Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DOCUMENT SUPLIMENTAR

DOCUMENT SUPLIMENTAR

privind punerea in aplicare a unor prevederi din Carta de la Paris pentru o noua Europa

ACT EMIS DE: Conferinta pentru Securitate si Cooperare in Europa

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 181 din  9 septembrie 1991


SmartCity3


    Procedurile si modalitatile organizatorice in legatura cu unele prevederi din Carta de la Paris pentru o noua Europa, semnata la Paris la 21 noiembrie 1990, sint expuse in cele ce urmeaza:

    I. ARANJAMENTE INSTITUTIONALE

    A. Consiliul
    1. Consiliul, format din ministrii afacerilor externe ai statelor participante, este forumul central pentru consultari politice regulate in cadrul procesului C.S.C.E.
    2. Consiliul:
    - va examina problemele privind Conferinta pentru securitate si cooperare in Europa si va lua hotariri corespunzatoare;
    - va pregati reuniuni ale sefilor de stat sau de guvern ai statelor participante si va indeplini sarcinile pe care le vor stabili aceste reuniuni si va aplica hotaririle adoptate de acestea.
    3. Consiliul se va reuni regulat, cel putin o data pe an.
    4. Statele participante pot conveni tinerea unor reuniuni suplimentare ale consiliului.
    5. In toata perioada cit dureaza fiecare reuniune a consiliului, presedintia va fi asigurata de reprezentantul tarii gazda.
    6. Ordinea de zi a reuniunilor consiliului, incluzind propuneri privind locul - pe baza de rotatie - si data urmatoarei reuniuni va fi pregatita de Comitetul inaltilor functionari.

    B. Comitetul inaltilor functionari
    1. Un Comitet al inaltilor functionari va pregati lucrarile consiliului, va aplica hotaririle sale, va examina problemele curente si cele legate de activitatea viitoare a C.S.C.E., inclusiv relatiile sale cu alte forumuri internationale.
    2. Pentru a pregati ordinea de zi a reuniunilor consiliului, comitetul va stabili temele de discutat pornind de la sugestiile prezentate de statele participante. Comitetul va elabora o ordine de zi provizorie cu putin inainte de reuniunea consiliului.
    3. Fiecare stat participant va stabili un punct de contact care va fi folosit pentru transmiterea la secretariat, in scopul stringerii si difuzarii de sugestii privind lucrarile comitetului si facilitarea comunicatiei intre secretariat si fiecare stat participant.
    4. Fiecare reuniune a comitetului va fi prezidata de un reprezentant al statului al carui ministru al afacerilor externe a asigurat presedintia reuniunii precedente a consiliului. Reuniunile vor fi convocate de presedintele comitetului, dupa consultari cu statele participante.
    Reuniunile comitetului se vor tine la sediul secretariatului si nu vor dura mai mult de doua zile, in afara de cazul cind se va hotari altfel. Reuniunile comitetului care preced imediat o reuniune a consiliului se vor tine acolo unde are loc consiliul.
    5. Din considerente practice, prima reuniune a comitetului se va tine la Viena, in perioada 28 - 29 ianuarie 1991. Ea va fi prezidata de reprezentantul Iugoslaviei.

    C. Mecanismul de urgenta
    Consiliul va examina posibilitatea crearii unui mecanism pentru convocarea reuniunilor Comitetului inaltilor functionari intr-o situatie de urgenta.

    D. Reuniuni in cadrul urmarilor
    Reuniuni ale statelor participante, tinute in cadrul urmarilor, vor avea loc, de regula, o data la doi ani. Durata lor nu va depasi trei luni, daca nu se va hotari altfel.

    E. Secretariatul C.S.C.E.
    1. Secretariatul:
    - va acorda sprijin administrativ reuniunilor consiliului si Comitetului inaltilor functionari;
    - va pastra arhiva cu documentatia C.S.C.E. si va difuza documentele la cererea statelor participante;
    - va furniza informatii publice despre C.S.C.E. persoanelor particulare, organizatiilor neguvernamentale, organizatiilor internationale si statelor neparticipante;
    - va acorda ajutor, pe masura necesitatii, secretarilor executivi ai reuniunilor la nivel inalt, reuniunilor din cadrul "urmarilor" sau reuniunilor intersesionale ale C.S.C.E.
    2. Secretariatul va indeplini si alte sarcini date de consiliul sau Comitetul inaltilor functionari.
    3. Pentru realizarea sarcinilor mentionate mai sus, secretariatul va avea urmatorul personal:
    - un director, raspunzator in fata consiliului, prin intermediul Comitetului inaltilor functionari;
    - trei functionari insarcinati cu organizarea reuniunilor (inclusiv probleme de protocol si securitate), documentare si informare si probleme administrativ-financiare. In afara acestor probleme, directorul poate sa le stabileasca si alte sarcini in cadrul atributiilor secretariatului;
    - personal tehnico-administrativ recrutat de director.

    F. Centrul de prevenire a conflictelor (C.P.C.)
    1. Centrul de prevenire a conflictelor va asista consiliul in reducerea riscurilor izbucnirii unui conflict. Functiile si structura centrului sint descrise mai jos.
    2. In timpul fazei initiale a activitatii sale, rolul centrului va consta in sprijinirea aplicarii masurilor de incredere si securitate (C.S.B.M.), cum sint:
    - mecanismul de consultare si cooperare privind activitatile militare neobisnuite;
    - schimbul anual de informatii militare;
    - reteaua de comunicatii;
    - reuniunile anuale de evaluare a aplicarii;
    - cooperarea privind incidentele periculoase de natura militara.
    3. Centrul si-ar putea asuma alte functii si lista de mai sus nu prejudiciaza vreunele sarcini suplimentare privind procedura de conciliere in caz de diferend, nici sarcini mai generale privind reglementarea diferendelor care i-ar putea fi conferite ulterior de catre consiliul ministrilor afacerilor externe.

    Comitetul consultativ
    4. Comitetul consultativ, compus din reprezentantii tuturor statelor participante, va raspunde in fata consiliului. De regula, acesti reprezentanti vor fi sefii delegatiilor la Negocierile privind masurile de incredere si securitate, pana la Reuniunea de la Helsinki din cadrul "urmarilor" C.S.C.E. Comitetul consultativ:
    - va tine reuniuni ale statelor participante care pot fi convocate in cadrul mecanismului privind activitatile militare neobisnuite;
    - va tine reuniuni anuale de evaluare a aplicarii;
    - va pregati seminariile privind doctrinele militare si orice alte seminarii pe care le-ar putea conveni statele participante;
    - va controla activitatea secretariatului centrului;
    - va servi drept cadru pentru discutarea si, cind este necesar, clarificarea informatiilor care constituie obiectul schimbului in cadrul masurilor de securitate si incredere (C.S.B.M.) convenite;
    - va avea responsabilitatea de ansamblu a retelei de comunicatii folosite in cadrul mandatului Centrului de prevenire a conflictelor.
    5. Comitetul consultativ isi va desfasura lucrarile conform procedurilor C.S.C.E. El isi va stabili programul sau de lucru si va putea hotari tinerea de sedinte suplimentare. Reuniuni ale statelor participante, convocate la cererea unuia sau mai multor state participante conform procedurilor privind activitatile militare neobisnuite, vor fi organizate de directorul Secretariatului C.P.C. Pina la numirea directorului, aceasta functie va fi indeplinita de secretarul executiv al Negocierilor privind masurile de incredere si securitate (C.S.B.M.).

    Secretariat
    6. Secretariatul, care va raspunde in fata Comitetului consultativ, va indeplini sarcinile pe care i le va conferi acesta din urma. In speta, va crea si va tine la zi o banca de date pentru uzul tuturor statelor participante, constituita pe baza informatiei militare schimbate in cadrul C.S.B.M.-urilor convenite si va publica anuare cu privire la aceasta.
    7. Secretariatul va avea urmatorul personal:
    - un director;
    - doi functionari insarcinati cu organizarea reuniunilor (inclusiv probleme de protocol si securitate), comunicatii, documentare si informare si probleme administrativ-financiare;
    - personal administrativ si tehnic recrutat de director.
    8. Prima reuniune a Comitetului consultativ al Centrului de prevenire a conflictelor va fi convocata pe 3 decembrie 1990 si va fi prezidata de Iugoslavia.

    G. Biroul pentru alegeri libere
    1. Rolul Biroului pentru alegeri libere va fi acela de a facilita contactele si schimbul de informatii privind alegerile din statele participante. Biroul va favoriza astfel aplicarea prevederilor paragrafelor 6, 7 si 8 din Documentul Reuniunii de la Copenhaga a Conferintei pentru dimensiunea umana a C.S.C.E. (prevederile respective figureaza in anexa nr. I).
    2. In acest scop, biroul:
    - va stringe informatii, inclusiv informatii furnizate de autoritatile competente ale statelor participante, privind data, procedurile si rezultatele oficiale ale alegerilor nationale organizate in statele participante, va elabora rapoarte ale grupelor de observatori la alegeri si va furniza, la cerere, aceste informatii si rapoarte guvernelor, parlamentelor si organizatiilor particulare interesate;
    - va facilita contactele intre guvernele, parlamentele si organizatiile particulare doritoare sa participe ca observatori la desfasurarea alegerilor si autoritatile competente ale statelor unde urmeaza sa aiba loc alegerile;
    - va organiza si va gazdui, la cererea statelor participante, seminarii sau alte reuniuni referitoare la procedurile electorale si institutiile democratice.
    3. Biroul va tine seama de lucrarile altor institutii active in acest domeniu si va coopera cu acestea.
    4. Biroul va indeplini alte sarcini pe care consiliul i le va incredinta.
    5. Personalul biroului va fi compus din:
    - director, care va raspunde in fata consiliului prin intermediul Comitetului inaltilor functionari;
    - un functionar;
    - personal tehnico-administrativ, recrutat de directorul biroului.

    H. Proceduri si modalitati privind institutiile C.S.C.E.
    Aranjamente referitoare la personal
    1. Directorul fiecarei institutii va fi de grad superior, desemnat de guvernul sau si numit de consiliu pentru o durata de trei ani, fara a putea fi reinnoita, pe baza de rotatie.
    2. Daca directorul nu-si mai poate asuma functiile, presedintele consiliului, dupa consultari cu statele participante, va desemna un director interimar pina la urmatoarea reuniune a consiliului.
    3. Functionarii sint desemnati de guvernele lor. Durata normala a functiilor acestora va fi de doi ani. O prelungire de un an poate fi decisa de director si de catre statul participant care l-a desemnat pe functionar.
    4. Numirea functionarilor se va face pe baza de rotatie, in ordinea alfabetului francez. Inceputul rotatiei va fi stabilit prin tragere la sorti pentru fiecare post al institutiei. Posturile vacante vor fi oferite statelor participante in aceasta ordine, pina la completarea lor.
    5. Un stat participant nu va putea avea mai mult de un reprezentant desemnat in institutiile C.S.C.E., cu exceptia cazurilor in care nici un alt stat participant nu doreste sa desemneze un reprezentant al sau pentru un post vacant.
    6. Fiecare functionar va fi propus de statul participant interesat, dupa consultari cu directorul institutiei, care va proceda apoi la numirea acestuia.
    7. Personalul tehnico-administrativ va fi recrutat de directorul institutiei. In caz de nevoie, vor fi luate masuri pentru asigurarea serviciilor de traducere si interpretare.
    8. Organizarea activitatii va fi stabilita de directorul fiecarei institutii.
    9. Personalul va fi acreditat de statul care-l desemneaza pe linga tara gazda, unde el va beneficia de statut diplomatic deplin.

    Cheltuieli
    10. Cheltuielile pentru:
    - personalul desemnat revin tarii care-l desemneaza;
    - pentru instalarea institutiilor C.S.C.E. vor fi repartizate conform procedurilor in vigoare ale C.S.C.E.;
    - functionare, inclusiv cheltuielile de deplasare oficiala a personalului dupa numirea acestuia, vor fi repartizate conform procedurilor in vigoare ale C.S.C.E.;
    - localurile institutiilor si masurile de securitate necesare, inclusiv pentru reuniuni tinute la sediul institutiilor, vor fi in sarcina tarii gazda.

                                     *

    11. Tarile gazda se angajeaza sa ofere institutiilor posibilitatea de a-si indeplini toate functiile lor si de a-si asuma obligatiile contractuale si financiare si sa acorde acestor institutii un statut diplomatic corespunzator.

                                     *

    12. Pentru ca structurile institutionale ale C.S.C.E. create de Reuniunea la nivel inalt sa poata functiona in mod eficient, urmeaza sa fie convenite aranjamente privind problemele administrativ-financiare si de personal.
    13. In acest scop, un grup prezidat de secretarul executiv al comitetului pregatitor si compus din secretarii executivi ai Reuniunii la nivel inalt de la Paris si Reuniunii ministrilor afacerilor externe de la New York, precum si reprezentantii tarilor gazda ale noilor institutii C.S.C.E., va prezenta un raport si propuneri statelor participante pina la sfirsitul lunii decembrie 1990. Raportul si propunerile respective vor fi examinate de catre un grup ad-hoc de experti ai statelor participante, care se va reuni la Viena, sub egida Comitetului inaltilor functionari, in perioada 14 - 18 ianuarie 1991, si va face recomandari finale asupra celor de mai sus. Reuniunea va fi convocata si prezidata de reprezentantul statului care detine presedintia Comitetului inaltilor functionari.
    14. Comitetul inaltilor functionari va examina recomandarile si va adopta hotaririle necesare la prima sa reuniune.
    Primul director al fiecarei institutii va fi propus de catre prima reuniune a Comitetului inaltilor functionari si confirmat in mod tacit in functie de catre consiliu in absenta unor obiectii, in decurs de o saptamina. Secretariatul executiv al Negocierilor privind masurile de incredere si securitate de la Viena va acorda sprijinul sau primei reuniuni a Comitetului consultativ al C.P.C., precum si primei reuniuni a Comitetului inaltilor functionari.
    15. Secretariatul C.S.C.E., Centrul de prevenire a conflictelor si Biroul pentru alegeri libere sint subordonate consiliului, care este abilitat sa defineasca sarcinile lor si metodele de functionare. Aranjamentele de procedura, modalitatile de functionare si sediile acestor institutii vor putea fi reexaminate la Reuniunea de la Helsinki din cadrul "urmarilor" C.S.C.E.

    I. Comunicatii
    Consiliul, la recomandarea Comitetului consultativ si a Comitetului inaltilor functionari, va putea, daca este necesar, sa decida afectarea retelei de comunicatii, creata in cadrul acordului privind masurile de incredere si securitate suplimentare, pentru alte scopuri, legate de obiectivele C.S.C.E.

    J. Aplicarea regulilor de procedura ale C.S.C.E.
    Regulile de procedura, metodele de lucru, baremul de repartizare a cheltuielilor si alte modalitati ale C.S.C.E. se vor aplica, mutatis mutandis, in afara cazurilor in care se va hotari altfel.

    II. REUNIUNI DE EXPERTI

    A. Seminarul de experti privind institutiile democratice
    Seminarul de experti privind institutiile democratice se va tine la Oslo, de luni, 4, pina vineri, 15 octombrie 1991. Scopul acestui seminar este de a examina caile si mijloacele de consolidare si intarire a institutiilor democratice viabile in statele participante, inclusiv studii comparative asupra legislatiei in domeniul drepturilor omului si libertatilor fundamentale, cu folosirea, intre altele, a experientei acumulate de Consiliul Europei si a activitatilor Comisiei "Democratie prin drept".
    Ordinea de zi, calendarul si alte modalitati de organizare figureaza in anexa nr. II.

    B. Reuniunea de experti privind minoritatile nationale
    Reuniunea de experti privind minoritatile nationale se va tine la Geneva, de luni, 1, pina vineri, 19 iulie 1991. Scopul acestei reuniuni este de a examina aprofundat problemele minoritatilor nationale si ale drepturilor persoanelor apartinind acestora, tinind seama in mod corespunzator de diversitatea situatiilor si de cadrul juridic, istoric, politic si economic.
    Examinarea va cuprinde:
    - schimb de vederi asupra experientei practice, indeosebi asupra legislatiei nationale, institutiilor democratice, instrumentelor internationale si altor eventuale forme de cooperare;
    - analizarea indeplinirii angajamentelor pertinente ale C.S.C.E. si examinarea posibilitatii de perfectionare a normelor corespunzatoare;
    - examinarea de noi masuri privind ameliorarea realizarii angajamentelor sus-mentionate.
    Ordinea de zi, calendarul si alte modalitati de organizare figureaza in anexa nr. III.

    III. ARANJAMENTELE FINANCIARE ALE C.S.C.E. SI RAPORTUL DINTRE CHELTUIELI SI EFICIENTA

    1. Comitetul inaltilor functionari va urmari raportul dintre cheltuieli si eficienta institutiilor, activitatilor, si a personalului C.S.C.E. si va informa consiliul.
    2. Incepind cu data de 22 noiembrie 1990 va intra in vigoare urmatorul barem de repartitie:

              Tara                       Procente

    Germania                               9,10%
    Statele Unite ale Americii             9,10%
    Franta                                 9,10%
    Italia                                 9,10%
    Marea Britanie                         9,10%
    U.R.S.S.                               9,10%
    Canada                                 5,50%
    Belgia                                 3,60%
    Spania                                 3,60%
    Olanda                                 3,60%
    Polonia                                3,60%
    Suedia                                 3,60%
    Austria                                2,10%
    Danemarca                              2,10%
    Finlanda                               2,10%
    Ungaria                                2,10%
    Norvegia                               2,10%
    Elvetia                                2,10%
    Republica Federativa Ceha si Slovaca   2,10%
    Grecia                                 0,83%
    Romania                                0,83%
    Turcia                                 0,83%
    Iugoslavia                             0,83%
    Bulgaria                               0,62%
    Irlanda                                0,62%
    Luxemburg                              0,62%
    Portugalia                             0,62%
    Cipru                                  0,20%
    Islanda                                0,20%
    Liechtenstein                          0,20%
    Malta                                  0,20%
    Monaco                                 0,20%
    San Marino                             0,20%
    Vatican                                0,20%

         TOTAL                           100,00%

    ANEXA 1

    "(6) Statele participante declara ca vointa poporului, exprimata liber si echitabil in cadrul unor alegeri periodice si corecte, este fundamentul autoritatii si legitimitatii oricarui guvern. Statele participante vor respecta, in consecinta, dreptul cetatenilor lor de a participa la guvernarea tarii lor fie direct, fie prin intermediul reprezentantilor liber alesi de ei in cadrul unor alegeri echitabile. Ele recunosc responsabilitatea ce le revine de a apara si proteja, conform legilor lor, a obligatiilor internationale in materia drepturilor omului si angajamentelor internationale, ordinea democratica stabilita in mod liber prin vointa poporului impotriva activitatii persoanelor, grupurilor sau organizatiilor care iau parte sau refuza sa renunte la acte de terorism sau violenta in scopul rasturnarii acestei ordini sau a celei a unui alt stat participant.
    (7) Pentru ca vointa poporului sa fie fundamentul autoritatilor publice, statele participante:
    (7.1.) - vor organiza alegeri libere la intervale rezonabile, dupa cum prevede legea;
    (7.2.) - vor permite ca toate locurile, cel putin intr-una din camerele puterii legislative nationale, sa fie liber disputate, in cadrul unui vot popular;
    (7.3.) - vor garanta tuturor cetatenilor majori un sufragiu universal si egal;
    (7.4.) - vor veghea ca voturile sa fie exprimate prin vot secret sau urmind o procedura echivalenta care asigura libertatea votului si sa fie numarate si prezentate cu obiectivitate, rezultatele oficiale fiind facute publice;
    (7.5.) - vor respecta dreptul cetatenilor de a solicita functii politice sau publice, cu titlu individual sau ca reprezentanti ai unor partide politice sau organizatii, fara discriminare;
    (7.6.) - vor respecta dreptul persoanelor ca si al grupurilor sau gruparilor de a crea, in deplina libertate, propriile lor partide sau organizatii politice, dind acestor partide si organizatii garantiile legale necesare, care sa le permita sa se confrunte pe baza unei egalitati de tratament in fata legii si a autoritatilor;
    (7.7.) - vor veghea ca legea si ordinea publica a statului sa contribuie la desfasurarea campaniilor politice intr-un climat de echitate si libertate, care sa excluda orice presiuni administrative, violenta sau intimidare de natura sa interzica partidelor sau candidatilor sa-si expuna liber opiniile si aprecierile lor sau sa impiedice alegatorii sa ia cunostinta de acestea si sa le discute sau sa voteze fara teama de repercusiuni;
    (7.8.) - vor veghea ca nici un obstacol de ordin juridic sau administrativ sa nu se opuna liberului acces la mijloacele de informare in masa pe baza de nediscriminare pentru toate grupurile sau gruparile politice si toate persoanele care doresc sa participe la alegeri;
    (7.9.) - vor veghea ca, candidatii care obtin numarul necesar de voturi cerut de lege sa fie in mod corespunzator investiti in functia lor si sa li se permita sa o mentina pina la expirarea mandatului sau pina in momentul in care s-a pus capat acestuia pentru orice alt motiv, conform modului prevazut de lege si procedurilor parlamentare si constitutionale democratice.
    (8) Statele participante considera ca prezenta observatorilor straini sau nationali este de natura sa amelioreze desfasurarea alegerilor in statele in care ele au loc. In consecinta, ele invita observatori ai oricarui alt stat participant la C.S.C.E., ca si ai oricaror institutii sau organizatii particulare competente, care vor dori sa urmareasca desfasurarea procesului alegerilor lor nationale in masura prevazuta de lege. Ele vor facilita, de asemenea, un acces similar pentru alegerile organizate la alte esaloane decit cele nationale. Observatorii se vor angaja sa nu se amestece in operatiunile electorale."

    ANEXA 2

            SEMINAR DE EXPERTI PRIVIND INSTITUTIILE DEMOCRATICE

    I. Ordinea de zi

    1. Deschiderea oficiala a seminarului.
    Alocutiunea reprezentantului tarii gazda.
    2. Declaratii de deschidere ale reprezentantilor statelor participante.
    3. Contributii ale Consiliului Europei si ale Comisiei "Democratie prin drept".
    4. Examinarea cailor si mijloacelor de consolidare si intarire a institutiilor democratice viabile in statele participante, inclusiv studii comparative asupra legislatiei in domeniul drepturilor omului si al libertatilor fundamentale, cu folosirea, intre altele, a experientei acumulate de Consiliul Europei si a activitatilor Comisiei "Democratie prin drept".
    5. Declaratii de inchidere ale reprezentantilor statelor participante si concluzii.
    6. Inchiderea oficiala a seminarului.

    II. Calendarul si alte modalitati de organizare

    1. Seminarul se va deschide luni, 4 noiembrie 1991, orele 15,00, la Oslo, si se va incheia vineri, 15 noiembrie 1991.
    2. Toate sedintele plenare vor avea caracter public. Sedintele grupelor de studiu vor avea caracter inchis.
    3. Punctele 1, 2, 3, 5 si 6 ale ordinii de zi vor fi examinate in sedinte plenare.
    4. Punctul 4 al ordinii de zi va fi examinat in sedinte plenare si in urmatoarele trei grupe de studiu:
    x Grupul de studiu A:
    - Reforme constitutionale;
    - Statul de drept si tribunale independente;
    - Separarea puterilor legislativa, executiva si judiciara.
    xx Grupul de studiu B:
    - Organizarea alegerilor;
    - Organizarea partidelor politice;
    - Structura organizatiilor neguvernamentale independente (sindicate, organizatii ale patronilor);
    - Rolul mijloacelor de informare in masa.
    xxx Grupul de studiu C:
    - Studii comparative ale legislatiei in domeniul drepturilor omului si al libertatilor fundamentale.
    5. Sedintele plenare si ale grupelor de studiu se vor desfasura conform programului de lucru alaturat. Programul de lucru va putea fi modificat prin consens.
    Declaratiile de deschidere ale statelor participante nu trebuie, in principiu, sa depaseasca 12 minute pentru fiecare delegatie si se vor face in urmatoarea ordine: Elvetia, Islanda, Suedia, Polonia, Portugalia, Vatican, Finlanda, Austria, Bulgaria, Cipru, Turcia, Germania, Statele Unite ale Americii, San Marino, Monaco, Republica Federativa Ceha si Slovaca, Luxemburg, Romania, Irlanda, Liechtenstein, Marea Britanie, Grecia, Franta, Danemarca, Belgia, Iugoslavia, Canada, Norvegia, Malta, Spania, Uniunea Republicilor Socialiste Sovietice, Olanda, Italia, Ungaria.
    6. Inainte de deschiderea seminarului, delegatiile sint invitate sa distribuie, prin intermediul secretariatului executiv, contributii scrise privind problemele care vor fi examinate in grupele de studiu.
    7. Consiliul de ministri va lua in considerare concluziile elaborate in cadrul punctului 5 al ordinii de zi.
    8. Presedintia primei si ultimei sedinte plenare va fi asigurata de un reprezentant al tarii gazda. Dupa sedinta de deschidere, presedintia va fi asigurata prin rotatie zilnica in ordinea alfabetului francez, incepind cu reprezentantul Statelor Unite.
    9. Presedintia primei sedinte a fiecarui grup de studiu va fi asigurata de reprezentantul tarii gazda. Pentru urmatoarele sedinte, presedintia va fi asigurata prin rotatie zilnica, in ordinea alfabetului francez, incepind cu:
    - reprezentantul Monaco, in Grupul de studiu A;
    - reprezentantul Romaniei, in Grupul de studiu B;
    - reprezentantul Maltei, in Grupul de studiu C.
    10. Conform paragrafului 74 din recomandarile finale ale consultarilor de la Helsinki, Guvernul Norvegiei va desemna un secretar executiv. Aceasta desemnare va fi supusa aprobarii statelor participante.
    11. Alte prevederi de procedura, metodele de lucru si baremul repartizarii cheltuielilor C.S.C.E. se vor aplica mutatis mutandis seminarului.

                          PROGRAMUL DE LUCRU
    _______________________________________________________________
    Prima saptamina   Luni    Marti     Miercuri     Joi     Vineri
    _______________________________________________________________
    Dimineata          -        PL        GSA        GSC      GSB
    ...............................................................
    Dupa-amiaza        PL       PL        GSB        GSA      GSC
    _______________________________________________________________

    _______________________________________________________________
    A II-a saptamana  Luni    Marti     Miercuri     Joi     Vineri
    _______________________________________________________________
    Dimineata          PL       GSB       GSA        GSC       PL
    ...............................................................
    Dupa-amiaza        GSA      GSC       GSB         PL        -
    _______________________________________________________________

    ANEXA 2

            REUNIUNEA DE EXPERTI PRIVIND MINORITATILE NATIONALE

    I. Ordinea de zi

    1. Deschiderea oficiala a reuniunii.
    Alocutiunea pronuntata de reprezentantul tarii gazda.
    2. Declaratii de deschidere ale reprezentantilor statelor participante.
    3. Contributia Consiliului Europei.
    4. Examinarea aprofundata a problemei minoritatilor nationale si a drepturilor persoanelor apartinind acestora, tinind seama, in mod corespunzator, de diversitatea situatiilor si de cadrul juridic, istoric, politic si economic.
    a) Schimb de vederi privind experienta practica, indeosebi asupra legislatiei nationale, institutiilor democratice, instrumentelor internationale si altor eventuale forme de cooperare.
    b) Analizarea indeplinirii angajamentelor pertinente ale C.S.C.E. si a posibilitatii de perfectionare a normelor corespunzatoare.
    c) Examinarea de noi masuri privind ameliorarea angajamentelor sus-mentionate.
    5. Declaratii de inchidere ale reprezentantilor statelor participante si concluzii.
    6. Inchiderea oficiala a reuniunii.

    II. Calendarul si alte modalitati de organizare

    1. Reuniunea se va deschide luni, 1 iulie 1991, la orele 15,00, la Geneva, si se va incheia vineri, 19 iulie 1991.
    2. Sedintele plenare au caracter public, iar sedintele organelor de lucru subsidiare au caracter inchis.
    3. Punctele 1, 2, 3, 5 si 6 ale ordinii de zi vor fi examinate in sedinte plenare.
    4. Punctul 4 al ordinii de zi va fi examinat in trei organe de lucru subsidiare (create conform alineatelor a), b) si c)), de o maniera structurata si echilibrata. Punctul 4 al ordinii de zi va fi, de asemenea, examinat in sedinte plenare.
    5. Sedintele plenare si ale organelor subsidiare de lucru se vor desfasura conform programului de lucru alaturat.
    6. Declaratiile de deschidere ale reprezentantilor statelor participante nu vor depasi, in principiu, cincisprezece minute pentru fiecare delegatie si se vor face in urmatoarea ordine: Iugoslavia, Islanda, Ungaria, Bulgaria, San Marino, Cipru, Marea Britanie, Statele Unite ale Americii, Malta, Belgia, Olanda, Romania, Vatican, Irlanda, Polonia, Suedia, Italia, Portugalia, Spania, Turcia, Republica Federativa Ceha si Slovaca, Germania, Canada, Monaco, Luxemburg, Grecia, Austria, Elvetia, Uniunea Republicilor Socialiste Sovietice, Franta, Finlanda, Liechtenstein, Norvegia, Danemarca.
    7. Participantii sint invitati sa distribuie inainte de reuniune tuturor statelor participante, prin intermediul Secretariatului executiv, contributii scrise in legatura cu problemele examinate, intr-una sau mai multe limbi de lucru ale C.S.C.E., pentru a permite pregatirea aprofundata a discutiilor respective.
    8. Consiliul de ministri va lua in consideratie concluziile elaborate in cadrul punctului 5 al ordinii de zi.
    9. Presedintia primei si ultimei sedinte plenare va fi asigurata de reprezentantul tarii gazda. Dupa sedinta de deschidere, presedintia va fi asigurata, prin rotatie cotidiana, in ordinea alfabetului francez, a statelor participante, incepind cu reprezentantul Irlandei.
    10. Presedintia primei sedinte a fiecarui organ subsidiar de lucru va fi asigurata de reprezentantul tarii gazda. Pentru sedintele urmatoare, presedintia va fi asigurata, prin rotatie cotidiana, in ordinea alfabetului francez, incepind cu:
    - reprezentantul Elvetiei, in organul subsidiar de lucru A;
    - reprezentantul Frantei, in organul subsidiar de lucru B;
    - reprezentantul Romaniei, in organul subsidiar de lucru C.
    11. Conform paragrafului 74 din recomandarile finale ale consultarilor de la Helsinki, Guvernul Elvetiei va desemna un secretar executiv. Aceasta desemnare va fi supusa aprobarii statelor participante.
    12. Alte reguli de procedura, metodele de lucru si baremul de repartizare a cheltuielilor C.S.C.E. se vor aplica, mutatis mutandis, reuniunii de experti privind minoritatile nationale.

                          PROGRAMUL DE LUCRU
    _______________________________________________________________
    Prima saptamina   Luni    Marti     Miercuri     Joi     Vineri
    _______________________________________________________________
    Dimineata          -       PL        SWBA        SWBA     SWBC
    ...............................................................
    Dupa-amiaza        PL      PL        SWBA        SWBB     SWBA
    _______________________________________________________________

    _______________________________________________________________
    A II-a saptamana  Luni    Marti     Miercuri     Joi     Vineri
    _______________________________________________________________
    Dimineata          PL     SWBC       SWBC        SWBB     SWBB
    ...............................................................
    Dupa-amiaza        SWBB   SWBB       SWBA        SWBC     SWBC
    _______________________________________________________________

    _______________________________________________________________
    A III-a saptamana Luni    Marti     Miercuri     Joi     Vineri
    _______________________________________________________________
    Dimineata          SWBB   SWBB       SWBA        SWBC      PL
    ...............................................................
    Dupa amiaza        SWBC   SWBC       SWBB         PL        
    _______________________________________________________________



SmartCity5

COMENTARII la Documentul 0/1990

Momentan nu exista niciun comentariu la Documentul 0 din 1990
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Documentul 0/1990
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu