Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 0 din 9 noiembrie 2005

in Cauza Croitoriu impotriva Romaniei

ACT EMIS DE: CURTEA EUROPEANA A DREPTURILOR OMULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 422 din 16 mai 2006



STRASBOURG (Cererea nr. 54.400/00)

In Cauza Croitoriu împotriva României,

Curtea Europeană a Drepturilor Omului (Secţia a II-a), reunită într-o cameră formată din domnii: J.-P. Costa, preşedinte, A. B. Baka, L. Loucaides, C. Bîrsan, K. Jungwiert, V. Butkevych, doamna A. Mularoni, judecători, şi domnul T. L. Early, grefier adjunct de secţie, după ce a deliberat în secret în data de 19 octombrie 2004,

pronunţă următoarea hotărâre, ce a fost adoptată la această dată:

PROCEDURA

1.  La originea cauzei se află o Cerere (nr. 54.400/00) împotriva României, depusă la Curte în temeiul art. 34 din

Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale (Convenţia) de către un cetăţean român, domnul Viorel T. Croitoriu (reclamantul), la data de 3 iulie 1999.

2. Guvernul României (Guvernul) a fost reprezentat iniţial de către doamna C.I. Tarcea, căreia i-au urmat domnul B. Aurescu, subsecretar de stat, şi doamna R. Rizoiu, agenţi.

3.   La data de 22 octombrie 2002, Curtea a hotărât să comunice cererea Guvernului.

4.   La data de 13 noiembrie 2003, în temeiul dispoziţiilor art. 29 alin. 3 din Convenţie, Curtea a hotărât să analizeze fondul cauzei în acelaşi timp cu admisibilitatea acesteia.

ÎN    FAPT

I. Circumstanţele cauzei

5.  Reclamantul s-a născut în 1929 şi locuieşte în Bucureşti.

6.   La data de 26 septembrie 1991, comisia locală din Pătrăuţi pentru aplicarea Legii nr. 18/1991 (comisia locală) a emis o adeverinţă reclamantului, prin care s-a recunoscut dreptul de proprietate al acestuia asupra unui teren în suprafaţă de 1.500 m2.

7.  In 1993, comisia judeţeană Suceava pentru aplicarea Legii nr. 18/1991 (comisia judeţeană) a emis titluri de proprietate pe numele vecinilor reclamantului pentru mai multe suprafeţe de teren care intraseră în proprietatea statului în 1944.

8.  In 1993, reclamantul a introdus o acţiune la Judecătoria Suceava, prin care a solicitat restituirea terenului mai sus menţionat, pe care îl moştenise înainte de colectivizare. La data de 9 iunie 1993, instanţa a dispus restituirea unei părţi din terenul revendicat, în suprafaţă de 3.087 m2, în zona cunoscută sub numele de „Acasă". Ambele părţi în litigiu au formulat apel împotriva acestei sentinţe. La data de 25 februarie 1994, Tribunalul Municipiului Bucureşti a desfiinţat hotărârea şi a remis cauza Judecătoriei Suceava. La data de 13 martie 1995, Judecătoria Suceava a dispus aceeaşi restituire parţială către reclamant. Nu s-a formulat recurs, drept care decizia a rămas definitivă.

9.  La data de 9 noiembrie 1993, reclamantul introdusese o acţiune la Tribunalul Municipiului Bucureşti, solicitând obligarea comisiei locale să pună în executare Hotărârea din 9 iunie 1993 şi Adeverinţa din 26 septembrie 1991. De asemenea, reclamantul a mai cerut despăgubiri pentru profitul rezultat din cultivarea terenului de către terţi.

10.   La data de 25 ianuarie 1996, Tribunalul Municipiului Bucureşti a obligat comisia locală să-l pună în posesie pe reclamant cu privire la cele două suprafeţe de teren (3.087 m2 şi 1.500 m2) conform dispozitivului Sentinţei definitive din 13 martie 1995 şi Adeverinţei din 26 septembrie 1991. Prin aceeaşi sentinţă, Tribunalul Municipiului Bucureşti a respins capătul de cerere al reclamantului referitor la profitul rezultat din cultivare, deoarece dovezile aduse au fost insuficiente pentru a se putea face o evaluare. Nu s-a formulat recurs, drept care sentinţa a rămas definitivă.

11.   La data de 29 mai 1998, ca urmare a plângerilor reclamantului referitoare la neexecutarea hotărârii de mai sus, prefectul judeţului Suceava l-a informat pe reclamant că, atât timp cât există un titlu de proprietate valabil asupra terenului în discuţie (emis în favoarea vecinilor reclamantului) şi care nu a fost anulat, hotărârea nu poate fi executată. Prefectul a propus ca reclamantul să introducă o acţiune în acest scop la instanţa competentă.

12.   La data de 16 martie 1999, reclamantul a introdus o acţiune prin care a solicitat instanţei anularea titlului de proprietate emis la data de 24 mai 1993 în favoarea lui H.M., unul dintre vecini.

13.  într-o hotărâre din data de 28 iunie 1999, pronunţată de Judecătoria Suceava, menţinută prin Decizia irevocabilă din

24   aprilie 2001, pronunţată de Curtea de Apel Suceava, acţiunea a fost respinsă pe motiv că reclamantul nu a făcut dovada dreptului său de proprietate asupra terenului în litigiu.

14.  In 2000, reclamantul a introdus o acţiune la Judecătoria Suceava pentru a obliga comisia locală să execute Hotărârea din 13 martie 1995. La data de 15 mai 2001, Judecătoria Suceava a respins acţiunea, constatând existenţa autorităţii de lucru judecat a Sentinţei Tribunalului Municipiului Bucureşti din

25  ianuarie 1996.

15.  Din probele administrate de părţi reiese că hotărârile din 13 martie 1995 şi 25 ianuarie 1996 nu au fost încă executate.

II. Dreptul intern pertinent

16.  Dreptul intern pertinent şi jurisprudenţa instanţelor interne în materie sunt precizate în Cauza Sabin Popescu împotriva României (nr. 48.102/99, §§ 42-46, 2 martie 2004)1).

ÎN    DREPT

I. Pretinsa încălcare a art. 6 alin. 1 din Convenţie

17.   Reclamantul s-a plâns că dreptul său la un proces echitabil a fost încălcat de autorităţi prin neexecutarea hotărârilor definitive din 13 martie 1995 şi 25 ianuarie 1996. El şi-a întemeiat cererea pe art. 6 alin. i din Convenţie, care prevede următoarele:

„Orice persoană are dreptul la judecarea în mod echitabil ... a cauzei sale, de către o instanţă ..., care va hotărî asupra încălcării drepturilor şi obligaţiilor sale cu caracter civil [...]."

A. Admisibilitatea

18.   In primul rând, Curtea observă faptul că pretinsa încălcare a dreptului de acces la instanţă reprezintă o situaţie continuă ce persistă până la executarea respectivei hotărâri (a se vedea hotărârea din Cauza Sabin Popescu, citată mai sus, § 50). Prin urmare, termenul de 6 luni nu începe să curgă mai înainte de încetarea situaţiei continue ce a dat naştere pretinsei încălcări.

1. Excepţia preliminară a Guvernului bazată pe neepuizarea căilor de atac interne

19. Guvernul a afirmat că reclamantul nu a epuizat căile de atac interne în materie prin faptul că nu a introdus o acţiune împotriva tuturor vecinilor, prin care să solicite anularea titlurilor de proprietate ce le-au fost emise în 1993. Guvernul a afirmat că o asemenea acţiune este o condiţie preliminară pentru ca autorităţile să poată pune în executare hotărârile în favoarea reclamantului. Unica acţiune pe care acesta a introdus-o a fost respinsă din cauză că nu a prezentat dovezi în favoarea sa. Drept care Guvernul a concluzionat că statul nu poate fi considerat responsabil pentru lipsa de acţiune a reclamantului.

20.  Reclamantul a contestat acest argument.

21.   Curtea observă că a mai respins o excepţie similară ridicată de Guvernul pârât, deoarece un asemenea remediu nu conduce în mod direct la repararea pretinsei încălcări, iar obligaţia de a executa hotărârile iniţiale a revenit autorităţilor, nu reclamantului (hotărârea din Cauza Sabin Popescu, citată mai sus, §§ 56-60).

22.   Curtea nu vede nici un motiv să ajungă la o altă concluzie în cauza de faţă. Intr-adevăr, ca şi în Cauza Sabin Popescu, plângerea reclamantului se referă la neexecutarea hotărârilor irevocabile pronunţate în favoarea sa. Acţiunea prin care s-a solicitat anularea titlurilor de proprietate emise pe numele terţilor este o problemă separată de cea a neexecutării şi nu reprezintă un remediu care să conducă direct la executarea hotărârilor respective.

23. In consecinţă, excepţia preliminară a Guvernului trebuie respinsă.

1) Nota traducătorului: Hotărârea Sabin Popescu împotriva României a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 770 din 24 august 2005.

2. Dacă plângerea este în mod evident neîntemeiată

24.  Curtea observă că această plângere nu este în mod evident neîntemeiată în sensul art. 35 alin. 3 din Convenţie. De asemenea, Curtea reţine că plângerea nu este inadmisibilă pe nici un alt temei. Drept care trebuie declarată ca admisibilă.

B. Fondul cauzei

25.  Guvernul a repetat că autorităţile nu puteau fi considerate responsabile pentru neexecutarea hotărârilor pronunţate în favoarea reclamantului, de vreme ce executarea depindea de iniţiativa reclamantului, şi anume de introducerea unei acţiuni prin care să solicite anularea titlurilor de proprietate emise pe numele terţilor.

26.   Reclamantul a arătat că era obligaţia autorităţilor naţionale să anuleze titlurile şi să-i permită să intre în posesia terenurilor conform hotărârilor irevocabile.

27.   Curtea menţionează că, în conformitate cu jurisprudenţa sa, executarea unei hotărâri pronunţate de orice instanţă trebuie privită ca o parte integrantă a „procesului", în sensul art. 6 alin. 1 din Convenţie, şi că dreptul de acces la instanţă ar fi iluzoriu dacă sistemul juridic intern al statului contractant ar permite ca o hotărâre definitivă şi irevocabilă să rămână fără efect în detrimentul uneia dintre părţi (vezi Hornsby împotriva Greciei, Hotărârea din 19 martie 1997, rapoartele hotărârilor şi deciziilor 1997-II, p. 510-511, § 40; Hotărârea Burdov împotriva Rusiei, nr. 59.498/00 din 7 mai 2002, §§ 34-35; Jasiuniene împotriva Lituaniei nr. 41.510/98, § 27, din 6 martie 2003 şi Sabin Popescu, citată mai sus, § 64).

28.  Curtea reţine că în cauza de faţă, deşi autorităţile aveau obligaţia de a executa hotărârile din 13 martie 1995 şi 25 ianuarie 1996 prin restituirea terenului respectiv reclamantului, hotărârile menţionate mai sus au rămas neexecutate până în prezent (a se vedea paragraful 15 de mai sus). Cu toate acestea, ele sunt încă valabile, având în vedere că nu s-a iniţiat nici o procedură, în baza legislaţiei române, pentru modificarea sau anularea lor de către instanţele naţionale.

29.   Consideraţiile de mai sus sunt suficiente pentru a permite Curţii să concluzioneze că, prin neluarea măsurilor necesare pentru a respecta hotărârile din 13 martie 1995 şi 25 ianuarie 1996, autorităţile române au lipsit dispoziţiile art. 6 alin. 1 din Convenţie de orice efect util.

30.   Prin urmare, a fost încălcat art. 6 alin. 1 din Convenţie. II.   Pretinsa încălcare a art. 1 din Protocolul nr. 1 la Convenţie

31.  Reclamantul s-a plâns de o încălcare a dreptului său de proprietate asupra terenurilor, ca o consecinţă a neexecutării hotărârilor definitive din 13 martie 1995 şi 25 ianuarie 1996. El a invocat art. 1 din Protocolul nr. 1 la Convenţie, care prevede următoarele:

„Orice persoană fizică sau juridică are dreptul la respectarea bunurilor sale. Nimeni nu poate fi lipsit de proprietatea sa, decât pentru cauză de utilitate publică şi în condiţiile prevăzute de lege şi de principiile generale ale dreptului internaţional.

Dispoziţiile precedente nu aduc atingere dreptului statelor de a adopta legile pe care le consideră necesare pentru a reglementa folosinţa bunurilor conform interesului general sau pentru a asigura plata impozitelor ori a altor contribuţii sau a amenzilor."

32.  Guvernul a contestat acest argument. In opinia sa, doar hotărârile definitive nu puteau constitui o bază suficientă pentru a transfera titlul. Pentru a avea acest efect, ele ar fi trebuit să fie însoţite de o hotărâre care să anuleze titlurile de proprietate emise pe numele terţilor.

33.  Curtea reţine că acest capăt de cerere este legat de cel analizat mai sus şi trebuie, de asemenea, declarat admisibil.

34.   Pe fond, Curtea menţionează că o „creanţă" poate constitui un „bun" în sensul art. 1 din Protocolul nr. 1 la Convenţie dacă este suficient de certă pentru a fi exigibilă (a se vedea hotărârea în Cauza Jasiuniene citată mai sus, § 44 şi Rafinăriile Greceşti Stran şi Stratis Andreadis împotriva Greciei, Hotărârea din 9 decembrie 1994, seria A nr. 301-B, p. 84, § 59). In cauza de faţă s-a constatat deja faptul că autorităţile aveau obligaţia să restituie reclamantului anumite suprafeţe de teren (a se vedea paragraful 28 de mai sus) conform hotărârilor definitive din 13 martie 1995 şi 25 ianuarie 1996. Prin urmare, reclamantul are creanţe exigibile ce rezultă din acestea.

35.   In acest context, Curtea a reţinut anterior că, dacă autorităţile au recunoscut dreptul reclamantului, el nu încetează a fi o victimă a pretinsei încălcări până când autorităţile naţionale nu au oferit un remediu efectiv în această privinţă (a se vedea, printre alte autorităţi, hotărârea în Cauza Brumărescu împotriva României din 28 octombrie 1999 [MC], nr. 28.342/95, § 50, ECHR 1999-VII).

36.   Curtea consideră că neexecutarea hotărârilor din 13 martie 1995 şi 25 ianuarie 1996 constituie o ingerinţă în dreptul de proprietate a reclamantului în sensul art. 1 din Protocolul nr. 1 la Convenţie.

37.   Prin nerespectarea hotărârilor definitive, autorităţile l-au lăsat pe reclamant într-o stare de incertitudine în ceea ce priveşte reintrarea în posesia proprietăţii sale şi, din anul 1995, l-au împiedicat să se bucure efectiv de bunurile sale. Guvernul nu a oferit o justificare plauzibilă pentru ingerinţă, care ar putea fi pertinentă din punctul de vedere al art. 1 din Protocolul nr. 1 la Convenţie.

38.  In consecinţă, Curtea consideră că în cauza de faţă a fost încălcat art. 1 din Protocolul nr. 1 la Convenţie prin neexecutarea hotărârilor definitive din 13 martie 1995 şi 25 ianuarie 1996.

III.   Alte pretinse încălcări ale Convenţiei

39.   Reclamantul s-a plâns, în temeiul art. 6 alin. 1 din Convenţie şi al art. 1 din Protocolul nr. 1 la Convenţie, de inechitatea procedurilor în privinţa despăgubirii pentru profitul nerealizat rezultat din cultivarea terenului în litigiu şi a despăgubirii pentru casa demolată care ar fi existat pe acel teren. El a considerat că Judecătoria Suceava, respingând printr-o hotărâre definitivă, la data de 15 mai 2001, o nouă acţiune prin care a solicitat obligarea comisiei locale să execute Hotărârea din 13 martie 1995, i-a încălcat dreptul la un proces echitabil, aşa cum prevede art. 6 alin. 1 din Convenţie. In sfârşit, el a considerat că rezultatul procedurilor judiciare referitoare la cererea sa de despăgubire şi refuzul autorităţilor de a executa hotărârile definitive pronunţate în favoarea sa i-au încălcat drepturile prevăzute de art. 13 şi 17 din Convenţie.

40.   Curtea a examinat restul capetelor de cerere ale reclamantului, aşa cum au fost ele formulate. Cu toate acestea, ţinând cont de întregul material aflat la dispoziţia sa şi în măsura în care obiectul plângerii intră în competenţa sa, Curtea consideră că nu poate sesiza nici o încălcare a drepturilor şi libertăţilor stabilite în Convenţie sau în protocoalele la aceasta. Rezultă că această parte a cererii trebuie respinsă ca vădit neîntemeiată, conform art. 35 alin. 3 şi 4 din Convenţie.

IV.  Aplicarea art. 41 din Convenţie

41.  Art. 41 din Convenţie prevede următoarele:

„In cazul în care Curtea declară că a avut loc o încălcare a Convenţiei sau a protocoalelor sale şi dacă dreptul intern al înaltei părţi contractante nu permite decât o înlăturare incompletă a consecinţelor acestei încălcări, Curtea acordă părţii lezate, dacă este cazul, o reparaţie echitabilă."

A. Prejudiciul

42.   Reclamantul a solicitat executarea hotărârilor definitive pronunţate în favoarea sa. In plus, el a cerut 60.000 euro drept daune materiale pentru demolarea unei case (a se vedea paragraful 39 de mai sus) şi 15.000 euro pentru valoarea recoltelor pe care le-ar fi putut obţine prin cultivarea terenului pe care autorităţile nu i l-au restituit. Mai mult, el a cerut 100.000 euro drept daune morale pentru faptul că Ie-a fost imposibil, lui şi mamei lui, să folosească terenul în urma evacuării din casă şi de pe teren. Ulterior, reclamantul a mărit suma solicitată la 300.000 euro, considerând că această sumă este mai potrivită pentru suferinţa pe care au îndurat-o de la data exproprierii până în prezent.

43.  Guvernul a afirmat că reclamantului nu i se pot acorda nici un fel de daune materiale sau morale pentru casa demolată, având în vedere că nu are legătură cu neexecutarea hotărârilor definitive prin care s-a dispus restituirea terenurilor reclamantului. Prin urmare, Guvernul a considerat despăgubirile cerute, în valoare de 60.000 euro şi 100.000 euro, ca fiind nejustificate.

44.  De asemenea, Guvernul a afirmat că, după părerea sa, Curtea nu s-a pronunţat în favoarea acordării unor despăgubiri pentru lipsa de folosinţă, drept care cererea privind acordarea sumei de 15.000 euro ar trebui, de asemenea, respinsă. Guvernul a citat Cauza Papamichaiopoulos şi alţii împotriva Greciei [Hotărârea din 30 octombrie 1995 (fostul art. 50), seria A nr. 330-B, p. 60-61, §§ 38-39], si Anghelescu împotriva României (nr. 29.411/95, §§ 75-77, 9 aprilie 2002).

45.  In măsura în care reclamantul a solicitat punerea în executare a hotărârilor definitive pronunţate în favoarea sa, Curtea reiterează că hotărârea prin care constată o încălcare a Convenţiei sau a protocoalelor la aceasta impune statului pârât obligaţia legală nu numai de a plăti celor interesaţi sumele acordate cu titlu de reparaţie echitabilă, ci şi de a stabili măsurile generale şi/sau individuale, dacă este cazul, sub supravegherea Comitetului de Miniştri, ce trebuie adoptate în ordinea juridică internă pentru a pune capăt încălcării constatate de Curte şi pentru a asigura toate remediile adecvate astfel încât să restabilească, pe cât posibil, situaţia existentă anterior încălcării (a se vedea Ilascu si alţii împotriva Moldovei si Rusiei [MC], nr. 48.787/99, § 487, 8 iulie 2004, si Scozzari si Giunta împotriva Italiei [MC], nr. 39.221/98 şi 41.963/98, §§ 249-250, ECHR 2000-VIII). In cauza de faţă se va adopta o abordare similară.

46.  In ceea ce priveşte despăgubirea cerută de reclamant, Curtea reiterează faptul că a constatat încălcarea art. 6 alin. 1 din Convenţie şi a art. 1 din Protocolul nr. 1 la Convenţie datorită neexecutării hotărârilor definitive prin care autorităţile au fost obligate să restituie reclamantului anumite suprafeţe de teren. Prin urmare, nu pot fi luate în considerare decât daunele materiale şi morale ce au o legătură cauzală cu această încălcare.

47.  Curtea consideră că reclamantul trebuie să fi suferit un prejudiciu material din cauza faptului că hotărârile din 13 martie 1995 şi 25 ianuarie 1996 nu au fost executate până în prezent, precum şi stres şi frustrare ca urmare a neexecutării acestora, cu atât mai mult cu cât are o vârstă înaintată.

48.   Statuând în echitate, conform dispoziţiilor art. 41 din Convenţie, Curtea acordă reclamantului suma de 5.000 euro cu titlu de daune materiale şi morale.

B.  Cheltuieli de judecată

49.  Reclamantul a solicitat, de asemenea, suma de 10.000 euro cu titlu de cheltuieli de judecată suportate în faţa instanţelor interne şi în faţa Curţii.

50.  Guvernul a fost de acord să restituie acele cheltuieli de judecată pe care reclamantul le poate dovedi ca efectiv suportate.

51.   Conform art. 60 alin. 2 din Regulamentul Curţii, reclamantul trebuie să transmită pretenţiile sale, cuantificate şi însoţite de documentele doveditoare aferente, fără de care Camera poate respinge cererea în tot sau în parte.

52.   Deoarece reclamantul nu a transmis aceste informaţii, Curtea decide să nu acorde nici o sumă cu titlu de cheltuieli de judecată (a se vedea Amihalachioie împotriva Moldovei, nr. 60.115/00, § 48, 20 aprilie 2004).

C.  Dobânda moratorie

53.   Curtea consideră potrivit ca dobânda moratorie să se bazeze pe rata marginală de împrumut a Băncii Centrale Europene, la care să se adauge trei puncte procentuale.

PENTRU   ACESTE    MOTIVE,

CURTEA,

IN    UNANIMITATE:

1.   declară capetele de cerere formulate în temeiul art. 6 alin. 1 din Convenţie şi al art. 1 din Protocolul nr. 1 la Convenţie, referitoare la neexecutarea hotărârilor definitive pronunţate în favoarea reclamantului, ca admisibile, iar restul cererii ca inadmisibilă;

2.  hotărăşte că a fost încălcat art. 6 alin. 1 din Convenţie;

3.  hotărăşte că a fost încălcat art. 1 din Protocolul nr. 1 la Convenţie;

4.  hotărăşte:

a)  că statul pârât trebuie să plătească reclamantului, în termen de 3 luni de la data la care această hotărâre rămâne definitivă, conform art. 44 alin. 2 din Convenţie, suma de 5.000 (cinci mii) euro cu titlu de daune materiale şi morale, ce va fi convertită în moneda naţională a statului pârât la rata de schimb valabilă la data plăţii, plus orice impozit ce ar putea fi datorat;

b)  că de la expirarea celor 3 luni menţionate mai sus şi până la data plăţii, la suma de mai sus se va plăti o dobândă simplă, la o rată egală cu rata marginală de împrumut a Băncii Centrale Europene din perioada de întârziere plus trei puncte procentuale;

5.  respinge restul capetelor de cerere ale reclamantului pentru satisfacţie echitabilă.

Redactată în limba engleză şi comunicată în scris la data de 9 noiembrie 2004, conform art. 77 alin. 2 şi 3 din Regulamentul Curţii.

J.-P. Costa,                                                                                     T.L. Early,

preşedinte                                                                                       grefier adjunct

 


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 0/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 0 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 0/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu