Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECRET Nr

DECRET   Nr. 148 din  7 aprilie 1979

cu privire la calcularea, eliberarea si controlul utilizarii fondului de retribuire a muncii in agricultura de stat, constructii-montaj si transporturi

ACT EMIS DE: CONSILIUL DE STAT AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA

ACT PUBLICAT IN: BULETINUL OFICIAL  NR. 40 din 13 aprilie 1979


SmartCity3


    In cadrul masurilor de perfectionare a conducerii si planificarii economiei, se introduce ca indicator de baza valoarea productiei nete in agricultura de stat, constructii-montaj si transporturi, care constituie valoarea nou creata in activitatea productiva.
    Aceasta impune intarirea raspunderii intreprinderilor, trusturilor, centralelor, ministerelor si celorlalte organe centrale si locale pentru indeplinirea planului valorii productiei nete, care reprezinta aportul adus de unitatile economice la crearea venitului national, la dezvoltarea  si la intarirea economiei nationale.
    In mod corespunzator, in functie de specificul intreprinderilor care fac parte din aceste ramuri de activitate, fondul de retribuire pentru intregul personal muncitor se va calcula si elibera de catre banci in raport cu indeplinirea planului valorii productiei nete.
    In vederea stabilirii atributiilor si raspunderilor ce revin ministerelor, celorlalte organe centrale si locale, centralelor, trusturilor, intreprinderilor, precum si bancilor, in acest domeniu de activitate,
    Consiliul de Stat al Republicii Socialiste Romania decreteaza:

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Organele de conducere colectiva ale intreprinderilor, trusturilor, centralelor, ministerelor si celorlalte organe centrale si locale care desfasoara activitati in agricultura de stat, constructii-montaj sau transporturi sunt obligate sa ia masuri tehnico-organizatorice corespunzatoare pentru indeplinirea planului valorii productiei nete, realizarea ritmica a planului productiei fizice stabilita pe baza contractelor economice incheiate, pentru reducerea cheltuielilor materiale, cresterea productivitatii muncii si pentru utilizarea rationala a fortei de munca si a fondului de retribuire planificat.
    Art. 2
    Bancile au obligatia sa analizeze si sa actioneze pentru aplicarea de catre intreprinderi a masurilor necesare realizarii indicatorului valoarea productiei nete, in stricta concordanta cu prevederile planului si a contractelor economice incheiate.
    Art. 3
    (1) Calcularea si eliberarea de catre banci a fondului de retribuire pentru intregul personal muncitor din intreprinderi apartinand ramurilor agricultura de stat, constructii-montaj si transporturi se fac in raport cu indeplinirea planului valorii productiei nete si cu respectarea conditiilor stabilite de lege cu privire la acordarea drepturilor de retribuire.
    (2) Drepturile individuale ale personalului muncitor se calculeaza si se platesc de catre intreprinderi in conformitate cu prevederile Legii retribuirii dupa cantitatea si calitatea muncii.
    Art. 4
    Valoarea productiei nete reprezinta valoarea nou creata in activitatea productiva. Valoarea productiei nete cuprinde ca elemente principale:
    a) in agricultura de stat: retributiile personalului muncitor si alte drepturi ale acestuia; contributia pentru fondul de cercetare stiintifica, dezvoltare tehnologica si introducere a progresului tehnic; impozitul pe fondul de retribuire; contributia pentru asigurari sociale; alte elemente de munca vie; beneficiul;
    b) in constructii-montaj in antrepriza: retributiile personalului muncitor si alte drepturi ale acestuia; contributia pentru fondul de cercetare stiintifica, dezvoltare tehnologica si introducere a progresului tehnic; impozitul pe fondul de retribuire; contributia pentru asigurari sociale; alte elemente de munca vie; beneficiul;
    c) in transporturi: retributiile personalului muncitor si alte drepturi ale acestuia; impozitul pe fondul de retribuire; contributia pentru asigurari sociale; alte elemente de munca vie; beneficiul.

    CAP. 2
    Calcularea si eliberarea fondului de retribuire

    Sectiunea 1
    Calcularea si eliberarea fondului de retribuire in agricultura de stat
    Art. 5
    Calculul valorii productiei nete se face prin scaderea cheltuielilor materiale aferente din valoarea productiei globale la unitatile agricole de stat.
    Art. 6
    (1) La unitatile agricole de stat fondul de retribuire pentru intregul personal muncitor se elibereaza de banci, in cursul anului, pe baza fondului de retribuire planificat lunar, cumulat de la inceputul anului.
    (2 Fondul de retribuire pentru ultima luna a anului si pentru celelalte drepturi ce se platesc la sfarsitul anului, inclusiv pentru restituirea in conditiile prevazute de lege a retinerilor lunare din retributiile individuale ale personalului muncitor, se elibereaza de banci pe baza fondului de retribuire planificat anual, calculat in raport cu indeplinirea planului valorii productiei nete pe intregul an.
    Art. 7
    La unitatile agricole de stat, in cazul cand fondul de retribuire rezultat din insumarea drepturilor legale individuale de retribuire, inclusiv retinerile legale din retributiile individuale, depaseste fondul de retribuire planificat sau calculat potrivit art. 6, diferentele rezultate se elibereaza cu aprobarea organului ierarhic superior in urmatoarele cazuri:
    a) in cursul anului, in limita fondului de retribuire planificat anual, sumele necesare pentru executarea in devans a unor lucrari prevazute in plan a se executa in perioada urmatoare, pentru plata sporurilor de acord global corespunzatoare depasirii productiilor planificate in sectoarele unde, potrivit reglementarilor in vigoare, plata sporurilor de acord global se face lunar, trimestrial sau la sfarsitul ciclurilor de productie, precum si fondul de retribuire consumat in plus fata de plan prin reinsamintarea suprafetelor calamitate, stabilite potrivit legii;
    b) la sfarsitul anului, fondul de retribuire corespunzator valorii productiei nete nerealizate datorita calamitatilor naturale, stabilite potrivit legii.
    Art. 8
    La activitatile agricole care se desfasoara in cadrul altor unitati decat cele agricole de stat si pentru care nu se stabilesc sarcini de plan la indicatorul valoarea productiei nete, fondul de retribuire pentru intregul personal muncitor se elibereaza de banci in limita fondului de retribuire planificat lunar, cumulat de la inceputul anului.
    Art. 9
    Valoarea productiei nete realizata anual pe baza careia se platesc drepturile de retribuire pe ultima luna a anului la unitatile agricole de stat se calculeaza potrivit datelor din evidentele contabile si operative existente. In cazul in care, pe baza datelor contabile definitive, vor rezulta diferente, acestea se vor regulariza in mod obligatoriu la plata drepturilor de retribuire pentru prima luna a anului urmator.

    Sectiunea 2
    Calcularea si eliberarea fondului de retribuire la unitatile de constructii-montaj si la obiectivele noi in constructii
    Art. 10
    Calculul valorii productiei nete la unitatile de constructii se face prin scaderea cheltuielilor materiale aferente din valoarea productiei globale, respectiv din valoarea prestatiilor aferente.
    Art. 11
    (1) La unitatile de constructii-montaj care executa lucrari in antrepriza, inclusiv cele care executa lucrari de constructii-montaj in sectoarele petrol, mine, lucrari de prestari in constructii pentru sectorul socialist, precum si la intreprinderile si statiile de utilaje grele si de transport pentru constructii, fondul de retribuire pentru intregul personal muncitor se elibereaza de banci pe baza fondului de retribuire planificat trimestrial, cumulat de la inceputul anului, calculat in raport cu indeplinirea planului valorii productiei nete pe aceeasi perioada.
    (2) In primele doua luni ale fiecarui trimestru fondul de retribuire se elibereaza de banci, pe baza fondului de retribuire planificat lunar cumulat de la inceputul trimestrului, calculat in raport cu indeplinirea planului productiei de constructii-montaj, respectiv a planului de prestatii. In cazul neincadrarii in fondul de retribuire astfel calculat, sumele necesare se elibereaza de banci pe baza aprobarii viceprim-ministrului care coordoneaza activitatea ministerului, organului central sau local respectiv.
    (3) La calcularea fondului de retribuire ce se elibereaza de banci nu se va lua in considerare:
    a) valoarea lucrarilor executate la obiective de investitii neprevazute in plan sau neadmise la finantare sau creditare potrivit legii;
    b) valoarea lucrarilor executate peste valorile de constructii-montaj prevazute in documentatiile tehnico-economice aprobate sau peste prevederile anuale de plan, in cazul in care nu s-au obtinut aprobarile legale, precum si a lucrarilor executate necorespunzator  calitativ, respinse de beneficiar pe baza proceselor-verbale ale lucrarilor executate sau de comisiile de receptie pe baza procesului-verbal de receptie ori constatate de organele de control, pana la remedierea lor.
    Art. 12
    (1) La unitatile care executa in regie lucrari de constructii-montaj, fondul de retribuire pentru intregul personal muncitor se elibereaza de banci in baza fondului de retribuire planificat lunar, cumulat de la inceputul anului, calculat in raport cu indeplinirea planului productiei de constructii-montaj.
    (2) La calcularea fondului de retribuire ce se elibereaza de banci nu se va lua in considerare valoarea lucrarilor prevazute la art. 11 (3).
    Art. 13
    (1) Pentru activitatea industriala din cadrul unitatilor de constructii-montaj, fondul de retribuire pentru intregul personal muncitor se elibereaza de banci pe baza fondului de retribuire planificat trimestrial, cumulat de la inceputul anului, calculat in raport cu indeplinirea planului valorii productiei nete pe aceeasi perioada.
    (2) In primele doua luni ale fiecarui trimestru, fondul de retribuire se elibereaza de banci potrivit prevederilor de la art. 11 (2).
    (3) La calcularea fondului de retribuire ce se elibereaza de banci nu se va lua in considerare valoarea produselor care au fost fabricate fara a avea asigurata desfacerea prin contracte sau comenzi, sau pe stoc, cu nerespectarea prevederilor legii, precum si a celor respinse ca necorespunzatoare calitativ, pana la remedierea defectelor de fabricatie ale acestora si asigurarea desfacerii lor.
    Art. 14
    (1) Fondurile de retribuire pentru personalul muncitor al intreprinderilor noi in constructie, pentru personalul de supraveghere a executiei lucrarilor de investitii si pentru personalul in curs de pregatire, destinat exploatarii noilor capacitati de productie, se elibereaza de bancile finantatoare in limita indicatorilor din planurile de munca si retribuire, fara a se depasi numarul de personal aprobat prin graficul de asigurare a fortei de munca, precum si cheltuielile prevazute pentru fiecare din aceste categorii de personal, in documentatia tehnico-economica legal aprobata.
    (2) La eliberarea fondului de retribuire pentru personalul prevazut la alin. 1, bancile vor urmari si ca:
    a) personalul muncitor al intreprinderilor noi in constructie sa se incadreze in numarul aprobat prin actul normativ de infiintare a intreprinderii;
    b) personalul de supraveghere a executiei lucrarilor sa se incadreze in normativele in vigoare privind activitatea de dirigentie de santier;
    c) personalul destinat exploatarii noilor capacitati de productie sa fie stabilit cu respectarea duratelor de pregatire aprobate potrivit legii.
    (3) Eliberarea fondurilor pentru plata retributiilor personalului muncitor utilizat la efectuarea probelor tehnologice in vederea punerii in functiune a noilor capacitati de productie se face in limita indicatorilor din planul de munca si retribuire, stabiliti pentru aceasta activitate, precum si a sumelor prevazute la capitolul de cheltuieli pentru efectuarea probelor tehnologice, din documentatiile tehnico-economice aprobate pentru obiectivele de investitii respective.
    (4) Atunci cand, in cazuri temeinic justificate, se solicita fond de retribuire peste cel prevazut in documentatia tehnico-economica, la fiecare din categoriile de personal mentionate la alin. 1-3, bancile pot elibera sumele respective din economii efectiv realizate la alte capitole de cheltuieli din devizul general, pe baza aprobarii Biroului Executiv al Consiliului de Ministri.
    (5) Ministerele, centralele si intreprinderile vor defalca indicatorii anuali din planul de munca si retribuire a muncii pe trimestre si luni pentru personalul prevazut in prezentul articol, in functie de stadiul de executie si de dare in exploatare a capacitatilor de productie pentru care se face incadrarea acestui personal. Planurile de munca si retribuire a muncii se avizeaza in prealabil de bancile finantatoare.

    Sectiunea 3
    Calcularea si eliberarea fondului de retribuire in transporturi
    Art. 15
    Calculul valorii productiei nete la unitatile de transporturi se face prin scaderea cheltuielilor materiale aferente din volumul veniturilor brute din activitatea de transport.
    Art. 16
    (1) La unitatile de transporturi feroviare, navale si de exploatare portuara, precum si la unitatile de transporturi aeriene, fondul de retribuire pentru intregul personal muncitor se elibereaza de banci pe baza fondului de retribuire planificat lunar, cumulat de la inceputul anului, calculat in raport cu indeplinirea planului valorii productiei nete, pe aceeasi perioada. Calculul fondului de retribuire corespunzator depasirilor sau nerealizarilor se face prin aplicarea coeficientului de 0,3 pentru fiecare procent de depasire sau nerealizare a planului valorii productiei nete.
    (2) La unitatile de transporturi auto, la sectiile de expeditie, camionaj si mecanizare din transporturi, fondul de retribuire pentru intregul personal muncitor se elibereaza de banci pe baza fondului de retribuire planificat lunar, cumulat de la inceputul anului, calculat in raport cu indeplinirea planului valorii productiei nete, pe aceeasi perioada.
    Art. 17
    La unitatile de mecanizare si transporturi forestiere, precum si la Intreprinderea de transporturi turistice auto, fondul de retribuire pentru intregul personal muncitor se elibereaza de banci pe baza fondului de retribuire planificat lunar, cumulat de la inceputul anului, calculat in raport cu indeplinirea planului valorii de prestatii si, respectiv, de venituri, pe aceeasi perioada.
    Art. 18
    La Administratia fluviala a Dunarii de Jos, la sectia de cai navigabile Constanta, la Intreprinderea de transport titei prin conducte, la activitatea de tranzitare a gazelor naturale, la intreprinderile de transporturi auto apartinand altor ministere sau organe centrale decat Ministerul Transporturilor si Telecomunicatiilor, precum si la unitatile de transport urban, fondul de retribuire pentru intregul personal muncitor se elibereaza de banci in limita fondului de retribuire planificat lunar.

    Sectiunea 4
    Dispozitii comune sectiunilor 1-3
    Art. 19
    Intreprinderile, trusturile, centralele, ministerele si celelalte organe centrale si locale vor lua masuri pentru perfectionarea organizarii evidentei costurilor de productie, astfel incat sa se asigure obtinerea in timp util a datelor necesare determinarii valorii productiei nete. In functie de situatia concreta din fiecare unitate de constructii-montaj si transporturi, determinarea valorii productiei nete pentru ultima luna, respectiv trimestru, a perioadei cumulate, se face pe baza cheltuielilor materiale planificate corespunzator productiei realizate, cu regularizare obligatorie in luna urmatoare.
    Art. 20
    La activitatile industriale din cadrul unitatilor socialiste apartinand altor ramuri decat cele ale industriei, pentru care se calculeaza anual valoarea productiei nete, fondul de retribuire pentru intregul personal muncitor se elibereaza de banci in cursul anului pe baza fondului de retribuire planificat lunar, cumulat de la inceputul anului, calculat in raport cu indeplinirea planului valorii productiei globale, iar la sfarsitul anului, calculat in raport cu indeplinirea planului valorii productiei nete anuale, care se determina pe baza cheltuielilor materiale planificate corespunzator productiei realizate, cu regularizare obligatorie la plata drepturilor de retribuire pentru prima luna a anului urmator.
    Art. 21
    La intreprinderile prevazute cu subventii, eliberarea fondului de retribuire pentru intregul personal muncitor se face in conditiile prevazute pentru ramura din care acestea fac parte, pe baza fondului planificat, calculat in raport cu indeplinirea planului valorii productiei nete, corectat cu subventia cuvenita.
    Art. 22
    (1) Fondul de retribuire rezultat din insumarea drepturilor legale individuale de retribuire calculat in conformitate cu prevederile Legii retribuirii dupa cantitatea si calitatea muncii, inclusiv retinerile legale din retributiile individuale lunare efectuate la unitatile agricole de stat, care depaseste fondul calculat potrivit prevederilor prezentului decret, reprezinta depasire necorespunzatoare si nu se elibereaza de banci. In asemenea cazuri, organele de conducere colectiva ale intreprinderilor, precum si bancile, vor analiza cauzele care au condus la aceasta situatie si vor stabili masuri pentru recuperarea ramanerilor in urma si pentru realizarea integrala a planului valorii productiei nete, respectiv a sarcinilor stabilite.
    (2) Trusturile si intreprinderile vor informa, in legatura cu depasirile necorespunzatoare inregistrate, organele ierarhic superioare, care, in cazurile cand considera fundamentate masurile stabilite, pot sa aprobe eliberarea de catre banci a sumelor reprezentand depasiri necorespunzatoare, astfel:
    a) biroul executiv al centralei, respectiv trusturile intreprinderilor agricole de stat, in limita a 1% din fondul total de retribuire planificat trimestrial unitatii respective si cel mult de doua ori pe an pentru aceeasi unitate;
    b) biroul  executiv al organelor centrale sau comitetele executive ale consiliilor populare judetene sau al municipiului Bucuresti, dupa caz, in limita a 2% din fondul total de retribuire planificat trimestrial unitatii respective si cel mult de doua ori pe an pentru aceeasi unitate.
    (3) Pentru cazurile care depasesc limitele prevazute la lit. b), la propunerea ministrilor, conducatorilor celorlalte organe centrale si presedintilor comitetelor executive ale consiliilor populare judetene sau al municipiului Bucuresti, aprobarea sumelor reprezentand depasiri necorespunzatoare se da de catre Biroul Executiv al Consiliului de Ministri.
    (4) Organele de conducere colectiva ale unitatilor cu personalitate juridica pot aproba depasiri necorespunzatoare ale fondului de retribuire pentru unitatile componente fara personalitate juridica carora li s-au repartizat indicatori de plan de munca si retribuire, cu conditia sa se incadreze in fondul de retribuire calculat cu respectarea prevederilor prezentului decret pe total intreprindere.
    (5) In prima luna a anului urmator, cand se face determinarea valorii productiei nete pe baza datelor contabile definitive, in cazul in care se inregistreaza o depasire necorespunzatoare a fondului de retribuire, aceasta se aproba in conditiile prevazute la alin. 2 si 3.
    Art. 23
    Depasirile necorespunzatoare ale fondului de retribuire nerecuperate pana la sfarsitul anului de catre intreprinderile la care s-au produs vor fi acoperite de catre organele ierarhic superioare, inclusiv ministerele, celelalte organe centrale sau locale, din fondul de retribuire total planificat acestora.
    Art. 24
    (1) Intreprinderile din ramurile constructii-montaj si transporturi sunt obligate sa indeplineasca planul valorii productiei nete in cadrul numarului de muncitori prevazut in plan.
    (2) In cazul in care capacitatile de productie existente permit realizarea, in conditiile legii, a unei productii de constructii-montaj in devans, a unui volum suplimentar de transporturi sau a unei productii industriale suplimentare pentru unitatile de constructii-montaj, cu desfacere asigurata la intern sau la export, intreprinderile pot utiliza muncitori peste numarul prevazut in plan, cu conditia realizarii, cumulat de la inceputul anului, a productivitatii muncii cel putin la nivelul stabilit prin plan pe baza valorii productiei nete.
    (3) Fondul de retribuire aferent numarului de muncitori existent peste plan ca urmare a neindeplinirii productivitatii muncii planificate, in conditiile realizarii sau depasirii valorii productiei nete, constituie depasire necorespunzatoare si se solutioneaza potrivit prevederilor art. 22 din prezentul decret.
    Art. 25
    La eliberarea fondului de retribuire pentru personalul tehnic, economic, de alta specialitate si administrativ, bancile vor controla si respectarea numarului stabilit prin plan pentru aceasta categorie de personal, pe baza ponderii aprobate, in totalul pesonalului muncitor, a statelor de functii aprobate, precum si a indeplinirii indicatorilor de plan pentru personalul la care, potrivit legii, retributia se acorda in raport cu indeplinirea acestor indicatori.
    Art. 26
    Pentru personalul din aparatul propriu al centralelor si trusturilor din agricultura de stat, constructii-montaj si transporturi, fondul de retribuire se elibereaza in limita celui planificat lunar, cu respectarea conditiilor prevazute la art. 25 din prezentul decret.
    Art. 27
    Sumele neconsumate din fondul de retribuire aferent personalului tehnic, economic, de alta specialitate si administrativ, la intreprinderile, centrale si trusturile la care fondul de retribuire se calculeaza potrivit prevederilor prezentului decret, raman la dispozitia acestora.

    CAP. 3
    Controlul utilizarii fondului de retribuire

    Art. 28
    (1) Intreprinderile sunt obligate sa depuna la banca documentatia referitoare la indeplinirea conditiilor prevazute in prezentul decret pentru eliberarea fondului de retribuire solicitat.
    (2) Pentru unele drepturi de retribuire cum sunt: adaosuri, sporuri la retributiile tarifare, ore suplimentare, premii si alte asemenea, documentatia trebuie sa cuprinda date cu privire la modul de indeplinire, dupa caz, a indicatorilor si conditiilor stabilite de reglementarile in vigoare.
    Art. 29
    (1) La eliberarea fondului de retribuire, bancile vor controla respectarea dispozitiilor din prezentul decret, respingind de la plata sumele necuvenite.
    (2) De asemenea, bancile au obligatia sa efectueze ulterior, in conditiile prevazute de lege si la termenele stabilite in normele proprii de lucru, controlul asupra utilizarii fondului de retribuire, verificind datele prezentate bancii cu privire la modul de realizare a indicatorului valoarea productiei nete si a indicatorilor care conditioneaza acordarea integrala a retributiilor.
    Art. 30
    (1) Directorii intreprinderilor si trusturilor, sefii compartimentelor de munca si retribuire a muncii, cadrele tehnice si economice din compartimentele unde se intocmesc documente pentru plata retributiei, raspund de realitatea si legalitatea calcularii drepturilor de retribuire si de corecta raportare a indeplinirii sarcinilor si indicatorilor care conditioneaza plata integrala a retributiei.
    (2) Organele cu sarcini de control financiar preventiv au obligatia sa controleze, potrivit normelor in vigoare, legalitatea platii retributiilor si modul de calculare a fondului de retribuire planificat in raport cu indeplinirea planului valorii productiei nete si a celorlalti indicatori in raport de care se calculeaza fondul de retribuire.
    Art. 31
    Organele de control financiar intern din ministere, celelalte organe centrale, consilii populare judetene si al municipiului Bucuresti si din centrale si trusturi vor verifica, in cadrul efectuarii controlului de fond, modul de utilizare a fondului de retribuire, legalitatea platilor, corecta raportare a indeplinirii planului valorii productiei nete si a celorlalti indicatori in raport de care se calculeaza fondul de retribuire, precum si a sarcinilor si indicatorilor care conditioneaza acordarea integrala a retributiei.
    Art. 32
    In baza controalelor pe care le fac potrivit dispozitiilor legale, organele Directiei Centrale de Statistica au obligatia sa comunice unitatilor bancare diferentele constatate cu privire la datele raportate la indicatorul valoarea productiei nete, precum si la indicatorii care conditioneaza acordarea integrala a retributiei.

    CAP. 4
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 33
    Calcularea valorii productiei nete se face pe baza normelor metodologice emise de Comitetul de Stat al Planificarii, Ministerul Finantelor si Directia Centrala de Statistica.
    Art. 34
    Uniunea Centrala a Cooperativelor Mestesugaresti si Uniunea Centrala a Cooperativelor de Consum vor stabili modul de eliberare a fondului de retribuire a muncii si de control al utilizarii acestuia in unitatile subordonate care fac parte din ramurile prevazute in prezentul decret, in concordanta cu prevederile acestuia, cu acordul Comitetului de Stat al Planificarii, Ministerului Finantelor si Bancii Nationale a Republicii Socialiste Romania.
    Art. 35
    (1) Incalcarea prevederilor prezentului decret atrage raspunderea disciplinara, administrativa, materiala, civila sau penala, dupa caz, pentru pagubele produse prin nerespectarea dispozitiilor legale referitoare la calcularea, eliberarea si plata sumelor privind retributii, adaosuri, sporuri si premii, sau pentru prezentarea de date inexacte care au condus la eliberarea unor fonduri de retribuire necuvenite.
    (2) Bancile si celelalte organe de control vor lua masuri pentru recuperarea, in conditiile legii a sumelor constatate ca s-au platit cu nerespectarea dispozitiilor legale.
    Art. 36
    Banca pentru Agricultura si Industrie Alimentara impreuna cu Departamentul agriculturii de stat vor experimenta in anul 1979, la un numar de 6 intreprinderi agricole de stat, eliberarea drepturilor de retribuire pentru activitatea din zootehnie, inclusiv de industrializare a produselor, in limita fondului de retribuire planificat trimestrial, cumulat de la inceputul anului, calculat in raport cu indeplinirea planului valorii productiei nete pe aceeasi perioada.
    Eventualele dapasiri necorespunzatoare ale fondului de retribuire inregistrate la aceste unitati se vor elibera  in conditiile prevazute la art. 22 din prezentul decret.
    Calcularea si raportarea trimestriala a valorii productiei nete se vor face pe baza normelor elaborate in acest scop de Ministerul Agriculturii si Industriei Alimentare, cu acordul Comitetului de Stat al Planificarii, Ministerului Finantelor, Directiei Centrale de Statistica si Bancii pentru Agricultura si Industrie Alimentara.
    Pana la 1 decembrie 1979, Ministerul Agriculturii si Industriei Alimentare, cu acordul Comitetului de Stat al Planificarii, Ministerului Finantelor, Directiei Centrale de Statistica si Bancii pentru Agricultura si Industrie Alimentara, va informa Consiliul de Ministri despre rezultatele experimentarii, cu propunerile corespunzatoare.
    Art. 37
    Prevederile prezentului decret intra in vigoare la data de 1 aprilie 1979. Pe aceeasi data se abroga actele normative prevazute in anexa si orice alte dispozitii contrare.

    ANEXA
Acte normative care se abroga la intrarea in vigoare a prezentului decret

    - Cap. I-II din Hotararea Consiliului de Ministri nr. 3031/1952 privind controlul utilizarii fondului de salarii, publicata in Colectia de hotarari si dispozitii ale Consiliului de Ministri nr. 2 din 15 ianuarie 1953, astfel cum a fost completata si modificata prin Hotararea Consiliului de Ministri nr. 974/1955 privind unele completari la cap. II din Hotararea Consiliului de Ministri nr. 3031/1952, publicata in Colectia de hotarari si dispozitii ale Consiliului de Ministri nr. 31 din 18 iunie 1955.
    - Hotararea Consiliului de Ministri nr. 421 din 26 martie 1958 privind plata salariilor personalului din intreprinderile de industrializare a carnii, apartinand Ministerului Industriei Bunurilor de Consum.
    - Dispozitia Consiliului de Ministri nr. 97 din 15 iulie 1959 privind controlul utilizarii fondului de salarii la unitatile de transporturi navale si de exploatare portuara.
    - Art. 3 din Hotararea Consiliului de Ministri nr. 1642 din 17 noiembrie 1959 privind modificarea planului pe anul 1959 la Ministerul Transporturilor si Telecomunicatiilor.
    - Hotararea Consiliului de Ministri nr. 1008 din 15 iulie 1960 privind controlul utilizarii fondului de salarii la muncitori pentru capitolul "productia industriala" la intreprinderile forestiere din cadrul Ministerului Economiei Forestiere.
    - Hotararea Consiliului de Ministri nr. 241/1961 privind modul de eliberare de catre banci a numerarului necesar pentru plata depasirilor necorespunzatoare la fondul de salarii, publicata in Colectia de hotarari si dispozitii ale Consiliului de Ministri nr. 13 bis din 29 aprilie 1961.
    - Hotararea Consiliului de Ministri nr. 457/1961 privind eliberarea fondului de salarii pentru lucrarile de constructii-montaj, publicata in Colectia de hotarari si dispozitii ale Consiliului de Ministri nr. 19 din 3 august 1961.
    - Hotararea Consiliului de Ministri nr. 381 din 15 martie 1966 privind reglementarea eliberarii fondului de salarii pentru unele categorii de angajati apartinand unitatilor din transportul feroviar, transportul auto si Intreprinderii de transporturi aeriene "TAROM".
    - Hotararea Consiliului de Ministri nr. 1741/1966 privind eliberarea fondului de salarii pentru muncitori si personalul navigant din Administratia fluviala a Dunarii de Jos si sectiile de cai navigabile subordonate Ministerului Transporturilor Auto, Navale si Aeriene.
      Hotararea Consiliului de Ministri nr. 3237 din 30 decembrie 1967 privind salarizarea si premierea muncitorilor si personalului tehnico administrativ din intreprinderile agricole de stat si trusturile regionale de intreprinderi agricole de stat, precum si alte masuri pentru cointeresarea materiala a acestora.
      Art. 1 pct. 17 din Hotararea Consiliului de Ministri nr. 585/1969 privind exercitarea unor atributii largite de catre ministere si intreprinderi in perioada de experimentare a masurilor de perfectionare a conducerii si planificarii economiei nationale, publicata in Buletinul Oficial nr. 43 din 27 martie 1969.



SmartCity5

COMENTARII la Decretul 148/1979

Momentan nu exista niciun comentariu la Decretul 148 din 1979
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decretul 148/1979
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu