Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1059 din  3 octombrie 1990

privind aprobarea infiintarii Bancii Comerciale "Ion Tiriac" - societate pe actiuni

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 151 din  2 iulie 1992


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se aproba infiintarea Bancii Comerciale "Ion Tiriac" - societate pe actiuni, persoana juridica romana, care va functiona in conformitate cu prevederile Decretului-lege nr. 96 din 14 martie 1990.
    Banca se constituie ca o societate pe actiuni cu caracter privat, avand un capital initial de 500 milioane lei, din care 30% in valuta si 70% in lei. Capitalul bancii este subscris in proportie de 51% de grupul de intreprinderi "Ion Tiriac" din strainatate si din Romania, iar 49% de alti actionari reprezentand persoane fizice si juridice din tara si din strainatate.
    Capitalul social subscris va fi varsat atat in dolari S.U.A., cat si in lei, in proportie de 30%, pana la data inregistrarii bancii la Ministerul Finantelor, iar diferenta de 70%, pana cel mai tarziu la 1 ianuarie 1992, potrivit legii.
    Banca va avea sediul in municipiul Bucuresti si va putea infiinta birouri de reprezentanta, agentii si sucursale in tara si in strainatate, potrivit legii.
    Art. 2
    Banca functioneaza in conformitate cu statutul aprobat potrivit dispozitiilor legale si va dobandi personalitate juridica pe baza autorizatiei de functionare emise de Banca Nationala a Romaniei si a inregistrarii la Ministerul Finantelor.
    Banca Comerciala "Ion Tiriac" - societate pe actiuni isi va desfasura activitatea in conditiile autorizatiei eliberate de Banca Nationala a Romaniei, in care vor fi prevazute operatiunile bancare pe care aceasta le poate efectua in lei si in valuta.
    Art. 3
    Banca este autorizata sa-si constituie fonduri de rezerva si fonduri specifice de risc, in limitele stabilite prin autorizatia de functionare, si sa se incadreze in limitele coeficientilor de risc cu privire la atragerea de fonduri, plasarea acestora si totalul bilantului, ce vor fi stabiliti si comunicati de Banca Nationala a Romaniei.
    Art. 4
    Banca Comerciala "Ion Tiriac" - S.A. poate acorda credite si constitui depozite la alte banci romanesti sau straine si poate primi credite si depozite de la acestea. Banca poate efectua operatiuni bancare in valuta si lei pe cont propriu sau al tertilor, atat pentru persoanele fizice si juridice romane si straine rezidente in Romania, cat si rezidente in strainatate.
    Art. 5
    In functie de evolutia pietei, de situatia economica si financiara a clientilor, precum si de alte riscuri ale operatiunilor, consiliul de administratie al bancii va putea stabili dobanzi diferentiate, al caror nivel sa fie peste cel al dobanzii de baza prevazute la cap. I si II din tabelul anexa la Hotararea Guvernului nr. 294 din 5 aprilie 1990.
    Pentru serviciile prestate  clientilor sai, banca va percepe comisioane, al caror nivel va fi stabilit de consiliul de administratie.
    Art. 6
    Structura organizatorica si de personal, sistemul de salarizare, precum si criteriile de studii si stagiu vor fi stabilite de consiliul de administratie al bancii.
    Salariatii bancii proveniti din sectorul de stat, cooperatist sau particular, vor fi transferati in interesul serviciului si vor beneficia de toate drepturile privind vechimea neintrerupta in munca si orice alte drepturi de personal, inclusiv de asigurari sociale de stat, potrivit legii.
    Art. 7
    Contractul de societate prevazut de art. 3 al Decretului-lege nr. 96/1990 urmeaza sa se intocmeasca si sa se semneze de actionarii bancii la data inregistrarii acesteia la Ministerul Finantelor din Romania.
    In functie de continutul contractului de societate, se vor efectua eventualele modificari si precizari in statutul bancii.
    Art. 8
    Banca isi va incepe activitatea in cursul trimestrului IV/1990.


                           PRIM-MINISTRU
                            PETRE ROMAN

                          STATUTUL
                Bancii Comerciale "Ion Tiriac" - S.A.

    CAP. 1
    Forma, denumirea, obiectul, sediul, durata

    Art. 1
    Forma
    Banca comerciala este o societate anonima pe actiuni, supusa legislatiei in vigoare in Romania si prezentului statut.
    Art. 2
    Denumirea
    Banca comerciala este denumita Banca Comerciala "Ion Tiriac" - S.A.
    Art. 3
    Obiectul de activitate
    Banca Comerciala "Ion Tiriac" - S.A. are ca obiect de activitate efectuarea tuturor operatiunilor bancare specifice unei banci comerciale.
    Ea efectueaza operatiunile mentionate mai jos, fara ca acestea sa aiba un caracter limitativ:
    - deschiderea de conturi in lei si in devize convertibile, productive sau nu de dobanzi;
    - atragerea de fonduri in lei si in devize convertibile la vedere, la termen sau cu preaviz, productive sau nu de dobanzi;
    - acordarea, sub diverse forme, de credite in lei si in devize convertibile, pe termene scurt, mijlociu si lung, cu sau fara garantie; in acest scop, va putea incheia conventii de credit;
    - primirea si acordarea de garantii, preluarea sau acceptarea tuturor angajamentelor legate de operatiunile financiare, comerciale, industriale, agricole, mobiliare, imobiliare si de servicii;
    - preluarea de participatii la capitalul intreprinderilor, firmelor etc. si efectuarea altor forme de plasamente, in conditiile legii;
    - cumpararea, schimbarea si vanzarea de valori mobiliare;
    - efectuarea de incasari si plati, in lei si in devize convertibile, rezultate din operatiuni comerciale si necomerciale;
    - infiintarea in Romania si in strainatate de birouri, agentii si sucursale pentru efectuarea operatiunilor mentionate mai sus si a altor operatiuni bancare, potrivit legii.
    Art. 4
    Sediul social
    Sediul social al Bancii Comerciale "Ion Tiriac" - S.A. este stabilit in Bucuresti, str. Stavropoleos nr. 5 sectorul 3.
    Sediul social poate fi transferat la alta adresa din Romania, pe baza hotararii consiliului de administratie al bancii, sub rezerva ratificarii acestei hotarari de catre adunarea generala a actionarilor bancii.
    Prin hotararea consiliului de administratie al bancii se pot infiinta, in tara si in strainatate, birouri, agentii si sucursale ale bancii, conform legii.
    Art. 5
    Durata
    Durata de functionare a Bancii Comerciale "Ion Tiriac" - S.A. este fixata la 50 (cincizeci) de ani de la inregistrarea sa la Ministerul Finantelor din Romania, in afara cazului de dizolvare anticipata sau de prelungire, prevazute prin prezentul statut.

    CAP. 2
    Capitalul social, valorile mobiliare emise de banca

    Art. 6
    Capitalul social
    Capitalul social al bancii este de 500.000.000 lei, din care 150.000.000 lei in dolari S.U.A. (cca. 7.500.000 dolari S.U.A.) si 350.000.000 in lei.
    Capitalul social este divizat in 7.500 actiuni a 1.000 dolari S.U.A. fiecare si 17.500 actiuni a 20.000 lei fiecare, subscris de persoane juridice si fizice din tara si strainatate.
    Eventualele participari in lei la capitalul social al bancii ale persoanelor juridice si fizice straine trebuie sa provina exclusiv din operatiuni de schimb valutar si/sau din operatiuni efectuate pe teritoriul Romaniei, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare.
    Art. 7
    Majorarea capitalului
    Capitalul social al bancii poate fi majorat prin hotararea adunarii generale a actionarilor bancii.
    Actionarii bancii au dreptul de preferinta la subscrierea de noi actiuni realizate pentru majorarea capitalului, in limita proportiilor detinute initial la capitalul social al bancii.
    In masura in care unu sau mai multi actionari ai bancii nu doresc sa-si exercite dreptul de preferinta mentionat mai sus, noile actiuni pot fi subscrise sau de ceilalti actionari sau de alte persoane fizice si juridice din tara si strainatate, asa cum va hotari adunarea generala a actionarilor bancii.
    Art. 8
    Reducerea capitalului social
    Adunarea generala a actionarilor va putea hotari reducerea capitalului social al bancii pana la nivelul minim prevazut de lege, in conformitate cu prevederile prezentului statut. Reducerea de capital nu trebuie sa modifice proportia stabilita intre actionari.
    Actiunile subscrise vor fi inregistrate intr-un registru special, care va avea paginile numerotate, fiind sigilat.
    In acest registru se vor inscrie actiunile in ordine cronologica subordonata subscrierii, pentru fiecare actiune existand numarul de inregistrare a acesteia, denumirea (in cazul persoanelor juridice), numele si prenumele (in cazul persoanelor fizice) si adresa exacta a actionarului.
    Banca va emite, la cerere, actionarilor sai, certificate care sa ateste subscrierea la capital pe baza de actiuni.
    Certificatul va fi tiparit si va cuprinde pe fata denumirea, sediul si capitalul social subscris al bancii, numarul si valoarea actiunilor subscrise, cu mentionarea valutei si stampila bancii si semnaturile autorizate a angaja responsabilitatea bancii.
    Pe partea cealalta a certificatului se vor trece urmatoarele: nr. crt., data, suma efectiv varsata, la actiunile subscrise, stampila bancii si semnaturile autorizate, in dreptul sumei efectiv varsate.
    Art. 9
    Liberarea actiunilor
    Actiunile subscrise in cadrul majorarilor de capital trebuie sa fie liberate in proportie de cel putin 30% din valoarea lor, cel mai tarziu pana la data inregistrarii bancii in Ministerul Finantelor, diferenta urmand a fi eliberata astfel:
    - diferenta de 70% urmeaza a fi eliberata in transe pana cel mai tarziu la 1 ianuarie 1992, in conformitate cu legislatia romana in vigoare.
    Art. 10
    Forma actiunilor
    Actiunile sunt nominative, inregistrate asa cum se arata la art. 8 de mai sus, pana in momentul efectuarii varsamintelor pana la valoarea de subscriere a acestora.
    Art. 11
    Limitarea angajamentelor actionarilor
    Angajamentele actionarilor se limiteaza pana la concurenta valorii fiecarei actiuni subscrise.
    Art. 12
    Sanctiunea neefectuarii varsamintelor
    Actionarul care nu respecta datele de varsamint la actiunile subscrise, fixate prin statut, va suporta dobanda incepand de la data fixata pana la momentul efectuarii varsamintului. Nivelul dobanzilor calculate va fi, pentru dolarii S.U.A., cel in vigoare pe piata Londrei pentru depozitele interbancare in dolari S.U.A. pe 3 luni, majorate cu 1% pe an, iar pentru lei, cel in vigoare pe piata romana la creditele bancare oferite clientelei, pe termen scurt, majorat cu 1% pe an.
    Daca obligatia asumata de actionari privind varsamintele la capital, la actiunile subscrise, nu se realizeaza in termen de 3 luni de la data fixata prin statut, banca va putea vinde actiunile respective, in conditiile prevazute de statutul bancii.
    Pentru perioada de culpa a actionarului, pentru care se calculeaza dobanzile mentionate mai sus, se suspenda calculul si plata eventualelor dividende.
    Art. 13
    Indivizibilitatea actiunilor
    Actiunile sunt indivizibile, sub rezerva dispozitiilor legale si ale prezentului statut.
    Art. 14
    Dreptul actiunilor
    Fiecare actiune da dreptul la proprietatea si la impartirea beneficiilor, la o parte egala cu cotitatea de capital social pe care-l reprezinta, tinand seama, daca este cazul, de capitalul amortizat si neamortizat, liberat sau neliberat, de valoarea nominala a actiunilor, in special, si, sub aceste rezerve, orice actiune da dreptul, in perioada de functionare a bancii sau in caz de lichidare, la plata unei sume egale pentru toate sumele repartizate sau rambursate, in asa fel incat toate actiunile sa fie tratate in mod egal, indiferent de toate exonerarile fiscale si de toate taxele susceptibile a fi legale si in sarcina bancii.
    Art. 15
    Cesiunea actiunilor
    Cesiunea actiunilor se opereaza, fata de terti si fata de banca, printr-un ordin expres de virare, semnat de cedent sau de mandatarul acestuia si transcris intr-un registru special.
    Banca este obligata sa faca transcrierea in ziua primirii ordinului expres de miscare.
    Daca actiunile nu sunt liberate in intregime, ordinul expres de virare trebuie sa fie semnat de cesionar.
    Transmiterea actiunilor cu titlu gratuit sau ca urmare a decesului se opereaza, de asemenea, printr-un ordin expres de miscare, transcris in registrul special.
    Cheltuielile eventuale de cesiune/transmitere se suporta de cesionari.
    Actiunile neliberate de varsamintele fixate prin statut nu se pot transfera.
    Actiunile sunt liber cedabile si transmisibile intre actionari.
    Actiunile pot fi cedate si transmise si altor persoane juridice si fizice cu acordul consiliului de administratie.
    Cedarea si transmiterea actiunilor trebuie sa fie notificate bancii in scris, cu mentiunea privind numele celui care a cedat si a transmis actiunea si adresa sa si numele si adresa celui caruia i s-a cedat si transmis actiunea.
    In cazul refuzului consiliului de administratie de a aproba cedarea si transmiterea actiunilor, acestia trebuie sa actioneze pentru a se putea efectua cedarea si transmiterea altei persoane juridice sau fizice.
    Partile stabilesc valoarea actiunii cedate si transmise.
    Art. 16
    Drepturile si obligatiile atasate actiunilor
    Drepturile si obligatiile atasate actiunilor urmeaza actiunile, indiferent cui apartin.
    Proprietatea unei actiuni da drept deplin de adeziune la statutul bancii si la luarea deciziilor de catre adunarea generala a actionarilor.
    Art. 17
    Prescriptia dividendelor
    Dividendele nereclamate in 5 ani de la data fixata pentru plata lor vor fi prescrise si cu ele se va majora fondul de rezerva.

    CAP. 3
    Administrarea bancii

    Art. 18
    Numirea membrilor consiliului de administratie
    Banca este administratia de un consiliu de administratie, format din 8-12 membri. Membrii consiliului de administratie sunt numiti de adunarea generala ordinara a actionarilor, la propunerea consiliului de administratie. Primii membrii ai consiliului de administratie vor fi desemnati in statut, mandatele lor fiind valabile pana la adunarea generala ordinara a actionarilor, care va aproba bilantul si conturile bancii incheiate la 31 decembrie 1992.
    Art. 19
    Durata in functiune a membrilor consiliului de administratie
    Durata in functiune a membrilor consiliului de administratie este de 3 ani.
    Membrii consiliului de administratie pot fi realesi pe noi perioade de 3 ani.
    Art. 20
    Actiunile membrilor consiliului de administratie
    Fiecare membru al consiliului de administratie trebuie sa fie proprietarul a cel putin unei actiuni pe toata durata sa de functionare.
    Art. 21
    Presedintele si biroul consiliului de administratie
    Consiliul de administratie alege, dintre membrii sai, un presedinte si un vicepresedinte avand functia de director general. Durata acestor functii trebuie sa coincida cu durata functionarii, ca membri ai consiliului de administratie, a acestora.
    Consiliul alege, de asemenea, un secretar, care nu trebuie neaparat sa fie membru al consiliului de administratie sau actionar.
    Biroul consiliului de administratie este format din presedinte, vicepresedinte si secretar.
    Art. 22
    Reuniunile consiliului de administratie
    Consiliul de administratie se reuneste de cate ori este nevoie, la convocarea presedintelui sau.
    Reuniunile consiliului de administratie se convoaca la sediul social al bancii sau in alt loc explicit mentionat in convocare.
    Consiliul de administratie poate fi convocat si la initiativa a 2/3 din membrii  consiliului de administratie.
    Sedintele consiliului de administratie sunt prezidate de presedinte. In lipsa acestuia, vicepresedintele conduce sedintele consiliului de administratie, iar daca si acesta lipseste, sedintele sunt conduse de un membru al consiliului de administratie, desemnat de ceilalti membri ai consiliului prezenti.
    Membrii consiliului de administratie care nu pot participa la sedintele de consiliu pot fi reprezentati de alti membri prezenti, pe baza de mandat.
    Consiliul de administratie delibereaza in mod valabil daca cel putin 3/4 din membrii sai sunt prezenti sau reprezentati.
    Deciziile consiliului de administratie sunt luate cu majoritatea de 3/4 a membrilor prezenti sau reprezentati.
    Deciziile consiliului de administratie si continutul deliberarilor sunt trecute in procese-verbale, care se scriu intr-un registru numerotat si parafat.
    Procesele-verbale se semneaza de presedinte sau de cel ce a condus sedinta si de un membru al consiliului, prezent, care este sau reprezinta cel mai important actionar ca numar de actiuni.
    Art. 23
    Puterile consiliului de administratie
    Consiliul de administratie are depline puteri pentru a actiona in toate ocaziile in numele bancii. Consiliul de administratie actioneaza in baza prevederilor legislatiei romane si ale prezentului statut, pentru punerea in aplicare a hotararilor adunarilor generale ale actionarilor.
    Consiliul de administratie stabileste limitele in care sa se acorde facilitati de credite, de catre banca, bancilor din Romania si din alte tari, firmelor, societatilor, intreprinderilor si persoanelor fizice din Romania si din alte tari.
    Consiliul de administratie propune adunarii generale a actionarilor bancii, spre aprobare, in principal, urmatoarele:
    - modificarea statutului bancii;
    - majorarea si reducerea capitalului social al bancii;
    - numirea, revocarea si inlocuirea membrilor consiliului de administratie;
    - raportul anual de activitate al bancii;
    - bilantul bancii si contul de profit si pierderi;
    - modul de repartizare a beneficiilor anuale obtinute de banca.
    Consiliul de administratie aproba cedarea si transmiterea actiunilor catre alte persoane fizice si juridice care nu sunt actionare la banca, in conformitate cu prevederile statutului.
    Consiliul de administratie numeste presedintele consiliului, vicepresedintele acestuia si unu sau mai multi directori generali, fixand si remuneratia acestora.
    Art. 24
    Puterile presedintelui si ale vicepresedintelui
    director general
    Presedintele consiliului de administratie asigura conducerea bancii, avand cele mai extinse puteri pentru a actiona, in toate circumstantele, in numele bancii.
    Consiliul de administratie numeste un vicepresedinte director general si unu sau mai multi directori generali, determinand intinderea si durata puterilor lor.
    Presedintele, vicepresedintele director general, directorii generali reprezinta banca in raporturile sale cu tertii.
    In cazul imposibilitatii temporare a presedintelui consiliului de administratie de a-si exercita atributiile, acestea vor fi indeplinite de vicepresedintele director general.
    Art. 25
    Remunerarea membrilor consiliului de administratie
    Consiliul de administratie fixeaza remuneratia presedintelui, vicepresedintelui director general si directorilor generali.
    Adunarea generala a actionarilor determina remunerarea anuala a membrilor consiliului de administratie sub forma de indemnizatie si de jetoane de prezenta.
    Art. 26
    Conducerea executiva a bancii
    Conducerea executiva a bancii este asigurata de comitetul de directie, format din presedintele, vicepresedintele director general si directorii generali ai bancii, care asigura respectarea de catre banca a prevederilor statutului si a legislatiei romane.
    Comitetul de directie aduce la indeplinire si controleaza modul de aducere la indeplinire de catre directiile, serviciile, birourile, intregul personal al bancii a hotararilor adunarii generale a actionarilor si ale consiliului de administratie al bancii.
    In limitele stabilite de consiliul de administratie, comitetul de directie acorda credite bancilor din Romania si din alte tari, firmelor, societatilor, intreprinderilor si persoanelor fizice din Romania si din alte tari, stabilind conditiile de termene, dobanzi, rambursare si garantare.
    Comitetul de directie aproba si celelalte categorii de operatiuni bancare, pe grupe de operatiuni sau operatiune cu operatiune.
    Comitetul de directie organizeaza si participa la efectuarea controlului bancar preventiv si ulterior.
    Comitetul de directie ia toate masurile necesare organizarii si bunei functionari a bancii.
    Comitetul de directie incheie contracte de munca individuale cu intregul personal al bancii si urmareste modul de realizare a acestora.
    Comitetul de directie raspunde fata de consiliul de administratie asupra modului de indeplinire a atributiilor ce-i revin.
    Art. 27
    Relatiile dintre banca si conducatorii sai
    Toate afacerile susceptibile a fi realizate de banca cu membrii consiliului de administratie si directorii generali sunt supuse autorizatiei prealabile a consiliului de administratie.
    Art. 28
    Comisia de cenzori
    Adunarea generala ordinara a actionarilor numeste membrii comisiei de cenzori.
    Comisia de cenzori este formata din trei membri, doi membri desemnati de actionarii bancii si unul desemnat dintre specialistii autorizati de Ministerul Finantelor.
    Membrii comisiei de cenzori se numesc pe o perioada de 3 ani, fiind reeligibili.
    Comisia de cenzori supravegheaza respectarea intocmai a statutului bancii.
    Membrii comisiei de cenzori participa, cu vot consultativ, la sedintele consiliului de administratie si la lucrarile adunarilor generale ale actionarilor.
    Comisia de cenzori verifica gestiunea economico-financiara a bancii si conturile sale anuale, prezentand rapoartele sale scrise adunarii generale.
    La sfarsitul fiecarui exercitiu anual, comisia de cenzori intocmeste un raport asupra situatiei bancii si certifica regularitatea si sinceritatea conturilor anuale.

    CAP. 4
    Adunarile generale ale actionarilor

    Art. 29
    Adunarile generale
    Adunarea generala a actionarilor bancii reprezinta universalitatea actionarilor.
    Deliberarile sale si hotararile luate in conformitate cu prevederile statutului sunt obligatorii pentru toti actionarii bancii.
    Art. 30
    Convocarea adunarilor generale ale actionarilor
    Adunarile generale ale actionarilor, ordinare si extraordinare, se convoaca cu minimum 15 zile inaintea datei fixate pentru reuniunea adunarii generale, cu scrisoare recomandata, indicandu-se data si locul adunarii generale, precum si ordinea de zi.
    Actionarii care doresc sa se inscrie pe ordinea de zi sau au alte probleme trebuie sa se adreseze bancii cu 15 zile inaintea datei reuniunii adunarii generale.
    Adunarea generala ordinara a actionarilor se convoaca anual, iar cele extraordinare ori de cate ori este necesar.
    Art. 31
    Compozitia adunarilor generale
    Adunarile generale ale actionarilor, ordinare si extraordinare, se compun din toti actionarii bancii, indiferent de numarul de actiuni pe care acestia il detin, cu conditia ca actiunile acestora sa fie liberate de varsamintele exigibile.
    Art. 32
    Asistenta la adunarile generale
    Actionarii au dreptul sa asiste sau sa fie reprezentati la adunarile generale ale actionarilor daca sunt inscrisi in registrul actionarilor bancii cu minimum 5 zile inaintea adunarii generale.
    Forma asistentei, termenul si locul depunerii vor fi stabilite de consiliul de administratie al bancii.
    Art. 33
    Conducerea adunarilor generale
    Adunarea generala a actionarilor este prezidata de presedintele consiliului de administratie al bancii, iar in lipsa acestuia, de catre vicepresedintele acestui consiliu.
    Adunarea generala isi constituie un birou format din presedintele adunarii, doi scrutatori desemnati dintre actionarii prezenti si un secretar, care poate fi desemnat si din afara actionarilor.
    Prezenta actionarilor si reprezentarea acestora se tine intr-un registru numerotat cu precizarea numarului de actiuni pe care le detine fiecare actionar prezent sau actionarul pe care il reprezinta.
    Deliberarile si hotararile adunarilor generale ale actionarilor sunt trecute in procese-verbale scrise in registre speciale numerotate, procesele-verbale fiind semnate de membrii biroului desemnati.
    Adunarea generala ordinara
    Art. 34
    Cvorum
    Adunarea generala ordinara poate delibera valabil numai daca minimum 3/4 din actionari sunt prezenti sau reprezentati.
    Art. 35
    Hotarari
    Hotararile adunarii generale ordinare se iau cu majoritatea de 3/4 a voturilor actionarilor prezenti sau reprezentati.
    Art. 36
    Competente
    Adunarea generala ordinara a actionarilor aproba raportul consiliului de administratie privind activitatea anuala a bancii, raportul comisiei de cenzori, bilantul anual, conturile bancii si modul de repartizare a beneficiilor.
    Numeste, inlocuieste si realege membrii consiliului de administratie si ai comisiei de cenzori.
    Stabileste remunerarea presedintelui, vicepresedintelui, directorilor generali si a membrilor comisiei de cenzori.
    Fixeaza jetoanele de prezenta pentru membrii consiliului de administratie.
    Hotaraste asupra tuturor problemelor inscrise pe ordinea de zi.
    Da consiliului de administratie toate autorizatiile necesare pentru ca acesta sa-si indeplineasca atributiile.
    Adunarea generala extraordinara
    Art. 37
    Cvorum si hotarari
    Adunarea generala extraordinara delibereaza valabil daca 3/4 din actionarii care au drept de vot sunt prezenti sau reprezentati.
    Adunarea generala extraordinara hotaraste cu majoritate de 3/4 a actionarilor prezenti si reprezentati.
    Art. 38
    Competenta
    Adunarea generala extraordinara poate aproba modificarea formei si obiectului de activitate al bancii, majorarea sau reducerea capitalului, prelungirea duratei sale de functionare sau dizolvarea sa anticipata, precum si celelalte probleme inscrise pe ordinea de zi a reuniunilor sale.

    CAP. 5
    Activitatea societatii

    Art. 39
    Anul social de activitate
    Anul social de activitate al bancii incepe la 1 ianuarie si se termina la 31 decembrie.
    Primul an de activitate incepe de la data inregistrarii sale la Ministerul Finantelor si se incheie la 31 decembrie 1990.
    Art. 40
    Conturile speciale ale bancii
    Consiliul de administratie intocmeste, la sfarsitul fiecarui an social, un raport anual de activitate, pe baza documentelor din activ si din pasiv, precum si bilantul bancii si conturile de profit si de pierderi. Termenul maxim pentru intocmirea bilantului si a conturilor de profit si pierderi va fi 1 februarie, iar cel pentru verificarea acestora, de catre comisia de cenzori va fi 31 martie al anului urmator. Dupa aprobare bilantul se publica.
    Beneficii - fonduri de rezerva
    Art. 41
    Fondul de rezerva pentru acoperirea unor eventuale pierderi
    Pentru acoperirea pierderilor eventuale din creante litigioase se poate constitui un fond de rezerva determinat prin aplicarea unei cote de risc la suma creantelor bancii cu scadenta mai mare de 2 ani, existenta la data incheierii bilantului contabil anual, conform legislatiei in vigoare.
    Art. 42
    Beneficiul
    Beneficiul bancii se stabileste prin bilantul anual aprobat de adunarea generala ordinara a actionarilor. Beneficiul impozabil se stabileste ca diferenta intre suma totala a veniturilor incasate si suma cheltuielilor efectuate pentru realizarea acestor venituri. Pentru determinarea acestui beneficiu se va deduce din beneficiul anual fondul de rezerva, in conditiile legii, precum si alte cote prevazute de legislatia romana in vigoare.
    Din beneficiul prevazut in bilant, se scade impozitul legal, rezultand beneficiul cuvenit actionarilor, care se repartizeaza intre acestia, proportional cu aportul lor de capitalul social, precum si pentru alte necesitati ale societatii reglementate de lege.
    Pierderile inregistrate in cursul unui an de impunere se pot reporta in anul urmator si se vor deduce din beneficiul acestui an. Daca beneficiile anului respectiv nu sunt suficiente pentru acoperirea pierderilor, acestea vor fi reportate in anii urmatori, dar nu mai mult de 2 ani care urmeaza exercitiului financiar in care s-a inregistrat pierderea.
    Art. 43
    Plata dividendelor
    Data platii dividendelor la capital se fixeaza de adunarea generala ordinara a actionarilor. Ea nu poate depasi data de 30 septembrie a anului urmator anului pentru care se platesc dividendele.
    Art. 44
    Intocmirea bilantului si a contului de beneficii si pierderi
    Banca va intocmi anual bilantul si contul de beneficii si pierderi si va tine evidenta in lei a activitatii economico-financiare, avand in vedere normele metodologice cuprinzand principii cu privire la organizarea si conducerea contabilitatii, elaborate de Ministerul Finantelor.
    Art. 45
    Personalul bancii
    Personalul de conducere al bancii este numit de adunarea generala a actionarilor. Restul personalului este angajat de catre comitetul de directie. Angajarea personalului societatii se face in cadrul schemei de organizare, pe baza de contract individual de munca care se inregistreaza la Camera de Munca.
    Nivelul salariilor pentru personalul bancii, pe categorii de calificare si functii, se stabileste si poate fi modificat de catre adunarea generala a actionarilor.
    Plata salariilor, impozitelor pe acestea si a cotelor de asigurari sociale se va face in conformitate cu dispozitiile legale.
    Drepturile si obligatiile personalului bancii se stabilesc de consiliul de administratie.
    Premiile, gratificatiile si alte drepturi asemanatoare acordate personalului bancii, roman  si strain, pot fi platite integral sau partial in valuta, in conformitate cu prevederile legale.
    Art. 46
    Amortizarea fondurilor fixe
    Amortizarea fondurilor fixe se va face in cadrul duratelor de serviciu normate si al cotelor de amortizare prevazute de legislatia romana.

    CAP. 6
    Dizolvarea anticipata - lichidarea

    Art. 47
    Dizolvarea anticipata a bancii
    Consiliul de administratie este obligat sa convoace adunarea generala extraordinara a actionarilor bancii in termen de 60 de zile de la data constatarii, pe baza de bilant anual, a pierderii a mai mult de 50% din capitalul societatii.
    Adunarea generala extraordinara a actionarilor poate decide:
    - majorarea capitalului la nivelul sau anterior sau reducerea capitalului la la nivelul sau redus;
    - dizolvarea anticipata a bancii.
    Art. 48
    Lichidarea
    In caz de dizolvare, banca poate sa fie lichidata, cu aprobarea adunarii generale extraordinare a actionarilor.
    In timpul lichidarii, banca isi pastreaza personalitatea sa juridica si adunarea generala a actionarilor atributiile sale, dand descarcare lichidatorilor.
    Art. 49
    Puterile lichidatorilor
    Lichidatorii au sarcina de a lichida tot activul mobiliar si imobiliar al bancii si sa stinga pasivul, cu aprobarea adunarii generale a actionarilor.
    Eventualul sold activ va fi repartizat de lichidatori actionarilor proportional cu actiunile detinute.

    CAP. 7
    Contestatiile

    Art. 50
    Contestatiile
    Contestatiile ce vor rezulta pe toata perioada de functionare si de lichidare a bancii, intre actionari si intre acestia si banca, se vor judeca de organele de justitie romane teritoriale, competente.

    CAP. 8
    Publicarea statutului

    Art. 51
    Cel care detine originalul statutului are depline puteri pentru a publica statutul si modificarile sale ulterioare.
    Prin prezentul statut se numesc primii membri ai consiliului de administratie al bancii, a caror mandate vor expira la data prevazuta in articolul 18 din statut.


                                                      


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1059/1990

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1059 din 1990
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1059/1990
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu