Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 75 din 12 aprilie 2006

pentru publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a Hotararii arbitrale din 10 aprilie 2006, avand ca obiect stabilirea formei finale a Metodologiei privind remuneratia datorata artistilor interpreti sau executanti si producatorilor de fonograme pentru radiodifuzarea, directa sau indirecta, a fonogramelor publicate in scop comercial ori a reproducerilor acestora de catre organismele de televiziune

ACT EMIS DE: OFICIUL ROMAN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 382 din 4 mai 2006



Având în vedere dispoziţiile art. 1312 alin. (8) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificările şi completările ulterioare,

în baza prevederilor art. 6 alin. (1) şi ale art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 401/2006 privind organizarea, funcţionarea, structura personalului şi dotările necesare îndeplinirii atribuţiilor Oficiului Român pentru Drepturile de Autor şi a Deciziei primului-ministru nr. 31/2006 pentru numirea doamnei Rodica Pârvu în funcţia de director general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor,

    

directorul general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor emite următoarea deciziei:

Art. 1. - Se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, Hotărârea arbitrală din 10 aprilie 2006 având ca obiect stabilirea formei finale a Metodologiei privind remuneraţia datorată artiştilor interpreţi sau executanţi şi producătorilor de fonograme pentru radiodifuzarea, directă sau indirectă, a fonogramelor publicate în scop comercial ori a reproducerilor acestora de către organismele de televiziune.

Art. 2.  -  Prezenta decizie intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Directorul general al Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor,

Rodica Pârvu

OFICIUL ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR COMPLETUL DE ARBITRAJ

HOTĂRÂREA   ARBITRALĂ din 10 aprilie 2006

Completul arbitrai constituit din:

Dragomir Toma                      - arbitru

Duţescu Georgeta Felicia        - arbitru

Iordănescu Cristian                 - arbitru

Ţiclea Alexandru                     - arbitru

Vasiliu Adrian                         - arbitru

Pe rol se află soluţionarea cererii de arbitraj (înregistrată la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor cu nr. 534 din 24 ianuarie 2006) având drept obiect stabilirea formei finale a metodologiei privind utilizarea prin radiodifuzare a fonogramelor publicate în scop comercial de către organismele de televiziune, formulată de Centrul Român pentru Administrarea Drepturilor Artiştilor Interpreţi (CREDIDAM), cu sediul în str. Jules Michelet nr. 15 - 17, et. 2, ap. 11, sectorul 1, Bucureşti, legal reprezentat de domnul Ştefan Gheorghiu, în calitate de director general, şi Uniunea Producătorilor de Fonograme din România (UPFR), cu sediul în str. Nicolae Racotă nr. 16-18, et. 4, ap. 9, sectorul 1, Bucureşti, legal reprezentată de doamna Ioana Fesnic, în calitate de preşedinte, în contradictoriu cu Societatea Română de Televiziune (SRTV), cu sediul în Calea Dorobanţilor nr. 191, sectorul 1, Bucureşti, legal reprezentată de domnul Tudor Giurgiu, în calitate de preşedinte-director general, şi Asociaţia Română de Comunicaţii Audiovizuale (ARCA), cu sediul în intrarea Victor Eftimiu nr. 5-7, et. 9, ap. 58, sectorul 1, Bucureşti, legal reprezentată de domnul George Chiriţă, în calitate de director executiv.

Deşi ARCA a fost convocată pentru a participa la tragerea la sorţi a arbitrilor prin adresele Oficiului Român pentru Drepturile de Autor nr. 534 din 3 februarie 2006 şi nr. 534 din 7 februarie 2006, precum şi pentru a participa la dezbaterile prezentului arbitraj prin adresele Oficiului Român pentru Drepturile de Autor nr. 1.259 din 16 februarie 2006 şi nr. 1.500 din 23 februarie 2006, această asociaţie nu s-a prezentat la nici o întâlnire la care a fost convocată şi nici nu a achitat partea din onorariu ce i se cuvenea, fiind decăzută din dreptul de a propune probe şi de a formula concluzii scrise pe durata arbitrajului, în conformitate cu prevederile art. 1312 alin. (6) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificările şi completările ulterioare.

Arbitrajul s-a desfăşurat la sediul Universităţii Ecologice din Str. Franceză nr. 22, sectorul 3, Bucureşti, în zilele de 24 februarie, 6 şi 16 martie 2006, părţile fiind reprezentate de către:

-  CREDIDAM, prin avocat Liliana Savu, Ana-Maria Gagiu şi director general Ştefan Gheorghiu;

-   UPFR, prin avocat Andreea Sîrbu şi consilier juridic Mădălina Zaharia;

-   SRTV, prin consilierii juridici Monica Purcaru şi Remus Codreanu.

La termenul din 16 martie 2006, părţile au formulat concluzii asupra fondului cauzei, iar completul de arbitraj a amânat pronunţarea pentru data de 23 martie 2006. In data de 23 martie 2006, arbitrii au amânat pronunţarea pentru data de 10 aprilie 2006.

Completul de arbitraj, având nevoie de timp spre a delibera, a amânat pronunţarea pentru astăzi, 10 aprilie 2006, când, în temeiul art. 1312 alin. (3)-(9) din Legea nr. 8/1996, modificată şi completată, analizând actele şi lucrările dosarului cauzei, a pronunţat la sediul Baroului Bucureşti din str. Dr. Râureanu nr. 3, sectorul 5, Bucureşti, cu unanimitate de voturi, prezenta hotărâre.

COMPLETUL DE ARBITRAJ

Asupra procedurii de arbitraj de faţă constată următoarele:

1.  Prin cererea înregistrată la Oficiul Român pentru Drepturi de Autor (ORDA) sub nr. 534 din 24 ianuarie 2006, petentele CREDIDAM şi UPFR au solicitat iniţierea procedurii de arbitraj cu privire la stabilirea formei finale a metodologiei privind utilizarea prin radiodifuzare a fonogramelor publicate în scop comercial de către organismele de televiziune.

In drept, cererea a fost motivată în baza art. 1312 alin. (4) şi următoarele din Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare.

In vederea constituirii completului de arbitraj, la 9 februarie 2006, în prezenţa reprezentanţilor ORDA, CREDIDAM, UPFR şi SRTV, s-a procedat la tragerea la sorţi a arbitrilor din lista stabilită prin anexa la Hotărârea Guvernului nr. 1.287/2002 privind numirea membrilor corpului de arbitri de pe lângă ORDA.

La data de 20 februarie 2006, părţile şi arbitrii au fost convocaţi la sediul ORDA, unde s-au stabilit completul de arbitraj, onorariul, primul termen şi locul arbitrajului, procedându-se la informarea părţilor cu privire la aceste aspecte.

Faţă de toate acestea, completul de arbitraj a constatat că lucrează în compunere legală şi că este competent să soluţioneze cererea de arbitraj.

2.   Completul arbitrai urmează să decidă prin prezenta hotărâre numai asupra acelor aspecte care au constituit obiectul negocierii dintre părţi şi nu au putut fi convenite de părţi în cursul negocierii desfăşurate.

Completul constată că părţile nu au putut ajunge la un acord asupra:

-   remuneraţiei ce trebuie plătită de către organismele de televiziune pentru radiodifuzarea fonogramelor publicate în scop comercial;

-  formei în care remuneraţia va fi stabilită, adică procent aplicat la o bază de calcul sau sumă forfetară;

-   în cazul în care remuneraţia este stabilită ca procent, baza de calcul la care acesta se va aplica;

-  încadrării dreptului la remuneraţie echitabilă recunoscut artiştilor interpreţi şi producătorilor de fonograme pentru radiodifuzarea fonogramelor de comerţ sau a reproducerilor acestora la gestiunea colectivă obligatorie sau facultativă.

Prin cererea de arbitraj formulată, CREDIDAM şi UPFR solicită următoarele:

1. Obligarea SRTV la plata remuneraţiei (procent sau sumă forfetară) datorată artiştilor interpreţi şi producătorilor de fonograme pentru radiodifuzarea fonogramelor publicate în scop comercial sau a reproducerilor acestora în una din următoarele trei variante:

a)  2,5% pentru anul 2006, 2,7% pentru anul 2007 şi 2,9% pentru anul 2008 din total venituri brute pe lună, obţinute de SRTV din activitatea de radiodifuzare (abonament, publicitate şi bartere);

b)  5% pentru anul 2006, 5,4% pentru anul 2007 şi 5,8% pentru anul 2008 din veniturile ponderate obţinute de SRTV din activitatea de radiodifuzare (abonament, publicitate şi bartere);

c)  suma forfetară de 4.000.000 lei (RON)/an pentru fiecare dintre petenţi, ce se va împărţi în cote egale.

2.    Obligarea organismelor de televiziune la plata remuneraţiei (procent) datorată artiştilor interpreţi şi producătorilor de fonograme pentru radiodifuzarea fonogramelor publicate în scop comercial sau a reproducerilor acestora, după cum urmează:

- 2,5% pentru anul 2006, 2,7% pentru anul 2007 şi 2,9% pentru anul 2008 din total venituri brute pe lună, obţinute din activitatea de radiodifuzare.

CREDIDAM şi UPFR, în cererea de arbitraj formulată, arată faptul că dreptul la remuneraţie echitabilă recunoscut artiştilor interpreţi şi producătorilor de fonograme pentru radiodifuzarea fonogramelor de comerţ sau a reproducerilor acestora constituie obiectul gestiunii colective obligatorii, în conformitate cu prevederile art. 1231 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare.

In întâmpinarea formulată, SRTV solicită stabilirea remuneraţiei ca procent de 0,5% din acele venituri (taxa de abonament, venituri din publicitate şi din sponsorizări) obţinute de SRTV din activitatea de radiodifuzare care sunt corespunzătoare utilizării repertoriului protejat de fonograme publicate în scop comercial sau a reproducerilor acestora al organismelor de gestiune colectivă CREDIDAM şi UPFR. Astfel, SRTV solicită un procent total de 1%, împărţit în părţi egale pentru cele două organisme de gestiune colectivă (0,5% pentru CREDIDAM şi 0,5% pentru UPFR).

De asemenea, SRTV apreciază că dreptul la remuneraţie echitabilă recunoscut artiştilor interpreţi şi producătorilor de fonograme pentru radiodifuzarea fonogramelor publicate în scop comercial sau a reproducerilor acestora constituie obiectul gestiunii colective facultative, în conformitate cu prevederile art. 1232 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare.

SRTV nu este de acord cu definiţia „fonogramei de comerţ" propusă de CREDIDAM şi UPFR, solicitând stabilirea definiţiei acesteia aşa cum aceasta a fost formulată în propunerea de metodologie a SRTV.

3.   Completul arbitrai, trecând la analizarea aspectelor supuse arbitrajului, constată următoarele:

In privinţa definiţiei „fonogramei publicate în scop comercial", completul arbitrai, având în vedere procesul-verbal din data de 6 decembrie 2005 încheiat între părţi cu ocazia negocierilor desfăşurate şi prin care reprezentantul SRTV este de acord cu definiţia „fonogramei publicate în scop comercial" aşa cum aceasta a fost propusă de CREDIDAM şi UPFR, constată că nu are a se pronunţa asupra acestui aspect, deoarece există o înţelegere a părţilor în acest sens.

In privinţa încadrării dreptului la remuneraţie echitabilă recunoscut artiştilor interpreţi şi producătorilor de fonograme pentru radiodifuzarea fonogramelor de comerţ sau a reproducerilor acestora la gestiunea colectivă obligatorie sau facultativă, completul arbitrai, luând în considerare prevederile art. 1231 alin. (1) lit. f), coroborat cu art. 1065 din Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare, faptul că legislaţia internă şi cea internaţională reglementează această remuneraţie ca fiind unică şi echitabilă, adică neputând fi divizată şi gestionată în mod individual de către titularul de drepturi, precum şi faptul că este datorată de către utilizatorii care folosesc asemenea fonograme pentru radiodifuzare sau orice altă comunicare către public, apreciază că remuneraţia echitabilă recunoscută artiştilor interpreţi şi producătorilor de fonograme pentru radiodifuzarea fonogramelor de comerţ sau a reproducerilor acestora face obiectul gestiunii colective obligatorii. In acest sens, completul a avut în vedere şi punctul de vedere ORDA exprimat prin adresa nr. 2.187 din 16 martie 2006.

Cu privire la stabilirea remuneraţiei datorate de SRTV, completul de arbitraj constată că plata unei sume forfetare este avantajoasă pentru ambele părţi. O asemenea modalitate de plată este uşor de verificat, de urmărit, de pus în executare şi nu necesită costuri suplimentare. In plus, creează pentru SRTV posibilitatea de a utiliza nelimitat repertoriul celor două organisme de gestiune colectivă.

Completul apreciază că plata unei sume de 4.000.000 lei (RON) pe anul 2006, actualizată pentru următorii ani (2007 şi 2008) cu indicele de inflaţie, este justă şi echitabilă. Aceasta sumă forfetară se va împărţi în mod egal între cele două categorii de beneficiari, reprezentaţi de : CREDIDAM şi UPFR.

Cât priveşte celelalte organisme de televiziune, se constată că acestea fiu au înţeles să participe la acest arbitraj şi nu au combătut propunerile organismelor de gestiune colectivă. Pentru o soluţie echitabilă, având în vedere şi ponderea utilizării repertoriului, completul de arbitraj stabileşte ca remuneraţia să reprezinte un procent de 2,5% din veniturile brute obţinute din activitatea de radiodifuzare, pentru anii 2006, 2007 şi 2008.

De la această regulă sunt exceptate organismele de televiziune, care potrivit specificului serviciului de programe utilizează, direct sau indirect, într-o proporţie minimă fonogramele publicate în scop comercial sau reproducerile acestora (de exemplu servicii de programe sportive, informative etc). Pentru acestea, se stabileşte ca remuneraţia să reprezinte un procent de 0,75% din veniturile brute obţinute din activitatea de radiodifuzare, pentru anii 2006, 2007 şi 2008.

PENTRU ACESTE MOTIVE

COMPLETUL DE ARBITRAJ

HOTĂRĂŞTE:

Forma finală a metodologiei supuse arbitrajului este următoarea:

METODOLOGIE

privind remuneraţia datorată artiştilor interpreţi sau executanţi şi producătorilor de fonograme pentru radiodifuzarea, directă sau indirectă, a fonogramelor publicate în scop comercial ori a reproducerilor acestora de către organismele de televiziune

1.   Pentru utilizarea directă sau indirectă a fonogramelor publicate în scop comercial ori a reproducerilor acestora prin radiodifuzare, organismele de televiziune au obligaţia să plătească o remuneraţie unică echitabilă organismelor de gestiune colectivă ale artiştilor interpreţi sau executanţi şi producătorilor de fonograme.

2.   Utilizarea prin radiodifuzare a fonogramelor publicate în scop comercial sau a reproducerilor acestora, aduse anterior la cunoştinţa publică şi ale căror drepturi conexe patrimoniale se află în termenele de protecţie prevăzute de lege, de către organismele de televiziune, se face în baza prevederilor art. 98 alin. (1) lit. g), art. 105 alin. (1) lit. f), art. 1065 şi ale art. 1121 din Legea nr. 8/1996, modificată şi completată.

3.   In cazul utilizării fonogramelor publicate în scop comercial sau a reproducerilor acestora în spoturi publicitare, în spoturi de promovare a unui post de televiziune, în generice de emisiuni sau rubrici proprii ale acestora, producătorul spoturilor, respectiv realizatorul emisiunii sau al rubricii proprii, are obligaţia de a obţine acordul expres al producătorului de fonograme, care va fi comunicat în cel mult două zile de la solicitare.

4.   Societatea Română de Televiziune are obligaţia să plătească trimestrial organismelor de gestiune colectivă desemnate de ORDA drept colectori pentru artiştii interpreţi sau executanţi şi producătorii de fonograme o remuneraţie reprezentând drepturi conexe patrimoniale pentru utilizarea fonogramelor publicate în scop comercial sau a reproducerilor acestora, în sumă forfetară de 4.000.000 lei (RON) pentru anul 2006, respectiv 2.000.000 lei (RON) pentru fiecare categorie de beneficiari, respectiv artiştii interpreţi sau executanţi şi producătorii de fonograme.

5.   Pentru anii 2007 şi 2008, Societatea Română de Televiziune are obligaţia de a plăti aceeaşi sumă, indexată cu indicele de inflaţie.

6.   Utilizatorii, alte organisme comerciale de televiziune decât Societatea Română de Televiziune, au obligaţia să plătească trimestrial organismelor de gestiune colectivă desemnate de ORDA drept colectori pentru artiştii interpreţi sau executanţi şi producătorii de fonograme o remuneraţie reprezentând drepturi conexe patrimoniale pentru utilizarea fonogramelor publicate în scop comercial sau a reproducerilor acestora, într-un procent de 2,5% din totalul veniturilor obţinute din activitatea de radiodifuzare (publicitate şi barter), începând cu anul 2006.

7.   Prin excepţie, organismele de televiziune care, potrivit specificului serviciului de programe, utilizează, direct sau indirect, într-o proporţie minimă fonogramele publicate în scop comercial sau reproducerile acestora (de exemplu, servicii de programe sportive, informative etc.) vor plăti o remuneraţie ce reprezintă un procent de 0,75% din veniturile obţinute din activitatea de radiodifuzare, începând cu anul 2006.

8.   Baza de calcul este constituită din totalitatea veniturilor brute lunare obţinute de fiecare dintre utilizatori din activitatea de radiodifuzare, din care se scade TVA şi alocaţia bugetară, dacă este cazul. In lipsa acestor venituri, baza de calcul o constituie cheltuielile ocazionate de utilizare.

9.   Remuneraţia se plăteşte trimestrial până la data de 26 a primei luni următoare trimestrului pentru care este datorată.

10.   La solicitarea scrisă a organismelor de gestiune colectivă, după efectuarea plăţilor, utilizatorul are obligaţia de a comunica acestora copii certificate pe propria răspundere de reprezentantul legal de pe documentele cuprinzând informaţiile pe baza cărora s-a determinat baza de calcul. Utilizatorul, care a primit din partea organismelor de gestiune colectivă o asemenea cerere, va avea un termen de maximum 15 zile calendaristice pentru pregătirea documentaţiei solicitate. Organismele de gestiune colectivă au dreptul să ceară un audit extern pentru examinarea corectitudinii calculării remuneraţiei, de către un auditor agreat de toate părţile.

11.  Pentru întârzieri la plată, utilizatorii datorează dobânda legală de la data scadenţei.

12.   Utilizatorii au obligaţia să transmită organismelor de gestiune colectivă ale artiştilor interpreţi şi producătorilor de fonograme, până la data de 25 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, un raport care va cuprinde:

a) lista completă, în format electronic, a fonogramelor publicate în scop comercial sau a reproducerilor acestora radiodifuzate, conform modelului de playlist din tabelul de mai jos. Aceste liste constituie baza de repartizare a remuneraţiilor încasate de organismele de gestiune colectivă a drepturilor conexe prevăzute în prezenta metodologie;

Nr. crt.

Data difuzării

Minute

Secunde

Titlu piesă

Autor muzică

Artist

Orchestră/

Formaţie/

Grup

Nr. artişti

Album

Nr. catalog

Producător

Ţara

Anul înreg.

F/V

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

b) baza de calcul a sumelor virate.

Raportul va fi transmis în format electronic şi va fi însoţit de o adresă de înaintare în scris purtând numele reprezentantului legal, semnătura şi ştampila utilizatorului, adresă prin care va fi confirmată pe propria răspundere veridicitatea informaţiilor ce sunt conţinute în raport.

13. Prezenta metodologie va putea fi modificată numai după 3 ani de la data publicării sale în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia cazului în care dispoziţiile Legii nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare, sunt modificate înainte de împlinirea acestui termen, caz în care organismele de gestiune colectivă sau utilizatorii vor putea solicita iniţierea unei noi proceduri de negociere.

Pronunţată astăzi, 10 aprilie 2006, la sediul Baroului Bucureşti din str. Dr. Râureanu nr. 3, sectorul 5, Bucureşti.

Executorie de la data publicării sale în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Cu apel în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Completul de arbitraj:

Dragomir Toma

Duţescu Georgeta Felicia

Iordănescu Cristian

Ţiclea Alexandru

Vasiliu Adrian

 


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 75/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 75 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 75/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu