Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 0 din 28 iulie 2009

definitiva la 28 octombrie 2009, în Cauza Dumitras împotriva Romaniei

ACT EMIS DE: CURTEA EUROPEANA A DREPTURILOR OMULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 165 din 15 martie 2010



(Cererea nr. 17.979/05)

In Cauza Dumitraş împotriva României,

Curtea Europeană a Drepturilor Omului (Secţia a treia), statuând în cadrul unei camere formate din: Josep Casadevall, preşedinte, Elisabet Fura-Sandstrom, Corneliu Bîrsan, Bostjan M. Zupancic, Alvina Gyulumyan, Egbert Myjer, Luis Lopez Guerra, judecători, şi Santiago Quesada, grefier de secţie,

după ce a deliberat în camera de consiliu la data de 7 iulie 2009,

pronunţă următoarea hotărâre, adoptată la această dată:

PROCEDURA

1.   La originea cauzei se află o cerere (nr. 17.979/05) îndreptată împotriva României, prin care un cetăţean german, domnul Dan Lucian Marius Dumitraş (reclamantul), a sesizat Curtea la data de 16 mai 2005, în temeiul art. 34 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale (Convenţia).

2.  Reclamantul este reprezentat de doamna Stanca Ioana Gidro, avocat în Cluj-Napoca. Guvernul român (Guvernul) este reprezentat de agentul său, domnul Răzvan-Horaţiu Radu, din cadrul Ministerului Afacerilor Externe.

3. La data de 11 octombrie 2007, preşedintele Secţiei a treia a decis să îi comunice cererea Guvernului. Astfel cum prevede art. 29 § 3 din Convenţie, acesta a mai decis să se analizeze în acelaşi timp admisibilitatea şi temeinicia cauzei.

4.  Guvernul german, căruia i-a fost comunicată o copie a cererii, în temeiul art. 44 § 1 a) din Regulamentul Curţii, nu a dorit să îşi prezinte punctul de vedere asupra cauzei.

ÎN   FAPT

I. Circumstanţele cauzei

5.  Reclamantul s-a născut în anul 1947 şi locuieşte în Cluj-Napoca.

6.  Reclamantul şi soţia sa, D.D.E., au fost proprietarii unui apartament situat în Cluj-Napoca, Str. Plopilor nr. 6. In anul 1988, aceştia au optat pentru un regim de separare a bunurilor, împărţind apartamentul în două părţi egale.

7.  In anii 1988 şi 1989, statul a intrat în posesia bunului reclamantului şi a celui al lui D.D.E., în temeiul Decretului nr. 223/1974 privind reglementarea situaţiei unor bunuri.

8.  La data de 11 noiembrie 1996, societatea C, în calitatea sa de administrator al bunurilor statului, Ie-a vândut lui B.N. şi lui B.E. cele două părţi ale apartamentului pe care îl ocupau în calitate de chiriaşi.

9. In anul 2003, reclamantul şi D.D.E. au introdus împotriva municipiului Cluj-Napoca, a lui B.N. şi a lui B.E. o acţiune în revendicare a celor două părţi ale apartamentului, în anularea contractului de vânzare-cumpărare şi în rectificarea cărţii funciare, arătând că naţionalizarea fusese nelegală. Prin Sentinţa din data de 28 mai 2003, Judecătoria Cluj-Napoca a respins acţiunea, constatând legalitatea naţionalizării şi a contractului de vânzare-cumpărare şi buna-credinţă a părţilor în momentul încheierii sale. Prin Decizia din data de 10 februarie 2004, Tribunalul Cluj a admis parţial acţiunea, constatând nelegalitatea naţionalizării şi a contractului de vânzare-cumpărare a bunului reclamantului şi a dispus înscrierea în cartea funciară a dreptului său de proprietate asupra bunului. Prin Decizia definitivă din data de 19 noiembrie 2004, Curtea de Apel Cluj a constatat nelegalitatea naţionalizării celor două părţi ale apartamentului şi a contractului de vânzare-cumpărare referitor la bunul lui D.D.E., adică la jumătate din apartament, a dispus înscrierea în cartea funciară a dreptului de proprietate al lui D.D.E. asupra bunului său şi a respins acţiunea în rest.

10.  La data de 2 august 2001, reclamantul şi D.D.E. au adresat o notificare către municipiul Cluj, solicitând restituirea bunului, în temeiul Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945- 22 decembrie 1989.

11.  Prin Dispoziţia din data de 4 februarie 2008, municipiul Cluj a dispus restituirea apartamentului către reclamant şi D.D.E.

12.  Prin Procesul-verbal de restituire din data de 3 aprilie 2008, municipiul Cluj Ie-a restituit formal apartamentul reclamantului şi lui D.D.E. Aceasta din urmă a intrat în posesia bunului său. In schimb, reclamantul nu a intrat încă efectiv în posesia bunului său.

13.  La data de 4 aprilie 2008, B.N. şi B.E. au introdus împotriva municipiului Cluj şi a reclamantului o acţiune în anularea Dispoziţiei din data de 4 februarie 2008 ce dispunea restituirea, arătând că contractul lor de vânzare-cumpărare era încă valabil. Această procedură se află încă pe rolul instanţelor naţionale.

II. Dreptul şi practica internă pertinente

14.  Prevederile legale (inclusiv cele ale Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, cu modificările ulterioare) şi jurisprudenţa internă relevante sunt descrise în hotărârile Brumărescu împotriva României ([MC], nr. 28.342/95, §§ 31-33, CEDO 1999-VII), Străin şi alţii împotriva României (nr. 57.001/00, §§ 19-26, CEDO 2005-VII), Păduraru împotriva României (nr. 63.252/00, §§ 38-53, 1 decembrie 2005) şi Tudor împotriva României (nr. 29.035/05, §§ 15-20, 11 decembrie 2007).

15.  Din observaţiile Guvernului român trimise Curţii la data de 8 iulie 2008 în alte cauze referitoare la bunuri imobile scoase din patrimoniul foştilor proprietari prin decrete de naţionalizare rezultă că, recent, autorităţile naţionale au luat măsuri de accelerare a procedurii de acordare a despăgubirilor prin Fondul de investiţii „Proprietatea", în special în temeiul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 81/2007 pentru accelerarea procedurii de acordare a despăgubirilor aferente imobilelor preluate în mod abuziv. Guvernul face trimitere în special la o scrisoare a autorităţilor care conduc acest fond, prin care se subliniază faptul că acest fond funcţionează de acum înainte sub forma unei societăţi de investiţii de tip închis şi că va fi înregistrată la Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare ca organism de plasament colectiv, după evaluarea activelor aflate în patrimoniul Fondului „Proprietatea". Guvernul arată că persoanele ce deţin acţiuni la Fondul „Proprietatea" au, de acum înainte, două opţiuni, şi anume să păstreze plasamentul în acţiuni la Fond şi să beneficieze de un venit sub formă de dividende sau să solicite conversia lor în numerar, sume ce vor putea de acum înainte să fie încasate. Guvernul precizează că până la data de 1 februarie 2008 au fost înregistrate 2.440 de cereri ce exprimă astfel de opţiuni, dintre care 855 au fost soluţionate, valoarea totală a despăgubirilor plătite de acest fond ridicându-se la 72.000.000 lei noi româneşti (RON), adică circa 20.400.000 euro (EUR). In plus, începând cu data de 1 noiembrie 2007, Fondul a început să distribuie dividende.

ÎN   DREPT

I. Asupra pretinsei încălcări a art. 1 din Protocolul nr. 1 la Convenţie

16.  Reclamantul susţine că a suferit o încălcare a dreptului la respectarea bunurilor sale din cauza vânzării apartamentului în cauză şi a refuzului instanţelor naţionale de a anula vânzarea, deşi acestea au recunoscut caracterul nelegal al naţionalizării. El invocă art. 1 din Protocolul nr. 1, care prevede următoarele:

„Orice persoană fizică sau juridică are dreptul la respectarea bunurilor sale. Nimeni nu poate fi lipsit de proprietatea sa decât pentru cauză de utilitate publică şi în condiţiile prevăzute de lege şi de principiile generale ale dreptului internaţional.

Dispoziţiile precedente nu aduc atingere dreptului statelor de a adopta legile pe care le consideră necesare pentru a reglementa folosinţa bunurilor conform interesului general sau pentru a asigura plata impozitelor ori a altor contribuţii, sau a amenzilor."

A. Asupra admisibilităţii

17.  Guvernul invocă o excepţie de incompatibilitate ratione personae a acestui capăt de cerere cu Convenţia. Acesta consideră că reclamantul nu mai are calitatea de victimă în măsura în care, prin dispoziţia din data de 4 februarie 2008 şi prin Procesul-verbal din data de 3 aprilie 2008, municipiul Cluj a dispus restituirea bunului către reclamant.

18. Reclamantul se opune acestui argument. El arată că, în ceea ce priveşte contractul de vânzare-cumpărare încheiat de B.N. şi B.E. referitor la bunul său, acesta a fost validat prin decizia definitivă a Curţii de Apel Cluj din data de 19 noiembrie 2004. El subliniază că, până în prezent, nu a fost pus în posesia efectivă a bunului său, în ciuda procesului-verbal încheiat la data de 3 aprilie 2008, şi că, după această dată, B.N. şi B.E. au introdus o acţiune în anularea dispoziţiei de restituire dată de municipiul Cluj.

19. Curtea reaminteşte că o decizie sau o măsură favorabilă reclamantului nu este suficientă, în principiu, pentru a-i înlătura calitatea de victimă, decât dacă autorităţile naţionale au recunoscut, în mod explicit sau în esenţă, şi apoi au reparat încălcarea Convenţiei (vezi, printre altele, Ludi împotriva Elveţiei, 15 iunie 1992, § 34, seria A nr. 238). Or, aceasta observă în speţă că, în prezent, reclamantul se află în aceeaşi situaţie ca la data de 19 noiembrie 2004 (vezi Bacso împotriva României, nr. 9.293/03, §§ 49-51, 4 noiembrie 2008).

20. Intr-adevăr, deşi autorităţile au dispus restituirea bunului către reclamant prin dispoziţia din data de 4 februarie 2008 şi deşi i s-a restituit în mod formal acest bun, nici la ora actuală acesta nu se poate bucura de el, deoarece B.N. şi B.E. sunt în continuare proprietari şi deţin posesia efectivă a acestui apartament. In plus, aceştia au introdus împotriva reclamantului şi a municipiului Cluj o acţiune în anularea dispoziţiei de restituire. Prin urmare, în lumina acestor elemente şi fără a specula cu privire la modul de finalizare a acestei proceduri, dispoziţia din data de 4 februarie 2008 şi procesul-verbal din data de 3 aprilie 2008, invocate de Guvern, nu pot înlătura în întregime consecinţele deciziei menţionate mai sus a Curţii de Apel Cluj pentru exercitarea de către reclamant a dreptului său de proprietate.

21. In aceste circumstanţe, Curtea apreciază că reclamantul poate să se pretindă victimă, în sensul art. 34 din Convenţie.

Prin urmare, excepţia Guvernului trebuie respinsă şi se constată că acest capăt de cerere nu este vădit neîntemeiat în sensul art. 35 § 3 din Convenţie şi că nu este incident niciun alt motiv de inadmisibilitate. Prin urmare, acesta trebuie declarat admisibil.

B. Asupra fondului

22. Guvernul îşi reiterează argumentele prezentate în cauze similare anterioare (vezi, printre altele, Cîrstoiu împotriva României, nr. 22.281/05, § 22, 4 martie 2008).

23.  Reclamantul se opune acestui punct de vedere.

24. Curtea a analizat în mai multe rânduri cauze care ridicau probleme similare cu cea de faţă şi a constatat încălcarea art. 1 din Protocolul nr. 1 la Convenţie (vezi cauzele citate mai sus, în special Străin, menţionată mai sus, §§ 39, 43 şi 59, şi Porteanu împotriva României, nr. 4.596/03, §§ 32-35, 16 februarie 2006).

25.  După ce a analizat toate elementele ce i-au fost supuse atenţiei, Curtea consideră că Guvernul nu a expus niciun fapt sau argument care să poată duce la o altă concluzie în cazul de faţă. Curtea reafirmă în special că în contextul legislativ român ce reglementează acţiunile în revendicare imobiliară şi restituirea bunurilor naţionalizate de regimul comunist, vânzarea de către stat a bunului altuia către terţi de bună-credinţă, chiar şi atunci când este anterioară confirmării în justiţie a dreptului de proprietate al celuilalt, reprezintă o privare de acel bun. O astfel de privare, combinată cu lipsa totală de despăgubire, este contrară art. 1 din Protocolul nr. 1 (Vodă şi Bob împotriva României, nr. 7.976/02, § 23, 7 februarie 2008).

26.  In măsura în care Guvernul arată că reclamantul este îndreptăţit să primească o despăgubire prin intermediul organismului de plasament colectiv în valori mobiliare Fondul „Proprietatea" pe baza Legii nr. 10/2001, la nivelul valorii bunului stabilită prin expertiză, Curtea îşi reiterează constatarea anterioară conform căreia Fondul Proprietatea nu funcţionează în prezent într-un mod susceptibil de a fi privit ca şi cum ar echivala cu acordarea efectivă a unei despăgubiri (vezi, printre altele, Petrini împotriva României, nr. 3.320/05, § 34, 24 februarie 2009).

27.  Această concluzie nu înlătură dinainte orice evoluţie pozitivă pe care ar putea să o aibă în viitor mecanismele de finanţare prevăzute de această lege specială în vederea despăgubirii persoanelor cărora, ca şi reclamantul, li s-a recunoscut calitatea de proprietari printr-o hotărâre judecătorească definitivă. In acest sens, Curtea observă cu satisfacţie evoluţia recentă care pare să se evidenţieze în practică şi care se îndreaptă în direcţia bună în materie (paragraful 15 de mai sus).

28.   Ţinând cont de jurisprudenţa sa în materie, Curtea consideră că, în speţă, nerespectarea dreptului de proprietate al reclamantului cu privire la bunul său, combinată cu lipsa totală de despăgubire, l-a făcut să suporte o sarcină disproporţionată şi excesivă, incompatibilă cu dreptul la respectarea bunului său, garantat de art. 1 din Protocolul nr. 1.

Prin urmare, în speţă, a avut loc încălcarea acestei prevederi.

II.  Asupra pretinsei încălcări a art. 6 § 1 din Convenţie

29.  Reclamantul se plânge de o încălcare a dreptului său la un proces echitabil din cauza hotărârilor date de instanţele naţionale în procedura în anulare a contractului de vânzare-cumpărare. El invocă art. 6 § 1 din Convenţie, ale cărui prevederi relevante sunt următoarele:

„Orice persoană are dreptul la judecarea în mod echitabil (...) de către o instanţă (...), care va hotărî (...) asupra încălcării drepturilor şi obligaţiilor sale cu caracter civil (...)".

30.  Ţinând cont de concluziile sale din paragrafele 22-25 de mai sus, Curtea apreciază că nu se impune să statueze cu privire la admisibilitatea şi temeinicia acestui capăt de cerere (vezi, mutatis mutandis şi, printre altele, Laino împotriva Italiei [MC], nr. 33.158/96, § 25, CEDO 1999-1, Zanghî împotriva Italiei, 19 februarie 1991, § 23, seria A nr. 194-C, şi Biserica Catolică din Cania împotriva Greciei, 16 decembrie 1997, § 50, Culegere 1997-VIII şi Denes şi alţii împotriva României nr. 25.862/03, § 59, 30 martie 2009).

III.  Asupra pretinsei încălcări a art. 14 din Convenţie, coroborat cu art. 1 din Protocolul nr. 1 la Convenţie

31.  Citând art. 14 din Convenţie, coroborat cu art. 1 din Protocolul nr. 1 la Convenţie, reclamantul susţine că ar fi făcut obiectul unei discriminări faţă de B.N. şi B.E. din cauza validării contractului de vânzare-cumpărare al acestora şi a nerestituirii bunului său de către instanţele interne.

32. Având în vedere totalitatea elementelor aflate în posesia sa, Curtea nu a distins în speţă, în raţionamentul Curţii de Apel Cluj, nicio urmă de încălcare a drepturilor garantate prin art. 14 din Convenţie, coroborat cu art. 1 din Protocolul nr. 1 la Convenţie.

33.  Rezultă că acest capăt de cerere trebuie respins ca vădit neîntemeiat, făcând aplicarea art. 35 §§ 3 şi 4 din Convenţie.

IV.  Asupra aplicării art. 46 din Convenţie

34. Art. 46 din Convenţie prevede următoarele:

„1. Inaltele părţi contractante se angajează să se conformeze hotărârilor definitive ale Curţii în care ele sunt părţi.

2. Hotărârea definitivă a Curţii este transmisă Comitetului Miniştrilor care supraveghează executarea ei."

35. Concluzia încălcării art. 1 din Protocolul nr. 1 dezvăluie o problemă la scară largă ce rezultă din caracterul defectuos al legislaţiei privind restituirea imobilelor naţionalizate şi vândute de stat unor terţi. Prin urmare, Curtea apreciază că statul trebuie să ajusteze în cel mai scurt timp procedura introdusă prin legile de reparaţie (în prezent Legea nr. 10/2001 şi Legea nr. 247/2005 privind reforme în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente), astfel încât să devină cu adevărat coerentă, accesibilă, rapidă şi previzibilă (vezi hotărârile Viaşu împotriva României, nr. 75.951/01, § 83, 9 decembrie 2008, Katz împotriva României, nr. 29.739/03, §§ 30-37, 20 ianuarie 2009, şi Faimblat împotriva României, nr. 23.066/02, §§ 48-54, 13 ianuarie 2009).

V. Asupra aplicării art. 41 din Convenţie

36. Conform art. 41 din Convenţie,

„Dacă Curtea declară că a avut loc o încălcare a Convenţiei sau a protocoalelor sale şi dacă dreptul intern al înaltei părţi contractante nu permite decât o înlăturare incompletă a consecinţelor acestei încălcări, Curtea acordă părţii lezate, dacă este cazul, o reparaţie echitabilă."

A. Prejudiciu

37.  Reclamantul solicită, pentru prejudiciul material pe care susţine că l-ar fi suferit, restituirea a jumătate din apartament. In lipsa unei astfel de restituiri, el solicită suma de 58.455 EUR, reprezentând valoarea de piaţă actuală a bunului său. Acesta trimite Curţii o expertiză a apartamentului, întocmită în luna ianuarie 2008. De asemenea, el solicită suma de 15.000 EUR pentru prejudiciul moral cauzat prin lipsa de folosinţă a bunului.

38. Guvernul consideră că valoarea de piaţă a unei jumătăţi a apartamentului este de 44.321 EUR şi prezintă opinia unui expert, întocmită în luna mai 2008.

39. In ceea ce priveşte prejudiciul moral pretins, Guvernul consideră că nu se impune a fi reţinut, deoarece acest prejudiciu nu a fost dovedit şi nu a fost stabilită nicio legătură de cauzalitate între procedura ce face obiectul prezentei cereri şi suferinţele pretinse de reclamant.

40.  Curtea reaminteşte că a constatat încălcarea art. 1 din Protocolul nr. 1 la Convenţie din cauza vânzării de către stat a bunului reclamantului către terţi, combinată cu lipsa totală de despăgubire.

41.  Curtea apreciază, faţă de circumstanţele speţei, că restituirea bunului litigios l-ar repune pe reclamant, pe cât posibil, într-o situaţie echivalentă cu cea în care s-ar fi aflat dacă cerinţele art. 1 din Protocolul nr. 1 nu ar fi fost încălcate.

42.  Dacă statul pârât nu procedează la această restituire, Curtea hotărăşte ca acesta să îi plătească reclamantului, ca daune materiale, o sumă care să corespundă valorii actuale a bunului.

43.  In speţă, pentru stabilirea cuantumului prejudiciului material, ţinând cont de informaţiile de care dispune cu privire la preţurile de pe piaţa imobiliară locală şi de elementele furnizate de părţi, Curtea estimează că valoarea bunului este de 50.000 EUR.

44. In ceea ce priveşte cererea de daune morale formulată de reclamant, Curtea consideră că evenimentele în cauză i-au produs neplăceri şi incertitudini şi că suma de 1.000 EUR reprezintă o reparaţie echitabilă a prejudiciului moral suferit.

B. Cheltuieli de judecată

45.  Reclamantul mai solicită şi suma de 6.488,11 RON pentru cheltuielile de judecată şi depune la dosar mai multe facturi şi contracte de asistenţă judiciară reprezentând valoarea cheltuielilor angajate în procedura internă (notificare transmisă Primăriei Cluj-Napoca, onorarii avocaţiale, taxă de timbru şi autentificare documente), şi anume 4.420,68 RON, şi în procedura în faţa Curţii (onorarii avocaţiale, timbre poştale, traducere, autentificare şi fotocopii ale documentelor), şi anume 2.067,5 RON.

46.  Guvernul arată că suma solicitată de reclamant pentru cheltuielile angajate în procedura internă a fost compensată de Curtea de Apel Cluj prin decizia definitivă din data de 19 noiembrie 2004. De asemenea, acesta observă că în contractele de asistenţă judiciară nu se menţionează numerele dosarelor din procedura judiciară naţională şi că nu a fost stabilită nicio legătură între aceste contracte şi cauza de faţă. In ceea ce priveşte cheltuielile de judecată legate de procedura în faţa Curţii, Guvernul consideră că reclamantul nu a transmis o chitanţă referitoare la cheltuielile de fotocopiere a documentelor şi că nu a dovedit legătura dintre cheltuielile de autentificare a documentelor şi procedura în faţa Curţii.

47.  Conform jurisprudenţei Curţii, un reclamant nu poate obţine rambursarea cheltuielilor sale de judecată decât în măsura în care li s-a stabilit efectivitatea, necesitatea şi caracterul rezonabil al cuantumului lor. In speţă, ţinând cont de faptul că Curtea a constatat încălcarea art. 1 din Protocolul nr. 1 şi de elementele aflate în posesia sa, precum şi de criteriile menţionate mai sus, aceasta consideră rezonabilă suma de 1.500 EUR, cu toate cheltuielile incluse, pe care i-o acordă reclamantului.

C. Dobânzi moratorii

48. Curtea consideră potrivit ca rata dobânzii moratorii să se bazeze pe rata dobânzii facilităţii de împrumut marginal a Băncii Centrale Europene, majorată cu 3 puncte procentuale.

PENTRU  ACESTE   MOTIVE,

In unanimitate,

CURTEA:

1. declară cererea admisibilă în ceea ce priveşte capătul de cerere întemeiat pe art. 1 din Protocolul nr. 1 şi inadmisibilă în rest;

2.  hotărăşte că a avut loc încălcarea art. 1 din Protocolul nr. 1 la Convenţie;

3.  hotărăşte că nu este necesar să analizeze separat nici admisibilitatea, nici temeinicia capătului de cerere întemeiat pe art. 6 § 1 din Convenţie;

4.  hotărăşte:

a) ca statul pârât să îi restituie reclamantului jumătate din apartamentul din imobilul situat în Cluj-Napoca, Str. Plopilor nr. 6, în cel mult 3 luni de la data rămânerii definitive a prezentei hotărâri, conform art. 44 § 2 din Convenţie;

b)  ca, în lipsa unei astfel de restituiri, statul pârât să îi plătească reclamantului, în acelaşi termen de 3 luni, suma de 50.000 EUR (cincizeci mii euro), plus orice sumă ce ar putea fi datorată cu titlu de impozit, ca daune materiale;

c) ca, în orice caz, statul pârât să îi plătească reclamantului, în acelaşi termen, următoarele sume:

(i) 1.000 EUR (una mie euro), plus orice sumă ce ar putea fi datorată cu titlu de impozit, ca daune morale; (ii) 1.500 EUR (una mie cinci sute euro), plus orice sumă ce ar putea fi datorată cu titlu de impozit, pentru toate cheltuielile;

d) ca sumele menţionate la lit. b) şi c) să fie convertite în moneda statului pârât la cursul de schimb valabil la data plăţii;

e) ca, începând de la expirarea termenului menţionat mai sus şi până la efectuarea plăţii, aceste sume să se majoreze cu o dobândă simplă având o rată egală cu cea a facilităţii de împrumut marginal a Băncii Centrale Europene valabilă în această perioadă, majorată cu 3 puncte procentuale;

5. respinge cererea de reparaţie echitabilă în rest.

Intocmită în limba franceză, ulterior fiind comunicată în scris la data de 28 iulie 2009, în conformitate cu art. 77 §§ 2 şi 3 din Regulament.

Josep Casadevall,

preşedinte

Santiago Quesada,

grefier


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 0/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 0 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 0/2009
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu