Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.1 din 25.01.2012

privind propunerea de aprobare a Statutului şi Organigramei Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private
ACT EMIS DE: Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 87 din 03 februarie 2012



SmartCity1

Având în vedere Nota de fundamentare nr. 163 din 18 ianuarie 2012 a Direcţiei reglementare şi autorizare,în temeiul dispoziţiilor art. 16 alin. (1), art. 21 şi 22 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005, cu modificările şi completările ulterioare,conform prevederilor art. 2 alin. (2), art. 10 pct. I lit. a) şi b) şi art. 34 alin. (2) din Legea nr. 187/2011 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private,Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite următoarea hotărâre: Articolul 1Se aprobă Statutul şi Organigrama Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private, prevăzute în anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Articolul 2Prezenta hotărâre, statutul şi organigrama menţionate la art. 1 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Articolul 3Direcţia secretariat şi directorul general asigură ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri. Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, Mircea Oancea ANEXA Nr. 1STATUTUL Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Fondul de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private este constituit şi funcţionează în baza prevederilor Legii nr. 187/2011 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private, precum şi în baza prevederilor prezentului statut. Articolul 2Activitatea Fondului de garantare este armonizată cu prevederile Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Directivei 2003/41/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 3 iunie 2003 privind activităţile şi supravegherea instituţiilor pentru furnizarea de pensii ocupaţionale. Articolul 3În sensul prezentului statut, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii: a)Fondul de garantare - Fondul de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private; b)Comisia - Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private; c)Legea nr. 187/2011 - Legea nr. 187/2011 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private. Capitolul IIStatutul juridic şi scopul Fondului de garantare Articolul 4Fondul de garantare se constituie ca persoană juridică de drept public şi are sediul în municipiul Bucureşti. Articolul 5Organizarea şi funcţionarea Fondului de garantare se stabilesc prin prezentul statut, aprobat de Consiliul Comisiei, la propunerea Consiliului de administrare al Fondului de garantare, şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Articolul 6(1) Scopul Fondului de garantare este acela de a garanta drepturile participanţilor şi ale beneficiarilor, după caz, dobândite în cadrul sistemului de pensii private, reglementat şi supravegheat de către Comisie, potrivit condiţiilor şi în limitele stabilite în Legea nr. 187/2011.(2) Fondul de garantare compensează pierderile participanţilor şi/sau beneficiarilor la fondurile de pensii private, atât în perioada de acumulare a contribuţiilor, cât şi după deschiderea dreptului la pensie, provenite din incapacitatea administratorilor sau a furnizorilor de pensii de a onora obligaţiile asumate şi asigură plata drepturilor participanţilor ori ale beneficiarilor la fondurile de pensii private, în cazul imposibilităţii asigurării lor de către administratorii sau furnizorii de pensii private, după caz.(3) Fondul de garantare este organizat astfel încât constituirea, evidenţa şi utilizarea resurselor pentru plata compensaţiei către participanţii fondurilor de pensii facultative să se facă în mod distinct faţă de constituirea, evidenţa şi utilizarea resurselor pentru plata compensaţiei către participanţii fondurilor de pensii administrate privat, respectiv pentru perioada de acumulare a contribuţiilor şi perioada de plată a pensiilor, iar resursele pentru plata compensaţiei se gestionează distinct de resursele pentru acoperirea cheltuielilor de administrare şi funcţionare a Fondului de garantare. Capitolul IIIAdministrarea şi conducerea Articolul 7(1) Fondul de garantare este administrat de un consiliu de administraţie, compus din:a)preşedintele consiliului de administraţie, desemnat de către Comisie: b)un membru numit de Asociaţia pentru Pensiile Administrate Privat din România; c)un membru numit de Ministerul Finanţelor Publice. (2) Condiţiile care trebuie îndeplinite de persoanele numite în calitatea de membrii ai consiliului de administraţie, numirea, încetarea calităţii de membru şi revocarea sunt cele prevăzute de Legea nr. 187/2011. Articolul 8(1) Consiliul de administraţie al Fondului de garantare se întâlneşte cel puţin o dată pe lună, în şedinţă ordinară.(2) Consiliul de administraţie al Fondului de garantare poate fi convocat în şedinţă extraordinară de către preşedinte sau la cererea a două treimi dintre membrii consiliului de administraţie.(3) Consiliul de administraţie trebuie să fie convocat în scris, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data şedinţei.(4) Convocarea trebuie să conţină ordinea de zi, data şi documentele supuse discuţiei, precum şi locul de desfăşurare a şedinţei.(5) Şedinţele vor avea loc la sediul Fondului de garantare sau în orice alt loc unde s-a convenit.(6) În situaţia în care se solicită decizii urgente, termenul de 5 zile poate fi redus, iar convocarea va fi efectuată prin mijloace electronice.(7) Consiliul de administraţie deliberează în mod valabil în prezenţa a cel puţin 2 din numărul membrilor săi, din care un membru este preşedintele consiliului de administraţie.(8) Deciziile consiliului de administraţie se iau cu majoritate simplă de voturi din totalul membrilor acestuia.(9) Procesul-verbal al şedinţei, care conţine ordinea deliberărilor, deciziile luate, numărul de voturi întrunite şi opiniile separate, dacă este cazul, se semnează de către toţi membrii prezenţi la şedinţă.(10) Pentru îndeplinirea atribuţiilor, Consiliul de administraţie al Fondului de garantare adoptă decizii şi hotărâri, după deliberarea în şedinţe. Capitolul IVOrganizarea internă Articolul 9Atribuţiile consiliului de administraţie al Fondului de garantare sunt următoarele: I. analizează, avizează şi propune Consiliului Comisiei spre aprobare: a)statutul Fondului de garantare; b)structura organizatorică şi a personalului; c)bugetul de venituri şi cheltuieli al Fondului de garantare; d)norme cu privire la stabilirea cotei contribuţiei anuale a administratorilor de fonduri şi a furnizorilor de pensii private, autorizaţi de Comisie, precum şi a plăţii acesteia; e)norme cu privire la majorarea sau diminuarea contribuţiilor, în conformitate cu art. 17 alin. (4) din Legea nr. 187/2011; f)norme cu privire la stabilirea contribuţiei majorate, în conformitate cu art. 15 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 187/2011; g)raportul anual de activitate şi situaţiile financiare anuale, însoţite de raportul de audit; h)strategia anuală privind resursele financiare ale Fondului de garantare, care are ca obiective principale minimizarea riscului şi lichiditatea plasamentelor, iar ca obiectiv complementar randamentul acestora. Criteriile de selectare a plasamentelor vor fi cuantificate şi ierarhizate în funcţie de aceste 3 obiective; i)calculul contribuţiei anuale şi majorarea acesteia, după caz; j)procedurile şi mecanismele adecvate de control intern şi audit intern;II. analizează şi aprobă: a)numirea şi eliberarea din funcţie a membrilor conducerii executive; b)propuneri cu privire la modalităţile, plafoanele maxime, termenele şi condiţiile de plasare a resurselor financiare, stabilite în cadrul strategiei anuale privind Fondul de garantare; c)raportul cu privire la selectarea auditorului financiar pe bază de licitaţie; d)reglementări şi proceduri interne elaborate de Fondul de garantare în aplicarea Legii nr. 187/2011;III. exercită orice alte sarcini prevăzute de legislaţia în vigoare sau primite de la Consiliul Comisiei; IV. aplică sancţiunile prevăzute de lege, în situaţia în care administratorii şi furnizorii de pensii private nu îşi îndeplinesc obligaţiile prevăzute de Legea nr. 187/2011 şi de reglementările emise în aplicarea acesteia. Articolul 10Preşedintele consiliului de administraţie al Fondului de garantare are următoarele atribuţii: a)reprezintă Fondul de garantare în raporturile cu Comisia, administratorii de fonduri şi furnizorii de pensii private, ministerele şi alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, autorităţi ale administraţiei publice locale, alte persoane fizice şi juridice, române sau străine, precum şi în faţa instanţelor judecătoreşti şi arbitrale; b)stabileşte ordinea de zi şi convoacă consiliul de administraţie, în conformitate cu prevederile legii; c)conduce lucrările şedinţelor consiliului de administraţie al Fondului de garantare; d)solicită directorului general prezentarea materialelor ce constituie obiectul ordinii de zi; e)face propuneri de numire în funcţie a membrilor conducerii executive; f)semnează contractul de muncă al directorului general; g)exercită orice alte sarcini în aplicarea prevederilor legale. Articolul 11(1) Pentru asigurarea conducerii executive a activităţii Fondului de garantare, consiliul de administraţie numeşte, prin decizie, directorul general.(2) Directorul general al Fondului de garantare duce la îndeplinire hotărârile şi deciziile consiliului de administraţie al Fondului de garantare şi informează asupra modului de îndeplinire a acestora.(3) Directorul general al Fondului de garantare are următoarele atribuţii:a)propune consiliului de administraţie al Fondului de garantare, spre avizare, respectiv spre aprobare, documentele prevăzute la art. 10 pct. I şi II din Legea nr. 187/2011; b)aprobă informările şi rapoartele privind activitatea Fondului de garantare; c)asigură plasarea resurselor financiare ale Fondului de garantare, urmărind minimizarea riscului şi lichiditatea plasamentelor, ca obiective principale, precum şi randamentul plasamentului, ca obiectiv complementar, potrivit strategiei anuale aprobate de Consiliul Comisiei şi hotărârilor consiliului de administraţie al Fondului de garantare, care va fi informat trimestrial asupra aplicării strategiei anuale; d)asigură efectuarea investiţiilor prevăzute în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat, cu respectarea reglementărilor în vigoare şi în limita plafoanelor aprobate; e)încheie, modifică şi desface, în condiţiile legii, contractele individuale de muncă ale salariaţilor Fondului de garantare; f)aprobă cererile cu privire la informaţiile solicitate Comisiei sau administratorilor de fonduri şi furnizorilor de pensii private, necesare funcţionării în bune condiţii a Fondului de garantare; g)angajează cheltuielile legate de funcţionarea Fondului de garantare, în limita prevederilor bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat; h)asigură organizarea şi exercitarea auditului intern, în conformitate cu normele proprii; i)încheie contracte de servicii de asistenţă şi de consultanţă de specialitate cu persoane fizice şi juridice române şi străine; j)îndeplineşte orice altă atribuţie care îi revine în aplicarea prevederilor legale ori dată în sarcina sa de către consiliul de administraţie al Fondului de garantare. (4) Pe perioada absenţei directorului general al Fondului de garantare, acesta poate delega din atribuţiile sale personalului din subordine, astfel încât să se asigure continuarea activităţilor Fondului de garantare. Competenţele care pot fi delegate sunt prevăzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare al Fondului de garantare. Articolul 12Compartimentele funcţionale şi atribuţiile personalului executiv sunt prevăzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare al Fondului de garantare. Articolul 13Activitatea salariaţilor Fondului de garantare se desfăşoară în baza contractelor individuale de muncă, cărora li se anexează fişa postului în care se detaliază atribuţiile acestora. Capitolul VPrincipii de bună guvernanţă în activitatea Fondului de garantare Articolul 14(1) Fondul de garantare este o instituţie independentă, a cărei activitate nu se supune influenţelor politice sau din sectorul pensiilor private.(2) Membrii consiliului de administraţie al Fondului de garantare nu trebuie să deţină în cadrul vreunei societăţi de pensii calitatea de angajat sau de director, membru al consiliului de administraţie, al comitetului de supraveghere ori al directoratului. Articolul 15Fondul de garantare are autonomie şi independenţă financiară: a)finanţarea necesară pentru îndeplinirea atribuţiilor Fondului de garantare este asigurată potrivit Legii nr. 187/2011; b)Fondul de garantare îşi acoperă cheltuielile curente aferente activităţilor desfăşurate în condiţiile şi limitele prevăzute, potrivit Legii nr. 187/2011. Articolul 16Activitatea curentă a Fondului de garantare este condusă pe baza reglementărilor interne, conform Legii nr. 187/2011. Articolul 17(1) Transparenţa activităţii Fondului de garantare este asigurată prin:a)situaţiile financiare auditate ale Fondului de garantare, împreună cu raportul auditorului financiar; b)raportul anual de activitate. (2) Raportul anual de activitate, împreună cu situaţiile financiare anuale, aprobate de Consiliul Comisiei, precum şi raportul auditorului financiar vor fi publicate pe pagina de internet a Fondului de garantare şi a Comisiei, până cel târziu la data de 15 iunie din anul următor încheierii exerciţiului financiar. Articolul 18Activitatea compartimentelor de specialitate ale Fondului de garantare este supusă auditului intern. Articolul 19(1) Orice document care angajează răspunderea Fondului de garantare trebuie să aibă două semnături ale persoanelor de conducere, iar în lipsa acestora, ale persoanelor delegate în acest sens.(2) Orice tranzacţie (vânzare/cumpărare) care depăşeşte echivalentul în lei la data efectuării acesteia a 5.000 euro se face numai cu aprobarea scrisă a consiliului de administraţie. Capitolul VIProtecţia legală a Fondului de garantare, a personalului şi a organelor sale de administrare şi de conducere Articolul 20Fondul de garantare şi salariaţii acestuia nu răspund pentru eventualele prejudicii cauzate de îndeplinirea sau omisiunea îndeplinirii oricărui act ori fapt în legătură cu exercitarea atribuţiilor, în condiţiile Legii nr. 187/2011, cu excepţia cazului în care se dovedeşte că au acţionat cu reacredinţă sau cu neglijenţă gravă. Articolul 21Fondul de garantare nu poate fi declarat în stare de faliment. Capitolul VIIRelaţii instituţionale Articolul 22Fondul de garantare stabileşte relaţii de colaborare cu schemele de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private din alte state, asociaţii profesionale internaţionale, precum şi cu organisme multinaţionale sau regionale de profil. Articolul 23Fondul de garantare poate încheia acorduri şi înţelegeri bilaterale şi/sau multilaterale. Capitolul VIIIDispoziţii finale Articolul 24Dizolvarea, încetarea activităţii ori modificarea obiectului de activitate al Fondului de garantare se poate face numai prin lege. ANEXA Nr. 2*) *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1/2012

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1 din 2012
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1/2012
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu