DECRET
Nr. 298 din 30 octombrie 1948
pentru ratificarea Conventiei despre regimul navigatiei pe Dunare, semnata la
Belgrad la 18 August 1948 impreuna cu cele doua anexe si Protocolul aditional
ACT EMIS DE: MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 253 din 30 octombrie 1948

ARTICOL UNIC
Se ratifica "Conventia despre regimul navigatiei pe Dunare",
semnata la Belgrad, la 18 august 1948, impreuna cu cele doua anexe si Protocolul
aditional.
Uniunea Republicilor Sovietice Socialiste, Republica Populara Bulgaria,
Republica Ungara, Republica Populara Romana, Republica Sovietica Socialista
Ucraina, Republica Cehoslovaca si Republica Federativa Iugoslavia,
luand in consideratie decizia Consiliului Ministrilor de Afaceri Straine
din 12 decembrie 1946, de a convoca o Conferinta a Reprezentantilor Statelor
sus-mentionate in vederea stabilirii unei noi Conventii despre regimul
navigatiei pe Dunare, si
dornici de a asigura libera navigatie pe Dunare, in conformitate cu
interesele si drepturile suverane ale tarilor dunarene, precum si de a strange
legaturile economice si culturale ale tarilor dunarene intre ele si cu
celelalte tari,
au hotarat de a incheia o Conventie despre regimul navigatiei pe Dunare si,
in acest scop, au desemnat pe plenipotentiarii semnati mai jos, care, dupa
prezentarea deplinelor lor puteri, recunoscute in buna si cuvenita forma, au
convenit cele ce urmeaza:
CAP. 1
Dispozitiuni generale
Art. 1
Navigatia pe Dunare va fi libera si deschisa supusilor, vapoarelor
comerciale si marfurilor tuturor statelor pe picior de egalitate in ceea ce
priveste drepturile portuare si taxele asupra navigatiei, precum si
conditiunile carora este supusa navigatia comerciala. Dispozitiunile de mai sus
nu vor fi aplicabile traficului intre porturile aceluiasi stat.
Art. 2
Regimul stabilit prin prezenta Conventie se aplica partii navigabile a
Dunarii (fluviu) de la Ulm la Marea Neagra, urmand bratul Sulina cu acces la
Mare prin Canalul Sulina.
Art. 3
Statele dunarene isi iau angajamentul de a mentine sectoarele lor pe Dunare
in stare de navigabilitate pentru bastimentele fluviale si, in ceea ce priveste
sectoarele proprii bastimentelor de Mare, de a executa lucrarile necesare
asigurarii si imbunatatirii conditiilor de navigatie si de a nu impiedica sau
stanjeni navigatia pe canalurile navigabile ale Dunarii. Statele dunarene se
vor consulta in materiile indicate in prezentul articol cu Comisiunea Dunarii
(articolul 5 de mai jos).
Statele riverane vor avea dreptul de a intreprinde in limitele frontierelor
lor respective lucrarile care ar putea fi necesitate prin imprejurari
neprevazute si urgente si care ar avea de scop asigurarea nevoilor navigatiei.
Statele vor trebui totusi sa avizeze Comisiunea despre motivele care au facut
necesare aceste lucrari si sa-i furnizeze o descriere sumara a lor.
Art. 4
In cazul cand un stat dunarean nu ar fi in masura sa intreprinda el insusi
lucrarile care sunt de competenta sa teritoriala si care sunt necesare pentru a
asigura navigatia normala, acest stat va fi tinut sa le lase a fi executate
prin Comisiunea Dunarii (articolul 5), in conditiunile pe care ea le va
determina si fara ca ea sa poata incredinta executarea unui alt stat, cu
exceptie in ceea ce priveste partile de cale fluviala care formeaza frontiera
unui asemenea stat. In acest din urma caz, Comisiunea va determina modalitatile
executarii acestor lucrari.
Statele dunarene se obliga a da Comisiunii sau statului executant orice
forma de concurs la executarea ziselor lucrari.
CAP. 2
Dispozitiuni relative la organizare
SECTIUNEA I
Comisiunea Dunarii
Art. 5
Se stabileste o Comisiune a Dunarii, desemnata mai jos sub numele de
"Comisiune"; ea este compusa din reprezentanti ai tarilor dunarene,
cate unul pentru fiecare din aceste tari.
Art. 6
Comisiunea isi alege dintre membrii sai pe presedintele sau, pe
vice-presedintele sau si pe secretarul sau, care sunt alesi pentru o perioada
de trei ani.
Art. 7
Comisiunea isi fixeaza termenele sesiunilor si isi stabileste regulamentul
interior.
Prima reuniune a Comisiunii va fi tinuta intr-un termen de sase luni de la
data intrarii in vigoare a prezenti Conventii.
Art. 8
Competenta Comisiunii se intinde asupra Dunarii asa cum este ea definita la
articolul 2.
Intra in atributiunile Comisiunii:
a) de a veghea la executarea dispozitiunilor prezentei Conventii;
b) de a intocmi, pe temeiul propunerilor si a proiectelor prezentate de
catre statele dunarene si de catre administratiile fluviale speciale
(articolele 20 si 21), planul general al marilor lucrari in interesul
navigatiei, precum si de a stabili evaluarea generala a cheltuielilor relative
la aceste lucrari;
c) de a executa lucrari in cazurile prevazute la articolul 4;
d) de a da consultatii si de a face recomandari statelor dunarene cu
privire la executarea lucrarilor aratate la paragraful "b" al
prezentului articol, tinand seama de interesele tehnice si economice, de
planurile si posibilitatile statelor respective;
e) de a da consultatii si de a face recomandari administratiilor fluviale
speciale (articolele 20 si 21) si de a proceda la un schimb de informatiuni cu
aceste administratii;
f) de a stabili pe tot parcursul navigabil al Dunarii un sistem uniform de
amenajari al cailor navigabile si de a fixa, tinand seama de conditiile
specifice ale fiecarui sector, dispozitiunile fundamentale relative la
navigatia pe Dunare, inclusiv cele ale Serviciului de Pilotaj;
g) de a unifica regulile de supraveghere fluviala;
h) de a coordona activitatea serviciilor hidrometeorologice pe Dunare, de a
publica un buletin hidrologic unic si prevederi hidrologice de scurta si de
lunga durata pentru Dunare;
i) de a aduna datele statistice relative la navigatia pe Dunare, intrucat
este vorba de chestiuni care sunt de competenta Comisiunii;
j) de a publica, pentru nevoile navigatiei, lucrari de referinta,
itinerarii, harti de navigatie si atlase;
k) de a pregati si de a aproba bugetul Comisiunii, precum si de a stabili
si de a percepe taxele prevazute la articolul 10.
Art. 9
Pentru a se achita de sarcinile aratate la articolul precedent, Comisiunea
dispune de un Secretariat si de serviciile necesare al caror personal este
recrutat dintre cetatenii statelor dunarene.
Organizarea Secretariatului si serviciilor sale este de competenta
Comisiunii insasi.
Art. 10
Comisiunea isi pregateste bugetul si il aproba cu majoritatea voturilor
tuturor membrilor ei. Bugetul trebuie sa prevada cheltuielile necesare
intretinerii Comisiunii si aparatului ei; aceste cheltuieli vor fi acoperite
prin anuitati varsate de catre statutele dunarene, in suma egala pentru fiecare
din ele.
Pentru a face fata cheltuielilor cu lucrari speciale, executate in vederea
asigurarii sau imbunatatirii conditiunilor de navigabilitate, Comisiunea va
putea stabili taxe speciale.
Art. 11
Hotararile Comisiunii sunt luate cu majoritatea voturilor membrilor
prezenti, cu exceptia cazurilor prevazute special prin prezenta Conventie
(articolele: 10, 12 si 13).
Cvorumul Comisiunii este de cinci membri.
Art. 12
Hotararile Comisiunii cu privire la chestiunile prevazute in paragrafele
b), e), f), g) ale articolului 8 trebuiesc luate cu majoritatea voturilor
tuturor membrilor, fara totusi a se majoriza statul de teritoriul caruia
lucrarile trebuiesc executate.
Art. 13
Comisiunea isi are sediul la Galati.
Ea poate totusi, printr-o decizie luata cu majoritatea voturilor tuturor
membrilor sai, sa-si schimbe locul sediului.
Art. 14
Comisiunea se bucura de personalitate juridica in conformitate cu
legislatia statului in care isi are sediul.
Art. 15
Franceza si Rusa sunt limbile oficiale ale Comisiunii.
Art. 16
Membrii Comisiunii si functionarii mandatati de ea se bucura de imunitatea
diplomatica. Localurile oficiale, arhivele si documentele de tot felul
apartinand Comisiunii sunt inviolabile.
Art. 17
Functionarii Comisiunii, prevazuti cu imputerniciri corespunzatoare, vor
informa autoritatile competente ale statelor dunarene de infractiunile la
regulamentele de navigatie, la masurile sanitare si la supravegherea fluviala
de care Comisiunea va fi luat cunostinta. Autoritatile competente vor fi
tinute, la randul lor, sa informeze Comisiunea de masurile luate cu privire la
infractiunile notificate si mentionate mai sus.
Art. 18
Comisiunea are sigiliul ei; ea are de asemenea pavilionul ei pe care are
dreptul sa-l arboreze pe localurile ei oficiale si pe vasele ei.
Art. 19
Statele dunarene sunt obligate sa dea Comisiunii, precum si functionarilor
si personalului ei concursul necesar executarii sarcinilor ce le incumba in
virtutea prezentei Conventii.
Acesti functionari si acest personal vor avea, in exercitiul functiunilor
lor oficiale, dreptul de a circula liber pe fluviu si in porturi, in limitele
jurisdictiei Comisiunii, cu conditia de a respecta legislatia teritoriala.
SECTIUNEA II
Administratii fluviale speciale
Art. 20
Pe Dunarea de Jos (de la gura Canalului Sulina pana la Braila inclusiv), se
stabileste o Administratie fluviala speciala in vederea executarii lucrarilor
hidrotehnice si de a reglementa navigatia; ea este compusa din reprezentanti ai
statelor riverane adiacente (Republica Populara Romana si Uniunea Republicilor
Sovietice Socialiste).
Aceasta Administratie functioneaza in baza unui acord intre guvernele
tarilor care fac parte din ea.
Administratia isi are sediul la Galati.
Art. 21
Pe sectorul Portilor de Fier (de la Vince la Kostol pe malul drept si de la
Moldova Veche la Turnu Severin pe malul stang al Dunarii), se stabileste o
Administratie fluviala speciala a Portilor de Fier; aceasta Administratie este
compusa din reprezentanti ai Republicii Populare Romane si ai Republicii
Federative Populare Iugoslavia; ea are ca sarcina de a executa lucrari
hidrotehnice si de a reglementa navigatia in zona indicata.
Aceasta Administratie functioneaza in baza unui acord intre guvernele
tarilor care fac parte din ea.
Administratia isi are sediul la Orsova si la Tekija.
Art. 22
Acordurile relative la Administratiile fluviale speciale (numite mai
departe "Administratii"), mentionate la articolele 20 si 21, sunt
aduse la cunostinta Comisiunii.
CAP. 3
Regimul Navigatiei
SECTIUNEA I
Navigatia
Art. 23
Navigatia pe Dunarea de Jos si in sectorul Portilor de Fier se efectueaza
in conformitate cu regulile de navigatie stabilite de Administratiile zonelor
indicate. Navigatia in celelalte sectoare ale Dunarii se efectueaza in
conformitate cu regulile stabilite de catre tarile dunarene respective al caror
teritoriu este traversat de Dunare si, in zonele in care malurile Dunarii
apartin la doua state diferite, dupa regulile stabilite de comun acord intre
aceste state.
Stabilind regulile de navigatie, statele dunarene si Administratiile vor
tine seama de dispozitiunile fundamentale relative la navigatia pe Dunare,
stabilite de catre Comisiune.
Art. 24
Bastimentele navigand pe Dunare au dreptul, cu conditia de a se conforma
regulilor stabilite de catre Statele dunarene respective, sa intre in porturi,
sa procedeze acolo la operatiuni de incarcare si de descarcare, sa imbarce si
sa debarce calatori, sa se aprovizioneze cu combustibil, sa se alimenteze etc.
Art. 25
Traficul local de calatori si de marfuri si traficul intre porturile
aceluiasi stat sunt deschise unui pavilion strain numai in conformitate cu
reglementarea nationala a acelui stat dunarean.
Art. 26
Regulamentele sanitare si de politie in vigoare pe Dunare sunt aplicate
fara discriminare in ce priveste pavilionul, punctul de plecare al
bastimentelor, destinatia lor sau alte motive.
Functiunile de supraveghere vamala, sanitara si fluviala pe Dunare sunt
indeplinite de catre statele dunarene; acestea comunica Comisiunii
regulamentele pe care le-au intocmit, pentru ca Comisiunea sa poata contribui
la unificarea regulilor vamale si regulilor sanitare si sa unifice regulile de
supraveghere fluviala (art. 8 lit. g)).
Regulamentele vamale, sanitare si de politie trebuie sa fie de natura sa nu
stanjeneasca navigatia.
Art. 27
Atunci cand ambele maluri ale Dunarii fac parte din teritoriul aceluiasi
stat, acest stat are dreptul de a pune marfurile in transit sub sigiliu sau sub
paza agentilor vamali. Un asemenea stat are de asemenea dreptul de a pretinde
capitanului, armatorului sau proprietarului o declaratie scrisa confirmand
numai ca transporta sau ca nu transporta marfuri al caror import este prohibit
de catre statul tranzitat, fara a avea totusi dreptul de a interzice tranzitul.
Aceste formalitati nu vor putea implica sau prilejui nici o vizitare a
incarcaturii, nici sa intarzie trecerea in tranzit. Capitanul, armatorul sau
proprietarul care va fi facut o declaratie falsa va fi raspunzator de ea in
conformitate cu legile statului catre care aceasta declaratie va fi fost
facuta.
Atunci cand Dunarea formeaza frontiera intre doua state, vasele, plutele,
calatorii si marfurile in tranzit sunt scutite de orice formalitati vamale.
Art. 28
Bastimentele afectate de catre statele dunarene serviciului de supraveghere
(Politie) fluviala sunt obligate sa arboreze, in afara de pavilionul lor
national, o insigna distinctiva si uniforma; semnalmentul si numarul lor
trebuie sa fie aduse la cunostinta Comisiunii. Aceste bastimente, precum si
cele afectate serviciului vamilor in tarile dunarene, pot naviga pe Dunare
numai in interiorul fruntariilor tarilor al caror pavilion il arboreaza
bastimentul si in afara ziselor frontiere numai cu consimtamantul statelor
dunarene respective.
Art. 29
Bastimentele navigand pe Dunare se pot folosi de statiunile TFF aflate pe
bordul lor, precum si de mijloacele de comunicatie riverana de care ar avea
nevoie in scopul navigatiei.
Art. 30
Navigatia pe Dunare este interzisa vaselor de razboi ale tuturor tarilor
nedunarene.
Bastimentele de razboi ale tarilor dunarene nu pot naviga pe Dunare in
afara fruntariilor tarii al carui pavilion il arboreaza, cu exceptia unei
intelegeri prealabile intre statele dunarene interesate.
SECTIUNEA II
Serviciul de pilotaj
Art. 31
Se alcatuiesc corpuri de piloti pe Dunarea de Jos si in sectorul Portilor
de Fier; ele depind de Administratiile respective (art. 22).
Regulamentele Serviciului de Pilotaj sunt stabilite de catre Administratii,
conform dispozitiunilor fundamentale privind navigatia pe Dunare (art. 8 lit.
f)) si trebuie aduse la cunostinta Comisiei.
Art. 32
Pilotajul bastimentelor pe Dunarea de Jos si in sectorul Portilor de Fier
este asigurat de piloti facand parte din corpurile de piloti respective sau de
piloti care, trecand un examen pe langa serviciile Administratiei fluviale
competente, ar fi autorizati de catre aceasta Administratie sa exercite
pilotajul.
Art. 33
Personalul corpurilor de piloti este recrutat dintre cetatenii tarilor
dunarene membre ale Administratiilor respective. Modul de recrutare este
stabilit prin acorduri speciale incheiate intre membrii sus-mentionati (art. 20
si 21) ai acestor Administratii.
CAP. 4
Modalitati de acoperirea cheltuielilor necesare pentru asigurarea
navigatiei
Art. 34
Finantarea lucrarilor hidrotehnice pe Dunare, executate de catre tarile
dunarene in conformitate cu art. 3 din prezenta Conventie, este asigurata de
catre tarile dunarene respective.
Finantarea lucrarile prevazute la (art. 8 lit. c)) este asigurata de catre
Comisiune.
Art. 35
In scopul acoperirii cheltuielilor necesare asigurarii navigatiei, statele
dunarene vor putea, dupa intelegere cu Comisiunea, sa stabileasca drepturi de
navigatie de perceput asupra bastimentelor si al caror tarif va fi determinat
in functie de costul intretinerii caii fluviale si al lucrarilor prevazute la
art. 34.
Art. 36
Pentru acoperirea cheltuielilor necesare asigurarii navigatiei si executiei
lucrarilor intreprinse de Administratii, acestea stabilesc taxe particulare
percepute bastimentelor navigand in sectoarele cuprinse intre Gura Canalului
Sulina si Braila si intre Vince si Kostol pe malul drept si intre Moldova Veche
si Turnu Severin pe malul stang al Dunarii.
Administratiile informeaza Comisiunea despre taxele speciale pe care le-au
stabilit, precum si despre modalitatile perceperii lor.
Art. 37
Sumele produse prin taxele speciale, drepturile de navigatie si taxele
particulare percepute de catre Comisiune, de catre statele dunarene si de catre
Administratii nu pot fi o sursa de profit.
Art. 38
Modalitatile de percepere a taxelor speciale, a drepturilor de navigatie si
a taxelor particulare sunt fixate prin instructiuni elaborate respectiv de
Comisie, statele dunarene si de Administratii. Instructiunile, emanand de la
Statele dunarene si de la Administratii, vor fi elaborate de comun acord cu
Comisia.
Taxele si drepturile sunt calculate proportional cu tonajul vaselor.
Art. 39
In ce priveste partile Dunarii care formeaza granite nationale, executarea
lucrarilor si repartizarea cheltuielilor facute sunt reglementate prin
intelegere intre statele limitrofe respective.
Art. 40
Drepturile portuare sunt percepute asupra vaselor de catre autoritatile
statelor dunarene respective. Nu va fi admisa in aceasta privinta nici o
discriminare determinata de pavilionul vaselor, de punctul lor de plecare, de
destinatia lor sau de alte motive.
Art. 41
Vasele, care intra in porturi pentru a fi incarcate sau descarcate, vor
avea dreptul sa se foloseasca de mecanismele de incarcare si descarcare, de
utilaj, de magazii, de terenurile de antrepozite etc., in virtutea acordurilor
cu serviciile respective insarcinate cu transportul si expeditia.
Sumele, care vor trebui sa fie platite pentru serviciile facute, vor fi
stabilite fara nici o discriminare.
Avantajele acordate, conform uzantelor comerciale, proportionale cu volumul
lucrarilor si cu natura marfurilor, nu vor fi considerate ca o discriminare.
Art. 42
Vapoarele, slepurile, calatorii si marfurile nu pot fi supuse nici unei
taxe numai pentru tranzit.
Art. 43
Tarifele taxelor de pilotaj pe Dunarea de Jos si in sectorul Portilor de
Fier, vor fi stabilite de Administratiile respective si comunicate Comisiei.
CAP. 5
Dispozitiuni finale
Art. 44
In prezenta Conventie, termenii de "stat dunarean", sau
"tara dunareana" desemneaza un stat, al carui teritoriu cuprinde cel
putin un mal al Dunarii, asa cum este definit in art. 2.
Art. 45
Orice diferend intre statele semnatare ale prezentei Conventii cu privire
la aplicarea sau interpretarea acestei Conventii, diferend care nu va fi fost
reglementat pe calea negocierilor directe, va fi supus, la cererea uneia dintre
partile interesate, unei Comisii de conciliere compusa dintr-un reprezentant al
fiecarei parti si dintr-un al treilea membru desemnat de presedintele Comisiei
Dunarene dintre cetatenii unui stat care nu este parte interesanta in diferend
si, in cazul in care presedintele Comisiei este cetatean al unui stat parte
interesata in diferend, de catre Comisia Dunareana.
Hotararea Comisiei de conciliere este definitiva si obligatorie pentru
partile interesate in diferend.
Art. 46
Prezenta Conventie va putea fi revizuita la cererea majoritatii statelor
semnatare. Aceasta cerere va fi adresata guvernului Republicii Federative
Populare Iugoslavia, care va convoca, in cel mai scurt timp, conferinte la care
vor fi invitate sa participe toate statele semnatare. Dispozitiunile revizuite
nu vor intra in vigoare decat dupa depunerea instrumentelor de ratificare a
sase dintre statele semnatare ale prezentei Conventii.
Art. 47
Prezenta Conventie, inclusiv anexele, ale carei texte francez si rus sunt
singurele autentice, va trebui sa fie ratificata si va intra in vigoare dupa
depunerea celor sase instrumente de ratificare. Instrumentele de ratificare vor
fi depuse pe langa guvernul Republicii Federative Populare Iugoslavia, in
arhivele careia se va depune exemplarul autentic al prezentei Conventii.
Guvernul Republicii Federative Populare Iugoslavia va remite fiecaruia din
statele semnatare ale Conventiei o copie certificata conforma. El va informa
statele semnatare ale Conventiei despre depunerea instrumentelor de ratificare
in masura primirii acestora.
ANEXA 1
DESPRE ADMITEREA AUSTRIEI IN SANUL COMISIEI DUNARENE
1. Reprezentantul Austriei va fi admis in sanul Comisiei Dunarene, dupa
reglementarea chestiunii tratatului cu Austria.
2. Prezenta anexa va intra in vigoare in acelasi timp cu Conventia despre
regimul de navigatie pe Dunare si va face parte integranta din aceasta
Conventie.
ANEXA 2
DESPRE SECTORUL GABCIKOVO-GONYU
In ceea ce priveste lucrarile necesare pentru asigurarea conditiilor
normale de navigatie in sectorul Gabcikovo-Gonyu (de la km 1.821 la km 1.791),
partile contractante sunt de acord in a recunoaste ca este in interesul general
de a mentine acest sector in buna stare de navigabilitate si ca lucrarile
necesare in acest scop depasesc cu mult cele care pot fi puse in mod rational
in sarcina Statelor riverane competente.
In consecinta, s-a convenit ca Comisia Dunareana sa discute aceasta
chestiune si sa hotarasca daca, in acest scop, ar fi potrivit sa se creeze o
Administratie fluviala speciala, asemanatoare celor prevazute la art. 20 si 21,
sau daca este suficient sa se aplice acestui sector stipulatiile art. 4 si 34
(alin. 2) din prezenta Conventie.
Dispozitiunile analoage din art. 20 al prezentei Conventii, din care
aceasta anexa face parte integranta, vor fi aplicate in cazul crearii unei
Administratii.
In virtutea carora, plenipotentiarii semnati mai jos, au semnat prezenta
Conventie si si-au aplicat sigiliile.
Facut in orasul Belgrad, la 18 august, anul una mie noua sute patruzeci si
opt.
Pentru Uniunea Republicilor Socialiste Sovietice,
A.I. VASINSCKI
Pentru Republica Populara Bulgaria,
E. KAMENOV
Pentru Republica Ungara,
E. MOLNAR
Pentru Republica Populara Romana,
ANA PAUKER
Pentru Republica Sovietica Socialista Ucraina,
A.M. BARANOVSKI
Pentru Republica Cehoslovaca,
V. CLEMENTIS
Pentru Republica Federativa Populara Iugoslavia,
ALES BEBLER
PROTOCOL ADITIONAL LA CONVENTIA DESPRE REGIMUL NAVIGATIEI PE DUNARE
1. S-a constatat ca regimul aplicat anterior navigatiei pe Dunare, ca si
documentele care prevedeau infiintarea acestui regim si, in special, Conventia
semnata la Paris, la 23 iulie 1921, nu mai sunt in vigoare.
2. Toate bunurile, care au apartinut fostei Comisii Europene a Dunarii,
sunt transferate Administratiei fluviale speciale a Dunarii de Jos, creata
conform art. 20 din Conventie, la care se refera prezentul protocol.
3. S-a convenit ca toate obligatiile fostei Comisii Europene a Dunarii,
privitoare la rambursarea creditelor care i-au fost acordate de Marea Britanie,
Franta, Rusia si alte State sa fie considerate ca stinse.
4. Obligatiile fostei Comisii Internationale a Dunarii, ca si obligatiile
fostei Administratii a Portilor de Fier si a Cataractelor, ca si garantiile
referitoare la aceste obligatii sa fie considerate ca stinse.
5. Bunurile nelichidate ale fostei Comisii Internationale a Dunarii sunt
transferate Comisiei Dunarene, prevazuta in art. 5 al Conventiei, la care se
refera prezentul protocol. Bunurile fostei Comisii Internationale a Dunarii,
puse la dispozitia fostei Administratii a Portilor de Fier si a Cataractelor,
ca si toate bunurile fostei Administratii a Portilor de Fier si a Cataractelor
sunt transferate Administratiei fluviale speciale a Portilor de Fier, creata
conform art. 21 al Conventiei, la care se refera prezentul protocol.
Facut in orasul Belgrad, la 18 august, anul una mie noua sute patruzeci si
opt.
Pentru Uniunea Republicilor Socialiste Sovietice,
A.I. VASINSCKI
Pentru Republica Populara Bulgaria,
E. KAMENOV
Pentru Republica Ungara,
E. MOLNAR
Pentru Republica Populara Romana,
ANA PAUKER
Pentru Republica Sovietica Socialista Ucraina,
A.M. BARANOVSKI
Pentru Republica Cehoslovaca,
V. CLEMENTIS
Pentru Republica Federativa Populara Iugoslavia,
ALES BEBLER