Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECRET Nr

DECRET   Nr. 298 din 30 octombrie 1948

pentru ratificarea Conventiei despre regimul navigatiei pe Dunare, semnata la Belgrad la 18 August 1948 impreuna cu cele doua anexe si Protocolul aditional

ACT EMIS DE: MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 253 din 30 octombrie 1948


SmartCity3


    ARTICOL UNIC
    Se ratifica "Conventia despre regimul navigatiei pe Dunare", semnata la Belgrad, la 18 august 1948, impreuna cu cele doua anexe si Protocolul aditional.
    Uniunea Republicilor Sovietice Socialiste, Republica Populara Bulgaria, Republica Ungara, Republica Populara Romana, Republica Sovietica Socialista Ucraina, Republica Cehoslovaca si Republica Federativa Iugoslavia,
    luand in consideratie decizia Consiliului Ministrilor de Afaceri Straine din 12 decembrie 1946, de a convoca o Conferinta a Reprezentantilor Statelor sus-mentionate in vederea stabilirii unei noi Conventii despre regimul navigatiei pe Dunare, si
    dornici de a asigura libera navigatie pe Dunare, in conformitate cu interesele si drepturile suverane ale tarilor dunarene, precum si de a strange legaturile economice si culturale ale tarilor dunarene intre ele si cu celelalte tari,
    au hotarat de a incheia o Conventie despre regimul navigatiei pe Dunare si, in acest scop, au desemnat pe plenipotentiarii semnati mai jos, care, dupa prezentarea deplinelor lor puteri, recunoscute in buna si cuvenita forma, au convenit cele ce urmeaza:

    CAP. 1
    Dispozitiuni generale

    Art. 1
    Navigatia pe Dunare va fi libera si deschisa supusilor, vapoarelor comerciale si marfurilor tuturor statelor pe picior de egalitate in ceea ce priveste drepturile portuare si taxele asupra navigatiei, precum si conditiunile carora este supusa navigatia comerciala. Dispozitiunile de mai sus nu vor fi aplicabile traficului intre porturile aceluiasi stat.
    Art. 2
    Regimul stabilit prin prezenta Conventie se aplica partii navigabile a Dunarii (fluviu) de la Ulm la Marea Neagra, urmand bratul Sulina cu acces la Mare prin Canalul Sulina.
    Art. 3
    Statele dunarene isi iau angajamentul de a mentine sectoarele lor pe Dunare in stare de navigabilitate pentru bastimentele fluviale si, in ceea ce priveste sectoarele proprii bastimentelor de Mare, de a executa lucrarile necesare asigurarii si imbunatatirii conditiilor de navigatie si de a nu impiedica sau stanjeni navigatia pe canalurile navigabile ale Dunarii. Statele dunarene se vor consulta in materiile indicate in prezentul articol cu Comisiunea Dunarii (articolul 5 de mai jos).
    Statele riverane vor avea dreptul de a intreprinde in limitele frontierelor lor respective lucrarile care ar putea fi necesitate prin imprejurari neprevazute si urgente si care ar avea de scop asigurarea nevoilor navigatiei. Statele vor trebui totusi sa avizeze Comisiunea despre motivele care au facut necesare aceste lucrari si sa-i furnizeze o descriere sumara a lor.
    Art. 4
    In cazul cand un stat dunarean nu ar fi in masura sa intreprinda el insusi lucrarile care sunt de competenta sa teritoriala si care sunt necesare pentru a asigura navigatia normala, acest stat va fi tinut sa le lase a fi executate prin Comisiunea Dunarii (articolul 5), in conditiunile pe care ea le va determina si fara ca ea sa poata incredinta executarea unui alt stat, cu exceptie in ceea ce priveste partile de cale fluviala care formeaza frontiera unui asemenea stat. In acest din urma caz, Comisiunea va determina modalitatile executarii acestor lucrari.
    Statele dunarene se obliga a da Comisiunii sau statului executant orice forma de concurs la executarea ziselor lucrari.

    CAP. 2
    Dispozitiuni relative la organizare

    SECTIUNEA I
    Comisiunea Dunarii

    Art. 5
    Se stabileste o Comisiune a Dunarii, desemnata mai jos sub numele de "Comisiune"; ea este compusa din reprezentanti ai tarilor dunarene, cate unul pentru fiecare din aceste tari.
    Art. 6
    Comisiunea isi alege dintre membrii sai pe presedintele sau, pe vice-presedintele sau si pe secretarul sau, care sunt alesi pentru o perioada de trei ani.
    Art. 7
    Comisiunea isi fixeaza termenele sesiunilor si isi stabileste regulamentul interior.
    Prima reuniune a Comisiunii va fi tinuta intr-un termen de sase luni de la data intrarii in vigoare a prezenti Conventii.
    Art. 8
    Competenta Comisiunii se intinde asupra Dunarii asa cum este ea definita la articolul 2.
    Intra in atributiunile Comisiunii:
    a) de a veghea la executarea dispozitiunilor prezentei Conventii;
    b) de a intocmi, pe temeiul propunerilor si a proiectelor prezentate de catre statele dunarene si de catre administratiile fluviale speciale (articolele 20 si 21), planul general al marilor lucrari in interesul navigatiei, precum si de a stabili evaluarea generala a cheltuielilor relative la aceste lucrari;
    c) de a executa lucrari in cazurile prevazute la articolul 4;
    d) de a da consultatii si de a face recomandari statelor dunarene cu privire la executarea lucrarilor aratate la paragraful "b" al prezentului articol, tinand seama de interesele tehnice si economice, de planurile si posibilitatile statelor respective;
    e) de a da consultatii si de a face recomandari administratiilor fluviale speciale (articolele 20 si 21) si de a proceda la un schimb de informatiuni cu aceste administratii;
    f) de a stabili pe tot parcursul navigabil al Dunarii un sistem uniform de amenajari al cailor navigabile si de a fixa, tinand seama de conditiile specifice ale fiecarui sector, dispozitiunile fundamentale relative la navigatia pe Dunare, inclusiv cele ale Serviciului de Pilotaj;
    g) de a unifica regulile de supraveghere fluviala;
    h) de a coordona activitatea serviciilor hidrometeorologice pe Dunare, de a publica un buletin hidrologic unic si prevederi hidrologice de scurta si de lunga durata pentru Dunare;
    i) de a aduna datele statistice relative la navigatia pe Dunare, intrucat este vorba de chestiuni care sunt de competenta Comisiunii;
    j) de a publica, pentru nevoile navigatiei, lucrari de referinta, itinerarii, harti de navigatie si atlase;
    k) de a pregati si de a aproba bugetul Comisiunii, precum si de a stabili si de a percepe taxele prevazute la articolul 10.
    Art. 9
    Pentru a se achita de sarcinile aratate la articolul precedent, Comisiunea dispune de un Secretariat si de serviciile necesare al caror personal este recrutat dintre cetatenii statelor dunarene.
    Organizarea Secretariatului si serviciilor sale este de competenta Comisiunii insasi.
    Art. 10
    Comisiunea isi pregateste bugetul si il aproba cu majoritatea voturilor tuturor membrilor ei. Bugetul trebuie sa prevada cheltuielile necesare intretinerii Comisiunii si aparatului ei; aceste cheltuieli vor fi acoperite prin anuitati varsate de catre statutele dunarene, in suma egala pentru fiecare din ele.
    Pentru a face fata cheltuielilor cu lucrari speciale, executate in vederea asigurarii sau imbunatatirii conditiunilor de navigabilitate, Comisiunea va putea stabili taxe speciale.
    Art. 11
    Hotararile Comisiunii sunt luate cu majoritatea voturilor membrilor prezenti, cu exceptia cazurilor prevazute special prin prezenta Conventie (articolele: 10, 12 si 13).
    Cvorumul Comisiunii este de cinci membri.
    Art. 12
    Hotararile Comisiunii cu privire la chestiunile prevazute in paragrafele b), e), f), g) ale articolului 8 trebuiesc luate cu majoritatea voturilor tuturor membrilor, fara totusi a se majoriza statul de teritoriul caruia lucrarile trebuiesc executate.
    Art. 13
    Comisiunea isi are sediul la Galati.
    Ea poate totusi, printr-o decizie luata cu majoritatea voturilor tuturor membrilor sai, sa-si schimbe locul sediului.
    Art. 14
    Comisiunea se bucura de personalitate juridica in conformitate cu legislatia statului in care isi are sediul.
    Art. 15
    Franceza si Rusa sunt limbile oficiale ale Comisiunii.
    Art. 16
    Membrii Comisiunii si functionarii mandatati de ea se bucura de imunitatea diplomatica. Localurile oficiale, arhivele si documentele de tot felul apartinand Comisiunii sunt inviolabile.
    Art. 17
    Functionarii Comisiunii, prevazuti cu imputerniciri corespunzatoare, vor informa autoritatile competente ale statelor dunarene de infractiunile la regulamentele de navigatie, la masurile sanitare si la supravegherea fluviala de care Comisiunea va fi luat cunostinta. Autoritatile competente vor fi tinute, la randul lor, sa informeze Comisiunea de masurile luate cu privire la infractiunile notificate si mentionate mai sus.
    Art. 18
    Comisiunea are sigiliul ei; ea are de asemenea pavilionul ei pe care are dreptul sa-l arboreze pe localurile ei oficiale si pe vasele ei.
    Art. 19
    Statele dunarene sunt obligate sa dea Comisiunii, precum si functionarilor si personalului ei concursul necesar executarii sarcinilor ce le incumba in virtutea prezentei Conventii.
    Acesti functionari si acest personal vor avea, in exercitiul functiunilor lor oficiale, dreptul de a circula liber pe fluviu si in porturi, in limitele jurisdictiei Comisiunii, cu conditia de a respecta legislatia teritoriala.

    SECTIUNEA II
    Administratii fluviale speciale

    Art. 20
    Pe Dunarea de Jos (de la gura Canalului Sulina pana la Braila inclusiv), se stabileste o Administratie fluviala speciala in vederea executarii lucrarilor hidrotehnice si de a reglementa navigatia; ea este compusa din reprezentanti ai statelor riverane adiacente (Republica Populara Romana si Uniunea Republicilor Sovietice Socialiste).
    Aceasta Administratie functioneaza in baza unui acord intre guvernele tarilor care fac parte din ea.
    Administratia isi are sediul la Galati.
    Art. 21
    Pe sectorul Portilor de Fier (de la Vince la Kostol pe malul drept si de la Moldova Veche la Turnu Severin pe malul stang al Dunarii), se stabileste o Administratie fluviala speciala a Portilor de Fier; aceasta Administratie este compusa din reprezentanti ai Republicii Populare Romane si ai Republicii Federative Populare Iugoslavia; ea are ca sarcina de a executa lucrari hidrotehnice si de a reglementa navigatia in zona indicata.
    Aceasta Administratie functioneaza in baza unui acord intre guvernele tarilor care fac parte din ea.
    Administratia isi are sediul la Orsova si la Tekija.
    Art. 22
    Acordurile relative la Administratiile fluviale speciale (numite mai departe "Administratii"), mentionate la articolele 20 si 21, sunt aduse la cunostinta Comisiunii.

    CAP. 3
    Regimul Navigatiei

    SECTIUNEA I
    Navigatia

    Art. 23
    Navigatia pe Dunarea de Jos si in sectorul Portilor de Fier se efectueaza in conformitate cu regulile de navigatie stabilite de Administratiile zonelor indicate. Navigatia in celelalte sectoare ale Dunarii se efectueaza in conformitate cu regulile stabilite de catre tarile dunarene respective al caror teritoriu este traversat de Dunare si, in zonele in care malurile Dunarii apartin la doua state diferite, dupa regulile stabilite de comun acord intre aceste state.
    Stabilind regulile de navigatie, statele dunarene si Administratiile vor tine seama de dispozitiunile fundamentale relative la navigatia pe Dunare, stabilite de catre Comisiune.
    Art. 24
    Bastimentele navigand pe Dunare au dreptul, cu conditia de a se conforma regulilor stabilite de catre Statele dunarene respective, sa intre in porturi, sa procedeze acolo la operatiuni de incarcare si de descarcare, sa imbarce si sa debarce calatori, sa se aprovizioneze cu combustibil, sa se alimenteze etc.
    Art. 25
    Traficul local de calatori si de marfuri si traficul intre porturile aceluiasi stat sunt deschise unui pavilion strain numai in conformitate cu reglementarea nationala a acelui stat dunarean.
    Art. 26
    Regulamentele sanitare si de politie in vigoare pe Dunare sunt aplicate fara discriminare in ce priveste pavilionul, punctul de plecare al bastimentelor, destinatia lor sau alte motive.
    Functiunile de supraveghere vamala, sanitara si fluviala pe Dunare sunt indeplinite de catre statele dunarene; acestea comunica Comisiunii regulamentele pe care le-au intocmit, pentru ca Comisiunea sa poata contribui la unificarea regulilor vamale si regulilor sanitare si sa unifice regulile de supraveghere fluviala (art. 8 lit. g)).
    Regulamentele vamale, sanitare si de politie trebuie sa fie de natura sa nu stanjeneasca navigatia.
    Art. 27
    Atunci cand ambele maluri ale Dunarii fac parte din teritoriul aceluiasi stat, acest stat are dreptul de a pune marfurile in transit sub sigiliu sau sub paza agentilor vamali. Un asemenea stat are de asemenea dreptul de a pretinde capitanului, armatorului sau proprietarului o declaratie scrisa confirmand numai ca transporta sau ca nu transporta marfuri al caror import este prohibit de catre statul tranzitat, fara a avea totusi dreptul de a interzice tranzitul. Aceste formalitati nu vor putea implica sau prilejui nici o vizitare a incarcaturii, nici sa intarzie trecerea in tranzit. Capitanul, armatorul sau proprietarul care va fi facut o declaratie falsa va fi raspunzator de ea in conformitate cu legile statului catre care aceasta declaratie va fi fost facuta.
    Atunci cand Dunarea formeaza frontiera intre doua state, vasele, plutele, calatorii si marfurile in tranzit sunt scutite de orice formalitati vamale.
    Art. 28
    Bastimentele afectate de catre statele dunarene serviciului de supraveghere (Politie) fluviala sunt obligate sa arboreze, in afara de pavilionul lor national, o insigna distinctiva si uniforma; semnalmentul si numarul lor trebuie sa fie aduse la cunostinta Comisiunii. Aceste bastimente, precum si cele afectate serviciului vamilor in tarile dunarene, pot naviga pe Dunare numai in interiorul fruntariilor tarilor al caror pavilion il arboreaza bastimentul si in afara ziselor frontiere numai cu consimtamantul statelor dunarene respective.
    Art. 29
    Bastimentele navigand pe Dunare se pot folosi de statiunile TFF aflate pe bordul lor, precum si de mijloacele de comunicatie riverana de care ar avea nevoie in scopul navigatiei.
    Art. 30
    Navigatia pe Dunare este interzisa vaselor de razboi ale tuturor tarilor nedunarene.
    Bastimentele de razboi ale tarilor dunarene nu pot naviga pe Dunare in afara fruntariilor tarii al carui pavilion il arboreaza, cu exceptia unei intelegeri prealabile intre statele dunarene interesate.

    SECTIUNEA II
    Serviciul de pilotaj

    Art. 31
    Se alcatuiesc corpuri de piloti pe Dunarea de Jos si in sectorul Portilor de Fier; ele depind de Administratiile respective (art. 22).
    Regulamentele Serviciului de Pilotaj sunt stabilite de catre Administratii, conform dispozitiunilor fundamentale privind navigatia pe Dunare (art. 8 lit. f)) si trebuie aduse la cunostinta Comisiei.
    Art. 32
    Pilotajul bastimentelor pe Dunarea de Jos si in sectorul Portilor de Fier este asigurat de piloti facand parte din corpurile de piloti respective sau de piloti care, trecand un examen pe langa serviciile Administratiei fluviale competente, ar fi autorizati de catre aceasta Administratie sa exercite pilotajul.
    Art. 33
    Personalul corpurilor de piloti este recrutat dintre cetatenii tarilor dunarene membre ale Administratiilor respective. Modul de recrutare este stabilit prin acorduri speciale incheiate intre membrii sus-mentionati (art. 20 si 21) ai acestor Administratii.

    CAP. 4
    Modalitati de acoperirea cheltuielilor necesare pentru asigurarea navigatiei

    Art. 34
    Finantarea lucrarilor hidrotehnice pe Dunare, executate de catre tarile dunarene in conformitate cu art. 3 din prezenta Conventie, este asigurata de catre tarile dunarene respective.
    Finantarea lucrarile prevazute la (art. 8 lit. c)) este asigurata de catre Comisiune.
    Art. 35
    In scopul acoperirii cheltuielilor necesare asigurarii navigatiei, statele dunarene vor putea, dupa intelegere cu Comisiunea, sa stabileasca drepturi de navigatie de perceput asupra bastimentelor si al caror tarif va fi determinat in functie de costul intretinerii caii fluviale si al lucrarilor prevazute la art. 34.
    Art. 36
    Pentru acoperirea cheltuielilor necesare asigurarii navigatiei si executiei lucrarilor intreprinse de Administratii, acestea stabilesc taxe particulare percepute bastimentelor navigand in sectoarele cuprinse intre Gura Canalului Sulina si Braila si intre Vince si Kostol pe malul drept si intre Moldova Veche si Turnu Severin pe malul stang al Dunarii.
    Administratiile informeaza Comisiunea despre taxele speciale pe care le-au stabilit, precum si despre modalitatile perceperii lor.
    Art. 37
    Sumele produse prin taxele speciale, drepturile de navigatie si taxele particulare percepute de catre Comisiune, de catre statele dunarene si de catre Administratii nu pot fi o sursa de profit.
    Art. 38
    Modalitatile de percepere a taxelor speciale, a drepturilor de navigatie si a taxelor particulare sunt fixate prin instructiuni elaborate respectiv de Comisie, statele dunarene si de Administratii. Instructiunile, emanand de la Statele dunarene si de la Administratii, vor fi elaborate de comun acord cu Comisia.
    Taxele si drepturile sunt calculate proportional cu tonajul vaselor.
    Art. 39
    In ce priveste partile Dunarii care formeaza granite nationale, executarea lucrarilor si repartizarea cheltuielilor facute sunt reglementate prin intelegere intre statele limitrofe respective.
    Art. 40
    Drepturile portuare sunt percepute asupra vaselor de catre autoritatile statelor dunarene respective. Nu va fi admisa in aceasta privinta nici o discriminare determinata de pavilionul vaselor, de punctul lor de plecare, de destinatia lor sau de alte motive.
    Art. 41
    Vasele, care intra in porturi pentru a fi incarcate sau descarcate, vor avea dreptul sa se foloseasca de mecanismele de incarcare si descarcare, de utilaj, de magazii, de terenurile de antrepozite etc., in virtutea acordurilor cu serviciile respective insarcinate cu transportul si expeditia.
    Sumele, care vor trebui sa fie platite pentru serviciile facute, vor fi stabilite fara nici o discriminare.
    Avantajele acordate, conform uzantelor comerciale, proportionale cu volumul lucrarilor si cu natura marfurilor, nu vor fi considerate ca o discriminare.
    Art. 42
    Vapoarele, slepurile, calatorii si marfurile nu pot fi supuse nici unei taxe numai pentru tranzit.
    Art. 43
    Tarifele taxelor de pilotaj pe Dunarea de Jos si in sectorul Portilor de Fier, vor fi stabilite de Administratiile respective si comunicate Comisiei.

    CAP. 5
    Dispozitiuni finale

    Art. 44
    In prezenta Conventie, termenii de "stat dunarean", sau "tara dunareana" desemneaza un stat, al carui teritoriu cuprinde cel putin un mal al Dunarii, asa cum este definit in art. 2.
    Art. 45
    Orice diferend intre statele semnatare ale prezentei Conventii cu privire la aplicarea sau interpretarea acestei Conventii, diferend care nu va fi fost reglementat pe calea negocierilor directe, va fi supus, la cererea uneia dintre partile interesate, unei Comisii de conciliere compusa dintr-un reprezentant al fiecarei parti si dintr-un al treilea membru desemnat de presedintele Comisiei Dunarene dintre cetatenii unui stat care nu este parte interesanta in diferend si, in cazul in care presedintele Comisiei este cetatean al unui stat parte interesata in diferend, de catre Comisia Dunareana.
    Hotararea Comisiei de conciliere este definitiva si obligatorie pentru partile interesate in diferend.
    Art. 46
    Prezenta Conventie va putea fi revizuita la cererea majoritatii statelor semnatare. Aceasta cerere va fi adresata guvernului Republicii Federative Populare Iugoslavia, care va convoca, in cel mai scurt timp, conferinte la care vor fi invitate sa participe toate statele semnatare. Dispozitiunile revizuite nu vor intra in vigoare decat dupa depunerea instrumentelor de ratificare a sase dintre statele semnatare ale prezentei Conventii.
    Art. 47
    Prezenta Conventie, inclusiv anexele, ale carei texte francez si rus sunt singurele autentice, va trebui sa fie ratificata si va intra in vigoare dupa depunerea celor sase instrumente de ratificare. Instrumentele de ratificare vor fi depuse pe langa guvernul Republicii Federative Populare Iugoslavia, in arhivele careia se va depune exemplarul autentic al prezentei Conventii.
    Guvernul Republicii Federative Populare Iugoslavia va remite fiecaruia din statele semnatare ale Conventiei o copie certificata conforma. El va informa statele semnatare ale Conventiei despre depunerea instrumentelor de ratificare in masura primirii acestora.

    ANEXA 1

    DESPRE ADMITEREA AUSTRIEI IN SANUL COMISIEI DUNARENE

    1. Reprezentantul Austriei va fi admis in sanul Comisiei Dunarene, dupa reglementarea chestiunii tratatului cu Austria.
    2. Prezenta anexa va intra in vigoare in acelasi timp cu Conventia despre regimul de navigatie pe Dunare si va face parte integranta din aceasta Conventie.

    ANEXA 2

    DESPRE SECTORUL GABCIKOVO-GONYU

    In ceea ce priveste lucrarile necesare pentru asigurarea conditiilor normale de navigatie in sectorul Gabcikovo-Gonyu (de la km 1.821 la km 1.791), partile contractante sunt de acord in a recunoaste ca este in interesul general de a mentine acest sector in buna stare de navigabilitate si ca lucrarile necesare in acest scop depasesc cu mult cele care pot fi puse in mod rational in sarcina Statelor riverane competente.
    In consecinta, s-a convenit ca Comisia Dunareana sa discute aceasta chestiune si sa hotarasca daca, in acest scop, ar fi potrivit sa se creeze o Administratie fluviala speciala, asemanatoare celor prevazute la art. 20 si 21, sau daca este suficient sa se aplice acestui sector stipulatiile art. 4 si 34 (alin. 2) din prezenta Conventie.
    Dispozitiunile analoage din art. 20 al prezentei Conventii, din care aceasta anexa face parte integranta, vor fi aplicate in cazul crearii unei Administratii.
    In virtutea carora, plenipotentiarii semnati mai jos, au semnat prezenta Conventie si si-au aplicat sigiliile.
    Facut in orasul Belgrad, la 18 august, anul una mie noua sute patruzeci si opt.

             Pentru Uniunea Republicilor Socialiste Sovietice,
             A.I. VASINSCKI

             Pentru Republica Populara Bulgaria,
             E. KAMENOV

             Pentru Republica Ungara,
             E. MOLNAR

             Pentru Republica Populara Romana,
             ANA PAUKER

             Pentru Republica Sovietica Socialista Ucraina,
             A.M. BARANOVSKI

             Pentru Republica Cehoslovaca,
             V. CLEMENTIS

             Pentru Republica Federativa Populara Iugoslavia,
             ALES BEBLER

    PROTOCOL ADITIONAL LA CONVENTIA DESPRE REGIMUL NAVIGATIEI PE DUNARE

    1. S-a constatat ca regimul aplicat anterior navigatiei pe Dunare, ca si documentele care prevedeau infiintarea acestui regim si, in special, Conventia semnata la Paris, la 23 iulie 1921, nu mai sunt in vigoare.
    2. Toate bunurile, care au apartinut fostei Comisii Europene a Dunarii, sunt transferate Administratiei fluviale speciale a Dunarii de Jos, creata conform art. 20 din Conventie, la care se refera prezentul protocol.
    3. S-a convenit ca toate obligatiile fostei Comisii Europene a Dunarii, privitoare la rambursarea creditelor care i-au fost acordate de Marea Britanie, Franta, Rusia si alte State sa fie considerate ca stinse.
    4. Obligatiile fostei Comisii Internationale a Dunarii, ca si obligatiile fostei Administratii a Portilor de Fier si a Cataractelor, ca si garantiile referitoare la aceste obligatii sa fie considerate ca stinse.
    5. Bunurile nelichidate ale fostei Comisii Internationale a Dunarii sunt transferate Comisiei Dunarene, prevazuta in art. 5 al Conventiei, la care se refera prezentul protocol. Bunurile fostei Comisii Internationale a Dunarii, puse la dispozitia fostei Administratii a Portilor de Fier si a Cataractelor, ca si toate bunurile fostei Administratii a Portilor de Fier si a Cataractelor sunt transferate Administratiei fluviale speciale a Portilor de Fier, creata conform art. 21 al Conventiei, la care se refera prezentul protocol.
    Facut in orasul Belgrad, la 18 august, anul una mie noua sute patruzeci si opt.

             Pentru Uniunea Republicilor Socialiste Sovietice,
             A.I. VASINSCKI

             Pentru Republica Populara Bulgaria,
             E. KAMENOV

             Pentru Republica Ungara,
             E. MOLNAR

             Pentru Republica Populara Romana,
             ANA PAUKER

             Pentru Republica Sovietica Socialista Ucraina,
             A.M. BARANOVSKI

             Pentru Republica Cehoslovaca,
             V. CLEMENTIS

             Pentru Republica Federativa Populara Iugoslavia,
             ALES BEBLER



SmartCity5

COMENTARII la Decretul 298/1948

Momentan nu exista niciun comentariu la Decretul 298 din 1948
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decretul 298/1948
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu