificultăţilor sau erorilor apărute în
procesul de implementare, precum şi a modului de depăşire/corectare a acestora.
Datele şi informaţiile obţinute sunt valoroase întrucât reprezintă suportul
necesar identificării ariilor de îmbunătăţire şi prioritizării domeniilor
viitoare de dezvoltare.
III. Procedura de monitorizare şi evaluare a planurilor strategice
sectoriale
Unitatea de politici publice va gestiona procesul de monitorizare şi evaluare a planurilor strategice
sectoriale ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, prin parcurgerea
următoarelor etape:
A. Monitorizare
In cadrul acestei etape se va proceda la întocmirea
rapoartelor de progres şi monitorizarea propriu-zisă a planurilor strategice
sectoriale, astfel:
A. 1. Intocmirea rapoartelor de progres
Structurile de specialitate ale Ministerului
Administraţiei şi Internelor care contribuie la îndeplinirea obiectivelor
stabilite pe fiecare sector de activitate gestionat de minister sunt obligate
să întocmească rapoarte de progres în care vor prezenta modul de îndeplinire a
sarcinilor asumate prin planurile de acţiuni pentru implementarea planurilor
strategice sectoriale elaborate la nivelul Ministerului Administraţiei şi
Internelor.
Rapoartele de progres se întocmesc conform anexei nr. 1
la prezenta metodologie, pe baza următoarelor coordonate:
- date privind activitatea structurii de specialitate
(analiza mediului intern, actele normative şi documentele de politici publice
iniţiate/modificate/completate);
- date privind planul de acţiuni pentru implementarea
planului strategic sectorial (obiectivele atinse sau în curs de îndeplinire,
activităţile desfăşurate pentru realizarea obiectivelor, indicatorii de
performanţă, rezultatele preconizate şi cele obţinute pentru fiecare obiectiv
specific stabilit prin planurile strategice sectoriale, termenul de realizare);
- probleme întâmpinate în procesul de implementare,
propuneri de modificare/completare a informaţiilor
prezentate în planul strategic sectorial şi planul de acţiuni pentru
implementarea acestuia.
In plus, structurile de specialitate ai căror
conducători au calitatea de ordonatori de credite, secundari sau terţiari,
trebuie să întocmească semestrial raportul privind gradul de realizare a
indicatorilor de performanţă şi raportul privind execuţia financiară, prin
completarea modelelor de raportare prevăzute în anexelor nr. 2 şi 3 la prezenta
metodologie, iar, anual, să îşi actualizeze subprogramele bugetare, conform modelului
prevăzut în anexa nr. 4 la prezenta metodologie.
Rapoartele de progres şi, după caz, rapoartele privind
gradul de realizare a indicatorilor de performanţă şi rapoartele privind
execuţia financiară se transmit Unităţii de politici publice, la solicitare,
semestrial, în perioadele ianuarie-februarie şi iulie- august ale fiecărui an,
începând cu anul 2011.
Subprogramele bugetare aferente anului următor
raportării, actualizate, se transmit Unităţii de politici publice, la solicitare, anual, în perioada iulie-august.
A. 2. Monitorizarea
propriu-zisă
Datele furnizate de către fiecare structură de
specialitate prin intermediul rapoartelor de progres se colectează de către
Unitatea de politici publice, care va întocmi, semestrial, în lunile martie şi septembrie ale fiecărui
an, începând cu anul 2011, rapoarte de monitorizare ale fiecărui plan strategic
sectorial, utilizând instrumentul de monitorizare integrată prevăzut în anexa
nr. 5 la prezenta metodologie.
Monitorizarea propriu-zisă se realizează prin
înregistrarea rezultatelor concrete obţinute în activitatea fiecărei structuri
de specialitate a Ministerului Administraţiei şi Internelor. In acest sens,
rezultatele monitorizării vor consta în identificarea stadiului îndeplinirii
obiectivelor, rezultatelor fiecărei activităţi măsurate cu ajutorul
indicatorilor de performanţă stabiliţi şi descrişi în planul de acţiuni pentru
implementarea fiecărui plan strategic sectorial, compararea rezultatelor
obţinute cu estimările făcute de fiecare structură în parte, precum şi
încadrarea în termenele stabilite.
Pe baza subprogramelor bugetare actualizate de fiecare
structură de specialitate al cărei conducător are calitatea de ordonator de
credite, secundar sau terţiar, în luna septembrie a fiecărui an, începând cu
anul 2011, Unitatea de politici publice va actualiza programele bugetare
aprobate prin Planul Strategic al Ministerului Administraţiei si Internelor
pentru perioada 2010-2013.
B. Evaluare
Scopul procesului de evaluare este ca pe fiecare sector de activitate al Ministerului Administraţiei şi Internelor,
cel puţin la anumite momente în timp, să fie cunoscute rezultatele obţinute şi
modul în care acestea au fost obţinute, pentru a înţelege cum se poate
eficientiza activitatea pe aceste sectoare, astfel încât serviciile în domeniu
să fie îmbunătăţite.
Informaţiile rezultate din monitorizare se analizează
de către Unitatea de politici publice, care va întocmi rapoarte de evaluare
pentru fiecare sector de activitate gestionat de Ministerul Administraţiei şi Internelor.
Rapoartele de evaluare trebuie să reflecte în ce măsură
activităţile stabilite prin fiecare plan strategic sectorial îşi ating
obiectivele specifice, dacă s-a reuşit atingerea obiectivelor generale şi dacă
managementul intervenţiei poate fi îmbunătăţit (în cazul evaluării
intermediare) sau să stabilească ce a fost realizat, ce diferenţe au produs
activităţile realizate şi cum pot fi acestea îmbunătăţite în viitor (în cazul
evaluării ex-post).
Rapoartele de evaluare trebuie să evidenţieze progresul
înregistrat în îndeplinirea obiectivelor stabilite pe fiecare sector de
activitate în parte şi, după caz, motivele îndeplinirii parţiale sau
neîndeplinirii obiectivelor, respectiv să cuprindă concluzii şi recomandări
privind posibile măsuri de îmbunătăţire a procesului de implementare (propuneri
de îmbunătăţire/revizuire a obiectivelor propuse, propuneri de soluţii pentru
remedierea situaţiilor constatate, măsuri de corecţie astfel încât evoluţia
indicatorilor să fie cea scontată).
Rapoartele de evaluare se întocmesc anual, în perioada
octombrie-noiembrie a fiecărui an, începând cu anul 2011.
C. Raportare
Rezultatele procesului de monitorizare şi evaluare se
prezintă de către Unitatea de politici publice fiecărui factor de decizie
pentru sectorul de activitate pe care îl coordonează, care va decide cu privire
la implementarea recomandărilor propuse prin rapoartele de evaluare. Conform
dispoziţiilor secretarilor de stat, respectiv secretarului general, Unitatea de
politici publice va efectua, în perioada decembrie-ianuarie, eventualele
ajustări/actualizări ale planurilor strategice sectoriale elaborate la nivelul
Ministerului Administraţiei şi Internelor.
Pe baza rapoartelor de monitorizare şi evaluare
întocmite pentru fiecare plan strategic sectorial, anual, în perioada
noiembrie-decembrie, începând cu anul 2011, se va întocmi raportul de
monitorizare şi evaluare a Planului Strategic al Ministerului Administraţiei şi
Internelor pentru anul 2010-2013, care va fi prezentat de către Unitatea de
politici publice ministrului administraţiei şi internelor.
Planul Strategic al Ministerului Administraţiei şi
Internelor se actualizează anual, în perioada ianuarie-februarie, pe baza
modificărilor survenite în cadrul planurilor strategice sectoriale.
ANEXA Nr. 1 la metodologie
RAPORT DE PROGRES
Semestrul.............anul..............
A. Date privind activitatea structurii de
specialitate
- Analiza mediului intern
- Acte normative iniţiate/modificate/completate
- Documente de politici publice
iniţiate/modificate/completate
B. Date privind planul de acţiuni pentru implementarea planului
strategic sectorial
OBIECTIVE GENERALE
|
OBIECTIVE SPECIFICE
|
ACTIVITĂŢI
|
INDICATORI DE PERFORMANŢĂ
|
REZULTATE
|
TERMEN
|
Rezultat estimat
|
Rezultat intermediar*
|
Rezultat final
|
Termen propus
|
Termen final
|
Introducerea obiectivelor generale ale sectorului de activitate
|
Introducerea obiectivelor specifice ale structurii de specialitate
|
Introducerea activităţilor specifice fiecărei structuri de
specialitate
|
Introducerea indicatorilor
stabiliţi de fiecare structură de specialitate
|
Introducerea
rezultatelor
estimate
prin intermediul
indicatorilor de performanţă
stabiliţi
|
Introducerea rezultatelor parţiale obţinute (semestrial)
|
Introducerea rezultatelor finale înregistrate
|
Data propusă pentru realizarea activităţii
|
Data la care activitatea a fost realizată
|
* Se va completa în cazul în care activitatea este
complexă şi se derulează pe o perioadă mai mare de timp.
C. Probleme
întâmpinate în procesul de implementare
D. Propuneri de modificare/completare a
informaţiilor prezentate în planul strategic sectorial şi planul de acţiuni
pentru implementarea acestuia
ANEXA Nr. 2 la metodologie
RAPORT
privind gradul de realizare a indicatorilor de
performanţă
Indicatori de performanţă
|
Valoarea realizată în anul anterior
raportării
|
Valoarea-ţintă pentru anul
raportării
|
Valoarea realizată în anul
raportării (semestrul I)
|
Introducerea indicatorilor de performanţă specificaţi în
subprogramul bugetar
|
Introducerea valorii indicatorilor
realizată la data de 31 decembrie
|
Introducerea valorii indicatorilor previzionată în subprogramul
bugetar
|
Introducerea valorii indicatorilor realizată la data de 30 iunie
|
ANEXA Nr. 3 la metodologie
RAPORT
privind execuţia financiară
Sursa de finanţare:
Cod: 01 Denumire: Bugetul de stat
Tip
|
Denumire
|
Cod
|
Realizat
(anul anterior raportării)
|
Aprobat
(anul raportării)
|
Realizat
(anul raportării)
|
50
|
Cheltuieli totale
|
50.01
|
|
|
|
|
Ordine şi siguranţă naţională
|
61.01
|
|
|
|
10
|
Cheltuieli de personal
|
61.01.10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sursa de finanţare:
Cod: 06 Denumire: Credite externe
Tip
|
Denumire
|
Cod
|
Realizat
(anul anterior raportării)
|
Aprobat
(anul raportării)
|
Realizat
(anul raportării)
|
50
|
Cheltuieli totale
|
50.06
|
|
|
|
|
Ordine şi siguranţă naţională
|
61.06
|
|
|
|
20
|
Bunuri şi servicii
|
61.06.20
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sursa de finanţare:
Cod: 08 Denumire: Fonduri externe nerambursabile
Tip
|
Denumire
|
Cod
|
Realizat
(anul anterior raportării)
|
Aprobat
(anul raportării)
|
Realizat
(anul raportării)
|
50
|
Cheltuieli totale
|
50.08
|
|
|
|
|
Ordine şi siguranţă naţională
|
61.08
|
|
|
|
10
|
Cheltuieli de personal
|
61.08.10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sursa de finanţare:
Cod: 10 Denumire: Venituri proprii
Tip
|
Denumire
|
Cod
|
Realizat
(anul anterior raportării)
|
Aprobat
(anul raportării)
|
Realizat
(anul raportării)
|
50
|
Cheltuieli totale
|
50.10
|
|
|
|
|
Invăţământ
|
65.10
|
|
|
|
10
|
Cheltuieli de personal
|
65.10.10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 4 la metodologie
FIŞA SUBPROGRAMULUI BUGETAR
1. Prezentarea subprogramului bugetar
DENUMIREA SUBPROGRAMULUI
|
|
DESCRIEREA SUCCINTĂ A SUBPROGRAMULUI
|
|
DIRECTOR SUBPROGRAM
|
|
OBIECTIVELE SUBPROGRAMULUI (OBIECTIVELE SPECIFICE ALE STRUCTURII
DE SPECIALITATE)
|
|
DATA DE ÎNCEPERE
|
|
DATA DE ÎNCHIDERE
|
|
2. Fişă indicatori subprogram bugetar
Rezultatul acţiunii nr. 1
|
Titlu:
|
Modalitatea de calcul
|
Indicatori de performanţă
|
2010
|
2011
|
2012
|
2013
|
|
|
|
|
|
Informaţi
despre indicator
|
Titlul indicatorului:
|
|
Frecvenţa măsurării (într-o perioadă de timp dată):
|
|
Sursa informaţiilor:
|
|
Mecanismul de colectare a datelor:
|
|
Ultimul rezultat cunoscut:
|
An:
|
Valoare:
|
Tendinţa prognozată a evoluţiei (crescătoare/descrescătoare):
|
|
Rezultatul acţiunii nr. 2
|
Titlu:
|
Modalitatea de calcul
|
Indicatori de performanţă
|
2010
|
2011
|
2012
|
2013
|
|
|
|
|
Informaţi
despre indicator
|
Titlul indicatorului:
|
|
Frecvenţa măsurării (într-o perioadă de timp dată):
|
|
Sursa informaţiilor:
|
|
Mecanismul de colectare a datelor:
|
|
Ultimul rezultat cunoscut:
|
An:
|
Valoare:
|
Tendinţa prognozată a evoluţiei (crescătoare/descrescătoare):
|
|
Rezultatul acţiunii nr. 3
|
Titlu:
|
Modalitatea de calcul
|
Indicatori de performanţă
|
2010
|
2011
|
2012
|
2013
|
|
|
|
|
|
Informaţii despre indicator
|
Titlul indicatorului:
|
|
Frecvenţa măsurării (într-o perioadă de timp dată):
|
|
Sursa informaţiilor:
|
|
Mecanismul de colectare a datelor:
|
|
Ultimul rezultat cunoscut:
|
An:
|
Valoare:
|
Tendinţa prognozată a evoluţiei (crescătoare/descrescătoare):
|
|
3. Finanţarea subprogramului bugetar
Sursa de finanţare
Cod: 01 Denumire: Bugetul de stat
- mii lei -
Tip
|
Denumire
|
Cod
|
Execuţie
(n-1) 2009
|
Aprobat
(n) 2010
|
Proiect
(n+1) 2011
|
Estimări
(n+2) 2012
|
Estimări
(n+3) 2013
|
50
|
Cheltuieli totale
|
50.01
|
|
|
|
|
|
|
Ordine publică
şi siguranţă naţională
|
61.01
|
|
|
|
|
|
10
|
Cheltuieli de personal
|
61.01.10
|
|
|
|
|
|
20
|
Bunuri şi servicii
|
61.01.20
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sursa de finanţare:
Cod: 06 Denumire: Credite externe
- mii lei -
Tip
|
Denumire
|
Cod
|
Execuţie
(n-1) 2009
|
Aprobat
(n) 2010
|
Proiect
(n+1) 2011
|
Estimări
(n+2) 2012
|
Estimări
(n+3) 2013
|
50
|
Cheltuieli totale
|
50.06
|
|
|
|
|
|
|
Ordine publică şi siguranţă naţională
|
61.06
|
|
|
|
|
|
20
|
Bunuri şi servicii
|
61.06.20
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sursa de finanţare
Cod: 08 Denumire: Fonduri externe nerambursabile
- mii lei -
Tip
|
Denumire
|
Cod
|
Execuţie
(n-1) 2009
|
Aprobat
(n) 2010
|
Proiect
(n+1) 2011
|
Estimări
(n+2) 2012
|
Estimări
(n+3) 2013
|
50
|
Cheltuieli totale
|
50.08
|
|
|
|
|
|
|
Ordine publică şi siguranţă naţională
|
61.08
|
|
|
|
|
|
10
|
Cheltuieli de personal
|
61.08.10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sursa de finanţare
Cod: 10 Denumire: Venituri proprii
- mii lei -
Tip
|
Denumire
|
Cod
|
Execuţie
(n-1) 2009
|
Aprobat
(n) 2010
|
Proiect
(n+1) 2011
|
Estimări
(n+2) 2012
|
Estimări
(n+3) 2013
|
50
|
Cheltuieli totale
|
50.10
|
|
|
|
|
|
|
Invăţământ
|
65.10
|
|
|
|
|
|
10
|
Cheltuieli de personal
|
65.10.10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NOTĂ:
Instrucţiuni de completare fişă indicatori subprogram
bugetar
Rezultatul acţiunii nr.
|
Rezultatele acţiunii (outputs) vor deriva din obiectivele
specifice ale subprogramului. Acestea vor fi în număr de maximum 3.
|
Titlul rezultatului acţiunii
|
Definiţia rezultatului acţiunii1 (maximum o frază).
|
Modalitatea de calcul
|
Se va calcula indicatorul pornind de la informaţiile de bază.
Dacă este o proporţie, aceasta se va calcula separând împărţitul de
împărţitor.
|
Indicatorii de performanţă
|
Număr prevăzut care arată nivelul de atingere a rezultatului
acţiunii sau politicii (exprimat în cifre absolute sau procente) în ani
diferiţi. Incepând cu al treilea an, predicţia indicatorului de performanţă
poate fi crescătoare sau descrescătoare, evitându-se astfel o prognoză imprecisă.
|
Titlul indicatorului
|
Descrierea concisă a indicatorului.
|
Frecvenţa măsurării (într-o perioadă de timp dată)
|
Perioada de timp în care este definit indicatorul. Rezultatele
acţiunii se vor măsura anual.
|
Sursa informaţiilor
|
Se va preciza numele exact al instituţiei care este responsabilă
cu strângerea datelor pentru indicatorii de performanţă. Dacă pentru
măsurarea indicatorului este necesar un studiu (de exemplu un sondaj de
opinie publică), instituţia care va elabora sau va comanda studiul respectiv
trebuie şi ea menţionată în această secţiune.
|
Mecanismul de colectare a datelor
|
Se menţionează metoda de cercetare calitativă sau cantitativă
utilizată în strângerea datelor. Se va preciza dacă este vorba despre un
sistem intraministerial de colectare şi monitorizare a
datelor.
|
Ultimul rezultat cunoscut
|
Anul şi valoarea indicatorului la ultima colectare.
|
Tendinţa prognozată a evoluţiei (crescătoare/descrescătoare)
|
Se va preciza tendinţa posibilă pentru indicatorii de performanţă
(creştere, respectiv descreştere a valorii acestora).
|
1 Rezultatele
acţiunilor sunt servicii sau produse furnizate de o instituţie în funcţie de
scopul propus şi pentru care instituţia este pe deplin responsabilă.
Rezultatele acţiunilor trebuie să fie măsurabile şi bazate pe surse de date fiabile.
ANEXA Nr. 5 la metodologie
INSTRUMENT DE MONITORIZARE INTEGRATĂ
Obiective generale
|
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Indicatori de performanţă
|
Rezultate
|
Termen
|
Responsabili
|
Rezultat estimat
|
Rezultat intermediar*
|
Rezultat final înregistrat
|
Termen propus
|
Termen final
|
Obiectivele majore stabilite pe fiecare sector de activitate
gestionat de minister
|
Obiectivele
urmărite
de structurile
de specialitate
din respectivul
sector
de activitate,
care conduc
la îndeplinirea
obiectivelor
generale
|
Modalităţile
concrete prin
care
se acţionează
în vederea
atingerii
obiectivelor
specifice
stabilite
|
Instrumentul
de măsurare a
performanţei
activităţilor
întreprinse
de fiecare
structură
de
specialitate
|
Rezultatele estimate pentru fiecare dintre
activităţi
|
Rezultatele
parţiale
obţinute
pentru fiecare
dintre
activităţi
|
Rezultatele
finale
înregistrate
pentru fiecare
dintre
activităţi
|
Data propusă pentru realizarea activităţii
|
Data la care activitatea a fost realizată
|
Structurile responsabile cu îndeplinirea
activităţilor stabilite
|
NOTĂ:
Aceste coloane vor fi completate cu datele furnizate de fiecare
structură de specialitate prin intermediul rapoartelor semestriale de
progres.
|
* Numărul de coloane asociate rezultatului intermediar
variază în funcţie de complexitatea şi perioada de desfăşurare a activităţii
propuse.