Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECRET Nr

DECRET   Nr. 288 din 11 mai 1973

pentru ratificarea Conventiei dintre Republica Socialista Romania si Republica Italiana privind asistenta judiciara in materie civila si penala

ACT EMIS DE: CONSILIUL DE STAT AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA

ACT PUBLICAT IN: BULETINUL OFICIAL  NR. 77 din  2 iunie 1973


SmartCity3


                         EXPUNERE DE MOTIVE
    La 11 noiembrie 1972 a fost semnata la Bucuresti Conventia dintre Republica Socialista Romania si Republica Italiana privind asistenta judiciara in materie civila si penala.
    Dezvoltarea continua a relatiilor dintre cele doua state a facut necesara reglementarea situatiei juridice a cetatenilor uneia dintre parti, persoane fizice si juridice, pe teritoriul celeilalte parti, creindu-se posibilitati sporite in directia promovarii unor raporturi bilaterale in domeniile economic, comercial, cultural, tehnico-stiintific, turistic.
    Conventia reglementeaza egalitatea de tratament juridic al cetatenilor celor doua state, accesul liber nestinjenit la autoritatile judiciare ale celeilalte tari, modul de acordare a asistentei judiciare si de realizare a legaturii dintre institutiile competente ale celor doua tari, protectia martorilor si expertilor pe teritoriul celuilalt stat.
    In ce priveste asistenta in materie civila, sint cuprinse prevederi referitoare la scutirea de cautiune derivind din calitatea de strain, asistenta judiciara gratuita, comunicarea actelor judiciare si extrajudiciare, efectuarea comisiilor rogatorii, recunoasterea si executarea hotararilor judecatoresti si arbitrale, precum si a tranzactiilor judiciare, scutirea si reducerea de taxe.
    In materie penala, conventia reglementeaza extradarea si conditiile de efectuare a acesteia.
    Prin dispozitiile pe care le contine, conventia stabileste un cadru juridic adecvat pentru dezvoltarea pe mai departe a raporturilor romano-italiene pe multiple planuri, tinind seama si de normele in aceasta materie inscrise in Conventia de la Haga privind procedura civila, din 1 martie 1954, la care ambele state sint parti.
    In scopul ratificarii acestei conventii a fost emis alaturatul decret.


    Consiliul de Stat al Republicii Socialiste Romania decreteaza:

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Conventia dintre Republica Socialista Romania si Republica Italiana privind asistenta judiciara in materie civila si penala, semnata la Bucuresti la 11 noiembrie 1972.

                         Presedintele
                         Consiliului de Stat,
                         NICOLAE CEAUSESCU


                       CONVENTIE
intre Republica Socialista Romania si Republica Italiana privind asistenta judiciara in materie civila si penala

    Republica Socialista Romania si Republica Italiana, dorind sa reglementeze asistenta judiciara in materie civila si penala, precum si recunoasterea si executarea hotaririlor judecatoresti, pe baza respectarii principiilor suveranitatii si independentei nationale, egalitatii in drepturi, avantajului reciproc si neamestecului in treburile interne, au hotarit sa incheie prezenta conventie si, in acest scop, au numit ca imputerniciti ai lor:
    Consiliul de Stat al Republicii Socialiste Romania, pe George Macovescu, ministrul afacerilor externe;
    presedintele Republicii Italiene, pe Giuseppe Medici, ministrul afacerilor externe, care, dupa schimbul deplinelor puteri, gasite in buna si cuvenita forma, au convenit asupra celor ce urmeaza:

    PARTEA I
    Dispozitii generale
    Art. 1
    1. Cetatenii fiecarei parti contractante se bucura pe teritoriul celeilalte parti contractante de acelasi tratament ca si cetatenii proprii in ceea ce priveste protectia juridica a drepturilor lor personale si patrimoniale.
    2. Cetatenii fiecarei parti contractante au dreptul sa se adreseze liber si nestinjenit autoritatilor judiciare, precum si institutiilor celeilalte parti contractante, in competenta carora intra, potrivit legislatiei sale, cauze civile sau penale, pot sa-si sustina drepturile si interesele in fata acestora, sa faca cereri si sa introduca actiuni in aceleasi conditii ca si cetatenii proprii.
    Art. 2
    Dispozitiile prezentei conventii referitoare la cetatenii fiecarei parti contractante se aplica, in mod corespunzator, si persoanelor juridice care isi au sediul pe teritoriul celeilalte parti contractante si care sint infiintate in conformitate cu legile acesteia din urma.
    Art. 3
    1. Cererile pentru acordarea asistentei judiciare, precum si actele anexate la acestea, vor fi redactate in limba partii solicitante si vor fi insotite de traduceri in limba partii solicitate. Cererile trebuie sa poarte stampila oficiala.
    2. Traducerea se certifica pentru conformitate de catre un traducator oficial, de autoritatea judiciara de la care emana actul, de misiunea diplomatica sau de oficiul consular al uneia dintre partile contractante.
    Art. 4
    1. Sub rezerva dispozitiilor referitoare la extradare, toate comunicarile intre partile contractante, prevazute in prezenta conventie, se vor efectua prin intermediul ministerelor de justitie.
    2. Totusi, dispozitiile paragrafului precedent nu exclud posibilitatea pentru partile contractante de a comunica intre ele pe cale diplomatica.
    Art. 5
    Ministerele de justitie ale partilor contractante isi vor comunica, la cerere, informatii cu privire la dispozitiile legale care sint sau au fost in vigoare in statul lor in materie civila si penala.

    PARTEA a II-a
    Asistenta judiciara in materie civila

    CAP. 1
    "Cautio judicatum solvi" si asistenta judiciara gratuita

    Art. 6
    1. Cetatenii fiecarei parti contractante vor beneficia de scutire de "cautio judicatum solvi" si asistenta judiciara gratuita, in conditiile prevazute in Conventia privind procedura civila, incheiata la Haga la 1 martie 1954, la care ambele state sint parti, chiar daca nu au domiciliul sau resedinta pe teritoriul unuia dintre aceste state.
    2. Cetatenii fiecarei parti contractante vor beneficia in fata autoritatilor judiciare ale celeilalte parti contractante si de reducerile de taxe care se acorda in aceleasi conditii cetatenilor acesteia in legatura cu situatia lor materiala.
    3. Cetatenii fiecarei parti contractante, carora li s-a acordat asistenta judiciara gratuita sau reduceri de taxe, vor beneficia de aceste inlesniri si in ceea ce priveste comunicarea de acte si executarea de comisii rogatorii, efectuate in aceeasi cauza pe teritoriul celeilalte parti contractante.

    CAP. 2
    Comunicarea actelor judiciare si extrajudiciare si efectuarea comisiilor rogatorii

    Art. 7
    1. Comunicarea de acte judiciare si extrajudiciare si comisiile rogatorii vor fi efectuate potrivit prevederilor Conventiei de la Haga din 1 martie 1954, sub rezerva dispozitiilor din prezentul capitol.
    2. Dispozitiile paragrafului precedent nu exclud posibilitatea pentru partile contractante de a comunica direct propriilor cetateni, prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare, acte judiciare sau extrajudiciare, daca acestia accepta primirea.
    Art. 8
    Cererea pentru comunicari de acte sau pentru efectuarea de comisii rogatorii va cuprinde:
    a) denumirea autoritatii de la care emana actul;
    b) obiectul cererii;
    c) numele, prenumele si calitatea partilor, domiciliul sau resedinta lor, iar la persoanele juridice, denumirea si sediul lor;
    d) numele, prenumele si adresa destinatarului actului ce urmeaza a fi comunicat, iar pentru comisiile rogatorii, obiectul acestora, numele, prenumele, domiciliul sau resedinta persoanelor care urmeaza sa fie audiate si, eventual, intrebarile care urmeaza sa fie puse acestor persoane.
    Art. 9
    Daca adresa persoanei care urmeaza sa fie audiata sau careia urmeaza sa i se comunice un act este indicata incomplet sau inexact, partea solicitata va dispune sa se faca cercetarile necesare in scopul de a se stabili adresa exacta.
    Art. 10
    Comunicarea actelor si executarea comisiilor rogatorii vor putea fi refuzate pentru motivele prevazute in articolele 4 si 11 din Conventia de la Haga din 1 martie 1954, precum si in cazul in care sint contrarii ordinii publice a partii contractante solicitate.
    Art. 11
    Cheltuielile ocazionate de indeplinirea cererilor nu vor fi rambursate intre partile contractante, cu exceptia acelora privind efectuarea expertizelor, ale caror cuantum si natura vor fi comunicate partii contractante solicitante.

    CAP. 3
    Recunoasterea si executarea hotaririlor judecatoresti in materie civila

    Art. 12
    1. Hotaririle judecatoresti pronuntate in materie civila pe teritoriul uneia dintre partile contractante sint recunoscute pe teritoriul celeilalte parti daca intrunesc urmatoarele conditii:
    a) hotarirea a fost promulgata de o autoritate judiciara competenta, potrivit art. 13 din prezenta conventie;
    b) piritul a fost prezent la judecata sau regulat citat, potrivit legii statului pe teritoriul caruia s-a pronuntat hotarirea;
    c) hotarirea a dobindit putere de lucru judecat, potrivit legii partii contractate in care a fost pronuntata;
    d) hotarirea sa nu contina nici o dispozitie care sa aduca atingere suveranitatii, securitatii si sa nu fie contrara ordinii publice a statului in care se cere recunoasterea;
    e) intre aceleasi parti si cu acelasi obiect sa nu fi fost pronuntata de catre autoritatile judiciare ale partii contractante solicitate o hotarire definitiva;
    f) nici o autoritate judiciara a statului solicitat sa nu fi fost investita cu o actiune, intre aceleasi parti si avind acelasi obiect, anterior introducerii actiunii la autoritatea judiciara care a pronuntat hotarirea a carei recunoastere se cere.
    2. Prin hotariri judecatoresti, in sensul prezentului capitol, se inteleg, de asemenea, dispozitiile referitoare la repararea pagubelor sau restituirea lucrurilor, cuprinse intr-o hotarire penala.
    Art. 13
    Autoritatea judiciara a statului in care s-a pronuntat hotarirea este considerata competenta, in sensul articolului 12 litera a, daca:
    a) la data introducerii actiunii, piritul avea domiciliul sau resedinta pe teritoriul acestui stat;
    b) piritul, avind o intreprindere sau o sucursala cu caracter comercial sau industrial ori de alta natura, pe teritoriul acestui stat, a fost chemat in judecata pentru un litigiu in legatura cu activitatea intreprinderii sau sucursalei;
    e) prin acord expres sau tacit intre reclamant si pirit, obligatia contractuala care formeaza obiectul litigiului a fost sau urmeaza sa fie executata pe teritoriul acestui stat.
    d) in materie de raspundere extracontractuala, faptul din care deriva raspunderea a avut loc pe teritoriul acestui stat;
    e) piritul s-a supus expres competentei acestei autoritati judiciare, fie prin alegerea domiciliului, fie printr-un acord privind alegerea instantei competente, cu conditia ca aceasta alegere sa nu fie interzisa de legea partii contractante solicitate;
    f) piritul s-a aparat cu privire la fondul litigiului, fara sa fi ridicat vreo exceptie cu privire la competenta;
    g) litigiul a avut ca obiect un drept real asupra unor bunuri imobile situate pe teritoriul partii contractante in care s-a pronuntat hotarirea;
    h) hotarirea priveste starea sau capacitatea unei persoane care, la data introducerii actiunii, avea cetatenia partii contractante pe teritoriul careia hotarirea a fost pronuntata.
    Art. 14
    Dispozitiile articolului 12 litera e si ale articolului 13 nu se aplica hotaririlor referitoare la litigiile pentru care conventiile internationale la care cele doua parti contractante sint parti recunosc competenta exclusiva a jurisdictiei parti contractante solicitate sau a unui stat tert.
    Art. 15
    Autoritatile judiciare ale partii contractante solicitate, la examinarea imprejurarilor pe care se intemeiaza competenta autoritatilor judiciare ale celeilalte parti contractante, sint tinute de constatarile de fapt cuprinse in hotarirea ce urmeaza a fi recunoscuta.
    Art. 16
    1. Hotaririle autoritatilor judiciare ale uneia dintre cele doua parti contractante care sint recunoscute pe teritoriul celeilalte parti, in conformitate cu prevederile prezentei conventii, sint executorii pe teritoriul acestei din urma parti, daca sint executorii in statul in care au fost pronuntate.
    2. Procedura obtinerii exequaturului este reglementata de legea statului in care se cere executarea.
    Art. 17
    1. Cererea pentru valorificarea unei hotariri judecatoresti in celalalt stat va fi insotita de:
    a) o copie a hotaririi certificata pentru conformitate cu originalul;
    b) o adeverinta din care sa rezulte ca hotarirea are putere de lucru judecat, daca aceasta nu este mentionata in mod expres in hotarire;
    c) daca hotarirea a fost data fara ca piritul sa fi participat la proces, o copie certificata pentru conformitate cu originalul a citatiei sau un alt document din care sa rezulte ca piritul a fost regulat citat.
    2. Cind se cere executarea unei hotariri, din copia certificata a acesteia trebuie sa rezulte ca hotarirea a fost investita cu formula executorie.
    3. Documentele la care se refera prezentul articol vor fi insotite de traduceri in limba partii solicitate, certificate potrivit prevederilor articolului 3 paragraful 2 din prezenta conventie.
    4. Documentele la care se refera prezentul articol nu au nevoie de legalizare.
    Art. 18
    1. Tranzactiile incheiate in fata autoritatilor judiciare ale uneia dintre cele doua parti contractante, competente in sensul prezentei conventii, sint recunoscute si declarate executorii pe teritoriul celeilalte parti contractante, daca tranzactia este executorie in statul in care a fost incheiata si nu contine prevederi contrare ordinii publice a partii contractante solicitate.
    2. Cererea pentru valorificarea unei tranzactii in celalalt stat va fi insotita de o copie certificata a tranzactiei si de o adeverinta a autoritatii judiciare in fata careia tranzactia a fost incheiata, din care sa rezulte ca tranzactia are valoare de titlu executor. Prevederile articolului 17 paragrafele 3 si 4 sint aplicabile.
    Art. 19
    In ceea ce priveste executarea hotaririlor referitoare la cheltuielile de judecata, se aplica prevederile articolelor 18 si 19 din Conventia de la Haga din 1 martie 1954. Dispozitiile articolului 4 din prezenta conventie sint, de asemenea, aplicabile.
    Art. 20
    Hotaririle arbitrale pronuntate pe teritoriul unei parti contractante vor fi recunoscute si executate pe teritoriul celeilalte parti, potrivit Conventiei pentru recunoasterea si executarea sentintelor arbitrale straine, adoptata la New York la 10 iunie 1958.
    Art. 21
    1. Actele notariale care sint executorii pe teritoriul partii contractante in care au fost incheiate sint declarate executorii pe teritoriul celeilalte parti contractante dupa procedura prevazuta pentru hotaririle judecatoresti, in masura in care aceasta este aplicabila si daca actul nu contravine ordinii publice a partii contractante solicitate.
    2. Persoana care intelege sa valorifice un act notarial pe teritoriul celeilalte parti contractante va prezenta o copie certificata a actului, prevazuta cu sigiliu, si o adeverinta din care sa rezulte ca actul constituie titlu executor. Dispozitiile articolului 17 paragrafele 3 si 4 sint aplicabile.
    Art. 22
    Dispozitiile prezentului capitol referitoare la executarea hotaririlor judecatoresti, a tranzactiilor judiciare, precum si a actelor notariale, nu aduc atingere dispozitiilor legale ale partilor contractante privind transferul in strainatate de bunuri de interes artistic si cultural.
    Art. 23
    Prevederile prezentului capitol nu se aplica hotaririlor judecatoresti, tranzactiilor si actelor notariale in materie de faliment, concordat sau proceduri analoge, precum si in materie de succesiuni.
    Art. 24
    Dispozitiile prezentului capitol nu se aplica hotaririlor judecatoresti, tranzactiilor si actelor notariale pronuntate sau incheiate anterior intrarii in vigoare a prezentei conventii.

    PARTEA a III-a
    Asistenta judiciara in materie penala

    CAP. 1
    Asistenta judiciara

    Art. 25
    1. Comunicarea de acte si comisiile rogatorii in materie penala se efectueaza potrivit prevederilor articolelor 7, 8, 9 si 11 din prezenta conventie.
    2. Cererea pentru comunicari de acte sau pentru efectuarea de comisii rogatorii trebuie sa contina, pe linga mentiunile prevazute in articolul 8 al prezentei conventii, si descrierea faptei si calificarea infractiunii.
    Art. 26
    Asistenta judiciara in materie penala nu va fi acordata, daca:
    a) procesul penal priveste o infractiune pentru care extradarea nu poate fi acordata, potrivit prevederilor articolului 33 paragraful 1 litera d din prezenta conventie;
    b) este indeplinita conditia prevazuta la articolul 33 paragraful 3;
    c) partea contractanta solicitata considera ca acordarea asistentei judiciare ar putea aduce atingere suveranitatii, securitatii sau ordinii sale publice.
    Art. 27
    Asistenta judiciara in materie penala poate fi refuzata daca procesul penal priveste o infractiune pentru care extradarea nu poate fi acordata, potrivit articolului 33 paragraful 1 literele a, b si c din prezenta conventie.
    Art. 23
    In cazurile prevazute de articolele 26 si 27, partea contractanta solicitata va comunica partii solicitante dispozitiile din prezenta conventie in temeiul carora asistenta judiciara a fost refuzata.
    Art. 29
    Fiecare parte contractanta va comunica celeilalte parti date privind hotaririle definitive pronuntate impotriva cetatenilor acesteia din urma, transmitind, totodata, amprentele digitale existente ale condamnatilor.
    Art. 30
    Partile contractante isi vor transmite, la cerere, in mod gratuit, extrase de cazier judiciar cu privire la persoanele impotriva carora s-a inceput un proces penal.

    CAP. 2
    Extradarea

    Art. 31
    1. Partile contractante se angajeaza sa-si extradeze reciproc, potrivit regulilor si conditiilor prevazute in prezentul capitol, persoanele care se gasesc pe teritoriul propriu si impotriva carora s-a inceput un proces penal sau care urmeaza sa execute o pedeapsa.
    2. Extradarea se admite numai daca fapta pentru care s-a cerut extradarea este pedepsita de legile ambelor parti contractante.
    3. Extradarea in vederea urmaririi sau judecarii se admite numai daca, potrivit legilor ambelor parti contractante, fapta atrage o pedeapsa privativa de libertate al carei maximum este mai mare de 2 ani sau o pedeapsa mai severa, iar cind este ceruta in vederea executarii pedepsei, numai daca pedeapsa pronuntata este mai mare de 1 an sau mai severa.
    Art. 32
    1. Partile contractante nu vor acorda extradarea cetatenilor proprii. Calitatea de cetatean se apreciaza in momentul cererii de extradare.
    2. Partea contractanta solicitata va refuza extradarea apatrizilor care au domiciliul pe teritoriul acesteia, precum si a persoanelor care au obtinut dreptul de azil.
    3. Partea contractanta solicitata se angajeaza ca, in masura in care are competenta de a judeca, sa urmareasca persoanele prevazute in paragrafele precedente care au comis pe teritoriul celeilalte parti contractante fapte pedepsite de legile ambelor state, daca partea contractanta solicitanta va transmite, pe cale diplomatica, o cerere in acest scop la care se anexeaza dosarul, documentele, obiectele si informatiile aflate in posesia sa. Partea solicitanta va fi informata despre urmarea ce s-a dat cererii.
    Art. 33
    1. Extradarea nu va fi acordata daca infractiunea pentru care este ceruta:
    a) a fost comisa pe teritoriul partii contractante solicitate;
    b) a fost comisa pe teritoriul unui stat tert, iar legislatia partii contractante solicitate nu permite exercitarea actiunii penale pentru o astfel de infractiune daca este comisa in afara teritoriului propriu sau nu admite extradarea pentru infractiunea pentru care s-a cerut extradarea;
    c) este, potrivit legii uneia dintre partile contractante, prescrisa sau amnistiata ori exista o alta cauza care impiedica exercitarea actiunii penale sau executarea pedepsei;
    d) este considerata de partea solicitata ca infractiune politica sau ca infractiune conexa la aceasta infractiune. Aceeasi regula se aplica daca partea solicitata are motive serioase sa considere ca cererea de extradare, motivata pe o infractiune de drept comun, a fost prezentata cu scopul de a urmari sau de a pedepsi o persoana pentru considerente de rasa, religie, nationalitate sau de opinii politice ori ca exista riscul ca situatia acestei persoane sa fie agravata pentru unul sau altul dintre motivele sus-mentionate.
    2. In aplicarea dispozitiilor literei d a paragrafului precedent, daca extradarea a fost ceruta pentru o infractiune de captura ilicita de aeronave, partea contractanta solicitata va aprecia, avind in vedere consecintele faptei, daca caracterul de infractiune de drept comun nu trebuie considerat prevalent. Daca extradarea va fi refuzata, partea solicitata trebuie sa exercite neconditionat, actiunea penala impotriva autorului faptei. Autoritatea judiciara va aplica prevederile legale in conditiile prevazute de legea sa proprie pentru o infractiune grava.
    3. Extradarea nu va fi, de asemenea, acordata daca fata de persoana a carei extradare se cere si pentru aceeasi infractiune o autoritate judiciara a partii solicitate a pronuntat o hotarire definitiva sau daca a intervenit un act judiciar care pune capat procesului penal ori este in curs un proces penal.
    Art. 34
    1. Dispozitiile prezentului capitol nu se aplica in cazul infractiunilor militare care nu constituie infractiuni de drept comun, precum si infractiunilor prevazute de legile fiscale, vamale, valutare sau cu privire la presa.
    9. Totusi, prevederile paragrafului precedent nu exclud posibilitatea ca partile contractante sa cada de acord asupra extradarii si pentru aceste infractiuni, in fiecare caz in parte.
    Art. 35
    Daca infractiunea pentru care se cere extradarea este pedepsita cu pedeapsa capitala de legislatia partii contractante solicitante, aceasta pedeapsa nu va fi aplicata, iar in cazul in care a fost pronuntata, nu va fi executata.
    Art. 36
    1. Extradarea poate fi aminata daca impotriva persoanei a carei extradare se cere s-a inceput un proces penal ori are de executat o pedeapsa privativa de libertate pe teritoriul partii contractante solicitate, pentru o alta infractiune decit aceea pentru care se cere extradarea.
    2. In caz de aminare, extradarea se poate face numai dupa ce procesul penal a luat sfirsit sau, cind s-a pronuntat o hotarire de condamnare, numai dupa ce pedeapsa a fost executata.
    3. In cazul in care aminarea extradarii ar putea atrage implinirea termenului de prescriptie a actiunii sau ar putea crea greutati pentru stabilirea faptelor, partea contractanta solicitata poate admite extradarea temporara sub conditia expresa ca persoana a carei extradare se cere va fi inapoiata dupa efectuarea actelor procesuale pentru care s-a admis extradarea.
    Art. 37
    Persoana extradata nu va putea fi urmarita, judecata sau detinuta in vederea executarii unei pedepse pentru o infractiune comisa anterior predarii si diferita de aceea pentru care s-a cerut extradarea, in afara de cazul cind:
    a) statul care a predat-o consimte; in acest scop va trebui prezentata o cerere, insotita de documentele prevazute in articolul 39 si de un proces-verbal incheiat de autoritatea judiciara, continind declaratiile extradatului asupra extinderii extradarii si mentiunea cu privire la posibilitatea ce i s-a acordat de a inainta un memoriu in apararea sa autoritatilor partii solicitate;
    b) desi a avut posibilitatea, nu a parasit teritoriul partii contractante solicitante in termen de o luna de la terminarea procesului penal ori de la executarea pedepsei sau, parasind acest teritoriu, a revenit ulterior.
    Art. 38
    Cu exceptia cazului prevazut la litera b a articolului precedent, consimtamintul partii solicitate va fi necesar pentru a permite partii solicitante sa extradeze catre un stat tert persoana care i-a fost predata.
    Art. 39
    1. La cererea de extradare se anexeaza:
    a) copia certificata a mandatului de arestare sau, cind extradarea se cere pentru executarea pedepsei, copia certificata a hotaririi ramase definitive. In cazul in care in mandatul de arestare nu se mentioneaza infractiunea, locul si timpul savirsirii acesteia, precum si calificarea ei juridica, aceste date vor fi aratate intr-o anexa certificata;
    b) copia dispozitiilor de lege aplicabile;
    c) date privind durata pedepsei neexecutate, in cazul cererii de extradare a unei persoane condamnate care a executat numai o parte din pedeapsa;
    c) orice date care ar putea fi utile la identificarea persoanei a carei extradare se cere.
    2. Partea contractanta solicitata poate cere date suplimentare daca mentiunile prevazute la paragraful 1 sint incomplete. Cealalta parte contractanta trebuie sa dea curs acestei cereri in cel mult 45 de zile. Pentru motive exceptionale, partile contractante pot prelungi acest termen cu 15 zile. Daca partea contractanta solicitanta nu prezinta in termenul stabilit datele suplimentare cerute, partea contractanta solicitata poate dispune punerea in libertate a persoanei arestate.
    Art. 40
    Dupa primirea cererii de extradare, daca sint indeplinite toate conditiile de forma ale extradarii, partea contractanta solicitata va lua neintirziat masuri pentru arestarea persoanei a carei extradare se cere, cu exceptia cazurilor cind din actele anexate la cerere rezulta in mod neindoios ca, potrivit prezentei conventii, extradarea nu este admisibila.
    Art. 41
    1. Arestarea unei persoane poate avea loc si inainte de primirea cererii de extradare, daca s-a primit o cerere in acest sens de la partea contractanta solicitanta. In cerere se va mentiona mandatul de arestare sau hotarirea definitiva pronuntata impotriva acelei persoane, precizind ca cererea de extradare va fi trimisa ulterior. Cererea poate fi facuta prin posta, telegraf sau telex.
    2. Despre arestarea facuta potrivit paragrafului precedent va fi informata neintirziat cealalta parte contractanta.
    3. Durata arestarii provizorii dispusa in conditiile paragrafului 1 poate fi de cel mult o luna. Acest termen va putea fi prelungit cu 15 zile, la cererea motivata a partii contractante solicitante.
    Art. 42
    1. Partea contractanta solicitata va face cunoscut partii contractante solicitante hotarirea sa asupra cererii de extradare, mentionind, in cazul refuzarii acestei cereri, prevederile din conventie in baza carora a fost luata hotarirea.
    2. In cazul in care cererea de extradare este admisa, partea contractanta solicitata va comunica partii contractante solicitante locul si data predarii persoanei extradate.
    3. Daca reprezentantul partii contractante solicitante nu se prezinta la data si locul indicate pentru a i se preda persoana a carei extradare a fost admisa si nici nu s-a solicitat o aminare, persoana arestata va fi pusa in libertate. In acest caz, daca cererea de extradare este repetata, extradarea poate fi refuzata.
    4. Aminarea prevazuta in paragraful precedent nu poate depasi 15 zile.
    Art. 43
    Daca extradarea este ceruta de mai multe state, fie pentru aceleasi fapte, fie pentru fapte diferite, partea solicitata va hotari, tinind seama de toate circumstantele si, in special, de gravitatea infractiunii, de locul in care a fost comisa, de cetatenia persoanei a carei extradare se cere, de posibilitatea unei extradari ulterioare intre statele solicitante si de data acestor cereri.
    Art. 44
    Daca persoana extradata se sustrage de la urmarirea penala, de la judecata ori de la executarea pedepsei si se intoarce pe teritoriul partii contractante solicitate, ea va putea fi extradata din nou. In acest caz, la cererea de extradare nu se mai anexeaza actele prevazute la articolul 39.
    Art. 45
    1. La cererea partii contractante solicitante, partea contractanta solicitata va transmite:
    a) obiectele care pot servi ca mijloc de proba in procesul penal; aceste obiecte se transmit si in cazul cind extradarea nu poate avea loc din cauza mortii, sustragerii sau din alte cauze;
    b) obiectele care in mod cert provin din infractiune ori au servit la savirsirea acesteia.
    Predarea si primirea obiectelor se fac pe baza unui proces-verbal.
    2. Daca obiectele cerute sint necesare partii contractante solicitate intr-o cauza penala, ele pot fi retinute provizoriu sau predate cu conditia de a fi restituite.
    3. Drepturile partii contractante solicitate sau ale tertilor asupra acestor obiecte sint rezervate. Obiectele asupra carora exista asemenea drepturi vor fi restituite partii contractante solicitate, cit mai curind posibil.
    Art. 46
    1. Fiecare parte contractanta autoriza, la cerere, tranzitul pe teritoriul sau al persoanelor extradate celeilalte parti contractante de catre un stat tert.
    2. Cererea pentru autorizarea unui astfel de tranzit se adreseaza si se rezolva dupa normele prevazute pentru cererea de extradare.
    3. Partile contractante nu sint obligate sa autorize tranzitul persoanelor a caror extradare nu poate avea loc, potrivit prezentei conventii.
    Art. 47
    1. Cheltuielile de extradare se suporta de partea contractanta pe teritoriul careia s-au facut.
    2. Cheltuielile de tranzit se suporta de partea contractanta solicitanta.
    Art. 48
    1. Partile contractante isi comunica reciproc informatii cu privire la rezultatul procesului penal pornit impotriva persoanelor extradate.
    2. Daca fata de aceste persoane a fost pronuntata o hotarire definitiva, se va transmite o copie a acesteia.
    Art. 49
    In problemele privind extradarea, cele doua parti contractante vor comunica intre ele pe cale diplomatica.
    Art. 50
    Prevederile prezentului capitol nu aduc atingere dispozitiilor altor conventii internationale care reglementeaza extradarea in materii speciale, la care ambele state contractante sint parti.
    Art. 51
    Dispozitiile prezentului capitol se aplica infractiunilor comise ulterior intrarii in vigoare a prezentei conventii. Totusi, partile contractante vor putea, potrivit legislatiei proprii, sa acorde extradarea si pentru infractiuni comise anterior.

    PARTEA a IV-a
    Protectia martorilor si expertilor
    Art. 52
    Martorul sau expertul care, aflindu-se pe teritoriul unei parti contractante, s-a prezentat ca urmare a unei citatii in fata unei autoritati judiciare a celeilalte parti contractante, nu poate, oricare ar fi cetatenia sa, sa fie urmarit, arestat sau supus executarii unei pedepse, pe teritoriul acesteia, pentru infractiunea care formeaza obiectul procesului in care a fost citat sau pentru o alta infractiune savirsita inainte de plecarea de pe teritoriul partii solicitate.
    Art. 53
    Martorul sau expertul pierde garantia prevazuta la articolul 52 daca nu a parasit teritoriul partii contractante solicitante in termen de 15 zile de la data cind autoritatea judiciara care l-a chemat ii face cunoscut ca prezenta lui nu mai este necesara. In acest termen nu se include timpul in care martorul sau expertul nu a putut parasi teritoriul acestei parti din motive independente de vointa sa.

    PARTEA a V-a
    Dispozitii finale
    Art. 54
    Eventualele divergente cu privire la interpretarea si aplicarea prezentei conventii se vor rezolva pe cale diplomatica.
    Art. 55
    La data intrarii in vigoare a prezentei conventii, Conventia de extradare dintre Romania si Italia, incheiata la Bucuresti la 17 august 1880, va inceta sa mai fie in vigoare.
    Art. 56
    1. Prezenta conventie va fi ratificata. Schimbul instrumentelor de ratificare se va face la Roma, cit mai curind posibil.
    2. Prezenta conventie va intra in vigoare in a 30-a zi de la data schimbului instrumentelor de ratificare si va ramine in vigoare pina la expirarea termenului de 6 luni de la data cind va fi denuntata de una dintre cele doua parti contractante.
    Drept pentru care plenipotentiarii celor doua parti contractante au semnat prezenta conventie si au aplicat sigiliile lor.
    Facuta la Bucuresti la 11 noiembrie 1972, in doua exemplare originale, fiecare in limbile romana si italiana, ambele texte facind deplina credinta.



SmartCity5

COMENTARII la Decretul 288/1973

Momentan nu exista niciun comentariu la Decretul 288 din 1973
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decretul 288/1973
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu