Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 97 din 21 octombrie 1994

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 333 din  1 decembrie 1994


SmartCity3


    Vasile Gionea        - presedinte
    Viorel Mihai Ciobanu - judecator
    Miklos Fazakas       - judecator
    Antonie Iorgovan     - judecator
    Ioan Muraru          - judecator
    Ioan Griga           - procuror
    Florentina Geangu    - magistrat-asistent

    Pe rol solutionarea recursului declarat de Ministerul Public impotriva Deciziei Curtii Constitutionale nr. 50 din 18 mai 1994.
    La apelul nominal, facut in sedinta publica, partile au fost lipsa.
    Procedura legal indeplinita.
    Cauza fiind in stare de judecata, presedintele completului da cuvantul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de admitere a recursului si de casare a deciziei atacate, dezvoltind oral motivele de recurs formulate in scris.

    CURTEA CONSTITUTIONALA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    In dosarul nr. 2638/1992 al Judecatoriei Tulcea, inculpata Necsuliu Cornelia a ridicat exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 248 din Codul penal, sustinind ca, raportat la prevederile imperative ale art. 150 alin. (1) din Constitutie, acestea sunt abrogate partial.
    Prin Decizia nr. 50 din 18 mai 1994, Curtea Constitutionala a respins ca lipsita de obiect exceptia de neconstitutionalitate ridicata de inculpata Necsuliu Cornelia, intrucat prin Decizia nr. 11 din 8 martie 1994, definitiva, s-a constatat ca art. 248 din Codul penal a fost abrogat partial potrivit art. 150 alin. (1) din Constitutie, acesta urmand a se aplica numai cu privire la bunurile prevazute in art. 135 alin. (4) din legea fundamentala, bunuri ce fac obiectul exclusiv al proprietatii publice.
    Impotriva acestei decizii Ministerul Public a declarat recurs, invocand urmatoarele motive:
    - Curtea trebuia sa constate ca sesizarea sa de catre instanta de judecata este nejustificata si, drept urmare, sa respinga exceptia ca vadit nefondata, fara citarea partilor, in conditiile art. 24 alin. (2) din Legea nr. 47/1992. Neprocedind in acest mod, Curtea a retinut si s-a pronuntat asupra unei probleme la care se pronuntase anterior instanta de judecata, ceea ce inseamna o substituire nepermisa in activitatea acesteia
    - solutia "lipsei de obiect" se intemeiaza pe caracterul obligatoriu al Deciziei Curtii Constitutionale nr. 11/1994, care, interpretata astfel, inchide calea sesizarii Curtii cu orice alta exceptie de neconstitutionalitate avand art. 248 din Codul penal chiar atunci cand infractiunea priveste un bun public nominalizat de art. 135 alin. (4) din Constitutie.

    CURTEA CONSTITUTIONALA,
examinind decizia atacata, incheierea de sesizare, motivele de recurs, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile recurentului - Ministerul Public -, dispozitiile legii atacate ca neconstitutionale raportate la prevederile Constitutiei, precum si cele ale Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Primul motiv de recurs referitor la exprimarea opiniei instantei in acord cu punctul de vedere al partii care a invocat exceptia in sensul neconstitutionalitatii art. 248 din Codul penal si deci al abrogarii lui nu este intemeiat, deoarece, desi instanta a opinat pentru neconstitutionalitatea art. 248 din Codul penal, nu a constatat abrogarea in dispozitivul incheierii si, mai mult, a sesizat Curtea Constitutionala cu solutionarea exceptiei. Rezulta ca, fiind legal investita, Curtea intemeiat a procedat la solutionarea exceptiei.
    In ce priveste critica referitoare la posibilitatea respingerii exceptiei ca "vadit nefondata", nici aceasta obiectiune nu poate fi retinuta, intrucat, potrivit art. 24 alin. (2) din Legea nr. 47/1992, solutia respingerii fara citarea partilor pe acest temei este conditionata de unanimitatea opiniei membrilor completului de judecata in aprecierea exceptiei. Aceasta regula este nu numai de fond, in sensul ca exceptia in mod vadit este neintemeiata, ci si de procedura, astfel incat, daca aceste doua aspecte nu coincid, evident art. 24 alin. (2) din Legea nr. 47/1992 nu se poate aplica.
    Cel de-al doilea motiv de recurs, privind solutia "lipsei de obiect" intemeiata pe caracterul obligatoriu al Deciziei Curtii Constitutionale nr. 11 din 8 martie 1994, este neintemeiat si urmeaza a fi respins, intrucat nu tine seama de specificul jurisdictiei constitutionale. Astfel exceptia de neconstitutionalitate poate fi admisa sau respinsa prin decizie definitiva.
    In caz de admitere a exceptiei de neconstitutionalitate, decizia Curtii Constitutionale produce efectele prevazute de art. 145 alin. (2) din Constitutie si de art. 26 din Legea nr. 47/1992. Astfel fiind, textul declarat ca neconstitutional sau textul anterior Constitutiei constatat ca abrogat - deoarece, potrivit art. 150 alin. (1) din Constitutie, este contrar acesteia - nu mai poate fi aplicat, este scos din legislatie. Orice alta exceptie care ar avea ca obiect textul declarat ca neconstitutional sau constatat ca abrogat urmeaza sa fie respinsa ca lipsita de obiect, daca solutionarea exceptiei s-a facut cu citarea partilor, ori ca vadit nefondata in cazul in care, pentru acelasi motiv de fond, exceptia a fost, potrivit art. 24 alin. (2) din Legea nr. 47/1992, rezolvata fara citarea partilor. Asa fiind, referirea la deciziile definitive anterioare nu inseamna o lipsa de motivare in drept, ci, dimpotriva, aplicarea consecventa a dispozitiilor constitutionale si legale.
    Recursul invoca si faptul ca, respingind exceptia de neconstitutionalitate ca lipsita de obiect, se incheie calea sesizarii Curtii, chiar si atunci cand exceptia priveste un bun public, nominalizat expres in art. 135 alin. (4) din Constitutie. Argumentul nu poate fi primit deoarece Curtea statueaza numai asupra problemelor de drept. Constatand, in drept, ca art. 248 din Codul penal, ca orice alt text in legatura cu avutul obstesc, este abrogat partial si ca urmeaza sa se aplice numai cu privire la bunurile prevazute in art. 135 alin. (4) din Constitutie, bunuri ce fac obiectul exclusiv al proprietatii publice, ramane ca fiecare instanta judecatoreasca sa stabileasca daca este vorba sau nu de astfel de bunuri si sa decida daca textele referitoare la infractiunile privind avutul obstesc sunt sau nu aplicabile.
    Pentru motivele aratate, in temeiul art. 144 lit. c), art. 145 alin. (2) si art. 150 alin. (1) din Constitutie, precum si al art. 1, art. 3, art. 13 alin. (1) lit. A c), art. 25 si art. 26 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge recursul formulat de Ministerul Public impotriva Deciziei Curtii Constitutionale nr. 50 din 18 mai 1994, pronuntata in Dosarul nr. 15C/1993.
    Definitiva.
    Pronuntata in sedinta publica din 21 octombrie 1994.
    Prezenta decizie se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

            PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
            prof. dr. VASILE GIONEA

                            Magistrat asistent,
                            Florentina Geangu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 97/1994

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 97 din 1994
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 97/1994
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu